Cifrele BRAT pe al treilea trimestru al lui 2010 marcheaza o premiera pentru unul dintre titlurile majore din istoria presei din Romania. Autor al unei revolutii veritabile in jurnalismul de dupa 1989, Evenimentul Zilei vinde astazi 20.000 de exemplare pe zi, ceea ce-l plaseaza sub cotidianul local Unirea, din Alba Iulia, ziar care are un total difuzat de 22.000 de exemplare (e adevarat ca 4.000 dintre ele sint promotionale). In aceeasi zona de aproape 17.000 – 18.000 de exemplare sint plasate si Gazeta de Sud (Oltenia) si Jurnalul aradean (Arad). De asemenea, Ziarul Lumina, al Patriarhiei Romane, are si el 22.000 de exemplare vindute pe zi, dar toate in regim de abonamente.
luni, 6 decembrie 2010, 1:45
Cifrele BRAT pe al treilea trimestru al lui 2010 marcheaza o premiera pentru unul dintre titlurile majore din istoria presei din Romania. Autor al unei revolutii veritabile in jurnalismul de dupa 1989, Evenimentul Zilei vinde astazi 20.000 de exemplare pe zi, ceea ce-l plaseaza sub cotidianul local Unirea, din Alba Iulia, ziar care are un total difuzat de 22.000 de exemplare (e adevarat ca 4.000 dintre ele sint promotionale). In aceeasi zona de aproape 17.000 – 18.000 de exemplare sint plasate si Gazeta de Sud (Oltenia) si Jurnalul aradean (Arad). De asemenea, Ziarul Lumina, al Patriarhiei Romane, are si el 22.000 de exemplare vindute pe zi, dar toate in regim de abonamente.
Clasamentul ziarelor centrale (vinzare totala medie pe zi in iul-sept 2010) este urmatorul:
Click 193.000
Libertatea 126.000
Adevarul 91.000
Cancan 55.000
Jurnalul Nat. 46.000
Gazeta Sport. 44.000
Romania Lib. 40.000
ProSport 39.000
Ev Zilei 20.000
Ziarul Fin. 13.000
Gandul 12.000
Financiarul 4.500
Interesant e si cit vind ziarele la chioscuri (scotind din calcul abonamentele)
Click 163.000
Libertatea 112.000
Adevarul 77.000
Cancan 53.000
Gazeta Sport. 39.000
Jurnalul Nat. 31.000
ProSport 30.000
Ev Zilei 13.000
Romania Lib. 6.000
Gandul 5.000
Ziarul Fin. 1.000
Financiarul 1.000
andrei • 6 decembrie 2010, 14:11
tolo, n-aș vrea să abuzez de timpul tău, dar tare mult îmi doresc să înțeleg aceste cifre. și bănuiesc că nu-s singurul. dacă românia liberă, de exemplu, vinde 6 mii de ziare la chioșc, restul până la 40 de mii (din primul clasament) unde se duc? sunt 34 de mii de abonamente, sau cum? mulțumesc mult.
Costin • 6 decembrie 2010, 14:47
Ar fi interesant de cumulat exemplarele vandute cu accesarile on-line (stiu ca sunt probleme de metoda, le cumulezi cu accesarile sau cu vizitatorii unici? etc.).
Una peste alta, Evenimentul ramane pe locul doi in randul ziarelor quality care nu isi sprijina vanzarea pe CD-uri distribuite impreuna cu jurnalul.
Adevărul e că Adevărul nu mai vinde | Business Cover • 6 decembrie 2010, 15:07
[…] Zilei, trecut în curtea lui Bobby Păunescu, a pierdut 10%, reuşind performanţa, sesizată de Tolontan, de a vinde mai prost decat Ziarul Patriarhiei, iar Gândul se gândeşte, cu tot cu redacţie şi […]
Cătălin Tolontan • 6 decembrie 2010, 15:30
andrei: da, in cazul rl restul sint 28.000 de abonamente platite si 5.000 de vinzari in bloc (echivalentul cu a difuza totul unei firme care le da angajatilor, de pilda)
ai detaliile aici
http://www.brat.ro/index.php?page=publications&id=110&index=0
polimedia.us/fain/ • 6 decembrie 2010, 22:04
Evenimentul Zilei- depasit de ziarul local din Alba Iulia si de ziarul Patriarhiei – C–t–lin Tolontan…
Nu-i adevarat ca presa scrisa moare. A murit deja. Singurul motiv pentru care nu-i si ingropata e ca nu merita efortul….
Studentul • 6 decembrie 2010, 22:48
Eu de exemplu in Iasi cumpar gsp cu 1 RON ( 10 mii lei vechi ) de la niste baieti care le vand pe la facultati. Si cam asa fac toti colegii mei , cumpara la jumatate de pretz Gsp-ul. Daca tot e oferta, de ce nu? Sunt curios daca BRAT-ul ia in calcul si ziarele vandute la jumatate de pret. Noi studentii nu ne plangem. Am vazut o babutza care a cumparat de la baietii astia 20 de GSP si apoi le vindea la chioscul ei la pret intreg.
Atlant • 7 decembrie 2010, 0:34
Libertatea,Clik si Cancan= 429000.Restul,toate la un loc nu pot atinge tirajul acestor tabloide
DM • 7 decembrie 2010, 9:06
Si bineinteles ca vanzarile EVZ se fac prin abonamentele la primariile PD-L si agentiile guvernamentale.
Alle • 7 decembrie 2010, 9:22
Dar e relativ normal, oamenii in general cumpara in primul rand un ziar local, ca sa nu zica , ca nu stiu ce se intampla in jurul lor, si apoi 1-2 ziare de scandal, ca deh. Sad. Ș(
andrei • 7 decembrie 2010, 9:26
am înțeles, mersi mult. separat de asta, cred că mai meritau atenție și cifrele de vânzări de la cațavencu și kamikaze. deși ăsta e un subiect care ar mnerita, poate, un articol separat. mi se pare foarte interesantă situația lor.
mulțumesc încă o dată.
ilie de la scularie • 7 decembrie 2010, 16:41
Nu uita care este publicul tinta al EVZ. Un public care nu mai cumpara ziare cotidiene pentru ca au aces la informatie foarte rapid pe inetrnet astfel incat pt. evz nu mai este relevant tirajul cat numarul de accesari (si aici se pare ca stau foarte bine). totodata EVZ s-a miscat foarte bine in raport cu noile tendinte si folosindu-se de brand si-a format un talk show TV ,iar uramtorul pas este o televiziune de stiri cu accest brand. Ziarul tiparit EVZ va fi mentinut doar pentru prestigiu. Brandul EVZ a trecut intr-o noua etapa.
genghinni • 9 decembrie 2010, 9:34
Daca ai ajuns in asemenea hal incat sa fi cumparat de B1 Tv,la ce altceva te poti astepta,dar cat timp base-i la butoane nu se destrama cosmelia.Oficiosu pupa dosu!
giorgiana boghean • 25 octombrie 2011, 10:54
[…] apariţia noilor tehnologii, cu scăderea calitativă a conţinutului generat de mass media, (Vezi https://www.tolo.ro/2010/12/06/evenimentul-zilei-depasit-de-ziarul-local-din-sibiu-si-de-ziarul-patri…) publicul s-a reorientat către alte canale media şi este tot mai greu de atins. Aşa că, […]