Presa de bine

Evit să scriu la persoana întîi singular. Veţi înţelege de ce o fac azi. Am fost cronicarul celebrului blat Ceahlăul – Dinamo. Am publicat ceea ce cred şi acum: meci trucat. Suporterii dinamovişti m-au înjurat. Înainte vreme, asistasem la declaraţia prin care George Copos recunoştea că, în casă la el, Adalbert Kassai stabilea brigăzile care urmau să-i arbitreze pe giuleşteni. Am cerut penalizarea Rapidului, stîrnind blesteme dinspre Grant.

luni, 11 septembrie 2006, 4:52

Evit să scriu la persoana întîi singular. Veţi înţelege de ce o fac azi. Am fost cronicarul celebrului blat Ceahlăul – Dinamo. Am publicat ceea ce cred şi acum: meci trucat. Suporterii dinamovişti m-au înjurat. Înainte vreme, asistasem la declaraţia prin care George Copos recunoştea că, în casă la el, Adalbert Kassai stabilea brigăzile care urmau să-i arbitreze pe giuleşteni. Am cerut penalizarea Rapidului, stîrnind blesteme dinspre Grant.

Acum, după meciul de la Piteşti am scris că Balaj n-are scuze, ci doar explicaţii. A fost rîndul suporterilor stelişti să mă atace.

În era Internetului, legătura cu cititorii se situează la un nivel fără precedent. Îi rog, şi folosesc persoana întîi ca să-mi asum precis mesajul, să ţină cont de următorul lucru. Discutăm cu publicul, direct sau indirect, agenda de subiecte a presei. „Gazeta” a fost printre pionierii acestei schimbări de mentalitate.

Există cîteva lucruri care nu se negociază: printre altele, bazele profesiei. Cititorii pot decide ce ştire vor să citească, dar nu cum se face o ştire, un interviu sau o investigaţie. O spun liniştit. Ei influenţează conţinutul ziarului, nu natura meseriei. Aceasta a fost stabilită, în toată lumea, printr-un maraton de 200 de ani.

Presa nu sprijină organizaţii private sau statale, cluburi şi partide, corporaţii, echipe sau guverne. Nu e treaba ziariştilor „să facă bine echipei naţionale”, „clubului X ori Y” sau „ţărişoarei”. Pentru asta există demnitari, activişti, salariaţi, politicieni aleşi.

Meseria noastră constă în a verifica informaţii şi a le publica pe cele relevante pentru public. Comentăm şi încurajăm exprimarea liberă a opiniilor. O facem, chiar şi atunci cînd majoritatea se declară lezată. De ce? Pentru că, dacă pasagerii unui avion sînt mai mulţi decît echipajul, nu înseamnă că ei şi-ar dori cu adevărat să piloteze aeronava. Asta dacă nu sînt fani ai suicidului. După cum, procedurile din sălile de operaţie ale spitalelor nu se stabilesc prin vot.

„Presa de bine” nu înseamnă o presă cu ştiri pozitive, absolut normale, ci altceva. E forma prin care se doreşte decerebrarea lumii în care trăim. Nici dumneavoastră şi nici noi nu vrem să cotizăm la această operaţie pe creierul vremurilor. Vă mulţumim!

Comentarii (389)Adaugă comentariu

Sorin  •  11 septembrie 2006, 17:27

Parerea mea este ca domnul arbitru Cristian Balaj chiar daca a gresit nu a facut-o intentionat…Ca fost arbitru de fotbal consider ca nu a existat nici un motiv pentru care arbitrul sa fluiere lovitura de la 11 m,deoarece oricum mingea iesea in afara terenului de joc si nu mai putea fi ajunsa/jucata de catre atacant.Consider personal ca nu a fost decat un atac intarziat dar a se impune lovitura de pedeapsa…haideti sa ne uitam si in Europa ptr ca STEAUA BUCURESTI joaca si va fi arbitrata in maniera aceasta”mai liber” de aceea consider ca CRISTIAN BALAJ merita respect.

Cătălin Tolontan  •  11 septembrie 2006, 17:28

Pachitanu: Multumesc
Dragomir: Cei care sar calul sint banati. Dar sint multe mesaje si e imposibil sa angajam o armata de oameni care sa trieze injuraturile din Romania. Ar fi probabil cea mai infloritoare ramura a economiei nationale)::
sorin-arges: blat inseamna trucarea rezultatului de catre o echipa sau de catre unii jucatori in virtutea unor avantaje, de orice fel

giuliano  •  11 septembrie 2006, 17:28

domnule tolontan! nu pretind ca cititorii sa va dicteze cum va faceti meseria dar pretind in numele dialogului pe care va laudati ca il promovati sa oferiti explicatii atunci cand este cazul. personal refuz sa fac parte dintr-o turma care merge pe principiul „crede si nu cerceta” chiar daca autoritatea in cauza este o institutie meritoasa precum presa. am incetat sa va mai citesc ziarul nu atunci cand ati publicat stirea ca portarul stelei s-a imbatat in cantonament ci atunci cand ati refuzat sa prezentati dovezi in sprijinul stirii respective. pentru mine ca suporter stelist a fost o acuzatie foarte grava pe care nu eram dispus sa o accept fara o proba respecatabila din partea dumneavoastra. din pacate v-ati ascuns in spatele leitmotivului „sursele noastre” iar pentru mine acest lucru e mai mult decat insuficient. pentru ca sursele obscure pot vedea si spune orice fara nici o responsabilitate. ar mai fi multe de vorbit despre ruperea relatiei dintre mine ca suporter stelist si ziarul dumneavoastra dar lamurirea acestei situatii trebuie sa fie primul pas in drumul spre un dialog real.

alex  •  11 septembrie 2006, 17:29

Nu v-ar placea, mai domnule redactor sef, sa va publicati aceste pilduitoare si pline de invataminte articole intr-un ziar adevarat de sport, in loc sa se piarda prin marea de subiecte de tabloid, pe care gsp le propune?

Sebastian  •  11 septembrie 2006, 17:29

Mesaj pentru rapidisti,FRUSTRATILOR!!!!Oricum ceea ce ramane este ca:
1.Steaua si nu „echipa de sub pod” a jucat semifinala cupei uefa sezonul trecut!
2.Steaua si nu „echipa de sub pod” este campiona en-titre a Romaniei
3.Steaua si nu „echipa de sub pod” este in grupele Ligii Campionilor
4.Steaua si nu frustratii de sub pod are cei mai multi suporteri in tara!!!!

O sa plangeti duminica viitoare!!!Steaua 3-0 Frustratii de sub pod

Marian  •  11 septembrie 2006, 17:29

Io sunt Dinamovisti si voi ramane Dinamovist cu Dinamo si Rapid – este evident ca aveti dreptate, alea au fost blaturi !In ceiaia cel priveste pe Domnul Copos sa tine un pic gura mai mica ca se mai trezeste si el din cand in cand sa mai faca cateva declarati mai ciudatate ca sa apara pe la televizor !Multumesc !

Fanbuzarin  •  11 septembrie 2006, 17:29

„Cine se scuza mereu, minte intotdeauna.” (Jacques Perret);

Bogdan  •  11 septembrie 2006, 17:30

D-le Tolontan
Parerea mea este ca domnul arbitru Cristian Balaj chiar daca a gresit nu a facut-o intentionat…Ca fost arbitru de fotbal consider ca nu a existat nici un motiv pentru care arbitrul sa fluiere lovitura de la 11 m,deoarece oricum mingea iesea in afara terenului de joc si nu mai putea fi ajunsa/jucata de catre atacant.Consider personal ca nu a fost decat un atac intarziat dar fara a se impune lovitura de pedeapsa…haideti sa ne uitam si in Europa ptr ca totusi STEAUA BUCURESTI joaca si va fi arbitrata in maniera aceasta ” mai liber/ in forta” de aceea consider ca, CRISTIAN BALAJ merita respect si a luat cea mai buna decizie…

flo_naldinho  •  11 septembrie 2006, 17:30

Suporterii unei echipe de fotbal nu sunt numai aceia care vand telefoane la colt de strada, asteapta sa plece la cules de capsuni sau joaca alba neagra la colt de strada. Suporterii unei echipe de fotbal sunt si aceia care au o gandire solida, care au studii superioare, care inteleg meseria de jurnalist si stiu sa o aprecieze dar sa o si critice. Dumneavoastra, si intreaga presa sportiva cred ca generalizati mereu suporterul spre prima categorie. Si, daca nu va spun sa ignorati prima categorie, va cer macar sa luati in seama mai mult a doua categorie…

bogdan vinatoru  •  11 septembrie 2006, 17:30

nu cred ca ;lui totlo ii e teama de becali asa cum sustinea h20. adu-ti aminte ca acum cativa ani chiar becali spunea ca singurul cu care nu se intelege pe care il apreciaza ca desi e ,,nebun,, face doar ce vrea el si nu se lasa influentat

AMT  •  11 septembrie 2006, 17:31

Sunt jurnalist. De vreo 16 ani. Am profesat pe trei continente. Cataline, sunt 101% de acord cu tine. Pentru cei care se revolta doar atat: presa romaneasca a recuperat masiv din cei 50 de ani de indobitocire ajungand la un nivel acceptabil, chiar daca inca pre-profesional. Cultura cititului a ramas insa la nivelul ziarelor cu multe poze tate – cur. Nu desconsider voluntar pe nimeni dar, dragii mei, trebuie sa invatam sa citim ziarul. Oricare ar fi el. Pentru ca scrisul la comanda nu cred ca se practica la gsp ca politica editoriala. Putem avea uneori senzatia asta dar un cu un ziar de sport nu vor fi „toti” de acord niciodata. Iar celor care vor presa total independenta, le spun doar atat: nu exista. Nicaieri. Daca nu ma credeti, face-ti-va un ziar sau un post de radio si apoi … radem impreuna.

NoiAmArsPeluzaNGhencea  •  11 septembrie 2006, 17:32

Domnule Tolontan, ma asteptam sa scrieti mai degraba despre meciurile de vacanta ale stelei cu Vasluiul, Jiul, Otelul, UTA, Farul, Pandurii, etc. etc.
Sa scrieti ca e un campionat in care steaua porneste cu jumatate din meciuri asigurate si ca, in general, doar face antrenamente in tara pentru jocurile din Europa, spre deosebire de Dinamo si Rapid, care lupta pentru fiecare punct.
Restul … episoade gen Pitesti (Balaj), sunt metode suplimentare, pentru cei care refuza blaturile.
Moggi a cazut … va veni si vremea lui gigi becali !!!

Cătălin Tolontan  •  11 septembrie 2006, 17:32

alex: vochin, cosasu, paraschivescu, naum, tudor octavian sau geambasu vi se par jurnalisti de tabloid?

Vladdo  •  11 septembrie 2006, 17:33

haideti sa fim seriosi, domnule Tolontan. Steaua este vanata la fiecare meci. Toata lumea tipa ca a fost blat sau ca Steaua a fost ajutata de arbitri. Poate ati mai auzit treaba asta, dar sper sa va si intre in cap la un moment dat: CHIAR ASA O ECHIPA CARE A AJUNS IN SEMIFINALELE CUPEI UEFA SI JOACA IN GRUPELE LIGII CAMPIONILOR NU POATE SA BATA O ECHIPA CARE ARE CA SCOP EVITAREA RETROGRADARII IN LIGA 1??? poate ati vazut meciul de la Pitesti si daca l-ati vazut, de ce nu subliniati si faptul ca in prima repriza tusierul de pe atacul Stelei a semnalizat de 2 ori niste pozitii de offside imaginare la Thereau cand acesta putea scapa singur cu Bogdan Vintila? Si deasemenea de ce nu subliniati si faptul ca la acel penalty – care in opinia mea a cam fost – cel mai in masura sa decida si cel mai bine plasat, a fost tusierul de pe acea parte, nicidecum Balaj.

PS: luati-va arbitri roboti daca nu va convin arbitrajele acestea imperfecte. Graham Poll (de exemplu) cu greselile sale monumentale, il face mic copil pe Balaj, totusi primul continua sa arbitreze la cel mai inalt nivel, in timp ce al 2lea, din cauza voastra si a articolelor dumneavoastra, mai are un pic si ajunge sa fie vanat pe strazi. MATURIZATI-VA!

stelist  •  11 septembrie 2006, 17:33

@ sebi Steaua si nu „echipa de sub pod”a cumparat meciurile cu Vaslui si Jiul din ultimele doua etape ale sezonului trecut

bogdan vinatoru  •  11 septembrie 2006, 17:33

sebastiane daca manchester city e mai iubita in oras decat rivala lor nu inseamna ca fanii lui united sunt frustrati

Dragos  •  11 septembrie 2006, 17:33

Mau tu citesti ce scrii?cum adica o faza la care arbitrul nu a fost atent?dar el de ce e trimis in teren?ca sa se uite prin tribune dupa gagici?pacat..ca steaua are un lot valoros,dar conducerea lasa de dorit..

marian  •  11 septembrie 2006, 17:34

steaua nu are niciun drept sa vorbeasca vreodata de altii e cea mai murdara echipa din Romania:

1. apromovat direct in div A
2. singura echipa din lume care a castigat o cupa dupa comunicatul partidului comunist
3.din cauza stelei a murit multi oameni (mateianu, caraliu si altii0
4. echipa care cumpara tot prin intermediul interlopilor
5. a ajuns in liga pe spatele altor echipe ( a profitat in 89 de jucatori furati de la majoritatea echipelor din tara si i-a vandut pe milioane de dolari, cazul Haqi este cel mai elocvent, luat ptr un meci si vandut pe 4 mil. de dolari)

Mario G  •  11 septembrie 2006, 17:35

Un lucru e clar Gigi umbla la jucatorii adversi. A sarit pe Constantin de la arbitri dupa meciul cu Gloria si de atunci nu au mai avut nimic de reprosat ci doar de multumit pentru niste pomeni imense. Inca astept sa vad primul penalty dictat impotriva Stelei.

De vazut cum o sa raspunda principalele contra-candidate, pentru ca miza e mare de tot, iar Borcea Si Copos nu prea accepta sa piarda asa usor aprox 5 mil de euro.

Bogdan  •  11 septembrie 2006, 17:36

Am fost pe stadion in Piatra Neamt la meciul CEAHLAUL – DINAMO BUCURESTI. Personal afirm ca a fost cel mai plictisitor meci si toata lumea stia rezultatul final … toti din oras „auzisera” si „stiau” de acest meci strategic.Eu eram cu treaba prin oras si intamplator am luat parte la acel „teatru”, de atunci refuz sa mai vad meciurile lui DINAMO BUCURESTI inclusiv cele din EUROPA unde i se vede „valoarea” ( de 2 bani).Haideti sa fim seriosi si sa recunoastem ca inca echipa e a MINISTERULUI ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR , e o echipa de militieni inca…Cine citeste acest articol stie f bine, ptr ca li se retine pe fluturash la salariu…Multa bafta DINAMOVISTILOR totusi..desi stiu finalul deja…

Roberto  •  11 septembrie 2006, 17:36

Marian, esti gay? =))

io  •  11 septembrie 2006, 17:36

… esti naiv Tolontane

cititor, pina cind?  •  11 septembrie 2006, 17:37

Nu stiu daca sint sau nu jurnalisti de tabloid (vochin, cosasu, paraschivescu, naum, tudor octavian sau geambasu), oamenii trebuie sa manince o piine la urma urmelor, asta nu impiedica ziarul sa fie tabloid, are toate carateristicile, rare articole de fond, o multime de stiri de senzatie (ce a facut ala, ce a zis ala…) care ies din sfera stricta a jurnalismului sportiv.

Niku Badescu  •  11 septembrie 2006, 17:38

Stii cum ai zis-o p-asta domnule Tolontan…ca si cum un criminal in serie salveaza o batranica de la moarte din fata unei masini cu 200 km/h si apoi salveaza un copil de 8 ani dintr-un lac de la inec…acum ce sa ii facem…sa nu-l mai pedepsim si sa-l hulim pentru cele 10 omoruri comise in prealabil. Pai cu una buna si zece rele niciodata n-o sa faceti presa adevarata…decat presa „made in Romania”… cand va simtiti la anaghie…va ascundeti dupa cele cateva articole scrie bine…dar ganditi-va bine…acele cateva sunt scrie printre celel enorm de multe scrie la comanda sau pur si simplu scrise prost. Nu vreau un raspuns din partea dumneavoastra pentru ca oricum nivelul cunoasterii limbii romane este clar superior (ma refer la al dumneavoastra fata de al meu) si bineinteles ca „ma veti face din cuvinte” daca imi permiteti expresia. Cred ca acest articol este ca un fel de replica la adresa acelor sute de posturi de pe http://www.fcsteaua.ro care va critica in cel mai acut si binemeritat mod. Nu cred ca mai e cazu sa precizez ca sunt stelist si ca asa voi fi pana la moarte. Poate e cazul doar sa precizez ca am 20 de ani si ca va stimam acum multi multi ani cand scriati in Prosport sau in Sportul Romanesc….acum realizez ca eram mic si prost….Sincere condoleante domnule Tolontan…in sufletul meu…ca si probabil in al celor multi care imi impartasesc opinia…ati murit. Nu va vom uita niciodata. Va salut

mihaibujie  •  11 septembrie 2006, 17:38

Citesc anumite reply-uri si nu-mi vine a crede ochilor. Sunt suporter stelist si recunosc, totusi, ca arbitrul a gresit in favoarea stelei in aceasta faza, dar cand Badea a fost faultat singur cu portaru ? de asta de ce nu ziceti? acolo nu trebuia eliminare si lovitura libera ? daca juca arges in 10 mai ajungeau in careu si mai faulta Goian ? Dar de ce sa fim noi impartiali ? Pe buna dreptate ca au fost in silentio stampa atata timp …
A devenit o moda ca atunci cand steaua este ¨ajutata¨ la o faza sa sara toata presa si sa insinueze ca arbitrii ar fi cumparati dar cand dinamo/rapid sunt ajutate toata presa tace si constata ca : (Ex.) rapid a jucat slab cu craiova dar a reusit sa egaleze, ce ciudat, din offside !!! Copos ce zice ? A fost eroare de arbitraj dar bineinteles neintentionata. De Acord. Dar aici vin cu o intrebare : la steaua de ce sunt intentionate ?
Numai Bine.

serban  •  11 septembrie 2006, 17:38

Domnule TOLONTAN SPUNETI-MI SI MIE CE TITLURI SUNT ACESTEA IN GSP.”A INCEPUT BECALIZAREA FOTBALULUI”-„FURT PE FATA”si „CUM DE N-A VAZUT BALAJ”.Numai din aceste titluri ne dam seama ca nu agreiati STEAUA.Mai scrieti si voi de bine numai atunci cand au succese notabile(ca acesta in Liga Campionilor)ca altfel nu se poate.SPUNE-MI SI MIE CE SA INTELEG YO DIN TITLURILE ASTEA,SI MAI DA-TI SI DUMNEAVOASTRA CEVA RASPUNSURI LA CE VA CRITICA LUMEA.

bogdan vinatoru  •  11 septembrie 2006, 17:39

dar pana la urma ce inseamna ,,jurnalism sportiv,, explica tu ,,cititor pana cand,,?

Cătălin Tolontan  •  11 septembrie 2006, 17:40

giuliano: ne cereti sa dezvaluim sursele. cu regret, asta nu se poate. nu se face nici in fata tribunalului, nici in fata opiniei publice
flo_naldinho: niciodata nu ne subevaluam publicul. n-am fi derulat si lansat atitea proiecte interactive. Interactivitatea presupune acces tehnologic, toleranta in ambele sensuri si dialog civilizat.

serban  •  11 septembrie 2006, 17:40

MIHAIBUJIE BRAVO FRATE .AI PUS PUNCTU PE IIIIIII.2-1 STEAUA LA KIEV.

Dj_Stelistu  •  11 septembrie 2006, 17:41

O data a gresit un albitru in favoarea stelei si ridicati patura in aer , dar cand etape la rand steaua era defavorizata??????? acum 2 ani cand dInamo a luat titulul si castiga meci dupa meci in minutele 90 , cum a fost? nu voi uita meciul decisiv al lor cu Farul , 2-2 daca nu ma insel si in ultimu minut , PENALTY pt dInamo , si nimeni nu a facut asa mare tam-tam , DE CE dINAMO NU RIDICA CAPU IN EUROPA ???? OARE DE CE ???? vaisiamar de echipa asta de blatisti , imi este pur si simplu mila de suporterii acelei echipe , FoRzZa STEAUA

grasutzu  •  11 septembrie 2006, 17:41

adeavarat: a fost penalty
fals : Balaj ar fi fost influentat de STEAUA sa nu de`a penalty.
Motive: 1.un arbitru „uns” nu asteapta minutul 83 ca sa ajute o echipa.
2 cate motive altele decat acel penalty exista pt a confirma prestatia pro- STEAUA?
3. in toata cariera sa de arbitru Balaj a mai fost acuzat de arbitraje proaste… dar nu face parte din tagma arbitrilor clientelari.
Concluzii: a fost un meci in care STEAUA a benefeciat de un presupus avantaj( nu se poate dovedi ca Argesul marca din acel 11m) si per ansamblu STEAUA merita aceasta victorie.
Pt D-ul Copos ii multumesc ca este asa de atent la evolutiile echipei STEAUA si probabil din aceasta cauza nu prea observa evolutiile din teren si mai ales din afara terenului ale angajatilor sai.Ex: Maftei (meciul cu Bulgaria), Sapunaru (meciul cu Germania), Rada( dupa terminarea meciului cu Jiul), Razvan Lucescu ( dupa terminarea meciului cu Pandurii) M. Constantin in peste 80% din evolutiile in campionat si lista continua.
Pt domni care mor de grija echipei STEAUA… vezi proverbul romanesc privitor la grija fata de altul.
Cu multe salutari de la un microbist care miercuri se uita la ProTV.
PS pt ceilalti exista Tvr1, Tvr2, Antena1. etc.

Cosmin Bulancea  •  11 septembrie 2006, 17:41

Domnule Tolontan va propun un exercitiu de imaginatie :

Echipa Steaua e dezavantajata la Bistrita (vorbim de 3 penaltyuri ) . Becali face scandal imens si ameninta „fluierasii” la TV ca „o sa vedeti voi ce va fac daca mai furati Steaua ” . Fluierasii baga la cap si in partidele in care joaca Steaua se tem sa ia vreo decizie anti-Steaua mai ales daca nu sunt siguri pe faza . Becali ciupeste la anumite partide niste puncte fara sa-si riste pielea ca a dat bani la arbitri
Astfel , Jiji nu da bani la fluierasi , dar obtine ce vrea . Se numeste blat , corupere , trafic de influenta , smecherie sau cum ?
O sa ma intrebati de ce sa le fie frica fluierasilor de Becali ? Pentru ca este un personaj influent la ora asta in fotbalul romanesc . Probabil mai influent decit sleahta de la Dinamo . La urma urmei , cine l-a sustinut decisiv pe Sandu la FRF ? Nu el si Condescu ?

Cosmin Bulancea  •  11 septembrie 2006, 17:42

Sau poate aiurez eu …. 🙂

Jim beam  •  11 septembrie 2006, 17:43

Tolontane , ca sa citez din MAFIA : o parte din presa preseaza kkt.
Voi o faceti , GSP-ul . Hiene e termenul corect pentru ce faceti voi.
Lasa ca stiti voi mai bine cum sta treaba.

Continuati pe linia asta daca doriti sa va scadeti tirajele.

cornel  •  11 septembrie 2006, 17:43

gresit. nimeni nu ajuta steaua. nimeni nu ajuta dinamo.nimeni nu ajuta rapid. arbitrii gresesc. des. masuri?. in alta lume. copii de arbitri.multi. de ce? nu shtiu. ma intreb. eu de ce nu am vrut sa fiu arbitru?. de linie macar!

MEME  •  11 septembrie 2006, 17:43

Pentru taranul „de la mine”…
Dupa cum te exprimi, fosila, nu poti fi decat un catel retardat sau castrat , dar nu jos, ci la chestia aia pe care o porti pe umeri si unii dintre prietenii tai, sa te incurajeze, o numesc creier.

Ca sa-ti revii putin, si tu , si cei ca tine, fa un efort de memorie (ce gluma am dat) si incearca sa „identifici” echipa care are cele mai multe performante interne, cele mai mari performante externe, cei mai multi suporteri, etc…si etc. Echipa asta cu nume de corp ceresc , bai taca, a realizat (e vorba de trecut) si REALIZEAZA PERFORMANTE EUROPENE. Anul trecut am egalat, practic, cea mai mare performanta a lui dinamo, semifinala de cupa europeana.
Blaturile cu Valencia, Besiktas, Betis, etc.. nu le observati ca suferiti si de boli oftalmologice pe langa cele de neuro, asa ca va recomand sa treceti mai des pe la spital.
Si ca sa revenim pe la subiect, atat pentru voi, dragi homo neanderthaslis care ati mai ramas alaturi de noi,inca, dar si pentru dragutii de ziaristi, putina fizica: doua corpuri aflate in miscare si pe traiectorii diferite , daca se vor intersecta(ciocni) isi vorm modifica traiectoriile. SO, BOYS, urmariti pe fazele tv cat de mult s-au ciocnit Goian cu atacantul de la arges, au „zburat” in directii diferite, ce mai…Pozitiile lor raman la fel, atat inainte, cat si dupa „ciocnire”.Atacantul argesean SARE peste piciorul lui Goian.N-A FOST NICI UN PENALTY….
Curios cum dupa atatea performante apar „muraturile” care arunca cu mizerii si nu stiu ce sa mai inventeze..ce mai sunteti inventivi, desi si acest lucru este contra naturii voastre..

COSTIKO  •  11 septembrie 2006, 17:43

Sunt stelist si sunt de acord cu d-vs. pana la un punct. Acela ca din tot maciul de la Pitesti nu s-a retinut
decat faza penalty-ului neacordat de Balas desi in timpul meciului jucatorii stelei au fost opriti de doua ori
eronat, pe motiv de offside. Ajungeau in pozitie de finalizare si la 2 – 0, va asigur ca nu mai era nici o dis-
cutie chiar daca dadea, chiar daca nu dadea penalty. Felul in care se pune problema si analizarea numai a fazelor care dezavantajeaza Steaua ii face pe fani furiosi.
Pacat ca nu ati scris si despre ultimul celebru „blat” Steaua – Farul, unde si-a dat in petec Bosinceanu.
Si-a acuzat de blat jucatorii cu care, cum-necum, trebuie sa termine campionatul, le-a dat amenzi, vezi Doamne ar fi trebuit sa bata Steaua in deplasare. La meciul cu Vasluiul ii iarta chiar daca au pierdut acasa.

Cătălin Tolontan  •  11 septembrie 2006, 17:44

Niku Badescu: Ingropati prea repede oamenii. Daca scriu prost ma pot corecta. E greu sa scrii un articol pe zi

alex  •  11 septembrie 2006, 17:44

Pai tocmai ce spuneam! E pacat sa nu avem un ziar de sport adevarat. Va duelati in mesaje promotionale cu concurenta in loc sa investiti in calitate. Am un singur exemplu: gazzetta dello sport, singurul ziar fara ”nudity” si primul in topul vanzarilor.

cititor, pina cind?  •  11 septembrie 2006, 17:44

Jurnalism sportiv fata de jurnalist de tabloid= diferenta dintre un comentariu la TV al lui Topescu de acum citiva ani si comentariile lui Enachescu.

Andrei  •  11 septembrie 2006, 17:45

„NoiAmArsPeluzaNGhencea” 🙂 penibil. Bine ca aveti si voi rezultate „incendiare” cu care va puteti lauda. Asteptam sa apara aici si „NoiAmScuipatJandarmii” si alte fapte de vitejie transpuse in nickuri. In rest puteti sa va plangeti in continuare ca la gradinita ca „UTA a jucat mai bine cu noi decat cu Steaua” si sa dati alte explicatii puerile pentru a va justifica neputinta in fata echipelor mici.

Norbinho  •  11 septembrie 2006, 17:46

bun, domnule tolontan, dar care este legatura intre amicitia copos-kassai, salvarea echipei dinamo de catre psd si una dintre greselile lui balaj de la pitesti? care este legatura lui balaj cu steaua? dorind sa pareti echidistant, nu faceti altceva decat sa fiti ridicol…

ps: de ce nu pomeniti de semnalizarea eronata la gigel coman din minutul 5? putea fi 0-1, iar meciul ar fi fost altfel …

robynho  •  11 septembrie 2006, 17:46

Stimate Domn,

voi face referire la o singura propozitie din articolul dvs.: „Cititorii pot decide ce ştire vor să citească”. Daca eu cumpar un ziar si decid ca nu vreau sa citesc articolul X, apoi vad ca nici articolul Y nu ma atrage si nici articolul Z, pana la urma ajung sa nu mai cumpar ziarul. Poate cumpar altul, mi-ar fi simplu, dar ziarul dvs va trebui sa gaseasca un alt client care sa cumpere ziarul in locul meu.

Acest fenomen sta la baza tuturor stirilor si informatiilor cu caracter comercial care apar in mass media in general. Sa luam ca exemplu stirile sportive dupa jurnalele de seara. 60% din ele contin stiri de genul Gigi Becali care isi repara masina cu ranga sau il suna „in direct” pe Borcea sa faca mishto de el…va rog, puteti sa imi precizati unde este caracterul „sportiv” al acestor stiri? Sau acesta este rezultatul maratonului care a inceput acum 200 de ani? Cum am putea noi, iubitorii sportului adevarat sa influentam continutul acestor mesaje care nu au nimic in comun cu ceea ce ar trebui ele sa exprime? In locul lor, ar putea foarte bine sa apara stiri cu rezultatele de la un turneu de Mare Slem sau un scurt rezumat al etapei din ziua respectiva a Turului Frantei/Spaniei/Italiei.

Stiu, am generalizat un pic dar asta ati facut si dvs. Ceea ce am spus despre stirile de la TV sunt in mare masura valabile si pt presa scrisa sportiva (nu pt dvs, in general imi plac articoilele pe care le scrieti). Sunt oricum 100% convins de faptul ca presa este principala vinovata pentru modul in care „Gigi purtatorul de rating” apare si se exprima in modul lui caracteristic, franc dar totusi vulgar si neinteresant, pe – mai nou – aproape toate canalele TV.

Toate cele bune, bafta echipelor noastre in Cupele Europene!

PS desi fotbalul e sportul meu preferat, cred ca GSP are, ca procent, prea multe informatii din fotbal fata de alte sporturi.

bb  •  11 septembrie 2006, 17:46

dle tolontan, daca te-as fi angajat sa-mi urmaresti nevasta si tu ca detectiv veneai si-mi aratai o poza cu un bou de pe strada ce a fluierat-o pe nevasta-mea si pretindeai ca asta e dovada ca ea ma insala, te-as fi considerat instantaneu un impostor care vrea doar sa castige niste bani de la mine.

asa si cu steaua, desfiinteaza-l domn’e cat vrei pe balaj care fluiera aiurea si nu baga soparle despre steaua doar asa, ca sa agiti lumea si sa-ti vinzi mai bine ziarul. imi pare impostura faza de azi!

cornel  •  11 septembrie 2006, 17:46

mee..meee. eshti un retardat. logica de idiot… performante steaua. exista.
a fost 11 METRI. si eshti un idiot pt. ca nu accepti evidentele..clare de aceasta data..

Cătălin Tolontan  •  11 septembrie 2006, 17:46

alex: am o veste proasta pentru tine. redactor sef la milano a venit un tip de la „maxim”, revista masculina

George Becali  •  11 septembrie 2006, 17:47

bah bah nesimtitilor ..cine mah eu mah..eu?? blat..???domne fereste…doamne ajuta ..stai asa sa pup icona..j sa bat matani..Puppupupupupupupupupup..gata mah atat!!!!!!!LA LUPTA VITEJII MEI!!!!!Eu razboinicul luminii sa fac blaturi..stai asa sa mai pup icoana..pupupupupupupupupup..

bogdan vinatoru  •  11 septembrie 2006, 17:49

pt ,,cititor,pana cand?,,: te-ai gandit ca totul se schimba si foarte greu gasesti ceva care sa fie de actualitate ani de-a randul? si nu uita ca topescu in afara de meciurile romaniei de la euro 2000 nu a mai comentat fotbal din 1994

Roadrunner  •  11 septembrie 2006, 17:49

De ce la noi totul incepe cu : ” Dar n-a facut si el la fel ?” cautand astfel sa justifice comportamentul celui pe care il apara ?…
De ce ne prefacem ca vedem barna din propriul ochi aratand cu insistenta spre paiele altora?
De ce atunci cand nu mai avem ceva rau sa spunem despre prezentul acelui „whatever” ne intoarcem la trecut ptr ca stim ca avem material acolo cat sa ne tina pana la urmatoarea „chestie nasoala”?
Si mai ales de ce ne pierdem vremea incercand sa ne convingem unii pe altii ca nu e „asa” ?

Roberto  •  11 septembrie 2006, 17:49

nu e ma, ca jucatorii Rapidului se iau la bataie meci de meci cu adversarii si nu semnaleaza nimeni acest fapt, sau daca o face cineva, scrie intr-un colt mic. chestia asta – care chiar tine de fotbal – e trecuta cu vederea. in schimb cand Mihai Stoica lua apararea clubului Steaua in fata diferitilor atacatori, era titlu de prima pagina. acum, ca au intrat toti in silenzio stampa, va luati de echipa, ca nu mai aveti ce sa puneti pe prima pagina. daca nu scrieti de Steaua, nu vindeti ziarul. acum spuneti-mi mie: sunt motivele astea de ajuns ca sa va numesc un tabloid mizerabil si degradant?

intrebare: de ce se musamalizeaza constant comportamentul huliganic (sa nu zic faptul ca e caracteristic „rromilor”) al jucatorilor de la Rapid? de ce, desi ati avut un mic articol al domnului Valentin Schiopu, care scotea la lumina dovada blatului de la Cluj dintre Rapid si CFR, ati preferat sa treceti peste acest subiect ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat? daca era vorba de Steaua, se scriau timp de o saptamana zi de zi articole intinse pe 2 – 3 pagini.

Comentează