Vantu a intrat partener in OTV!

Cu o cota de piata de aproximativ 5% si cu o structura a publicului care, in ciuda imaginii, este comparabila cu cea al televiziunilor comerciale, OTV a reusit in ultimii ani cea mai spectaculoasa consolidare de audienta.

joi, 25 octombrie 2007, 10:01

Cu o cota de piata de aproximativ 5% si cu o structura a publicului care, in ciuda imaginii, este comparabila cu cea al televiziunilor comerciale, OTV a reusit in ultimii ani cea mai spectaculoasa consolidare de audienta.

Dan Diaconescu si-a exploatat foarte bine acest atu. A tinut mereu la pretul postului si a refuzat, e varianta lui marturisita public, sa-l dea pe un pret de nimic unor apropiati ai lui Adrian Nastase, pe vremea cind acesta era premier.  

A negociat apoi cu Adrian Sarbu, cu Sorin Ovidiu Vantu, dar a preferat sa mai astepte.

Acum citeva zile a semnat vinzarea unei parti minoritare catre intermediari, in spatele carora se afla Sorin Ovidiu Vantu. Pentru moment, Diaconescu ramine majoritar. Dealul final, care se intinde pe citiva ani,  prevede trecerea in etape a actiunilor catre Vantu.

Desi OTV nu se va alipi formal grupului Realitatea-Catavencu, SOV va detine in 2008 controlul de business pentru aproape 10% din piata de TV.

Conditia lui Diaconescu a fost aceea de a pastra libertatea de decizie in privinta continutul postului.

Comentarii (39)Adaugă comentariu

cosmin  •  25 octombrie 2007, 10:21

Poti sa ne dai niste exemple concrete legate de audienta OTV?

Si daca structura publicului este asemanatoare cu a altora, de ce firmele de publicitate serioase refuza OTV-ul? (DD a spus de mai multe ori ca, la audienta lui, ar trebui sa castige mult mai mult din publicitate)

rady  •  25 octombrie 2007, 10:34

sunt curios daca sov va convinge advertiseri mai seriosi sa se asocieze, desi ma indoiesc :))

Alexandru Raducanu  •  25 octombrie 2007, 10:37

Intai de toate, eu nu cred ca Dan Diaconescu a vandut abia acum. Prea si-au cumparat masini de sute de mii de euro si Dan Diaconescu si Luis Lazarus, cu niste luni in urma. Asta asa, ca amanunt. Stiu ca Dan tatona de mai multa vreme cumparatori, si am participat si eu la o astfel de discutie, ca si consultant din partea unui client. Foarte destept din partea lui ca a tinut la pret. Dan si Luis sunt niste jurnalisti foarte buni, dar au nevoie de ajutor profesional pe partea de marketing. Si poate trecerea la o regie de vanzari. Daca Vantu e baiat destept si baga un om sau un consultant cu cap, pe marketing, OTV va creste foarte mult ca incasari, nu ca share. Dar daca se ajunge din nou la „consultantul” Comanescu, mai bine sta Diaconescu neconsultat. Parerea mea.

breve  •  25 octombrie 2007, 10:54

daca vorbeai despre structura publicului,ea este comparabila cu cea a televiziunilor comerciale,nu cu cel…
esti cea mai mare ziarist …
de pe strada ta.

breve  •  25 octombrie 2007, 11:05

t-o-l-o-n-t-a-n-u-l-e

nu blog…

bleg de jurnalist

asa ar trebui sa-i zici

Eu  •  25 octombrie 2007, 11:12

De-acum incolo se va numi SOVTV :)).

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2007, 11:12

breve: scuze si multumesc pt observatie. am rectificat. sa-ti explic totusi ce-ti poate explica un jurnalist nashpa, asa cum zici tu. Dezacordurile se produc in felul urmator in textele de presa: intri in editor si scrii „Echipa, dupa un efort laudabil si o presiune mare, a cistigat”. Apoi, cind recitesti textul, iti dai seama ca „echipa” mai apare de trei ori intext si inlocuiesti cu „jucatorii”. Dar uiti sa modifici si apare „Jucatorii, dupa un efort laudabil si o presiune mare, a cistigat”. Penibil, dar adevarat 🙂 Pentru ziar te salveaza corectura. Cind esti pe blog, contra cronometru, nu te mai salveaza nimeni.

breve  •  25 octombrie 2007, 11:27

nu mie,tuturor celor care te citesc
lor,scuzele
pe mine ma deranjeaza foarte tare lipsa de profesionalism a foarte multora de prin presa si tv.
ca sa nu mai vorbesc despre cat de activ participat ea la construirea unor imagini,goale de fapt de continut,facand din aceste personaje eroii zilei .exemplul cel mai concludent: becali.altii,din aceeasi oala:prigoana,voiculescu,zavorana,si toata sleahta asta…forme fara fond.
in fine.ar fi multe de spus.
revenind:scuzele acestea,imi demonstreaza insa ca ai merita ceva mai bun decat locul in care te afli

breve  •  25 octombrie 2007, 11:28

mai incearaca…
…cu cea a…

Christiansen  •  25 octombrie 2007, 11:42

Vorba Catavencilor … OTV sparge piata imobiliara, fiind cea mai scumpa garsoniera din Bucuresti 😆

victor  •  25 octombrie 2007, 11:46

Breve nu esti obligat sa citesti.
Atat te legi de cum scrie ca nu mai citesti informatia.
Si sincer nu cred ca Tolo greseste atat de des incat sa faci asa scandal.

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2007, 12:04

breve: uite, iti dau un sg exemplu de graba. ai pus o virgula intre subiect si predicat: „scuzele acestea,imi demonstreaza”. se intimpla, tuturor ni se intimpla. asta nu vorbeste insa despre starea gramaticii, ci despre nivelul grabei 🙂 multumesc pt ca esti pe blog!

zozo  •  25 octombrie 2007, 12:17

De unde stii ca Vantu a semnat cu OTV ? Eu sunt destul de sceptica in ceea ce priveste mutarea asta…nu mi se pare un minus la imagine.

Si mai mult, ce inseamna, ce intelegi tu prin intermediarii lui Vantu?

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2007, 12:33

zozo: sursele nu se discuta niciodata, scuze 🙂 vei vedea ca e adevarat. asa cum s-au confirmat si multe alte stiri de aici… teo la romantica, mocanu sef la protv, teo la antena 1, nou cotidian de business in 2007…

Alexandru Raducanu  •  25 octombrie 2007, 12:57

E adevarat ca sursele nu se discuta, Catalin, dar nici nu faci abuz de ele, precum Larisa Ghitulescu. Daca toate articolele tale sunt cu „din surse care doresc sa-si pastreze anonimatul” si bagi niste comentarii care sunt SUBIECTIVE = dat cu parerea (nu STIRI), nu mi se mai pare in regula.

Octavius  •  25 octombrie 2007, 13:43

Atunci poate pui si o cratima intre cuvantul „deal”,care e in engleza,si articolul hotarat „ul”,ca sa nu creada publicul Otv-ului ca ar fi vorba de vreo colina 🙂

Octavius  •  25 octombrie 2007, 13:56

Mai bine zis „l”,ca vad ca esti „scrofulos” cand e vorba de corectat comentarii 🙂

dorin spoaller  •  25 octombrie 2007, 14:42

bai , prosportul zice ca Nicolae Dobrin e pe moarte !!!! tine-te tare GASCANE !!!!

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2007, 14:52

Alexandru Raducanu: 1. aceasta nu este o stire de ziar, ci o informatie pe blog, care are un alt grad de veridicitate. 2. ti-am dat exemplu de informatii din media pe care le-am dat si care s-au verificat. sint zeci!!! vei vedea ca se va confirma si aceasta

Alexandru Raducanu  •  25 octombrie 2007, 15:01

Catalin, poate e o neintelegere. N-am nici o chestie cu stirile pe care le-ai dat tu. Dimpotriva. Este Ok sa dai o stire „pe surse”, si acest lucru isi creste valoarea cu atat mai mult cu cat stirea este confirmata ulterior de realitate. La tine s-a intamplat asta de multe ori. Opuneam acest lucru, totusi, articolele din Money Express, unde nu e blog, e revista care se doreste serioasa, de business, si unde articolele acelui redactor contin permanent „din surse care au dorit sa isi pastreze anonimatul”, dupa care urmeaza o parere subiectiva (NU O STIRE) exprimata de un asa-zis anonim. Asa nu mi se pare in regula. Cum tu citai acel articol din Money Express, mi s-a parut ca merita facut acest comentariu. Pai la modul asta poate oricine sa scrie articole de pe malul marii. De exemplu: „din surse care au dorit sa isi pastreze anonimatul, Larisei Ghitulescu ii plac trandafirii albasti si cafeaua mov”. Asta nu e jurnalism de business. Eu cred ca, la banii pe care ii pompeaza Vantu, merita ceva mai mult in schimb.

Bogdan  •  25 octombrie 2007, 15:12

Pai nici marketingul domnilor Lazarus/Diaconescu si nici sursa nu conteaza. Nu e de mirare o astfel de tranzactie, avand in vedere avantul lupului post-decembrist in a-si schimba parul. Si inca multe altele se vor mai confirma in vremurile ce vor veni. Nu pot sa spun decat felicitari cumparatorului ca are cu ce…si felicitari vanzatorului ca (inca) mai are ce vinde.

Alexandru Raducanu  •  25 octombrie 2007, 15:12

Catalin, am scris un mesaj mai lung, care ori a ramas suspendat, ori s-a pierdut. Pe scurt, cred ca m-am exprimat eu ambiguu. La tine e OK sa dai pe blog STIRI pe surse, mai ales ca ele sunt si confirmate ulterior de realitate. Nu mi se pare insa OK ca Money Express, care se vrea o revista serioasa, de business, sa dea OPINII (nu stiri), pe banda, „din surse care au dorit sa isi pastreze anonimatul”.

Alexandru Raducanu  •  25 octombrie 2007, 15:23

PS: nu am nicio indoiala ca o sa se confirme. Personal am fost consultant pentru un client, la o posibila tranzactie cu share-uri OTV(nefinalizata). E de acum 2 ani, asa ca pot sa pomenesc de asta, mai ales ca nu voi da alte amanunte.Asadar, de ce n-ar fi credibil ca in sfarsit s-a vandut? Mai ales coroborand cu noile masini si noul sediu al OTV… Pariez si eu ca DD a vandut niste procente. Daca tu zici ca lui SOV, atunci asa o fi.

oni  •  25 octombrie 2007, 15:34

Vai..tocmai „televiziunea oamnenilor simpli , fara bani” cum ii place sa-i spuna Diaconescu e acum televiziunea tocmai a unuia care le-a luat banii..care a dat cea mai mare teapa poporului
Cum vor mai lupta Labarus si Diaconescu acum cu mafiotii?..cum vor mai face ei investigatii ?..si totul pt omul de rand..
..sa-i vad acum ..sa inceapa cu FNI-ul

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2007, 15:34

Alexandru Raducanu : Avem alte conceptii despre presa, dar nu e rau. Stii ce spunea un jurnalist american? „Sursa este uneori refugiul constiintei si debuseul democratiei”. Se referea la constiinta celui care vorbeste si-si apara si pozitia. In fine, dc aici putem dezbate, exista un loc unde nu ai cert dreptate: nu te mai lua de Comanescu, vehiculind informatii false! „Consultantul” lui Vantu ce inseamna? Este Patapievici consultanul lui Vantu pt ca edirector la Idei in Dialog. Nu e! E un angajat! Nimic infamant. Comanescu nici atit!

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2007, 15:35

oni: ce exigent esti. deci si catavencu si realitatea sint in aceasta situatie. si plesu si liiceanu? Hai sa fim seriosi. Sint angajati, nu slugi!

Alexandru Raducanu  •  25 octombrie 2007, 15:53

Catalin:
1) A fi consultantul lui Vantu nu e ceva rau, fereasca Dumnezeu. Vantu e si el un client. Nu vad ce e calomniator in a spune despre cineva ca e sau ar putea fi consultantul lui Vantu.
2) Iulian Comanescu insusi spune, pe propriul site de companie ca a lucrat proiecte de consultanta pentru Vantu (http://www.comanescu.ro/company/)

Alexandru Raducanu  •  25 octombrie 2007, 15:58

E vorba de valoare. Uite, Aneta Bogdan este un consultant de valoare. A transformat de exemplu Albalact dintr-o companie proviciala, intr-un mare player national, cu super-marci. Sa ne arate si Iulian Comanescu un astfel de exemplu pe media, nu inventatul apei caldute, si dupa aia sunt de acord sa ii numeasca pe blog-ul lui pe unii si pe altii „maimute frustrate”.

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2007, 17:08

Alexandru Raducanu : sincer, cred ca tema este idiosincrazia

Horoscop  •  25 octombrie 2007, 17:44

@Alexandru Raducanu: sunt de acord cu ultimul comentariu al tau

sanchez  •  25 octombrie 2007, 17:46

pt Catalin Tolontan:
de „mutarea” ProSportului in „ograda” lui Sarbu ce mai sti, cand va fi anuntat oficial ca ziarul va apartine din nou de MediaPRO ?

Alexandru Raducanu  •  25 octombrie 2007, 18:06

Catalin, daca tu crezi ca e vorba de idiosincrazie, fie. Eu cred insa ca exista o motivatie foarte simpla si justificata in atitudinea mea belicoasa. Este vorba de discrepanta foarte mare intre ceea ce afirma, pretind si afiseaza unii oameni, si competenta lor reala, dovedita prin rezultatele muncii lor. Sunt prea multe baloane de sapun, bine spoite cu cuvinte englezesti. Multi se pricep la un singur lucru, si pe asta il practica cu excelenta: personal selling. Uite, daca in urma consultantei d-lui Comanescu, Business Standard ar fi batut ZF-ul, atunci da, mi-as scoate palaria. Este un caz comparabil intre Albalact si LaDorna/Danone. Si e vorba doar de limite de competenta, fiindca Vantu are bani fara numar bagati in media.

Petru Eles  •  25 octombrie 2007, 19:03

Cataline, iti citesc blogul de cand a aparut. Asa, ca un fost ziarist (poate iti mai aduci aminte de mine de la „Sportul Rosu”) care inca mai e pasionat de presa. Cu toate formele ei: scrisa, vorbita etc. Nu as vrea sa comentez nimic special in legatura cu DD sau SOV, dar sunt convins de adevarul celor scrise de tine. Iar pe cei care se leaga de tot ce scrii doar asa, ca sa se afle in treaba, ignora-i! Caci, noi, romanii avem un mare talent de a ne da cu parerea despre orice. Fie ca ne pricepem, fie ca nu…

tv copii  •  25 octombrie 2007, 21:00

mda. uite asa se mai duce o tv

Turambar  •  25 octombrie 2007, 22:33

OTVul vine tare, dar tare de tot din urma pe audienta. Doar pe bucata de talk show, bineintzeles, dar deja da fiori in piatza. Pe de alta parte, money-wise nu vinde pe cat il duce cota de piatza nici pe departe. Doar la nivel de fushereala, de ratecard, de semi-amatorism.

E un potentzial inca ne-explorat. In contextul asta trebuie intzeleasa mishcarea recent intamplata.

E un compromis: DD simte ca nu face atatia bani pe cat ar putea, agentziile nu il vor nici sa le pici cu ceara, pe de alta parte are nevoie de un ungrade (locatie, tehnologie, personal, nu in ultimul rand know-how, esp. pe partea de marketing).

E un deal din care cashtiga amandoi: si Vantu, si el. Interesant este insa cum i-a scapat lui Sarbu printre degete gesheftul asta.

Petcu  •  26 octombrie 2007, 2:12

Se naste Grupul de Presa Realitatea-Catavencu-OTV-Ciao? S-a indoit si Budeanu? Ca doamna Sanziana Pop n-a pus botu’. Deocamdata.

zozo  •  26 octombrie 2007, 12:14

Ati citit presa de astazi?…Daca ati facut-o, probabil ca ati vazut articolul din EVZ despre noua achizitie a lui Vantu..cica s-ar fi semnat. Dar eu vreau sa carcotesc putin.
Mie nu imi vine sa cred ca Vantu e atat de nebun incat sa cumpere un post de care publicitarii fug ca dracu de tamaie. Si chiar daca ar fi adevarat, e cam mare suma pentru o „companie” (OTV) care are o cifra de afaceri de 20 de ori mai mica decat cele 20 de milioane data de SOV. Iar firma aia off-shore…Magic Hand???
Apoi, ce fel de jurnalist esti daca nu intrebi si pe cel care a dat banii. Ok, sunt surse de la Consiliul Concurentei, dar nicio declaratie de la SOV sau Diaconescu. Nici macar un no coment.
In plus, ieri pe Newsin Diaconescu anunta ca e in tratative cu o firma austriaca. Ciudat, nu? Daca tot vor fi actionari, nu era mai sigur sa anunte ceva sau sa taca?

zozo  •  26 octombrie 2007, 12:17

Inca ceva: daca Vantu are de gand sa repozitioneze postul, e cam riscant….exista riscul ca OTV sa isi piarda publicul pe care il are deja…femeile de la coafor, tatele din piata, casnicele (scuzati-mi rautatea).
Dupa mintea mea sunt cam multe necunoscute.

Poze  •  29 octombrie 2007, 16:03

cele mai tari poze masini femei wallpaper download http://poze.pe-internet.ro

Comentează