TOLO.RO
Mureşan rezistă. Mureşan nu e Mister Show Off. El ripostează rar şi nu se afişează decît atunci cînd e musai. CFR joacă taciturn la suprafaţă şi eficient în subteran. E regula de fier a clubului. Asta, plus prestaţia foarte bună a echipei, cea mai bună din campionat, i-a dus pe clujeni în anticamera titlului.
vineri, 15 februarie 2008, 9:16
Mureşan rezistă. Mureşan nu e Mister Show Off. El ripostează rar şi nu se afişează decît atunci cînd e musai. CFR joacă taciturn la suprafaţă şi eficient în subteran. E regula de fier a clubului. Asta, plus prestaţia foarte bună a echipei, cea mai bună din campionat, i-a dus pe clujeni în anticamera titlului.
De data asta însă, Mureşan a greşit. După ce gsp a dezvăluit că Dragomir scoate cluburile la revoluţie împotriva delegărilor lui Lupescu, ardeleanul a strigat: „Manevră anti-CFR!”. De acord, dacă delegările i se dădeau altcuiva. Dar dacă ele intră în urmă, de ce s-a iritat liderul? Hazardul nu acţionează în favoarea cuiva anume.
Evident să sînt şi dezavantaje ale sistemului propus de cluburi. Tragerea la sorţi dizolvă responsabilitatea CCA. Asta dacă vă mai amintiţi ce înseamnă CCA. Şi e dificilă ca realizare atunci cînd intră în funcţiune criteriile: un arbitru să nu conducă mai mult de trei meciuri o echipă, doar cei buni la derbyuri, să nu… şi tot aşa… o sumedenie de restricţii care pot duce la o tragere dirijată.
Dincolo însă de plusuri şi minusuri, rezistă întrebarea: de ce, dintr-o dată, cu o brutalitate care nu îi e caracteristică, Mureşan sare să apere sistemul? Poate că el protejează umanul în faţa lucidităţii reci a maşinii. Poate că vrea liberul arbitru în loc de determinism. Mddda, asta trebuie să fie! Mureşan apără conceptul de liberul arbitru. Cel pe care patronul său, Arpad Paszkany, vroia să-l înghesuie într-un sac şi să-l ia la ciomege.
car • 15 februarie 2008, 12:19
voi mai credeti in basme…credeti ca bucurestiu` va lasa titlu in alta parte….visati in continuare
mooje • 15 februarie 2008, 12:34
Pentru speciile care dau cu pixul si ei in lipsa de altceva, exista vreo lege care sa-i bage la inchisoare? macar 20, 30 de ani pentru lipsa de bun simt?
Ionel • 15 februarie 2008, 12:34
regula de fier: eficient in subteran… pe ce va bazati? Aveti ceva concret sau sunteti un fel de Boc in varianta fotbal? Ce zice ji.ji sacosa rapid preluati is gata un nou articolas de senzatie. Pacat ca si acest ziar a trecut numai pe stiri bomba
Sorin • 15 februarie 2008, 12:36
@Chefere
Daca-i asa de ce nu posteaza folosind limbajul adecvat? De ce limba folosita este siluita? De ce se folosesc aceste prescurtari? Eu nu tin minte sa fi fost invatat ca ar trebui sa scriu f in loc de foarte, intreaba-ti sotia profesoara de limba romana. Eu nu sunt profesor, sunt doar un biet inginer. Poate c-au trecut prea multi ani de cand am terminat eu de invatat gramatica, la vara sunt treizeci de ani, si nu pot sa ma adaptez felului de-a scrie al tinerilor si limbajului lor. Din aceasta cauza imi corectez permanent fiul, atunci cand scrie pe messenger.
Dar, revenind la subiectul si predicatul acestui articol, nu-nteleg de ce trebuie sa suport, in permanenta, peste tot, si asta nu inseamana c-as putea renunta la intrarea pe anumite bloguri, pentru a fi scutit de enervarile inutile, injuraturile unor indivizi care nu pot intelege intr-adevar, ce este tara, patria, capitala, poporul si-si manifesta frustrarile prin insulte. Fratilor din regat sau de peste munti, nu mai imbogatiti Bucurestiul cu crema culturii voastre, realizati-va acolo, nu ne injurati pe noi, nu noi va chemem aici, nu noi va facem bugetul, nu noi va furam din el, repet: 40% din comertul si industria Romaniei se desfasoara si se afla in Bucuresti, dar nu 40% din bugetul Romaniei se intoarce tot aici, ar trebui ca noi sa fim cei frustrati, noi cei care muncim de dimineata pana seara, de luni pana duminica, pentru a ne plati impozitele care sustin o tara-ntreaga, fiind injurati dupa aceea. Multumim pentru asta. Chiar c-o meritam.
ogicapopescu • 15 februarie 2008, 12:36
-rezolvarea problemei e ca …oul lui Columb: responsabilitatea delegarilor trebuie data CCA-ului care, ar trebui sa fie un organism absolut independent (cu contract de prestari de servicii pt lpf si frf); ei nu trebuie sa aiba …nici mama, nici tata!
Grigore Dan-Andrei • 15 februarie 2008, 12:42
Nu cred ca aceasta tragere la sorti a delegarilor va fi una foarte grea,asa cum zici tu in text ca la meciurile grele arbitri cei mai buni;pai arbitri cei mai buni sunt cei care au fost promovati in prima liga de aceea sunt acolo si haideti sa le dam credit,discutii vor ,mai fi dar nu in jurul culiselor ci in jurul valorii acestora deoarece sita va cerne incontinuu si valoarea lor se va dovedi pana la urma,dar daca vor fi trasi la sorti cu un oficial al fiecarui club de fata la sedinta cred ca nu vor mai avea ce sa zice,eventual doar sa se bucure cei mai vechi in bransa cand soarta le va scoate un fluieras cunoscut la meciurile echipelor lor,pentru ca sa nu ne ferim inca mai avem si CAVALERI IN NEGRU
gabi • 15 februarie 2008, 12:48
rezolva mitica
adrian • 15 februarie 2008, 12:48
m-as mira sa iasa ceva bun din asta
sandugroza • 15 februarie 2008, 12:50
nu inteleg atitudinea lui Muresan in acesta problema? ce isi doreste de fapt?
intotdeaunaSTEAUA • 15 februarie 2008, 12:51
mfr,bfr, tfr nu o sa castige titlul chiar dak a creat o noua cooperativa in fotbalul romanesc! si stiti de ce: nu pt ca provincia are interzis la titlul de campioana, ci pt ca nu a recurs la cele mai curate metode. stiti la ce ma refer, nu o sa mai zabovesc enumerand dedesubturile… dak o echipa provinciala vrea sa devina numarul 1 sa urmeze exemplul Ol. Lyon. infrastructura, transferuri calitative, transparenta, valoare. pana una alta nu toate conditiile sunt implinite la cluj. in schimb, oamenii nici macar nu au luat un titlu si deja sunt peste masura de aroganti! mfr trezeste-te!!!!
saintchear • 15 februarie 2008, 12:53
pt sorin.
http://www.wall-street.ro/articol/Economie/15894/PIB-ul-se-formeaza-la-Bucuresti-si-in-Banat.html
romania nu sta in bucuresti!!!!1.
bucurestiul are toate aparatele administrative,economice si politice din romania!!!!cu o impartire pe lenduri(ex:germania), nu ar fi chiar asa rau pt banat, transilvania!!!!restu mai greu.si mai cred ca si dobrogea sta binisor pt ca la Constanta se fac multi bani pt romania, la fel si Craiova, galati-braila!!!….multumim ca ne tine ti in viata, ma refer la Capitala!!!
pt tolo:
multumesc ca ai sters comentariul meu dspre starea fotbalului, natiunii si economiei romaniei!
asta denota faptul ca traim intr o tara libera care cica a castigat dreptul libertatii in ’89!..
o zi excelenta la toata lumea!!!
ionut • 15 februarie 2008, 12:56
mama ce tarani sunteti toti, ardeleni, olteni,bucuresteni,moldoveni,banateni… mi-i frica de cat va duce mintea !!
Chefere • 15 februarie 2008, 12:56
@Sorin
ai dreptate, insa continui sa cred esti mult prea acid la dresa unora dintre noi. In definitiv nu acesta este subiectul dezbatut…ce sainteleg din „Fratilor din regat sau de peste munti, nu mai imbogatiti Bucurestiul cu crema culturii voastre, realizati-va acolo, nu ne injurati pe noi, nu noi va chemem aici, nu noi va facem bugetul, nu noi va furam din el, repet: 40% din comertul si industria Romaniei se desfasoara si se afla in Bucuresti, dar nu 40% din bugetul Romaniei se intoarce tot aici, ar trebui ca noi sa fim cei frustrati, noi cei care muncim de dimineata pana seara, de luni pana duminica, pentru a ne plati impozitele care sustin o tara-ntreaga, fiind injurati dupa aceea”? Toata tara munceste…nu doar voi…in unele regiuni poate mai mult …nu faci decat sa institgi pe cei care se aprind repede…ma astptam la mai mult obiectivitate si de asemenea la o idee mai „pacifista”… Probabil ca ma insel…in definitiv libertatea de exprimare este la ea acasa.
Feri • 15 februarie 2008, 12:57
Dar cum puteti sare Dvs. in apararea unui sistem propus recent, unuia care deleaga, despre care nu se stiecine este.Deci e clar ppentru ca CFR e pe primul loc, sistemul nu e bun. De ce? pentru ca numai si numai Steaua poate sa fie pe primul loc. Chiar nua ati vazut ce a jucat in tur Steaua, cu un ochi la tribuna oficiala? Dar sa se schimbe din saptamana in saptamana, si tot dupa arbitri straini se striga. Chiar mai putem sa credem pe cineva in tara asta. De prea multe ori s-a dovedit ca nu se poate. dar si asa, Cfr daca are pretentii, trebuie sa tina din victorie in victorie.Si in materie de management, e scoala traditionala, japoneza, si altele dar de oier numai acuma vad si eu.
tot altul… • 15 februarie 2008, 13:06
bah…bah…asta cu cat la suta din PIB ii facut in bucuresti, majoritatea aparatelor administrative… la la la…voi toti uitati ca a fost un baietel numit nicolae ceausescu (si inaintea lui alti la fel de ingusti al minte) care ne-au pus pe toti unde au vrut. inclusiv pe voi in bucuresti.si pe mama si pe tata in Deva. toate institutiile sunt acolo pt ca asa a vrut dinsul…si noaptea dinsa… :)) (ca in bancul ala… vine sfarsitul lumii si toate popoarele se muta,ba pe luna, ba pe marte…elena vrea sa ne mutam pe soare…dar noaptea cand nu e fierbinte !! :)))
TOTI suntem egali !! GENETIC 99% suntem identici !! fie ca ne place fie ca nu, suntem INTERDEPENDENTI in tara asta !!
incercati sa priviti asa lucrurile si lasati capitala si provincia laoparte.
de ce oamenii in ziua de azi cauta lucruri care sa-i dezbine , in loc sa caute lucruri care sa-i apropie ? e ceva cicatrice a trecutului…
¨umbre si praf…¨…¨fum si oglinizi..¨
Sorin • 15 februarie 2008, 13:13
@Chefere
Daca, in loc de delegarile arbitrilor, primele lucruri care se discuta pe aici sunt despre capitala VOASTRA si altele asemenea, ce-as putea raspunde? Despre frumusetea cerului in noptile de vara? La un moment dat te saturi. Mi se spune: mai circula sa vezi cat de iubiti sunteti voi, bucurestenii… Nu-i nevoie, vad si stiu. Daca fotbalul a devenit camp de lupta, asteptam cu interes ce urmeaza. Sarbii o stiu prea bine. Si nu instig, doar intreb. In tara asta pe care-o paste dictatura, iar oamenii n-o vad, in tara asta unde eu, ca stelist, trebuie sa suport ca un analfabet sa detina clubul pe care-l iubesc de aproape 40 de ani si toata lumea sa zica despre mine ca sunt cioban, eu nu sunt Iisus, imi pare rau.
Cat despre delegari, orice metoda se aplica, intotdeauna se vor gasii nemultumiti, de aici sau de aiurea.
Scuze, daca te simti ofensat, puteti lua campionatul, dac-o faceti pe bune si daca aveti de gand sa reprezentati tara asta cu mandrie in Europa.
coitus • 15 februarie 2008, 13:13
Bai Tolo,sa postezi articole de astea pentru editia de bucuresti a ziarului,nu le adresa tu intregii tari.Bucuresti nu e Romania!
nastyb0y • 15 februarie 2008, 13:14
CCA ar trebui sa aiba independenta totala. Muresan nu se teme de trecerea delegarilor la Liga ci de o noua versiune a filmului “Pisica alba , pisica neagra ” in varianta ” Bile calde , bile reci” . Lasa tolo, ca nici Lupescu nu e Zeus al delegarilor , pe Pamant…
P.S. Imi cer scuze, nu am vrut sa crezi ca sunt ala falsul care iti cere demisia…(poti observa IP-urile)
respect • 15 februarie 2008, 13:15
regulile nu trebuiesc schimbate niciodata in timpul jocului
saintchear • 15 februarie 2008, 13:16
am uitat un lucru:
nu sunt din cluj sau din ardeal!!!
Chefere • 15 februarie 2008, 13:17
@Sorin
Nu ma simt eu ofensat, ma gandeam la toti cei care nu se pozitioneaza geografic in zona dvs. (abrevierea este acceptata in acest caz). In mare parte aveti dreptate! Va doresc si eu acelasi lucru si in plus: o zi buna!
ion • 15 februarie 2008, 13:32
Acum vad si inteleg de ce multi te fac cum esti „tolontane”!
ion • 15 februarie 2008, 13:33
apropo’, sunt dinamovist
gabidegiulesti • 15 februarie 2008, 13:42
@Sorin: eu sunt din provincie, chiar daca sunt un rapidist aproape fanatic. Ceea ce sustii insa e absolut corect si in ciuda faptului ca esti stelist ( nu din stirpea ciobanului, pot face diferenta), FELICITARI!
forzzagruia • 15 februarie 2008, 13:44
mai sorine , daca tot te dai atat de cult si incerci sa ai o exprimare atat de elevata…incearca sa aduci la acelasi nivel si asternerea in pagina a ideilor tale,de altfel putin gresite, si scrie corect gramatical(nostri si nu „nostrii„ ..reusi si nu „reusii„)..astea le-am observat eu..in ceea ce priveste oamenii de calitate enumerati de tine..lasa-ma sa am niste retineri.
Catzy_4_ever_RAPID • 15 februarie 2008, 13:45
Apoi poti sa stiti ca cfr face cartile!! pt ca multe chiar f multe greseli in favoarea lor! in tur si mai ales la meciul cu RAPID golul ila a lui trica!!HAI RAPID
Badboy • 15 februarie 2008, 13:46
Pai tocami voi de la gsp acuzati de multe ori ca la tragerile la sorti unele bile sunt calde, iar altele reci…
forzzagruia • 15 februarie 2008, 13:49
ei sorine draga se pare ca numa v-OI ai in cap..hahaha..jenant.
Elodia • 15 februarie 2008, 13:56
www
Elodia • 15 februarie 2008, 13:56
bai tolo mai date’n PWLA mea cu reclamele astea. nu te mai saturi de bani? hahalero, sclavul lui becali!
Sorin • 15 februarie 2008, 13:56
@forzagruia
Nu cred c-ai observat ironia cu ajutorul careia m-am referit la CV Tudor. Cat despre acele 2 greseli, daca sunt greseli gramaticale si nu de tastare, imi cer scuze. Problema este ca asta nu se poate substitui felului „corect” in care scrii tu. Poate-mi spui si mie unde incepe si unde se termina o propozitie. Eu stiu ca propozitia incepe cu majuscula. Cat despre „asternerea in pagina a ideilor mele” incearca sa mai studiezi si, poate, vei afla ca scriitura poate fi, cateodata, si altfel decat cea din dialogurile pe care le purtam in mod curent. Cat despre „mai, sorine”, nu cred ca ti-am permis astfel de familiarisme.
Elodia • 15 februarie 2008, 13:57
Elodia on 15 Februarie, 2008 1:55 pm Your comment is awaiting moderation.
forzzagruia • 15 februarie 2008, 14:06
esti praf…..sorine…greseala de tastatura zici?…sfatul meu este sa-mi permiti sa te trimit la nani..si asta pentru ca ai intrat intr-o hora care incepe sa te inghita…„la reventinde-o cultule!„:)
Dragos_Z • 15 februarie 2008, 14:16
Domnule Tolontan,
Sunteti efectiv ridicol. Cand vreodata a spus domnul Muresan ca este impotriva acestei propuneri, cu tragerea la sorti a arbitrilor? In editia GSP de ieri, 14.02.08, tocmai dansul declara ca este de acord cu acest mod de selectie a arbitrilor la meciuri, dar intreaba doar retoric cine garanteaza corectitudinea tragerii la sorti? Oare nu are dreptate? Oare acest om nu are dreprul sa-si puna semne de intrebare vis-a-vis de corectitudinea acestei masinatiunii dirijata de oameni ca Borcea, Jiji si Copos, oameni care, cu demonstratii clare, au „butonat” de multe ori la arbitri? Sa nu uitam cate meciuri au castigat in ultimii 5 ani cu arbitri Dinamo, Rapid si Steaua. Sa nu uitam. In fond, ce a spus Muresan? A sustinut vreun moment ideea ca nu e de acord cu aceasta noua selectie de arbitri? Aveti bunul simt de a-mi raspunde la aceasta intrebare? Doar atat vreau sa-mi spuneti: cand a spus o singura data domnul Muresan ca nu este de acord cu tragerea la sorti?
corneliu popa • 15 februarie 2008, 14:16
Corneliu on 15 Februarie, 2008 14:20 pm Your comment is awaiting moderation.
vecksi • 15 februarie 2008, 14:19
tzara arde si baietzii se cearta pe greseli gramaticale =)), … totusi indiferent cine face delegarile shmecherii s’au facut se fac si or sa se faca …
marea intrebare: cine o sa le faca ??
cris • 15 februarie 2008, 14:42
abia astept sa ia cfr-ul campionatul ca ei sunt buni pt liga campionilor, unde vor intalni echipe de nivelul lor, nu super cluburi cum sunt cele din cipru
anti-mitici • 15 februarie 2008, 14:50
Bai Tolo-mac-ule! Ai si inteles ce a zis Mitica (mitic de-al tau)? A zis sa se faca extragerea cu bile!! Ce „luciditate rece a masinii” ametitule? Aia cand bagi mana intr-o urna si scoti o bila?
Stie fecalianul Mitica de ce vrea sa faca el delegarile! Ca sa-i dea arbitrii care vrea lui Fecali!! Are asta experienta bogata cu bilele inca din comunism!
Asa ca, hotzilor, potoliti-va ca nu mai e loc de ciordit!
eu • 15 februarie 2008, 14:58
Tontolontan, inca si numele te tradeaza.
Ia spunemi tu mie …defapt degeaba te intreb ca tot dintr-o oala esti. Ma mir, ma intreb, raman socat…. zici ca toti gazetarii ati absolvit aceeas facultate unde numa tonti ies pe usa. si asta e adevaru.
mare gazetar mai esti…. daca ai citi putin mai bine , domnul Muresan a zis ca nu vede bine varianta propusa. Il si cred , pentru ca eu lucru in domeniu si domnule tontolontan ca programator, daca eu vreau sa fac un soft in care o echipa sa aibe todeauna de suferit din cauza arbitrilor , apoi asa si il fac . deci credetima ca daca eu fact softu de extragere , asa il fac incat Rapid Steaua si Dinamo sa aibe de suferit … va pot asigura 100%.
Va ofticati ca o echipa din ardeal merge asa bine. Bravo ce sa zic, felicitari.
Michigan • 15 februarie 2008, 15:08
Tolo esti cel mai bun ziarist de sport din Ro dar de data asta ai dat-o in bara?Chiar nu vezi ca se incearca cu orice mijloace sa nu ia Clujul campionatul?Chiar nu iti dai seama ca Jiji a apasat pe primul buton?C’mon man…poti mai mult de atat!
Ardelean 100% • 15 februarie 2008, 15:12
Faza e ca nu avem incredere in bucuresteni.De acolo porneste furtul,hotia,smecheria,coruptia s.a.m.d.
Fara ei viata ar fi mai linistita ,mai curata ,stirile ProTV mai civilizate.Ne-am saturat de Sandu,Mitica,Becali(toti 3),Borcea si alti mafioti….Tu nu Tolo?
endorama • 15 februarie 2008, 15:13
mda… inca un articol scris de Tolo impotriva CFR-ului. de ce naiba nu declara direct ca nu-i convine sa se joace Liga Campionilor in afara Bucurestiului? ce ne mai tot plictiseste cu aberatiile lui? in fine no… parerea mea e ca, dupa cum de altfel zicea cineva mai sus, Muresan a facut declaratia aia pur si simplu din reflex, fiindca s-a gandit ca e o manevra a celor de la Steaua si Rapid impotriva echipei lui. dar oricum, nu inteleg cum cineva se oboseste sa scrie un editorial pe tema asta si nu zice absolut nimic despre declaratia lui Becali ca ar cumpara campionatul daca ar putea-o face… probabil fiindca e platit bine de cineva cu interes….
Cata • 15 februarie 2008, 15:14
foaie verde stalp
curge apan-n beci….
Marele, imensul Catalin Tolontan a mai descifrat o enigma a umanitatii. Va dati seama cat bine ne asteapta de acum incolo?
Multumim, Catalin Totlontan! Daca nu existai, era musai sa fii inventat!
Chefere • 15 februarie 2008, 15:14
@Michigan – subscriu
anka • 15 februarie 2008, 15:20
eu cred ca andone i-a invatat pe cei de la cfr sa umble la arbitrii.andone are experienta,a capatat-o de la dinamo.
Archibald • 15 februarie 2008, 15:21
Nu te lasi prietene, iar ne-ai muscat de cur! I-ti stam ca un ghimpe-n coasta ! Ok ne-am lamurit, nu exista niciun gram de indoiala: si d-ta esti o oaie bolnava din turma ciobanului cel hidos!
Sa-ti fie de bine si de sanatate tot atat de mult pe cat de „iubesti”!
Clau • 15 februarie 2008, 15:29
De acord cu voi.Daca e sa fie tragere la sorti nu va fi nimeni dezavantajat.Eu sunt clujean dar nu impartasesc entuziasmul celor care vad cfr-ul campioana.Si nici nu pot spune lucruri bune despre cei care au ura pe capitala. Asta e, capitala e capitala si trebuie sa o luam cum e, nu sa latram ca si cateii la caruta.
ARDELEAN CFR-ist • 15 februarie 2008, 15:38
Noi miticii impreuna
Pe Becali il urmam
Iar provincia nu-i buna,
CFR-ul daramam.
endorama • 15 februarie 2008, 15:44
mai Tolo, ia citeste si tu editorialul Mariei pe tema asta sa vezi cum arata un articol care nu a fost platit pe bani buni inainte…
anti-mitici • 15 februarie 2008, 15:47
Claule lasa-ne ca esti ori uist funariot ori sluga la mitici, ori vinitura de undeva! O capitala ar trebui sa fie un oras cu care sa te poti mandri nu o mahala plina de tzigani, hoti, tzepari, spagari, etc! In plus, o capitala care centralizeaza o tara intreaga furand banii din toata tara si cheltuindu-i in propriul interes, nu va fi niciodata iubita!!