Patriciu, 10% din piata de difuzare?

La inceput a parut o incercare disperata de a-si procura un ziar pe post de scut media. Apoi, doar un capriciu. Mai tirziu, o aventura costisitoare. Dar, luna dupa luna, miscarile lui Dinu Patriciu in presa scrisa isi developeaza amploarea.

marți, 23 septembrie 2008, 2:12

La inceput a parut o incercare disperata de a-si procura un ziar pe post de scut media. Apoi, doar un capriciu. Mai tirziu, o aventura costisitoare. Dar, luna dupa luna, miscarile lui Dinu Patriciu in presa scrisa isi developeaza amploarea.

N-a cumparat doar citeva ziare si reviste, ci si tipografii sau know-how extern. Fostii consilieri de la Ringier lucreaza acum pentru relansarea din toamna a Adevarului. O intreaga operatiune externa, cea din Ucraina, a fost si ea achizitionata.

Cea mai recenta investitie a „Adevarul Holding” este in difuzare. Patriciu este foarte aproape sa cumpere Grupul Simetria, dominant in Banat si foarte puternic in Oltenia, dar si in zone din Moldova sau Bucuresti. Simetria detine aproximativ 500 de chioscuri, nu toate active, din cele cam 5.000 care exista, in stare diferita de operare, pe piata din Romania. Si in cifra de afaceri a marilor editori, Simetria reprezinta aproximativ 10%. Aceasta retea ar urma sa se adauge celei mult mai mici, cam 50 de chioscuri, pe care Adevarul o are in Bucuresti.

Dincolo de cifre. Dinu Patriciu, „care pina acum visa doar petrol cind se referea la afaceri, a inceput sa fie pasionat de modelul de business din media”, dupa cum constata cineva cu care lucreaza. Industriasul a inceput sa-si utilizeze contactele la virf de afara pentru a lua pulsul evolutiei ziarelor in lumea de miine. Si pare decis sa-si continue investitiile.

Comentarii (17)Adaugă comentariu

saliery  •  23 septembrie 2008, 14:32

Ma intreb cand va investi si Patriciu in fotbal. Becali,Tender,Ioan Neculaie,etc s-au implicat in industria fotbalului din Romania. Patriciu de ce nu ar face-o?

takamescu  •  23 septembrie 2008, 15:46

pentru ca vrea sa castige repede si fara prea multe batai de cap…bravo lui!

GabiKoreanu  •  23 septembrie 2008, 15:48

saliery
Patriciu este un tip foarte destept si stie ca in Romania, fotbalul nu are viitor.
In fotbal, deocamdata avem numai oportunisti

YODA  •  23 septembrie 2008, 16:26

Vad ca ia cat se poate de in serios treaba cu business-ul in media, a achizitionat in Ucraina de la Ringier. trebuie sa mai umble putin mai mult la „Adevarul”, mai ales la partea de online.

Mitica  •  23 septembrie 2008, 17:59

Va investi si in fotbal.. UTA sau Petrolul vor fi primele ofertate. Poate chiar si Dinamo, nu se stie.

tibi:p  •  23 septembrie 2008, 18:01

salut.
oare nu patriciu incearca sa isi castige apararea si ceea ce face oare face bine?
tolo, tu ai lucra pentru un ziar in care nu ai voie sa scrii despre anumite lucruri cum sunt angajatii lui patriciu?
poate va creste adevarul si se va vinde mai bine dar nu stiu daca acest lucru va influenta in bine presa.
poate presa cenzurata.
poate americanii au ajuns sa se cenzureze din cauza colapsului financiar de pe burse,dar aceasta este alt fel de cenzura.

sorin  •  23 septembrie 2008, 18:01

Are posibilitatea, dorinta, si ambitie….atunci va reusi sa atinga si 10% din piata in presa. Si eu as vrea sa ma lansez in presa dar trebuiesc bani multi….asa ca la patriciu

eftimie  •  23 septembrie 2008, 18:08

Anul trecut când făcea un tur prin ţară să promoveze benzinării Rompetrol l-am întrebat pe Dinu Patriciu dacă nu se baga în fotbal.

A zis că nu se bagă până nu e sigur că ar fi o afacere profitabilă.

Se pare că de presa e sigur că ar fi profitabilă.

Cătălin Tolontan  •  23 septembrie 2008, 18:18

tibi:p : dc vrei sa te protejezi politic nu cumperi un tabloid in ucraina si nici doua tipografii in romania. si nu te protejezi cu click sau cu dilema veche. patriciu vrea altceva. protectia a trecut pe plan secund

iann  •  23 septembrie 2008, 19:59

SYMMETRIA cred ca avut in 2007 o cifra de afaceri de 7 milioane de euro [Adevarul Distributie cred ca in jur de 1 milion euro]. Ar fi interesanta si Tutun si Ziare sau cine stie poate Rodipet.

Alexandru Raducanu  •  24 septembrie 2008, 9:16

Si perceptia mea este ca Dinu Patriciu chiar este pasionat de media. Ce nu intelg eu la el, sincer, este obsesia lui pentru a face afaceri profitabile. Cand sunt la o scara atat de mica, fata de miliardele lui, ce importanta mai are daca castigi sau pierzi un milion pe an? Eu, in locul lui, as fi pus mai degraba accent pe calitatea si reputatia mediilor de presa create/cumparate, decat pe profit. In al doilea rand, de ce insissta pe print (tipografii), cand jocurile mari se fac pe TV, iar in viitor pe internet? Personal, i-as spune sa se duca intr-o cu totul alta directie cu dezvoltarile. Ceea ce ii lipseste cel mai mult lui Dinu Patriciu este consilierea avizata pe media. Mi se pare ca merge un pic impotriva a ceea ce ar fi normal sa mearga, si asta mai mult dintr-un orgoliu personal decat din ratiuni de portofoliu. Oricat de ironic ar parea, s-ar putea sa construiesc mai repede si mai spactaculos niste lucruri pe media, decat o face Dinu Patriciu, avand in vedere ultimele mele negocieri cu diverse companii de media americane. Stiu ca suna absurd, avand in vedere resursele celor doua parti, dar Dinu Patriciu se risipeste in maruntisuri.

vincent  •  24 septembrie 2008, 11:14

Dinu Patriciu intr-adevar investeste mult in Adevarul si in ceea ce se intampla pe acolo insa ceea ce lipseste acestui trust este profesionalismul in cadrul managementului.
Spun asta deoarece majoritatea managerilor sunt ex-Ringier si au urata meteahna de a „copia” de proiectele fostei lor companii si de a arunca mereu un ochi peste gard la vecini.
In stilul asta nu cred ca se poate face o afacere profitabila atata timp cat tu doar copiezi (si o faci si prost) titlurile altui trust. Practic de asta trustul Adevarul nu este luat in serios de ceilalti competitori.

Cătălin Tolontan  •  24 septembrie 2008, 14:11

vincent: adevarul nu este copia evenimentului. cit despre click, asa e, dar asta a fost asumat. ei au vrut sa declare: noi sintem adevarata „libertatea”

ziua si adevarul  •  24 septembrie 2008, 15:05

Vad ca se vorbeste de pasiunea lui Patriciu pantru media ca despre o noua nazbatie a unui magnat… gata, si-a mai gasit omul o pasiune si Romania un mogul. Ma scuzati, da’ aventura media a detinatorului Adevarului e ceva mai veche. Pe vremea cand cel putin unul dintre mogulii consacrati de astazi abia scotea capul in lumea buna el era unul dintre proprietarii de la Ziua. Asa ca, a avut timp sa invete chiar daca si-a luat o pauza de cativa ani ca sa mai faca rost de niste bani. Mai intai petrolul a avut pete de cerneala tipografica, nu invers.

vincent  •  24 septembrie 2008, 17:01

Catalin, „Adevarul” se doreste o copie a oricarui „quality” ce are succes pe piata.
Acest lucru se va vedea in noul site „Adevarul” precum si in noua imagine a ziarului.
In plus…exista tot felul de proiecte ce vor apare dar care nu sunt altceva decat copii ale ceea ce are Ringier actualmente pe piata.

Cristi  •  24 septembrie 2008, 18:25

tibi:p, la adevarul, angajatii lui patriciu au voie sa scrie despre orice sau poate doar mascheaza foarte bine restrictia impusa.
iann, awdi nu da rodipetul.

iann  •  25 septembrie 2008, 11:37

@cristi: awdi tocmai are o mare problema cu rodipet.

Comentariile sunt închise.