Cresteri in presa scrisa, Gazeta devine primul netabloid din RO ca audienta

Oferit azi de catre BRAT, ultimul val SNA (16 iulie 2007 – 21 iulie 2008) indica o crestere a presei scrise. Studiul marcheaza plusuri pentru ziare si citeva schimbari in clasament. Dupa Evenimentul, Gazeta a depasit si Jurnalul, devenind primul ziar dupa tabloidul Libertatea. La aproximativ 100.000 de exemplare zilnice vindute conform BRAT, Gazeta atinge 750.000 de cititori in medie pe zi.

vineri, 31 octombrie 2008, 11:22

Oferit azi de catre BRAT, ultimul val SNA (16 iulie 2007 – 21 iulie 2008) indica o crestere a presei scrise. Studiul marcheaza plusuri pentru ziare si citeva schimbari in clasament. Dupa Evenimentul, Gazeta a depasit si Jurnalul, devenind primul ziar dupa tabloidul Libertatea. La aproximativ 100.000 de exemplare zilnice vindute conform BRAT, Gazeta atinge 750.000 de cititori in medie pe zi.

Cancan are o crestere importanta, peste 90.000 de cititori, si se instaleaza pe locul 6, ProSport sare peste Evenimentul, iar Click depaseste 4% cota din Univers, iar Adevarul atinge 4.5% cota. Iata cum arata clasamentul studiului recunoscut de industrie si realizat pe 19.434 de persoane, cu virste intre 14-64 de ani din mediul urban

Titlu Cititori pe Aparitie Crestere % din univers
1 Libertatea 1,353,000 53,000 15.1
2 Gazeta Sporturilor 750,000 72,000 8.3
3 Jurnalul National 736,000 -6,000 8.2
4 Pro Sport 587,000 51,000 6.5
5 Evenimentul Zilei 547,000 1,000 6.1
6 Cancan 489,000 97,000 5.4
7 Adevarul 398,000 21,000 4.4
8 Click 383,000 53,000 4.3
9 Romania Libera 253,000 32,000 2.8
10 Gandul 225,000 34,000 2.5
11 Cotidianul 210000 11000 2.3
12 Ziarul Financiar 201000 15000 2.2
13 Gazeta De Sud 189000 5000 2.1
14 Compact Bucuresti 172000 -38000 1.9
15 Ziua 119000 -8000 1.3
16 Curentul 95000 21000 1.1

Comentarii (24)Adaugă comentariu

Ovidiu Miron  •  31 octombrie 2008, 11:28

🙂

Ceea ce voi spune acum au zis-o si altii mai cunoscuti si mai cu experienta. Vlad Petreanu, in urma cu 3 saptamani la Webstock a confirmat faptul ca e o adevarata amagire sa crezi ca fiecare exemplar dint-un numar e citit de 7-8 persoane, in medie.

Totusi, felicitari! 🙂

explorish  •  31 octombrie 2008, 11:59

asta cu „netabloid” e din seria „cea mai buna aparare e atacul” ;P. interesant clasament, oricum.
si mie mi se pare mare media de 7.5

rabona master  •  31 octombrie 2008, 12:03

Va felicit, dar sper ca aceasta crestere nu se trage doar din cauza (si am folosit voit „din cauza”!) scandalurilor din fotbalul intern, ci si datorita prezentei unor materiale de calitate in paginile dvs., precum pastilele scrise de maestri precum domnul Radu Cosasu, Tudor Octavian si TRU.

De asemenea, sper sa vad mai multe materiale scrise de Vochin si reportaje speciale.

Felicitari inca o data!

Cătălin Tolontan  •  31 octombrie 2008, 12:05

Ovidu Miron: Acum 15, ani cind lucram impreuna in presa scrisa, Vlad avea alta parere 🙂 Acest coeficient de multplicare nu e deloc exagerat. Il intilnesti in toata Europa. De pilda, Marca are la 350.000 de ziare vindute in medie pe zi o audienta de 2,6 milioane de oameni, ceea ce inseamna 7,5 cititori pe copie.
Uite linkul aici de la organizatia din spania „sora” a BRAT.
http://www.aimc.es/aimc.php
Ca sa discutam pe argumente 🙂

abel  •  31 octombrie 2008, 12:12

Acest clasament ar trebui sa dea speranta patronilor, pentru ca din cate vad – cel putin in cazul gsp – investitiile duc catre o crestere vizibila in audienta.

Sper ca acest lucru sa duca la o investitie mai mare in presa si la cresterea general a calitatii ei.

Cătălin Tolontan  •  31 octombrie 2008, 12:45

rabona master: andrei scrie la toate evenimentele importante, are un articol si azi, care prefateaza dinamo – steaua
http://www.andreivochin.ro/2008/10/31/cu-ce-este-steaua-peste-dinamo-si-cu-ce-este-dinamo-peste-steaua-citeste-analiza-lui-vochin/

iann  •  31 octombrie 2008, 13:07

as putea spune in sfarsit o veste buna pe fondul atator caderi si pesimisme, mai ales ca investitiile in campaniile de comunicare au fost mai consistente fata de alti ani. insa ar trebui luat in seama si faptul ca unul din operatori e nou [deadalus in loc de imas] unde si aici sunt doua ipoteze ar fi de luat in calcul. pledez pentru a doua adica entuziasm si chestionare mai bine completate, pentru ca sunt la inceput de contract.

khris.ro  •  31 octombrie 2008, 13:55

cat de real este faptul ca fiecare exemplar din GSR este citit de 7 persoane? Care este proportia intre tiraj si nr cititori/exemplar in tarile vestice?

Cătălin Tolontan  •  31 octombrie 2008, 15:05

khris.ro : am raspuns si mai jos. Este un coeficient asemanator, uneori chiar mai mic, celui din tarile europene. ai si exemplu probat mai jos. multumesc

Silviu  •  31 octombrie 2008, 15:36

pe ce te bazezi Catalin cand afirmi ca gazeta este „netabloid” ? eu as zice din contra, Gazeta este primul TABLOID din presa sportiva romaneasca, ba chiar inventatoarea genului in sport.

apropo, aseara am batut Turcia la handbal in deplasare, de ce nu scrieti mare pe prima pagina ? ah probabil e mai importanta „declaratia” lui Lupu despre strambii de pe bancile de rezerva de la derby, e de inteles.

Cătălin Tolontan  •  31 octombrie 2008, 16:07

silviu: uite pe ce ma bazez:
1. Gazeta are editorialisti mari scriitori (Cosasu, Tudor Octavian, TRU…)
2. Gazeta acorda opiniei de elita un spatiu substantial in fiecare editie (Ioanitoaia, Geambasu, Andries, georgescu, Buzarin…)
3. Gazeta are investigatii, reportaje si mari interviuri, genuri jurnalistice pe care, ca regula, nu le gasesti in tabloide
4. Gazeta investeste major in softuri de analiza, infografie si analize tactice (gen Vochin sau Ionut Iordache), care nu exista in tabloide.

Acestea sint argumente jurnalistice clasice si elemente ale presei de calitate. Multumesc.

nume  •  31 octombrie 2008, 17:19

Catalin, dar la a doua intrebare a lui Silviu de ce nu raspunzi?
Din acest motiv vede majoritatea Gazeta ca tabloid, pentru ca se prefera „scandalurile” zilnic in locul stirilor cu si despre sport/sportivi.
Culisele fotbalului NU inseamna sport, doar au legatura cu unul din sporturi.
Inteleg de ce se practica asta dar cred ca am avea toti de castigat daca nu s-ar exagera atat cu „scandalurile” si s-ar mai scrie SI despre altele (am dat cautare „handbal” in prima pagina gsp.ro si nu am gasit nimic despre acel meci cu Turcia.. si sunt totusi sportivii nostri, trist).

Cătălin Tolontan  •  31 octombrie 2008, 17:56

nume: motivul este urmatorul: pretul de coperta in ro este 1/4 fata de media europeana in conditiile in care pretul hirtiei este acelasi! Romania va avea ziare comparabile cu cele de afara in momentul in care va avae preturi de coperta comparabile

petroi adrian  •  31 octombrie 2008, 19:21

Felicitari domnule Tolontan pentru tiraj si pentru ca ii aveti editorialisti pe Radu Naum si Radu Cosasu .Cei doi sunt printre motivele pentru care cumpar ziarul in fiecare zi.

YODA BLOG  •  31 octombrie 2008, 21:08

Felicitari, Catalin, nu este numai meritul tau, este si al DTP-istului, insa calitatea editoriala poate sa mai creasca,

Theo  •  31 octombrie 2008, 21:39

Ce nu inteleg eu este de ce simte nevoie GSP sa iasa prima dintre toti, oricare ar fi ei. Adica nu e suficient ca e lider absolut pe categoria lui? De ce nu? Crezi ca publicitarii vor zice hai sa luam in Gazeta, nu in Jurnalul si EVZ ca are audienta mai mare?

Claudiu  •  31 octombrie 2008, 21:40

Gazeta de Sud e cotidian regional. Singurul intr-un top dominat de cotidiane centrale. Mare lucru pentru Oltenia.

Andrei Maxim  •  31 octombrie 2008, 22:08

Lăsând la o parte calitatea articolelor, sunt curios când aţi citit ultima dată ziarul cap-coadă, aşa cum e în formatul final, destinat cititorilor.

Fontul folosit este înghesuit, cuvintele cheie sunt îngroşate cu un roşu care nu face deloc plăcere ochiului, la câteva propoziţii apare un emoticon. Dacă din punct de vedere vizual aţi făcut progrese mari cu site-ul (e mult mai lizibil decât cel de acum un an, de exemplu), ziarul propriu-zis pare să fie o fiţuică făcută de nişte liceeni.

Am văzut zilele trecute un layout mai vechi al lui Marca. Mult mai îngrijit.

Are de gând Gazeta Sporturilor să se ocupe mai intens de componenta offline? Acum un an cumpăram aproape zilnic ziarul, dar de când aţi schimbat designul prefer să citesc textele (care sunt pline de greşeli) din ediţia online.

Studiu de audienţă: Presa scrisă câştigă cititori – Pagina de media – Petrişor Obae  •  1 noiembrie 2008, 0:15

[…] bine stă CanCan (+97.000), urmat de Gazeta sporturilor (+72.000). De altfel, după cum observă Cătălin Tolontan, Gazeta a urcat pe locul 2 în clasamentul […]

romania inedit  •  1 noiembrie 2008, 1:22

Ma bucur ca Gazeta Sporturilor a devenit un ziar de referinta ! 🙂
Dumneata esti un ziarist talentat , chiar daca nu te pricepi la sport ! 😛 😉
Este foarte bine ca ati plecat de pe plantatia Ringier !

paul S  •  3 noiembrie 2008, 14:09

gazeta este un TABLOID!
extrage din fotbal circul si scandalul.
autoamageala asta ieftina iti inhiba motivatia de a o face, intr-adevar, un NEtabloid.
lauda-te cat vrei pe blog daca te simti mai bine, dar motive de lauda nu prea exista.

Clasamentul tirajelor pe 2008 | Blog Oferta de Oferte  •  19 martie 2009, 7:03

[…] Cresteri in presa scrisa, Gazeta devine primul netabloid din RO ca audienta Oferit azi de catre BRAT, ultimul val SNA (16 iulie… […]

Ziarele cresc in audienta | Blog Oferta de Oferte  •  2 august 2009, 13:03

[…] Cresteri in presa scrisa, Gazeta devine primul netabloid din RO ca audienta Oferit azi de catre BRAT, ultimul val SNA (16 iulie… […]

Presa noastră creşte în criză | Comanescu.ro  •  29 aprilie 2014, 12:05

[…] zice ultimul val al Studiului Naţional de Audienţă, pentru care puteţi găsi comparaţii la Tolontan şi Petrişor. Care sunt cauzele? Una ţine de ameliorarea unor titluri, iar o alta, de faptul că […]

Comentariile sunt închise.