We can’t

Barack Obama a devenit preşedinte al Statelor Unite explicîndu-le compatrioţilor săi că nimic nu e imposibil. „Yes, we can!”, au exclamat sutele de mii de oameni, însoţind la Chicago discursul învingătorului. În Arizona, John McCain rostea un discurs de recunoaştere a înfrîngerii pe care presa mondială l-a numit „aproape divin în eleganţa sa”. „Oponentul meu va deveni preşedintele meu”, le-a adus aminte McCain suporterilor săi şi a încheiat: „America nu cedează, America nu se predă!”.

miercuri, 5 noiembrie 2008, 11:48

Barack Obama a devenit preşedinte al Statelor Unite explicîndu-le compatrioţilor săi că nimic nu e imposibil. „Yes, we can!”, au exclamat sutele de mii de oameni, însoţind la Chicago discursul învingătorului. În Arizona, John McCain rostea un discurs de recunoaştere a înfrîngerii pe care presa mondială l-a numit „aproape divin în eleganţa sa”. „Oponentul meu va deveni preşedintele meu”, le-a adus aminte McCain suporterilor săi şi a încheiat: „America nu cedează, America nu se predă!”.

N-o să fim scolastici. Nu e nimic de învăţat, ci doar puţin de respirat aici. Dacă la cele mai înalte mize oamenii mai ştiu încă să cîştige şi să piardă, putem admite, după cele două duşuri franţuzeşti, că Steaua, CFR şi, în general, echipele noastre nu pot mai mult acum. Ei pot, noi, nu. Nu e nici o ruşine, există limite decente.

Acum cinci ani, credeam că nu vom ajunge niciodată în grupele Ligii. Astăzi, avem o nouă neputinţă pe care trebuie s-o depăşim în timp. Dacă învăţăm să pierdem, vom ajunge şi să cîştigăm. 

Comentarii (83)Adaugă comentariu

deco  •  5 noiembrie 2008, 23:57

in sfarsit un articol bun Tolo, ai dreptate. speram totusi la locul 3 😀

hai
o
b
a
m
a
am scris asa sa nu ai probleme cu cia 😀

deco  •  5 noiembrie 2008, 23:58

ps. cica ei nu stiu sa citeasca pe verticala

gogu  •  5 noiembrie 2008, 23:58

asa este, trebuie sa intelegem asta si ne va fi mai usor

Vali  •  5 noiembrie 2008, 23:59

Corect!

Camford Oxbridge  •  6 noiembrie 2008, 0:00

Trebuie inceput cu lucrurile marunte. De exemplu la Steaua trebuie inceput cu un staf tehnic de calitate. Ati observat catu jucatori de la Steaua au alunecat pentru ca nu au fost bine alese ghetele cu crampoane corespunzatoare starii terenului. Cand asemenea functii nu vor mai fi date rudelor si prietenilor va incepe revolutia la echipele romanesti. Numai specialisti peste tot si nu numai la fotbal !

geo  •  6 noiembrie 2008, 0:00

in sfarsit ceva scris cu inteligenta unui ziarist trecut prin toate greutatile meseriei lui bravo

csongi  •  6 noiembrie 2008, 0:01

Bravo, corect.

Ecaterinburg  •  6 noiembrie 2008, 0:03

Paler spunea ca tot ce e pierdut e pierdut definitiv. Credeti ca McCain va mai avea vreodata sansa? La fel si cu fotbalul.

Shininq  •  6 noiembrie 2008, 0:04

Cam previzibila paralela asta cu Obama. Puteai sa vii si tu cu ceva mai original!

marius  •  6 noiembrie 2008, 0:05

din pacate ai dreptate. pot sa spun ca dupa meciu din seara sta ma simt pur si simplu impotent. e greu sa fi roman in vremurile astea….

Alecu  •  6 noiembrie 2008, 0:05

Cand te fenteaza arbitrul pentru ca stie ca Lyon e praf la cornere si nu-ti da 4 cornere, cand unii dintre jucatorii tai parca nu vor sa joace, cand iti da gol cel mai bun executant de lovituri libere din lume la ora actuala,… cand toate acestea ti se intampla intr-un singur meci… atunci n-ai cum sa castigi. E intr-adevar imposibil. Totusi, trebuie remarcata atitudinea per total a Stelei. la 0-1 au avut momente cand au inghesuit Lyon-ul in propriul careu, lucru pe care nu l-am vazut la 3-4 sau 3-5 in Ghencea.
Nu-i nimic, in ritmul asta s-ar putea s-apara Bayern – Steaua 1-1 + Fiorentina – Lyon 0-2 si apoi in ultima etapa Mutu o sa traga pe nas toate liniutele din Ghencea si merge steaua in Uefa.
Oricum, trebuie sa invatam sa pierdem insa „We can’t” e prea mult spus 🙂

Attic  •  6 noiembrie 2008, 0:06

Nemultumitului i se ia darul. Am tanjit atatia ani dupa Liga, acuma ar fi culmea sa ne suparam pe fotbalisti ca nu sint la nivelul celor de la echipele alea sanatoase si prospere. Nici noi nu suntem in profesia noastra la nivel de „cei mai buni 12-16 din Europa”. Steaua si-a depasit oricum cu mult conditia, daca ne amintim in ce cloaca (mizeria de clan Becali) se adapa zi de zi. Meciurile din Liga sint niste zile de sarbatoare in care Steaua noastra se imbraca cu ce haine mai bune are, si iese la hora si danseaza si ea cum poate. Sa nu-i crispam zimbetul cu ocarile noastre, sa nu ne prefacem ca nu stim ca ea traieste in casa cu un inapoiat mintal care o siluieste prin fiecare vorba pe care o scoate.

pirlo  •  6 noiembrie 2008, 0:07

pardon,fanarioti bolsevizati!

serban  •  6 noiembrie 2008, 0:10

Nu inteleg care e legatura dintre alegerile din SUA si echipa ciobanului. Apoi nu inteleg nici pe ce te bazezi tu, tolo, cand ne propui cu duiosie, aproape, sa speram ca va ajunge vreodata si ciobanu & turma in optimile Ligii Campionilor. Ce fel de terapie pentru prosti mai e si asta? De cand nu mai exista limite absolute pentru nimeni si nimic? Cat de tare ma jignesti ca sa imi spui ca un cioban prost si semianalfabet (Becali) ar putea sa ajunga vreodata sa inteleaga cum se fac afacerile si ce este capitalismul? Te avertizez, cu respect, sa nu ma cenzurezi.

prada  •  6 noiembrie 2008, 0:10

frumoasa paralela. fara becali, fara arbitri, fara brichete. dar si fara cearta si fara multi care sa inteleaga. din partea celorlalti, felicitari.

hapciu  •  6 noiembrie 2008, 0:11

De acord cu ce ati zis:) si GO OBAMA!

arh. Gheorghe Petresciu  •  6 noiembrie 2008, 0:18

Obama a fost sustinut financiar ca altfel, nu ajungea presedintele Americii. Steaua si Cluj, daca nu investesc in jucatori de valoare, nu vor realiza mare lucru. Nu stim inca sa abordam si sa pastram un rezultat. Nu avem antrenori de calibru pentru Liga Campionilor. HAI STEAUA !

reciclatoru  •  6 noiembrie 2008, 0:20

…si totusi…nu afost ra2 cea mai proasta dintre oi??!!

Camford Oxbridge  •  6 noiembrie 2008, 0:20

Este un fenomen general de dragoste exprimata pentru Obama la toate televiziunile si in toate comentariile (inclusiv in cel de fata). Ce uitam cu totii este ca Obama este democrat (de centru stanga) si aplecat mai mult catre problemele interne ale Americii. Romania a avut de castigat in ultimii ani doar cu presedinti republicani (Nixon ne-a dat clauza, Reagan a doborat comunismul, Bush junior ne-a bagat in NATO). Asa ca mai baieti mai folositi capul si la altceva !

Radio33  •  6 noiembrie 2008, 0:25

Nu, nu există limite decente, există doar limite. Cred că jucătorii echipelor românești ar trebui să fie obligați să vadă discursul lui Obama pe DVD după ședința tactică. Asta pentru că, după părerea mea, problema este că ei nu cred că pot. Din vârful buzelor, ei spun multe, dar se vede pe teren că nu cred cu adevărat. Ar trebui să intre toți pe teren cu gândul că pot să câștige Liga Campionilor, că pot să joace la Manchester United sau la Real Madrid. Clujul stă ceva mai bine la capitolul ăsta, se simte acolo ceva vag. La Steaua, însă, unde Dorinel, la al doilea meci al său ca antrenor merge la Lyon spunând că ar fi bine să scoatem un punct, neputința e vizibilă. Nici măcar Rădoi sau Goian nu mai cred în ei. Se mulțumesc să-i ia banii lui Gigi și să fie eroi în discoteci. Au ajuns așa pentru că au fost măcinați moral de un patron care îi disprețuiește și de o presă care nu pare a fi deloc interesată de performanța lor pe teren, care nu îi individualizează în ceea ce privește competența, ci se mulțumește să îi ridice în slăvi când câștigă și să șteargă cu ei pe jos când pierd. Autorul blogului de față e o pasăre rară, mai sunt câțiva pe la GSP, dar atitudinea generală distruge orice motivație.

Clujean din State  •  6 noiembrie 2008, 0:29

BV catalin. Cum putem elimina de pe ecranele televiziunilor impostori gen Stelian Tanase, care dau prost renume analistilor politici, proferind aberatii?

florin  •  6 noiembrie 2008, 0:36

eu nu stiu cum a ajuns ziarul cel mai mare comentator. asta probabil pt ca aveti randurile de cititori ingrosate de prea multa plebe si santieristi

kiki  •  6 noiembrie 2008, 0:39

un articol sublim insa adrrisantul e gresit… fotbalistii nu vor intelege nimic din ce a vrut tolontan sa zica… si asta din cauza faptului ca, tot alde tolontan, au facut din rahat bici, adik mari vedete din niste looseri..

kappa  •  6 noiembrie 2008, 0:43

daca steaua ar avea in spate oameni inteligenti si potenti financiar precum a avut Obama atunci ar avea o noima articolul..asa , cu analfabeti si ”baieti de cartier” imbogatiti peste noapte si fara nici cea mai elementara baza despre CIVILIZATIE(cu tot ceea ce reprezinta acest cuvant) reprezentati prin clanul becali, articolul e zero.

stelian  •  6 noiembrie 2008, 0:48

In mod normal nu prea comentez articole prin ziare… dar acum nu pot sa nu ma abtin sa nu intreb, Cataline, citesti des site-ul eurosport? Atat de des incat incepi sa te „inspiri” din materialele de acolo, asteptand mai multa inspiratie… so if they can’t, you’ro no different, stick that in your brain.

gigel  •  6 noiembrie 2008, 1:09

Pe mine nu ma mai minte nimeni dupa meciul asta.la midllesborough s-a intamplat acelasi lucru:un OM de 35 de ani (OM)nu poate sa alerge 3 meciuri pe saptamana cate 90 min.,plus antrenamente….decat pe moment…dar astia fac treaba asta de 7 ( sapte) ani buni ……CLAR!!! si asta se intampla cu toate echipele mari. la banii lor nu au ei cercetatori care sa bage in jucatori substante care sa nu fie descoperite la testele antidoping? pe mine unu nu ma mai mint. nici io nici ei.

nu conteaza  •  6 noiembrie 2008, 1:22

Bayern, Lyon,Fiorentina,Steaua.Este cat se poate de normal.Germania,Franta,Italia,Romania.Corect.degeaba tot vreti voi,ca nu se poate.De ce tot fortati,tot visati cai verzi pe pereti…E ca si cum CS Otopeni,nou promovata,ar vrea sa ia campionatul.NU AU LOC ECHIPELE ROMANESTI LA MASA BOGATILOR!!!Vise frumoase…

Clujean  •  6 noiembrie 2008, 1:27

Putem, doar ca trebuie sa schimbam atitudinea. Trebuie inceput de sus, pana jos. Nu trebuie sa ai numai martieni in echipa ca sa castigi, poti si daca ai oameni care joace PENTRU FOTBAL si nu doar pentru bani. (e valabil si pentru unii de la CFR si de la Steaua).

liviu  •  6 noiembrie 2008, 1:34

ma fratilor, incerc sa nu mai citesc presa din romania, si tot o fac.
si iar ma enervez

ORICE se poate, pentru toate este o pregatire.
NOI, de mutilati ce-am fost in istorie, am inceput sa credem ca we can’t. si sa incercam sa ne complexam noi insine.

STIM foarte bine sa ne plangem, sa sa spunem
de ce nu se poate

ba baieti, TENACITATE.
asta lipseste romanilor. invatati-O!!!

ps: maestre, lasa-i pe americani, ei vor fi intelesi de tine peste vreo 10 ani!
ia si invatai-i pe romani sa se iubeasca

Adi  •  6 noiembrie 2008, 1:34

Gresit ! Daca invatati sa pierdeti… va veti obisnui cu asta.

obiectiv  •  6 noiembrie 2008, 1:36

In seara asta a jucat o echipa de fotbal si una de bucatari, muncitori la uzina si paznici. Steaua nu a fost pe nicaieri si daca dadea vreun gol, din greseala, sunt convins ca Lyon ar fi dat doua in urmatoarele 20 de min. Singura sansa era sa tina de acel 1-0 pana prin minutul 85 si apoi sa incerce sa dea un gol. Din pacate, francezii au predat o lectie de fotbal totala in seara asta. Am vazut posesie, pressing, contra atac si cam tot ce inseamna fotbalul. DIn partea alor nostri am vazut cateva zbateri firave intr-un ocean de neputinta. Cam asta e prapastia care desparte 10 mil buget aministrat de un cioban si 200 de mil buget administrat de un manager. La cat de iubita e echipa asta, sunt convins ca printr-un marketing adecvat ar scoate de zece ori mai mult decat ii cade ciobanului printre degete. El are o avere mult mai mare decat a lui Aulas, dar Aulas are o echipa mult mai mare decat a ciobanului.

ionescu  •  6 noiembrie 2008, 1:53

tolo gresesti intr-un singur punct. totul porneste de la ” I have a dream!”

oricat de cioban o fi jiji a avut un vis, de a aduce steaua in LC si l-a reusit. CFR a avut un vis, sa castige campionatul si l-a castigat cu tot cu bonus de LC. Dinamo cu borcea are inca visul de a juca in LC, dar se pare ca e tot mai aproape.

Visul de acum incolo al ecipelor romanesti este de a trece in optimi in LC. Asa trebuie pornit. A te califica doar in grupe nu mai reprezinta decat un lucru normal. De aceea oricine se va mai califica de acum inainte in LC trebuie sa traga pt optimi. Altfel… pentru suporteri nu e o performanta.

spiderman  •  6 noiembrie 2008, 2:10

gena nu se schimba; vom ramane cum am fost mereu: multumiti cu putin iar gandul ca am reusi mai mult ne sperie. Dam vina pe altii la esecuri iar cand pe unul de al nostru il salveaza gongul il facem noi KO pt ca o asemenea victorie nu e demna de trecutul nostru brav.

cfrujeanul  •  6 noiembrie 2008, 2:31

…o precizare: John McCain nu a pierdut. Stati linistiti. Totul e un vis pe care MLK inca il mai viseaza prin ochii altora – ramane doar un vis, ca de altfel pretutindeni.
De ce? Pai daca in tara tuturor posibilitatilor, oamenii nu-si pun intrebarea cum de nu exista pluripartitism si se duc precum hamsterii la roata electorala (ori democrat, ori republican) ce sa mai astepti decat un aparent discurs „elegant” pentru a multumi boborul.

Vasilica  •  6 noiembrie 2008, 3:21

Mai baieti si fete, dar de ce asteptati voi mereu de la echipe de fotbal sa reuseasca generic pentru voi? Dd ce nu va munciti fundurile mai mult ca sa reusiti voi pe cont propriu si sa nu va mai luati nectarul izbanzii numai de la fotbal???

rip  •  6 noiembrie 2008, 4:18

we can’t ca nu avem cu ce!

ma da pe ghionea ala nu il vede nimeni. **** de cand a revenit dupa accidentare si ingroapa steaua!

de zapata nu mai zic…tot respectul pt ce a facut sezonul trecut dar acum ne-a ingropat. aproape 50% din meciuri gafeaza(evident decisiv)

cand benzema se joaca in careu in aceeasi faza cu ambii fundasi de nationala nu ai la ce sa mai speri…cat o fi el de benzema

daca e nevoie de 3 jucatori sa blocheze un om e clar ca nu poti ridica pretentii.

nu te poti bate cu lyon bayern real sevilla aresenal etc.
te poti bate cu fiorentina bordeaux nec hamburg etc

cand aia au bugete de cel putin 5 ori mai mari ce vreti? atat dam atat avem.

de shaktior nu zice nimeni nimic? cati bani au bagat aia?? cumapara 2 jucatori cu 30 mil. si ce mare branza au facut? deci poti sa ai si bani si sa nu faci nimic.

sa ne bucuram cat mai jucam in CL…ca nu cred ca va mai dura mult…noi acum vrem optimi…dar peste cativa ani vom vrea iar sa ne calificam macar in grupe.

iar dinamovistii s ataca din gura! ei sunt 0 in europa! daca nici pe neica nimeni aia nu au putut sa ii bate ei viseaza sa bata lyon si alte echipe…sa fim seriosi

Ravel  •  6 noiembrie 2008, 5:45

Gindirea „balcanica” a majoritatii nu va ajuta sa atingem niciodata aceste limite, nici macar decente cum ai zis, asadar vom visa intotdeauna la ce si cum fac altii……..
Totusi, nici asta nu e rau.
Excludem aici exceptiile din intimplare.
Bafta.

ciupi  •  6 noiembrie 2008, 7:11

am putea si noi daca, exceptindu-l oarecum pe paszkany, investitorii ligii care scoate pe banda rulanta personaje ilare ar baga bani cu adevarat, nu numai de vrajeala.

Mircea  •  6 noiembrie 2008, 8:22

Scurt si elegant , Tolo!
As intreba si eu: WHY ?

radu-ilarion munteanu  •  6 noiembrie 2008, 8:55

rareori nu va gasesc nici un nod in papura. acum articolul e impecabil. permiteti unuia din cei mai incapatanati critici ai dv sa salute concluzia dv de bun simt, sa aprecieze pragmatismul si gandirea pozitiva si sa se alature dv in sustinerea acestei concluzii. pastrand absolut toate proportiile, america nu are monopolul fair play-ului.

LIVIOL  •  6 noiembrie 2008, 9:01

Bai…voi sunteti chiar ****?
Cat vreti mah sa mai prostiti ****!
Ati facut-o 3 ani la randu!CAT MAI VRETI MAH?????
Va bate Dumnezeul pe care il invocati atat!
Steaua e zero barat!Intelegeti????A ajuns in UCL de fiecare data prin furaciune in campionatul intern si de aceea nu va putea fi niciodata competitiva in UCL.
Si cum poti tu sa compari CFR, care la prima participare a fost super competitiva cu aceasta adunatura a raului???***

opinion  •  6 noiembrie 2008, 9:09

Frumos joc de nuantze, articolul mi-a placut, felicitari.

Bogdan Anderko  •  6 noiembrie 2008, 9:13

foarte frumos scris. si inteligent.

eu traiesc in state si pot spune ca lumea de aici, a tresarit a bucurie.

Toni Cufran  •  6 noiembrie 2008, 9:16

Cataline, aminteste-ti ca si capcaunul ceausescu spune ca „nu exista nu se poate” si ii forta pe subaltarnii lui sa faca tot felul de prostii. Cu Obama prea i-a luat valul pe toti, pana si pe incruntatul CTP, caruia mereu ii pute ceva, acum s-a apucat sa il ridice in slavi pe afroamrican. Nu exista comparatie intre circul mediatic facut de americani cu alegerile lor si fotbalul european. Aici exista o singura explicatie: valoarea. Ai valoare, te impui, nu ai, cauti explicatii. Ai vazut ce au patit Real Madrid, Inter, Arsenal,Manchester, Villarreal, Chelsea, Werder? Noi nu avem antrenori care sa stie sa faca bici din ce au la dispozitie. Cand ii vom avea, in functie de conjuncturi, ne vom veseli ca acum peste 20 de ani cu Steaua….

vladimir  •  6 noiembrie 2008, 9:26

dar si presa ne-a tot dat sperante ca putem ajunge in primavara ligii

io  •  6 noiembrie 2008, 9:26

@Camford Oxbridge, citeste-l pe John Perkins si o sa vezi cam ce interese au avut republicanii, dragii de ei. nu spun ca democratii sunt sfinti dar comparat cu republicanii, no comments. cat despre stelutza e clara lipsa unui management profi care in primul rand sa le explice jucatorilor ca meseria lor e sa joace fotbal pe teren si nu tzurca in discoteci. ca trebuie sa joace la victorie chiar daca adversarul e Real Madrid sau Otopeni. dar intr-o tara in care profesionistii pleaca in masa peste hotare pt a putea face ceva, in care pentru a deveni trebuie sa lingusesti si nu sa demonstrezi e foarte greu…

alk  •  6 noiembrie 2008, 9:37

Odata cu avansarea in lumea buna a fotbalului, pe linga mentalitatea jucatorului roman, o evolutie ar trebui sa se inregistreze si in cazul mentalitatii CONDUCATORILOR DE CLUB. In cazul lui Becali e mai greu, el a fost scolit mai mult pe tarla, iertata fie-mi expresia.

Suporter  •  6 noiembrie 2008, 9:49

Buna ziua
Problema e foarte simpla.
Daca vor exista patroni care sa investeasca sume mai mari de bani in echipa de fotbal vom avea jucatori mai valorosi altfel ne vom mentine la nivelul actual. Fara bani in fotbal nu ai cum sa ajungi in primele 16 echipe de Champions League.
Sa speram ca pe viitor vom obtine rezultate mai bune.

cePanaMea.ro » Blog Archive » Ce mai scriu ziarele…  •  6 noiembrie 2008, 9:53

[…] We can’t. Barack Obama a devenit presedinte al Statelor Unite explicandu-le compatrioţilor sai ca nimic nu e imposibil (Gazeta Sporturilor) […]

toni  •  6 noiembrie 2008, 10:01

Vreau si io sa fiu fotbalist!

Eu ma intreb cu ce se ocupa fotbalistii Stelei timp de 8 ore cat stau ei la serviciu (sau in cantonamente). Oare fotbalistii de la Lyon nu tot 8 ore lucreaza? Am vazut preluari de mingie gresite sau incapacitate de a pune mingea jos la jucatorii stelisti. Pana la urma cat de mare poate fi diferenta intre un jucator de la Steaua si ce jucam noi in spatele blocului?
Unde se face diferenta oare, ca in meciul de aseara parca juca o echipa de fotbalisti cu selectionata cantaretilor de manele?
Poate Steaua o sa ajunga mai sus de grupe, dar mi-e teama ca de la nivelul asta in sus se pune si problema talentului si a capacitatii de efort iar astea nu le mai dobandesti de la o varsta in sus…

Comentariile sunt închise.