Cealaltă faţă

Vocile bune
Adrian Georgescu are mai multă dreptate decît mine. Şi nu numai el. Dreptate are şi Traian Ungureanu în Cotidianul, cînd constată că „lipseşte o dezbatere lucidă”, iar apoi încheie: „Dar asta va fi posibilă numai cînd vom avea presă”.

marți, 17 februarie 2009, 12:24

Vocile bune
Adrian Georgescu are mai multă dreptate decît mine. Şi nu numai el. Dreptate are şi Traian Ungureanu în Cotidianul, cînd constată că „lipseşte o dezbatere lucidă”, iar apoi încheie: „Dar asta va fi posibilă numai cînd vom avea presă”.

Dreptate are şi Cristian Tudor Popescu. El scrie în ProSport despre „inşii din sport care se hrănesc cu durere şi cu moarte. Iar presa română e tot mai mult cateringul lor”.

Dreptate are şi Radu Paraschivescu, întrebîndu-se în „Evenimentul Zilei” cu referire la Ioan Becali: „Cum scăpăm de monstrul pe care l-am zămislit?”.

Şi topica inversata
Criticile şi dilemele sînt vitale, dar să ne amintim totuşi de la ce am plecat! Ioan Becali l-a jignit, l-a scuipat şi a aruncat cu microfonul în jurnalistul Emanuel Terzian. Despre asta se vorbeşte puţin. Insistăm pe vinovăţia moderatorului tv. Ceea ce pare să reverbereze în  spaţiului public este: „Bine i-a făcut că şi presa asta prea o caută! Ziariştii i-au inventat pe toţi Becalii ăştia”.

Oficiul de brevete R.S.R.
Nu e adevărat! Ioan, Victor şi Gigi Becali s-au dezvoltat singuri, cu toate calităţile şi defectele lor, cu complicităţile statului şi ale lumii fotbalului. Nu presa a făcut schimbul de terenuri cu Armata. Nu presa l-a adus pe Borcea la Dinamo pe post de nimeni pentru ca apoi să-l îmbogăţească. Ştie Ministerul de Interne ceva despre asta? Ha, ha! Normal că ştie. Trăim într-un stat care şi-a numit nişte milionari în euro, dintre care unii au intrat şi s-au afirmat în fotbal.

Arătaţi-ne jurnalistul acela care a privatizat împreună că George Copos veniturile Loteriei Române! Dimpotrivă, toată lumea îşi aminteşte că aceste lucruri s-au aflat numai după ce a intervenit presa.

Buna lume fără media
Ancheta DNA probabil că n-ar fi existat dacă aceeaşi presă, căreia prea des i se amintesc doar frivolităţile, şi nu lucrurile dense, n-ar fi descoperit, în intestinele urît mirositoare ale fotbalului, diferenţa uriaşă de sumă din cazul Bratu. De acolo a plecat tot!

Dacă ne-am da la o parte
Accept ironiile şi îngrijorările acestor condeie importante. Mă includ în mulţimea vizată de reproşuri. Un lucru mă deranjează. Rău. Nu sînt convins, dar deloc convins, că ei chiar au citit sau au văzut măcar majoritatea din sutele de lucruri valoroase despre sport, de la investigaţii la mari interviuri şi de la analizele tactice la reportaje, scrise în Gazetă şi în atîtea ziare. Sau difuzate de televiziuni. Pentru că nu le amintesc niciodată. N-am văzut un rînd bun scris despre un reporter care a găsit un caz interesant la capătul ţării. Sînt sute într-un an!

Să fie frustrare? Cu siguranţă. Sînt frustrat pentru că ni se reproşează campaniile la adresa lui Sandu & Dragomir sau editorialele despre Becali şi mă gîndesc cum ar domni ei peste un fotbal lipsit de informare şi de reacţie. O presă care să se ocupe de popice cînd milioane de oameni sînt interesaţi de fotbal sau cînd obiectul pasiunii lor este furat.

Riscuri şi sisteme de operare
Asta s-ar întîmpla dacă presa s-ar da la o parte pur şi simplu.

În acest timp, jurnaliştii îşi fac treaba, cu zile bune şi ani de criză, riscînd nu doar să cadă Windows-ul, ci şi să-i scuipe Becali sau să se spitalizeze la 35 de ani pentru boli de oameni mult mai în vîrstă. Sau să ia un lanţ pe tibie pe stadion. Sau să muncească aproximativ 400 de week-end-uri în 10 ani de carieră. Trei ani de concediu în minus adunaţi într-un deceniu!

Ni se reproşează că, din cauză că scriem insistent despre lucrurile grave, urîm sportul, deşi există un domn, autor de romane de spionaj, asta e, sîntem jurnalişti care numără cornerele, nu puteţi avea cine ştie ce pretenţii!, pe numele său John Le Carre, care spune despre un personaj că „Nu cunoaşte ura, cu excepţia aceleia care e cealaltă faţă a iubirii”.

Ştiu că nu v-am convins. Nici nu mi-am propus. Mi-am dorit doar să vă gîndiţi puţin la cealaltă faţă. Vă mulţumesc!

Comentarii (84)Adaugă comentariu

raven  •  17 februarie 2009, 0:59

„Nu e adevărat! Ioan, Victor şi Gigi Becali s-au dezvoltat singuri, cu toate calităţile şi defectele lor, cu complicităţile statului şi ale lumii fotbalului. Nu presa a făcut schimbul de terenuri cu Armata.”

Ba e foarte adevarat, domnule Tolontan! Cine l-a invitat pe Giovanni la
ProMotor sa-si etaleze bolidul si sa ne explice el cum sfideaza politia
neafisand numarul de inmatriculare, deoarece „nu e estetica placut(z)a” pe
mormanul lui de fiare? Cine filmeaza fiecare grimasa a oligofrenului din
loja Stelei? L-ati interzis pe Gigi cand a injurat-o pe acea jurnalista
de 8 Martie? Dar cand l-a amemintat cu bataie pe Cristian Tudor Popescu?
Dar cand i-a turnat paharul de vin in cap lui Serban Huidu? Dar cand l-a batut
pe Malonga? Dar cand a injurat 5 minute la rand un jurnalist de la Antena 1?
Nu sunt destule motive?

Becali(i), Iancu, Borcea si toti ca ei erau niste nimeni inainte sa apara
„pe sticla”. Voi i-ati facut vedete, nu altcineva. Faptul ca au ajuns patroni
in fotbal nu trebuia neaparat sa-i transforme in „staruri de televiziune”,
nu scrie nicaieri ca un patron de club trebuie invitat la absolut toate
emisiunile posibile de sport si nici ca trebuie sa stai toata ziua pe la
„conacele” acestora rugandu-i sa-ti arunce in zeflemea o fraza de mahala,
pentru a completa stirile sportive.
Ati intoxicat poporul cu aceste personaje macabre si acum va spalati pe maini,
de parca nici nu ati fost la locul faptei. Nu merge asa, domnule Tolontan!
Sunteti complici la ascensiunea acestora!
In primul rand trebuie sa va recunoasteti greseala, apoi sa va lepadati de
asemenea personaje, pana cand nu o sa va bage pe toti in tomberoane.
Poate ProTV-ul sa nu ni-l prezinte pe Gigi Becali decat o data pe saptamana
la stiri?
Bineinteles ca nu, portia zilnica va fi servita ca intotdeauna!

Si atunci de ce va mai plangeti?!

Alina Marcu  •  17 februarie 2009, 1:13

Cine “nu cunoaşte ura, cu excepţia aceleia care e cealaltă faţă a iubirii”?!
Sentiment temporar sau vesnic, generat de constiinta. Emotii negative sau stres, provocate de un cuvant, o privire, o actiune.
Pe mine m-ai convins. Sa citesc John Le Carre.

subti  •  17 februarie 2009, 1:19

domnule Tolontan,ati convins un om!

ddr  •  17 februarie 2009, 1:32

Nu e vorba de dat la o parte ci pur si simplu de calitatea articolelor, care sicer
sincer lasa mult de dorit. Presa nu mai prezinta sportul in sine, ci personajele
din spatele lui, nu mai conteaza ce se intampla pe teren(in medie2-3 articole), ci mai
mult ceea ce spun patronii inainte si dupa meci(in medie 10-12 articole). Numarati si voi
, poate eu ma insel.

Adevarul, de care ar trebuie sa va fie rusine e ca nu sunteti cu nimic mai presus
de ziare precum Cancan sau Libertatea

subti  •  17 februarie 2009, 1:36

pentru ca,pana la urma,nu presa i-a facut pe indivizii acestia!nu ei s-au facut mari!ci societatea i-a facut!noi,romanii ,ne uitam la tv cand il vedem pe x si pe y,noi cumparam ziarele in care sunt poze cu locul de veci al unuia si al altuia.degeaba ii vor boicota cei mai buni ziaristi ai momentului pentru ca vor aparea altii care,pentru un ban in plus,vor aduce specimenele acestea publicului care vrea doar paine si circ.nu v-ati convins de asta la steaua unde patronul echipei si-a batut realmente joc de marile glorii ale echipei si de toti antrenorii pe care i-a avut ,dar imediar apare un „antrenor” care e dispus sa ii accepte tot pentru un contract frumos?!oricat de neamt ai fi…

Catalin  •  17 februarie 2009, 1:51

Bravo! Keep up the good work

Dan M  •  17 februarie 2009, 1:51

Excelent comentariu, raven. Exista si jurnalisti buni, dar padurea este plina de uscaturi, domnule Tolontan. Am vazut zilele trecute in Gazeta un titlu „adaptat” dupa cele care abunda in tabloidele de doi lei. „Steaua, mai poti?” seamana atat de bine cu „Moni, ce buna esti!” sau „Negoita, cate case ai?”. **** In loc sa incercam sa ramanem la un nivel decent pentru cei carora inca le pasa, o sa ne otevizam **** cu totii.

roach  •  17 februarie 2009, 1:54

Corect. Mai putin partea cu popicele. Sunt un sport frumos.
La care chiar avem performante extraordinare la nivel de club.
Pacat ca nu se mai scrie nici macar un rand pe luna despre el.
Nu i-ar „fura” prea mult spatiu lui Jiji.

marian  •  17 februarie 2009, 1:58

MR. TOLONTAN, NU NUMAI CA NU M-ATI CONVINS …

roach  •  17 februarie 2009, 1:58

Stiti ce ar fi cu adevarat extraordinar? O data pe saptamana (sa zicem), sa
aveti O PAGINA pentru un singur cititor. Nu pentru milioane. Doar pentru
unul.
Sa fie asa: Pagina pentru un cititor. Azi: popice.
Saptamana urmatoare: Pagina pentru un cititor: azi: echitatie.

(Suna comunist, probabil. „De lemn”. Nu-i nimic).

Etc etc etc.

jocker12  •  17 februarie 2009, 2:02

nu e vina presei….dar voi va asumatzi riscuri enorme cu banditzii ashtia

sen  •  17 februarie 2009, 2:38

Probabil ca au existat zeci, sute, mii de anchete bine facute, de reportaje in cine stie ce colt al lumii, de analize tactice, sau de articole valoroase. Dar nu au fost popularizate. Cat timp prima pagina este ocupata de un alt sport doar cand moare un sportiv, cat timp stiri la jurnale sunt din alte sporturi doar cand se ia cineva la bataie, cat timp multi dintre ziaristi nu stiu cine sunt nadal, federer, armstrong sau phelps, dar stiu ce gagica mai are marica, ce club si-a mai deschis mutu sau cu cine a baut tamas o bere, voi spune ca presa este principala vinovata si ca terzian a meritat ce a patit pentru ca si-a facut-o cu mana lui.

Ganimede  •  17 februarie 2009, 2:45

Jurnalistii nu i-au creat, dar le dau apa la moara.

cineva  •  17 februarie 2009, 2:51

Intr-o lume si o presa civilizata, jurnalismul serios si de calitate e regula nu exceptia.
Dumneavoastra va aparati spunand ca faceti si lucruri bune si semnificative. Pai nu e normal? Asta e profesia dumneavoastra.
Din pacate cineva care recita din Shakespeare pe o scena pe care se afla 11 clovni, la final, o sa fie considerat doar al 12-lea.
In momentul in care stiri despre Becali, Borci sau Netoi or sa ajunga exceptii aruncate la un colt de pagina si in prim plan o sa puneti performantele adevarate din sporturi, atunci, si abia atunci putem discuta de perceptii deformate si despre blame-game. Va urez succes.

Theo  •  17 februarie 2009, 3:10

Te contrazic.
Este o mare diferenta intre a publica o stire, concisa, despre infractiunile
unui Giovanni Becali, si este cu totul altceva sa-i chemi in studio la
emisiuni, sa ii intarati, sa ii cauti pe la poarta casei la 12 noaptea,
sa ii astepti tremurand de nerabdare la iesirea din loja sau din stadion.

Personajele acestea, pe langa faptul ca fura, mai au o proprietate: le place
sa fie vazuti, cunoscuti … la ce bun ar fi ca au schimbat un teren in mod
ilegal si au castigat 3.000.000 de euro, daca nu ar putea si sa arate ca
au facut asta si ca nu li se intampla nimic? Vanitatea lor e mai presus
decat dorinta lor de a fi bogati. Ei isi doresc sa fie bogati ca sa poata
apoi sa apara peste tot. S-ar rasuci noapte de noapte in pat daca nu ar fi
sunati, invitati la emisiuni, daca nu s-ar scrie despre ei in ziar si daca
lumea ar trece pe langa ei ca pe langa niste oameni neobisnuiti.

Aici greseste mass-media. Cate minute aloca unui conducator de club, si cate
minute aloca unui junior de 17 ani de la echipa nationala U-17? Cati din noi
in ziua de azi stiu cu ochii inchisi loturile echipelor nationale, U-17, U-19
sau U-21, dar cati cunosc conducatorii fotbalului?

De ce asculta unii manele la maxim pe mobil? Pentru ca le plac? Nu, ca sa
iasa in evidenta si ca sa fie vazuti. De ce stau unii nemancati 2 ani, dar
isi cumpara BMW si apar cu el in centrul orasului? Pentru ca le facea viata
mai buna? Nu, fac ulcer, dar sunt „vazuti”, admirati, invidiati …

Daca vreti sa le dati o lovitura sub centura, reduceti la 1 minut stirile
despre ei si la 20 de minute stirile despre fotbalisti, tactica, analiza
meciurilor … si veti vedea rezultatul. Dar asta nu se va schimba peste
noapte. Va fi nevoie tot de 5-10 ani, cat a fost nevoie si sa-i creati pe ei.

Bafta

tatiku’  •  17 februarie 2009, 4:13

Tot ce spuneti, domnule Tolontan, e corect. Cred ca ceea ce voiau colegii de breasla sa aduca in prim-plan este insistenta cu care anumite personaje sunt mediatizate. Fara sa dau vina pe nimeni, in ce calitate se afla individul al carui nume nu vreau sa-l pronunt in studio? Fost impresar? FOST? Sa recunoastem ca insasi sansa unei samante de scandal, sau controversa indeamna la randuri scrise si emisiuni in direct despre si cu acesti indivizi de o calitate morala mai mult sau putin dubioasa. Si atunci, nu eun pic presa de vina? Daca amintitul gunoi cu fata umana era lasat sa-si vada de potlogarii nu exista aceasta discutie; li se da o importanta prea mare.
Iar meritele presei nu le neaga nimeni; se trage doar un semnal de alarma ca in loc sa se ocupe de lucrurile pozitive pe care chiar le-ati subliniat, se ocupa 95% de scandalul din liga 1. Atletismul, gimnastica, si alte succese sunt amintite doar la si altele.

Dragos  •  17 februarie 2009, 4:29

Noi, cititorii, telespectatorii…..nu spunem sa va dati la o parte voi, presa…..cerem doar sa nu mai intervievati, sa nu mai aduceti la tv si sa nu mai vedem personaje de genul Becali, Borcea, Copos, Iancu, Muresan !

Vrem sport, nu polemici ! Ne-am saturat de incultura , de nesimtire crasa si de ***** ! Vrem sport cu oameni de „calitate superioara”!

Invitati un Emerich Enei, un Cornel Dinu, un Gheorghe Hagi, un Mircea Lucescu…..si garantat nu ar mai fii jurnalisti injurati si scuipati !

denieru  •  17 februarie 2009, 4:56

nu cred k sunt singurul care s-a saturat sa vada aceleasi dejectii aparand pe
sticla de fiecare data cand e o emisiune despre domeniul pe care il iubim
toti si anume fotbalul… am citit articolul lui adrian georgescu, si da are
perfecta dreptate. domnule tolontan spuneti-mi si mie unde doamne iarta-ma
mai vedeti un om de „fotbal” care injura si scuipa un ziarist in plina
emisiune? nu stiu daca a vazut presa din strainatate „grozavia” dar mai mult
k sigur si-ar face cruce… e momentul sa se spuna stop si sa se faca abstractie
de rating si de alte porcarii miselesti dupa care se ascund televiziunile.
emisiunea de la antena1 m-a facut sa vomit si mai multe nu, pt k **** ala de
om va scuipa un coleg de breasla ***
e jalnic, oare nu se satura kiar nimeni de faptul k am ajuns in ultimul hal
la nivel de civilizatie??? sunt de acord cu d.voastra cand spuneti k se fac si
lucruri bune dar ele oricum trec pe planul 2 la fiecare iesire, scandal, stenograma
samd… visez la o presa fara **** de oameni care apar dupa ce ani la rand
ori au stat la stana, ori vindeau bilete de cinema la suprapret… dar asta e
noi cititorii si amatorii de fotbal adevarat va trebui sa inghitim in continuare
aceste tampenii, la final ramanem cu o utopie irealizabila

john  •  17 februarie 2009, 6:37

Da, presa n-a facut schimburi de terenuri cu Armata sau manarii cu Loteria, dar nici nu a facut niste investigatii solide care sa scoata la lumina toate magariile astea. Va multumiti cu ce iese din birourile de presa ale Militiei sau Procuraturii. In ultimii 20 de ani, eu nu am vazut in presa romana un reportaj de investigatie facut cum trebuie. Numai fonfleuri. Se zice „daca nu era presa, in Romania ar fi fost mai rau”, dar s-ar putea spune si „daca am avea o presa mai buna, poate ca si Romania ar fi mai buna”

MB  •  17 februarie 2009, 6:44

Raven si Tolo,
O sa vorbesc cu „tu”. Nu stiu care e diferenta de virsta dintre noi, sper sa nu se simta nimeni jignit, nu asta e intentia mea. Mie mi se par gresite ambele variante, si cea a lui Tolo cum ca presa nu e cea care i-a inventat. Cu tot respectul pentru ceea ce faci si ce reprezinti in presa romaneasca, Tolo, nu cred ca ai dreptate. Pe de alta parte Raven, hai sa fim seriosi. Da, presa abuzeaza cu stiri ( ma rog, vorba vine stiri) despre Becali, Borcea, Iancu, samd dar, crede-ma, s-ar opri in secunda a doua cind ar constata ca nu mai citeste nimeni si nu se mai uita nimeni la tv. Spectatorul are o afinitate pentru scandal, chiar daca nu o recunoaste, iar presa se foloseste din plin de asta. Practic , ambele tabere se spala pe miini , nu numai presa, Raven.
Tolo, voiam de mult timp sa spun lucrul asta insa nu am avut ocazia. Sint un fan vechi al echipei voastre. Cind a avut loc rocada dintre Prosport si Gazeta, am schimbat taberele si v-am urmat fara nici cea mai mica ezitare. De aceea cred ca pot sa imi permit sa fac observatiile urmatoare. Cum spuneam, nu am avut nici o retinere in a schimba taberele pentru ca am apreciat nivelul ridicat al calitatii stirilor si comentariilor. Insa de la un punct incolo, nu sint foarte sigur cind, a inceput declinul. Nu se observa de la o zi la alta, trebuie sa fi citit ziarul un timp indelungat ca sa iti dai seama. In ziua de azi, citesc ceea ce scrii tu, Andries, Geambasu, Vochin, si ceilalti, nu ii mai insir pe toti acum. Restul articolelor, stirilor sau cum s-or mai chema sint jenante. Si nu incerc sa fiu dramatic deloc.De fapt, daca stau bine sa ma gindesc, cred ca declinul a inceput odata cu cooptarea cititorilor in procesul de comentare a stirilor. Nu ma refer la mysport ci la comentariile cititorilor de la finalul fiecarui articol. Daca la finalul unui editorial poate fi o idee buna sa ceri parerea cititorilor, expresia „Tu ce crezi?” sau „Cum comentezi?” din titlul fiecarui articolas sau stire invita la balacareala. S nivelul suburban al comentariilor cititorilor a influentat decisiv calitatea stirilor.Scuza-mi vulgaritatea dar stii cum e, daca te viri *** incepi sa mirosi si tu. Nu ti-as spune toate astea daca nu as sti ca esti redactorul sef la ziarului( sper sa nu ma insel).
In rest, toate bune si hai sa nu mai dam vina unii pe altii , sa ne asumam responsabilitatea pentru situatia in care s-a ajuns, ( una foarte proasta in opinia mea, cu toate anchetele si realizarile de care vorbeai) si sa incercam sa reparam ce se mai poate repara. Scuze pentru postul mult prea lung.

rrolss  •  17 februarie 2009, 7:01

Dle Tolontan acesta cred ca este primul dvs editorial cu continutul caruia nu sunt de acord..spuneti ca nu presa ia facut cine sunt acum pe acesti profitori care nu lasa fotbalul sa respire,dar ce se intampla acum cu ionut negoita cum explicati?la 2-3 zile apare cate un interviu cu el sau este in stirile tv..el cine este in acest moment pt sport?peste o jumatate de an o sa fie zilnic la tv?pun pariu ca da….asa sa intamplat cu toti ceilalti si deci este mai mult vina presei nu a armatei,a loteriei sau a cui mai credeti dvs

coco  •  17 februarie 2009, 7:54

Nu ai convins pt ca nu ai inteles mesajul lui Adi,CTP TRU sau a celorlalti.
Articolul acesta imi aduce aminte de Adrian Nastase,cel care are o mare cali-
tate:intotdeauna ocoleste adevarul,raspunsul sau subiectul. Nici unul dintre
cei amintiti mai sus(ma refer la jurnalisti)nu a pomenit ceva de genul: presa trebuie sa se dea
trebuie sa se dea la o parte. Toti condamna gestul ***** acela uman,dar
cred ca dl.Terzian are mijloacele necesare sa se apere si singur. **** Ce face un om pentru a avea putin
succes? AM VAZUT SUTE DE EMISIUNI in care ziaristi grei(sa zicem)au fost jig-
niti cu nerusinare, batjocoriti,calcati in picioare de aceste *****, dar au
rabdat cu stoicism totul pentru binele nostru, pt binele public, cu scopul de
a educa copii care sunt pasionati de sport,cu scopul de a le oferi modele de comportament
comportament,cu scopul de a le oferi valori morale,(cred.D-le Tolontan nimeni
nu a spus sa nu faceti anchete,sa nu dezgropati gunoiul,dar asta nu inseamna
ca acei oameni sa apara de zeci, sute de ori pe zi la tv sau in presa. Acele
articole de investigatii profunde si de un deontologism extraordinar in care
jiji ne spune un adevar profund ,iar borcea butelie ii raspunde cu citate
din marii sportivi trebuiesc difuzate mai des. Marele filozof dragomir,impreu
na cu inteleptul turcu,neprihanitii netoiu,pinalti si moralistul iancu sunt a
devarate modele, sunt exemplele spre care orice tanar aspira.
Trebuiesc studiati la Facultati in cadru organizat, trebuie imbalsamati si
pastrati pentru eternitate.
In tot acest timp jurnalistii isi fac treaba.EX:
ce ati simtit in momentul acela?(cand fiul dv era mort?)
jiji a spus ca ati vandut meciuri. ce parere aveti? ce sa ii transmitem lui
jiji din partea dv?
si acum o intrebare din partea mea pentru acesti jurnalisti care isi fac tre-
aba:
ce ati simtit in momentul acela?Momentul cand ati fost injurati,umiliti,cal-
cati in picioare de indivizii acestia ****,indivizi care au citit doar car-
tile de joc?
ce simtiti cand va uitati in oglinda ?***

cornel  •  17 februarie 2009, 7:58

daca tot venii vorba , cred e cazul sa fiti realisti cu totii si sa vedeti si bltistidin tagma voastra care sunt mai ,toxici’ decat **** din fotbal,ei avand tot timpul in mana arma intoxicariin functie de propriile interese,si ce e mai dureros e ca voi toti ii stiti ii vedeti si nu suflati o vorba ,si nu v-a dura mult si din cauza lor nu vor maiavea credibilitate nici cei onnesti si ,puri’

lx  •  17 februarie 2009, 8:09

buuuun Cata! buuuuun articolul…. dar in general asta e si rolul presei. sa faca lucruri bune…
pe voi va laudam noi, cititorii, cand va cumparam ziarul sau dam click pe reclamele voastre de pe site.
daaar… jos palaria in fata articolului… chiar m-ai facut sa ma gandesc o clipa!
Alex

Cookie  •  17 februarie 2009, 8:56

Subscriu la comentariul lui ‘raven’; sigur ca presa i-a luat de-a gata pe milionarii din fotbal si i-a facut sa si tremure pt fraudele lor, DAR presa i-a facut ‘staruri’.
presa nu e in stare sa faca un front comun si sa-i lase **** pe bagabonti, sa scrie de adevaratele vedete din sport: cei care aduc medalii.

bogdan  •  17 februarie 2009, 9:01

raven, ai dreptate! e rusinos sa comiti o fapta reprobabila, dar e si mai jenant sa incerci sa muti vina de pe umerii tai. in cazul de fata, o reclama gratuita facuta unui post tv si unui realizator e tot ce razbate, cu mici exceptii. problema care ar trebui sa se puna de catre presa este ce ramane de facut. din nefericire, asa ceva nu se intampla.

ba(la)nel  •  17 februarie 2009, 9:03

D-le Tolontan, aveti dreptate…stiti sa va argumentati parerile…dar puteti sa-mi raspundeti la o singura intrebare? V-ati uitat vreodata la emisiunile moderate de cuplul Stucan-Radulescu? Si daca da, asta numiti dumneavoastra gazetarie???

Astept raspunsul…***

moldoveanu  •  17 februarie 2009, 9:07

Nu jurnalistii sunt de vina ca lumea sportului este o cocina. Adevarat.
Dar voi in permanenta mai aruncati apa acolo ca noroiul sa fie mai mare.
Sigur mai exista si putini jurnalisti profesionisti! Dar conteaza
procentul d-le Tolontan!! Aproape 90% din stiri sunt niste *****
Nu aveti subiecte?
Faceti un videoclip de 5 minute cu Nadia Comaneci care sa fie cumparat
de toate televiziunile din lume!- si veti castiga bani!
Faceti un film, sau scrieti o carte, depsre Ivan Patzaichi, care sa
zguduie lumea!! – si veti castiga bani!
Hagi, Lipa, Nastase, Lucescu si lista de subiecte este lunga!
Hai, la treaba!

Babilonul imobiliar  •  17 februarie 2009, 9:13

Apropor (si) de fraza de mai inainte (Raven), in contextul postarii tale, dle Tolontan:
…’ Becali(i), Iancu, Borcea si toti ca ei erau niste nimeni inainte sa apara
“pe sticla”…’ Hm…, insi care au afaceri la limita legii sau dincolo de ea sunt…garla in tzara asta! Provincia „duduie” si ea…, nu e doar in Capitala. (…mai stie cineva ce mai „face” cel ce era patron la CS Onesti, cel prin cu inregistrarea convorbirii in care vindea un meci cu Dinamo? ; si exemple sunt destle in presa, de-a lungul timpului!)

Notorietatea, asa-i, acestia si-au capatat-o din doua lucruri: afacerile…cercetate de DNA si alte alea ale Justitiei (in genere, toate cu rezultatul „NUP” ! 🙂 , deh…, „c-asa-i la noi: ca la nimenea!”) si, evident, din aciuirea pe langa un club mai mare ori mai mic de sport (in genere, de fotbal).

Presa si-a facut meseria, pana la un punct. Relatand. Comentand.
Dar, totusi, cand asta ocupa „sticla”, dle Tolontan, la modul in care…a ocupat in anii astia, cand prostul gust, mitocania, incultura, nesimtirea, parvenirea, prostia (intrebat intr-un interviu, acum cativa ani, de E.Hurezeanu, la ProTV pare-mi-se : „Cate carti ati citit, dle Becali”, Domnia Sa fostul „catindat” (b)Oieru’…a raspuns cu nonsalanta…”ZERO, care e problema?!”…), violenta, cultivarea paroxistica a unei idei cum ca „ai bani, asta conteaza, nu cum ii castigi, nu ce ai in cap”…si altele asemenea, cand toate astea au ajuns VIRTUTI, in goana dupa rating si bani a realizatorilor de emisiuni tv si ziaristilor din presa scrisa, atunci…nu dvs, presa, culegeti azi ce ati semanat?

Care e problema?… Problema e ca si presa, inainte de A CERE, ar trebui sa se (auto)educe si ea. Impunandu-si (prin statutul ei…, organizatii ale breslei etc), legal sau tacit, sa aiba, macar, verticalitatea.

O ocazie s-a ivit: ce ar fi daca PRESA NU AR MAI RELATA DE BECALI (oricare din ei, indiferent de re-nume )? De ex:” Chivu a ajuns la Inter, a fost refuzata oferta Realului, dupa discutia finala cu Mijatovici; salariul jucatorului i-a fost marit cu 30%…, conform spuselor presedintelui Massimo Moratti, dupa aranjamentul agreat si de impresarul jucatorului”.
Si…PUNCT(UM) !!!!!!

Ce, „moare” cineva daca scrieti asa? Nu va dam noi, cititorii/ „privitorii” (cum zice marele Piersic…) lectii, nu va invatam noi „carte” intr-ale gazetariei, dar…, totusi, poate tineti cont de ceea ce va spunem (si) noi: GATA, AJUNGE! NU MAI SUPORTAM!

…inante de a constata, poate, ca „nu VA mai suportam”.

corneliu  •  17 februarie 2009, 9:36

Nu incerca sa exchivezi, domnule Tolontan! Nimeni, principial fie vorba, nu acuza presa ca n-ar fi sesizat derapajele din societatea si, mai ales, sportul romanesc! Singurele acuze sunt pentru motivatia publicarii anumitor materiale si a „alegerii cu mult substrat” a anumitor „subiecte fierbinti. De aici si acuza ca „executati comenzi” pentru ca sunt publicate aleatoriu subiecte, dar poate nu-i adevarat si este numai o lipsa a vostra!! Pe langa multe calitati, aveti si un mare defect pentru un „muncitor in mass-media”, sunteti SUBIECTIVI, oare este o greseala sau „faceti jocurile cuiva”? Se spune ca de la dragoste la ura este un „pas foarte mic” Asa s intre incompetenta si rea vointa este doar un pas! MASS-MEDIA TREBUIE SA FIE CAINELE DE PAZA A DEMOCRATIEI!! Asta inseamna si abordarea subiectilor de pe pozitia de prezumtie de nevinovatie si a si a neimplicarii emotional! Poate ca ai fata de un „personaj” anumite sentimente de antipatie, dar nu trebuie sa reiasa din material sau argumentatie, trebuie sa fiti echidistanti! Si ultimul repros ar fi acest „spirit de casta”! Stimati domni, mass-media nu trebuie sa fie deasupra legii! cAND UN COLEG DE-AL DUMNEAVOASTRA GRESESTE EVIDENT, ESTE NORMAL SA FIE ADMONESTAT, NU SA I SE IA CAPUL, dar nici sa fie „sprijinit” in a persista in greseala! Aveti jurnalisti partizani, subiectivi, rau intentionati (poate din prostie) sau pot fi acuzati de un anunumit „interes”! In rest numai de bine!

neamtzu  •  17 februarie 2009, 9:42

@RAVEN
ma bucur ca ai scris primul comment, foarte inspirat……tolo, ar trebui sa il publici ca replica la al tau, pentru ca e nevoie de aceasta opinie, perfect adevarata….

aciduzzu  •  17 februarie 2009, 9:44

Ba voi sunteti vinovati pentru ca faceti presiuni ca sa se dea publicitati niste ipotetice convorbiri telefonice in care Muresan, Paszkany si un ilustru necunoscut care cica ar fi director sportiv la CFR (pe care nimeni nu stie cum il cheama si nimeni nu l-a vazut sau cunoscut niciodata, nici macar nu se stie sigur daca exista) ar fi facut si ei niste ipotetice blaturi sau premieri. Nimeni nu stie sigur daca aceste convorbiri exista sau daca ele au fost interceptate si sunt stenograme dupa ele, dar voi banuiti ca da si faceti presiuni ca ipoteticele probe impotriva CFR-ului sa fie facute publice. Dar de ce nu faceti voi presiuni ca mai intai sa-i bagam la zdup pe cei care sunt deja dovediti si impotriva carora avem si probe si stenograme si valize cu bani interceptate deja? Si dup-aia mai vedem ce facem si cu ceilalti, dar hai sa incepem cu Gigi Becali ca pe asta l-am prins deja! Sau voi vreti sa-l sarim pe Gigi Becali si sa-l faceti scapat si sa trecem direct la urmatorii?

Adrian  •  17 februarie 2009, 9:46

Va inselati amarnic domnule Tolontan.Voi i-ati creat si suit pe piedestalul unde stau.Nu exista emisiune fara sa ne voerbeasca vreun Becali.Sa ne spuna cum ar trebui sa joace echipa sau sa ne explice tactica.Acest lucru ar trebui sa o faca antrenorul echipei.Apoi va intrebati daca nu patronul face echipa si ca de ce mai are antrenor.
Traiesc de ani buni in Spania si citesc ziarele Marca sau As si niciodata nu am vazut in respectivele ziare sa fie mediatizati Ramon Calderon sau Joan Laporta sau Marin Gil.
In ziar apar interviuri cu Raul,Iniesta sau Xavi si nici unul dintre ei nu-si dau **** unul altuia sau echipei rivale,ci vorbesc cu respect unul despre altul.
Nu apar stiri cu cine se pupa Guti pe gura sau cu cine iese Casillas sau ce bar are Messi.Ci stiri in care ni se spun actiunile de binefacere la care participa acesti jucatori.
Ati facut cateva anchete,ce au avut un rezultat.Asta e singurul lucru bun.
Voi si numai voi ii mediatizati pe acesti interlopi si aveti o mare parte de vina in ceea ce au devenit.

Vali_B  •  17 februarie 2009, 10:08

Cred ca trebuie facuta o distinctie intre presa scrisa si televiziune, desi unii oameni lucreaza si colo si dincolo. Este clar ca in ascensiunea unor asemenea indivizi gen Gigi si Ioan Becali televiziunea a avut un rol mediatic mult mai important. Nu putem nega faptul ca armate de reporteri ii asteapta pe acestia ba la vila din Pipera, ba la DNA, ba la palat, ba la stadion, pentru a le smulge cate o declaratie aruncata in sila. Si atunci? Poate mai e si altceva la mijloc care sa justifice acest servilism al presei si noi nu stim? E frumos ca vreti sa va aparati colegii de breasla, dar nici nu putem crede ca presa chiar nu e responsabila, cumva de genul „nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase”. Ce mi se pare mai grav, este faptul ca dupa incidentul cu Terzian, s-au gasit destui oameni care sa-l sustina pe Becali si sa spuna „bine i-a facut, ca prea sa baga si prea se crede destept”. In ce tara traim?

simplu suporter  •  17 februarie 2009, 10:12

cateva intrebari tolo. retorice:
1. cum ar fi daca la finalul unui meci cu o victorie mare a stelei, cand gigi ar iesi din tribuna oficiala nu ar fi niciun microfon sa vorbeasca cu el? (dar microfoanele ar fi la lacatus, la jucatori, la argaseala etc.
2. nu cumva ioan becali a fost in silenzio stampa mult timp? cine l-a ispitit sa iasa? dorinta lui mare de a aparea la TV?
3. cine intretine o atmosfera de can-can, monden, senzational si caterinca in media? numai becalia? ia haideti sa vedem niste stiri sportive pro sau antena, egal.

si draga tolo, nu stiu cum simtiti voi acolo, probabil ca audienta mare este pe partea asta de caterinca. dar uite ca exista si media de calitate (ex. trustul realitatea) care nu are un canal de sport. ce-ar fi daca ar exista media de sport de calitate? un fel de radio guerilla al mediei sportive? desigur nu ar avea aceeasi audienta de masa ca un gsp, dar sunteti sigur ca n-ar fi profitabil? asa doar ca idee…

Cata  •  17 februarie 2009, 10:25

Domnule Tolontan, nu ati inteles nimic. Nu am zis noi ca mass media i-a imbogatit pe infractorii astia. Spunem doar ca voi ii mediatizati la extrem, si i-ati creat in sensul de „vedete”. Nu merita sa fie vedete. Merita la inchisoare. Voi ar trebui sa faceti articole despre ei numai atunci cand apare un nou dosar la DNA, sau cand vor fi in sfarsit condamnati. Eventual le-ar mai putea aparea numele in articolele voastre cand mai faceti voi o ancheta despre transferuri dubioase si spalare de bani. Nu va opreste nimeni sa faceti asta, deci nu va obliga nimeni sa „va dati la o parte”. Dar asa nu se mai poate.

Acuma incercati sa spuneti ca dati publicului ce vrea publicul, dar eu sunt convins ca o sa va calmati cand o sa vedeti ca iesiri din astea huliganice (cum a avut giovanni la sport.ro) se vor mai intampla de acum inainte. Eu sper sa va saturati si voi sa va calce in picioare toate lichelele astea. Sper ca o sa va redescoperiti intr-un tarziu respectul fata de sine, si n-o sa-i mai bagati in seama.

In ceea ce priveste ideea ca lumea urmareste mai cu interes scandalurile astea de lemn, nu putem si nu trebuie sa ne resemnam, ramanand la ideea „asa e in Romania”. Credeti ca in alte tari nu ar prinde la fel de bine la public tot felul de can-canuri din astea? Ar prinde, va spun eu. Dar diferenta e ca acolo ziaristii au un pic de simt al raspunderii. **** Ei stiu ca, facand parte din mass-media, au puterea sa influenteze masele.

Eu unul as vrea sa vad ca se aliaza CTP cu Adrian Georgescu si isi fac ei un ziar de sport. As abandona intr-o clipita gsp-ul si sport.ro, pentru ca ei sunt genul de oameni care au coloana vertebrala. Imi pare rau de voi.

RADU  •  17 februarie 2009, 10:27

domnule tolontan te rog sa recitesti articolul lui adrian gerorgescu..
de 10 ori..poate ai sa intelegi vina presei!

adi  •  17 februarie 2009, 10:29

„un ochi plange, unul rade”
am sa-ti explic de ce d-le tolontan… ma bucur sa vad ca a inceput acest val al schimbarii pe care il asteptam de ani de zile si totusi sunt trist sa vad ca se face in acelasi stil haotic cu care se vor obtine rezultate minime… va dura o saptamana, tot atat cat jurnalisti vor simti furia publicului, iar apoi gata… se face presa sau fashion? ce se intreaba un ziarist dimineata cand isi bea cafeaua? „oare ce subiect se poarta azi?” pana la urma o face tot pentru rating, caci asta vrem noi cititorii acum… practic sunt articole la comanda, exceptand-ul pe domnul cristian tudor popescu… aminteati de domnul copos… da el va fi un domn pentru ca nu injura,iar presa apreciaza bunele maniere, nu mai conteaza ca a falimentat clubul pe urma caruia a facut zeci de milioane din vanzari de jucatori adusi pe bani de chibrituri ce sa mai vb de celelalte afaceri din sfera extrasportiva, dar hei, el nu a scuipat pe nimeni asa ca… doar daca va parasi cu adevarat fenomenul va fi la moda sa se vorbeasca urat si de el… si abia in 2012 vom auzi timp de o luna ce mai fac fetele noastre de la canotaj, si faptul ca nu au inca pista construita,ca ana maria branza a muncit din greu ca sa ne mai bucure odata, ca mihai covaliu si urzica pregatesc cine stie ce viitor medaliat, ca nu avem un bazin olimpic si ca gimnastele fac multe sacrificii… da va fi la moda sa scri despre olimpici, dar culmea vor fi intrebati tot mogulii din fotbal ce parere au ei despre performantele olimpicilor… anul acesta scandaluri in fotbal

agricultor  •  17 februarie 2009, 10:38

gresiti total, d-le Tolontan! Lumea condamna si se revolta la gestul insului de neam prost, insa lumea nu e partinitoare de aceea va apostrofeaza cu bine v-a facut!
sa va raspund plastic: am un cimp! Pe el imi apare o planta care la inceput mi se pare simpatica, asa ca am grija de acea planta, o cultiv, o prashesc, o ud, cu intentie buna! Insa dupa un timp constat ca planta se raspindeste tot mai mult si imi ocupa tot cimpul! Ce fac!? Nimic, deocamdata, sint nevoit sa am grija mai mult de buruiana decit de cimp! Ei, dar vine momentul cind esti prins in buruiene si te intzepi! Te sufoci! Ei, ce faci!? Spui ca ai fost un om bun si ai avut grija si atentie iar de vina e cimpul de pe vremea RSR, cind a aparut saminta de buruiana!? Tu ca agricultor ti-ai facut meseria, dar tembela de buruiana n-a vrut sa devina griu!!!
lumea va dovedeste doar ca daca te joci cu focul, pina la urma tot te arzi!

Matei  •  17 februarie 2009, 10:41

D-le Tolontan, ce parere aveti despre comentariile de mai jos?
Cred ca ar fi un cistig daca macar cei insultati, scuipati sau agresati in orice fel nu i-ar mai invita la emisiuni si nu i-ar mai mediatiza.

Ionel baiatu’  •  17 februarie 2009, 10:47

Draga Tolo presa a facut si bune, din pacate a facut mult mai
multe rele. Nu neg ca nu sunteti aceeasi care au facut bine cu aia de au
facut rau. Sincer ma intreb (si e grav ce ma intreb io) :”Mai avem nevoie
de presa?” si imi si raspund (si mai grav) :”Din pacate DA!!!”

explorish  •  17 februarie 2009, 10:49

propun o analiza procentuala: cat la suta din timpul de transmisie e alocat vorbariei cu invitati, cat la suta transmisiunilor sportive propriu-zise, cat la suta interviurilor dinainte si de dupa. atunci vom putea discuta „pe cifre”.
iar informatiile astea ar trebui sa fie disponibile. daca tot e vorba de „jurnalism documentat”, va lansez provocarea.

mucea  •  17 februarie 2009, 10:54

Presa-cainele de paza? hiena-zicea paler, sunteti ffff putini si f putini exponentiali, cand va vad cum ii sorbiti vorbele lu becali, aveti ziare de **** prin urmare se vede efectul abia acum si se va vedea si mai pregnant ceva mai tarziu atunci cand toti *** educati de ziarele si presa noastra se vor revolta impotriva voastr: ” Bai, pai cine e becali in romania sa-l batjocoresti”sau cea mai tare e aia cand un **** face infractiuni deosebit de grave cu grave efecte sociale si voi ii luati interviu lui dragomir care zice cu mina lui de faraon ” a facut extrem de multe lucruri bune in fotbalul (de 2 lei) romanesc” …

Gabi Koreanu  •  17 februarie 2009, 11:05

Ancheta DNA n-ar fi existat, daca n-ar fi existat inainte un **** ca Bodu care sa se ia la tranta cu Becali. Singurul care a avut curajul asta. Singurul. E drept ca a fost sprijinit un pic si de media, dar prea putin.
De fapt nici nu stiu de ce-mi bat capul cu niste idei pe care le-ai respins de la bun inceput.
Poate pentru a-l sustine pe Adrian si pe Radu.
Acum un an si ceva cand R.P. parasea GSP, ti-am atras atentia ca asta e un semnal de alarma pt voi, jurnalistii. ***. Stiai ca RP se va intoarce la sport, pentru ca nu poate fara el. N-ai fost decat un oportunist ce a pus intotdeauna interesul in fata deontologiei.
Tolo, draga, invata sa si pierzi. Este un exercitiu bun pentru imaginea ta.

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2009, 11:07

alina marcu, subti: multumesc

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2009, 11:08

Cata: ok, eu nu am inteles nimic. Ma bucur sa vad ca dvs ati inteles, fiind atit de populat de certitudini. Eu, unul, am deseori dubii ca inteleg 🙂

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2009, 11:09

simplu suporter: exemplele tale vin, toate, din televiziuni. Eu lucrez la un ziar. Gindeste-te un pic si opereaza distinctia asta, te rog

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2009, 11:10

moldoveanu: ati citit „inimi la beijing”?

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2009, 11:11

ba(la)nel: cei doi sint in acel studio moderatori sau realizatori tv

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2009, 11:13

john: imi pare rau, nu citesti presa! Am dat un exemplu clar: cazul Bratu a fost semnalat de presa si abia apoi preluat de DNA. Daca nu recunosti nici macar un argument atit de limpede, admis si de procurori si de cei din finante, care au multumit presei, atunci nu avem ce discuta pt k sintem pe planuri paralele ale logicii

Comentează