Lista alba, pisica neagra la RTV

UPDATE: Cineva mai destept decit mine remarca faptul ca o astfel de interdictie lezeaza si libertatea jurnalistului. Iata un pasaj din mailul unui prieten care face studii politice in strainatate: „Orice astfel de interdictie mai ales care nu se refera specific la niste criterii neinterpretabile) e impotriva libertatii presei si a autonomiei profesionale a jurnalistului. Mi se pare ca e din nou stilul romanesc de a interzice persoane si nu de a formula reguli. Cred ca, desi la baza urmareste un principiu, o astfel de reglementare nu poate conduce la schimbarea unor atitudini si comportamente ale jurnalistilor rtv fata de propria lor meserie”.

vineri, 11 septembrie 2009, 11:04

UPDATE: Cineva mai destept decit mine remarca faptul ca o astfel de interdictie lezeaza si libertatea jurnalistului. Iata un pasaj din mailul unui prieten care face studii politice in strainatate: „Orice astfel de interdictie mai ales care nu se refera specific la niste criterii neinterpretabile) e impotriva libertatii presei si a autonomiei profesionale a jurnalistului. Mi se pare ca e din nou stilul romanesc de a interzice persoane si nu de a formula reguli. Cred ca, desi la baza urmareste un principiu, o astfel de reglementare nu poate conduce la schimbarea unor atitudini si comportamente ale jurnalistilor rtv fata de propria lor meserie”.

Au incercat si altii. Dar cu un singur personaj sub embargou, pe termen limitat, si fara sa o transforme in norma interna, scrisa si asumata.

Azi asistam la o premiera media in Romania. Printr-un mail intern, Sergiu Toader a comunicat colegilor sai de la Realitatea TV ca un numar de personaje publice sint „interzise complet pe post”. Adauga: „Fara sincroane, fara invitatii in emisiune, fara transmisii live”. Printre altii, pe lista se regasesc Gigi Becali, CV Tudor,  Aurelian Pavelescu, Marius Marinescu sau Lavinia Sandru.

Categoria „parelologilor” cum ii numeste seful RTV ramine deschisa. Tot el le spune colegilor ca in cazul in care conduita personajelor devine urbana interdictia poate fi ridicata. De asemenea, Toader recomanda o lista alba, de oameni care merita sa fie prezenti mai des pe ecranul RTV si printre care sint nominalizati: Dan Puric, Mircea Diaconu, profesori de politcologie si sociologie, regizorii Porumboiu, Mungiu, academicianul Solomon Marcus si ” intelectuali tineri”.

Exista si categoria „supraexpusilor”, genul Gusa, Banicioiu, Chireac, pentru care cere sa nu fie prezenti non stop pe ecran.

Fara diagnostic personal acum. Sa incercam sa intelegem impreuna! Initiativa RTV va placea, probabil, publicului si va deschide o discutie ampla si delicata. Adversarii ideii vor aminti ca inca de acum 40 de ani pe zidurile universitatilor occidentale scria „Este interzis sa interzici”. Ceilalti vor spune ca e unanim acceptat ca nu folosesti metode democratice cu dusmanii democratiei pentru ca, tolerindu-si adversarii, democratia isi pierde in final capacitatea de a livra chiar toleranta.

L-am intrebat pe Sergiu Toader daca Realitatea TV e mai exigenta decit Constitutia Statelor Unite, care permite arderea steagului national in public. N-a confirmat lista nominal, dar a raspuns: „O televiziune e datoare sa-si apere propriul sistem de valori, de organizare si publicul”, a  raspuns. „Plus ca trebuie sa facem asta in Balcani, unde plastic people au invadat TV-ul. Realitatea vrea sa fie altceva”, a adaugat el.

RTV reactioneaza la ceea ce toti simtim: abundenta deseurilor de retorica din spatiul public. Am ajuns intr-o faza care sugereaza ca democratia a disparut si ca senzatie, de vreme ce opiniile par a nu mai conta. Sint acoperite de atacuri, insulte, amenintari si calomnii. Toate televizate.

Unde e limita? Unde e limita intre nevoia de a elimina otrava din organism si calitatea unei societati deschise de a-si obtine echilibrul prin dezbatere palpitanta? Lumea libera isi protejeaza opiniile minoritare si radicale, cita vreme nu sint antidemocratice. Pe de alta parte, nicaieri prostia, grobianismul si chiar mafia in cautarea vizibilitatii nu a ocupat intr-un asemenea mod centrul ecranului ca in Romania.

Ma hazardez sa anticipez. Urmeaza jubilatia. Asa cred ca vor suna mesajele voastre. Pe vremea lui Margaret Thatcher, consilierul sau Sir John Hoskyns, venit din lumea afacerilor, lucrase pentru IBM, caracteriza universul in care intrase: „Viata de poltician este o viata ingrozitoare – riscanta, dura si daunatoare psihic. Cei care aleg sa joace jocul par sa se considere autorizati sa se poarte urit: exista dovezi solide ca viata politica include cea mai anormala familie din tara”. La Londra!

Unde e limita? In civilizatie, risca un raspuns Sergiu Toader si decizia lui.

Comentarii (95)Adaugă comentariu

vecinu  •  11 septembrie 2009, 11:17

Tolo, cum poti sa cureti ceva daca nu indepartezi cate putin lucrurile care dauneaza. Cine ia decizia? cineva. e buna? vom vedea.
Eu m-as fi asteptat sa vina cu alte nume printre realizatori, oameni care sa nu cada in „pacatul” audientei. care poate ar fi facut lucrul acesta, de a nu mai promova pe ecran anumiti oameni si idei, natural prin insasi constiinta lor.

Cristina  •  11 septembrie 2009, 11:42

Nu stiu daca este oportun sa interzici anumite persoane pe post. Poate ca acestea se „impun” tocmai in goana dupa senzational a televiziunilor… si a telespectatorior in general.
Nu ar fi mult mai simplu sa aduci mai des tocmai acele personalitati care vin mai rar sau chiar deloc „pe sticla”, desi ar merita sa isi expuna ideile in fata publicului?

takeda  •  11 septembrie 2009, 11:44

Cred intr-adevar ca este o decizie curajoasa. E o problema de marketing, la urma-urmelor, nu?

Andrei  •  11 septembrie 2009, 12:07

Urmatorul nivel ar fi ca anumiti provideri de televiziune (gen RCS) sa inceteze a mai include in grila de programe anumite posturi (gen OTV).

Problema nu sunt acesti oameni, ci publicul lor…cei multi care ii asculta. La fel cum problema nu este ca exista un post tv precum OTV ci faptul ca are audienta in Romania.

Ce incearca RTV sa faca (indirect) are un efect fata de unii telespectatori similar cu pedepsele aplicate de parinti copiilor lor care au luat-o pe un drum gresit. Doar ca prea tarziu. Copiii aceia sunt oameni mari acum.

bogdanyancu  •  11 septembrie 2009, 12:08

Dan Puric pe lista alba? Asta in conditiile in care predica un ortodoxism din ce in ce mai intersectat cu ideologia legionara de tip nou (via discipolii parintelui Iustin Parvu) si din ce in ce mai putin cu teatrul? El nu e supra-expus? El nu e parerolog cand aiureaza metafizic in 100% la Robert Turcescu?
Exagerez? Hai sa-l ascultam!

Liv  •  11 septembrie 2009, 12:08

Daca RTV avea un set de valori, el ar fi fost aplicat in spirit, nu printr-o directiva. Oamnenii in cauza nu au ajuns pana acum de unii singuri pe sticla, iar alegerile deliberate ale moderatorilor / producatorilor RTV de a-i avea zilnic sau aproape in platou spun mai multe decat un memo care s-ar putea sa fie mai mult o alegere politica / de marketing decat o reflectare a unui set de valori. Sunt poate valorile lui Sergiu Toader, dar daca ele ar fi fost pana acum impartasite de echipa sau de managementul „suprem” al grupului n-ar fi fost nevoie de impunerea lor atat de explicita. Plus ca un Becali pe sticla, din cand in cand, ajuta. Si la rating, si pentru aducerea-aminte ca astfel de personaje exista si conteaza inca in viata noastra publica.
In opozitie, Antena 1 ni-l prezenta aseara pe Gore de la Cluj. Atata timp cat acesta e genul care produce audienta, nu pot decat sa salut initiativa RTV de a deveni o statie de nisa si mai mica decat era pana acum – nisa oamenilor normali din patrie.

Claudiu Minea  •  11 septembrie 2009, 12:12

Subscriu la decizia lor. Se pare ca media incepe sa isi produce anticorpii la virusi… 🙂

cristiangrosu  •  11 septembrie 2009, 12:17

ai anticipat bine:) – e un cliseu sa jubilezi. dar, in definitiv, insusi bunul simt nu e un sistem de ‘clisee’?
decizia lui sergiu toader e riscanta prin aceea ca nominalizeaza – iar din perspectiva ‘limitei’ asta e cu dus si intors. totusi, trebuie inceput de undeva – de la ceva concret, iar un manager bun e intotdeauna foarte concret. ‘interzisii’ se impart, din ca vad aici, in doua. cei creati sau gonflati de media (becali, sandru – de ex) si cei de pe aratura. pe primii, media i-a creat/supraexspus, media ii debranseaza de la supraexpunere; in cazul celorlalti, e vorba de rezonabilitate: atunci cand ii arunci in fata un pahar cu apa unei femei (cazul marinescu), in direct, ar trebui sa te astepti la o ingnorare totala.
problema ramane, da, limita: nu cumva la aceasta lista sa se adauge, in baza dreptului de a-ti selecta clientii 🙂 cei care nu au basca albastra sau cei care nu au camasa mov.
cat priveste democratia trivialitatii si interdictia de a interzice: o televiziune de stiri poate sa-si permita sa le foloseasca cu mare socoteala; chibzuinta n-a omorat inca pe nimeni 🙂

bugsy  •  11 septembrie 2009, 12:18

Sunt (placut) surprins de aceasta decizie. Curajoasa si foarte necesara. Starea jalnica la care au ajuns programele de televiziune impuneau aceasta decizie. Cine o va contesta pe motiv de „pumn in gura”, „cenzura”, „incalcare de principii democratice” sa se gandaesca mai intai ca starea jalnica este si „meritul” unor de pe listele in cauza.
Odata si odata cineva din inside trebuia sa faca acest gest.
Nu poti face omleta daca nu spargi ouale!

PS: Cel mai mult ma bucur ca nu il voi mai vedea la RTV pe Aurelian Pavelescu!

u  •  11 septembrie 2009, 12:23

cred ca, la un anumit nivel, domnul dan puric este mai nociv decat invitatii interzisi. apoi, interzicerea unor invitati nu garanteaza neaparat calitatea programelor.

neagrigore  •  11 septembrie 2009, 12:25

nu prea inteleg initiativa, daca va fi un eveniment major, ce ii va avea implicati pe unii din lista de mai sus, nu cred ca se vor abtine, si vor baga ceva cultural, recenzii, simpozioane. My two cents.

sym  •  11 septembrie 2009, 12:25

Mi se pare o idee foarte bună și foarte curajoasă. Ca să ai informație și opinie de calitate într-un domeniu îți trebuie oameni cu ceva expertiză în acel domeniu, buni comunicatori, civilizați.

Ținând cont că vorbim de RTV însă, nu cred nici să țină mult, nici să facă mare lucru. Iese Șandru și intră Rodica Stănoiu, ce-am avut și ce-am pierdut…

Cristina  •  11 septembrie 2009, 12:32

Bun… se „elimina” niste aparitii pe sticla… Ce se aduce in loc/

suca  •  11 septembrie 2009, 12:38

nu deranjeaza ca sunt pe ecran. ma deranjeaza ca sunt provocati.
nu sunt de acord cu interzicerea, desi nu-i suport pe niciunul, dar una este sa fie invitati alta este sa-i provoci.

Am observat o meteahna comuna tuturor prezentatorilor tv, cum au un personaj mai coleric in fata cum incep cu intrebari tampite.

Cred ca trebuie pornit de la atitudinea prezentatorilor, moderatorilor, nu de la invitati.

Mi-aduc aminte de ***** nea laptop la antena 3 acu 2 ani cand inca ma mai uitam la acel post. este absolut incredibil cum un asemenea personaj apare constant pe sticla. nu-i nicio diferenta intre el si becali. dar niciuna

calin  •  11 septembrie 2009, 12:43

nu consider masura luata de sergiu toader ca fiind una buna. nu ma dau in vant dupa discursul lui becali, vadim, marienscu sau sandru dar iar o sa facem din ei o victima si iarasi ii vom vedea cocotati pe procente semnificative. vrei sa scapi de prostie? nu o interzice ci las-o sa se manifeste. asta daca crezi in desteptaciunea celor care o vor audia. daca crezi ca propriul public e „vulnerabil” la prostie atunci ar fi bine ca mai intai sa il treci intai pe el pe lista neagra. si poi poti sa ii pui pe becali, vadim, marinescu si sandru…

alin  •  11 septembrie 2009, 12:49

Ce au in comun Gigi Becali, CV Tudor, Aurelian Pavelescu, Marius Marinescu sau Lavinia Sandru?
Toti sunt anti Basescu desi au stilul lui mitocanesc de a dezbate. Oare se teme presedintele de concurenta?

andreea  •  11 septembrie 2009, 12:50

O initiativa pe care o asteptam de mult si pe care o salut!
Macar daca ar fi urmata si de alte televiziuni

Sandu  •  11 septembrie 2009, 12:52

Si Paunescu ? El de ce mai ramana ? Nici de el nu mai avem nevoie…

mopje  •  11 septembrie 2009, 12:59

@u,credeam ca sunt anormal pt ca gandesc asta,se pare devine vizibil

Rin Tin Tin  •  11 septembrie 2009, 13:05

O miscare de o decenta absoluta. Asteptam ca mass-media romaneasca sa se ralieze si sa ignore aceste personaje toxice.

Habakkuk  •  11 septembrie 2009, 13:09

Nu iti place masura luata sau nu esti de acord cu lista, schimbi canalul, este atat de simplu. Personal mi-am dat votul de blam de ceva timp pentru personajele pitoresti din peisajul televizat. De aceea petrec cu 70% mai putin timp la TV (pe masurate in ultimele 6 luni), nu am mai vazut un buletin de stiri de 3 luni jumatate (ma mai uit la cele sportive din cand in cand), si putinele lucruri la care ma uit la televiziunile romanesti sunt Moise Guran si Mircea Badea. In rest e bine ca exista Discovery, National Geografic, …

Ce se intampla acum este o forma de cenzura publica, cea personala ramane la latitudinea fiecaruia. Si chiar daca este extrem de restrictiva, si de nedemocratica este un pas spre educare. Spre civilizatie. Este vorba de o entitate de presa (RTV) care are curajul sa zica negru pe alb ca prefera sa joace rolul lui Dumnezeu si sa decida pentru ea si pentru telespectatorii ei. E un pariu pentru ca singurii care decid sunt cei care au telecomanda in mana. Si sunt multi cei care dincolo de factura oarecum extremista a masurii, vor decide sa se uite la un interviu cu domnul Puric decat la o behaitura a lui Becali. Parerea mea (TM)

Dorian  •  11 septembrie 2009, 13:12

In sfarsit urme de coloana vertebrala. O televiziune ce nu-l va mai glorifica pe Becali. O televiziune ce va ignora nulitati de genul Laviniei Sandru, cretini de genul Vadim…and so on.
Am trait si clipa asta…sper sa fie chiar asa… Felicitari, Realitatea!
Pe cand si presa sportiva pe partea cu Becali? *** 😐

valmon  •  11 septembrie 2009, 13:12

Din punctul meu de vedere este un lucru fara sens (explicatia lui Liv de la 5 e foarte corecta). Eu am renuntat sa mai urmaresc acest post pentru ca si-a pierdut si bucata de impartialitate pe care-l avea…dar nu este doar cazul lor…

Costin  •  11 septembrie 2009, 13:24

Nu vad unde este problema domnule Tolontan. De ani buni de zile ecranele televizoarelor sunt efectiv invadate de personaje sinistre care n-au altceva de facut. Pe Gigi Becali, de exemplu, suficient de mult il mediatizeaza televiziunile de sport. Individul asta apare non stop la televizor si chiar suntem satui de prezenta sa si de grobianismul lui. Cat despre celelalte personaje iar nu vad care e problema. Lista neagra, din contra, ar trebui sa fie si mai lunga. Istericii, cei care nu au nimic de transmis decat propriile lor frustrari si resentimente nu mai au ce cauta pe ecranele televizoarelor. Va intreb, chiar va place in ce hal se face jurnalism la Antene? Cu tot felul de isterici si bezmetici care se imagineaza ori procurori, ori judecatori, ori niste dumnezei pe pamant? Jenant d-le Tolontan. Despre mizeria care i s-a intamplat lui Radu Moraru observ ca nu aveti nimic de comentat. De ce? Considerati oare ca e corecta decizia abuziva a CNA doar pentru ca a fost sesizata de un mascarici al presei din Romania. Care, de altfel, nu va face nici o onoare prin comportamentul sau securistic, ticalos. Pe cei de la RTV, daca vor reusi cu adevarat sa transforme aceasta televiziune intr-una libera de murdarie, ii voi felicita din suflet. E nevoie de curatenie in media! Urgent. Dorim ca nebunii sa-si transmita iar mesajele in media? Sa ne innebuneasca cu mizeriile lor. Sau dorim asanarea morala a publicului romanesc de mizeria aruncata inspre noi de catre unul ca Vadim, Paunescu, Becali, etc.?

Duduveche  •  11 septembrie 2009, 13:30

1. Realitatea TV nu este „cam partizana” cum zicea cineva pe Hotnews. Ci este TV-ul lui Basescu, functionind cu fonduri de la un bun fost amic al lui T. Basescu, cel ce conduce de fapt RO, S. O. Vantu.

2. Vadim Tudor a fost interzis el de cele 9 guverne vreo 12 ani pe multe posturi. Pentru ca se lega de mafioti si tot incerca sa arate ca nu din cauza lui a ajuns RO un fel de Uganda2 pe care fac pipi toti aventurierii. Ci tocmai din cauza euroatlanticilor.

3. Ciudat. Acum 2 ani Becali (alt bun fost amic al lui Basescu) nu era interzis pe Realitatea ci era supramediatizat (cind bea brudersaft cu Basescu la Golden Schlitz, hahaind la fel si scuipind amindoi seminte in capul romanilor).

CIPRIAN  •  11 septembrie 2009, 13:31

Importante sunt listele complete. „Selectia” asta este suspecta.

Cristina  •  11 septembrie 2009, 13:31

@Habakkuk: „Nu iti place masura luata sau nu esti de acord cu lista, schimbi canalul, este atat de simplu.”
Sunt si eu de acest principiu. Dar ce este de facut daca pe celelalte canale dai de aceleasi personaje hilare? Foarte bine, renunt la televizor si ascult stirile la radio… Este aceasta solutia ideala?

S0B0  •  11 septembrie 2009, 13:33

nu este nici o premiera. toate televiziunile (si nu doar ele) au liste negre si liste albe. liste deschise, in permanenta schimbare. azi esti pe cea alba, maine pe cea neagra. ar fi o ipocrizie sa credeti ca nu e asa.
as inclina sa-i dau dreptate lui sergiu, atata vreme cat componenta listelor ar fi justificata si in concordanta cu un cod de principii al postului. insa nu pot remarca faptul ca o gramada de personaje aflate acum pe lista neagra au fost transformate din „neica nimeni” in „personalitati” CHIAR de realitatea tv, sub conducerea lui sergiu toader. vezi lavinia sandru, aurelian pavelescu, marius marinescu, nicu banicioiu si lista poate continua.
ipocrizia ucide romania !

Doctorul  •  11 septembrie 2009, 13:41

Bun. Plastic people au invadat sticla, in vrene ce RTV vrea sa fie altceva. O televiziune din ce opincii mei traieste? Din Rating si indirect din publicitate. Ce rost are sa cumperi spatiu publicitar la niste emisiuni la care nu se uita nimeni?

RTV este o televiziune de stiri + dezbateri politico-sociale etc. Dupa mine, lumea e cam satula de politic. Comsider ca nu stirile fac oamenii, ci invers. Conteaza si ce spui, dar conteaza mai ales cum o faci. De aici vine impartialitatea, de aici vine superioritatea Antenei 3 in fata celor de la RTV.

Este un proiect riscant, care poate ridica RTV, dar care pot sa o si ingroape definetiv.

Peace,
Doc

Doctorul  •  11 septembrie 2009, 13:44

Edit:

Este un proiect riscant, care poate ridica RTV, dar care poate sa o si ingroape definitiv.

Peace,
Doc

O Realitate mai urbană? | Alexandru Seres  •  11 septembrie 2009, 13:48

[…] anunţă, citându-l pe Tolontan, că şeful reîntos al Realităţii TV, Sergiu Toader, a interzis colegilor săi să mai invite […]

bogdan nicolescu  •  11 septembrie 2009, 13:49

Tonul l-a dat o emisiune din trustul Realitatea. Pentru cei care nu stiu, Dorinel Artene, moderatorul emisiunii „Fabrica de Sport”, de la Telespot, a anuntat inca de luni ca Gigi Becali nu va mai intra sub nici o forma in emisiunile sale. „Buna seara! Va multumesc, domnule Becali!”, „Sa-ti fie rusine! Sa nu ma mai sunati niciodata!”, a venit replica lui Becali, suparat ca d-ul Artene ii luase apararea lui Gabi Safta, unul dintre invitati. „De acum incolo d-ul Becali nu va mai intra in „Fabrica”! Nimic de el, nici de bine, nici de rau!”, a anuntat prezentatorul. Initiativa sa a fost laudata chiar in emisiunea de aseara, Safta si Mitran, doi dintre invitatii d-ului Artene si, totodata, realizatori la Total Sport FM, au declarat ca si ei au inchis microfoanele pentru astfel de specimene! Bravo telesport, bravo Realitatea, numai sa va tina!

virgil v.  •  11 septembrie 2009, 13:51

Pare-se ca este in curs de alcatuire black-list-ul telespectatorului roman civilizat (locurile 1-3: RTV, A3, OTV). Actiunea RTV e masaj thailandez la un picior de lemn.
Consumatori neselectivi de informatie si admiratori de nesimtire sunt si vor fi din ce in ce mai multi. Actiunea RTV este antidemocratica si frustranta.
Si atunci, de ce Sergiule, de ce?

gaga the third  •  11 septembrie 2009, 13:53

interesant de vazut cine a stabilit criteriile pe care unii au voie si altii nu au voie ! si care sunt criteriile !? vadim, de exemplu, oricum nu prea avea loc pe ecran, iar pavelescu, desi usor ipocrit,ca toti politicienii, este un tip educat si cu un limbaj decent.
dupa aceste intrebari , am vazut si cine are voie la realitatea: un mason anti-crestin,desi pozeaza intr-unul(puric) si un evreu (solomon marcus). elitele ne-au prins in gheare ! pasul urmator: toader decide si ce subiecte au voie cei de la realitatea sa discute si ce nu. altfel ma intreb de ce nimeni nu discuta ultimele aberatii ale guv. romaniei, anume: de ce aruncam becurile si le inlocuim fara macar sa intrebam de ce,cu becurile cu mercur ,introducem obligatia vaccinarilor impotriva unei gripe care omoara mai putini oameni decat gripa normala…

radu  •  11 septembrie 2009, 13:57

cred ca formularea initala trebuia indulcita un pic la genul : nu ii mai cautati pe „interzisi”, daca li se intimpla ceva o sa dam si noi stirea. Acum, fiind „interzisi” pina cind capata un comportament urban… pot sa tipe ca sint cenzurati.. simplu fapt ca nu mai sint invitati este o palma mai mare decit urcarea intr-o lista neagra oficiala.. pb educatia publicului, cresterea calitatii se fac treptat prin pasi marunti si continuui, afisarea intr-un insectar polarizeaza opiniile ceea ce nu favorizeaza dialogul.

natt  •  11 septembrie 2009, 14:31

„Azi asistam la o premiera media in Romania”. I-auzi! Chiar asa? e o premiera? sau premiera este ca se face publica aceasta decizie. in definitiv RTV cum ii spuneti este o televiziune privata. Invita pe cine vrea in platou. In al doilea rand : BRAVO LOR! Ce vedeti rau in motivatia lui Sergiu Toader : “O televiziune e datoare sa-si apere propriul sistem de valori, de organizare si publicul”. Publicul RTV printre care ma voi numara iarasi si eu asteapta ca „lista neagra” a lui Toader sa fie completata si cu altii. Ce va deranjeaza ? Ca nu ii veti mai vedea pe cei din lista facand circ ? AAAA , da! Este lezata libertatea jurnalistului! Ce sa zic?! Care jurnalist? Cel agresiv si partinitor , lipsit de orice deontologie ? Si care libertate? Vi se pare ca presa de azi are vreo legatura cu „libertatea jurnalistului”?

Habakkuk  •  11 septembrie 2009, 14:33

@Cristina: Da, refuz sa ma uit la siti pe canalele romanesti. Exista euronews, bbc, exista ziare unde poti sa alegi ce articole sa citesti. Personal ma uit la stiri pe euronews. Sunt scurte, succinte si lipsite de circul romanesc cotidian.

Imi filtrez singur informatia care ajunge la mine, ceea ce nu pot face pe nici unul din posturile romanesti. Acolo sunt obligat sa vad accidente, basesti, rosca-stanesti, si alti bagatori de seama inutili.

De aceea imi place Moise Guran si Badea si le respect punctul de vedere chiar si atunci cand nu coincide cu al meu. Au ceva din bascalia balcanica pe care o trimit acolo unde trebuie, si isi permit sa faca comentarii la adresa oricui.

Cred ca asta avem de invatat noi romanii. Sa ii respectam pe cei din jur si sa-i izolam pe cei care nu sunt capabili sa ne respecte. Ce a facut RTV a fost de fapt sa ia o decizie prin care sa incerce sa-i pastreze pe cei care s-au saturat de mahalaua de la televizor. E mai mult damage control si pozitionar de nisa decat un act de educatie civica

Gaspar  •  11 septembrie 2009, 14:41

Cred ca problema e RELEVANTA invitatilor in functie de tema dezbatuta . Nu ma deranjeaza sa vad pe Lavinia Sandru sau Pavelescu la o dezbatere despre traseismul politic , dar nu stiu ce ar cauta la orice alta tema . La fel si cu Gigi Becali . Daca joaca Steaua poti sa-l utilizezi personajul ca si invitat , dar cand il inviti sa dezbati soarta natiunii relevanta nu mai e acelasi . Si exemplele pot continua .Oricum daca e o nota interna scapata , e un gest de PR si nimic mai mult . Realitatea TV si-a pierdut credibilitatea de mult , iar de vina sunt si cei care sunt realizatori , Razvan Dumitrescu si alti semidocti de acolo . (Aici fac o mentiune , cred ca Liana Patras e o fericita exceptie , doar un om de valoarea lui Cosmin Alexandru stie sa aleaga 🙂 Concluzia : nu poti interzice neaparat nume concrete , dar poti sa ceri invitati relevanti pentru fiecare tema . Asta e valabil si la Antena 3 , dar acolo nu va fi jurnalism adevarat niciodata , acolo deja trebuie reconstruit nu numai redactia , dar chiar si cladirea .

explorish  •  11 septembrie 2009, 14:41

eu in loc de interdictii as fi introdus un cod al jurnalistului (parca am vazut chiar aici un link odata), in care sa se descurajeze provocarea aiurea a invitatilor. as fi „recomandat” (stim noi cum interpreteaza romanii recomandarile sefilor) anumite teme de discutie cu respectivii, si atat.

cum zicea cineva mai sus, provocarile sunt problema. chiar as fi interesat de o emisiune cu becali in care sa fie intrebat, calm si constiincios, ce parere are despre niste probleme pe care ar trebui sa le discute ca politician (european). sau la emisiuni de afaceri (imobiliare, antreprenoriat etc., unde e specialist). as fi curios ce spune becali intr-o discutie serioasa. doar ca nimeni nu vrea s-o poarte cu el, ca nu aduce audienta.

masura e dictatoriceasca, aduce a „atac la persoana”, dar in fond e o institutie privata, pe care o conduc oamenii cum vor, cui nu-i place, nu mananca. sunt curios ce efect va avea. doar ca mie cumva nu mi se impaca cu faptul ca oameni au murit acum fix 20 de ani ca sa existe libertatea de exprimare a opiniei.

Alex H  •  11 septembrie 2009, 14:47

Ma bucur, poate „Realitatea” re-devine vizionabila.
On topic: noi nu suntem in democtratie veritabila, de aceea masuri aberante intr-una adevarata devin necesare la noi.

justme  •  11 septembrie 2009, 15:10

Interzicerea nu poate exista decat intr-un stat politienesc. Spre ce ne indreptam oare? Dincolo de lista e ceva foarte grav, si stiti de ce: pentru ca e pe fata, pentru EI nu mai conteaza decat EI, restul e manipulare.

PS: Nu interzicerea e importanta ci faptul ca e posibila. E foarte grav!!!

habarnam  •  11 septembrie 2009, 15:43

nu poate fi interpretata ca o simpla politica editoriala? voi cand n-ati mai dat stiri cu gigi becali (a fost o perioada de vreo 2-3 zile, parca :p), si v-ati mai si laudat cu asta (scria in ziar la un momentdat „E primul numar din gsp de x luni in care gigi becali nu apare!”) nu stiu sa se fi iscat niste mari dezbateri.

nu cred ca e cazul nici acum. e politica editoriala impusa de sergiu toader. mie mi se pare foarte ok ca oamenii amintiti mai sus sa fie scosi din grila de programe. nu au niciodata nimic de spus. vorbesc mult si degeaba. ma gandesc ca poate dauna ratingului.

indiferent de motive, apreciez masura luata. orice institutie media poate interzice orice fara a fi considerata cenzura. la fel a fost si in cazul gsp si al lui nistorescu si acum cu sergiu toader.

look on the bright side: oamenii astia, fara expunere media, vor disparea si din viata publica.

habarnam  •  11 septembrie 2009, 15:44

p.s. orice institutie media privata. 🙂

Isidor  •  11 septembrie 2009, 16:12

Este o masura de crasa nesimtire! Observati ca nu ii este interzis sa apara la RTV niciunui portocaliu? Ca acesti oameni de pe lista lui Sergiu (un basescian convins)sunt adversari ai lui Basescu si ai PD-L? Ne crede un popor de fraieri usor manipulabili? Va inselati amarnic, sefilor de la Realitatea TV ! Nu ati fost niciodata obiectivi , iar Vantu moare de frica sa nu fie bagat la zdup de Zeus de la Golden Blitz! Persoanele in cauza, de pe lista cu interzisi,sunt poate cele mai cu priza la romani, cele de la care exista mari asteptari. Lui Marius Marinescu, de exemplu, ii datoram o multime de legi anticoruptie si salvarea unui parc din Bucuresti din ghearele mafiei pe care o reprezinta acest fost sofer de taxi, Toader! RUSINE televiziunii corupte!!!!!

Stiri scurte | Reporter Virtual  •  11 septembrie 2009, 16:14

[…] Tolo scrie despre un e-mail intern semnat de Sergiu Toader, care interzice pe posta aparitia unor personaje ca Becali, Vadim and co. […]

dragos  •  11 septembrie 2009, 16:17

Eu i-as mai adauga pe lista pe Gusa, SRS si Nistorescu.

Diana  •  11 septembrie 2009, 16:28

Cu este mai decent Basescu, cand sta la masa sau joaca laolalta cu interlopii? Se incadreaza seful statului in „sistemul de valori” al lui S.T. atunci cand injura si face glume deocheate cu ziaristele, cand? Sunt decenti , in ochii lui S.T., ministrii pedelei care subventioneaza aceasta televiziune si care, in timp ce ne aburesc pe ecrane, „baga mana pana la cot” in vistieria statului? Sunt valori de urmat cumva, guvernantii din cauza carora am ajuns sa murim de foame, sa nu mai avem unde munci si unde locui? Din cauza carora copiii nostri nu mai au nicio perspectiva in tara asta? Iata adevaratele motive ale interdictiei nerusinate impuse acestor politicieni credibili, care se bat in strada, daca e nevoie, pentru noi! Nu ne trebuie impostori cu gulere albe si discurs sofisticat, menit sa prosteasca privitorii deznadajduiti! Ne-am saturat de minciuna si de lipsuri! Eu cred ca ceea ce face RTV acum (la comanda marelui Disperat) ii va propulsa si mai mult in atentia opiniei publice pe acesti oameni de bine! Asa a incercat sa faca si Ceausescu cu opozantii sai. Si ati vazut cum a sfarsit!

Nelu  •  11 septembrie 2009, 16:29

Barem incearca ceva, sa curete energic puroiul.
Cred ca ar trebui insistat in alegerea realizatorilor de emisiuni.
Daca as fi Vadim m-as simti nedreptatit ca unul ca Paunescu e realizator si el nu e nici invitat.

Cristina  •  11 septembrie 2009, 16:48

@Habakkuk: Si eu am mania de a schimba canalele ori de cate ori nu imi convine ceva (desi televizorul are, cred, vreo 7-8 ani, cel mult, sunt deja la a treia telecomanda :)…). De ceva timp am capatat deprinderea sa las televizorul deschis pe stiri sau talk-show-uri (in surdina) doar pentru fondul sonor, facand cu totul altceva intre timp. Aproape ca, de multe ori, nu mai inregistrez in memorie tot ceea ce se spune… In schimb, citesc mult(pe hartie sau internet, unde am posibilitatea sa aleg doar ceea ce imi convine). Poate ca ma scarbeste tabloidizarea emisiunilor de televiziune; poate ca tocmai aceasta tabloidizare atrage audienta tocmai din acea sectiune din ce in ce mai mare de „stupid-people”.

gongomongo  •  11 septembrie 2009, 17:04

Pentru mine e bine , pt mahalagii e rau deci binele inseamna ce imi place mie . Rau – ce nu imi place ,ce nu vreu eu . Probabil se pune de o schimbare a targetului postului realitatea cum ziceti voi ,corporatistii . Ma indoiesc ca alegerea lui Dan Puric in dauna lui Gigi Becali este motivata metafizic . Desi … nu se stie .. Vantu poate s-a plictisit de parale vrea alte valori acum -ideale , nu materiale ! Va zic eu , unul ca Dan Puric poate fi mai periculos decat 20 de Becali …. ps :asta cu libertatea jurnalistului …sa-mi fie cu iertare dar exista niste sefi la orice ziar si ei decid pe cine invita si pe cine nu , probabil ca Toader asta , o fi vreunul dintre ei .

Comentează