Stenogramele cu SOV si libertatea presei

UPDATE2: Stenogramele publicate azi de catre Hotnews arata ca, in discutia cu SOV, Stelian Tanase s-ar fi oferit sa-l antreneze pe Mircea Geoana inaintea confruntarii TV cu Traian Basescu. Voi ramine un admirator al curajului si literaturii, ambele autentice, ale lui Stelian Tanase din vremuri mai grele decit cele de acum, dar nu sint absolut deloc de acord cu ceea ce a facut el. Nu mi se pare ca asta are vreo legatura cu jurnalismul. De fapt, nu e vorba de opinia mea. Pur si simplu, daca te oferi sa antrenezi un politician nu esti jurnalist!

luni, 18 octombrie 2010, 2:44

UPDATE2: Stenogramele publicate azi de catre Hotnews arata ca, in discutia cu SOV, Stelian Tanase s-ar fi oferit sa-l antreneze pe Mircea Geoana inaintea confruntarii TV cu Traian Basescu. Voi ramine un admirator al curajului si literaturii, ambele autentice, ale lui Stelian Tanase din vremuri mai grele decit cele de acum, dar nu sint absolut deloc de acord cu ceea ce a facut el. Nu mi se pare ca asta are vreo legatura cu jurnalismul. De fapt, nu e vorba de opinia mea. Pur si simplu, daca te oferi sa antrenezi un politician nu esti jurnalist!

UPDATE1: Sociologul Alfred Bulai spune pentru adevarul.ro ca nu vede nici o problema in cererile lui Vantu, pe ideea ca e patron si poate cere, fiind treaba jurnalistului daca se adecveaza. Trist! Alfred Bulai a avut o pozitie importanta in guvernul Tariceanu, ocupindu-se chiar de informatiile publice. Acum, Bulai vine si cautioneaza comportamentul lui SOV si tradarea principiilor jurnalistice de catre cei care ii acceptau cererile. Total gresita este ideea ca un patron sa intervina editorial. Intotdeauna, din asta ceva iese prost!

Am simtit ca vor iesi. Nu am avut informatii, dar am simtit cu totii ca vor veni. Au aparut acum putin timp pe Mediafax. Dupa cum, vor urma si altele, nu doar cu SOV. La cald, observatii despre ceea ce a aparut pina acum, pe doua planuri:

1. Puterea avea nevoie de stenogramele extinse cu SOV, acum cind nemultumirea sociala creste si cind, potrivit declaratiile sefului statului, protestele se vor extinde. Pentru toti cei care au incredere in ideea de justitie, modelul de imprastiere sincronizata a datelor dintr-un dosar penal, pe posta de contrapondere la problemele Puterii, este descurajant. Iar, pentru organele statului, practica este dezonoranta.
CA SA FIE CLAR: Una e sa raspunzi mediatic, ca Parchet, la incercarile lui SOV de a te ataca mediatic si alta e sa-ti folosesti munitia intr-un moment in care actul de justitie nu mai era atacat doar ca sa ajuti Guvernul aflat la strimtoare. Sigur ca, SOV fiind trimis in judecata in cazul Popa-Indonezia, dosarul e public, dupa cum remarca si Victor Ciutacu, dar aceste discutii n-au legatura cu cazul.

2. Ce fel de relevanta penala au discutiile dintre SOV si Stelian Tanase, in care cel de-al doilea il intreaba, logic, pe patronul postului daca poate participa la o emisiune a unei alte televiziuni?! Probabil ca Tanase avea un contract de exclusivitate cu RTV si avea nevoie de un acord pentru a merge la TVR! Un dialog normal, absolut normal. Stocarea lui si includerea in cauza sint abuzuri ale procurorilor, care ajung sa bage in dosar cit mai multe nume, dialoguri  si fapte fara nici o legatura cu obiectul cercetarilor! Stilul acesta de a amesteca lucruri grave cu maruntisuri personale, irelevante, este nepermis.

3. Alte dialoguri sint, cu adevarat, inspaimintatoare pentru profesia de jurnalist, asa cum este ea inteleasa de SOV.  El se pune inaintea publicului, fals dupa toata practica de peste 200 de ani din presa! El sustine ca oricine „e agresat in functie de interesele mele” si numeste asta „interes economic”. Fals! Interes economic in presa, fie ca e ziar televiziune, radio sau net e sa asiguri libertate editoriala si sa faci bani.
CUM INVERSEAZA VANTU TOTUL: Ca patron, daca nu-ti convine definitia clasica a presei nu-i obligi tu pe jurnalisti sa plece, ca sa pretinzi ca reinventezi presa, ci pleci tu din presa si faci afaceri in alta industrie. In conservele de ton, in detergenti, in agricultura, oriunde, dar si acolo respectind regula domeniului.
ALTA ABSURDITATE: Libertatea in presa nu consta, dupa cum spune SOV, in libertatea de a pleca daca nu-ti convine, asta e libertatea fortei de munca! Simplificind, libertatea in presa presupune ca redactia sa elaboreze stiri din proprie vointa, iar opiniile sa fie libere, totul derulindu-se intr-un sistem profesionist, cu ierarhii, cu reguli, cu disciplina, cu rigori, dar fara interventii din afara, inclusiv fara imixtiunea actionarilor.

4. Marele pericol al unor astfel de discutii e ca tinerii  practicanti ai profesiei sau publicul sa creada ca, de fapt, „da, dom’ne, e normal sa dicteze, nu e afacerea lui?”. Este, dar este o afacere aparte, de aceea iei licenta pe TV sau pe radio. Ca la gogoserie unde obtii aprobari ca sa nu bagi otrava in mincare. Daca intervii in libertatea editoriala, livrezi o marfa toxica publicului.

Presa e o afacere in care slujesti cetatenii, ai un contract nescris cu el si, chiar daca stiu cit de patetic suna, acest lucru e sacru,  nu ai loc, cum crede Vantu, „de gluma cu independenta editoriala, ca sa-mi fac eu smenurile”. Se refera la jurnalisti. Dupa cum observati, SOV, si nu e singurul, crede ca atunci cind un jurnalist sau o redactie invoca „independenta editoriala” o face ca sa-si puna in loc propriile interese. Un alt lucru fals.

5. Lipsesc din stenograme unele replici ale lui Sergiu Toader si Doru Buscu. Din raspunsurile lui SOV se deduce ca angajatilor nu le-a convenit ce spunea patronul in anumite momente si ca au avut rezerve. Daca e asa si procurorii au periat stenogramele ca sa arate cit de mult controla SOV trustul, ocultind momentele in care a fost contrat, iarasi e grav. Nu-i apar pe Toader si pe Buscu, doar mi s-au parut suspecte unele absente ale replicilor lor in consecutia normala a dialogului.

6. Pe total insa, stenogramele sint foarte clare, ca si primele, cele referitoare la intretinerea lui Popa in Indonezia, despre a carui intretinere financiara e limpede ca a vorbit. Cel putin a vorbit, restul trebuie dovedit.
Indiferent cine ar fi fost in locul lui SOV as spune acelasi lucru: cind gindesti asa despre presa, cind ai pretentia sa distrugi oameni sau sa cautionezi guverne, sa-l ataci sau sa-l protejezi pe Basescu, mai bine te apuci de altceva pentru ca nu esti un veritabil patron de presa. „Esti mogul”, vorba lui Buscu, i-o spune direct. Niciodata presa buna nu a functionat asa si e pagubitor in final pentru toata lumea ca angajatii i-au permis lui SOV sa-i trateze astfel. Una e sa spui unui patron aflat la nervi „hai ca vedem!”, urmind sa zici ca el si sa faci ca tine, si alta e sa accepti teoretizarea interesului si perspectivei feudale a proprietarului despre felul in care ar trebui sa functioneze presa.

Chiar si daca e un fanfaron care ameninta, dar nu face, chiar daca acest control strict e unul iluzoriu, si oricine are experienta unei companii media stie ca e imposibil s-o subordonezi pina la detalii, mereu unii iti vor rezista, redactii sau realizatori, vedete sau jurnalisti, oricum e rau pentru RTV ca l-a lasat sa comande sau sa creada ca o face. Si e clar ca a si comandat, intr-o masura care nici macar nu mai conteaza din perspectiva imaginii postului.In privinta credibilitatii presei, e mai grav ca patronul sa se laude ca a controlat editorialul decit sa parcurga enervantul drum de a controla efectiv.

Comentarii (103)Adaugă comentariu

NAPO  •  18 octombrie 2010, 14:51

Slaaaaaaaab

Darie1  •  18 octombrie 2010, 15:10

Salut!Aparent presa e libera, aparent traim intr-o tara libera! Aici fiecare controleaza pe cineva…O intrebare;Ce rost isi are acest articol intr-un cotidian sportiv?! Crezi ca puterea nu ne poate vinde si alte „gogosi” de genul asta? Ma gandesc ce reactii vor avea oamenii dupa primele facturi la inceput de iarna…Sa-l lasam pe SOV si libertatatea presei, sa ne gandim la cate puncte vom aduna marti si joi! Ce zici Catalin?:)
Multumesc

Cătălin Tolontan  •  18 octombrie 2010, 15:14

darie1: articolul e pe blogul meu, care are trimitere de pe gsp, dar nu va aparea in ziar. Si e la categoria „media” de pe blog.

florinM  •  18 octombrie 2010, 15:15

mda, pacat ca au iesit la iveala, nu e deontologic.
sunt 100% convins ca nu apare nici mesajul. La fel ca ultimele 10-15 din ultimele saptamani.

rapidist de cand ma stiu  •  18 octombrie 2010, 15:19

DICTATURA! In tara in care-ti sunt ascultate telefoanele si cand esti cu nevasta (sau amanta) in dormitor si apoi sunt date ,,pe surse”in presa se numeste altfel? Ce diferenta e intre statul securist al lui Ceausescu si acest stat? In ce tara democratica din lume apar in presa pagini intregi din dosarele care urmeaza a fi judecate?Asta e justitie? Daca pentru asta era sa mor,nu mint cu nimic,la Revolutie,daca pentru asta l-am impuscat pe Ceausescu,zau,lupta noastra de atunci a fost in zadar!Catalin,iti spun sincer,nici prin cele mai negre vise ale mele nu-mi inchipuiam ca voi mai trai aceleasi clipe negre la 20 de ani de la Revolutie!Pacat de sangele varsat atunci!Si cel mai grav e ca POPORUL e inert,paralizat de frica!Oare pana cand?

valhalla  •  18 octombrie 2010, 15:21

catalin.cateodata am impresia ca iti irosesti talentul(cand incepi sa scrii despre becali,borcea,etc….Ai sintetizat atat de bine problema incat nu ma mai intereseaza(nici nu as avea timpul momentan) sa citesc aceste stenograme…..si sincer….momentan esti printre singurii care pot sa priveasca cat de cat obiectiv problema….dar libertatea presei unde o mai regasesc catalin….esti constient si tu:antenele si rtv vor desfiinta parchetul,bate-l vina,ei le-au inventat….b1 vor ridica in slavi parchetul,dd se va proclama iar presedinte….mi-e sila.In paralel daca ai curiozitatea ia presa din constanta si citeste articolele referitoare la faimosul beinur(locotenentul lui nicu…l-ai cam uitat si tu pe nicu)sa vezi libertatea presei si articolele la comanda cum functioneaza….la mazare nu zice nimeni nimic

bugsy  •  18 octombrie 2010, 15:31

Nu Puterea avea nevoie de aceste stenograme, ci intreaga societate care este f*** in gura (ca sa folosesc un cuvant dreag Mogului iubitor de cultura si arte) de trei ani de zile, la Antene si la RTV, seara de seara cu aceeasi plca „dictatorul Basescu” etc, etc. Nu incerca sa-i mai iei apararea lui Stelian Tanase. Lucrand de atati ani in presa, ar trebui sa cunosti caracterul si obiceiurile acestui individ fara pic de coloana vertebrala.

dragos dodu  •  18 octombrie 2010, 15:32

Respectele mele pentru faptul ca scrii si despre subiecte de astea care, aparent, nu au legatura cu sportul. Au legatura, ca doar si in sport exista aranjamente, presiuni.
Suna bine sa spui ca interesul economic in presa presupune asigurarea libertatii editoriale. Totusi, ce sanse au jurnalistii in fata unui asemenea patron, care crede ca libertatea editoriala e un moft, de nu cumva e un paravan pentru interesele private ale jurnalistilor? Cum il convingi, pe patron, ca nu trebuie sa vada ziarul, postul TV ca pe o companie la ale carei butoane trebuie sa se afle? Sau asta nu e treaba jurnalistului?
Inca o data mai spun, ma bucur ca scrii despre asemenea subiecte fierbinti.

bbk  •  18 octombrie 2010, 15:33

Cataline esti constient ca astfel de lucruri e f posibil sa se intample si in trustul din care faci tu parte?

Pe de alta parte de-a dreptul inspaimantatoare stenogramele.desi cu totii banuiam cum sta treaba la RTV, dar romanul pana nu vede negru pe alb nu e in stare sa reactioneze.

Marcus  •  18 octombrie 2010, 15:47

Foarte bune comentariile, Catalin! Tine-o tot asa.

flori  •  18 octombrie 2010, 15:48

si totusi
presa este informatie + comentariu.
informatia este faptul brut prezentat intr-un mod sau altul.
prin urmare, pentru a avea incredere in presa trebuie sa ai incredere in oamenii care fac presa si prezinta faptele asa cum sint, iar comentariile obiective.
fara generalizari, presa noastra e plina de chiriac, srs, diaconescu, nasu b1 etc.
poate ca e normal, pina la un moment, sa prezumi ca aparitia unei pozitii contrare intereselor tale este rezultatul unui alt interes.
in rest, vintu TREBUIE sa faca puscarie, dar nu pentru favorizarea infractorului, nici pentru mogulizarea presei, ci pentru marele jaf pe care l-a instrumentat.
tu, catalin, esti o voce clara si puternica, dar stinghera, in corul presei de investigatie si atitudine civica, atit cit a mai ramas din ea. te salut si te urmaresc in continuare

Cătălin Tolontan  •  18 octombrie 2010, 15:51

valhalla : multumesc, dar pentru mine e o bucurie sa scriu despre sport, nu o risipire. Cit despre stenograme, merita citite, nu te opri la sinteza mea.

bbk: nu pot garanta decit pentru ce face Gazeta. La Gazeta nu s-a intimplat niciodata asta.

stefan  •  18 octombrie 2010, 16:01

acum e clar pt toti de ce presa este inclusa in strategia de aparare nationala ca vulnerabilitate la siguranta nationala ? adica vantu si altii ca el…isi baga p……in presedinte, in isarescu, in politicieni, suspenda….asta e halucinant !

Bogdan  •  18 octombrie 2010, 16:04

Catalin,

te-ai axat mai mult pe rolul presei si libertatea editoariala a RTV, dar cred ca cel mai grav este dependenta si legaturile oculte intre presa si toti politicienii (Base, Mircea si Crin – adica toti sefii partidelor mari – chiar daca Basescu e via Boc) – in fapt nu noi ii alegem ci ei ne aleg pe noi cand vor si cum vor – ei aleg target-ul si spun „f…-i” sa creada ce trebuie. La atata intoxicare credeti ca si cei care au un IQ ridicat mai pot sa aleaga un partid sau altul pe criteriile unei democratii reale?

Cred ca ar fi trebuit sa vorbesti mai mult despre implicatiile presei aservite si a efectelor acestor legaturi periculoase presa – politic asupra democratiei decat de a teoretiza rolul presei de informare a publicului

cu stima

tzick  •  18 octombrie 2010, 16:05

catalin, cred ca multi dintre cei implicati in industria presei cunosc apucaturile astea ale lui vantu. de ce, insa, ne miram si punem pe tapet povestile astea abia acum, dupa mediafax? stii ce e penibil? faptul ca o mana de oameni ca tine se invart si inca dau din coate printre niste „maestri” care stiu multe, dar nu spun; si asta pentru ca daca esti „uns” nu mai poti face zgomot…

mult noroc

dan  •  18 octombrie 2010, 16:09

Acum inteleg de ce in toate articolele sale dl. Tanase il ataca fara mila pe Basescu si nu inteleg de ce ii iei apararea !
Cine seamana vint culege furtuna !!

panpage  •  18 octombrie 2010, 16:17

Nu crezi, Catalin, ca Stelian Tanase trebuia sa ceara acordul de a merge la TVR de la seful lui direct? Patronul este doar actionar, ma indoiesc ca tu il suni pe Voiculescu pentru a cere un acord. Exista un manager in organigrama, ii trimiti un email si obtii acordul. Nu mi se pare o scuza pt Tanase; aceste discutii in pozitia de drepti in fata lui Vintu mi se par monstruoase. Mare pacat ca unii au rezistat in fata dictaturii dar nu rezista la tentatia banului lui SOV!!!

Florin tacticosu’  •  18 octombrie 2010, 16:18

Catalin, felicitari pentru implicare!

Teatrul asta de papusi Romania ma sperie, nu vade cum sa avem noi vreodata institutii cand astia au puterea absoluta.

Spune-mi, te rog, sincer, cand crezi ca vom fi o societate functionala (in 10, 20, 50 de ani)!

Leo  •  18 octombrie 2010, 16:19

Tolo, e prima data cand ma enervezi rau de tot! Zau, esti ca o domnisoara care azi a aflat ce se intampla in presa. Ai nevoie de saruri?

Se intampla de mult si o stii foarte bine. Se intampla si la Antena, si la B1 TV, se intampla absolut peste tot.

Cum adica nu e relevanta discutia lui Tanase cu Vantu? Tolo, tu o suni pe Camelia Voiculescu sa-i ceri acceptul? Ai un contract cu trustul, asa avea si Tanase. El l-a sunat pe Vantu ca sa fie sigur ca nu se supara EL. Asta conta cel mai mult, sa nu se supere Vantu!

Mi se pare ca esti de o subiectivitate rara in articolul de azi. Vorbeai inainte de interesul public. Asta nu e de interes public?

Zau Tolo, iti inteleg sentimentele, dar lasa subiectivismul. Mai bine incearca sa te gandesti la ziaristii onesti, care exista, nu sunt putini, si pune-te in pielea lor sa vezi ce simt. Apara-i pe ei, nu-i apara pe toti mizerabilii.

Cătălin Tolontan  •  18 octombrie 2010, 16:22

panpage: teoretic ai dreptate, dar, ca realizator, cred ca tanase avea un statut special pe care l-a obtinut din negocieri directe cu sov si probabil ca de aceea i-a cerut lui acordul. Si, sincer, nu cred ca e o discutie in pozitie de drepti. Nu apar pe nimeni, spun ceea ce cred pe baza a 20 de ani de munca in diverse organizatii de presa

Florin tacticosu’: funcionala nu stiu. Dar civilizata nu creka ca vom apuca asta

stefan: nu, mie nu mi se pare clar de ce presa tb sa fie in documentul de siguranta nationala. Nu e nicaieri in lume! Discutiile acestea arata problemele pe care le are presa, dar exista un pret pe care o democratie il plateste. Ce e ingrozitor in faptul ca e insultat eu, tu sau presedintele intr-o discutie telefonica dintre doi oameni?

leo: pentru public si pentru acesti jurnalisti scriu. Si da, am nevoie de saruri pentru ca eu cunosc o alta realitate. Asta e, sint naiv, trage! 🙂

radu  •  18 octombrie 2010, 16:27

Tolo nu sint de acord cu tine ca patronul nu poate dicta. Oare in politica nu poate exista conceptul de „ziar de casa” cum se practica in sport? Spre exemplu in Spania. Unii cu Real altzii cu Barca. Si acolo de fapt nu sportul separa simpatiile ci intersele sint altele.

kiwi  •  18 octombrie 2010, 16:28

Foarte instructive dialogurile dintre SOV si celmaiperformantmenegerdinpresaromaneasca. Bravo, Sergiu, ne-au placut contrele cu care il perpeleai pe sorinel: da, sigur, clar, am inteles, normal, ai dreptate. Pacat ca lipsesc din stenograme si momentele in care te enervai atat de rau ca te repezeai…
Sordid tablou, in care vedem infatisarea reala a unor farseuri dezbracati de poleiala si fireturile ieftine cu care apareau impodobiti la sedinte festive si ceremonii fanariote. Niste randasi mediocri care isi frecau obrazul de condurii stapanului si care si-au vandut de mult pentru cativa arginti. Pe mana lor a fost, de fapt, tara asta, din mucegaiul lor au crescut toate balariile care au dus-o de rapa!
Ptiu!

Cătălin Tolontan  •  18 octombrie 2010, 16:30

kiwi: nu, nu pe mina lor a fost romania. Toader sau Buscu n-au promis ca schimba Romania, ca reformeaza statul, n-au fost platiti din bani public. Nu apar pe nimeni, de fapt lui Sergiu i-am si spus ce nu mi se pare deloc in regula in dialogurile cu SOV

un angajat la mogul  •  18 octombrie 2010, 16:34

auzi, catalin, arata-mi si mie un singur trust de presa unde libertatea presei se plimba ca la ea acasa. vorbim aici de trust la nivel mondial, nu doar in romania. vezi si cazul sanchez de la CNN.

revenid la romania, hai sa vedem si noi ce a facut presa noastra de la momentul decembrie ’89 incoace. si mai important, catalin, televiziunile si presa sunt doua feluri diferite ale unui pranz. iar televiziunea e ala principal… din pacate, oamenii cred ce vad, nu ce citesc. e simplu, mai tii minte Wag the Dog? „The war’s over, I’ve seen it on TV.” aia e, am vazut eu la televizor! asa si cu manipularea prin televiziuni. ziarul e depasit ca instrument de propaganda, de aia caseta cu basescu lovind un copil e caseta si nu reportaj. spalarea creierului e mai eficienta cand folosesti un burete mai mare.

cat despre independenta editoriala a gazetei, e durerors, dar adevarat: gazeta nu conteaza ca instrument de forta. e doar un ziar si un site in care niste prosti care merg pe stadion sunt pusi in fata unora care se uita la fotbal… nu cred ca il ajuta pe voiculescu prea mult sa castige putere sau bani daca face opozitie prin gazeta. si el face la fel ca vantu, ce dracului ne ferim de cuvinte! sa fim seriosi, nu faci manipulare cu toata presa, la fel cum nu ai nevoie de unanimitate ca sa ai putere. asta e lectia democratiei, ca tirania se poate exercita din majoritate, nu din absolutul unanim.

si doi la mana, se indoia cineva vreodata de cum functioneaza aparatul de manipulare si propaganda din presa romaneasca? sa fim sobri!

nime.n.lume  •  18 octombrie 2010, 16:36

@panpage
Bine punctat!
E dl Vantul in organigrama? Care e pozitie dansului?
Daca nu e, atunci Dl Tanase e vinovat! E vinovat de servilism, de aservirea mintii si talentului sau lui Vantu!
E prostitutie profesionala!

Leo  •  18 octombrie 2010, 16:41

„angajat la mogul”, niste prosti care merg pe stadion?
Cu ideile astea preconcepute ce cauti in presa?

claustrofobus  •  18 octombrie 2010, 16:45

deci voiculescu nu e mogul si nu face ce face vantu. un lucru bun pana la urma pe acre deja incep sa-l cred real daca va tine sa scrieti in continuare articole care indirect il sustin tot pe traian basescu si moguleala lui.

diana  •  18 octombrie 2010, 16:45

ai uitat sa comentezi dialogurile lui SOV cu geonica si DIP. Ori poate ca erau prea relevante pentru politicuta de romanica?
Cat despre restu’ …sergiu toader, bucsu, dragoteasca etc.etc…Ce dracu’ ne tot uimim…auto-uimim…de parca nu stim de ani de zile cum sta treaba. Parca la tine in trust…nu-i tot asa…

chiaburu  •  18 octombrie 2010, 16:57

D.le Tolontan, tema articolului este buna dar continutul este superficial si protector. Ma asteptam la o reactie mult mai acida impotriva „mogulismului” din partea unui jurnalist care de obicei infiereaz astfel de derapaje in orice domeniu de activitate. Maine s-ar putea sa aflam ca si patronatul tau este in aceeasi categorie si doar cu expunerea cazului, asa cum ai facut dumneata nu este indeajuns sa obligi la respectarea unei deontologii. Dupa ce am terminat de citit articolul, am avut impresia ca am citit articolul unei persoane care incearca sa raspunda unor intrebari despre un prieten infractor. Adica spun ceva, dar intr-o lumina cat mai favorabila persoanei. Oare nu era czul sa iei intradevar atitudine, asa cum ai facut in cazul Chireac vs. Rosca??? Sau oare ar fi trebui sa lovesti si in colegii tai, poate prietenii tai????? NU ESTI CREDIBIL DOAR PENTRU CA AI SCRIS CONCLUZIILE PE CARE ORICINE LE POATE FORMULA. TU ESTI UN LIDER IN BRANSA(si chiar in C.R.P.) SI TREBUIA SA iei atitudine…

toni  •  18 octombrie 2010, 17:08

am citit stenogramele. Cine nu stia deja, chiar si cei mai aprigi dumani ai puterii actuale, ca la realitatea obiectivimul e o chestie cu multa carne in care au toti cu sutul la intrarea in sediu..Se stia, dar ceea ce releva fragmentele, fie ele si trunchiate ale acestor stenograme te fac sa ramai cu gura cascata. Mizeria limbajului de om minuscul si imputit, slugarnicia impusa acolo, tot felul de tertipuri murdare sau situatia clara impusa de asa zisul ‘patron’ aluia de la ‘academia catavencu’. Cica, sper ca ai un om intre ei, da, dar vezi ca si ei au unul intre noi si tot asa…Asta nu-i deloc presa, e un rahat oribil de care sper ca odata si odata oamenii cu adevarat jurnalisti din si-aas din ce in ce mai disparuta lume a presei romanesti, sa se dezica si sa ia atitudine.
Ca ziarist, mai presus de interesele politice si de alta factura, ca-i cu basescu, ca-i impotriva etc, ar trebui sa te scoata din sarite cunostinta unor astfel de medii care se pretind a fi ‘bransa’ cu tine…:(
Eu oricum scosesem realitatea si antenele demult dintre programele pe care le-as fi putut accesa de pe telecomanda. Pentru mine, gest destul de elocvent cat sa-i discreditez.

Cătălin Tolontan  •  18 octombrie 2010, 17:09

chiaburu:
1. Nu sint lider in c.r.p.
2. Dvs nu vi se pare suficient de dur ce am scris si v-ati fi asteptat „sa infierez”? Aveti un pic de rabdare. Veti vedea asta pe televiziuni, de la altii. Nu fac eu asta, nu e stilul meu „sa infierez”.
3. Daca Voiculescu ar fi in locul lui SOV as scrie exact la fel. In ceea ce-l priveste, eu si Gazeta nu am avut niciodata imixtiuni desi am lovit si in prietenii lui politici sau in apropiati sau chiar in el.

toni  •  18 octombrie 2010, 17:19

acum am vazut c-am exagerat cu anumite cuvinte…Felicit cenzura, stelutele alea fiind mai potrivite nimicniciei oamenilor acelora…:)

kiwi  •  18 octombrie 2010, 18:02

catalin,
nu am vrut sa spun ca toader a fost parte a establishmentului. am vrut sa spun ca a fost doar unul dintre oamenii penumbrelor, una dintre figurile semi-publice care au tinut pamatuful si pudra in mana si au avut grija sa ascunda intotdeauna buboaiele si zbarciturile de pe fetele celor care ne conduceau catre luminita de la capatul tunelului. o ipostaza, de altfel, mult mai dezonoranta decat a celor care nu doreau decat sa se imbogateasca… mai precis, ma refeream la aceats alatura a personalitatii lui toader: http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1248587-sergiu-toader-toti-mimeaza-dram-independenta-comedie.htm

Pledez vinovat « voxpublica | Platforma de comentarii, bloguri si opinii REALITATEA.NET  •  18 octombrie 2010, 19:03

[…] pare rau. In fata absurdului, nu pot decat sa rad. Sunt de acord, insa, cu fiecare cuvant scris de Tolo, aici. Cu fiecare cuvant, […]

a.a.  •  18 octombrie 2010, 19:06

domnule Tolontan, să zicem că „indicăţiile” nu le dădea sov fiecărui ziarist ci directorului editorial/preşedinte companie mai era vreo problemă? putea foarte bine să nu vorbească fiecăruia ci doar şefului.
vinovat este doar ziaristul care s-a lăsat manipulat sau poate că părerea lui a coincis cu a patronului.
dacă alegerile prezidenţiale au fost influenţate de vreun mogul, ăla n-a fost vântu. mai degrabă d. diaconescu şi prigoană

Când nu vorbesc oamenii, vorbesc stenogramele « puntomedia  •  18 octombrie 2010, 19:10

[…] şi intoxicările sunt singurele lucruri care mai funcţionează în România anului 2010. Subscriu că ne jucăm cu o inconştienţă demnă de o cauză mai bună cu fragmente interceptate de […]

veve  •  18 octombrie 2010, 19:31

Pe langa problema ta personala cu presa, sunt lucruri mult mai grave in aceste stenograme.Cata lume crezi ca va mai iesi la vot can afli exact cum se face politica si ca si basescu(pdl)si crin(pnl) si geoana(oricum era clar-psd) sunt oameni corupti.Care e diferenta dintre basescu si vantu si dintre pnl,psd,pdl?Cred ca acum chiar vom pleca din tara.Gata,eu renunt.Nu voi ramane sa platesc impozite pentru acesti indivizi.Acesti talhari se folosesc de banii nostri cand fac asta.

Victor Ciutacu – Vorbe Grele » Blog Archive » “Orice spui poate fi folosit împotriva ta”  •  18 octombrie 2010, 19:52

[…] Citiţi-l şi pe Cătălin Tolontan, […]

presacaopra(v)da  •  18 octombrie 2010, 21:29

Pentru toţi… care se arată „deranjaţi”, „îngrijoraţi”, „oripilaţi”, de stenogramele convorbirilor dintre Mogul şi mercenarii din dotare: posibilitatea ca un magnat media să dărâme puterea politică fără a încălca legile în vigoare, este o trăsătură obligatorie şi definitorie a oricărei democraţii autentice. Includerea acestor stenograme într-un dosar penal este cea mai bună dovadă a faptului că, în România, Parchetul face poliţie politică motivând că libertatea presei e o glumă bună la adresa „siguranţei naţionale”.

poweraxxel  •  18 octombrie 2010, 21:49

Sunt convins ca nu au nici o legatura cu dosarul si ca nu vor duce la condamnarea cuiva. Dar vor arata adevarata fata a Romaniei, pe care cu totii o stim si pe care unii se chinuie sa o ascunda …

Un singur lucru ma pune pe ganduri. Daca acum este “dictatura” asa cum sustine opozitia, ma intreb cate lucruri am fi aflat daca Geoana iesea presedinte! Voi ce credeti?

Mai sunt unii, care dadeau in gat pentru „un colt de paine” …

Iar celor care considera ca ceilalti sunt mai buni decat actualii, eu le spun doar atat: mai bine niste hoti prosti decat unii smecheri …

Mizerabilul  •  18 octombrie 2010, 22:42

Nu ştiu cum se face dar slugoii lui Vântu de acum 3 ani (angajaţi „cu drepturi de autor” la COTIDIANUS şi CaCademia Caţavencu) sunt actualii slugoi ai lui Băsescu (angajaţi mai nou ai TVR – gen PătrăşCOIU sau Pătrăşconiu, nu ştiu exact cum îi spune. Şi aşa cum copronimii de azi de la generalul Păunescu îi vor sări la beregată imediat cum se schimbă vântul… politic. Ce mizerabili aţi ajuns!
Mizerabilul.

andi  •  18 octombrie 2010, 23:01

excelente comentariile legate de pozitia patron-presa! In ce priveste rostul stenogramelor, principial, in orice tara normala, s-ar gasi hibe, caci nu intereseaza cauza pe fond. Suntem insa in Ro si e bine sa mai stim si noi, prostimea, ce se mai aranjeaza la varf. Multe din chestiunile discutate acolo pot fi lejer incadrate la „atentat la siguranta nationala”, gen suspendari de presedinti la discretie, aranjari de ministri… SOV a devenit prea periculos pt aceasta tara, my opinion.

smirnoff cu gheata  •  18 octombrie 2010, 23:08

Nu-i baga pe Buscu si Toader in aceeasi oala. Sergiu e sluga perfecta. Nu era, dar a devenit…
Replicile alea absente, pe care ni le-am fi imaginat toti cei care il cunosteam pe sergiu, in acel context… pur si simplu n-au existat

Radu B.  •  18 octombrie 2010, 23:08

Dle Tolontan, chestiunea cu Stelian Tănase e un pic mai delicată decît încercați să o prezentați. Nu pot spune că are relevanță pentru proces atît timp cît nu am tot contextul (la prima vedere nu pare), dar nici nu vă pot da dreptate cu presupunerea existenței unui așa-zis contract de exclusivitate… E o presupunere la fel de adevărată cu presupunerea că bucata din stenograme ar avea legătură cu procesul lui SOV…

În principiu sînt de acord cu ideea că stenogramele (dacă apar în rechizitoriu, dar sînteți sigur de asta? la fel de bine există în dosarul inițial, din care se aleg părțile folositoare în rechizitoriu) nu prezintă interes în pregătirea procesului, dar cred că e o oportunitate interesantă pentru noi, proștii care uităm la televiziuni și citim ziarele, să aflăm cum merg lucrurile.

ionut i  •  18 octombrie 2010, 23:33

Cataline, te cred ca la gazeta nu se intampla asa. vad asta din paginile ei, asa cum am vazut din emisiunile RTV ca politica editoriala se face de carte vintu si functie de interesele lui personale.

E trist pt presa ca un grup media se dovedeste a fi doar un instrument de influenta in mainile patronului.

asa se intampla si la antene, chiar daca voi faceti nota discordanta in grupul ala.

trist pt presa, dar sanatos pt ‘cetatenii imbecili’ (citat din vintu, nu din mine), sa nu-si mai faca iluzii ca presa cere respect pt ei, cetatenii, ci pt vintu si alti moguli.

ps abia asteptam sa vedem aceste stenograme, dupa ce am auzit ca dosarul a plecat in instanta.
intra in logica procurorilor sa arate puterea de influentare a lui vintu. aceste discutii demonstreaza ca vintu are posibilitatea de a influenta opinia publica si ca a afacut deja lucrul asta.

stenogramele vor servi la un mandat de arestare preventiva in urmatorul dosar al lui vintu si la o eventuala acuzatie legata de siguranta statului (faza cu organizarea suspendarii pt ca s-a deschis dosarul banca agricola e geniala:)

in final, vintu le-a aratat tuturor cat e de prost:)) sefii lui de la rtv l-au tapat usor de bani, cred:)) i-au alimentat complexul de superioritate cu linguseli si obedienta peste puterea mea de intelegere. vai de stelica disidentul:)))

C  •  18 octombrie 2010, 23:57

pe asta l-ati vazut? http://puntomedia.wordpress.com/2010/10/18/cand-nu-vorbesc-oamenii-vorbesc-stenogramele/

vlad  •  19 octombrie 2010, 0:01

Inca un episod dintr-o lupta pentru putere in care unii detin mijloacele media si ceilalti serviciile. Justitia e la dispozitia cui da mai mult iar legile nu conteaza. Din pacate d-le Tolontan si Dvs. care scrieti aici si noi care comentam nu putem decat sa constatam cu tristete ca e degeaba.

Cat despre libertatea presei credeti ca exista asa ceva? Sunteti mai informat decat mine si poate ne puteti da exemple. Eu personal cred ca peste tot banii dicteaza politica editoriala.

relu  •  19 octombrie 2010, 0:10

Tolo, ce se intimpla cu tara asta?? Si-o mai reveni vreodata??? Citi d-alde 20 de ani trb sa mai treaca??? Cind oare o sa mai deschidem si noi tv-ul si sa aflam ca s-a construit un spital intr-un orasel de 20.000 de oamnei, ca s-au mai asfaltat 60 de km de autostrada, ca se deschide o fabrica de panouri solare in Moldova, ca s-au plantat citeva sute de hectare de salcim in teleorman , ca exportam griu, ca rosiile romanesti se vind la Morrison’s in Londra… cind nu mai auzim nimic de scandaluri,stenograme, razboaie politice????

trm  •  19 octombrie 2010, 0:13

discutiile cu S. Tanase sunt relevante pt ca:
1. stim ca angajatii lui Vîntu trebuie sa spuna anumite lucruri, sa-si dirijeze tirul intr-o anumita directie, sa canalizeze interpretarile publicului inspre un anumit sens si
2. Vîntu ii spune lui S.T. ca chiar daca va vorbi la TVR, va vorbi ca angajat al RealitateaTV
=> Vîntu vede in aparitia lui ST la TVR ocazia de a-si plasa un cuib de mitraliera intr-un nou punct pentru a trage foc încrucisat…

dan  •  19 octombrie 2010, 0:37

Acest comentariu este pentru cei creduli. Ca sa folosesc un eufemism

Pentru cultura celor care inghit orice li se serveste pe tava de la servicii, trebuie ca aceste stenograme 90% dintre ele, sa fie citite intr-o cu totul alta cheie. Aproape totul este fabulatie. Intentionat SOV a vorbit ce a vorbit. Mai ales ca stia ca este inregistrat, Despre SOV poti sa spui ce vrei, numai ca este prost nu poti sa spui. Iar daca tinem cont ca are consilieri baieti care au lucrat in servicii, este clar ca nu se arunca pe burta sa vorbeasca fara perdea stiind ca este ascultat. In alta ordine de idei, „dictatura” care reiese ca exista la Realitatea-Catavencu este o poveste. Stiu foarte bine ce spun. Sunt din sistem. Si am baut mii de cafele si sute de Red Bull la barfe cu peroane din toate compartimentele.

PS

Daca este cineva care sa creada ca i s-a dat o lovitura lui Vantu si celor care au mai fost inregistrati, se inseala amarnic. Cred ca de fapt chiar SOV a aranjat sa fie publicate stenogramele. O lovitura mai puternica nu se putea da justitiei si DNA. Lumea intreaga a aflat acum de o grava infractiune, publicarea unor convorbiri in care apar persoane PARTICULARE care nu au nici o legatura cu dosarele lui SOV. In plus Vantu avea nevoie de iesirea la lumina a acestor stenograme in care el a vorbit special pentru a fi interceptat. Daca pierde in procesul din tara, la CEDO cu stenogramele astea castiga la sigur.
Si abia acum l-a lovit EFICIENT si pe Basescu. De acum, notiunea de politie politica nu mai poate fi deloc disociata de Basescu. Lipsea dovada suprema, Acum ea exista. Asta-i totul.

Comentează