Reclamă la Vlad Țepeș pe bani europeni!

UPDATE: Raportul Societății Academice din România expune fix același lucru. ”Banii europeni se cheltuie în direcții care nu corespund cu nevoile economice și sociale”,  susțin autoarele raportului, Valentina Dimulescu și Raluca Pop.

joi, 5 aprilie 2012, 11:18

UPDATE: Raportul Societății Academice din România expune fix același lucru. ”Banii europeni se cheltuie în direcții care nu corespund cu nevoile economice și sociale”,  susțin autoarele raportului, Valentina Dimulescu și Raluca Pop.

Alina Mungiu scrie în România Liberă de azi: ”Prăpădim resursele, şi pe ale noastre, cu greu strînse, că avem o rată de colectare de tot necazul, şi pe cele europene, cu o nonşalanţă de necrezut”. Și observă că impactul fondurilor europene e chiar mai jalnic decît absorbţia lor”. Dovada este la trei pagini distanță.

România Liberă publică azi două machete publicitare care stîrnesc nedumerire. Ele apar de cîteva zile în România Liberă și în Evenimentul Zilei (de unde am luat facsimilul). Ambele sînt semnate: Consiliul Județean Dîmbovița, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, Guvernul României și Uniunea Europeană. Prima dintre ele promovează ”Zimbrul din Bucșani – trecut și viitor”. E o invitație adresată publicului de a vizita ocolul silvic din Bucșani. Ea poate stîrni un zîmbet și să rămînem în această zonă.

A doua machetă însă, care se intitulează ”Dracula între mit și realitate”, nu are nici o noimă și nici un efect. Textele din cele două ziare diferă. În EvZ apare un rezumat istoric! ”Țepeș a fost o personalitate complexă, vizionară” care ”a domnit cu o rigoare necunoscută pînă atunci în țara sa”. Atît! Asta-i reclama!!!

În RL se spune că ”Vlad Țepeș a fost s-a născut la Sighișoara” și ”și-a asumat numele dat de turci – Țepeș, din cauza pedepsei sale preferate – trasul în țeapă”. Se mai spune că ”și-a condus numeroase campanii împotriva turcilor din Curtea Domnească de la Tîrgoviște și că acolo a înălțat Turnul Chindiei”. ”Țepeș este personalitate marcantă a Țării Românești”. Și? Și nimic! Atît, acesta este ”Anunțul de presă” plătit. Pur și simplu este un rezumat din cărțile de istorie prezentat pe post de publicitate. Așa se cheltuiesc banii europeni din programul Regio!

Comentarii (24)Adaugă comentariu

ovidiu_3003  •  5 aprilie 2012, 13:02

Si ? Si nimic ! Suntem un popor cu I.Q. ul foarte mic e foarte buna reclama asta …pentru inteligenta noastra .
Atat au putut …exact ca in fotbal .

Miki Maus  •  5 aprilie 2012, 13:20

Dacă Europa plăteşte, e OK. Credeţi că România e singurul stat în care se cheltuiesc aiurea fondurile UE?
Şi nu-i mai bine aşa? Hai să presupunem că banii europeni ar fi într-adevăr folosiţi cu cap. Ce s-ar întâmpla? Poporul ar înjura în continuare pe motiv că pensiile sunt mici, lefurile sunt mici, guvernanţii sunt corupţi, clasa politică e aşa şi pe dincolo. Iar presa ar da tonul, bineînţeles.

Aţi văzut ca în România vreo faptă bună sau vreun om cinstit să fie cu adevărat răsplătit de ”opinia publică”? Naţiunea se amorezează de alde Băsescu sau Diaconescu sau Ciorbea etc.
Atunci de ce să-ţi baţi capul să faci ceva bun şi onest? Dacă tot te înjură, măcar să furi. Cel puţin nu ieşi în pierdere.

martoru  •  5 aprilie 2012, 14:31

no comment =))

Lion12  •  5 aprilie 2012, 14:39

Poate se lamureste si doamna Mungiu ce-i cu banii pentru rezervatia de zimbri. http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/22-martie-2012-ziua-in-care-se-vor-intoarce-zimbrii-in-padurile-din-romania-dupa-o-absenta-de-200-de-ani-257813.html
As fi curios daca o sa scrie si despre sutele de milioane luate de la tvr,de data asta din banii mei.

Hmm!  •  5 aprilie 2012, 15:43

Aceleaşi doua locaţii de mare interes turistic (zimbraria si Curtea Domneasca din Targoviste) sunt promovate intens si pe radio. Ce ma mira este ca totul se petrece la Guerrilla, postul pe care îl ascult. Nicio legătură cu audienta, de unde trag concluzia ca au ales canalul de comunicare din alte considerente. Sa se mai plângă Mihaiu de actuala guvernare…

yaruk  •  5 aprilie 2012, 15:50

Buna Catalin,
Exista la Guadalajara un stadion numit OMNILIFE ,de 50.000 de locuri, dat in folosinta in 2010 si care a costat 140.000.000 dolari.
Dupa parerea mea arata mult mai frumos decat NATIONAL ARENA ,noastra
Uita-te sa vezi ,asa de curiozitate si compara-le!
O zi buna

vlad  •  5 aprilie 2012, 16:52

Banc (aproape sadic) cu Vlad Tepes:

Mahomed al II-lea invadeaza Tara Romaneasca.
Inaintea bataliei, negociaza cu Vlad Tepes.

Mahomed: – Am venit sa-ti iau tara!
Vlad: – Tot ce vei primi va fi o scobitoare!
Mahomed: – Esti caraghios! Ce fel de scobitoare?
Vlad: – Una uriasa si care se foloseste la capatul celalalt!!!

Keops  •  5 aprilie 2012, 18:51

Tolo te rog din suflet sa nu mai scrii articole despre domenii la care nu te pricepi. Rezumate la fotbal chiar daca nici aici nu esti stralucit. Nu esti si nu vei fi niciodata un jurnalist mare nu poti fi CTP pentru ca nu stii sa scrii!

Cătălin Tolontan  •  5 aprilie 2012, 19:49

keops: ai dreptate

Vlad  •  5 aprilie 2012, 19:55

Aici faceti o mare mare mare eroare domnule Tolontan.

Sunt proiecte europene. Aceste proiecte sunt finantate de Programe de finantare, care la randul lor se impart in axe, domenii si asa mai departe.
1. Zimbrul din Bucșani – trecut și viitor:
Exista domenii de finantare care sunt specializate fix pe teme de acest gen. Adica banii sunt pentru promovarea Romaniei la nivel de 2 arbori seculari, la nivel de Vlad Tepes sau la nivel de 3 pietricele in forma de cub, care impreuna reprezinta nu stiu ce sit istoric.
Doar asta finanteaza. Pentru asta au fost ei programati Romaniei inca din anul 2007.
Aici din cunostintele mele este vorba de POR 5.1 sau POR 5.3.

2.Reclama-
Reclama despre care vorbesti nu este o reclama, este un anunt despre proiect. UE cand finanteaza ceva are o serie de conditii, una este anunt in presa, in ziar de tiraj national. Fiecare domeniu are propriile cerinte, nu le cunosc pe toate, sunt zeci, poate sute, iar eu 5 ani de meserie am avut de`a face cu maxim 20, dar probabil ca acest domeniu are si o cerinta de genul acesta.

Acum, ca firma de consultanta care a facut asta, a gresit sau a facut ca la carte, nu pot sa ma pronunt deoarece nu cunosc atat de bine axele mai sus amintite, dar daca anuntul, care costa cat? 20-50-100 de lei este gresit, nu va fi decontat de catre POR.

3.Iar referitor la rata absorbtiei din Romania, asta este unul din marile motive. Proiectele foarte proaste care NU SE DECONTEAZA. Adica o atentie exagerata si niste rigori foarte foarte dure, nicidecum o punga larg deschisa.

Astept un raspuns in care sper sa rectifici unele lucruri din acest articol.

ovidiu_3003  •  5 aprilie 2012, 21:18

Am recitit articolul …e bun .Pe matale te framanta de fapt cum sunt folositi banii europeni si nu cuvintele luate din manual cu care se face reclama
Probabil banii acestia sunt dati de Europa doar pentru recalama si nimic altceva decat reclama .
Iar cei care dispun de aceste fonduri au facut reclama asta ca sa foloseasca acesti bani …nu le a pasat cum arata textul fiindca stiu ca 99,99 la suta din oameni nu citesc reclame .
Asa ca poti sa te interesezi daca ,cu banii aceia se putea face si altceva .

vlad  •  5 aprilie 2012, 23:34

Foarte tare si keops si raspunsul dlui Tolontan. „Rezumate” cred ca rezuma totul.
Referitor la continutul articolului – din pacate agentiile de monitorizare care se ocupa de cheltuirea banilor europeni urmaresc doar daca se pun siglele, nu si continutul sau impactul. In aceste conditii articolul respectiv este ff bine punctat in orice raportare pentru ca are normele de identitate vizuala si apare intr-un ziar de mare tiraj.

Pacuiul lui Soare  •  6 aprilie 2012, 0:05

f buna interventia lui Tolo; banii europeni sunt tot bani publici, sa ne/va intre in cap (nu cum zice careva ca nu e bai daca sunt europeni).

EO  •  6 aprilie 2012, 2:33

esti un ipocrit. fara sa-ti dai seama ca esti. that’s completely fun.
haha, cate mai sunt de spus, dar e obositor….!

Emil  •  6 aprilie 2012, 14:10

@vlad: ai dreptate! ne invartim in jurul cozii! mai bine sa ne intrebam de ce la evz si la rl si nu la adevarul, ziarul nr. 1 ca tiraj. LOL!

dadi sandu  •  6 aprilie 2012, 14:14

tolo,poate se mai afla detalii…
E, ca de obicei, vina briefului si a obiectivelor. daca si caietul de sarcini a fost facut la plesneala… e totul ok…
http://www.cnsc.ro/d/2011/decizie_2504.pdf

croco  •  6 aprilie 2012, 15:00

Reclamele de acelasi tip, apartinand primariei Panciu din Catavencu v-au scapat.Sunt 2, alaturate pe aceasi pagina, una-i color, cealalta alb negru,continut IDENTIC.
..si uite asa baga si taica adamescu niste banuti europeni la „ghiozdanel”.

croco  •  6 aprilie 2012, 15:00

..ma refer la numarul de saptamana trecuta

Aloha  •  6 aprilie 2012, 22:44

E vorba de niste anunturi obligatorii in presa referitoare la proiectele respective… Ca sunt multe proiecte cu impact zero pentru toata lumea care nu baga banii respectivi la buzunar, asta asa e; insa trebuie avut in vedere ca este vorba de niste bani care vin de la Buxelles si intra in circuitul economiei romanesti, deci nu au cum sa fie decat bineveniti, cel putin asta e parerea mea…

petru  •  7 aprilie 2012, 21:54

Avem aici doua probleme. Pe de-o parte avem un solicitant de fonduri care a facut un proiect in bataie de joc , si face reclama lui Vlad Tepes la romani. Pai noi stim cine e , nu trebuie sa ni-l vindem pe Tepes noua insine. Reclama trebuia sa fie facuta cu cap avand target eventuali turisti occidentali ( sau orientali sau martieni dar nu romani ) . Numai ca asta costa pt. ca reclame facute in media straina costa mai mult ca la RL. Nemaivorbind ca asta nu e reclama.
Pe de alta parte avem functionari de la autoritatea de management care accepta la decontare genul asta de bataie de joc.
Deci cum ai da-o tot prost iese. Nu sunt in stare de nimic bun , serios si eficient. Sunt bani aruncati pe salariile unor incapabili pe mana carora e lasata singura sursa de crestere economica din zilele astea si sunt bani europeni aruncati unor smecheri.
Marea problema este ca genul asta de proiecte consuma banii care ar putea ajunge la cele cateva proiecte realmente bune. Pot paria ca acest proiect are in spate un personaj „conectat”.
Si asa ajung unii „campioni la absorbtie ” . Din pacate , privind la „the big picture ” o cam absorbim toti in final.

dac.impielitzat  •  8 aprilie 2012, 13:03

LOOOOOOOL
rasu’ plansu’. cam asa-mi vine.
ma rog doar ca Dumnezeu sa dea putere tuturor celor care scot la lumina lucrurile astea si celor care o sa le indrepte.

polo  •  9 aprilie 2012, 15:20

prostia de rezumat are copyright 🙂 care va expira la moartea consiliului judetean dambovita + 70 de ani!

Stand Up Comedy  •  19 aprilie 2012, 22:24

O reclama pe intelesul tuturor romanilor 😀

mieusa  •  2 mai 2012, 16:57

Romania e o tara libera, unde fiecare Gica sau Mitica poate spune: Pai dacă eram eu, Doamne ce făceam ! Asa e dom’le, aia nu ie buni, numai noi și gașca noastră!

Comentează