După şah, urmează baschetul şi voleiul. O nouă competiție inventată la Primăria Bucureşti!

Primăria a cheltuit 280.000 de lei pentru un concurs fictiv de baschet și volei » Băncile ne sună pe noi pentru sute de lei și cînd n-au dreptate, noi nu-i sunăm pe cei care ne toacă sute de mii de lei » Sunați la 021.305.55.06 și întrebați-i pe cei din Primărie ce au făcut cu banii!

O investigație de Gabriel Berceanu, Sebastian Culea, Justin Gafiuc și Cătălin Tolontan

vineri, 22 februarie 2013, 7:09

Primăria a cheltuit 280.000 de lei pentru un concurs fictiv de baschet și volei » Băncile ne sună pe noi pentru sute de lei și cînd n-au dreptate, noi nu-i sunăm pe cei care ne toacă sute de mii de lei » Sunați la 021.305.55.06 și întrebați-i pe cei din Primărie ce au făcut cu banii!

O investigație de Gabriel Berceanu, Sebastian Culea, Justin Gafiuc și Cătălin Tolontan

În România reală, fiecare ban contează.

Teodora Meșter, o fată de 9 ani din Dej, a ajuns la psihiatru din cauza unei rate de 340 de lei pe care mama sa n-a plătit-o. Mama, Maria, luase un credit de 2.100 de lei în 2010 de la Bancpost și a fost restanţieră o singură lună. Dar, “din cauza unei erori informatice”, așa cum avea să explice mai tîrziu banca, Maria Meșter figura în mod eronat la datornici, deși ajunsese să-și plătească ratele la timp!

Ca datornică imaginată de bănci, Maria Meșter a fost continuu presată la telefon. Știindu-se în regulă, femeia n-a mai răspuns la mobil.

Banca a amenințat-o pe fata de 9 ani că va dormi în gară!

Atunci, angajaţii Bancpost (sau cei ai firmei de recuperatori?!) au sunat acasă la familie pe telefonul fix, acolo unde au dat de fata de 9 ani. Au ameninţat-o zilnic pe elevă că ea și familia ei vor ajunge să doarmă în gară, pentru că banca le va lua casa! Au fost 50 de telefoane!

Cazul e real și a fost relatat ieri de Evenimentul zilei. Din cauza zecilor de telefoane, fata de 9 ani a făcut un șoc psihic și mama a dat în judecată Bancpost și a cîștigat suma de 2.500 de euro.

Acestea sînt sumele care se vehiculează în România reală. Banca ameninţă un copil pentru o rată de 340 de lei, de fapt plătită!!!, iar instanţa sancţionează ditamai instituţia financiară cu doar 2.500 de euro!

Și, în acest timp, noi toţi, să fim sinceri, chiar toţi!, ne uităm cu înţelegere cum sute de mii de euro sînt scoase pe facturi false din Primărie, cu punga, și decontate în numele unor competiţii care n-au existat. “Ăsta e furt? Doar atît?”, ne întrebăm.

Zilele trecute, Gazeta a publicat documente care arătau cum au fost inventate competiţii de șah, plătite din banii bucureștenilor. Astăzi, continuăm cu o competiţie de baschet și volei, de asemenea fictivă.

Și, în final, vă vom ruga să sunaţi la un număr de telefon.

Intră în scenă firma Teonel

Femeia se numește Lucreţia Furnigă. E asociată la firma “Teonel Impex” SRL, care lucrează cu clubul Primăriei din 2007.

“Noi am cîștigat licitaţiile și am renovat actualul sediu al clubului, am achiziţionat un microbuz și un autocar pentru CSM”, spune Furnică. E dezinvoltă cînd vorbește despre parteneriat, dar, brusc, se blochează, răspunde cu bîlbîieli și neconcordanţe atunci cînd o întrebăm despre două facturi care cumulează 280.000 lei noi. Peste 65.000 de euro!

Cele două facturi pentru un eveniment care n-a existat

În 2011, pe 30 noiembrie și 1 decembrie, Teonel emite către CSM București două facturi cu sume identice: 139.996 RON. Adică, în total, aproape 280.000 de lei, în care intră:

Echipament sportiv 70.000 RON
Echipament sunet/sonorizare + scenă + asistență 113.400 RON
Cheltuieli chirie și întreținere teren sport cu anexe pe perioada competițională 31.592 RON
Materiale promoționale 65.000 RON

TOTAL 280.000 RON

Ambele facturi sînt pentru același eveniment-fantomă, inexistent în realitate: “Organizare competiţie campionat intercluburi de baschet și volei fete”. Urmează un dialog împiedicat cu Lucreţia Furnigă, cea care încearcă să explice sumele. Ne apucă ameţeala. Apare și o scenă, ca în cazul Ridzi.

“Am greșit! N-a existat scenă”

– Doamna Furnigă, ne puteți spune cum s-a numit competiția pentru care ați furnizat materiale și servicii în beneficiul CSM?
– Nu știu. Era o competiție. Stați să dau un telefon să mă interesez. (Revine cu apelul) Da, am aflat: “Promovarea sportului pentru copii și juniori”. Așa s-a numit. Au fost baschet masculin și feminin și volei fete de la CSM București. Noi am asigurat tot echipamentul sportiv, după ce am cîștigat licitația.

– Unde s-a desfășurat competiția?
– La “Agronomiei” și în Parcul Tineretului, în aer liber.

– În decembrie în aer liber?
– Da, care-i problema?

– Și în aer liber la cine ați plătit chiria pentru terenul din parc și ce scenă ați amplasat?
– Eee, nu mai știu la cine am plătit chiria, pe la Primăria sectorului 4, cred. Cu scena am greșit. N-a existat nici o scenă. Trebuia să scriu teren. Da, da. Uite, acum îmi dau seama. Da, la teren mă refeream. Ăsta ne-a costat mult și la întreținere, fiindcă trebuia să curățăm bitumul și băncile de rezerve după fiecare antrenament sau meci, să fie curate pentru copii!

– Iar pe materiale promoționale cum de ați decontat 65.000 de lei?
– Păi, am făcut balonașe și stegulețe pentru fiecare sportiv și pentru spectatori.

– Adică ați dat peste jumătate de miliard pe balonașe și stegulețe?
– …….Daaa…. Eee, sigur, parcă au mai fost și niște bannere.

– Iar instalația de sonorizare ați închiriat- o cu un miliard?
– Da, domne, există facturi! Am închiriat- o de la “Art Evolution”, o să vă pun la dispoziție documente săptămîna viitoare, că acum plec la Vîlcea.

Un alt patron neagă

Patron la “Art Evolution” e Dorinel Artene, fost jurnalist, implicat în prezent în multe proiecte cu Primăria Capitalei. “Eu n-am instalaţie de sonorizare! Cum s-o închiriez dacă n-am? Știu toată povestea de la CSM, există multe facturi sau chitanţe tăiate fals pe «Art Evolution», fără să fie ștampila sau semnătura mea. M-au încărcat și cu un miliard jumătate pentru închiriere sală volei. Păi, eu am sală de volei?!”, a explicat Artene, pe un ton revoltat.

“Nu-și mai amintesc ei!”

Furnigă susţine sus și tare că această competiţie a existat, numai că federaţiile de baschet și volei habar n-au despre așa ceva, iar, în plus, CSM București nu are echipă de junioare la volei și la baschet! Activează una singură la baschet masculin, dar șeful secţiei de la CSM, Liviu Puicu, e ferm: “N-am participat niciodată cu juniorii la un asemenea proiect!”.

Îi povestim lui Furnigă faptul că nimeni n-o confirmă. Insistă: “Terminaţi, domne, cu astea, a existat și punct! Nu-și mai amintesc ei!”.

Prin două ordine de plată din decembrie 2011 se varsă însă 200.000 de lei către “Teonel”! Asta arată documentele incontestabile. Iar Furnigă parează în final: “Am primit numai 50.000 de lei, restul sînt datori cei de la CSM, am plătit eu din buzunar vreo două miliarde, pe care nu mi le-am mai recuperat”.

Spune că n-a luat niciodată banii ieșiți din Primărie: “Fals în facturi”

Patron la Art Evolution e Dorinel Artene, fost jurnalist, fratele lui Adrian Artene, redactor șef la CanCan și realizator TV. Şi el vine în sediul Gazetei.

Firma lui Dorinel Artene a făcut cu CSM contracte “pe proiecte de imagine”, conform propriilor declaraţii, “în valoare de 1,4 milioane de lei”. Justina Cornel, fosta directoare economică, susţine că “Artene a fost adus de Anca Alexandrescu, fostul om de imagine al lui Oprescu”. Totul ar fi fost făcut pentru ca Oprescu să beneficieze de o imagine favorabilă în presă.

Artene neagă ferm varianta: “Eu am intrat în parteneriatul cu CSM propunînd un proiect pe șah și altele pentru celelalte secţii ale clubului, iar aceste proiecte au fost aprobate de Consiliul Local. Pe Anca Alexandrescu am văzut-o o singură dată, cînd m-a felicitat pentru Cupa Cișmigiului la șah. În rest am ţinut legătura cu departamentul de presă că mă ocupam de proiecte de imagine”.

Anca Alexandrescu, actuala responsabilă de imagine a premierului Victor Ponta, nu-şi maschează furia şi dispreţul faţă de afirmaţiile Justinei Cornel. „Cum să spună că eu l-am adus pe Artene în Primărie. Domnul primar m-a rugat să mă văd cu el pentru că îl recomandase consilierul Preoteasa. L-am întîlnit şi nici nu vreau să redau ce i-am spus domnului Oprescu. Deci l-am întîlnit o dată, nu eu l-am adus, ce declară Justina Cornel e neadevărat”, a spus angajata Palatului Victoria.

Plecînd de la cazul de mai sus, al turneului de volei și baschet, Artene e uluit de sumele care s-au decontat în numele Art Evolution. “CSM avea restanţe de 216.000 de lei către mine, iar la ei figura că nu au să-mi dea nimic! Le-am solicitat să-mi prezinte chitanţele și facturile, moment în care am sesizat că pe documentele respective nu apar ștampila firmei mele și nici semnătura mea. Eu nu am facturier, lucrez doar cu facturi electronice și cu trezoreria. Erau, clar, falsuri”, spune el.

Artene a găsit două facturi din martie 2012, una de 48.000 de lei și alta de 52.800, pe care e decontată “Chirie sală, antrenamente volei”. Ziarul deţinea și el facturile, i le-a arătat lui Artene, care a negat că a văzut vreodată acești bani.

El afirmă că “eu nu am nici o sală de volei, facturile sînt niște făcături!”. Pe ambele hîrtii apar ștampila CSM și semnătura lui Valentin Samungi.

Cei 100.000 de lei au fost scoși cash, pe chitanţe de cîte 5.000 de lei, exact așa cum a relatat pînă acum Gazeta că s-a întîmplat la proiectele din șah ale lui Dan Păsărelu.

Încă 105.000 de lei au fost facturaţi tot în numele firmei lui, spune Artene, în ianuarie 2012, pentru “cheltuieli sonorizare și întreţinere scenă”. Ar putea fi suma pe care susţine Lucreţia Furnigă, de la Teonel, că a plătită pentru scena? Artene infirmă. “Nu am văzut acești bani”, repetă.

În total, cele trei facturi sînt însoţite de 42 de chitanţe.

«E clar că banii ăștia s-au luat cu sacoșa în numele firmei mele. Cine a făcut-o să răspundă!» Dorinel Artene

Sunați la Primărie și întrebați-i cine a aprobat și cine răspunde!

Rezumăm ce ştim pînă acum: 280.000 de lei din banii bucureștenilor, plătiţi de Primărie unei firme prietene pentru un eveniment de baschet și volei despre care nici un om de sport nu-și amintește. Alte 200.000 de lei scoşi cu sacoşa în urma unor facturi falsificate. Alţi 1.200.000 de lei plătiţi firmei lui Păsărelu, în parte pentru competiţii de şah de asemenea inventate!

În acest timp, banca sună pentru o rată de 340 de lei și un copil de 9 ani ajunge la medic cu traume psihice.

Care e România reală?

Sunați la Primăria Capitalei!
Sunați la 021.305.55.06 (cabinet primar) sau 021.302.15.15 (relații cu publicul) și întrebați-i cine a decis și cine a verificat investițiile de 260.000 de lei în evenimente fictive de volei și baschet și de peste 1,2 milioane de lei în turnee inexistente de șah! Pur și simplu sunați! Nu mail, nu fax, sunați! Ei ne sună pe noi pentru cîteva sute de lei și cînd n-au dreptate, iar noi nu-i sunăm nici pentru milioane cînd ne e clar că le-au făcut să dispară!

ULUITOR. Omul care a scos 270.000 € pentru șah din clubul Primăriei recunoaște falsul: 

“Am semnat în locul altuia pe factura de un miliard”

 INTERVIU. Cum se falsifică facturile în clubul Primăriei, cum lucrează CSM exclusiv cu firmele angajaților săi și de ce e Romgaz “regina” din șahul românesc. Dan Păsărelu recunoaşte senin că a falsificat semnătura antrenorului

Un tip în pulover, cu o geacă ștearsă pe umeri, transpiră și gesticulează în redacţia Gazetei. Înghite cuvintele la jumătate, cu viteza cu care între 2011 și 2012, în fiecare zi!, lua din clubul Primăriei 735 de euro.

Nimic din bărbatul care, pe holurile de la Cotroceni, îi dăruiește primarului Oprescu un set de colecţie cu piese de șah. Nimic dintr-un patron de Siciliana.

“Am o garsonieră de la mama, un teren lîngă Afumaţi și o mașină. Multe datorii”. Apoi, la cîteva fraze: “Am cel mai mare club privat de șah din România! Sînt unul din cei mai mari organizatori de competiţii din ţară! Romgaz mi-a dat pe mînă un buget de 500.000 de euro!”.

“Scriem taxă de organizare, dar e altceva”

– Domnule Păsărelu, cu ce se ocupă Siciliana?
– E club sportiv, non profit. Eu sînt aproape de sportivi, dar o fac din pasiune. În anumite acțiuni am și profit, în altele am pierdere. Siciliana nu-și permite să plătească salarii, are mulți colaboratori.

– Ați facturat CSM, prin firma dumneavoastră, cu 270.000 euro într-un an. Perioadă în care lucrați și la CSM!
– Da, lucram și la CSM. Pentru 24 milioane lei vechi pe lună, contract de prestări servicii. Toate facturile reprezintă evenimente, proiecte. Siciliana susține organizarea de competiții: mape, șahuri, pliante, ceasuri de șah, arbitri. Inclusiv mese de șah digitale care permit transmiterea live, pe internet, a partidelor.

«Cine făcea mapele la competiții, pentru CSM, le făcea mai scumpe. Am zis că nu-i OK, am vrut să degrevez bugetul, să nu se mai ducă banii în alte locuri. Așa că am început să le produc eu»
Dan Păsărelu

– Există efecte?
– Site-ul meu are peste 200.000 de vizitatori, presa internațională preia competițiile…

– Păi, site-ul dumneavoastră, nu al CSM! Lucrurile astea se fac pe banii publici! De ce apar pe facturile dintre CSM și Siciliana “taxă de organizare”?
– Nu poți să decontezi altfel, punem taxă de organizare, scriem așa, dar nu e vorba despre taxa de organizare.

“Eu făceam proiecte, eu le susțineam”

– Unde sînt contractele între Siciliana și CSM?
– Am calculatorul și laptopul stricate, le am pe un hard, contracte de prestări servicii. O să văd dacă pot să le scot…

– De ce treceau banii prin Siciliana?
– Nu se dorea să acopere CSM integral cheltuielile, se voia ca restul să vină din fonduri private. Apoi, CSM nu are departament de organizare competiții, nu are echipament, nu are arbitri…

– Între martie 2011 și martie 2012, 270.000 euro pentru competiții de șah. Le-ați organizat pe toate?
– Aproape toate. Sînt un mare organizator de turnee, nu știu dacă mă cunoașteți! Numai eu veneam cu proiecte de șah la CSM, deși putea face asta oricine.

– Dan Păsărelu, șeful secției șah la CSM, susține proiectele lui Dan Păsărelu, patron Siciliana. Corect?
– Le susțineam în CA al CSM, dar numai Consiliul General al Capitalei și Primăria le aprobau!

«CSM n-a lucrat, pe șah, cu alt club în afară de Siciliana. Probabil acum lucrează cu alte cluburi, dar n-are cum la nivel de organizare, nu sînt mulți ca Siciliana»
Dan Păsărelu

Cum a falsificat semnătura pe factura de un miliard

– Pe factura de un miliard de la CN de șah 2012 e semnătura antrenorului Nanu, acesta nu recunoaște că a semnat.
– Acest Nanu e acum pe funcția mea la CSM. La acea factură, am avut nevoie de un delegat. L-am întrebat: “Pot să te semnez?” Bineînțeles că a acceptat, nu era nici o problemă la vremea respectivă. Acum nu mai recunoaște.

– Deci ați semnat la furnizor, apoi și la delegat, în numele antrenorului?
– E semnătura lui făcută de mine. Eu totdeauna semnam pentru el și îi trimiteam banii. Puteam să mă trec tot eu, lejer, nu știu de ce n-am făcut asta!

“Regina” Romgaz

– Dan Păsărelu și Siciliana nu mai sînt organizatori de competiții din 2010, suspendați de federație.
– Eram eu suspendat, club și persoană. Dar CSM avea drept! Am făcut muncă de organizare, dar în numele CSM.

– În primul trimestru din 2012, secția șah a CSM a cheltuit bugetul pe 5 ani al federației. Nu vi se pare ciudat?
– (rîde) Păi, federația are ca buget anual a zecea parte dintr-un singur eveniment organizat de mine! Am avut un eveniment la care Romgaz mi-a pus la dispoziție buget de 500.000 euro!

– CSM e principalul susținător al evenimentelor șahistice din România…
– Nu, Romgaz, apoi CSM!

“Alții au luat mai mult. Tot șefi de secție, ca mine”

– CSM v-a dat 270.000 euro într-un an…
– Nu doar mie. Asta e problema, de ce nu vorbiți și de alți furnizori? Sînt unii care au încasat sume mult mai mari.

– Cine?
– Luați-i interviu actualului director CSM, care va fi zburat, ceea ce mi se pare și normal, că nu poate să fie pus de primar și să dea în primar. Și luați interviu la Primărie, cereți cu domnul Oprescu. Cu un astfel de material ați fi mult mai în față, ca ziar. Ca și impact.

– Haideți să-și facă fiecare treaba cum știe!
– La fiecare secție CSM există aceeași organizare. La șah s-a cheltuit o sumă mică de bani față de bugetul alocat pentru evenimente sportive. Aceste evenimente au loc prin aceste firme, la fel ca Siciliana. Cu șefi de secție, ca în cazul meu, care propun.

“Strici o treabă care a mers bine din 2009?”

– Sînteți în proces cu CSM, ați fost destituit. Simțiți că ați fost o interfață?

– Nu, că oamenii au fost alături de mine să susțin evenimente sportive. Bine, e posibil să fi fost niște interese în spate. Dar dacă te ajută, vin și se afișează cu tine la evenimente, nu poți să-i consideri rău intenționați.

– Regretați ceva?
– Îmi pare rău că domnul primar Oprescu a numit la CSM un om care n-are treabă cu managementul. Domnul primar putea să vină, să spună, că știa, a fost prezent la evenimente: “Băi, ce faci aici, vii și strici o treabă care a mers bine din 2009 pînă în 2011? Distrugi atîta muncă?”.

«Organizatorii își fac bugetul. Noi, coorganizatorii, venim apoi și le spunem: “Nu vreți să vă dăm noi ceva?”. Și cine zice nu!? Toată lumea vrea»
Dan Păsărelu

1

Comentarii (63)Adaugă comentariu

Cristi  •  22 februarie 2013, 7:47

Ce a inventat Primaria, ce a inventat Sorin Oprescu, domnule Tolontan? CSMB are buget propriu, are consiliu de administratie. Poate ne spuneti si noua cine a facut si face parte din CA al CSMB, mai ales in 2011, cand pedelimea stapanea tara!

gigel  •  22 februarie 2013, 8:48

Aveti de munca ,nu gluma….
Liviu Mihaiu, a scris, candva, un articol extraordinar de acuzator depre oprescu.Se confirma !

andrei  •  22 februarie 2013, 9:04

Intrebari:
Apare pe vreun document semnatura lui Sorin Oprescu? Domnia sa a semnat pentru ca CSM sa beneficieze de aceste fonduri? Oprescu a actionat de capul lui fara ca si Consiliul General al Municipiului Bucuresti sa nu-si dea acordul? Nu cumva CSM Bucuresti este subordonata direct Consiliului General al Municipiului Bucuresti, avand personalitate juridica proprie?
Concluzii:

Nu exista nicio implicare directa a Primarului General Sorin Oprescu!

David  •  22 februarie 2013, 9:21

Totui, nu ne explici, daca tot anchetezi ce se intampla la PMB/ CSM Bucuresti cum a fost posibil ca Primaria Capitalei sa sponsorizeze echipa Oltchim Rm.Valcea? Asta in conditiile in care CSM Bucuresti are echipa de handbal fete in prima liga?
Sau nu e prea „comercial” subiectul si nu da bine sa te iei de Valcea, chiar daca n-are nicio logica ce-a faciut Oprescu acolo?!

sly  •  22 februarie 2013, 9:29

Halucinant!Cita seninatate pe d-l care zbura cu 735 de euro zilnic.Si daca intrebati oricare contabil(a) de rind de plata maxima care se poate face prin casa va va spune clar : 5000 lei.
Pe site-uri un set de sah de competitie (tabla si piese) costa 45lei=10 euro.La un buget( doar de la Romgaz!) de 500.000 euro s-ar fi putut cumpara 50.000 de seturi de sah.
Sa o luam altfel.Citi jucatori de sah sint inregistrati de FRH?Banuiesc ca acestia au majoritatea un set de sah si nu e nevoie sa le primeasca de la d-l Pasarel.
In fine, sint niste bani furati pe fata, d-l stie ca banii luati de dinsul i-a pasat mai departe altor persoane, insa deocamdata nu ii „prezinta”.Poate dupa o ancheta a DNA.

Tanase  •  22 februarie 2013, 9:51

CSMB are un CA. Ar fi interesant de stiut cine face parte din acest CA si de cine au fost numiti acolo. Sa-ti bati joc de increderea pe care ti-o acorda un om precum Sorin Oprescu, e un mare pacat.

Verificati si tenisul  •  22 februarie 2013, 10:09

Aruncati un ochi si pe cazul asta, poate se impun verificari: http://anaciobanu.wordpress.com/2013/02/21/scrisoarea-tatalui-unei-campioane/

jose raul  •  22 februarie 2013, 10:09

O alta problema cu nemernici de genul asta este ca oamenii bine-intentionati si pasionati de sport (de sah in cazul asta), si care inca exista, vor avea reticente sa mai sprijine sportul, se vor tine departe.
Samungi nu merita sa stea linistit la pensie. Intrebati-l si pe Zatreanu de sanatate si ce sforarea el prin CG.

Cami  •  22 februarie 2013, 10:13

Bravo. Toti sunt corupti. Nici nu stiu ce ne asteapta?

pawn  •  22 februarie 2013, 10:19

cum sa spun?… o fi adevarat, nu contest. dar atunci cand basecu a vandut parcul bordei, a furat casa din mihaileanu, a jupuit o tara intreaga timp de 10 ani, unde erati, domnu?
nu e nimic de negociat, de sperat sau de asteptat pana nu pleaca de la cotroceni. si, impreuna cu el, toata ciurda: udrea, mihai razvan ungureanu, monica macovei, blaga, berceanu, videanu etc.

AGelu  •  22 februarie 2013, 10:23

Si , colac peste pupaza, Lucretia Furnica organizeaza pe bani grei competitii de baschet si volei . In decembrie, in parc . Nu i se pare nimic deplasat . Adica are comun cu sportul la fel de multe lucruri cat stampila prefecturii cu coada vacii.

Nicu  •  22 februarie 2013, 10:28

Nu prea mi-e clar la cine se refera domnul Pasarelu cand afirma ca Sorin Oprescu a fost neinspirat cand a numit managerul de la CSMB:la Samungi sau Branisteanu?

Gatu  •  22 februarie 2013, 10:34

CSM Bucuresti este singura echipa de handbal din Romania care a transferat jucatori pe bani, platind sume de transfer. Sa va spuna dl Samungi de ce a ales sa cumpere handbalisti cand e plina Europa si Romania de jucatori liberi de contract !!!

Concret!  •  22 februarie 2013, 11:19

Bine, dl. Tolontan, am inteles marea furaciune de la CSMB (din bugetul propriu, buget aprobat de catre Consiliul Primariei Bucuresti, dar de cheltuirea caruia raspund direct cei din conducerea CSMB, ca institutie cu personalitate juridica proprie. Dar care este legatura directa cu Sorin Oprescu? Care sunt probele (scriptice sau testimoniale), care il incrimineaza pe Oprescu. Altminteri, un articol care o data la doua fraze il mentioneaza (incriminatoriu) pe S.Oprescu, fara dovezi concrete (dincolo de banuieli si insinuari), apare fie ca neprofesionist, fie, grav, mala fide. Pe de alta parte, in masura in care sunt dovezi indubitabile care il acuza pe Oprescu, acestea trebuie administrate public si institutional… si mers pana la capat (atat jurnalistic, cat si, primordial, judiciar).

Cătălin Tolontan  •  22 februarie 2013, 11:34

concret!: seful unei institutii raspunde managerial pentru cheltuirea aiurea sau furtul banului public. Nu discut raspunderea legala, aia e treaba celor platiti pentru asta.

Spuneti-ne in ce firma privata s-ar fi putut petrece intr-un departament, fie si mic, vreme de 5 ani aceste lucruri si directorul general sa nu se considere responsabil cind se afla?

Inteleg exact ceea ce spuneti, dar eu am cu totul alta opinie despre felul in care functioneaza raspunderea, mai ales pe bani publici. E opinia mea, dumneavoastra aveti alta. Nu va suparati asa de tare ca nu toti oamenii din tara asta sint de acord ca „daca nu e penal, e un bun primar”. Si va spun sa nu va suparati atit de tare mai ales ca opinie dvs este net majoritara si dupa ea functioneaza Romania: daca nu e dovedit ca a furat merita sa ocupe orice post, nimeni nu raspunde decit in fata DNA, toti se acopera cu hirtii si asa se cheltuiesc 5 milioane pe an la CSM Bucuresti, asa se dubleaza pretul Stadionului National… Repet, reprezentati opinia majoritara, succes cu ea inainte 🙂 Dar nu ma obligati, dupa ce ca oricum va dau banii din impozite, sa va si elogiez ca ginditi asa.

brod  •  22 februarie 2013, 11:36

stiti ce mi se pare cel mai ametitor lucru, din toate aceste anchete? nici macar faptul ca parchetul sau curtea de conturi nu se autosesizeaza. ci realitatea ca PRIN ASTFEL DE DEZVALUIRI, IMAGINEA LUI OPRESCU ARE DE CASTIGAT IN OCHII ELECTORATULUI (uitati-va in sondaje la ce procent de incredere a ajuns pentru, vorba domniei sale, „p…limea” din banii careia se infrupta unul si altul, legati printr-un cordon ombilical de primaria dumisale).
aici e buba (cu puroi!): pentru majoritatea romanilor, superlativul apreciativ la adresa unuia admirat este „e ‘oţ!”. adica numai bun de pus in fruntea bucatelor.

radu  •  22 februarie 2013, 11:44

bravo tolo & echipei de investigație!

Mihai  •  22 februarie 2013, 11:47

Da, domnule Tolontan! Mai marele unei institutii, CSMB in cazul dat, raspunde pentru chelutirea banului public, ban primit de la bugetul municipalitatii.Pentru aceste cazuri exista institutii abilitate ale statului, e treaba lor. Datoria lui Sorin Oprescu si a consilierilor este sa asigure un buget anual, si numai clubului sportiv.

george  •  22 februarie 2013, 11:52

Am cautat pe internet ‘Oprescu ilegal’ si uite ce plati ilegale au fost facute de Sorin Oprescu:
– 7 milioane lei plata RATB pentru dotarea smartphone-urilor care verifica titlurile de calatorie
– 10 milioane de euro platiti de Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, pentru pistele de biciclete
– 600.000 de euro pe 16 chioscuri in stil pagoda pentru dotarea parcurilor
– Pasaj Basarab – cost initial de 60 de milioane euro, ulterior au urcat la 210 milioane euro, iar în final au ajuns în 2011 la 255 de milioane de euro
– National Arena – estimal initial la 119 milioane de euro, cost total de aproximativ 234 milioane euro (stadionul Commerzbank Arena din Frankfurt, cel dupa care a fost construit National Arena, a costat doar 126 de milioane de euro)
– 690.000 euro inlocuire gazon Stadion National Arena, suprafata se schimba in medie o data la 7 meciuri
– proiectul DogTown, realizat de asociatii fiului lui Oprescu, afacere de 100 de milioane de euro.
– Statia de epurare Glina – investitie de 100 de milioane de euro si inchisa dupa inaugurare
– Florin Rotaru, directorul Bibliotecii Metropolitane, apropiat al lui Oprescu, nu a dat niciodata concurs pentru functia de director si este la conducerea Bibliotecii Metropolitane de aproape 20 de ani. Julieta Rotaru, sotia directorului, este colega de munca cu sotul sau, fiind angajata pe un post de cercetator stiintific gradul III la Biblioteca Metropolitana. Biblioteca Metropolitana a cumparat sute de carti la preturi exorbitante, supraevaluate, de la un batrânel de 86 de ani, Pavelescu Constantin. Desi batrânul ar fi primit un milion de euro de la Biblioteca Metropolitana, omul are un trai modest, într-un apartament din Sectorul 3. Primaria Capitalei, condusa de Sorin Oprescu, aloca Bibliotecii Metropolitane un fond de achizitie de carte anual de aproape 100 de ori mai mare decât fondul aferent Bibliotecii Academiei si de patru ori mai mare decât cel al Bibliotecii Universitare.
– ASPA (Autoritatea pentru supravegherea si protectia animalelor ), care are un buget de 1 milion euro, se ocupa de Capturarea si transportul maidanezilor de pe raza municipiului Bucuresti conform O.U.G. nr. 155/2001 Anexa nr. 2, institutie condusa in trecut de Robert Antonio Lorentz iar din august 2012 il are ca director pe Cristian Bogdan Treeroiu, fost contabil al RATB, pentru care nu am gasit nici o declaratie de avere desi e director intr-o institutie publica si este administrator sau detine actiuni la mai multe firme care are datorii la stat si care chiar au implicate în mai multe procese.
Ciudat e ca in cadrul primarie mai exista institutia numita Administratia pentru Supravegherea Cainilor fara Stapan (ASCSB) sub coordonarea lui Panaitescu Simona Teodora, deci sunt 2 organizatii care primesc bani degeaba.
– conform declaratiei de avere pe 2011, Sorin Oprescu a avut venituri de 66.060 lei în calitate de primar general si de 62.747 lei din postul de profesor universitar la UMF Carol Davila. Practic, în fiecare luna, primarul a încasat un salariu de 5.228 lei de la universitate, desi primarul nu desfasoara efectiv activitate didactica la spital.

Deci sunt bani, insa nu pentru cetateni, de exemplu:
– Spitalul Floreasca, unde 40.000 de pacienti sunt tratati in fiecare an, a avut un buget in 2011 de 100 de milioane de lei iar in 2012 mai putin de 70 de milioane de lei.
– 10.000 de bucuresteni s-au prezentat în fiecare an la spitale pentru tratament antirabic iar in perioada septembrie-noiembrie, 1.805 persoane au fost muscate de câinii fara stapân. În ultimii cinci ani, costurile serviciilor medicale pentru persoanele muscate de câini au fost de 1,8 milioane de euro iar in Administratia pentru Supravegherea si Protectia Animalelor (ASPA) sunt angajati doar 4 hingheri.

Cătălin Tolontan  •  22 februarie 2013, 12:06

Mihai: dumneavoastra imi scrieti ca
„Pentru aceste cazuri exista institutii abilitate ale statului, e treaba lor. Datoria lui Sorin Oprescu si a consilierilor este sa asigure un buget anual, si numai clubului sportiv”.

1. Corect, de aceea noi nu facem decit sa relatam. Dar asta, oricit va irita, vom continua sa facem. Consemnam, explicam si pentru ca avem dreptul la opinie, slava Domnului!, comentam.

2. Nu sint de acord. Datoria lui Oprescu si a cosilierilor nu e sa asigure bugetul, asta o facem noi din impozite, ci sa se asigure ca deruleaza o administratie eficienta pentru bucuresteni. Cu milioanele cheltuite aiurea pe sport, la Iasi sau la Eforie, cu acte false, asta numai administratie responsabila nu e.

Mihai  •  22 februarie 2013, 12:07

Vad ca s-au activat imediat postacii usl-isti si i-as ruga, daca tot e asa bun nenea oprescu asta, sa imi spuna si mie 1(un) lucru facut de oprescu de la inceput(proiect) pana la sfarsit (darea in uz). Orice: o parcare, un pod, un stadion, o merdenea, o rama de tablou, un mat de apendicita etc… Unul singur…Multumesc

Iulian Marcu  •  22 februarie 2013, 12:12

Cine din CSMB s-a comportat ca un jupan ,vorba lui Sorin Oprescu, sa raspunda!

Gabriel  •  22 februarie 2013, 12:24

Domnule Tolontan, va admir pentru ca impreuna cu redactia ati readus ancheta jurnalistica in presa din Romania. Va citesc mereu si ma minunez de ceea ce aflu. Am o singura rugaminte: mergeti mai departe. Intr-un stat functional ancheta dumneavoastra ar trebui sa alerteze institutiile statului. Dar la noi nu se intampla asta. Nu am vazut nicio reactie din partea nimanui. De aceea va rog sa faceti un demers public catre aceste institutii. O plangere, o cerere, orice. Altfel vor ramane doar niste anchete pe o foaie de hartie, cu efect 0. Ganditi-va la scandalul Watergate si munca pe care au depus-o acei reporteri. Au depasit limita confortului dat de redactie si au presat pana au ajuns la un rezultat. O zi buna si la cat mai multe anchete.

niki  •  22 februarie 2013, 12:27

Asa se intampla in toate sporturile:cei din conduceri fura tot, iar copiii talentati raman sustinuti doar de parinti.Durerea mai mare este ca ‘pe spatele’ sportivilor se deconteaza toti acesti bani!Am citit si cazul tenismenei,cazul Nanu-Peptan,cazul lui Petrisor de la Timisoara…la toti aceleasi ‘proceduri’:facturi umflate,semnaturi in locul sportivilor,indemnizatii ‘trunchiate’sau nealocate deloc;la ,,Medicina Timisoara”-sah,figureaza pe statele de indemnizatii cel putin 10-15 persoane cu 450ron/luna si care nu iau nimic;si asta nu se intampla de- ieri-de-azi,ci de ani buni!Din 2013…dupa ceva sesizari,au schimbat ‘sistemul’.

Alle  •  22 februarie 2013, 12:43

In cartierul Drumul Taberei nu mai sunt bani de metrou lucrarile au fost sistate iar tot cartierul e un santier care o sa ramana asa 4 ani, pana cand cineva din primarie mai gaseste ceva bani sa mai dea drumul la lucrari inainte de alegerile urmatoare ! Cum naiba cei care-l pupa in cur pe oprescu nu vad asta ?

andrei  •  22 februarie 2013, 13:01

Justina Cornel, numita directoare la Universitatea Populara „Dalles” dupa ce, dupa cum spunea, a dat spaga unui consilier, pe care l-ati pomenit in articol, 20.000 euro. Fapt pentru care s-a pus pe furat si la noul loc de munca- avea deja 5 dosare penale. A angajat oameni fara nici o pregatire, a facut cheltuieli nejustificate, a incasat bani fara sa elibereze forme legale(de regula, a lucrat prin interpusi, cei nou angajati). Cu mari eforturi s-a reusit indepartarea ei din functie, ramanand numai la CSM, unde lucra in cumul, desi legea nu-i dadea voie. Era foarte legata de Samungi, mare sportiv, carpa umana, omul lui Oprescu. E o increngatura a crimei organizate si de partid(Cornel, ca si consilierul spagar, era membru PDL)

unu’  •  22 februarie 2013, 13:48

Eu cred ca ar trebui sa va uitati si dupa milionul ala de euro pe care Oprescu l-a promis echipei Oltchim…Prea a sarit el cu banu’, nefiind rugat de absolut nimeni.

sevilla  •  22 februarie 2013, 13:53

Un manager bun stie ce-i fac oamenii din subordine si e responsabil pentru faptele lor.
Sorin Oprescu este seful unei institutii care functioneaza si gestioneaza BANI PUBLICI. Adica bani pe care eu, locuitor al Bucurestiului, ii platesc pe taxe si impozite. Adica Sorin Oprescu este seful unei institutii care functioneza si gestioneaza banii mei. Si daca banii respectivi se FURA, si lucrul acesta e dovedit, convingerea mea este ca SORIN OPRESCU este primul vinovat si trebuie sa raspunda si sa-mi explice mie, om de rand, cum a fost posibil sa se intample asta.
Eu am ales primarul prin vot, iar primarul si-a ales oamenii din subordine. Asadar el raspunde in fata mea pentru faptele lor. Restul, sunt amanunte!

cititor  •  22 februarie 2013, 14:12

ar mai fi si asta… cu tenisul
http://anaciobanu.wordpress.com/2013/02/21/scrisoarea-tatalui-unei-campioane/

Marin Anton  •  22 februarie 2013, 14:26

Nu pot decat sa va urez succes in demersul dvs. jurnalistic. Ca angajat al Bibliotecii Metropolitane sunt insa sceptic ca se va intampla ceva, desi dovezile aduse de dvs. sunt de necontestat. Nu aveti exemplul de la Biblioteca Metropolitana unde toti angajatii stiu ca directorul Florin Rotaru fura de 20 de ani, s-a demonstrat in presa cu acte hotia petrecuta de ani buni in aceasta institutie subordonata Primariei si nu s-a luat nici o masura? Achizitii de peste 1 milion de euro fara licitatie? In ciuda tuturor celor demonstrate de peste 6 luni in mass-media, Florin Rotaru, cu ranjetul sau specific cu care isi etaleaza superioritatea fata de pwlime, se lauda ca nu se atinge nimeni de el pentru ca este „amic” cu Oprescu! Probabil ca toti de care nu se atinge justitia sunt „amici” cu cineva. Nu credeti? Inca o data succes!

Viorel  •  22 februarie 2013, 15:06

Corect! Sorin Oprescu a fost (re)ales. Asta nu inseamna ca in 2008 sau mai tarziu in 2012, Sorin Oprescu a dat afara toti subordonatii din primarie si din institutiile municipalitatii. Sa nu uitam ca exista si un consiliu municipal care hotaraste cine face parte din diferite consilii de administratie, fie ca e vorba de RADET, RATB, sau CSMB.

vlad  •  22 februarie 2013, 15:19

Furt mai pe fata ca in cazul asta nu stiu daca am vazut in viata mea…. e incredibil, toti oamenii astia ar putea fi bagati atat de usor la inchisoare!!! Sunt complet nepriceputi in manevrele lor, majoritatea par si lasi, ar putea fi presati de procuratura sa dea in vileag pe toti cei implicati!!! Dar asta e… s-a schimbat guvernarea, acum e vremea sa ne uitam toti doar la Antena 3 ca sa vedem cat de bine am inceput sa traim!!!

Concret!  •  22 februarie 2013, 15:41

Catalin Tolontan, ca cititor si cumparator al ziarului la care lucrezi (deci, ca „sponsor” al salariului tau, dupa logica ta, in esenta vadit eronata, cum ca cel care plateste impozite ori, lato sensu, sprijina finaciar, sub orice forma, bugetul unei persoane juridice, de drept public sau, in extenso, privat, devine de plano si „patronul de facto” al respectivei), iti cer sa retractezi sau sa-ti justifici grabnic afirmatia: „Dar nu ma obligati, dupa ce ca oricum va dau banii din impozite, sa va si elogiez ca ginditi asa.” Cui ii dati banii din impozite, d-le? Mie (unei persoane fizice…si cititor/consumator al ziarului d-voastra si, simultan, contributor la „vietuirea materiala si principiala” a ziarului si slujbei d-vostra)? In contextul dat, eu sunt „proprietarul” dreptului de a-mi exprima opinia despre articolul-produsul meseriei ziaristului, fara ca acesta, ziaristul, sa-si aroge dreptul de a „riposta”. Dincolo de judecata asta rudimentara (in privinta pretentiilor celui impozitat), ar trebui sa fiti si nitel rational. Laolalta, d-voastra si cu mine, suntem contribuabili (deci, ne achitam o obligatie legala catre stat, de natura unor impozitari, care nicidecum nu se poate confunda cu o situatie benevola, de tipul optarii pt. cumpararea unui bun: ziar, care sa genereze o legitimitate, mai degraba o veleitate, absoluta si neprecupetita fata de celalalt). Pe de alta parte, lipsa d-voastra de cunostinte tehnico-juridice, face sa vi se altereze investigatia si, in final, „judecata”. Acest lucru rezulta neechivoc din chiar exemplul utilizat de catre d-voastra (cel cu „firma privata” si cu raspunderea directorului general pt. fapta petrecuta in departament). Un departament nu presupune independenta juridica, nu are personalitate si functionalitate juridica autonoma (adica nu este un subiect de drept cu un organ de conducere cu putere de reprezentare legala fata de terti si patrimoniu proprii), fiind, deci, incorporat structural de catre firma/autoritate (persoana juridica, privata sau publica). Or, din cate inteleg, CSM Bucuresti are personalitate juridica proprie, adica, pe intelesul d-voastra, are conducere proprie (ordonator de credite: principal sau tertial), care raspunde in fata tertilor (si a legii) in nume propriu pt. faptele persoanei juridice respective (CSMB). Daca lucrurile stau asa, in cazul de fata (unde Primaria si Consiliul treb. sa fi avut doar rolul de a aproba bugetul CSMB, in timp ce metodele de cheltuirie si destinatia finantelor cad in autoritatea si oportunitatea conducerii legale a CSMB), pt. toate faradelegile petrecute in cadrul CSMB, raspunde (juridic si moral-public, daca vreti), conducerea acestei institutii. Daca vreti sa ma intorc la exemplul d-voastra „privat”, ocolind abordarea juridica a „chestiunii”, este ca si cum as apela la un contra-exemplu, in extremis, de genul: cum ar fi sa raspunda Groupe Societe Generale de fapta BRD? Trebuie sa stapaniti mai multa materie, şi mai diversa, pt. a va arunca intr-o lupta care implica consecinte juridice coercitive. Altminteri, cu atat mai mult cu cat nu administrati probe concrete, s-ar putea sa generati chiar si numai oprobiul public asupra cuiva care fie nu detine responsabilitate juridica pt. fapta imputata, fie efectiv nu a cunoscut niciodata ce se petrece intr-o institutie cu personalitate juridica proprie (pt. care, deci, raspunde conducatorul-reprezentant legal propriu). Personal nu ma intereseaza sub nicio forma personajele implicate, cu atat mai putin Oprescu. Dar vreau o judecata impartiala si pertinenta. Iar pt. aceasta sunt necesare probe indubitabile, dincolo de prezumtii (caci pana la administrarea unor probe efective, prezumţia, ad hicca de nevinovatie, apartine celui acuzat). In sensul acesta imi exercitam eu dreptul la opinie (chiar si critica) cu privire la un articol de presa. Intelegeti, d-le ziarist? Nu a rezultat din nimic ca opinia subsemmnatului (a cititorului/consumatorului/contributorului la existenta ziarului, printat si online) se dorea a fi si asumata de catre adresant. Cu toate ca opinia in cauza deriva din insusi dreptul cititorului de a consuma analitic produsul jurnalistic, aceasta a atras, nejustificat, nu doar o „contra” si o un refuz (desi, repet, nu o emisesem in scopul asumarii, cat a unui indemn), dar si o dojenire in sensul unei ilegitime imputari cu privire la un fals varsamant finaciar catre subsemnatul. De unde permisiunea asta? Va imaginati cat de indreptatit as fi sa va cataloghez in fel si chip! Insa pt. mine conteaza, dincolo de rabufnirea d-voastra de moment (cu o patima nejustificata, totusi), calificativul superlativ general pe care l-am oferit de mult ziaristului Catalin Tolontan. P.S. Daca opinia mea, in esenta ei, ar fi una generala, atunci am avea o lume mult prea obiectiva, neutra, dreapta si principiala, d-le Tolontan (…desi nu stiu daca ar servi interesului general)!

Dorin  •  22 februarie 2013, 16:00

Urmeaza:
” Campionat de Hochei in Iulie pe Dambovita”….cu real succes in media occidentala si americana…..dar noi romanii nu vom sti ca a avut loc, decat de la dumneavoastra..poate, daca nu cumva vor reusi sa va „astupe”.

Felicitari pentru investigatie!!!

Ana  •  22 februarie 2013, 16:05

Eu tot am incercat sa sun si nu raspunde nimeni. Doresc doar sa stiu daca cineva a reusit sa sune si ce i s-a raspuns.
In plus, luni e sedinta de consiliu, cine e interesat, poate sa mearga sa intrebe, chiar daca prin microfon si webcam. Eu merg.

sevilla  •  22 februarie 2013, 16:50

Am sunat azi in mai multe randuri la telefoanele de la Primarie.
Nu a raspuns nimeni….

chibitz  •  22 februarie 2013, 17:05

Catalin, un off-topic: te rog frumos fa un pustiu de bine pentru sah in contextul asta urat cu magariile de la CSM. Voi mai scrieti din cand in cand despre acest sport, uite, chiar zilele astea se incheie CN de sah si partidele se transmit live, nu stiu cati dintre iubitorii sportului au avut pana acum idea sa caute pe net sa vada sah live. Pune te rog undeva o informare si link-ul sahlive.ro sau frsah.ro si de acolo vor putea merge pe acest link.
Multumesc anticipat. Acolo joaca si Lupulescu si Parligras, chiar si Corina Peptan, cea mai buna sahista romanca a ultimului sfert de secol si cea mai medaliata sahista romanca din toate timpurile (in special ca junioara la CM si CE).
Succes in continuare in tot ceea ce faceti!

George S.  •  22 februarie 2013, 17:51

Concret! te rog ca inainte sa critici demersul gsp sa faci in viata ta ceva pentru cei din jurul tau, nu doar sa traiesti pentru tine… Orice om intelege diferentele respective(Primarie vs Club) dar realitatea este ca acei bani se intorc la niste oameni din primarie si punct…

Sunt inca multi oameni in Romania care se zbat sa faca lucruri frumoase, sa sustina cauze reale, competitii reale pentru sportul de masa si nu numai. Oameni care strang cu greu 1000 de Euro si aduc in evenimente mii de oameni, plus expunere media.. dar care ce sa vezi nu sifoneaza bani publici…. isi termina ficatii pentru cei din jurul lor…

Pai daca primaria are bani de ce sa nu anunte concurs pe acei bani pentru evenimente legate de sportul de masa in Bucuresti sau sa finanteze cluburile sportive existente… eu nu vreau sa finantez.. sahul din Romania ci tablele din Bucuresti, pentru ca eu, bucurestean, cotizez…

Ce este trist Catalin, este ca sunt sigur ca si pe la sectoare exista sifonarii de genul acesta cu bani multi din buzunarele bucurestenilor(vezi concerte, excursii prin Bulgaria etc).

Cum se poate ca la un numar cu publicul sa nu raspunda nimeni, niciodata?? pe banii nostrii?? …din nefericire se intampla zi de zi si peste tot…

maria  •  22 februarie 2013, 17:55

Pai e vineri, program scurt, normal ca nu raspunde nimeni.
Eu va recomand sa faceti o Petitie online pe site-ul Parlamentului european, ati fi surprinsi cat de propti sunt in rezolvarea problemelor:

https://www.secure.europarl.europa.eu/aboutparliament/ro/petition.html

habarnam  •  22 februarie 2013, 19:00

Raspuns pentru :
Gabriel(23) : datoria unei redactii bune este sa investigheze cazul si sa prezinte publicului ancheta.. datoria sesizarii autoritatilor ii revine cetateanului(adica sesizati dvs organele abilitate) sau autoritailor insele, prin autosesizare
Pawn(10) : catalin tolontan lucreaza la gsp, iar gsp e un ziar de sport..asadar e datoria lui sa faca anchete in domeniul sportiv(si o face cel mai bine din romania – parerea mea)
e vina lui catalin tolontan si a gsp ca celelalte institutii media nu fac anchete in domeniul politic, sanitar, etc ??
in final vreau sa.i felicit pe gabriel berceanu(senzational si articolul cu perspectiva suporterului spaniol), sebastian culea, justin gafiuc sip e catalin tolontan, caruia ii adresez o rugaminte: vreau un articol/o postare pe tema rezultatelor anghetelor gsp, in ideea dezvoltarii comentariului dvs la o postare precedenta(fiecare ancheta ‘importanta’ marca gsp si ce s.a ales de cazuri)

mircea  •  22 februarie 2013, 20:47

Este penibil acest domn. Spune ca „Site-ul meu are peste 200.000 de vizitatori, presa internațională preia competițiile…” Counter-ul lor, evident manevrat, arata Număr de vizitatori: 217.221 Dar problema lor este ca s-au inregistrat si pe trafic.ro de unde se vede clar cati vizitatori au avut in ultimii doi ani. Dar asta conteaza prea putin. Felicitari pentru articol si sper ca lumea sa trimita cat mai multe ponturi, pentru ca institutiile statului nu isi fac treaba si macar cu anchetele din presa se mai incetineste jefuirea acestei tari. Cat despre banci, am si eu o intrebare. Cati bani au primit de la statul roman in ultimii zece ani, bani din imprumuturi care trebuie platite de cetatenii romani. Si de ce trebuie salvate bancile? De ce ele primesc tratament preferential si nu intra sub incidenta pietei si a eficientei? Si daca tot suntem la cifre, cati bani au scos din Romania aceste bani? Ma refer, evident si la banii de pe facturile fictive primite de la alte sucursale sau offshoreuri, nu doar la profitul declarat, care este reglat cu atentie. http://www.trafic.ro/statistici/www.clubulregilor.ro/vizitatori/2011-02-23.2013-02-22

Sah  •  22 februarie 2013, 22:25

Domnule Totlontan

Acest Dan pasarelu a fost una din slugile lui Alexandru Crisan acel om care se credea cel mai bun sahist din toate timpurile, cu coeficientul ELO masluit…
Nu este exclus ca tot acel domn sa fie in spatele lui Dan Pasarelu.

marius radu  •  22 februarie 2013, 23:12

mari nereguli exista si la sectia de rugby a clubului csm bucuresti ,jucatorii neplatiti, tratati ca pe plantatii, fara multe rezultate bune sezonul trecut{cateva meciuri bune facute doar din inima jucatorilor si mandria lor} dar meritele si primele vazute si ajunse doar la conducere- O RUSINE. cu un antrenor ,daniel neaga, (aruncat afara de la dinamo rugby, de doamna lipa ,o femeie corecta , descoperind ce facea acest antrenor nerusinat. acum continua la clubul primariei si al frr, platind jucatorii (atunci cand isi aminteste) prin carciumii, sau pe la colt de strada cu cativa lei spunandu-le sa nu le spuna celorlanti colegi care nu au primit salarii ca ei au fost mai norocosi. poate intr-o zi aveti timp sa vorbiti si despre acesti jefuitori de la csm bucuresti rugby, sa le fie rusine margarilor

supermamica  •  22 februarie 2013, 23:37

Dar la ce sa te astepti? Pentru spitalul municipal s-au cheltuit bani cat sa il reconstruiasca de 3 ori de la 0!

Radu din Padurea Lacului  •  23 februarie 2013, 3:06

Domnule Tolontan,
Va citesc articolele de douazeci de ani. Va admir. Aveti nu numai condei de ziarist ci si suflet de ziarist. Va doresc success in investigatia asta care, sunt convins, va deranja pe multa lume (se si vede din postari) care isi baga mainile pana la coate in bani nemunciti si necinstiti. Cainele de paza al democratiei trebuie sa latre, sa maraie si, la nevoie, sa muste.

liviusmaximus  •  23 februarie 2013, 8:30

salut. am sunat, nu raspunde nimeni. au schimbat numarul ? sa le trimitem mailuri. eventual si scrisori daca ne permitem. tone ! este incredibil ca acesti oameni se pot privi in oglinda…am mai auzit si eu de niste ong-uri-cluburi de karate si „competitii” ale unor sponsori de partid. incerc sa agat un fir si iti trimit…

George  •  23 februarie 2013, 8:32

unde ati vazut voi in tara asta ca primariile sau guvernul dau socoteala cum isi bat joc de bani ? Asta e Romania, unde 58 % refuza sa voteze mincinosii care zic ca fac campanie din casa in casa, dar trimit tneri sa puna calendare, cu atat ne alegem. Nu numai primaria capitalei este de vina, ci toata clasa politica, de la Crin, Sorin, Victor, Adriean, Mariean, Traian, Ion sau Emil, toti au concurat la batjocura populatiei. Faceti un sondaj (companiile mobile acorda mii de minute pentru preturi modice) si întrebati cetatenii daca isi amintesc ca a facut ceva primaria pentru ei si veti vedea cat de ”multumiti” suntem, sau daca stiu pe cine au votat in 2012 (daca au votat). Stim ca nu avem la ce sa ne asteptam decat la noi minciuni, aruncarea ”pisicii” la ceilalti si propulsarea vreunui mincinos la carma tarii. Aicvi putem vota impotriva unuia sau altuia, nu pentru. Lor nu le pasa!

pt. tolontan  •  23 februarie 2013, 8:46

De ce dezinformati?
CSM Bucuresti nu are echipa de volei la junioare?
Mare ziarist de sport esti! Cauta si tu pe site-ul federatiei de volei si vezi ce echipa a luat locul 3 la cadete si locul 2 la junioare in campionatul trecut. Sau tu esti un fel de detectiv, pe care il intereseaza doar scandalul si nu tot adevarul!?

mihai  •  23 februarie 2013, 10:27

Sa vedeti ce e la handbal! Sunt convins ca tot acest club este creat doar ptr sifonare de bani.

Cătălin Tolontan  •  23 februarie 2013, 10:34

Marin Anton: da, e scandalos ce s-a intimplat la biblioteca metropolitana, am citit si eu dezvaluirile pe siteul b365.ro

http://www.b365.ro/oprescu-i-a-prelungit-mandatului-directorului-bibliotecii-metropolitane_186221.html

Asta apropo de faptul ca primarul nu ar sti nimic. Evident ca stie, dar accepta.

george S: multumesc, explicati mai bine ca mine 🙂 In privinta primariilor de sector, da, asa e, de altminteri datoriile adunate de ele sint egale cu datoriile PMB!

Comentează