Mulțumim, Alexandru Bourceanu!

Există multe motive pentru care poți opri un meci de fotbal. Există și mai multe pentru care să nu te apuci deloc de fotbal sau de sport. Asta s-a întîmplat în seara asta, cînd Rapid – Steaua s-a întrerupt din cauza spectatorilor care au aruncat cu obiecte în steliști și asta se poate întîmpla mereu.

La sport e greu. Te trezești de dimineață, transpiri la antrenament, te ceartă părinții, te iau peste picior mitocanii din tribune, lipsești de la școală, îți julești genunchii, cîștigi ceva bani, dar îi cheltuiești la fel de repede și, tocmai cînd te obișnuiești cu o astfel de viață strălucitoare și ciuntită, se termină cariera. Asta dacă ai avut vreuna.

duminică, 14 aprilie 2013, 10:44

Există multe motive pentru care poți opri un meci de fotbal. Există și mai multe pentru care să nu te apuci deloc de fotbal sau de sport. Asta s-a întîmplat în seara asta, cînd Rapid – Steaua s-a întrerupt din cauza spectatorilor care au aruncat cu obiecte în steliști și asta se poate întîmpla mereu.

La sport e greu. Te trezești de dimineață, transpiri la antrenament, te ceartă părinții, te iau peste picior mitocanii din tribune, lipsești de la școală, îți julești genunchii, cîștigi ceva bani, dar îi cheltuiești la fel de repede și, tocmai cînd te obișnuiești cu o astfel de viață strălucitoare și ciuntită, se termină cariera. Asta dacă ai avut vreuna.

Cînd, în minutul 82, bricheta l-a lovit pe Chiricheș, Rapid – Steaua se îndrepta spre un final tabloid. Oficialii de pe ambele bănci s-au băgat în seamă ca să prindă ceva lumină de la reflectoare în căușul gesturilor lor largi.

Meme flutura scaunul aruncat în teren ca pe un scut al acuzelor care urmau să vină. Se pregăteau titlurile televiziunilor de știri, mult roșu, mult șofran și o droaie de semne de exclamare.

În maldărul de orgoliu și de exagerare, un bărbat se agita pe teren, explicîndu-le tuturor că să lase naibii prostiile și să se apuce de joc. Și rapidiștii doreau același lucru, dar căpitanul Stelei este cel care a înclinat balanța psihologică. Și meciul s-a reluat!

Nu discutăm regulamente acum, într-un moment din acesta importantă este atitudinea și cheful de a transforma partida într-un scandal sau de a o relua „ca să vedem, frate, pe teren, unde e oftica!”.

Bourceanu procedase la fel cu doar cîteva minute înainte. Rapid conducea cu 1-0. Latovlevici fusese faultat și se iscase o controversă minoră, care stopase faza. Liderul oaspeților a luat mingea, i-a îndepărtat pe certăreți și a reluat repede faza.
Imediat, fotbalul l-a premiat pentru credință, pentru că stîngul său, deviat norocos, a făcut 1-1.

Există multe motive pentru care poți să te declari prea serios pentru a privi un meci de fotbal. Alexandru Bourceanu nu e printre ele.

Comentarii (140)Adaugă comentariu

unu’  •  14 aprilie 2013, 22:52

Bourceanu are caracter dar asta e un lucru normal pentru un capitan de echipa, mai tot timpul se intrerup derby-urile din afara, dar se reiau. In sfarsit, si la noi.

Intai om, apoi stelist  •  14 aprilie 2013, 22:54

Multumim, Tolo, pentru articol.
Ai perfecta dreptate.
Accesele de ,,lumea a treia” nu-si au rostul pe un teren de sport.
Din pacate, stadionul ala e numitorul comun in ceea ce priveste golania, actele reprobabile si nesimtirea.

Cfr_Atlanta  •  14 aprilie 2013, 22:55

Eu sper sa inchida stadionul Giulesti pana nu se intampla ceva mai grav acolo. Nu se poate juca fotbal acolo….

Zz  •  14 aprilie 2013, 22:57

E greu tare la sport.. stai sa vezi cand termini o facultate de sport si ajungi un profesor cu 900 ron brut pe luna cu serviciul la 30 de km intr-un sat. Si te cearta parintii acasa.

James BLond  •  14 aprilie 2013, 22:57

Poetic, Tolontane, insa recidivistii oriunde in lumea civilizata sunt pedepsiti drastic. Ceea ce nu e cazul la noi. Parca-l vad pe Mitica peste doua zile cum spune ca n-a murit nimeni si pedeapsa primita de gruparea de sub pod, e de 2 etape fara barbati in tribune (nu fara spectatori) si o amenda simbolica…

OldNumber7  •  14 aprilie 2013, 22:58

Multumim Catalin,esti un fin observator al detaliilor si al caracterelor sportive!Gesturi asemanatoare se pot intampla pe orice stadion,mai ales daca esti provocat.Sunt stelist si prefer sa pierd cu onoare pe teren,decat sa castig in urma unor astfel de decizii.

jolo  •  14 aprilie 2013, 22:58

e o mica-mare diferenta intre bourceanu si lovin, nu-i asa? atitudinea lui bourceanu la golul amrcat spune totul, merge la banca de rezerve a stelei si face cuiva de acolo semn sa taca din gura… de mai multe ori… oare cui? probabil aceluiasi nemernic care de mult timp nu face altceva decat sa inflameaze in continuu atmosfera…

Adi  •  14 aprilie 2013, 22:59

Toate sau majoritatea incidentelor cred ca puteau fi evidatate daca anumite persoane si stiti sigur la cine ma refer se abtineau de la anumite comentarii. Dar, ma rog, suntem in Romania. Fara circ si paine nu se poate face nimic.

Adrian  •  14 aprilie 2013, 22:59

Cred ca nu se ajungea la evenimentele astea daca nu existau provocarile lui MM ,toata saptamana a provocat.O sa isi gaseasca el nasul cat de curand.

Anonim  •  14 aprilie 2013, 23:02

„Și rapidiștii doreau același lucru, dar căpitanul Stelei este cel care a înclinat balanța psihologică. Și meciul s-a reluat!”

Intradevar 1 om cantareste mai greu decat 11.De ce?Fiindca este cioban,iar in aceasta tara,ciobanii de stelisti care fugeau ca impuscati la cabina sperand sa obtine 3 puncte moca,dupa ce s-au facut de rusine 80 de minute si nu au avut o ocazie sunt idolatrizati.Au egalat norocos dupa o deviere,iar ei se numesc lideri.Vai de mama lor.

Acid  •  14 aprilie 2013, 23:02

Dl Rada felicita suporterii Rapidului…asta spune totul despre fair play; prefer varianta in care vreau sa ma duc la un spectacol sportiv cu sotia si baiatul; nu prea sunt multe arene unde poti face asta…mare pacat, insa asta defineste civilizatia din noi. Unde esti tu Antonescule…

iocs88  •  14 aprilie 2013, 23:04

Multumim Tolo pentru articol!!Maxim respect pentru cine joaca fotbal,Rapid a avut o atitudine de Divizia B!!!

adrian  •  14 aprilie 2013, 23:07

Sunt cenzurat pentru motivul ca am spus ceva de „no name” mihai stoica,trist dar adevarat.Publici doar ce iti convine tie..fii impartial, ziaristule ,ma astept sa nu fie publicat nici asta.

Mihai Ionescu  •  14 aprilie 2013, 23:07

Ca de obicei,d-le Tolontan, char daca scrieti „la cald” aveti comentarii pertinente, obiective ! Tot respectul si pt. Alex Bourceanu ! Dupa acest meci toata lumea o sa acuze galeria Rapidului si (pentru a cata data oare ?) personajul care a incitat spiritele in toata perioada premergatoare meciului o sa fie uitat ! Acelasi personaj , „mare om de fotbal” care in urma cu ceva timp lovea un om in plina figura si scapa basma curata ( oare in ce tara civilizata un astfel de personaj mai ramanea in fotbal ?) , acelasi mare „om de fotbal” care infiera violentele (reprobabile dealtfel) care se petreceau la Ploiesti ! Oare toate aceste violente ce se intampla pe stadioanele nostre nu sunt (partial desigur) incurajate si de actiunile acestui individ ? Si toata lumea-i tolereaza si trece cu vederea , intr-o complicitate josnica, comportamenul ! Din fericire in fotbalul romanesc mai sunt si oameni ca Alex Bourceanu !

fanulumocanu  •  14 aprilie 2013, 23:08

Mi-ar placea ca Bourceanu sa fie mai autentic.Pentru ca de multe ori pare ca se ghideaza dupa sabloanele din filmele americane. N-o spun cu rautate, chiar imi doresc un lider demn la Steaua.

Cory  •  14 aprilie 2013, 23:09

Bourceanu merita sa fie capitan prin maturitatea de care da dovada!!Intreaga echipa si suporterii Stelei a invatat de la antrenorul lor sa lupte si sa-si respecte adversarul!!

Acid  •  14 aprilie 2013, 23:09

Pun si eu o intrebare retorica…ce inseamna un joc de fotbal? Vorba lui Chipciu: „…ne chemau rapidistii sa reluam jocul si apoi ei trageau de timp.” A juca fotbal inseamna in primul rand sa incerci sa invingi, nu sa nu pierzi…dar poate sunt eu din alta epoca.

Respect  •  14 aprilie 2013, 23:10

Din pacate pe mizeria aia de stadion nu se poate juca fotbal. Nici nu se poate juca nici nu prea ai cu cine – conducerea,jucatorii,suporterii etc se cred in cort si cum nu prea stiu cu mingea fac si ei ce au invatat,ce stiu..
Respect Steaua ptr ca demonstreaza ca nu are frica de nimeni si de nimic!

entziu  •  14 aprilie 2013, 23:11

De acord cu tine. O intrebare: daca in loc de bricheta, il lovea pe Chiriches acel scaun? La fel scriai? De 10-15 ani, aceasta catacomba insalubra – stadionul Giulesti, populata cu indoielnice specimene bipede, polueaza fonic si agreseaza la modul extrem antrenori si jucatori, de la Fernandes si Cornel Dinu si pana la Reghecampf. Plini de ura, suporteri si jucatori. Lipsiti de educatie si civilizatie.

Stroie  •  14 aprilie 2013, 23:11

Inca o data s-a vazut nivelul de educatie al celor de la Rapid,care nu depasesste nivelul omului de Neandertal.Iar acest lucrul este alimentat si de conducerea care nu a luat nici o data masuri impotriva acestor maimute.Deci asta dovedeste ca si conducerea Rapidului face un act de
,,mindrie ” din scuipatul adversarului si celelalte magarii pe care le fac oligofrenii din Giulesti.

sergiu  •  14 aprilie 2013, 23:12

toata lauda pt Bourceanu, dar si Chipciu merita felicitari din acest punct de vedere, se vede la un moment dat cand ieseau stelistii de pe teren, ca si el facea semne sa se intoarca jucatorii pe teren…

riccardo  •  14 aprilie 2013, 23:14

felicitari jucatorilor ambelor echipe, rusine celorlalti !

zoro  •  14 aprilie 2013, 23:14

Corect, e un gest frumos al lui Bourceaunu. Dar Steaua e campioana, e un gest logic. In 2008 de ce nu au procedat la fel, in conditiile in care atunci a fost lovit Deaconu, nu un jucator al Stelei ?

roman  •  14 aprilie 2013, 23:17

Domnule intai om si dupa stelist, lasand la o parte faptul ca intr-adevar stadionul este locul perfect pentru a defula(indiferent de numele stadionului), ce impresie v-au lasat declaratiile lui meme si reghe de dinainte de meci? Nu de alta, dar sunteti mai intai om.

caineleelectronic  •  14 aprilie 2013, 23:17

Meciul a fost incins inainte de tot felul de declaratii golanesti, si iresponsabile.
Becali premia „golulurile de la 3 in sus”.
MM jigneste cu fiecare cuvant care-i iese din gura.
Publicul din Giulesti are multe tare, dar conducatorii Stelei n-au fost cu nimic mai domni.
Bourceanu e un tip serios, Reghe la fel, isi respecta adversarii si isi vad de munca lor.
Dar, cu tot respectul pentru cea mai galonata echipa a fotbalului nostru, Steaua, ea e condusa de un cioban fara educatie si bun simt si de un om mic, care-i seamana leit.

florianows  •  14 aprilie 2013, 23:21

“Mulțumim, Tolo!”

radu  •  14 aprilie 2013, 23:21

nu asa se rezolva aceste incidente violente..trecandu-le cu vederea..
impotriva violentei in sport trebuie luate masuri atat sportive cat si financiare..
este inadmisibil ca pe un stadion de fotbal sa se petreaca astfel de gesturi huliganice.. vezi si incidentul cu reghe..

Alex #FCRB  •  14 aprilie 2013, 23:22

Tolontane, urat gest, sa stergi comentariile ;)!

daniel  •  14 aprilie 2013, 23:22

Domnule Tolontan ‘Nu discutăm regulamente acum’ suna a ‘nu conteaza ce spune legea’ regula folosita des in Romania actuala. In tarile civilizate nu se incalca nici legile nici regulamentele, iar decizia de a nu opri meciul ne claseaza cu adevarat in lumea a treia(nu doar a fotbalului).

Misu  •  14 aprilie 2013, 23:23

Dar de rapidistul ala gras de la tribuna 0 care a aruncat cu o punga de urina in Reghe nu scrii nimic???

Andrei 2/3  •  14 aprilie 2013, 23:24

Pentru cei ce gasesc o scuza in atitudinea conducatorilor de la Steaua: de ce ii bagati in seama? sau sunteti la acelasi nivel cu ei de le raspundeti cu aceeasi moneda? oare publicul din giulesti este egal cu mm stoica? aparent da

lucian  •  14 aprilie 2013, 23:26

e primul comment de pe toate blogurile pe care l citesc. e bun. da i asa la hais sau cea.

gigi  •  14 aprilie 2013, 23:26

bai tolo tie cred ca ti-a fost spalat creierul….

Petrini  •  14 aprilie 2013, 23:28

Potrivit domnunului Rada: te-a lovit o bricheta, continui. Daca nu, ajungi la Belu. Daca o galerie frumoasa este cea care arunca cu scaune ma intreb cum arata o galerie urata. Rapidul este inca in Evul Mediu. Si acolo va ramane pt totdeauna. Ca si ROMANIA de altfel.

bogdan  •  14 aprilie 2013, 23:31

astept ziua cand o sa incepem sa discutam si regulamentele, cand nu o sa mai justificam neaplicarea lor, cand nu o sa ne fie frica sa dam sanctiuni si sa le suportam cand meritam. adica ziua cand vom deveni o tara civilizata!

gogu  •  14 aprilie 2013, 23:31

,,Asta s-a întîmplat în seara asta, cînd Rapid – Steaua s-a întrerupt din cauza spectatorilor care au aruncat cu obiecte în steliști și asta se poate întîmpla mereu”’.CRED CA ESTE CEA MAI MIZERABILA CONCLUZIE -ASTA NU TREBUIE SA SE INTAMPLE NICIODATA

Steaua1986forever  •  14 aprilie 2013, 23:32

Draga Tolo, si acum tot „un stelist” a aruncat cu obiecte in teren? Tot un „stelist” arunca cu brichete in jucatori? Tot „un stelist” a aruncat cu scaune in teren? Tot „un stelist” a aruncat cu URINA in antrenorul echipei adverse? Ce vina a avut Reghe de data asta? Macar daca il loveau pe MM….probabil ca as fi ras de PROSTIA SI DE LIPSA DE CIVILIZATIE SPECIFICA ACELUI STADION insa ….sa dai in Reghe mi se pare ingrozitor. Cum se face ca numai pe acel stadion se intampla astfel de lucruri? Si nu doar cu Steaua…si cu celelalte echipe.

Suporter  •  14 aprilie 2013, 23:35

Domnule Tolontan,

Multumim Bourceanu!?!?! Daca dupa revenire un jucator/oficial primea un scaun in cap, o sticla in gura sau altceva de genul acesta si ajungea in spital? Sa inteleg ca incurajati violenta? Eu as spune rusine Rapid! Rusine Coltescu! Macar cititi mesajele daca nu va sinchisiti sa raspundeti niciunuia?

ghandalf  •  14 aprilie 2013, 23:36

Ar trebui să se ia același tip de măsuri precum cele care se iau în Anglia ! Huliganii neanderthalieni n-au ce să mai caute în tribune la un meci de fotbal. Cel mai grav lucru e acela că aceste ”ieșiri” au fost premeditate (chiar anunțate) pentru eventualitatea în care Steaua înscrie .

George  •  14 aprilie 2013, 23:37

Bourceanu este un exemplu, din pacate, unic…

Șerban  •  14 aprilie 2013, 23:39

Jandarmeria a cerut suporterilor Stelei să nu meargă în Giulești. Tactica Rapidului s-a limitat la noi faultăm și tot noi ne tăvălim, iar Colțescu, de frica comentatorilor părtinitori, nu pedepsit cum cere regulamentul!
Domnule Tolontan, se înțelege clar ce urmăriți cu această abordare (laudarea lui Bourceanu), dar știți foarte bine că NU veți reușii, așa cum nimeni nu reușește de mai mult de jumătate de secol.
Iar are să apară Gigi Becali cu cererea pentru arbitrii străini!
Întrebare: Credeți că așa își va revenii fotbalul românesc? Este adevărat ca simulările și faulturile lui Drogba, tolerate de arbitru, au dus la înfrângerea Barcelonei, dar Drogba a fost rapid vândut!!!

vlad  •  14 aprilie 2013, 23:41

Da, bine spus, dupa Radoi, Steaua are in sfarsit un lider adevarat. Si nu este un fotbalist care a avut tot timpul caracterul asta si era normal sa se impuna. Nici vorba!! Bourceanu era un om timid cand a venit la Steaua, un om impus capitan fortat si care nu stia ce sa faca din postura asta. Si uitati-va acum la el!!!

George  •  14 aprilie 2013, 23:44

Se induce ideea ca, pe undeva, nu e neaparat o nenorocire ceea ce s-a intamplat. Tolo, dincolo de a amplifica nejustificat, dincolo de dispute, tie ti se pare normal ca acest fenomen sa se intample iara si iara pe acest stadion Giulesti? Corect, vorbim de fotbal, de lupta, de spectacol, dar, daca nimeni nu ia o pozitie transanta, unde vom ajunge oare? la o crima pe stadionul Giulesti? e un mare semnal de alarma…ma uitam si nu imi venea sa cred, am avut un flashback, in acele momente se putea intampla orice, cei din galeria rapidului statea pe garduri gata sa intre in teren, tribuna 0 a stadionului din care se arunca asupra lui Reghe pungi cu lichide ciudate, copiii de mingi nu mai existau, oare chiar traim in lumea a- 3-a a Europei? Nu-i nimic, las` ca trece si asta, nu?

IMBECILITATEA GENIILOR  •  14 aprilie 2013, 23:47

mi-e scarba ca sunt roman contemporan cu autorul acestor randuri inepte. bati campii dar in tara neanderthalului de giulesti ai statutul de geniu

The One  •  14 aprilie 2013, 23:48

Felicit jucatorii Rapidului pentru daruire, au jucat atat cat au putut. Insa trebuie luate masuri drastice impotriva suporterilor care inteleg sa-si ajute echipa aflata in genunchi intr-un mod atat de penibil, altfel vor face acelasi lucru ori de cate ori va fi nevoie ca jucatorii lor sa-si traga sufletul cat sa mai aibe resurse pentru un final de partida! Despre mult prea laudatul „spirit” al Rapidului, el va putea fi invocat numai atunci cand acea parte de maimute dintre suporteri va intelege ca e mai demn sa pierzi cinstit decat sa smulgi un punct intr-un mod de toata jena…

alipapi  •  14 aprilie 2013, 23:49

Ceea ce este grav… este caci exita tot felul de idioti (imi cer scuze pentru remarca anterioara) care il tot felicita pe Bourceanu. Probabil ca nu mai exista nici un fel de speranta daca ajuncem sa felicitam jucatorii ca joaca printe scaune aruncate brichete sticle, antrenorii sunt scuipati, udati… nu mai zic de injuraturi… Probabil ca maine poimaine ar trebi avute in vedere noi felicitari si premieri eventual atunci cand jucatorii vor juca printe petarde,pietre, bolovani, gloante, etc… Asa ca va rog poate o lasati mai moale cu articole de tipul felicitari ca suntem o natie de cretini… si poate incercam sa punctam de cate ori avem ocazia lipsa de civilizatie si… poate intr-un final sa speram ca la un moment dat o sa putem merge la meciuri in conditii de siguranta si civilizatie.

adi  •  14 aprilie 2013, 23:51

cataline daca murea cineva? ce scuza se mai putea gasi

Hash  •  14 aprilie 2013, 23:52

Da, felicitari, dar problema este mult mai grava: suporterii sunt foarte iresponabili, nici in anul 2013 intr-o tara care se bate cu pumnul in piept ca este civilizata si in UE, nu s-a gasit metoda in vederea stoparii acestui fenomen (huliganismul). Doar un singur jucator nu este suficient, sau proverbul : cu o floare nu se face primavara. Fotbalul romanesc este bolnav…

Dan  •  14 aprilie 2013, 23:53

Din pacate Alex a fost cam singurul personaj pozitiv din seara asta murdara . Dupa ce vezi toate chestiile astea te simti murdarit . Si ofticat ca traiesti intr-o asemenea comunitate . Si ca indivizii aia din tribune fac parte cica din populatia unei capitale . Cica europene . Am vazut un arbitru incompetent , cu un mare morcov pe care scria ” cazul bricheta 1 ” , forte de ordine sub orice critica , oficiali din ambele parti penibili si mai mult decat atat , limitati in ceea ce priveste bunul simt si civilizatia . Nu se poate sa te comporti ca si MM , nu se poate sa ai tampenia de a multumi publicului asa cum au facut Rada si fostul mare jucator si actualul mare manager Perja . Iar fotbal , printre picaturi , subtire rau . De ambele parti . Suntem intr-o mare mocirla si tare ne mai place sa ne tavalim in ea .

donflorik  •  14 aprilie 2013, 23:54

ce mizerie de stadion, ce mizerie de echipa.
asta este romania. exact asa. de-aia suntem tari in europa atat la nivel de club, cat si la nivel de echipa nationala.

PS: cate suturi pe poarta a avut rapid in afara golului?
cred ca 0.

Comentează