DNA: “Ai vrut să-l scapi pe Tender!”. Bica: ”Așa mi-a cerut Coldea la SRI”

Detalii spectaculoase din dosarul împotriva Alinei Bica! O declarație a fostei șefe DIICOT, rătăcită în volumul de aproape 400 de pagini, descrie mecanismul prin care ”rațiunile de securitate națională” ar interveni în deciziile justiției

luni, 9 martie 2015, 7:29

de Mirela Neag și Cătălin Tolontan

UPDATE: Mihai Goțiu pune în context mărturiile din dosar.

Detalii spectaculoase din dosarul împotriva Alinei Bica! O declarație a fostei șefe DIICOT, rătăcită în volumul de aproape 400 de pagini, descrie mecanismul prin care ”rațiunile de securitate națională” ar interveni în deciziile justiției

Clipboard01 (2)

 

Unul dintre dosarele în care DNA o cercetează pe Alina Bica (659/P/2014) vizează modul în care, susțin procurorii, ”după preluarea funcției de procuror șef al DIICOT, Alina Bica a acționat în urmărirea intereselor inculpatului Ovidiu Tender de a nu fi condamnat la o pedeapsă cu executare”.

Există la dosar o declarație a Alinei Bica despre care nu s-a vorbit pînă acum. Bica susține că prim adjunctul SRI Florian Coldea e cel care i-a cerut în 2013 ca ”din rațiuni de securitate națională” Tender să nu facă închisoare. Și, chiar dacă va fi condamnat, să găsească o soluție ca să pedeapsa să fie fără executare.

Cadrul este următorul. În vara lui 2013 se apropia momentul sentinței pentru Ovidiu Tender, într-un dosar investigat de DIICOT și trimis în judecată în 2006, chiar de către Alina Bica.

Omul de afaceri era acuzat de înșelăciune și de spălare de bani în cazul Carom, un nume coborît direct din piesele lui Mihail Sebastian.

Presiunea era mare. Într-un dosar disjuns din Carom, Marian Iancu, fostul patron al lui Poli Timișoara, primise 10 ani de închisoare în instanța de fond. Cum acuzele la adresa lui Tender erau similare, procurorii din DIICOT se așteptau la o pedeapsă comparabilă. Iar Tender știa asta.

DNA susține că, după ce a fost numită șefă a DIICOT în martie 2013, Bica și-a determinat subordonații să ceară în fața instanței o pedeapsă de ”suspendare sub supraveghere” pentru Ovidiu Tender. La dosar sînt mai multe declarații ale unor angajați ai DIICOT împotriva lui Bica.

Întîi de toate, Bica l-a schimbat, în august 2013, pe procurorul de ședință, Mirel Rădescu, după ce îi luase pulsul și simțise, spune procurorul, că nu-l poate îndoi.

Rădescu pledase mai bine de 5 ani în acest caz. I s-a transmis că se va ocupa în continuare de celelalte dosare, ”mai puțin de Tender”. Totuși, Rădescu a mai participat la termenul din septembrie 2014. Chiar a doua zi a fost chemat de Bica, cea care i-a zis în față că nu se mai ocupă de cazul Carom.

Procurorii DNA afirmă că, pentru a fi sigură că Rădescu este ținut departe de Tender, Bica l-a mutat pe magistrat de la ”Judiciar” la ”Economico-Financiar”. Șefa lui Rădescu, Silvia Ștefănescu, susține însă că ei Rădescu nu i-a spus nimic și că ”în principiu, el își exprimase opțiunea de a pleca de la Judiciar”.

În octombrie 2014, procurorul Claudia Curelaru, cea numită în locul lui Rădescu, a anunțat-o pe șefa serviciul Judiciar, Silvia Ștefănescu, despre iminența pronunțării verdictului în îmbătrînitul caz Carom.

Pe 27 octombrie 2014, Bica le cheamă pe Ștefănescu și pe Curelaru la ea. Le cere să semneze un proces verbal prin care să fie de acord să ceară instanței ca pedeapsa care urma să fie dată în cazul lui Ovidiu Tender să se execute prin ”suspendare sub supraveghere”. Să nu facă închisoare.

Silvia Ștefănescu povestește că i-a spus lui Bica să-l lase pe judecător să decidă și că Marian Iancu încasase 11 ani într-un dosar asemănător. ”Ce Silvi, nu ești de acord cu mine?”, a întrebat-o Bica pe Ștefănescu. Și cele două procuroare din fața șefei au fost de acord.  Au semnat chiar cu stiloul întins de Bica.

Mai tîrziu, ieșite din cabinet, Ștefănescu i-a spus lui Curelaru să nu depună referatul care-l ajuta pe Tender la dosar. În declarația ei, Ștefănescu mărturisește că i-a fost teamă ”că referatul devine public” și că , la un prejudiciu de 300 de miliarde, se poate naște un scandal. Plus că nu mai putea face apel.

Pe 5 noiembrie, are loc ultima înfățișare în dosar. Curelaru spune că nu a acționat așa cum i-a cerut Bica.

Procurorul DNA o întreabă dacă, atunci cînd a văzut că DIICOT nu e clement, Tender a reacționat în vreun fel. Curelaru răspunde: ”Mi s-a părut suspect că, în ultimul cuvînt, inculpatul Tender a spus că să nu uităm că, așa cum el a fost victima unei schimbări de regim în urmă cu 8 ani, și acum se va schimba regimul și va fi o victimă sau mai multe victime”.

Curajul a revenit integral la DIICOT nici o lună mai tîrziu. Pe 20 noiembrie 2014, procurorul șef de birou Ștefănescu află că Alina Bica este luată de pe stradă de DNA. ”În chiar dimineața în care Alina Bica a fost reținută de către DNA am mers la adjunctul procurorului general, Codruț Olaru, să-i spun ce greșeală am făcut”, scrie Ștefănescu în declarație.

Olaru o ceartă, îi cere să vină cu actele și cu cealaltă procuroare, Curelaru, la el. Și refac hîrtiile. Apoi se adresează instanței și cer pedeapsă cu executare pentru toți cei judecați, inclusiv pentru Tender.

Aceasta este versiunea DNA. Dar mai există încă una.

Audiată pe 29 ianuarie 2015, Alina Bica susține că s-a cerut, într-adevăr, protejarea lui Ovidiu Tender, dar nu de către ea, ci de către Florian Coldea, prim adjunctul șefului SRI.

”Lucrurile nu sînt adevărate în forma prezentată, ci au stat într-o cu totul altă manieră”, declară ea și detaliază.

Ea spune că a făcut într-adevăr niște redistribuiri de dosare la DIICOT, cerută de Hosu, adjuncta ei, și chiar de Rădescu, cel care se ocupa de cazul Carom. Articolul e plin de ”a spus” pentru că e o relatare a ceea ce susțin părțile în dosarul DNA.

”Ulterior acestei redistribuiri” nu-și mai aduce aminte exact cînd, Bica spune a fost chemată de Florian Coldea la SRI.

Coldea i-a dat o ”informare” potrivit căreia, ”din rațiuni de securitate națională”, legate de exploatările pe care Tender le deține în Africa, ar fi bine să reanalizeze dosarul omului de afaceri. Astfel încît acesta să nu facă închisaore.

Motivul lui Coldea? Prin firma lui Tender, Prospecțiuni SA, ”urmau să se deruleze anumite contracte”. Bica nu spune mai mult. Ce contracte? Tăcere.

În schimb, șefa DIICOT pretinde că i-a explicat lui Coldea că ”dosarul e foarte bine făcut” și ”că e imposibil ca Tender să primească 3 ani cu suspendare”. La care adjunctul șefului SRI ar fi devenit ”vizibil deranjat” și a amenințat-o: ”că s-ar putea să o sfîrșesc rău că atunci cînd se discută chestiuni de stat nu am căderea necesară să aplic rațiuni de cenzură”. 

Tender are afaceri în mai multe țări africane, printre care Guineea Bissau, Gambia și Senegal.

Bica i-ar fi replicat lui Coldea că degeaba cere procurorul, pentru că judecătorul nu va fi de acord. Șeful din SRI a replicat că nu e treaba ei asta și că să-și îndeplinească partea, adică să facă actele ”la vedere”, în forma cerută. Bica lasă să se subînțeleagă faptul că resutul jobului l-ar fi rezolvat judecătorii.

Mai departe, Bica nu spune explicit că s-a supus. Dar afirmă că a considerat că ceea ce i s-a cerut, și ce rezultă că a cerut mai departe procurorilor din subordinea sa!, nu avea nici un efect juridic, pentru că oricum legea nu o permitea și instanța ar fi refuzat.

Reformulînd ceea ce afirmă Bica: lasă de înțeles că s-a acoperit cu hîrtii în fața lui Coldea, acele hîrtii pe care le-a solicitat subordonaților. Dar că, în mod real, n-a intervenit în favoarea lui Tender.

Ea declară că, după această întîlnire, SRI le-a trimis celor de la DIICOT numai rapoarte ”neserioase” și că i s-a transmis de către diverse persoane că e bine să părăsească funcția, că i s-au pus microfoane în birou și că Laura Kovesi s-ar fi lăudat ”frecvent” că-i va face dosare penale.

Mai mult, ea a spus procurorilor DNA că nu i-a părut normală pretenția din alte cazuri a lui Florian Coldea ca DIICOT să lucreze așa cum dorește SRI. După această declarație, Bica a mai spus cîteva lucruri despre SRI înrăspunsurile către jurnalista Adina Anghelescu pe 19 februarie. Iar de atunci este în arest și tace.

Ovidiu Tender a fost, conform unor dezvăluiri făcute de Evenimentul Zilei în 2008, informator al Securității. El negase în 2004 acest lucru.

În dosarul Carom, pe 16 decembrie 2014 prima instanță l-a condamnat la 11 ani și 4 luni cu executare pe Ovidiu Tender.

Comentarii (68)Adaugă comentariu

Bolant Miro  •  9 martie 2015, 8:05

Acest articol va fi citit in 24 de ore la Washington, Moscova si Beijing. „Anumite contracte in Africa”. Obiectul contractului sa fie livrarea de pachetele cu „democratie” pentru copiii subnutriti africani?

vasglo  •  9 martie 2015, 8:11

Articolul asta din care „ciclu” face parte, „denuntatorii buni” sau „denuntatorii rai”??…:)

brod  •  9 martie 2015, 8:15

păi, dacă ar fi să-i dăm crezare madamei Bica, ea -sărmana – nu ar fi făcut decâtsă-i transmită generalului Coldea aergumentele care-i fuseseră ei opuse de către procuroarele Ştefănescu şi Curelaru!?
doar că gen. Coldea n-a lăsat nimic scris, nici nu există martori, pe când la traficul de influenţă al Bicăi, erau de faţă chiar cele 2 procuroare.

Oncle Leo  •  9 martie 2015, 8:23

Ce legatura au astea cu sportul ? Totusi…. Mai interesant ar fi fost sa aflam ce rol a avut finantatorul clonei pesediste a Stiintei Craiova in derularea unor afaceri coordonate de catre aceasta doamna.Ce zici Tolo ?

doina  •  9 martie 2015, 8:37

ei, ca sa vezi!! marile spirite infarctoare se intilnesc:udrea si bica! tot coldea e vinovat, dar cind dadea informatii din dosare lu’ udrea era bine? eu cred ca toti sin o apa si-un pamint:udrea, bica, coldea, maior si clanul lor de mafioti si inca nu o sa scapam usor de ei.vor veni in curind neamurile lor…

doina  •  9 martie 2015, 8:38

si apropos, stirea e veche. s-a votbit la tv de asta ca bica da vina tot pe coldea si kovesi de ce I se intimpla…

valy  •  9 martie 2015, 8:46

pacat de fata asta,a fost bagata la inaintare.asa se intampla cind nu te duce mintea si scoti castanele din foc fara sa le fi bagat tu!

Mirel  •  9 martie 2015, 8:50

ce treaba are acest articol cu sportul. Parca erai gazetar sportiv. Sunt alte ziare cu iz politic care fac astfel de articole. Noi vrem info despre sport. Ne-am saturat de politica si de mizeria de acolo.

Antonescu  •  9 martie 2015, 9:26

Pai cu toată dragostea, nu ziceai ca justitia e independenta?

alinm  •  9 martie 2015, 9:28

@valy

Nu tine. Terenurile din Snagov si vizitele la Paris stau marturie ca Bica a fost mai mult decat un pion.
Eu nu uit usor lucrurile astea, iar raspunsurile date reporterilor dupa episodul Paris („Dar ce am facut am tras pe nas?!”) denota un caracter infect si un tupeu pe masura.

alinm  •  9 martie 2015, 9:33

@Mirel
1. Articolul asta nu e despre politica ci despre hoti. Hoti ai banului public.
2. Daca vrei informatii despre sport ai mii se site-uri disponibile.
3. Daca, insa, crezi ca rezumatul unui meci e mai important decat lucrurile scrise de Tolo azi, iti meriti soarta.

Georgel  •  9 martie 2015, 9:34

și dacă Moș Tender stă 11 ani alături de umflatul Iancu, ce se întâmplă cu afacerile din Africa ? Vor fi prăduite de câțiva directori ? Aparține ceva statului român din acestea ? În rest nu ar fi nicio problemă, DNA mai are destul de lucru: 500 parlamentari și câțiva miniștri se pot alătura și ei Lenuței pentru deturnare de bani în folosul campaniilor de prostire a românilor.

ola  •  9 martie 2015, 9:38

E interesant. Oricum se banuia ca unele firme, din diferite motive ( gen asa zisul interes „national”) sunt protejate iar beneficiarii acestui interes „national” nu au nici o problema cu legea.Dar, dl. Tolontan, am o intrebare: dupa cum se stie si vad ca si Bica a spus,avand in vedere ca in toate cazurile existe inregistrari ale convorbirilor, in birouri, in mediul „ambiental” etc, cum de nu apar aceste inregistrari in dosarele prezente? Inclusiv la Udrea.Sau apar doar in masura in care ele servesc”interesului national”? Celelalte unde sunt? Un inculpat nu le poate solicita in apararea sa?

marius  •  9 martie 2015, 9:42

singura solutie toti la puscarie.toti is coruptii si sug sangele poporului

Patricia  •  9 martie 2015, 9:55

Este asa cum am crezut. Bica o „servitoare” de ultima speta a sistemului Basist bazat in special pe exploatarea tutelor ca Udrea, Bica si Ridzi.Am crezut ca numai in Africa pot ajunge asemenea shutoaice in functii politice si apoi in pozitii asa de inalte in conducerea statului. Am facut asa de mare caz ca s-a implicat Elena Ceausescu in politica si uite unde am ajuns.

Pui o javra la conducere atunci VA ADUCE SI vei gasii in jurul lui NUMAI javre SI SPALATOARE DE VASE. Daca nici acum nu facem curatenie atunci urmatorul la conducere trebuie sa fi fost HINGHER inainte..

corvasing  •  9 martie 2015, 10:16

Oare mai exista un domeniu in care sa nu gasim sri-isti infiltrati,cred ca doar la gradinita,cu toate ca nici acolo nu sunt sigur
Au transformat tara asta in propriu interes si buzunar, cu metode demne de „La Cammora”:santaj cu dosare,presiuni din „virful”puterii,bani,stipendii,chiar si crima (Cristi Panait ar putea sa ne confirme daca ar putea) si astea toate in numele „sigurantei nationale”
M-am nascut cu securisti la butoane si cred ca am sa mor cu ei tot la butoane si asta in decursul a 61 de ani
Proverbul ca doar moartea si IRS(fiscul) sunt eterne trebuie modificat prin adaugarea si a securitatii.
Doamne ce frustrant !

sorin  •  9 martie 2015, 10:19

Pe Bica si Udrea le leaga Coldea si la propriu, si la figurat! Nevinovate oricum nu sunt…

Jos cuplul de amanti Coldea-Kovesi !!!  •  9 martie 2015, 10:21

Da, neică, am inteles povestea, dar intrebarea care se naste este: DE CE NIMENI NU-I BAGA MANA IN GAT INFRACTORULUI COLDEA?

Florin  •  9 martie 2015, 10:34

Un articol interesant. Mulţumiri domnule Tolontan

Florian  •  9 martie 2015, 10:41

Maestre , o stire interesanta dar sincer nu prea stiu ce sa facem cu ea.Sa zicem ca minte Bica . OK , atunci in loc de 22 ani si 6 luni ia 22 de ani si 5 luni.Sa zicem ca Bica are dreptate. Si ce daca are. Nimeni nu-l atinge pe Coldea pt. ca fiecare din cei abilitati sa o faca au cate un schelet in dulap ( unii mai multe decat cimitirul Straulasti ). Si daca totusi acolo sant unii care stiu multe si adevarate nu vorbesc pt. ca fie sant inauntru , fie ca mai devreme sau mai tarziu trebuie sa treaca strada sau sa foloseaca liftul. Imi place partea cu procurorii care dupa ce Bica a fost saltata s-au pocait s(t)ubit. pt, ca Bica era Udrea 2. Nimeni nu sulfa in fata ei . E hilar.

Anyway te admir ca se pare ca esti singurul care citeste atent ( si are the guts sa si publice ) detalii care multi le overlook ori le ignora.

PS. pt @5 si @6 : adinc , poate prea adanc ce spui. tu intelegi ce spui inainte ca ideile tale geniale sa tisneasca din putul gandirii?

DNA: “Ai vrut să-l scapi pe Tender!”. Bica: ”Așa mi-a cerut Coldea la SRI” | România curată  •  9 martie 2015, 10:42

[…] Continuarea pe tolo.ro. […]

(tolo.ro) DNA: “Ai vrut să-l scapi pe Tender!”. Bica: ”Așa mi-a cerut Coldea la SRI” – info tot  •  9 martie 2015, 10:52

[…] Mar 9, 2015 SHARE Facebook Twitter DNA: “Ai vrut să-l scapi pe Tender!”. Bica: ”Așa mi-a cerut Coldea la SRI” |infotot in tolo.ro| […]

Incredibilul caz Ovidiu Tender: Cum circulă acuzaţiile pe ruta DNA-DIICOT-SRI | Timisoara Online  •  9 martie 2015, 11:01

[…] În schimb, Bica susține că prim adjunctul SRI, Florian Coldea, e cel care i-a cerut în 2013 ca, “din rațiuni de securitate națională”, Tender să nu facă închisoare. Și, chiar dacă va fi condamnat, să găsească o soluție ca să pedeapsa să fie fără executare. Declaraţia din dosar este prezentată de jurnaliştii Cătălin Tolontan şi Mirela Neag pe tolo.ro. […]

Vasile Roaita  •  9 martie 2015, 11:11

Legatura cu sportul e ca in Romania coruptia e sport national.

ticbis  •  9 martie 2015, 11:13

Lasand la o parte celelalte invinuiri care i-au fost aduse (pe baza de probe certe), in aceasta speta inclin s-o cred pe Alina Bica.

In primul rand, nu vad ce motiv ar fi avut Bica sa-i instrumenteze cu clementa dosarul lui Tender. Nu s-a dovedit inca ca ar fi primit bani sau mita de la acesta pentru a-l scapa de pedeapsa de inchisoare cu executare.
In al doilea rand, interesant este ca Bica s-a conformat „ordinelor” primite, in speranta ca judecatorii nu vor fi de acord cu solutia de „suspendare” ceruta de procurori si vor da o sentinta corecta, adica cu „executare”.

De aici se nasc cateva dileme:

1. Daca un cetatean obisnuit are cunostinta de fapte de coruptie sau de mafie organizata infaptuite de directorul/patronul sau si sesizeaza DIICOT sau DNA si apoi este chemat de insusi seful operativ al SRI care-i sugereaza sa-si retraga denuntul din ratiuni de „siguranta nationala”, cum ar trebui sa procedeze?
Sa renunte, sa mearga inainte, sa se adreseze presei? Ce spun legile din tara noastra, o infractiune (de orice nivel) poate fi musamalizata in interesul „sigurantei nationale”?
Mai mult, daca dupa 10-20 de ani ratiunea de „siguranta nationala” si-a pierdut obiectul si infractiunea respectiva este scoasa de la naftalina si anchetata, ce-ar putea pati cetateanul respectiv? Va fi martor la proces, va fi inculpat ca tainuitor, va fi judecat si condamnat ca si complice?

2. Daca cazul lui Tender era o speta care afecta „siguranta nationala”, nu era normal ca presedintele tarii si al CSAT-ului sa fie informat? A fost Traian Basescu informat de catre SRI ca din motive de „siguranta nationala” Ovidiu Tender trebuie achitat sau
condamnat cu suspendare?
Aceasta intrebare e legitima in contextul in care in cazul filajului de la Paris asupra Alinei Bica si Elenei Udrea presedintele a cerut public rapoarte de la serviciile secrete si dupa ce le-a primit a declarat (tot public) ca sunt secrete de stat. Ba mai mult, a renuntat sa mai semneze decretul pregatit pentru revocarea din functie a sefului operativ al SRI.
Asta tot din motive de „siguranta nationala”???

3. Conform legilor Romaniei, ce au voie sa faca serviciile secrete in numele „sigurantei nationale”? Cine decide daca este caz de „siguranta nationala” sau nu? Sefii serviciilor, comisia parlamentara care supravegheaza activitatea acestora, presedintele tarii, CSAT-ul, primul-ministru? Care este limita la care legile tarii pot fi eludate in numele „sigurantei nationale” si al „secretului de stat”? Ce spune
Constitutia Romaniei despre aceste situatii?

D-le Tolontan, v-as fi recunoscator daca mi-ati putea lamuri macar o parte din aceste multe semne de intrebare!

Cu stima, va doresc o zi buna!

Nasul TV » Detalii spectaculoase din dosarul împotriva Alinei Bica! | DNA: “Ai vrut să-l scapi pe Tender!”. Bica: ”Așa mi-a cerut Coldea la SRI”  •  9 martie 2015, 11:26

[…] sursa: tolo.ro […]

socului  •  9 martie 2015, 11:51

Sa intervii la ultima instanta este de necrezut… Daca Coldea vroia sa-l scoata pe Tender din ratiuni de stat, nu se ajungea pana aici..
Sunt trei ipoteze:

1. Bica minte si a luat parnosul.
2. Coldea a luat parnosu.
3. Ambii au luat parnosul, unul singur plateste.

sykophantes  •  9 martie 2015, 11:59

Eu cred ca e un articol necesar. Sint convins ca daca ar fi luati la puricat toti milionarii din Romania, 99% ar avea stranse legaturi cu Securitatea (fosta si actuala). Este un fapt pentru care trebuie sa-i „multumim” lui Ion Iliescu.
Si imi mai pare mie (dupa faptele si declaratiile lor) ca nici Udrea, nici Bica si mai ales Ridzi nu au ca punct forte dotarea intelectuala. Aproape ca si cum ar fi fost puse acolo unde au fost de diverse personaje tenebroase tocmai pentru a fi controlate usor.(Si nu consider ca asta le absolva de vina) Abia acum cind platesc pentru oalele sparte se zbat si ele putin, li se pare „nedrept”. Dar mecanismul din spate e prea bine uns ca sa pateasca ceva.

Ted  •  9 martie 2015, 12:06

Bravo dle Tolontan!
Old School!!!
Old school jurnalism, old school intelligence „Securitatea” style!
Se schimba oamenii de la butoane precum liniile la hochei … asta pentru cei care vor legatura cu sportul.

samsy baoad  •  9 martie 2015, 12:06

Alinuzda i-o strecoara usor si lubrifiat lu’ Coldea. Se conformeaza astfel circularei „Coldea, ataca si scufunda!” emisa de comandamentul basist.

andrei  •  9 martie 2015, 12:12

Ce care sunt prinsi la furat se numesc hoti, nu oameni de afaceri.
Omul de afaceri a furat prin urmare trebuie folosit apelativul hotul national „cutarescu”.

gigel  •  9 martie 2015, 12:42

Asa se face in tara asta de 25 de ani incoace, mai exact de la teroristi. Ne ametesc si ne invartesc de nu mai stim cum ne cheama. Totul e relativ. Avem un aparent vinovat, apar 2 tabere care sustin ca nu e ala vinovat, e altul, samd. In final totul se termina in coada de peste. La fel si cu teroristii, cu minerii, cu Basescu care a batut copilul, cu Udrea, samd. Totul e doar scandal si in final nu avem vinovati ci 2 tabere de hoti care striga evident ca ceilalti sunt hotii.

dusu  •  9 martie 2015, 12:54

da ma mirele ; ptr tine Tolontan se citeste sport
ori tie iti place sportul ! nu i asa ?

cucu  •  9 martie 2015, 12:58

Foarte interesant urmatorul pasaj din interviul cu Adina Anghelescu:

„In perioada in care ati facut ancheta in dosarul RAFO, ati primit amenintari si ati primit interdictie. De la cine au fost
amenintarile, cui ati adresat cererea de protectie?”

„Cererea de protectie a fost adresata Procurorului General. Au incercat sa ma scoata de pe strada, in decor. Cand ma
duceam spre RAFO, autoturismul nostru a fost izbit si scos de pe strada de o alta masina. Exista un proces verbal in
acest sens, in dosarul de urmarire penala.”

cucu  •  9 martie 2015, 13:05

Da, s-a mai vorbit despre aceste lucruri, dar in articol sunt detalii noi care intradevar sunt spectaculoase.

silicon_v  •  9 martie 2015, 13:13

„ce treaba are acest articol cu sportul. Parca erai gazetar sportiv. Sunt alte ziare cu iz politic care fac astfel de articole. Noi vrem info despre sport. Ne-am saturat de politica si de mizeria de acolo.”

Nu vreau sa fiu eu neaparat aparatorul domnului Tolontan, ca nu cred ca e cazul. Dar nu ma pot abtine sa nu spun ca aici e vorba de blogul personal al domnului Tolontan, nu de un ziar sportive.

Plus ca nu e musai nevoie sa va bateti capul cu politica, ca e „mizerabila”. Exista Libertatea, Click. Exista si „Te pui cu blondele”, exista Tociu si Palade. Acolo o sa va relaxati si nu o sa mai aflati nimic de mizeria din politica romaneasca.

Partea naspa e ca exact asta vor si ei, politicienii: tu sa te ocupi cu semintele, meciurile, te pui cu blondele, berea la pet, Tociu si Palade. Ei se ocupa de banii tai.

dragan  •  9 martie 2015, 13:23

Acest TENDER este placa turnanta a mai multor baieitei si fetite de la servicii. Este un distrugator clasic al economiei nationale. A cumparat mai multe intreprinderi pe care le-a falimentat cu buna stiinta, valorificand apoi activele( terenuri, etc) o schema clasica.
Nu au contat miile de oameni lasati , multi dintre ei, muritori de foame.
Una din ultimele ispravi ale vestitutlui „om de afaceri” este aducerea in insolventa a Intrep. Vulcan, careia I-a vandut partial activele din zona „Trafic Greu” loc unde s-au deschis mai multe Mall-uri. Acum se chinuie din rasputeri sa distruga si ce a mai ramas, dar se pare ca nu prea reuseste, pentru ca dupa ce s-a schimbat lichidatorul judiciar care ii facea jocul, actualul se tine tare, si pentru ca Vulcan-ul e cautat si are comenzi, este posibil sa fie adus pe linia de plutire. ( in ciuda d-nului Tender si a clicii lui ).
Din articolul dvs. inteleg ca este vorba de afaceri care posibil aduc bani negrii pentru diverse operatiuni externe ale serviciilor. Ca altfel nu inteleg de unde atata sustinere.
PS. scuze pentru greselile din postarea anterioara

Sergiu  •  9 martie 2015, 13:34

Tolo, tu iti dai seama ca „Ce Silvi, nu ești de acord cu mine?” seamana *identict* cu o parte din scenariul de la „De ce eu?” 😛

Cătălin Tolontan  •  9 martie 2015, 14:00

25, ticbis: nici siguranta nationala si nici o alta explicatie nu functioneaza cind incalci legea. Altfel, siguranta nationala ar deveni alibiul perfect pentru a incalca legea.

Asadar, atit serviciile secrete, cit si procurorii sint obligati sa aplice legea atunci cind o impun altora.

robespierre  •  9 martie 2015, 14:29

In orice tara serviciile pot facilita orice oricui. Pare normal, atunci cand ai pe mana responsabilitatea securitatii nationale. In filmele americane nu e chiar totul fictiune cand serviciile scot din parnaie diversi periculosi pentru ajutorul pe care il pot da.

Din cand in cand, vreun jurnalist sau procuror mai avantat ajunge in tesatura asta si scoate la lumina cate o poveste ca cea descrisa de Tolo si Neag.

Observati tonul complet neutru al ziaristilor – descriere curata, fara floricele. Si ei stiu ca serviciile ar trebui sa aiba ceva „puteri speciale”.

Nu putem decat spera ca cei care le conduc sunt cu capul pe umeri si nu isi folosesc puterile decat in cazuri justificate. Pentru ca nimeni in RO nu ii poate controla cu adevarat….

nuna  •  9 martie 2015, 14:38

Cine te manevreaza mai omule , ziarist de casa pt Voiculescu , ai nenorocit pe unii si le-ai transformat viata in cosmar ! acum cateva zile le plangeai de mila cu o ipocrizie greu de imaginat !!!! acum ?????? chiar ne crezi prosti pe toti ? nu suntem toti ignoranti sa nu fi citit ceva din istoria tarii mele !!! repet !!! RUSINE !

17 Nentori Tirana  •  9 martie 2015, 14:47

#39 Totti

si cine spune ca nu se aplica legea ? Udrea ? Udera este la bulau caci a indicat tinta. Coldea avea un sef. Sa intelegem ca seful era tot timpul beat manga ca si sutele de subalterni ?

Porcul porcilor  •  9 martie 2015, 15:17

Ce tandru e Tender asta. Cu banii. Nostri. Ii aduna, ii pastreaza, ii ingrasa…

ticbis  •  9 martie 2015, 15:31

39, Catalin Tolontan Says:

„25, ticbis: nici siguranta nationala si nici o alta explicatie nu functioneaza cind incalci legea. Altfel, siguranta nationala ar deveni alibiul perfect pentru a incalca legea.

Asadar, atit serviciile secrete, cit si procurorii sint obligati sa aplice legea atunci cind o impun altora.”

D-le Tolontan, va multumesc pentru raspuns!

Teoretic, aveti dreptate. Insa doar teoretic, pentru ca „practica ne omoara”!!!

Eu am exemplificat un caz imaginar, dar perfect plauzibil in situatia de fata. Conceptul de „siguranta nationala” este atat de puternic, incat nici macar presedintele tarii n-are voie sa faca publice informatiile despre vacanta petrecuta la Paris de Alina Bica impreuna cu Elena Udrea! Chiar daca sejurul acestor doua personaje de prim rang in viata publica si politica romaneasca s-a facut sub auspiciile incalcarii normelor de incompatibilitate juridica si morala intre doua componente distincte ale unui stat de drept: cea juridica si cea politica!

Nu uitati: Alina Bica si Elena Udrea nu au fost acuzate penal pentru vacanta petrecuta impreuna la Paris, iar presedintele a declarat public ca asta reprezinta, conform rapoartelor primite de la servicii, SECRTET DE STAT!!!
Sa ma ierte Dumnezeu, dar daca doua persoane publice care se duc la shopping la Paris (chiar daca prietenia lor incalca notiunea de deontologie profesionala si de separatie intre administratie si politic), reprezinta un act care poarta amprenta unui „secret de stat”, inseamna ca traim intr-o lume pe care nici noi, societatea civila si nici voi, jurnalistii n-o putem percepe in mod real si care functioneaza ocult, mult deasupra legilor si complet ascunse opiniei publice si civice.

Sa nu uitam: scandalul inchisorilor CIA care au functionat clandestin pe teritoriul Romaniei a ramas in „coada de peste”; nimeni din tara, nici presedintele, nici primul ministru, nici serviciile secrete, nici parlamentul, nici guvernul, nici presa nu au confirmat existenta acestora.
Cu flerul dvs de jurnalist cu multi ani de experienta in investigatii, credeti sau nu ca astfel de inchisori secrete au functionat in tara noastra?

Eu lansez o provocare:
Daca au existat intr-adevar inchisori secrete CIA pe teritoriul Romaniei, atunci depozitiile Alinei Bica cu privire la presiunile generalului Coldea pentru a-l face scapat pe Tender sunt absolut reale si adevarate!
Daca existenta inchisorilor secrete CIA pe teritoriul Romaniei este doar un mit si o fabulatie a presei occidentale, atunci Alina Bica minte!

Ce parere aveti?

Cu multa stima!

Cătălin Tolontan  •  9 martie 2015, 15:34

44, ticbis: nu e neaparat necesar ca daca au existat inchisori si daca exista secrete sa fi existat episodul povestit de Bica. Dar era datoria noastra ca, depistind acesata poveste, sa o relatam.

J&R  •  9 martie 2015, 15:34

Ce surpriza…noua securitate e vechea securitate. Justitia „independenta” are limitele sale. Pana la „interesul national”, interes pe care serviciile il decid in mod ocult si discretionar. Daca lor li se nazare ca indivizi care au devalizat tara cu miliarde trebuie feriti de lege, li se face voia. Cine se impotriveste, o pateste.
Am ajuns intr-o etapa foarte periculoasa a democratiei romanesti, in care grupari oculte influenteaza tot ce misca in societate.

gilos  •  9 martie 2015, 15:49

Articolul de azi il inteleg in urmatoarea cheie : este clar ca Bica si cu Udrea au comis fapte penale, dar ele par sa fie mai degraba tapii ispasitori care sunt sacrificate din interes, nicidecum creierele care au gandit sistemul de sifonat bani.
Adevaratii manuitori si profitori ai acestui sistem corupt raman in umbra, iar firele duc catre serviciile secrete. Aceste servicii au devenit extrem de puternice, au bani, aparuta, influenta, oameni infiltrati etc
Teoretic serviciile se supun Parlamentului, dar comisia de supraveghere a SRI este extrem de slaba. Oameni ca Sebi Ghita si Savu, care abereaza ineptii pe la Antena 3 si RtvGhita, sunt de o logica infantila si puerila care te uimesc.
Basescu intelege acum ca mandatele sale seamana izbitor de mult cu cel al lui Emil Constantinescu, celebrul invins de servicii.

Dan B__  •  9 martie 2015, 16:26

Nu cazul acesta particular ar trebui sa ne înspăimânte,ci regula. Probabil au fost destule situații de acest gen,si cu siguranță vor mai fi.Ceva era putred in ultimii ani,se simțea asta in aer fara ca cineva sa o poată dovedi.Basescu a avut un mare merit,a scos tot rahatul la suprafața ,care acum plutește rau-mirositor.E timpul ca cineva sa il adune si sa il îngroape .

vasglo  •  9 martie 2015, 16:31

Catalin,

Eu cred ca, de data asta, femeile, Udrea-Bica, nu mint! Nu ca tocmai ce a fost Ziua Femeilor, dar, dupa cum recunostea insusi Basescu si altii, precum Ponta, mai voalat ce-i drept, in lupta anticoruptie SRI a devenit „capul de lance” cu „firman” de la CSAT. Nu imi inchipui ca procurorii stau la panda, zi si noapte,i-au urma coruptilor de tot felul, ca sunt diversi si multi, ca aduna informatii si documente ca furnicile, iar cand cred ca au „totul”, pac cu arestarea, cu dosarul. Mai degraba fac unii jurnalistii munca asta, ca de exemplu Mirela si Catalin..:) Nu cred ca in activitatea anticoruptie SRI asculta numai telefoane la solicitarea DNA, care este autoritatea ce initiaza si asigura strangerea tuturor probelor dintr-un dosar! Daca lucrurile s-au inversat, iar SRI-ul este cel care „descopera” coruptia si urmareste coruptii, iar DNA-ul a devenit numai „contopistul” cu actele, eu zic ca e de rau, ca se deschide calea spre posibile abuzuri cu iz totalitar, ale serviciilor secrete…Cine controleaza in societatea democratica romana SRI-ul?? Parlamentul? Hai sa fim seriosi!….

A Bologa  •  9 martie 2015, 16:42

Serviciile sunt puternice si asa trebuie sa fie intr-un stat democratic, deoarece acestea detin INFORMATIA(un om informat este un om mai destept).Faptul ca verificarile sau controalele parlamentare sunt slabe se datoreaza duplicitatii si apartanentei parlamentarilor din Comisii la MAFIA romaneasca, fapte cunoscute de catre servicii. In acest fel parlamentarii devin santajabili si usor de manevrat de catre servicii. Deci VINA aprtine tot factorului POLITIC mafiot. Infractoarea BICA, tragatoarea pe nas de la PARIS este incoltita rau de tot si plaseaza faptele intr-un loc unde nu pot fi verificate suta la suta. Daca observati si Elena lui Base procedeaza in acelasi mod, arunca totul in gradina SRI-ului. Aici intervine rolul presedintelui recent ales. El are pârghiile legale si Constitutionale pentru a verifica SRI-ul(nu uitati de verificarile incrucusate intre servicii, adica ii pui pe cei de la DGIA sa verifice SRI-ul samd). In esenta MAFIA instaurata sub puterea lui Basescu este greu , dar nu imposibil de distrus. Trebui ca si el sa vina la interogatorii in stare de arest. Asa sa-l ajute Dumnezeu.

Comentează