Pentru ce firmă le ceruseră pompierii bani patronilor de la ”Colectiv”?

VARIANTA APĂRĂRII: Documente salvate din incendiu și mărturii deschid noi piste în Dosarul Colectiv

vineri, 20 noiembrie 2015, 5:03

de Mirela Neag și Cătălin Tolontan

Nimic.

”Nimic din ceea ce povestesc acești oameni nu poate fi crezut”. Asta și-au spus între ei polițiștii bucureșteni la prima audiere a acționarilor clubului Colectiv.

Cei trei patroni, Alin Anastasescu, Cătălin Gancea și Costin Mincu, au încercat să ajungă la clubul de lîngă rîul Dîmbovița imediat după incendiu. Erau separați, blocați în mașini, în puncte diferite din apropierea clubului.

Și erau disperați.

”Aflaseră că sînt deja victime, își sunau angajații ca să vadă dacă li s-a întîmplat ceva, aveau și mulți prieteni printre spectatori! Începeau să realizeze că e extrem de grav”, povestește cineva care era cu ei în acea seară.

Pînă acum, versiunea apărării nu s-a auzit aproape deloc. Gazeta Sporturilor a intrat în posesia unor elemente a ceea ce susțin ei.

În jurul miezului nopții de 30 octombrie 2015, cînd fumul se răspîndea încă în cartier, unul dintre acționari a fost sunat de un polițist. ”Veniți imediat, vă rugăm!”. S-au deplasat toți în sediul Inspectoratului de Poliție al Capitalei, pe ”Eforie”.

Nimic din ce au povestit ei nu a primit credit. Polițiștii intrau și ieșeau. Procurorii erau tot mai tari pe poziții și ei tot mai căzuți.

Au trecut ore.

”Noi am închiriat clubul celor din formația care a cîntat. Doar barul ne-a rămas nouă”, au spus patronii clubului. Polițiștii ridicau din sprîncene. Atît de convenabil pentru acționari! Și atît de puțin credibil!

”Credeți-ne, evenimentul muzical nu a fost organizat de noi. Organizatorii au luat sala și trebuiau să se ocupe de chemarea pompierilor. De exemplu, ei i-au chemat pe cei cu artificiile”, au completat patronii de la ”Colectiv”.

Dimineață s-a petrecut imposibilul. Contractul de închiriere a localului a fost găsit. Fusese în mijlocul clubului și supraviețuise incendiului.

12
”În grabă, ca să nu se piardă în îngrămădeala care urma să fie la concert, angajatul nu a pus contractul în dulap, ci sub casa de marcat. Și contractul a scăpat de foc, doar a ars și s-a afumat pe margine” Sursă a Gazetei

Contractul a ajuns la dosar. Iar unul dintre tomurile anchetei Parchetului General miroase la propriu a fum.

0 euro era tariful dacă veneau peste 400 de oameni la concert

500 de euro era tariful plătit de Gravity dacă aducea între 250 și 400 de oameni

1.000 de euro urma să plătească trupa pentru club dacă aducea sub 250 de oameni la concert

”La fiecare înfățișare pentru reținere, la fiecare contestație, în sală apare un dosar care miroase puternic a fum. E horror”, spune cineva care a văzut și contractul, și dosarul.

Contractul de închiriere a clubului a fost gîndit astfel: proprietarii nu primeau nimic dacă veneau peste 400 de oameni la concert, ei scoțînd bani din consumul la bar.

Cum se făcea numărătoarea? Clubul era obligat să pună la dispoziția trupei brățări de acces ”în vederea numărării paralele”. Contractul spune că se puteau folosi și camerele de luat vederi de la intrare pentru numărare.

”Acționarii nu speră, neapărat, ca acest contract de închiriere să-i exonereze, dar ei vor ca lucrurile să fie corect judecate de către justiție”, susține cineva apropiat de cei trei.

Al doilea lucru neverosimil rostit imediat de cei trei acționari de la ”Colectiv” a fost legat de pompieri.

”Clubul e în regulă, pompierii au venit la noi încă din 2014 și ne-au controlat. Și au mai venit și după aceea, de mai multe ori” Acționarii de la ”Colectiv” în noaptea de 30 octombrie în fața poliției

În acea noapte însă, ISU anunțase deja: ”Clubul Colectiv nu este în baza noastră de date. Nu știam de el! Nimeni de la noi n-a fost vreodată acolo în control că nu avea cum, de vreme ce nu se știa de el”.

La toate televiziunile, în fiecare declarație publică, Raed Arafat și subordonatul său, generalul Daniel-Marian Dragne, au repetat că ”pompierii nu aveau clubul în evidență, nu știam de el”.

În fața polițiștilor, acționarii susțineau că doi pompieri îi vizitaseră repetat și îi ajutaseră să intre în legalitate. Era, desigur, o luptă dinainte pierdută a credibilității.

La un moment dat însă, unul dintre acționari și-a amintit că are numărul lăsat de ”Tonia” în telefonul său mobil. Și l-a dat polițiștilor.

În cîteva ore s-a făcut lumină. ”Parțial măcar lumină”, spune unul dintre cei care cunoaște cazul.

Procurorii i-au reperat pe Antonina Radu și pe George Matei, cei doi pompieri de la ISU București-Ilfov. Au coroborat declarațiile patronilor de la ”Colectiv” cu cele ale altor oameni de la ”Pionierul”.Inspectorii fuseseră la ”Colectiv”, într-adevăr, potrivit martorilor.

”În civil, că așa umblau în 2014 și în primele luni din 2015 toți inspectorii din București. Ei stăteau la primării, de fapt. Noua conducere a ISU a schimbat treaba în 2015, i-a pus din nou în uniforme și i-a rupt de primării că se creaseră tot soiul de coterii”, explică un pompier chiar de la Prevenire și Control.

Mai mult decît atît, unul din angajații clubului își amintise că cei doi inspectori le completaseră carnetele de PSI și el doar le semnase. Concret, în chestiunea aceasta, nu acționarii clubului mințiseră, constată procurorii.

1.488 de europlus TVA plătea pe lună clubul ”Colectiv” chiria către ”Pionierul”

De altfel, deși a aprobat arestarea patronilor, judecătorul a reținut că cei trei au fost sinceri, au făcut declarații extinse și ”au contribuit astfel la aflarea adevărului”.

Conducerea ISU o cheamă pe Antonina, pentru că George plecase între timp din corpul pompierilor, și o pune să dea o declarație. În declarația de la ISU, Antonina Radu susține că nu a fost niciodată la ”Colectiv”.

Conducerea ISU se delimitează de cei doi și declară că, dacă au fost la club, au fost pe cont propriu. Fără ca nimeni din unitate să știe. ”Dacă ne-au mințit, să facă pușcărie!”, răbufnește un ofițer de la ISU.

Procurorii cer arestarea lui George și a Antoninei.

În fața procurorilor și a judecătorilor, cei doi ofițeri de pompieri nu mai spun nimic, aleg să tacă. E dreptul lor legal.

Dar acționarii de la ”Colectiv” continuă să povestească despre întîlnirile cu pompierii.

În contact cu cei doi inspectori au intrat în 2014 și-n 2015 Cătălin Gancea și Costin Mincu. La audieri, cei doi patroni povestesc că urma să-i răsplătească pe inspectori. Cum? ”Pompierii ne-au dat de înțeles că vom încheia un contract cu o societate specializată de protecție contra incendiilor”, pretind acționarii ”Colectiv”.

”Pompierii ne-au spus că ei repreintă și ISU, și o societate specializată pe protecție la incendii. Nu-mi aduc aminte dacă o societate, un PFA, o Asociație” Acționarii ”Colectiv” în fața procurorilor

Pentru că acționarii nu și-au adus exact aminte ce le spuseseră pompierii, procurorii au notat în declarațiile inculpaților: ”Urma să facem contract cu o entitate”.

Patronii de la ”Colectiv” susțin că nu li s-a indicat o sumă de bani și că inspectorii n-au mai revenit și nu s-a semnat nici un contract. ”Ei au rămas însă cu impresia că, din punctul de vedere al pompierilor, sînt în regulă, de vreme ce pompierii cu mîna lor le alcătuiseră caietele PSI”, spune un apropiat al celor trei patroni de la ”Colectiv”.

Așa se explică răbufnirea juridică a judecătorului Gabriel Gunescu, de la Tribunalul Militar București.

Magistratul a văzut declarațiile patronilor și ce au declarat foștii și actualii șefi ai pompierilor.

Și a notat, în încheierea de ședință din 10 noiembrie 2011, că ”practica încetățenită ca organele de control să devină prestatori de servicii pentru cei controlați nu putea să nu fie în atenția șefilor ierarhici ai celor doi inculpați la toate palierele”.

 

2
Contractul semnat între Alin Anastasescu (stînga), unul dintre acționarii Colectiv, și Alex Pascu (dreapta), liderul trupei Goodbye to Gravity, care a decedat săptămîna trecută

 

Comentarii (90)Adaugă comentariu

paul  •  20 noiembrie 2015, 17:24

concluzie sau TL; DR: cei 3 sunt curati ca lacrima, Arafat e de vina. demisia !

Cătălin Tolontan  •  20 noiembrie 2015, 17:30

@paul: hai sa va spun cu maxima blindete ceva. Genul acesta de reactie l-am intilnit de citeva ori in ultimul deceniu. Cind apar la orice articole postaci care ne ataca pe noi si idolatrizeaza pe cineva inseamna ca exista un interes major in acoperirea unor chestii. De fiecare data povestea s-a incheiat nasol pentru cei aparati de postaci. Acest articol nu este despre Raed Arafat. Nu e nevoie sa-l aparati.

Robert  •  20 noiembrie 2015, 17:36

Uite asa descoperim...apa calda! Pai de ani buni e o practica in toate domeniile in care ne-am "aliniat" la legislatia UE. Sau am mai inventat o breasla ca sa aiba smecherii cum sa taxeze legal toate firmele din tara. Vin in control de la protectia muncii si-ti recomanda o firma sa te pui la punct. Vin de la mediu, de la PSI, etc... si uite asa te faci cu abonamente lunare, un altfel de taxe de protectie pe care le platesti sistemului ca sa-ti dea voie sa-ti desfasori activitatea. Activitatea aia care se sufoca zi de zi, luna de luna sub povara crizei, presiunea maririi salariilor si numeroasele taxe inventate ca sa ne aliniem la lumea civilizata. In realitate totul e o mare farsa, hartii si birocratie mizerabila, timp pierdut, bani irositi si bineinteles functionari cu rude care prospera (pe numele lor sunt firmele prestatoare de asa zisele servicii). Buna zicerea lui Bruce Leee de A3: "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!"

Calin  •  20 noiembrie 2015, 17:39

Concluzie: pentru patroni asta nu schimba nimic. Tot omor din culpa se cheama, pentru ca nu poti invoca faptul ca nu stiai legea. Este invocarea propriei culpe si nu-ti serveste la nimic. Insa este inca o poza, un "detaliu", cum gasesti prin cataloagele de pictura, ale acestui sistem creat in principal de legile stufoase si cu mult, mult prea multe exceptii, cazuri particulare, derogari si alte asemenea. Ametesti, nimic nu e clar, ajungi sa crezi ca singurii care stiu ce ar trebui sa faci sunt cei ce te controleaza, si, ca si consecinta fireasca, ei devin prestatori de servicii. Legi simplificate. Menzile si pedepsele nu sunt mici nici acum. Daca legile is amenzile sunt suficient de simple, clare si mai ales stabile, cat sa devina cultura generala, am rezolvat problema. Atunci le stiu si cei ce ar trebui sa le respecte, si cei pe care ar trebui sa apere.

ion  •  20 noiembrie 2015, 17:48

asa este, articolul nu este despre arafat. dar faptul ca simtiti nevoia ,dle tolontan, sa tot raspundeti celor ce va acuza ca ati fi primit ordin sa il "destructurati" pe acesta, ma face sa cred ca va simtiti vinovat. adica, dvs sunteti acuzat constant la rubrica de comentarii de cat e in luna si in stele, riscul meseriei (pe care vi-o faceti exemplar) si nu reactionati.. dar in ultima vreme, cand sunteti acuzat ca aveti un interes sa il atacati de arafat, simtiti nevoia sa raspundeti. daca adaug si faptul ca ati publicat in gazeta ca arafat stia de sponsorizari, fara sa asteptati si un raspuns aplicat al acestuia....nu da bine.

Steaua1986forever  •  20 noiembrie 2015, 17:55

@Cătălin Tolontan- tare frumos i-ai raspuns postacului. Evident, ai dreptate, sunt mult prea multi care iti raspund aici si in general, cam toti au anumite interese (cel putin pe subiectele "tari" - imi aduc aminte pe perioada Ridzi si Udrea era plin de "binevoitori" care ori te luau la misto finut ori te injurau birjareste). Interesanta aparitia contractului. Ca sa fac o paralela, acum nu mai e Ponta, eu cred ca cei 3 trebuie eliberati, ba mai mult, felicitati. Cum au reusit 3 tineri bisnitari sa darame un guvern, e mare lucru. Inca astept demisia (sau demiterea) primului ministru al Frantei. Interesant este ca cei "din strada" strigau tot felul de chestii pro-pompieri, pro-jandarmerie, cand colo, ce sa vezi? Ei nu faceau altceva decat sa fie varful de lance al coruptiei. Sigur, Ponta era de vina ca luau ei spaga......stim deja asta. Nu ma astept sa imi afisezi comentariul, esti obisnuit sa mi le cenzurezi. Aaaa, am uitat, o sa spui ca sunt postac pro-ponta. O zi buna, si succes in continuare cu articole si anchete de calitate.

Matei  •  20 noiembrie 2015, 18:09

Eu cred ca acel contract ii incrimineaza pe patroni. De ce: ei declarasera pe proprie raspundere ca nu erau mai mult de 80 de locuri, insa pe de alta parta ii stimulau financiar pe chiriasi sa aduca minim 400 de persoane. Daca ar fi respectat legea, ar fi trebuit sa fie doua iesiri, etc.

Cătălin Tolontan  •  20 noiembrie 2015, 18:27

@Steaua1986forever: si se vede treaba ca postacii care ne injurau in Gala Bute erau platiti din bani furati, potrivit DNA. @ion:uitati-va, va rog, pe posturile mele/noastre. Raspund destul de des, indiferent de tema. Si, intr-adevar, mai ales celor care critica. Pentru ca oamenii au nemultumiri si, daca pot, as vrea sa le explic. Nu vreau sa conving pe nimeni de nimic. Multumesc!

Arges  •  20 noiembrie 2015, 18:29

Cred ca patronii sunt vinovati, dar cred ca la fel de vinovate sunt persoanele angajate la STAT, care in loc sa verifice respectarea legilor, erau orientate spre spaga. N-as trece cu vederea nici faptul ca legile sunt prost facute, probabil la sugestia Specialistilor de la STAT. Aud ca salariile in regiile statului este cu 50% mai mare decat la privat, in conditiile in care aceste regii sunt subventionate. Avem un STAT prost croit, care doar consuma. STATUL este o forma de organizare sociala ! Cred ca atat putem. Unii capuseaza statul

Colibri  •  20 noiembrie 2015, 18:34

1.Autorizatie pe proprie raspundere pentru 80 de persoane si contract de inchiriere pentru 250 - 400 persoane, adica de 8 ori mai multi. E ca si cum intr-un vagon de 100 de locuri as vrea sa bag de la 800 in sus, cu cat mai multi cu atat mai mare profitul. __ 2. Nu cred ca patronii erau atat de naivi incat sa creada ca niste "pompieri" fara sa intocmeasca un PV de control ii pot asigura de faptul ca sunt cu totul ok !!! __ 3. Sa nu uitam ca ei mai aveau baruri sau cluburi in care erau administratori ..... chiar la toate aceste locatii aveau parte numai de "pompieri" spagari ?, chiar nu au avut si ei un control pe bune de la isu, itm, mediu, etc care le faca un control cu PV astfel incat sa stie cum ar trebui sa se incheie o astfel de activitate ? __ 4. contractul cu proprietarul parcului industrial Pionierul cum arata ? - conform legii in astfel de contracte se stipuleaza clar cine si de ce raspunde !! ei si-au onorat cele scrise atunci cand au inchiriat cladirea ? ___ Sunt privat si stiu ce spun si stiu ce inseamna legea si cum se desfasoara un control pe bune .... hai sa fim seriosi ca stiau si ei si sunt la fel de vinovati, daca nu cumva cei mai vinovati de tot ce s-a intamplat. Au zis las ca merge si asa, banul sa iasa __ In romanica de azi ORICE CONTROL SE INCHEIE CU PV, in care cel care controleaza, chiar e totul ok trebuie sa treaca 2-3 probleme si sa se termine cu minim AVERTISMENT - altfel sefu zice ca nu e ok .... si asta de prin 2007 incoace

cornel  •  20 noiembrie 2015, 18:35

Domnule Tolontan, Va urmaresc de ani de zile, cu marea satisfactie a descoperirii de catre Dumneavoastra, de regula, a elementelor determinante in cauzele expuse. Si acum imi amintesc cu placere de pozitia Dumneavoastra in cazurile Patinoarului artificial de la Brasov, Ministresa de la tineret si sport, si mai ales Gala Bute.Cui ii foloseste sa prezentati cum fac pe prostii niste patroni, ei prostind si opinia publica, asa cum o face si umflatu' de primar. Ce-i aia declaratie pe propria raspundere? Cand este clar ca pentru obtinerea autorizatiei de functionare reprezentantii primariei iti toarna un set de avize pe care trebuie sa le aduci semnate de la organismele abilitate, Insp. sanit.; Insp. sanit. vet.;Pompieri. Numai dupa aceea poti sa primesti de la Primarie Autorizatia de functionare. Este regretabil ca si Dumneavoastra prin modul impersonal in care expuneti problema, multumindu-va numai cu ce au spus cei in caza cu scopul de a-si diminua vinovatia si nu punandu-i exemplar la punct. M-ati dezamagit.

Maria  •  20 noiembrie 2015, 18:43

Buna seara ca de obicei foarte interesante articole. Documentate... Ce apreciez mult la dumneavoastra este ca pe cat posibil cititi comentariile de la oricine si mai si raspundeti. Dupa mine asta denota respect pentru cititorii dumneavoastra. Tare bine ar fi daca si altii ar face ca dumneavoastra. Si imi pare rau ca nu va ocupati si de alte domenii mai marunte....ati rezolva multe.

Cătălin Tolontan  •  20 noiembrie 2015, 18:46

@cornel: regret ca v-am dezamagit, dar preferam sa va dezamagim prezentind faptele si dind fiecarui om dreptul sa vorbeasca decit sa va incintam formulind noi opinii

Colibri  •  20 noiembrie 2015, 18:50

Scuze ... era vorba de 500 in postarea anterioara (400/80=5)___mai am o intrebare ... de ani de zile auzim ca jucariile chinezesti au vopsea nociva pt copii mici si au fost interzise pe piata ... de ce buretii respectivi, care degaja astfel de gaze toxice cand ard mai exista pe piata ? cine ii produce ? si mai ales de ce firma care a amenajat interiorul clubului a acceptat, chiar daca la cererea patronului sa foloseasca astfel de bureti despre care a spus ca stia ca sunt toxici ?? pai tot banul, cum sa piarda un contract ?? iar patronii colaboreaza si spun ca au fost de buna credinta ... hai sa fim seriosi . Au prieteni si rude patroni, deseori discutam chiar de legislatie si controalele pe care le avem , fiindca totul e o "jungla" in legislatie - deci nu aveau cum sa nu stie ""ce si cum"", iar scuza cu "credeam ca suntem ok psi" deja e sinistra !! nu e cazul sa le plangem de mila .... din cauza lor si a celor 2 de la isu mi-au murit niste cunoscuti.

daniel  •  20 noiembrie 2015, 19:08

Doar daca va fi sigilat clubul pentru urmatorii cinci ani, pentru a nu se distruge probele, poate se va afla adevarul. Altminteri, mi se pare ca o sa se grabeasca cineva sa intre la "curatenie". In afara incrucisarilor de fraze rupte din legislatia greoaie sau din actele contractuale, singura masura este inchiderea tuturor unitatilor similare clubului Colectiv sau a unitatilor ce nu corespund normativelor ISU (mai facem o usa la naos Bisericii Voronet). Acum o sa avem pedepse exemplare, mai mult sau mai putin meritate, pentru niste oameni care nu au facut altceva decat sa se muleze pe realitatile acestei tari. Intru foarte rar in cluburi, iar cand o fac imi asum riscurile. Cred sincer ca o sa cadem in partea cealalta. Regulile nu se schimba in timpul jocului. In caz de cutremur, putine cladiri din Bucuresti sunt sigure; in fond, nimic nu e sigur. Ar trebui sa inchidem toata tara pe acest fond emotional. Lucrurile trebuie facute cu cap si imbunatatite pas cu pas si nu trebuie sa asteptam ca ceva rau sa se intample pentru a scotoci dupa o "reparatie" provizorie si uneori mai distructiva.

Ingrid  •  20 noiembrie 2015, 19:10

Am citit cu multa atenție articolul dvs. Și pentru ca știu, pentru ca am fost acolo, în seara de 30 octombrie, imediat după declanșarea incendiului, pentru ca știu ca lucrurile s-au petrecut exact așa cum sunt descrise în articol, vreau sa va spun câteva amanunte: nu politia i-a sunat pe cei trei administratori, imediat după eveniment. Viorel, unul dintre angajați a fost sunat de unul dintre polițiștii aflați la fata locului sa vina sa dea o declarație de martor. Acesta i-a anunțat pe cei trei administratori chiar în momentul în care ei se îndreptau spre secția de politie. Atunci Alin Anastasescu a luat numărul de telefon de la Viorel ( rămas în memoria telefonului) și l-a sunat pe ofițerul de politie, întrebând unde sa vina. Toți trei s-au dus la Politia Capitalei, singuri, ne chemați de nimeni. Au fost sinceri tot timpul, nebântuiți de lașitatea de a fabrica sau distruge probe, așa cum au procedat cei mai maturi ca ei, patronii de la Golden Ideas - azi în arest la domiciliu ( cercetati pentru doua infractiuni modest pedepsite cu pedepse de 2 bani) drept premiu ca au îngreunat aflarea adevărului intr-o drama bântuită de 58 de morți și zeci de răniți. Și încă ceva: administratorii "Colectiv" s-au opus folosirii efectelor pirotehnice cu flacara calda la concertul trupei Goodby to Gravity. Au purtat discuții cu reprezentantul firmei Golden Ideas în acest sens și i-au INTERZIS folosirea oricăror artificii în incinta! Dacă reprezentantul GI va avea curajul și demnitatea de a recunoaște acest lucru, rămâne de văzut. Dar discuția aceasta a avut loc în prezenta mai multor martori care au fost prezenți și au auzit în mod direct interdictia exprimată în clar de administratori. Ce s-a întâmplat după. ...

Colibri  •  20 noiembrie 2015, 19:25

si ca sa inchei privind proprietarii (ca inteleg ca politistii deja le plang de mila), in orice contract cel care inchiriaza trebuie sa dea detalii chiriasului privind riscurile ssm si psi, punctele vulnerabile si un minim de instructiuni chiriasului prin care ii spune ce are sau nu are voie sa faca. __ In orice firma, chiar de 2 persoane trebuie sa existe un responsabil psi care emite aprobari de "FOC DESCHIS" - deci proprietarul clubului trebuia sa aiba o astfel de persoana care trebuia sa le spuna celor cu concertul despre situatia clubului si el dadea aprobarea pentru folosirea artificiilor - daca nu era nimeni numit inseamna ca administratorul isi asuma raspunderea acestui responsabil psi ___ ;) si nu inteleg de ce apare in titlu "pt ce firma le cerusera bani" ? - in text nu apare nicaieri ca le-au cerut sau au dat bani in afara de sponsorizari !?!?!? .... pe bune e ca titlul ala cu raed si cu ambulanta .... da bine la ... "vanzare" :))

Colibri  •  20 noiembrie 2015, 19:44

Referitor la titlu - documentele pot fi "incredibile" doar daca in ele apare interdictia explicita din partea proprietarului de a folosi "foc deschis" in interiorul clubului , asa cum spune @ Ingrid ... in rest e doar un contract normal care de fapt , trist dar adevarat, nu face altceva decat sa transeze legal ce ii interesa cel mai mult pe proprietari "BANUL ....", ceva despre siguranta oamenilor sunt convins ca nu are in continut. __ @ Tolontan , un weeked placut !!

Alan  •  20 noiembrie 2015, 19:57

totusi..unde apare in contract partea cu nr de oameni vs banii pe care ar fi trebuit sa ii plateasa organizatorul? Ca nu vad în cele 2 poze..

Alan  •  20 noiembrie 2015, 20:01

@Ingrid : cei care au luat parte la discutia dintre administratori si conducerea GI ar trebui sa se sesizeze si sa dea declaratie. Daca ii cunosti..ar trebui sa le sugerezi asta.

pawn  •  20 noiembrie 2015, 20:03

da, ma, tolontane, toti suntem postaci plini de bani. da' nu stiu cum se face ca foarte putina lume se intreaba care e relatia dintre tine si dni+sra. pardon, dna+sri. cum de crezi tu in noua manastire secu, cum de le afli si le timiti tu predicile pe piata... oare cand o veni si la noi ceva ca in polonia?

Anastasescu Ghorghe  •  20 noiembrie 2015, 20:08

Multumesc d-nule Tolontan pentru investigatie, sunt tatal lui A lin si doesc sa se afle adevarul.condoleantelor victimelor. respect gsp.

Stelian  •  20 noiembrie 2015, 20:41

1. Despre legi. E usor sa spui ca trebuie sa cunosti legea, numai ca: a) legile se modifica repede prin OUG, care de cele mai multe ori modifica radical legi. b) pentru a avea acces la legi trebuie sa platesti, ceea ce nu e normal. c) uneori o OUG este neaprobata de parlament (se mai intimpla si d-astea!) O vreme ea a produs efecte, dar nefiind legiferata nu mai produce. Ce se intimpla cu intervalul cind a produs? 2. Ma asteptam la niste declaratii publice ale celor in drept. Nu de alta, dar am impresia ca locul a fost calcat de prea multa lume care nu avea ce sa caute acolo... Nu stiu cit timp au stat procurorii pe acolo sa caute si sa adune dovezi. 3. Se confirma ideea ca s-au gasit vinovatii deja, inainte ca ancheta sa se termine. Anchetatorii stiu de la inceput vinovatii si deja au pedepsele propuse... 4. Este o drama teribila. Dar dupa drama trebuie sa vina si o serie de masuri practice pentru a evita alte drame. Unele trebuiau sa vina repede (de exemplu existenta obligatorie si semnalizata luminos si prin sageti a unei a doua iesiri, instalarea la loc vizibil a unor stingatoare, usile sa se deschida obligatoriu spre exterior...). Altele sa vina mai tirziu (calitatea buretelui fonoabsorbant, existenta sesizoarelor de fum, legarea cladirilor care pot primi mai mult de 100 de oameni la o centrala de alarmare pe baza de sesizor de fum si sau CO2 sau CO...) Toate general aplicabile. 5. S-a constatat insa mobilizarea de controale fiindca a dat ordin un premier frustrat ca a ratat F1 in Mexic, iar inspectorii, care se stiu cum au ajuns inspectori, au zis Sa traiti! si s-au aruncat ca ulii...

Eddie  •  20 noiembrie 2015, 20:43

Ok, patronii au cooperat... e in regula se va tine cont de asta la darea verdictului. Dar un lucru cred ca e clar pt toti (cel putin asa vad eu lucrurile): ei nu au cum sa iasa basma curata din momemnt ce au un local aprobat pt 80 locuri pe scaune iar ei mai departe semneaza un nou contract cu o trupa rock in care incurajeaza clar trupa sa aduca peste 400 vieti in fundatura aia!

daniel  •  20 noiembrie 2015, 20:43

O sa fie o mare tarantela cu acest "Colectiv". Consecintele din pacate sunt /morti/raniti/familii distruse/localuri inchise/miscari politice/...si in final miscari politice cu scop administrativ. Un incendiu propagat suspect de rapid, cu degajarea unui cumul ciudat de noxe incompatibile cu viata, face ca orice act contractual sa paleasca pana la elucidarea cazului. Cea mai mare problema este insasi rezolvarea ei. Rezolvarea pare-se ca vine prin ingradire (inchidere cluburi, carciumi, cinematografe, teatre etc...). Masurile de preventie ale unui atentat terorist, pe langa faptul ca nu pot impiedica replicarea sa, se transforma intr-un conglomerat de actiuni brutale si unilaterale impotriva cetatenilor si libertatilor acestora din urma. Se pare ca acest caz numit "Colectiv" a fost deja "revendicat" dupa primele ore de la aprinderea infernului.

ingrid  •  20 noiembrie 2015, 20:44

@alan: martorii prezenți vor fi audiați de procurori. Numele acestora au fost aduse la cunostinta anchetatorilor încă din noaptea tragediei și sunt menționate în prima declarație data de administratori în fata organelor de urmărire penala. Dacă nu au fost încă chemați pentru a da declarații se datorează, probabil, volumului mare de munca pe care anchetatorii sunt chemați sa-l depună. Nu au timp, încă, sa administreze și probele în apărare. Mai vreau sa va spun ceva, inclusiv lui @colibri. Se face o confuzie regretabila atunci când se afirma ca autorizatia de funcționare a clubului " Colectiv" se referă la " 80 de locuri". Locația este autorizata pentru desfășurarea în incinta a doua activități : - bar, cu 80 de locuri pe scaun ( mențiunea este necesara doar din punct de vedere al regimului fiscal aplicabil unităților de alimentație publica - taxa pe scaun, dacă va aduceți aminte); - club, discoteca - fără nicio mențiune cu privire la numărul de locuri...in picioare. Întreaga locatie măsoară cca 450 mp. E absurd sa-ți imaginezi ca un asemenea spațiu ( aproape jumătate de km) era alocat doar pentru 80 de meseni. @colibri, când cineva spune NU înseamnă NU, indiferent ca e scris, spus sau mimat. Nici la viol legea nu-ți cere ca victima sa scrie ca refuza sa fie violată. Mai mult, odată ce Digidream a contactat, în vederea realizării show-lui pirotehnic, o firma autorizata în domeniu, aceasta firma avea toată responsabilitatea -potrivit legii - de a asigura desfășurarea spectacolului în deplina siguranta. Firma autorizata are obligatia legala de a asigura perimetrul, inclusiv prin aducerea și amplasarea propriilor extinctoare ( nu acelor existente în locatie) umplute cu soluții de stingere specifice tipului de efect pirotehnic folosit. Firma Golden Ideas nu a respectat niciuna din obligatiile legale. Pirotehniștii - angajati ai firmei, trimiși acolo de patronii Golden Ideas s-au jucat pur și simplu cu focul, nu stiuau ce efecte pirotehnice au montat pentru ca instrucțiunile de folosire erau...in limba bulgara. P.S. Tot firma Golden Ideas -din al cărei depozit au fost scoase și date pirotehniștilor artificiile blestemate, avea obligația legala sa asigure traducerea în limba romana a instrucțiunilor de folosire. Or Pirotehnistul a declarat senin ( și ***, după părerea mea) ca nu știe ce a pus acolo...ca era scris în bulgara. Pentru sinceritatea lui e acasă acum, în arest la domiciliu. La fel si cei doi patroni de la Golden Ideas. Sa aiba timp si conditii sa faca traducerea din limba bulgara. Cei trei administratori, pentru ca nu aveau autorizație ISU ( nici Casa Poporului nu are, nici Arena Națională, nici 93% dintre scoli, nici spitalele, nici Înaltă Curte etc n-au) sunt arestați. Bună treaba!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ruxandra  •  20 noiembrie 2015, 20:47

Clar, "o societate specializată pe protecție la incendii" inseamna ca cei de la ISU iti iau spaga si apoi te fac sa faci contract tot cu ei (sau rudele lor). ei au firmele specializate, ca numai ei sa ia toti banii. Asa e si la CNCAN. Si aia ne protejeaza la fel. Si la Mediu. :-). Va iau toti banii, ei centreaza, ei dau cu capu', ei te lasa sa nu faci nimic daca le platesti lor. conflict de interese. cred ca DNA are ce cerceta...

Cătălin Tolontan  •  20 noiembrie 2015, 20:51

@pawn: ne-ai prins. Asta e relatia dintre noi si DNA+SRI https://www.tolo.ro/2015/11/13/dna-a-clasat-de-doua-ori-un-dosar-penal-cu-sponsorizarile-pompierilor-un-judecator-spune-azi-ca-sponsorizarile-sint-vinovatii-in-lantul-cauzal-al-catastrofei-de-la-colectiv/ -------si asta--------------https://www.tolo.ro/2015/10/20/purtatorul-de-cuvint-al-sri-a-negociat-cu-elena-udrea-un-contract-de-10-000-de-euro-in-campania-electorala/ -----------si asta ---------------https://www.tolo.ro/2015/09/16/uniunea-europeana-pupa-unde-scuipa-dna-si-sri/

neaalecu  •  20 noiembrie 2015, 20:52

Stimati comentatori, Mai si ganditi cand scrieti, daca o faceti neinteresat(financiar bineinteles).Cand il ataca pe Arafat ,C.T. este basist si e atacat de Bruce Lee de A3 sau Gadea. Cand il apara pe Arafat era injurat de pedelisti si basisti. Cand o ataca pe E.U. este omul Varanului il ameninta si il injura Basescu si basistii.La fel cand scrie despre Ritzi sau despre Dragnea.E platit de Gigi,Giovani ,Borcea sau Netoiu.E platit de judecatori,procurori DNA . Dar e platit si de patronii de la Colectiv ca vrea sa-i scoata basma curata.E sub acoperire dar nu e sub acoperire.Ne hotaram o data ? Nu poti sa fii platit de catre toti.Nu are sens.Ca ziarist e bine sa te injure ambele tabere,inseamna ca numai atunci iti faci meseria.Nu ,nu sunt avocatul lui Tolontan.Incerc doar sa fiu logic si sa nu-i jignesc nici macar pe cei care-mi jignesc inteligenta.Traim intr-o lume libera,oameni buni!Terminati cu frustrarile si incercati sa ganditi.Cine a zis ca e usor?Daca nu aveti nimic de spus ,incercati sa va abtineti.Nu mai raportati totul la politica si nu mai priviti totul in alb si negru.Viata e cel putin gri,in multe tonuri.

daniela  •  20 noiembrie 2015, 21:03

pana acum cel putin ce-au declarat s-a dovedit a fi adevarat, cu un amendament: orice patron stie ca trebuie facut instructajul PSI pentru personal, asa cum trebuie facute si caietele de protectia muncii . aici au zbarcit-o, si clar nu aveau dotarile necesare prevenirii extinderii unui incendiu : instinctoare, etc.

Crimson Veritas  •  20 noiembrie 2015, 21:15

Dar au fost alte articole despre ... Raed Arafat ... si nu trebuia sa fie nici unul! Pentru ca Raed Arafat nu poate fi scos mai vinovat in aceasta chestiune decat Kovesi ... sefa institutiei pe care o slavesti! Daca in orice institutie ... sunt functionari, angajati ... care incalca legea ... aceasta este o chestiune care tine de Politie si Parchet (intitutii care au atributii de investigatie ... legale) ... ca si investigarea falsului in acte si declaratii comis de patronii clubului respectiv ... NU seful serviciului! Sa-l acuzi pe Arafat ca nu face pe procurorul ... intr-un numar interminabil de articole ... este ... deplasat! Sa tragi concluzia ca 'Arafat stia de sponsorizari' ... pentru ca o persoana din teritoriu sustinuse acest lucru ... si il informase pe Arafat ... in loc sa se adreseze autoritatilor ... care aveau competenta necesare ... este deasemnea straniu! Si EU te-am informat ... ca Iohannis este membru al servicilor secrete germane (sarantocii astia nu au decat 3) ... deci iata dovada ... ca stiai ca Iohannis este membru al servicilor secrete germane ... cand l-ai votat!

Filbert  •  20 noiembrie 2015, 21:16

@neaalecu In concluzie, Tolo reuseste sa fie platit de foarte multa lume :)

Filbert  •  20 noiembrie 2015, 21:19

@Daniela Ce este un 'instinctor'? Nu de alta da' webdex-ul nu sufla nici un cuvint (la propiru) despre asa ceva. Intreb pentru ca am mai citit termenul acesta in alte comentarii, pe alte site-uri.

neaalecu  •  20 noiembrie 2015, 21:36

Orice patron face contract cu o firma care se ocupa de autorizatia de mediu,cu alta care se ocupa de cea de pompieri,cu cea de ITM sau ***!!! Chiar nu te mai poti ocupa de afacere daca incerci macar sa le faci tu pe toate,nu ai cum! Cand se da o ordonanta de urgenta sau o lege noua vei primi pe toate caile posibile ofertele unor firme care-ti vor obtine autorizatia.Absolut legal,bineinteles!Interesant e de facut ancheta si de vazut cine sunt actionarii acestor firme.Si oricum e greu de dovedit ca legile si ordonantele sunt cu dedicatie.Daca nu dai curs unei oferte ,pe pariu ca in sase luni, maxim, vine ”autoritatea” in control? Cine incheie contracte nici nu mai este controlat.Numai administratorii de firme stiu asta .Sa nu fim ipocriti!Tot administratorii stiu ca erau controale de la PSI care se lasau cu mici amenzi si sponsorizari sau cu amenzi uriase si inciderea activitatii,cu recomandari de a colabora cu firme ”specializate”.Instructajul de *** si PSi se face ca sa fie facut si semnat.La fel si Medicina muncii!Daca nu ai contract ,vine Sanepidul!Punct ochit,punct lovit!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristina  •  20 noiembrie 2015, 21:37

Catalin, iti multumesc mult pentru articol, acesta confirma banuielile cu privire la acest PSI si mai ales acest ISU. Sper din suflet ca cei vinovati sa plateasca. Asteptam de ceva vreme varianta patronilor despre care nu am auzit decat de bine pana acum si imi pare tare rau ca traim asemenea drame... Sper ca adevarul sa nu fie ascuns si ca tu, care esti un tip obiectiv si nepatat, sa afli adevarul si sa ne tii la curent. Cei care au mirit merita asta. Va rog dragi postaci sa nu sariti pe mine! Va vedeti din multime... Sunteti noii securisti!!!

Nagy  •  20 noiembrie 2015, 21:41

@Daniela: de unde stii ca nu facusera instructajul PSI pentru personal?! Altfel, ce sunt alea "instinctoare"?, adica ceva legat de "instinct"?, ca, de fapt, se numesc "extinctoare", de la "extinctie"!

Colibri  •  20 noiembrie 2015, 21:43

@ ingrid - cu respect cunosti legile cat de cat ? eu am 5 firme, am prieteni cu baruri si cu pensiuni, pt mine am facut cursuri de aprox. 10.000 lei in domeniu si dupa am 2 angajati platiti cu cursuri pe firme (fiecare cam 3.000 lei cursuri ), am jurist si am stingatoare la zi, exercitii de evacuare, detectoare de fum si splinkere in sedii ... am si hidranti care mai nou se verifica de firme autorizate si asta fara sa lucrez in domeniul respectiv .... EI CE AU AVUT ??? Toate aceste costuri le suport si ma fac sa am un profit mai mic decat decat cei care merg pe .... "burta" pentru profit . ____ Comparatia cu violul e total stupida in contextul actual si ma face sa am anumite intrebari asupra postarii tale ... uneori e mai ok sa taci, macar din respect pt cei care au murit. Violul presupune un act violent ceea ce nu cred ca a fost in cazul patronilor de la colectiv, iar in acest caz "NU" verbal nu este echivalent cu cel in cazul unui viol . ___ Ca sa inchei, am 2 copii acum de 22-24 de ani, de la 14 ani le-am spus ca astfel de locatii sunt CAVOURI si sa nu mearga in astfel de locuri ..... si am avut dreptate - de fapt cum poti sa denumesti un loc de "jumate de km patrat" fara geamuri (asa am inteles), fara aerisire in tavan, detectoare de fum, cu doar 1-2 stingatoare (corect asa scrie legea 2 la 250 mp, dar pt anumite conditii) si cu o singura iesire ..... dupa logica dvs. pe 500 mp ar putea sa fie "cazati" chiar 1000 de posibile ""torte umane"", sau chiar mai mult . Nici nu vreau sa ma gandesc ...

geo  •  20 noiembrie 2015, 21:44

1.tolo, felicitari! 2. Mie nu.mi pare ca arafat e genul care sa ia spagi. E atat de dedicat meseriei ca nu.l vad amestecandu-se in troaca. Doar ca nu i-au prea iesit actiunile de urgenta din ultimii ensphe ani. 3. Sunt inca sub influenta deconturilor pe care le facea udrea. Frate, dar cheltuia femeia cat as fi cheltuit eu in 10 vieti dintr-o munca cinstita. F necajita ca n-am fost si eu o ministra, ceva... 4. Nu mai dau 2% la smurd de 3 ani. Am fost la sediul lor si am ramas traznita: in viata mea n-am vazut un sediu mai luxos. 5. F trista ca traiesc in tara asta. The end

Cătălin Tolontan  •  20 noiembrie 2015, 21:49

@Crimson Veritas: de ce afirmam ca Raed Arafat stia de sponsorizari? Pentru ca Raed Arafat mi-a spus ca stia in acest interviu: https://www.tolo.ro/2015/11/17/raed-arafat-stia-de-sponsorizari-cum-arata-documentele-si-ce-spune-seful-suprem-al-isu/ Gasesti declaratia lui in pasajul unde spune ca e un vechi obicei la pompieri si ca le-a zis ca sa nu fie intr-un fel. Abia apoi a aparut in dialog chestiunea cu plingerea ofiterului din Bacau. Care ofiter, nici aici nu e adevarat ce spui, s-a adresat autoritatilor, a facut denunt la DNA. Mai mult nu putea sa faca, decit sa plece cu tulumba sa atace Bucurestiul. Dar DNA a spus ca sint ok sponsorizarile. Foarte bine, asa au crezut ISU si DNA in iulie 2015. Iar acum, patru luni mai tirziu, Raed Arafat spune ca nu sint ok sponsorizarile. Atita tot. Fara nervi, fara suparare. Calm ca le vom afla pe toate, incet, incet.

Colibri  •  20 noiembrie 2015, 21:49

@ Filbert "instinctor" = extinctor sau stingator .... instinctor cred ca stii prea bine ce inseamna in dex argou :)) ...

ingrid  •  20 noiembrie 2015, 22:07

@daniela: aveau și caietele PSI, și instructajul făcut la zi și extinctoare - 6 bucăți. Nu au fost folosite în panica ce s-a creat. Toate aceste lucruri ce vi le spun sunt materializate în probe existente la dosarul penal. Și nu e vorba de a ieși basma curata. Ci de a judeca lucrurile așa cum sunt ele în realitate. Nu după ureche. În plus, administratorii clubului "Colectiv" nu erau proprietarii spațiului. Și ei erau chiriași.

ingrid  •  20 noiembrie 2015, 22:27

@colibri: mă bucur pentru tine, pentru reușita în afaceri, pentru cât de lina Îți este ție viața și pentru sfaturile părintești date copiilor tai. Nu mă bucur, însă, de faptul ca minunata ta viața, ocolita de necazuri datorita prudentei si suficientei tale te face sa crezi ca ai dreptul sa judeci după ureche, pe oricine și orice. Sa nu uiți sa le spui copiilor tai sa nu folosească metroul, sa nu circule cu mașina, sa nu meargă la teatru. Aaa, sa nu uit: sa nu cumva sa se duca la școală. Iar când vor avea copii sa nu-i duca la grădiniță, ca-i bai mare: nu sunt autorizate ISU P.S. Cunosc legile al naibii de bine.

Teo  •  20 noiembrie 2015, 22:34

De multa vreme consider ca CTP si Tolontan sunt cam singurii care merita cititi din presa romaneasca. Mai mult ca sigur , sper, ca exista si alti ziaristi buni dar nu stiu de ce pt moment ei imi par cei mai sinceri. Comentez rar despre un articol ( e al cincilea comentariu in 5 ani) si tin minte cand nu eram de acord cu Tolantan cand a inceput ancheta despre gala Bute. Si am comentat si mi a raspuns si eu tot pe a mea -))). Si uite ca avea dreptate si nu era subiectiv ( Voiculescu-))) era doar ziarist. Scuze Tolo. Iar despre acest articol nu stiu daca se vrea sa u nu sa disculpe pe cineva, se prezinta doar realitatea. Si nu exista ca patron sa crezi ca tu esti in regula ca doi pompieri ti au completat niste fise .

ovidel  •  20 noiembrie 2015, 22:34

Eu de ex l-am aparat pe Arafat.De ce , pt ca il idolatrizez?E doctor, nu?Va faceti iluzia ca nu o fi primit niciodata bani sau cadouri de la pacienti?Da stiti multi care nu au primit sau nu ati avut probleme de sanatate in familie ca sa stiti? Daca DNA are dreptate si chiar ca are, tot sistemul e putred.Gunoiul e asa de mult ca toti ne facem cruce auzind de banale spagi de milioane de euro.Oare cum arata 1 milion de euro? Si cand stii ca nu ai autostrada de 25 de ani, ca au taiat mizeria de salariu minim iar ei huzuresc, cum sa nu il vezi sfant pe Arafat care s-a gandit,poate chiar i-a pasat, sau doar a avut o pasiune sa faca ceva bun si pt popor?Desigur gandesc invechit.Dar asa s-a trait 70 de ani pe acest petec de lume. Intreb altfel?Putea rezista el intr-o turma de hiene daca era Alba ca Zapada? Cu siguranta nu!Adica daca DNA ia pe cineva, e doar 1% - sau mai putin?-din realitatea coruptiei. Ce incerc domnu Tolontan e sa lasam fariseismul deoparte.Nu ma refer la dvoastra ci la autoritati si la multi cruciati care scriu aici.Luptatori contra coruptiei!!!Nu e cel mai mare luptator Basescu si toti din jurul sau au probleme mari? Vad si in seara asta ca va straduiti sa prezentati din toate unghiurile problema.Doar ca ati intrat in subiect destul de nepregatit in primele zile si ati balansat prea mult lucrurile spre o extrema.Daca unii au mai criticat a fost si o atentionare sa nu va lansati intr-o singura directie.Evident v-ati redresat pe parcurs , e foarte bine.Sunt convins ca nu v-a fost moale sa va luati de Basescu si ai sai cand erau pe cai mari.Deci e greu sa va banuim prea mult de partizanat desi recunosc va mai banuim. Tocmai pt ca am o varsta si am vazut multe ,am suficienta incredere ca puteti fi echilibrat.Cel putin la criticile ziaristilor din prima line se pare ca autoritatile mai dau inapoi.Sunteti necesari in societatea noastra inca subreda, va doresc din nou: echilibru cat mai mult posibil! In alta ordine de idei sunt de acord cu ce scrie Daniel, exista o suprareactie emotionala.Nu putem aduce mortii inapoi, putem invata cu totii din aceasta nenorocire.Daca ne-ar lua pompierii la puricat pe toti, cred ca blocurile vechi, casele vechi, instalatiile vechi electrice nu corespund.Ce o sa facem?Cred ca cu bun simt si responsabilitate fiecare poate remedia, face mai bune lucrurile in dreptul sau.

Andrei  •  20 noiembrie 2015, 22:47

Da.pozitia ta fata de arafat a parut cel putin ciudata.si uite ca ti-a dat un raspuns se pare bine documentat.iar daca tu ai mers pe o informatie neverificata si el are dreptate,cine este postacul la comanda de x euro cu tva inclus?

DAN  •  20 noiembrie 2015, 22:47

CERT: au murit multi oameni nevinovati. Raspunzatori(morali sau juridic) sunt destui. DUMNEZEU, NUMAI EL, SA-I IERTE PE TOTI. NOI(tu, el, ea, toate furnicile astea marunte care muncim si gandim) NU VOM UITA !!!

Pop  •  20 noiembrie 2015, 22:54

Pana la urma, cine va plati despagubiri victimelor de la Colectiv? Cine va plati tratamentele? Noi toti, contribuabilii, da?

Colibri  •  20 noiembrie 2015, 22:56

@ ingrid - nu cred ca esti in masura sa imi dai sfaturi - copii mei au 5 cunoscuti care au murit in clubul prietenilor tai ... si eu cunosc legile foarte bine - mai putin cele legate de "viol" pe care vad ca il invoci in apararea prietenilor tai. Daca ai fi citit postarile mele poate vedeai ca am spus ca daca treceau o anumita fraza in contractul de subinchiriere era ok pt ei. __ Intamplator teatrele si scolile chiar daca nu au autorizatie, geamurile nu sunt zidite si au chiar 2 iesiri de siguranta ... inclusiv cele vechi. __ Si crede-ma noi nu mai mergem de aproape 8 ani cu metroul cand stam in buc, iar privind partea cu masina nu o inteleg ... Eu nu judec pe nimeni, nu imi permit, doar constat ... apropo cu cat crestea profitul la fiecare om in plus in "cavou" ?? daca cunosti legile atat de bine ma intreb de ce prietenii tai au ajuns in situatia actuala ? de ce nu le-ai spus ca la schimbarea destinatiei unui spatiu sau modificarea spatiului respectiv au nevoie de autorizatie ? ...

R  •  20 noiembrie 2015, 22:57

@ Ingrid si cititorii ei: 500 mp nu este egal cu jumatate de kmp! Jumatate de km (patrat, ati omis sa mai scrieti) este echivalentul unui patrat cu latura de jumatate de km, deci 500mx500m = 250.000 mp = 25 hectare. Cam mare diferenta fata de 500 mp...

Adi  •  20 noiembrie 2015, 23:09

@Pop...esti serios?Platesti cateva sute de parlamentari, cateva mii de militieni, militieni locali...popi...Asta daca platesti ceva catre statul asta ***.Ma faci sa zambesc amar..

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează