Supraviețuitorul de la Colectiv a avut dreptate: conform coordonatelor GPS, două ambulanțe BGS și Sanador au ajuns în zonă, dar au fost refuzate! Ce spune Arafat

Într-un document din 2009, Arafat susținea că privații vor să folosească exercițiile cu statul ”ca mijloc de reclamă”. ”De aceea nu facem exerciții împreună”, susțin privații

joi, 17 decembrie 2015, 6:58

UPDATE: Poziția lui Raed Arafat pe facebook aici. Nefiind obișnuit cu relatările de presă, ci doar cu laudele și aplauzele pentru el și cu insultele incalificabile (inclusiv rasiste) ale suporterilor proprii pe contul său de facebook la adresa oricui nu-l elogiază, șeful Departamentului de Urgență susține că noi ”pictăm” interesați și mînați de la spate de cine știe ce scopuri. Nu facem nici un comentariu. De altfel, secretarul de stat nu neagă esența, și  anume că cele două ambulanțe BGS și Sanador au fost la Colectiv și au fost refuzate, ci doar inversează ordinea venirii lor.  Așa cum am promis, mîine publicăm o discuție amplă cu Raed Arafat. 

UPDATE: RISE vorbește azi și despre bacteriile secrete, pe care Ministerul Sănătății nu le găsește în spitale. 

UPDATE: Jurnaliștii de la RISE scriu despre felul în care sînt atribuite contractele de igenizare din spitale. A trecut aproape o săptămînă de la termenul în care Ministerul Sănătății a promis că va face public rezultatul inspecției legate de infecțiile din spitale. 

de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

1
Raed Arafat scria în 2009 că ambulanțele private vor să-și facă publicitate dacă ar lua parte la exerciții comune cu ISU și SMURD. În acest moment, în cazul unui dezastru major, de pildă un cutremur,  privații spun că nu ar putea lucra eficient împreună cu statul pentru că nu au făcut aplicații. Arafat îi contrazice.

 

Sînt replici după lămurirea cărora am umblat o lună și jumătate.

Pentru că un alt mit #Colectiv merită clarificat.

Prima oară ne-am referit la morții ascunși. Acum, vorbim despre ambulanțele și medicii privați care ar fi fost blocați în seara catastrofei.

Pe 2 noiembrie 2015, în seara ultimei zile de doliu național, Liviu Mihaiu realizează la TVR o ediție specială a emisiunii ”Între bine și rău”.

Se pun tot soiul de întrebări incomode.

Este momentul în care televiziunea publică încearcă să-și răscumpere absența emisiei din noaptea tragediei. Prezent și el în emisiune, Dragoș Pătraru le explică în clar lui Raed Arafat și lui Daniel Dragne, prim adjunctul de la IGSU, că ”românii s-au păcălit de atîtea ori cu autoritățile că e normal să fim sceptici”.

Calmi, Arafat și Dragne, plus ministrul Bănicioiu, care intervine telefonic, descriu ceea ce urmau să devină adevărurile oficiale ale tuturor acelor zile: pompierii nu știau de Colectiv, intervenția a mers impecabil, au fost suficiente ambulanțe, salvările private n-au existat și n-au fost refuzate, România are suficiente resurse medicale și răniții vor fi îngrijiți ca în orice țară din Europa.

La scurt timp după startul emisiunii, în platou are loc următorul dialog:

”Liviu Mihaiu: Am și eu o întrebare. Există acest zvon, nu e verificat, am înțeles că în apropierea locului tragediei este un centru al BGS, care are salvări și chiar oameni. Am înțeles că ei nu au putut să intervină…

Raed Arafat: Deci. Zvonurile astea sînt lansate. La fiecare caz se lansează zvonuri, mai ales cu sectorul privat. Că ce bine ar fi dacă sectorul privat era acolo! Deci haideți să ne înțelegem clar: legislația ne permite să-i chemăm și chiar să-i chemăm obligatoriu să vină și după care să-i decontăm. N-avem nici o problemă. Asta-i legea numărul 95. Nimeni n-a zis privatul să nu intervină!

Liviu Mihaiu: Dar i-ați chemat?

Raed Arafat: Nu.

Cătălin Tolontan: Dar au vrut să vină?

Raed Arafat: Nu.  N-am nici o informație…

Alin Pandaru (supraviețuitor Colectiv): Ba da, au vrut să vină și n-au fost lăsați de poliție să vină!

Raed Arafat: Cine, vă rog, v-a zis?!

Alin Pandaru: Am martori care mi-au zis că ambulanțele private n-au fost lăsate de mașinile de poliție să vină.

Raed Arafat: Cine a zis acest lucru?!

Alin Pandaru: Vecinii care erau acolo.

Raed Arafat: Credeți-mă că eu nu știu de acest lucru și eu nu știu că mașinile de poliție nu au lăsat vreun privat să intervină. Dacă privatul v-a zis că el a vrut să vină și n-a fost lăsat de poliție, va trebui să vină și să spună aici”. 

*sursa video: TVR

N-au venit privații, dar au venit coordonatele GPS.

Astăzi, putem publica date care confirmă că o mașină a BGS a fost în acea noapte, la aproximativ o oră după catastrofă, chiar pe strada care mărginește zona intervenției.

Și n-a fost singura ambulanță privată de la fața locului!

O mașină de la Sanador a reușit chiar să pătrundă dincolo de primul cordon.

Ambele ambulanțe private au fost însă blocate, pînă la urmă, de poliție, care le-a întors și le-a trimis, goale, pe drumul lor.

Datele de pe GPS și mărturiile adunate de către Gazeta Sporturilor confirmă cu exactitate ceea ce a spus, pe 2 noiembrie în studioul televiziunii publice, Alin Pandaru, supraviețuitorul incendiului de la Colectiv.

Să le luăm pe rînd.

”Cei de la BGS nu mai aveau sediul lîngă Colectiv, se mutaseră de puțină vreme undeva spre Vitan. Dar de la baza lor nouă și pînă la Colectiv făceau pe cheiul Dîmboviței, la acea oră, cîteva minute”, povestește cineva care cunoaște faptele din acea seară.

”Am aflat de tragedie din dispeceratul 112, cu care oricum noi sîntem conectați pentru că ISU subcontractează salvărilor private anumite cazuri”, spune o sursă din interiorul BGS.

De ce nu vreți să vă tipărim numele? ”Adevărul e că toți privații din sistemul de urgență se tem de Raed Arafat și e de notorietate că el ne e ostil. Nu vreau să expun firma la care lucrez”, susține omul de la BGS.

Dar nici ei nu rămîn datori.

Privații din sistemul de urgență îi sînt, la rîndu-le, ostili lui Arafat. Și nu numai privații.

În special vechii oameni de la Ambulanța București au un cui împotriva lui Arafat. ”Pentru că Raed a modernizat ambulanța, pentru că nu-i mai lasă să fure materiale medicale”, spune un susținător din sistem al lui Arafat.

Un exemplu-paranteză despre această ostilitate răsucită.

Pe parcursul documentării, au existat declarații dinspre oamenii Ambulanței București care susțin nu doar că la Colectiv au ajuns ambulanțe private, dar și că medicii din ele s-ar fi dat jos, fiind însă respinși chiar în momentele cînd acolo se făceau resuscitări cardiace.

Din documentarea Gazetei, această istorie e genul de mărturie deformată de subiectivism. Medicii de la ambulanțele private care au dorit să intervină nu s-au dat jos din mașini și nu au ajuns în apropierea victimelor. Chiar potrivit surselor din BGS și din Sanador, echipajele au rămas în ambulanțele întoarse de poliție.

O explicație potențială a confuziei: primul medic ajuns la fața locului a fost de la Ambulanța București, doctorul Radu Cotloș, care lucrează și pentru BGS. E posibil ca cineva să-l fi știut de la BGS și să-l fi confundat cu echipajele BGS. Dar în noaptea de 30 octombrie Radu Cotloș era în tură la Ambulanța de stat.

Revenim la momentul tragediei.

”Cînd am aflat de incendiu, am păstrat cinci mașini  libere și le-am comunicat celor de la ISU, prin 112, că sîntem gata să intervenim”, povestește o sursă din BGS. Și ce v-au răspuns? ”Nimic”.

Una dintre mașini a trecut însă, ceva mai tîrziu, prin zonă. ”A fost o acțiune pe cont propriu, care și-a asumat riscul, pentru că toți știm că Arafat e extrem de dur cînd vine vorba de imixtiunea privaților, iar legea îi  dă tot dreptul să facă asta. Ne putem trezi inclusiv cu licența ridicată. De aceea a stat și puțin acolo, doar trei minute”, explică sursa.

traseu
Tabelul coordonatelor GPS ale ambulanței BGS care a încercat să intre în zona clubului Colectiv

——-Descriere traseu——–

E ora 23:43:00.

Coordonatele GPS ale mașinii BGS cu numărul B43 LTX indică sediul BGS. Clădirea din colţul dintre Calea Vitan şi Splaiul Unirii, chiar lîngă podul care duce spre Tîrgul Vitan, spre lacul Văcăreşti.

De-aici e pornit aparatul, iar deplasarea propriu-zisă începe la 23:45:25, după aproape două minute.

Maşina face o mică buclă pe Calea Vitan, apoi se întoarce şi continuă drumul pe lîngă Dîmboviţa. Manevra nu ia mai mult de 50 de secunde. ”Atunci s-au gîndit că mai bine se duc la Colectiv”, explică cineva.

Drumul e liber. Durează 5 minute ca Ambulanţa să ajungă la intersecţia cu Bulevardul Mărăşeşti. În dreapta e pasajul, în stînga, peste pod, e perimetrul din jurul clubului Colectiv, străduţele care duc spre clubul afectat de accident.

Pe rînd, coordonatele arată că maşina înaintează pe bulevard. ”A oprit și aici l-au refuzat prima oară. Chestie de secunde, practic”. O taie repede. E vorba de secunde. Trece de Strada Bucur, apoi de „Cuza Vodă”, o altă cale de acces. ”E refuzat din nou: dați-i drumul, nu aveți voie cu ambulanțele private aici, i-au spus polițiștii imediat! Ne-a dat prin stație că pleacă, nu mai are rost să încerce și a treia oară”, spune cineva de la BGS. Totul a durat cam trei minute.

harta
Traseul ambulanței cu numărul de înmatriculare B43 LTX reconstituit de pe coordonatele GPS

Ambulanța nu întoarce nici pe „Leon Vodă” ori „Dimitrie Cantemir”, iar la 23:52:55, la exact 10 minute după start, a părăsit zona și e deja în faţa Parcului Carol.

Cu puțin timp înainte de mașina BGS, o ambulanță de la Sanador a fost mai norocoasă sau mai îndrăzneață.

”Cei de la Sanador au pătruns în zona unde medicii interveneau pe răniți. La un moment dat, mașina lor se vede și pe imaginile TV, dar nimeni n-a dat importanță atunci”, povestește o altă sursă.

Cei de la ISU au sesizat-o și poliția a întors-o dincolo de cordonul de protecție. ”Chiar în momentul în care ambulanța de la Sanador ieșea, BGS mai făcea o încercare scurtă să intre și a renunțat”.

Ambele mașini erau ”ambulanțe C”. În codificarea medicală de urgență, ambulanțele C sînt cele care au șofer, asistent și medic.

De pildă, din primele trei mașini de la Ambulanța București sosite la fața locului, doar una avea medic, pe Radu Cotloș, celelalte două fiind cu asistente.

În emisiunea de la TVR  de pe 2 noiembrie, Raed Arafat spunea că la momentul invocat de supraviețuitorul de la Colectiv, și care se potrivește cu datele GSP, ”aveam ambulanțe SMURD suficiente, am întrebat pe cineva și mi-a spus că avem cinci ambulanțe goale”. 

Declarația sa este imposibil de pus în context pentru că, deși au promis încă de pe 2 noiembrie, cei de la ISU nu au făcut publică nici acum lista detaliată a sosirilor la locul accidentului.

După cum nu au fost făcute publice două rapoarte importante despre Colectiv:

  1. Raportul cerut de Dacian Cioloș lui Raed Arafat despre situația și intervenția de la ISU.
  2. Raportul promis de Ministerul Sănătății după ce a prelevat probele pentru infecțiile spitalicești din cele 11 unități unde au fost tratați răniții de la Colectiv.

Revenind din nou la noaptea tragediei.

După refuz, firmele private au confirmat că mașinile lor, inclusiv cele două care ajunseseră în zona Colectiv, au rămas la dispoziția ISU pentru celelalte urgențe din oraș, ”unde colaborarea a funcționat normal”. ”Nici nu a fost o noapte prea încărcată, exceptînd situația de la club”.

”Interesant e că, probabil din solidaritate și reținere, în noaptea de 30 spre 31 octombrie, au fost sensibil mai puține apeluri la 112 de la bucureșteni față de o noapte normală” sursă de la Ambulanța București

Încercările privaților de a participa la sistemul național de urgențe sînt mai vechi.

Și eșecurile sînt tradiționale.

Remarca pe care și Dragne, și Arafat au făcut-o în emisiunea din 2 noiembrie că e dificilă comunicarea cu serviciile private este recunoscută și de partea cealaltă. ”Așa e, în acest moment dacă, Doamne Ferește!, intervine vreun cutremur sau vreo catastrofă majoră, cooperarea va fi dificilă”, spun cei de la privat.

Dar ei susțin că asta e din cauză că au fost excluși de la orice exerciții comune. ”Din decizia lui Arafat!”, spun ei.

”Raed Arafat este obsedat de imagine și de media. Preocuparea lui excesivă pentru imaginea proprie și pentru cea SMURD l-a adus în faza de a considera că toată lumea aleargă după imagine”, spun cei de la privat. Ei dau exemplul unui document din noiembrie 2009, în încheierea căruia Raed Arafat scrie:

”E nevoie de proceduri care să aibă și rolul de a preveni folosirea exercițiilor efectuate de către instituțiile statului ca mijloc de reclamă pentru serviciile private comerciale, luînd în considerare mediatizarea pe plan național și local a acestor evenimente” Raed Arafat, în Punct de Vedere al Comisie de Urgență, Iași, 7 noiembrie 2009

Potrivit celor din serviciile private, consecința a fost că au fost excluși de la orice exerciții de urgență alături de SMURD și ISU ”ca să nu cumva să ne facem reclamă”.  ”Vi se pare o judecată în interesul publicului?”, spun ei.

În acest moment, legea 95 din 2006, invocată de Raed Arafat în același Punct de Vedere spune că ”Urgența este apanajul statului, iar în cazul urgențelor majore rolul serviciilor private este doar acela de transport medical asistat al victimelor”. Ceea ce, la Colectiv, nu s-a întîmplat.

Pentru că aceeași lege spune că ”acest lucru este făcut numai la cererea expresă și în coordonarea șefului ISU”. Care nu a cerut asistența privaților.

În seara de la Colectiv, deși a fost anunțat public de Raed Arafat și de Gabriel Oprea, Planul Roșu a fost cerut inițial de șeful ISU și declarat de prefectul Capitalei (conform Ordinului MAI din septembrie 2010).

Tot inspectorul șef este cel care, potrivit reglementărilor, ”3. Poate solicita pe o durată limitată şi echipajele serviciilor private de ambulanţă, dacă situaţia o impune”

Cei de la ISU au considerat că situația nu o impune.

Conform documentului care explică viziunea lui Arafat, unica ”situație care prevede mobilizarea serviciilor private de ambulanță este cea în care serviciile publice sînt depășite”. Ceea ce statul nu a considerat că s-a întîmplat la Colectiv.

Doar că privații susțin că și dacă statul va considera la un moment dat că e depășit, și va apela la ei, va fi prea tîrziu de vreme ce orice pregătire comună a fost interzisă.

Am reușit să luăm legătura cu Raed Arafat cu puțin timp înainte de închiderea ediției. ”Nu am date despre cele două ambulanțe la care vă referiți. Și să știți că se fac exerciții cu privații”, a spus șeful Departamentului de Urgență. ”Ar trebui să-l caut pe polițist. Dar să știți că, probabil, au fost inițiative personale, pentru că ambulanțele private erau alocate la urgențele 112 din oraș, care au rămas prin dislocarea către Colectiv a mașinilor SMURD și ale Ambulanței”, a spus el.

”Cine a dispecerizat în acea noapte din partea ISU a făcut-o foarte bine, potrivit Planului Roșu”, a conchis medicul.

Mîine vom publica o discuție amplă cu Raed Arafat.

El vorbește despre  presiunile la care este supus.

Au fost și sînt și acum presiuni pentru destructurarea sistemului public de urgență. În toată Europa sînt presiuni. Oamenii trebuie să știe însă că, dacă faci pasul, foarte greu revii apoi la un sistem bazat pe responsabilitate și nu pe profit!”, spune Arafat.

BGS și Sanador au refuzat să comenteze oficial situația din noaptea de la Colectiv.

 

 

Comentarii (135)Adaugă comentariu

catio  •  17 decembrie 2015, 7:39

Se pare ca domnul Arafat s-a integrat perfect in specificul national la nivel de guvernanti: a invatat rapid sa minta cu seninatate. Pacat!

razvan  •  17 decembrie 2015, 7:45

nu stiu cat de corupt este acest contabil al doamnei cu coasa , dar ahtiat de putere , imagine si mincinos este de 100%, nu stiu daca chiar pe bune este un dusman al lui basescu dar exceptand aspectul fizic se aseamana foarte mult unul cu celalalt, amandoi stiu tot si nu pot fi contrazisi, baile de multime si de media, cand sunt probleme arunca vina pe alti umeri ei nu isi asuma nimic, cam toti din jurul lor au probleme cu legea, de primul am avut noroc ca i sa terminat mandatul si am scapat de el , dar ce facem cu al 2 mare mincinos care sa legat de scaun cu toate ca 62 de morti se uita de sus la el cat de nesimtit poate sa fie si sa ne minta in continuare cu aceeasi nonsalanta a lui base cand taia salariile si pensiile iar cei de langa el furau miliarde, ATAT DE DIFERITI FIZIC DAR ATAT DE ASEMANATORI COMPORTAMENTALI.

dany  •  17 decembrie 2015, 7:48

tolo ce interese prezinti? ai multa minciuna si manipulare in ceea ce scri. de unde stia politia pe drum , noaptea ca e ambulanta privata? Ti parte intereselor privatilor?! Un comentator sportiv de 2 lei ajunge manipulator de 1 ban. Noroc ca nu prea ai credibilitate!

Mihai  •  17 decembrie 2015, 7:51

Din dorinta de "a da bine pe sticla" domnul Arafat si-a batut si isi bate in continuare joc de POMPIERII ROMANI , dorind cu ardoare sa isi faca publicitate pentru SMURD !!!!

florin  •  17 decembrie 2015, 7:55

............ce va mana......oare .....in aceasta lupta?tolo......sunt atent la materialele tale......dar la unele.........!?!jocuri......jocuri......jocuri! ce ii oprea pe cei din sistemul privat sa acorde primul ajutor ......daca au ajuns acolo......sa se dea jos din ambulanta daca nu li se permitea cu si sa mearga pe jos.. ....ce?incetati cu acest joc mizerabil!!! Puteau......dar in buna traditie romaneasca, urlam, tipam si aratam cu degetul pe oricine.......doar pentru a ne promova.........si a mai face niste bani......nu conteaza cum.......doar bani!!!!!Asa ca............mergeti la privat' a!!!

Fortus  •  17 decembrie 2015, 8:07

Investigatorii jurnalisti sunt persoane specializate in gasirea acului in carul cu fan, gen Liviu Mihaiu, Patraru, etc. Poate stie Liviu Mihaiu cate ambulante sunt in Delta, ca tot a fost guvernator acolo. Pe alta parte, Arafat e un om care a facut sa functioneze SMURD in toata tara. Se pune intrebarea, daca un accident asemanator avea loc intr-un sat sau comuna oarecare din tara, mai era pe acolo vreun echipaj privat BGS? Ca sa nu mai vorbim despre scoruri si interese. Caci de fapt despre asta e vorba.

FYRY  •  17 decembrie 2015, 8:11

arafat arestat,inchis, judecat,condamnat ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

toto  •  17 decembrie 2015, 8:19

care privati ,aia cu sute de milioane de euro de la stat(subventii)?????

sa.ne.plangem.de.romania  •  17 decembrie 2015, 8:25

Imi pare rau sa va zic, dar nu mai sunteti obiectiv deloc. Subiectivismul va face sa o dati deja in balarii. Concluzia acestui articol cu o sumedenie de surse anonime pe deoparte si personale aratate direct cu degetul de alta parte este foarte scurta. 1 Conform surselor, BGS a fost in zona, politia bloca zona si pentru ca nu ia chemat nimeni pe BGS, nu i-au lasat sa intre. 2. politia nu la anuntat mai departe pe Arafat ca acestia au fost in zona. 3 Arafat sustine ca erau suficiente ambulante, nu mai trebuiau si cele particulare. Cam atatea fapte contine tot acest articol. In schimb enumerati foarte usor bravura celor de la BGS.

Proditionis  •  17 decembrie 2015, 8:28

Chiar daca trebuie investigat felul in care se apeleaza la privat in momente critice, sunt de acord cu Arafat ca: "”Au fost și sînt și acum presiuni pentru destructurarea sistemului public de urgență. În toată Europa sînt presiuni. Oamenii trebuie să știe însă că, dacă faci pasul, foarte greu revii apoi la un sistem bazat pe responsabilitate și nu pe profit!” Iar cand se gasesc si oameni care sunt dispusi sa ajute, cum a fost cazul lui basescu, acest atac este extins pe domenii mai largi, in cazul nostru educatia si sanatatea fiind lovite grav, iar efectele se vad deja. Ai lasat o tara fara sanatate si educatie, este libera la impartit.

io  •  17 decembrie 2015, 8:30

Ai scris aseara un comentariu, mai degraba in dorul lelii, despre performanta extraordinara a fetelor de la handbal, pt ca, la cateva ore, sa-l acoperi cu mizeria asta. Stii ce? devii plictisitor si necredibil.

Art Vandalay  •  17 decembrie 2015, 8:32

https://www.youtube.com/watch?v=Z7M71wmwWRo "follow the money", sunt aproape sigur ca in cazul asta nu la Raed Arafat ar duce cautarea. Cred ca R. Arafat e un tip greu de iubit intr-o societate in care jumatatile de masura sunt regula si cred ca are si greseli in palmares. Dar macar omul are niste prinicipii pe care le urmeaza si care nu sunt manjite de plicuri cu bani. Ce stiti despre averea lui Raed Arafat? Succes in dezvaluirea adevarului.

mokinio  •  17 decembrie 2015, 8:44

domnule tolontan, dumneavostra sunteti ziarist sportiv sau detectiv particular? aceste articole incita, eu, unul cred ca daca mai veneau, nu 2 ci 10 ambulante private, nu reuseau sa tina in viata mai multe persoane!Daca mai vreti sa faceti pe detectivul, nu ma deranjeaza, dar publicati-va articolele in presa de specialitate, nu in cea sportiva!Vreau sa citesc sport cand intru pe gsp.ro!Pt. Domnul Arafat, toata stima!

Cătălin Tolontan  •  17 decembrie 2015, 8:49

@florin: politia i-a oprit sa acorde primul ajutor. Si legea. Am dat citatele clare din lege si din Ordinul MAI. Privatii nu au voie sa intervina decit daca ii chema ISU.

Cătălin Tolontan  •  17 decembrie 2015, 8:50

@io: ai dreptate, sintem plictisitori, necredibili dar, mai ales, incapatinati :-)

ba  •  17 decembrie 2015, 8:55

Ce legatura are asta cu sportul?

Anna  •  17 decembrie 2015, 9:06

De-aia n-are ursul coada... ne place sa dramatizam si sa lovim in oameni care chiar au contribuit la bunastarea tarii asteia, desi nu aveau niciun motiv sa o faca... articolul citeaza surse de "acolo sau de dincolo", anonime - cel mai probabil zvonuri de 2 bani. Colegii tai de la Adevarul publica acest articol - http://adevarul.ro/news/eveniment/explicatiile-arafat-primele-ambulante-ajuns-colectiv-11-minute-apel-putem-facem-public-desfasuratorul-1_563821e6f5eaafab2c412df2/index.html (pun link-ul ca sa nu fiu si eu o sursa "anonima"), in care Arafat spune ca a pastrat privatii pentru alte cazuri urgente care ar fi putut aparea, in conditiile in care la Colectiv situatia era sub control. Si ca veni vorba... pe cine ajuta sa se stranga toate ambulantele din Bucuresti acolo? Daca s-a produs un incendiu asta inseamna ca nu mai face nimeni un infarct? Un atac cerebral? Nu se mai produc accidente auto grave? Cui servea o concentrare a tuturor fortelor acolo? Poate mai si gandim inainte sa ne dam drumul la gura si sa ne plangem, doar de dragul de a ne plange... ca asa e la noi... si daca ar fi drumul pavat cu aur, ne-am plange ca e prea alunecos ;)

Ionescu malancus  •  17 decembrie 2015, 9:08

Soția mea a fost sa doneze sânge pentru răniții din colectiv la 5 zile de la accident la spitalul de urgentă, doctorița de acolo se plângea ca au vrut sa intervină ambulantele private dar nu au fost lăsate de Arafat ca da prost la imagine, dl Arafat a devenit un politician pursânge, el știe tot si niciodată nu e vinovat.

MIKETHEONE  •  17 decembrie 2015, 9:23

Foarte ciudat felul in care scri. Dai impresia de impartialitate, dar ataci intr-o singura directie. Poate ma insel, dar felul in care expui faptele ma fac sa cred ca esti subiectiv. Poate ca faci lucrul asta doar din convingere, fara a avea un alt interes. Dar am vazut atatia jurnalisti deontologi si formatori de opinie care aveau interes "doar aflarea adevarului " si au sfarsit prin a fi demascati ca fiind infractori de drept comun sau ca raspundeau la ordinul celor superiori in grad.

Marian Gavrilescu  •  17 decembrie 2015, 9:25

Va rog sa-l intrebati pe domnul Arafat urmatoarele: 1. De ce ambulanta vine de la Bucuresti pentru o urgenta de Buftea si invers, cand exista statie de salvare la Buftea? Puteti verifica si de ce nu spun echipajele. Au fost cazuri in care o salvare de la Buftea mergea pana la piata Victoriei (20 km) sa duca pe cineva la Polizu (maxim 1 km). Si situatiile sunt multiple. 2. De ce, pentru avizarea UPU Spital Buftea raspunde si refuza domnul Arafat, desi nu mai este la ministerul Sanatatii? De ce refuza, desi UPU Buftea este vital? Daca reusiti aceste raspunsuri, revin cu alte intrebari... Mai interesante.

iuhas  •  17 decembrie 2015, 9:25

"Alergia" lui Arafat la privaţi şi la primari e justă. Tragedia de la clubul respectiv a fost cauzată în special de descentralizarea mult-dorită (vezi inspectorii detaşaţi la Primăria de sector a coruptului Piedone) şi de firmele PRIVATE, cum e şi BGS, vezi firma de artificii. Clanul interlop Oprea şi "grupul de firme" BGS încearcă demult să se dea drept autorităţi. Visează *** mixte cu Poliţia şi Jandarmeria Română. Ferească Dumnezeu! Au sute de dosare penale pentru lipsire de libertate, violarea proprietăţii private, ultraj, sechestrare, au făcut chiar "evacuări silite" din imobile, fără drept, desigur. CĂ se încearcă privatizarea sistemului de urgenţă, nu-i o noutate. CĂ presa ostilă corectitudinii şi sclavă intereselor, nici asta nu-i o noutate. Folosirea tragediei în acest sens e ceva nou şi atât de infam! Dle Tolo, de ce nu suteţi concis? Jos Arafat, sus Băsescu şi DNA să-i ia pe toţi, în afară de idolul dvs., Băsescu Traian. Simplu. Sarcasmul maxim e că oamenii ăia au murit la un concert de muzică roc şi tu ne oboseşti cu o manea borâtă "hai Băsescu la putere".

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mihai  •  17 decembrie 2015, 9:27

Tovvarasii privati daca au initiative de a interveni sa o faca fara bani daca *** omeniei pentru oameni, altminteri sa vina cand sunt chemati. M-as duce sa dau si eu o mana de ajutor la carat targi si dupa aia sa prezint chitanta sa imi dea banii. Si marele realizator, strategul ecologiei in delta, societetul civil, unul dintre primii neispraviti ai tarii, mihai liviu *** daca nu este lasat sa imputa atmosfera cu tigarile lui apare *** Asta e! Astia e, cu astia defilam.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Horia  •  17 decembrie 2015, 9:27

Am trecut chiar prin zona Colectiv, în timpul în care încă ajungeau salvari. Era în jur de 22:30 și îmi aduc aminte ca le-am și spus unor prieteni "Va dați seama ce grav e dacă intervin salvarile private" pentru ca tocmai ce trecuse spre Colectiv o ambulanta Sanador. Eu am crezut ca e de la sine înțeles sa fie mobilizate toate resursele, nu m-aș fi gândit niciodată ca urmează sa le întoarcă de acolo. Păcat.

anghelescu  •  17 decembrie 2015, 9:29

domnule tolontan mai bine decit sa cautati neaparat sa il infundati pe arafat mai bine ati incerca un demers pe care milioane de romani il asteapta sa incercati sa puneti pe tapet sa nu mai platim taxa radio tv din moment ce noi nu putem sa vedem ce este mai important din lumea sportului dar il vedem pe mascariciul ala de patraru este rusinos ca o tara europeana in anul 2015 sa nu preia un campionat mondial unde echipa ROMANIEI se prezinta atit de bine am ajuns la fel ca pe timpul impuscatului sa ne uitam la vecini sa faceti asta ar trebui daca va mai considerati ziarist sportiv

Stat criminal  •  17 decembrie 2015, 9:29

Tinerii aia au fost omorati a doua oara de autoritatile conduse de Arafat si Banicioiu

paul S  •  17 decembrie 2015, 9:30

Devin penibile descoperirile tale OTV-iste. Instigi la ura si manipulezi. Am fost si eu acolo. In calitate de "curios", ca atunci cand am ajuns altceva nu mai era de facut. Nu am vazut ambulante BGS, dar chiar am vazut ambulanta Sanador, am vazut exact momentul cand a venit. S-a intamplat la spartul targului, cand chiar nu mai era nevoie de nimic. Au intrat in piateta si au stat acolo, ca efectiv, nu mai era nimic de facut. Esti rau-intentionat, manipulezi si ai frustrari de neinteles vis-s-vis de Arafat. Apropo, cred ca devine necesara o ancheta GSP, ca aia cu gimnastica, in care sa distrugi hanbalul feminin. Fotbalul din Romania l-ai transformat din sport in manelism tabloid, gimnastica feminina a decedat in urma anchetelor GSP, propaganda homosexuala faci cu toate ONG-urile straine, SMURD-ul si pe cel care l-a creeat de la zero le ataci cu fanatism. Dar tu nu faci decat lucruri impotriva Romaniei! Ma rog, teoretic nu esti tu vinovat. Tu faci exact ceea ce ai tu de facut, in sectorul tau. Vinovati sunt Voiculestii ca te lasa sa distrugi si sa faci atatea magarii, folosindu-le infrastructura media.

Amby  •  17 decembrie 2015, 9:31

O alta ilustrare a separatiei puterilor in stat: 1) cine poate, se agita si face ceva (Raed Arafat); 2) cine nu poate sa faca nimic, rascoleste cautand acum in carul cu fan (adica dumneavoastra, domnule Tolontan) - daca presa tot doreste sa fie considerata a patra putere in stat; 3) cine citeste, e liber sa ignore (adica noi, cititorii). Personal, va citesc articolele de investigatie ca pe un fel de bufonerii. Uneori reusite, alteori irelevante, ca in cazul de fata. Nu ma pot abtine sa nu ma intreb: cine are interesul sa atace intr-una sistemul de urgenta de stat? Implicit, pe omul care a facut poate cel mai mult pentru tara asta in ultimii 25 de ani? Domnul Arafat n-o fi perfect, dar nu merita manjit cu noroi. E al nu stiu catalea articol pe tema. Ma face sa ma intreb: oare dvs., domnule Tolontan, sunteti intr-adevar de buna credinta? Sau faceti publicitate negativa platit de sistemul privat care vrea sa acapareze unul dintre putinele sisteme de stat functionale (si potential extrem de banoase)?

iuhas  •  17 decembrie 2015, 9:32

Iată aici dovada clară că Arafat ŞTIA de colectiv, el le-a dat autorizaţie personal, le-o tăiat şi cauciucurile la băieţii de la BGS şi toate asta în complicitate cu Patriarhul Daniel, care e în aceeaşi măsură de vină: https://www.youtube.com/watch?v=zvWugokF8XM Deci, aţi reţinut, BISERICA, ISU şi ARAFAT îs RĂI, Băsescu şi Udrea îs BUNI, da? Asta e toată ideea. Mulţumim dle jurnalist sportiv Tolontan. O singură întrebare, e adevărat că văsesque vă zice "dragă Tolo, noul Stolo" sau nu?

Roman  •  17 decembrie 2015, 9:34

Ambulata romaneasca a fost distrusa in detrimentul SMURD, care SMURD -ONG-ul. Comentati bine, dar ei nu se clintesc. Romanii nostrii parasesc tara de rau, iar in aceasta tara se cuibaresc diversii afaceristi arabi care mai nou au acces si la functii in stat. Asta ne arata incompetenta si nepasarea .

JE  •  17 decembrie 2015, 9:49

@dany...mai ai mult gris cu lapte de mancat pana macar sa zici ceva de Tolontan. Te descalifici din ce scrii acolo. Cum sa nu iti dai seama ce ambulanta e??

ibn  •  17 decembrie 2015, 9:54

Nu cred ca sanitarii aia privati ar fi fost opriti sa faca resuscitari la cei in nevoie, din simplul motiv ca daca ar fi coborat si ar fi facut-o, nu cred ca i-ar fi legitimat cineva !!!! Pe doctorii si asistentele de la spitalul din apropiere, ce au coborat si s-au implicat inclusiv cu materiale sanitare din spital, oare i-a legitimat cineva in prealabil sa vada daca nu sunt privati cumva????? Nu cred asta, si chiar am inteles ca au facut o treaba buna, cinste lor. Aia de la privati aveau nevoie sa intre pana in foc -probabil- cu tot cu ambulante, ca sa-i vada lumea, nu? Ca i-ar fi durut picioarele sa se deplaseze pe jos pana la locul tragediei si sa isi faca meseria, asa-i??? Mai Tolo, au fost destule cazuri in care persoane calificate -medici, asistente- s-au implicat benevol in acordarea de ajutoare calificate persoanelor ranite in accidente, si nu am auzit ca au vrut neaparat sa fie vazute de televiziuni sau sa fie eroi in "scrierile" tale. Au ramas anonimi si nu au vrut sa fie personaje de seriale. Asa ca eu sunt convins ca zbaterea ta in a denigra SMURD-ul are la baza o motivatie ascunsa, si nicidecum dorinta de "justitiar". Probabil ca -pana la urma- se va afla cauza interesului tau, pentru ca esti prea "chitit" pe demolare, in ciuda unor argumente contrarii ce sunt vizibile cu ochiul liber. Tolo, ai devenit foarte subiectiv in judecata ta! Si incep sa pun la mare indoiala si antecedentele tale demersuri jurnalistice, cel putin din punct de vedere al obiectivitatii si corectitudinii! Pacat, ai intrat si tu in "echipa" celor ale caror "productii" o sa le evit de acum incolo!!

sile  •  17 decembrie 2015, 9:56

E incredibil la ce nivel s a ajuns cu manipularea in CAZUL ARAFAT. Interesele privstilor sunt enorme...

cristi  •  17 decembrie 2015, 10:02

Am impresia ca trebuie sa va schimbati numele in Tolo cel mincinos,merge si Tolo dezbinatorul.Se pare ca nu a fost suficient sa distrugeti gimnastica romaneasca,acum aveti din nou ceva in plan.

fotbal  •  17 decembrie 2015, 10:03

continua! il vad acum pe arafat perfect in toate rolurile din"dupa dealuri". pana la la 360° mai e fundatia smurd ps. la materia moderare imi imprastii argumentele pe camp". e clar ca avem abordari diferite

Vladimir  •  17 decembrie 2015, 10:04

Foarte buna ancheta. Ai luat fiecare problema si ai dezbatut-o punct cu punct. Pentru ambulantele private du-o pana la capat. Verifica cum sunt organizati. Nu stiu de cei de la BGS sau Sanador, dar ma indoiesc ca difera de Puls sau Scorseze. Aici spre exemplu ca medici sunt angajati si rezidenti care nu au nici o legatura cu medicina de urgenta (onclogi, pediatrii, oricine vrea sa faca un ban in plus si a terminat medicina). Deci cum crezi ca pot ei face fata unui "banal" infarct (ultima resucitare, daca au facut-o a fost pe manechin in scoala) dar unui accident cu victime multiple? In aceste conditii credibilitatea ambulantei private scade foarte mult. Ei sunt utili cand esti panicat de o febra sau o diaree si nu ai chef sa astepti 1 ora ambulata de stat, dar in situatii gen Colectiv, a fost un lucru bun ca au fost blocati, puteau sa faca mai mult rau. Sa nu credem ca tot ce privat in tara asta e mai bun. Aduti aminte de ancheta celor de la ProTv, parca, cu laboratoarele private de analize, la care au dus o proba de ceai in loc de urina si au obtinut buletine de analaize ok...

Matei  •  17 decembrie 2015, 10:05

cam multe minciuni de la dl. Arafat. poate nu e corupt (subliniez poate), dar are, cu siguranta, destule probleme si esecuri la activ. daca nu a facut-o din interes material, atunci e parca si mai grav (ma refer la un comportament psihotic) ca nu a chemat ambulantele private, in conditiile in care ranitii "se agatau disperati" sa prinda un loc in ambulanta. va mai amintiti ce povestea asistenta din prima ambulanta? Cea pe care au amenintat-o sefii ca sa taca. Puteti afla ce s-a intamplat cu ea, au dat-o afara?

Andrei  •  17 decembrie 2015, 10:10

Din punctul meu de vedere nu e nimic ciudat ca ISU sa decida cine, cand si unde intervine. Nu stiu daca fac sau nu exercitii impreuna, dar hai sa ne gandim la o chestie: situatia a fost nasoala in noaptea aia, dar nu poti sa intervii cu tot ce ai acolo. Ok , a fost fara precedent, insa mai sunt 2 milioane de oameni care se bazeaza pe serviciile de urgenta de stat/private in acelasi timp. Trebuie sa ai niste rezerve dupa parerea mea.

ana  •  17 decembrie 2015, 10:12

Stiam de acest aspect cum ca a fost refuzat ajutorul privatilor !!!! De ce sa nu mearga ranitii cu taxiul? Pe cine mai intereseaza asta ? Un popor de ipocriti fara inima si minte. Acest Arafat este un politruc si el. Eu nu l-am sustinut niciodata.

ticu  •  17 decembrie 2015, 10:18

Ce usor e sa vorbesti si sa acuzi acum! Nu erau televiziuni private? De ce serviciul privat de urgenta n-a cerut sprijinul televiziunilor prezente? Iar furturile din banul public sunt la fiecare pas. Intrebare: Arafat proteja banul public sau il dirija intr-o anumita directie? Ce ban public protejezi cand mor aomeni? Banii lor in detrimentul lor?

Arafat si banicioiu judecati  •  17 decembrie 2015, 10:20

Stiu de la martorii din club ca salvatorii au venit tarziu, au venit nepregatiti si a fost o degringolada totala. Salvarile private au fost refuzate in conditiile in care tinerii arsi bateau cu pumnii in salvarile SMURD si erau refuzati de unii taximetristi.Si totul pentru triumful catorva persoane care defilau pe la TV cu nasul pe sus. Aceasta este administrare criminala

Ion  •  17 decembrie 2015, 10:21

Penibil domnul Tolo, penibil de tot!

G48ri3l  •  17 decembrie 2015, 10:33

Este inadmisibil, deja este mult prea mult, pai bah *** voi nu vedeti la ce ora a ajuns salvarea BGS??? Chiar atat de prosti sa fiti, sa intrati in jocul acestui pseudojurnalist, ***?? De la 22:41 la 23:50 este distanta mare, la acea ora nu-si mai avea rostul. @Tolontan nu esti incapatanat, esti doar prost si ticalos, iar acum chiar ti-ai dat masura ticalosiei, pentru ca articolul este extrem de idiot. Ce sa zic, bine ca au intervenit la 1h 30" de la declansarea incendiului. Deci, e limpede, la sistemul privat vrei sa ajungi, cu toate ca negi cu nesimtire, cand actiunile tale spun altceva.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

cristi  •  17 decembrie 2015, 10:37

Dl. Tolo, mai bine va limitati la a comenta meciuri de fotbal. Cumva va iese mai bine cu bgs&company? Nu aveti ce cauta pe postul public, nici dvs. si nici alti :formatori de opinii" de 2 lei care le stiu pe toate si comenteaza orice e notat pe foaie. Emisiunea cu Mihaiu a fost penibila, la fel si Patraru (a fost momentul in care am renuntat sa-l mai urmaresc). Rusine!

X  •  17 decembrie 2015, 10:40

Niciun echipaj medical nu are voie sa intervina daca nu este trimis de dispecerat. La fel cum nu pot eu, cardiolog, sa dau buzna in blocul operator de transplant hepatic sa ma fac util. Motiv este urmatorul: daca un pacient moare trebuie documentate circumstantele, iar o ambulanta care nu figureaza la fata locului la dispecerat nu exista. Si poate incetam cu prostia asta cum ca ambulantele private ar salva sistemul. Sunt ambulante de transport - cu medici de urgenta, nu paramedici experti in resuscitare. Nici macar nu ar trebui sa existe sincer, nu sunt controlate, nu stie nimeni pregatirea personalului, iar daca ceva merge prost probabil s-ar fofila. Domnule tolontan se vede ca aveti o agenda, politica sau personala, si se mai vede ca nu va pricepeti la presa cu tema medicala. Analogia e perfecta: ambulanta privata ar fi fost la colectiv ca ziaristul de sport in presa medicala...

NELU  •  17 decembrie 2015, 10:47

tolontane esti dus cu pluta.Nu mai vezi adevarul din cauza prostiei.Iti mai lipseste si bunul simt .SA-TI FIE RUSINE.........

adrian_hora  •  17 decembrie 2015, 10:51

vad ca prezentarea seaca a faptelor din seara aceea si a declaratiilor oficialilor de atunci este vazuta de multi ca un atac la arafat si la sistemul de stat. asta inseamna ca in subconstient oamenii realizeaza ca arafat si isu au gresit. de fapt nu a prea contat faptul ca ranitii au ajuns mai devreme sau mai tarziu in spitale, asta e mai tragic, ai ajuns in spital si conditiile de acolo te omoara cu zile.

Alex Cr  •  17 decembrie 2015, 10:53

Arafat ar fi trebuit de mult inchis sau cel putin demis. In Romania exista mentalitatea asta absurda cum ca cineva daca face o fapta buna devine apoi intangibil indiferent de cat de mult incalca legea. Pedestaul pe care s-a suit e plin de crapaturi. Cu cat e mai sus cu atat caderea va fi mai groaznica.

Cristina  •  17 decembrie 2015, 10:58

Sa inteleg de la domnul Arafat ca avem doar doua optiuni: desfintarea sistemului de urgenta de stat sau pastrarea lui asa cum e acum, total necooperant cu privatii, chiar daca nu are reusursele sa se descurce de unul singur in cazuri gen Colectiv. Nu exista nici o cale de mijloc? Nu se poate sa pastreze sistemul de urgenta si sa coopereze cumva cu privatii? Chiar daca avea 5 ambulante SMURD goale la fata locului, nu inteleg cum se poate refuza un ajutor de calitate oferit (ambulante cu sofer, asistenta, medic) in situatia data? In situatia in care inca nu cunostea dimensiunea dezastrului. Din toate descoperirile astea, inteleg ca sistemul e corupt dar exista in el si niste oameni cu orgolii mai mari decat toata planeta Pamant. Oameni care pusi sa aleaga intre moarte si orgoliul lor, il vor alege pe ultimul. La ce bun sunt ei daca sunt mari profesionisti daca orgoliul nu ii lasa sa salveze vieti sau sa faca o munca de calitate? Doctorii vorbesc de multe ori cu indiferenta sau repros pacientilor, nu au timp de ei, dar sefilor din sistem le vorbesc frumos. De parca pacientii sunt vinovati de conditiile in care lucreaza. Toti au facut front unit ca e nemaipomenit la ei in spitale cand primele victime ale spitalelor sunt chiar ei, cei din sistemul medical. Ei muncesc acolo pe bani putini, in conditii mizerabile si accepta sa aiba sange pe maini pentru a-i salva pe niste politicieni sau manageri care nu vor sti niciodata ce inseama sa ai pe mana viata unui om.

flo  •  17 decembrie 2015, 11:02

Face si Tolo jocul ***Mai auzeam pe unul care lucreaza la o firma gen BGS,cum lovesc ei oameni care fura o conserva din magazin,oameni care ar putea fi fratii lor,parintii lor..cam astia sunt privatii.Il putem judeca pe Arafat si pe oricare,sistemul e oricum unul bolnav,privatii nu se multumesc cu putin,iar cei care sufera din lupta pentru acapararea puterii sunt oamenii de rand..asa ca,domnule tolo,am intrat sa citesc un reportaj despre meciul de handbal si am dat de *** ca cele de la Antena3,probabil o sa mai intru peste vreo 2 ani pe GSP . Toate cele bune.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Anca  •  17 decembrie 2015, 11:10

@razvan Asemanarea cu Basescu a lui Arafat vine din mana care ii conduce, aceeasi mana papusareasca, dusmana Romaniei; ati omis aspectul DEMISIEI: baietii destepti nu-si dau niciodata demisia si nu-si recunosc greselile, chiar si cele fara de voie.

Comentează