joi, 4 august 2016, 7:04
Corespondență din Rio de Janeiro de la Cătălin Tolontan și Cristi Preda – o zi până la deschiderea Olimpiadei
1. Că Simonei Gherman, campioana europeană en-titre și una dintre favoritele lotului României la o medalie la spadă, i s-au rupt doi pantaloni de trening în ziua sosirii aici, asta se poate numi „efectul Rio”.
În sensul că pe Copacabana iarna ține o săptămână pe an, iar o iarnă grea ține două săptămîni, așa încât s-a inventat treningul-tanga.
Numai că treningul Kappa al lotului României s-a rupt nu la antrenament, ci în drum din cameră spre lift. Scrimera mergea pe plat, nici măcar nu urca scări.
2. Că nimeni de la Federația de Gimnastică sau de la COSR nu i-a monitorizat serios starea de sănătate a lui Marian Drăgulescu, de a venit copt de răcit, pe fondul unui astm bine documentat, și i s-au administrat antibiotice la trei săptămâni după declanșarea bolii, o fi o întâmplare.
Cert e că la primele două-trei antrenamente, dintr-un total de șapte-opt câte va prinde aici înainte să intre în concurs, Marian a tras pur și simplu de el, cu forțele vizibil diminuate.
3. Că, tot din „buna înțelegere” dintre COSR și aceeași federație de gimnastică, au uitat să-i asigure Larisei Iordache o sală de antrenament, asta e, poți spune că se mai întâmplă!
Larisa, care e rezerva Cătălinei Ponor, nu stă în Satul Olimpic și nu e în grija CIO. Să califici un minim istoric de doar doi băieți și o fată în concursul olimpic de gimnastică și să ai un lapsus în privința sportivului de rezervă, se întâmplă, dar e nițel rușinos.
Probabil însă că cea mai mare oportunitate ratată de delegația României în aceste prime zile, și care nu mai poate fi reparată, este afișajul din Satul Olimpic.
Mai ales că, de data asta, am avut noroc.
Spațiul unde locuiesc sportivii pe perioada Jocurilor, Satul Olimpic este unul dintre cele mai filmate, fotografiate și expuse global peisaje urbane ale planetei vreme de peste o lună de zile.
Fiecare delegație încearcă să-și semnaleze prezența afișând drapelul țării, simbolul echipei olimpice și culorile naționale.
Mii de televiziuni, agenții și ziare se bulucesc zilnic ca să scoată de aici, din sat, interviuri, filmări, reportaje.
Pe fundal se văd aceste blocuri branduite cu steaguri.
Cu o condiție. Să gândești drapelele mari, inteligent concepute și adaptate construcțiilor!
Cele mai bune unghiuri sunt blocurile care se văd dinspre intrare. De regulă, România nu nimerea bine.
La Rio însă, am avut șansă.
Dar am ratat!
România ocupă trei etaje într-un bloc cu San Marino, Muntenegru și Italia. Delegația de la Roma are 400 de sportivi și domină, evident, blocul.
Noi avem 100 de sportivi.
Am pus trei steaguri care compun unul singur: roșu, galben și albastru. La marile ocazii ale vieții, mic plus mic plus mic dă insignifiant.
Când ajungi la intrarea în sat, în ceea ce se numește „zona internațională”, un univers al forfotei și al întâlnirilor neașteptate, vezi orice mai puțin producția României.
Nu discutăm că zărești imediat blocul Chinei, branduit cu steagurile roșii. Sau pe cel al Germaniei. Acestea sunt delegații uriașe.
De acord, Team România nu se poate compara cu Team GB, britanicii fiind singura echipă din istoria Jocurilor care au câștigat medalii de aur la toate cele 27 de ediții de până acum!
Dar dacă tot ai muncit la brand, dacă ai angajat o agenție de reputație, Brandient, care lucrează nu doar la București, ci și în Singapore și Kuala Lumpur, de ce să-ți tai singur craca de sub picioare
„Nu avem decât trei etaje, ce vreți să facem?”, a răspuns un oficial COSR întrebărilor Gazetei.
Chiar așa, ce să facem?
De pildă, să facem ce au făcut delegații mai mici decât a noastră!
Slovenii ocupă vizual ultimele câteva etaje ale blocului unde locuiesc.
Cu logoul „Feel sLOVEnia”, montat în verde și excelent adaptat zonei, mash-urile lor îți sar imediat în ochi.
60 de sportivi au slovenii la Rio, puțin mai mult de jumătate față de România.
Slovenii sunt mai puțini ca noi la Rio, au proporțional mai puțin spațiu în etaje, dar nu a fost nevoie să cumpere Empire State Building ca să-și marcheze prezența în concert.
Spectacol fac și sârbii, care au pus drapelul stilizat și numele țării, scris atât în alfabetul latin, cât și în cel slav.
Ei au atâția sportivi cât avem noi, dar oricine vede imaginile colegului meu Cristi Preda își dă seama că efortul de reprezentare al sârbilor, și efectul, este de zece ori mai mare ca al nostru.
Polonia, cu GO Poland!, este o altă apariție de neuitat în satul de la Rio. Ca și Croația.
Și nu e ca și cum n-am fi știut încă de acum cinci ani cum vor arăta clădirile Satului Olimpic, ca să ne adaptăm.
Sentimentul e că și dacă l-am fi angajat pe Banksy, cu ideile sale care mișcă o lume, noi am fi reușit să-l facem nevăzut.
Sunt multe întâmplări frumoase pe zidurile acestor blocuri.
Cehia s-a reunificat spectaculos cu Slovacia.
Steagul Insulelor Cook, cu cele 10 stele parcă europene înconjurând drapelul britanic, îți dă senzația că Brexitul este reversibil.
Iar Kazahstanul are un steag care se vede din avioanele care vin la aterizare unul după altul, în frenezia apropierii festivității de deschidere de mâine.
E adevărat că, de data asta, am învins SUA la publicitate, ceea ce e o premieră.
Numai că, din motive de siguranță, americanii nu au vrut să facă vizibil de departe blocul unde stau sportivii lor.
Noi am vrut.
Citeşte şi corespondenţa de AZI a echipei GSP din Brazilia
Opinie Luminița Paul » Surprizele nu vin din piatră seacă
CUPRINS: Aici ai toate corespondenţele din zilele anterioare de la Rio
Mircea • 4 august 2016, 8:01
Probabil din nou contracte umflate pe hartie cu firma "soacrei"... iar rezultatele sunt pe masura autostrazilor, bordurilor, gala Bute, etc... Eu acasa am un steag mai mare decat cel arborat la Rio... Daca stiam ca nu avem branding, aduceam eu steagul meu de acasa, gratis... Sunt curios cat am platit pentru steagul acela,,, Au dreptate strainii sa ne desconsidere oriunde in lume... de ce am merita respect? Noi ne pricepem sa ne furam banul public: la sportul asta am lua medalia de aur cu 10 pe linie, ca Nadia... ca in rest, la sportul adevarat probabil vom lua 3 medalii de bronz in total... Rusinica...
marcelp • 4 august 2016, 8:24
Nu e de mirare, noi avem niște nulități în conducerea sportului, la toate nivelurile. La noi totul e politic, toți cei puși să conducă sportul caută să își tragă foloasele pentru el, nu îi interesează altceva.
Stefan • 4 august 2016, 8:43
Praf, pulbere fina! Cred ca am ajuns cel mai jos dupa perioada comunista (sau nu!), la toate capitolele.
drako • 4 august 2016, 8:43
COSR = rusine nationala !
Valentin • 4 august 2016, 8:48
3 prosoape de plaja ... dar al cui e cearsaful verde cu semiluna?! Pakistan? I-am facut si pe ei! :)
ANUTA Laurentiu • 4 august 2016, 8:50
Cand interzici intonarea imnului national la competitiile sportive in propria tara, ce pretentii de a fi mandru ca esti roman poti avea de la entitati asemanatoare ? Niste tradatori de tara care indeplinesc planul de neantizare a Romaniei pe linia sportului. Industria si agricultura Romaniei a deranjat, asa ca a fost ajutata sa dispara. Sportul romanesc cu performante mult peste marimea tarii au deranjat, asa ca s-a pus si se pune serios umarul la anihilarea lui totala. Cozile de topor decid si se vede din plin ce decid.
Iofciu I. • 4 august 2016, 8:52
COSR a devenit un "cimitir" al elefantilor si nepriceperii !Trec anii si nu invatam NIMIC.
Luca • 4 august 2016, 8:54
Pai de la baiatul acela , sustinut de Tiriac (vezi cazul Mihaiu) , cu parul vesnic nespalat , ce asteptari vreti ? E bine si asa ! 3 steaguri gen TVR !
Geo • 4 august 2016, 9:18
Eu am acasa un prosop de plaja cu steagul Romaniei, frumos, nou, mare. Daca imi dati adresa echipei noastre la Rio, il trimit eu acolo pe banii mei. Are cam aceeasi suprafata cu steagul arborat la balconul din fotografie.
Rossi • 4 august 2016, 9:40
Majoritatea celor cu putere de decizie din instituțiile statului Român nu au un gram de viziune, nu privesc în viitor (măcar 10+ ani). Ei privesc doar pe hârtie ... cât îmi iese? .. o bun, pusă data, semnătura și pa. Păcat, foarte păcat. Legat de condițiile sportivilor ... sportivii din România sunt buni doar când au realizări (de preferat pe proprii bani) și ne putem mândrii cu investițiile pe hârtie făcute pentru sport.
alma • 4 august 2016, 9:52
Sau am fi vrut sa ne facem vazuti... Macar cu asta puteam castiga imagine ... ca la rezultate... putine sanse avem dar as vrea sa ma insel si sa luam medalii acolo unde ne asteptam mai putin...
columb • 4 august 2016, 10:22
Brandul de tara la JO se construieste prin performante sportive pe masura si mai putin prin carpe, bannere, batiste si sloganuri. COSR ar trebui judecat dupa evolutia sportivilor, chiar daca, din pacate, este de asteptat ca aceasta sa fie mult mai modesta ca in 2008. KO pentru COSR o sa fie atunci cand un sportiv roman va fi depistat dopat sau Romania nu va obtine nicio medalie de aur.
Ardeleanu´ • 4 august 2016, 10:39
Rușine, rușine, rușine!!! ***!!!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Levi • 4 august 2016, 10:41
Rușinea lumii sunteți!! Vă meritați soarta!!! ***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Maxentiu • 4 august 2016, 11:18
De cînd am auzit că lotul României se cheamă „Team Romania”, nu mă mai miră nimic în materie de brand. Brandul e în relație directă cu mentalitatea și atitudinea unei organizații, o reflectă dar o și stimulează. Noi sîntem „Team Romania”, niște țărani ajunși la oraș a căror primă grijă e să-și nege originile, așa că se duc în talcioc și cumpără o chinezărie pe care scrie ceva, orice, dar în engleză. Nu contează cine sîntem și de unde venim, important e să ne adaptăm repede, să ne integrăm în peisaj. Ăsta e brandul nostru de țară, asta e „Team Romania” și asta spun și cîrpele atîrnate pe balcon.
pop corneliu dumitru • 4 august 2016, 11:23
atata timp cât, nu avem capacitatea morală, de-a ne respecta limba mamei, limba neamului, folosind tot felul de cuvinte străine, cum este cazul ,,team” în loc de echipă/lot, cum considerați că suntem capabili de-a fi mândri că existăm, de-a fi capabili să ne facem simțită prezența, ca nație, la acest festival al națiunilor care este Olimpiada. Îmi pun fireasca întrebare: ne putem aștepta din partea sportivilor români, la un comportament, din care să erupă mândria că reprezintă o națiune care se cheamă ,,națiunea română” în situația în care, de exemplu, Federația Română de Fotbal, ministrul Lipă, președintele federației române de fotbal Răzvan Burleanu și nu mai știu cine, au stabilit ca fotbaliștii români să poarte pe tricouri alături de steagul României și steagul țării echipei cu care jucau. Un gest mai josnic, mai slugarnic nici că se poate. Practic pe teren erau 5-6 fotbaliști români și 11+5-6 fotbaliști din cealaltă echipă. În fiecare partidă, jucam în inferioritate numerică și morală, de altfel s-a și văzut. Eu să fi fost fotbalist în echipa națională, refuzam să îmbrac un asemenea tricou dezonorant pentru nația mea. Și atunci, la ce să ne așteptăm? Să auzim de bine dacă mai poate să fie loc și pentru așa ceva.
gigi carabina • 4 august 2016, 11:44
@Valentin: Turkmenistan :) Au spus altii inaintea mea ce era de spus. Diriguitorii nostri, ca la ninsori, suntem tot timpul luati prin surprindere. Bun, suntem de acord asupra problemelor din sportul nostru. Acum, eu va propun sa fim constructivi si sa discutam si solutii: - pe termen scurt: e clar ca o campanie de imagine precum cea a Sloveniei este complet ratata (?), dar ar trebui vazut daca se poate produce, pe ultima suta de metri, macar una simpla, dar de bun gust, in stilul Italiei: niste steaguri simple puse pe geamurile de la balcoane si numele tarii pe geamuri, sub cel al Italiei; la fel, logoul Echipei Romania intr-un loc cu vizibilitate, tot sub forma de colante, nu ca banner. Chestiile astea n-ar fi scumpe de produs si nici nu ar trebui sa ia mult de gandit asa ceva, mai ales ca tot ce ar fi de facut este sa adaptam solutia italienilor. Pentru transport, mai avem delegatii care urmeaza sa vina zilele astea. Jocurile nu au inceput, nu cred ca e un tren complet ratat. - pe termen mediu: noi cand ne apucam sa tratam sportul ca un business? Asta inseamna investitii in invatamantul pentru sport: management, marketing si stiinta sportului. In momentul in care vom produce profesionisti pentru DOMENIUL sport, asa cum producem pentru IT, vor fi mai multe argumente impotriva promovarii agresive a dinozaurimii politice. Voi ce parere aveti? Ce se poate face?
victor L • 4 august 2016, 11:51
Probabil e mina Elenei Udrea :P Nu vi se pare ceva suspect: nimic, dar nimic nu va place. Doar ce faceti dvoastra si apropiatii dvoastra. Nu e o calitate sa vezi numai defecte :D
ady • 4 august 2016, 12:10
Odata cu inceperea Olimpiadei, toata atentia se va muta catre intrecerile sportive. Iar castigatorul unei medalii de aur va avea o mediatizare uriasa, cu mult peste toate aceste blocuri branduite cu diferite steaguri... Vad totusi ca si dl.Tolontan evita un pronostic, despre numarul de medalii de aur, acestea fiind , dupa parerea mea, cele mai importante lucruri care ,, muncesc la brand "
fotbal • 4 august 2016, 12:56
***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
vasim • 4 august 2016, 13:05
La marketing si branding stam foarte prost in general. Ce firme din Romania au un departament de marketing puternic care le promoveaza produsele ? De ce ar fi la nivelul federatiilor de sport mai bine ? Mai stam inca la ceva foarte prost la organizare in general! Credeti ce exista planuri la proiecte in Romania ? La noi se munceste pe rupte. Intrebati-l pe presedintele COSR daca are un project manager pentru RIO ?
Brandient • 4 august 2016, 13:38
Pentru clarificare: Brandient a creat intr-adevar noua identitate a COSR si Team Romania (identitati deja recunoscute, premiate international si incluse in carti de design grafic — cazul este prezentat cu detalii pe website Brandient), dar nu ne ocupam, in general — si nici in acest caz — de productii, publicitate, organizari de evenimente etc, si nu avem nici o legatura cu felul in care a fost organizata prezenta si semnalizarea Team Romania la Rio. Suntem insa gata oricand sa dam o mana de ajutor daca vom fi solicitati, si uram si noi succes Team Romania la Rio.
monica • 4 august 2016, 13:49
Catalin Nu uita ca seful COSR este finul Elenei U si a fost pus de Ponta, Banicioiu si gasga de pesedisti tineri si destepti, iar rugby-ul nu este sport olimpic, dar din 2004, cand O Morariu a modificat statutul COR pe furis, conduce sportul romanesc. Poate totusi gasesti si o explicatie a faptului ca delegatia Romaniei are 300 de persoane, din care sportivi nici 100, dar in schimb Lipa e cu toata familia la Rio sau Borou de la Steaua. In schimb, nu avem medici si numai vorbim de chinetoterapeuti, psihologi sau nutritionist.
Odette • 4 august 2016, 14:22
Imi plac aproape toate comentariile voastre astazi! Pe mine nu ma mira nimic. De la niste tradatori de tara sa nu mai asteptati nimic. Abjectul de basescu zicea ca Romania e o tara second hand, iar astia vor sa confirme asta in continuare. Lipa ar trebui sa fie demisa. Slovenia, o tara mica si ambitioasa. Au niste autostrazi ca-n Italia. Romania si-a pus izmenele-n geam, dar vorbeste englezeste. Limba romana e patria mea, spunea Nichita Stanescu, dar parca vorbeam de niste tradatori.
Odette • 4 august 2016, 14:30
@victor L, cat mai costa frunza aia a voastra? Eu sa n-o vad pe udrea si ma dezgusta faptul ca ai adus-o-n discutie aici. Mai carati-va la plaja ca acolo-si face veacul cu tot felul de tinerei si borfasi ca si ea***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Cătălin Tolontan • 4 august 2016, 15:02
@monica: da, ai dreptate,am scris despre faptul ca ministrul Lipa, de pilda, a cerut acreditare si pt sot si pt fiu, obligindu-i pe cei de la CIO s-o refuze tot mai ferm.
Odette • 4 august 2016, 15:08
Spre surprinderea ta, pot intelege motivele acestei cenzuri.
Ilie • 4 august 2016, 16:10
Dl. Tolontan, articolul / articolele dvs de la JO nu pot fi si narative ? Adica simple relatari a ceea ce noi nu putem simti / vedea ? Chiar trebuie sa fie polemice si cu substrat negativ cu orice pret ?
Cătălin Tolontan • 4 august 2016, 16:55
@Ilie: Exista genuri jurnalistice, cum e stirea, care e relatare pura. In fine, nu e dare de seama, dar sa-i zicem relatare. Genul "Marian Dragulescu e racit de peste o luna si i s-a dat antibiotic acum cinci zile. Acum se simte mai bine dar, conform propriilor declaratii, de doua saptamini n-a facut nici una dintre sariturile cu care va concura aici,la Rio". In general, dupa o stire se spune. Asa, si, ce mare lucru, de aia mergeti la Rio? :-) Apoi, exista interviul, cind antrenorul Bercean s-a declarat optimist, cind se spune: de ce l-ati lasat pe ala sa spuna tot felul de prostii? :-) Mai e reportajul, cum a fost cel de la Petropolis, cind replica este: "N-are legatura cu sportul. Ce ne intereseaza compozitiile dumneavoastra?". :-) Si mai sint si opiniile care pornesc de la fapte, cum e textul de azi cind se cer, in schimb, stiri, reportaje si interviuri. :-) Dincolo de orice, multumim ca ne cititi!
Maxentiu • 4 august 2016, 17:44
@Brandient: premii internationale - check; includere in carti de design grafic - check. Nu înțelegem, care-i problema? A, că nu se identifică nimeni cu ***-urile pe care le-am „creat” noi? Asta nu mai e problema noastră, toată lumea știe că românii sînt proști și nu înțeleg chestiile astea creative.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Valentin • 4 august 2016, 18:53
@gigi carabina: multumesc :)
Pacala • 4 august 2016, 19:02
ce a pierdut Romania ? brandul de tara ? care este stirea ?
Oare • 4 august 2016, 19:13
@tolo Oare chiar nu intelegeti ca oamenii au tot felul de pareri si asteptari? In loc sa va plangeti ca cititorii nu se hotarasc ce vor, nu ar fi jurnalistic mai potrivit sa adresati nationalismele si ura contra politicienilor din comentarii in loc sa le incurajati? Macar pentru ca tot ura aia v-a lovit si pe dvs. cind a venit vorba de cati bani aveti salariu si de unde cheltuiti atata pe "plimbarea" la Rio.
Alice • 4 august 2016, 19:18
Sa inteleg ca Bradient a facut ceva sigla pentru Team Romania si COSR care nu are legatura cu frunza D-nei Udrea? Sa inteleg ca este ceva foarte tare dar de care habar nu avem?
Tasin Tasian • 4 august 2016, 19:27
Odette, d-ul Basesecu, o fi n-o fi abject, istoria il va pune unde-i este locul. Dar tu, sigur esti. Te doare pe undeva de, ... vigoarea lui? In rest, sa speram la cat mai multe medalii. Succes tricolorilor olimpici!
Bogdan • 4 august 2016, 20:41
Pai nu stiu daca e ceva la care romanii sa fie mai buni decat la circ si umflat pieptul. Calitatea e in cum iti decorezi blocu', toata lumea stie. Ne-am facut de ras deja, de aia nu o sa castigam nici o medalie. Eheee, daca aveau steaguri la hotel, din alea lungi de sus pana jos, ar fi castigat la UEFA. Ba Tolo, genial! Ai inventat tichia de margaritar.
Odette • 4 august 2016, 21:17
Comentariul acestui amarat care-si spune ,,Tasin Tasin'' nu ti se pare JIGNITOR? Nu ar fi trebuit sa fie CENZURAT? Sau pentru unul muma, pentru altul ciuma? Ai putea sa faci mai degraba o lista cu ce cuvinte din lb. romana avem voie sa le folosim la tine pe blog. Ar fi mult mai scurta. Eu nu dau nici 2 centi pe parerea basistilor. *** care vor face istorie fix la gunoi!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Cătălin Tolontan • 4 august 2016, 21:27
@pop corneliu dumitru: cuvintul team este consacrat si general insusit la jocurile olimpice. Nu aceasta e problema. Team Columbia si Team Venezuela, Team Romania si Team Sri Lanka, aceasta este cutuma.
Odette • 4 august 2016, 21:43
***! Tu trebuie sa rescrii Doom-ul limbii romane, cu siguranta!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Odette • 4 august 2016, 21:50
Sunt curioasa cate limbi straine vorbesti tu?
Ilie • 4 august 2016, 22:17
Da, inteleg dl. Tolontan si va multumesc ptr raspuns. Panseul meu, se vroia expresia faptului ca mi-as dori si perspective romanesti puse sub lumini mai calde. Poate e o candoare din partea mea sau nostalgii apuse. Poate ca nici nu poti scrie / relata altceva. V-am facut doar parte de o sete asa, sa-i zicem de pozitivism. Cit s-o putea .. Uitati, cu toate ca orice comparatie e inutila, si va rog sa nu o luati deloc precum o ofensa profesionala !, am acces destul de des la ziarul l'Equipe si nu gasesc atit tenta aceasta, sau tendinta, spre 'negativ'. Din contra, se incearca puneri in valoare, relatari favorabile. Dar l'Equipe are desigur si minusuri
Odette • 4 august 2016, 22:43
Pe barbati, cum ii lauzi, cum li se urca la cap. Meriti un Oscar si la Cenzura, nu la democratie! Asta e rara avis la tine pe blog. Chiar crezi ca ti-a citit cineva ,, regulile ''? Ma faci sa rad! Si chiar daca le-o fi citit, insa ma indoiesc, tu oricum ai propriile tale pareri despre sensurile cuvintelor din limba romana. Mai ceva ca Alexandru Graur! Hahahaha....
Odette • 4 august 2016, 22:57
E foarte interesant ca daca nu m-ai fi cenzurat, n-as fi ramas aici mai mult de o discutie cu cine aveam eu treaba atunci - unul dintre comentatori, desigur. Asa a a inceput totul... Sa inteleg ca ma vrei in continuare? Hahaha...
Odette • 4 august 2016, 23:19
***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Odette • 4 august 2016, 23:23
Et voila! Et voila!
pop corneliu dumitru • 5 august 2016, 0:00
În domeniul ***,rtiv și nu numai - s-a încutomizat - folosirea unor cuvinte, expresii, etc. străine, cu toate că există și în limba română, din mai multe considerente: lipsă de respect pentru limba română, ceea ce este o manifestare gravă a lipsei de educație, este un mod primitiv, de-a căuta să se evidențieze, vezi Doamne, un grad superior de cunoaștere,etc. Cei care uzează de asemenea ,,argumente” în primul rând trebuie să se străduiască să-și impună un respect față de sine fără să omită că el trebuie să se facă înțeles de cei cărora se adresează. Sunt multe de discutat pe această temă. Doresc să mi aducă argumente numai în legătură cu folosirea curentă a denumirea în engleză a portarului de la fotbal, etc., de ce se folosește - greșit de altfel - în loc de clasament, cuvântul ,,top” care de altfel are o cu totul altă semnificație, de ce în transmisiile curselor cicliste, respectivii comentatori, folosesc un anume cuvânt pentru primii cinci sau primii zece clasați într-o anume etapă sau în cazul clasamentelor. Doresc răspuns referitor la drapelele de pe tricourile cu care au fost echipații jucătorii echipei României în meciurile din cadrul recentului turneu final al campionatului de fotbal al Europei. Mă întreb cam ce semnificație are acea luare de cuvânt de la Casa Fotbalului, a președintelui Federației Române de Fotbal, când acesta în fața unui auditoriu, în marea, mare parte format din români, a avut tupeul să se adreseze acestuia în limba engleză. Nu se poate face o legătură între acel gest, îngemănarea steagurilor de pe tricourile fotbaliștilor și prestația dezonorantă al acestora? Faptul că se forțează ideea de-a naturaliza fotbaliști, în scopul întăririi ,,naționalei” de fotbal, nu este o palmă dată demnității noastre ca popor. Faptul că se practică la ,,case mai mari” nu este un argument de luat în considerare. Sunt o mulțime de argumente în acest sens. Chiar a pierit în 26 de ani talentul și vlaga în ale fotbalului la tinerilor români?
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Chupacabrasss • 5 august 2016, 2:58
Ce articol stupid... În primul rând, culorile noastre sunt foarte vizibile. Dacă avem trei etaje, steagurile puteau fi mai mari. Dar dacă erau mai mari, ziceați că ne credeam prea importanți, dar fără a avea substanță, nu-i așa? Ce e cu inducerea sentimentului că orice-ar fi, românii sunt proști?
Bogdan • 5 august 2016, 3:56
Alin Petrache a dat dovada inca o data de pesedism. In loc de alea 3 cearsafuri/prosoape de plaja, putea scrie niste mesaje de sustinere precum : 1. Hai Romania (alternativ in limba en/pt) 2. Noi suntem Romania (alt. en/pt) 3. Romanii sustin Romania (alt. en/pt) 4. Romanii iubesc Romania (alt en/pt) Si astea sunt doar exemple care mi-au venit pe moment, dar ce stiu eu, cu siguranta *** Alin Petrache se pricep mult mai bine sa reprezinte Romania la adevarata sa valoare. Oricum o sa uitam de prosoapele astea de plaja cand o sa ne intoarcem de la RIO cu cea mai slaba perfomanta din istoria lotului olimpic Roman .
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Dan • 5 august 2016, 9:30
Dacă e balcon, atunci să atârnăm niște rufe la uscat ...
Cristian Moanta • 6 august 2016, 0:42
Tolontan, esti penibil... Am inteles ca vrei sa scrii contra tot ceea ce inseamna statul roman, dar sa te "manifeste" grija de "cearsafurile" din balcoanele de la Rio... Sau ai vrut sa stim ca esti acolo?