Gyuri Pascu frecventa un cult ostil medicinei moderne

Liderul organizației, maestrul Dang, a fost condamnat în Elveția și Belgia la patru ani de închisoare pentru escrocherie și pentru că un copil a murit în urma ”practicării ilegale a medicinei”

miercuri, 5 octombrie 2016, 7:02

UPDATE:

Cristian Grețcu spune că nu are de ce să-și ceară scuze, așa cum i-a cerut Daniela Marin fosta soție a lui Gyuri Pascu. Fostul coleg cu Ioan Gyuri Pascu la Divertis, a reacționat după articolul de azi și după mesajul soției lui Gyuri:

Citesc acum, această declarație apărută pe site-ul tolo.ro: ”Imediat după moartea sa, fostul coleg al lui Gyuri de la Divertis, Cristi Grețcu, a făcut o declarație la «Observatorul» Antenei 1: ”Gyuri a fost un om dezvoltat spiritual, care a îmbrățișat ezoterismul și anumite tratamente cu lumină, care își fac efectul, dar trebuie însoțite și de doctor”.

Am fost contactat de cei de la «Observator», ca să detaliez ce înseamnă «tratamente cu lumină». Le-am explicat cât am putut eu de bine. Repet, nu văd nici un motiv pentru care să-mi cer scuze. Asta e!”

 

 

 

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

 

Nu doar autoritățile ascund lucruri în legătură cu moartea lui Gyuri Pascu.

Inițial, publicului i s-a spus că a fost un apel la 112 în cazul Pascu. Presa și, mai apoi, STS au arătat că au fost trei apeluri:  03:23, 04:42 şi 04:53.

La început, Ambulanța a spus că echipajul a ajuns la timp.

Directorul Alis Grasu a umplut ecranele televiziunilor, acuzând un atac la adresa sa și a medicilor.

Contrazisă de datele STS, Alis Grasu a fost silită să admită că între cel de-al doilea apel disperat și momentul în care salvarea a ajuns a trecut aproape o jumătate de oră! A recunoscut posibilitatea ca omul ei să fi falsificat ora din registru.

Nu e nicio cruciadă împotriva medicilor!

Jurnaliștii află, verifică și publică dacă e relevant pentru viața oamenilor.

Proba stă chiar în istoria tristă de azi.

Care nu e nici un atac la adresa unei mișcări spirituale, cult sau sectă, în funcție de definiția celor a căror relatare o veți parcurge.

Într-o țară democratică, libertatea de asociere și de practică legală a oricărui cult este sacră. Nimeni nu poate fi judecat sau discriminat pentru convingerile sale religioase. 

Precizarea e necesară, de vreme ce, în România, tema ritualurilor spirituale sau a cultelor alternative e puțin prezentă în sfera publică. Și, pentru că ceea ce nu cunoști te sperie, de aici apare tentația incriminării.

Nu e cazul.

Articolul nu e împotriva nimănui.

Dar el descrie fața secretă a suferinței lui Gyuri Pascu. Și a întâmplărilor din noaptea de 25 spre 26 septembrie 2016.

”Îmi pare rău că n-am putut să-l ajut”

”Gyuri a fost un om de o bunătate dusă până la credulitate”, spune omul de la masa scundă.

Ne privește fix.

Este unul dintre cei care l-au cunoscut pe Gyuri cel mai bine în această viață. Întâmplările i-au apropiat, i-au depărtat și acum îi aduc din nou aproape, în regretul că ”n-am fost în stare să-l ajut, să-l scot din lumea aceea periculoasă în care intrase”.

”De când a murit, n-am dormit de două nopți. M-am gândit dacă să vă caut să vă spun ceea ce știu. Pentru că nu-mi doresc ca imaginea lui să sufere. Pur și simplu, Gyuri a fost o victimă a propriei bunătăți”. 

Întâlnirea are loc în Bucureștiul măcinat de lucrări și zguduit de zgomotul claxoanelor care-ți străpung parcă pielea. ”Cu ce nebunie și toxicitate e în jur, e și normal să căutăm ieșire într-o zonă spirituală”, zâmbește el amar.

Asta a făcut Gyuri Pascu.

După despărțirea de ”Divertis”, în ultimii aproape 15 ani, actorul și cântărețul a fost într-o căutare a liniștii, a bucuriei și a împlinirii. ”El a ajuns însă aici”, pune degetul prietenul său pe o hartă colorată a lumii.

Cultul maestrului Dang.

”Ei cred că e o pierdere de vreme să te duci la doctori”

Cu milioane de membri în una din patru țări ale lumii, cultul maestrului Dang poartă mai multe nume: Spiritual Human Yoga (SHY), Universal (and) Human Energy.

Azi e prezent predominant sub numele de Mankind Enlightenment Love (MEL).

Justiția din Europa a vânat vreme de peste un deceniu cultul lui Dang. Autoritățile occidentale o consideră o sectă periculoasă în special prin practicile periculoase din domeniul îngrijirii sănătății și prin fraudarea financiară a membrilor.

3 milioane de adepți ai cultului Dang sunt estimați în lume, conform propriilor organizații

50 de țări găzduiesc practicanți ai cultului Dang, printre care și România

”Conform ideilor lor, să te duci la doctori e pierdere de vreme pentru că tot ce pot vindeca doctorii e corpul fizic, pe când prin practicile cultului vindeci toate corpurile astrale până la nivelul 7”, explică prietenul lui Gyuri.

Și continuă: ”Secta pretinde că a fondat o medicină alternativă autosuficientă, care pe nivelul 2 al inițierii poate vindeca Alzheimer și cancer, iar pe nivelul 3 al treptelor iluminării pot diagnostica SIDA și suferințele psihice”. Ținta supremă este nemurirea.

Sunteți familiarizat?

”Am încercat să înțeleg”.

Își trece mâinile prin păr. ”Pentru că Gyuri se schimbase. Mi-a declamat că scopul vieții e să te înalți și să te pulverizezi în lumină, devenind nemuritor prin osârdie religioasă. Spunea asta tuturor prietenilor. Și am vrut să aflu ce e la mijloc”. 

”Medicii tratează efectul, doar iluminații tratează cauza”

imgonline-com-ua-twotoone-lHx4qnq7txmW
Capturi cu blogurile celor doi soți în 2014 cu două texte scrise în oglindă, la 7 ani de la moartea maestrului Dang. În stânga, Gyuri Pascu. În dreapta, blogul Danielei Maria Marin.

Potrivit propriei descrieri, cultul urmărește binele suprem al omenirii.

Potrivit aprecierii făcute de criticii lor, care folosesc chiar documente din interior, ”Adepții lui Dang” reprezintă o sectă milenaristă care susține că Hathorii, o civilizație intergalactică înălțată, va veni pe pământ ca să-i salveze pe cei iluminați, restul oamenilor urmând să piară, împreună cu Pământul, din cauza propriei înapoieri spirituale.

Cum gândesc practicanții relația cu propriul corp și cu suferințele lui fizice? Bolile sunt karmice, iar medicii nu pot trata decât efectul. Numai iluminații care primesc darul vindecării de la maestrul Dang pot vindeca în realitatea tuturor lumilor, mai puțin dense, unde este găzduită ființa noastră declinată în ceruri superioare.

Imortalitatea este și ea la îndemîna practicanților.

”Scopul final a terapiilor neconvenționale Dang este acela de a învinge moartea și de a te pulveriza în lumină” Fost adept al sectei lui Dang din România

Daniela Marin, fosta soție a lui Gyuri Pascu, este liderul din România al acestei mișcări.

Ea a primit darul vindecării de la maestrul Dang.

Gyuri a urmat-o.

Mișcarea din București a pornit sub numele de ”Școala de energie” și a devenit, acum, ”Academia Spirituală”.

Mai mulți actori tineri și oameni de televiziune sînt parte a cultului.

Omul timid din spatele scenei

”Daniela Marin și Gyuri Pascu s-au cunoscut în plină glorie a Divertis, înainte de jumătatea anilor ’90. S-au căsătorit. Ea a absolvit apoi Psihologia la o facultate particulară. Acolo a întâlnit un grup de oameni din care s-a dezvoltat grupul adepților lui Dang”, povestește omul din cafenea.

”În ciuda aparențelor și a rolului de comediant, Gyuri nu era un om exuberant, ci un timid. Se schimba când ajungea pe scenă, unde era un geniu. Dar plătea această transfigurare printr-un consum enorm” Prieten al lui Gyuri Pascu

Daniela Marin este cea care l-a introdus pe Gyuri în lumea adepților lui Dang.

”Nu judec intențiile nimănui. Cu siguranță, intențiile celor care l-au convins pe Gyuri au fost inițial bune. Până la un anume punct, practicile lui Dang seamănă cu Reiki și cu alte învățături spirituale blânde și liniștitoare”, povestește amicul lui actorului.

Tot el continuă însă:  ”Dar, apoi, învățăturile Dang apelează la hipnoză, la desconsiderarea științei medicale și la ignorarea căii rațiunii. Nu cred că asta i-a făcut bine lui Gyuri, pe fondul anxietății sale și a bolilor netratate”,

”Ea trimitea raze de vindecare”

Gazeta a luat legătura cu un fost practicant al Școlii de energie.

Relatarea care urmează este a unui om dezamăgit, cu doza de subiectivitate care decurge de aici.

”Ei spuneau tot timpul: mintea te minte. Propovăduiesc ruperea de rațiune și nevoia de a-ți asculta sufletul și învățăturile maestrului. Iar practicile pe care le-am exersat acolo creșteau, de fapt, anxietatea”, a mărturisit pentru ziar unul dintre cei care au parcurs chiar cu Daniela Marin treptele inițierii în ”Școala de energie”.

”Ca toți adepții, Gyuri credea că Daniela Marin a primit de la maestrul Dang darul vindecării. Secta consideră bolile drept o plată karmică și doar un iluminat, nu un medic, poate tăia legăturile karmice. Medicii se ocupă de efect, pe când tratamentul iluminatului vindecă direct cauza, cam asta era credința” Fost practicant al adepților lui Dang în România

”La unele dintre seminarii, Daniela era rugată de cursanții cu probleme medicale să facă transfer de însănătoșire cu mâinile. Uneori, de pe scena teatrului spiritual, că făcea și așa ceva, maestra inițiată Dang trimitea energie vindecătoare din al treilea ochi, plasat pe frunte”, explică același fost practicant al cultului.

Potrivit unor interpretări critice, practicile cultului au fost asociate cu ”exploatarea financiară, diminuarea autonomiei personale, a capacității de integrare psihică și a gândirii critice” (Isela M. Verdugo – Is Human Universal Energy a Cult Masquerader?).

Dimpotrivă, Gyuri Pascu vedea binele pe care-l face cultul.

O bună parte a cîntecelor sale din ultimii ani vorbesc exact despre acest bine universal.

Ivan Patzaichin: ”Mi-a vorbit despre lumină, dar nu despre cult”

Îl privim pe prietenul din fața cafelei. Nu v-a deranjat, de fapt, că și-a schimbat destinul?

”Înțeleg ce vreți să întrebați. Nu susțin că Gyuri ajunsese un instrument. Nu era un copil, chiar dacă avea o candoare aparte. A ales o viață și a trăit-o. Avea însă conștiința rupturii. De pildă spunea mereu: <Uite, nici unul dintre colegii mei de la Divertis n-a venit să se purifice>. Se rupsese de fosta lui existență”.

Ivan Patzaichin, un alt prieten apropiat de Gyuri Pascu,  confirmă că ”vorbea despre lumină, despre spiritualitate, dar niciodată despre vreun cult. E prima oară cînd aud numele Dang”.

”Pentru mine, el rămîne același”, spune Ivan.

”Și pentru mine, nu vreau să se înțeleagă altceva! Numai că viața lui a devenit, de fapt, mult mai frămîntată și mai grea”, spune amicul care deapănă povestea.

”Gyuri își neglija sănătatea”

La un moment dat, prin 2010, Daniela Marin și Gyuri Pascu s-au despărțit.

”Data rupturii nu e clară pentru că niciodată n-au divorțat oficial sau cel puțin asta știm noi, prietenii”.

Amicii lui Gyuri atribuie despărțirea relației dintre Daniela Marin și un alt lider spiritual ”un tip Vladi, de prin Muntenegru”, își amintesc, ”dar evident că noi suntem subiectivi”, spun ei.

Fără să mai fie un cuplu, Daniela și Gyuri au rămas însă legați profund prin raportul maestră – discipol.

”Amândoi erau inițiați din ce știu eu. Sincer, mie nu mi s-a părut că el o trata ca pe o maestră”, povestește un al prieten, care are o altă versiune, mai echilibrată, a relației dintre cei doi.

Cert este că, și despărțiți, ei călătoreau împreună în locurile sacre. Imaginile de pe facebook-ul Danielei Marin îi arată în 2014 pe malul mării în Irlanda, într-un circuit la monumente ale druizilor, enigmaticii preoți celți.
GYURI2

Dar nu căutările spirituale ale lui Gyuri, ”care era convins că face bine oamenilor, ceea ce toți credem, într-un fel”, au stârnit îngrijorarea  prietenilor, ”ci efectul de anxietate și de neglijare a propriei vieți și a sănătăți”, explică amicul.

”Sub influența cultului și-a negat cariera de actor, care i se părea aceea a unui bufon. Își dorea să însemne ceva doar ca un cîntăreț al unor vremuri noi, iar cîntecele lui să ajute oamenii să se ilumineze” Prieten al lui Gyuri Pascu

Momentul lui Cristi Grețcu și replica imediată a Danielei Marin

”Îmi pare rău să spun asta, dar așa arătau lucrurile: ca o dependență. Daniela era privită ca o adevărată preoteasă a cultului. De pildă, ea locuia în vila lor din Pantelimon, iar Gyuri se mutase într-un apartament de pe Uranus. Gyuri plătea 500 de euro chirie. Iar Daniela, care făcea cursuri cu diverși adepți, folosea apartamentul lui Gyuri, motivându-i că nu vrea să-și coboare energia casei ei pe timpul cursurilor cu cei neinițiați”, povestește prietenul actorului.

”De fapt, Gyuri era principalul finanțator al cultului lui Dang în România. El trăia într-un provizorat inimaginabil pentru o vedetă de talia sa. Cu chirie, cu mâncare pe sponci, iar banii din concerte aveau o principală destinație: activitățile Danielei și cultul. Gyuri avea prietenii platonice cu femei care îi făceau curat, îi găteau și îl ajutau” Prieten al lui Gyuri Pascu

După atacul cerebral din 2010, spun prietenii, Gyuri a început să bea mult mai puțin, ”dar, din păcate, a trecut pe țigări”. Pentru un diabetic era total nerecomandat și, împreună cu alimentația haotică, anihila o parte a efectului pozitiv al tratamentul medicamentos.

100 de oameni este cifra aproximativă a membrilor cultului în România, potrivit unui fost practicant

Imediat după moartea sa, fostul coleg al lui Gyuri de la Divertis, Cristi Grețcu, a făcut o declarație la ”Observatorul” Antenei 1: ”Gyuri a fost un om dezvoltat spiritual, care a îmbrățișat ezoterismul și anumite tratamente cu lumină, care își fac efectul, dar trebuie însoțite și de doctor”.

Deși Grețcu n-a detaliat ce înseamnă ”tratamente cu lumină”, ieri Daniela Marin l-a avertizat pe facebook, spunându-i ”să-și ceară scuze”. Daniela a insinuat că istoricul familiei lui Gyuri este motivul pentru care actorul refuza să meargă la controale medicale. 

Apoi, într-o lungă postare pe blog, ea a spus că a încercat în mod repetat să-l convingă pe Gyuri să meargă la medic.

Versiunea poveștii e însă mult mai dură. Iar prietenii lui Gyuri spun altceva.

Dang, judecat la reclamația unui bunic

maestrul_dang
O parte a corpului de convingeri ale cultului Dang este ostilă aplicațiilor tehnologice sau științei medicale. În sine, cultul nu este agresiv, dimpotrivă. Propovăduiește pacea, seninătatea și meditația.

Așa se nasc supraoamenii care vor fi transportați de către salvatorii intergalactici. Ei vor deveni, astfel, primii oameni nemuritori din istorie. 

Unii dintre criticii din America și Europa au relatat cazuri în care mediul spitalicesc a fost targetat pentru convertiri tocmai din convingerea adepților că  ”adevărata vindecare se face cu lumină și medicii trebuie să afle acest lucru”.

Născut în vietnam în 1942, Luong Minh Dang locuiește o vreme în SUA, apoi în Asia și poposește, până la urmă, în Australia, după problemele cu legea din Europa.

Începând din 1997 și până în 2005, justiția belgiană îl ține sub supraveghere pe Dang, considerînd periculoase îndemnurile sale milenariste, tacticile de racolare și îndoctrinarea adepților pentru scopuri financiare.

Se emite un mandat de arestare pe numele maestrului. Este arestat, însă eliberat imediat după ce adepții săi strâng, în 48 de ore, 1.240.000 euro.

Apoi, în 1998, un bunic atrage atenția că nepotul său, bolnav într-un stadiu terminal, este îngrijit de părinții săi doar prin metode „tradiționale”, abandonând complet tratamentul medical, la sfaturile unui adept al maestrului Dang.

Tânărul moare în cele din urmă.

Gyuri și Daniela merg la Melbourne la ziua de naștere a maestrului

Procesul începe în 2005, când Dang este acuzat de fals, uz de titluri academice false, practică ilegală a medicinei și conspirație criminală ca lider.

Este găsit vinovat în toate cele patru capete de acuzare, condamnat la 4 ani de închisoare și o amendă de 10.000 euro.

Ajuns în Australia, Dang moare înainte să se judece apelul.

4 ani de închisoare a primit fondatorul cultului în Elveția după ce un copil a murit în urma unor tratamente necertificate

În ianuarie 2007, Daniela și Gyuri merg la Melbourne la ziua de naștere a maestrului Dang.

La ziua de naștere de la Melbourne, Gyuri cântă oamenilor adunați acolo.

gyuri_1
Gyuri Pascu în ianuarie 2007, la Melbourne, cântând la aniversarea maestrului Dang, aflat în stânga sa. Potrivit adepților, capul maestrului a fost mascat de un glob de lumină care a apărut spontan la adunare

”Respiră ușor pe nas”

Daniela Marin este activă pe trei bloguri,  Daniela Maria Marin, Spiritual DMM și Noi în secolul XXI. Postările sale sunt numeroase, iar dialogurile și scrierile au o întindere dificil de rezumat.

Dialog între Daniela Maria Marin și un adept:
(…)
Adept: – Dar uneori sunt obosită ziua, şi când mă mai pocneşte şi câte-o ameţeală din aia… Am tot pus pe seama faptului că nu dorm suficient, că stau prea mult la calculator, dar chestiile astea le simt din afara mea. Ca şi cum ar fi o pală puternică de vânt care mă trosneşte şi mă dezechilibrează. Iar durerile de cap, migrene, ce mai, că simt şi greaţă! Chiar crezi că sunt şi alţii ȋn aceeaşi situaţie? Că deja am ȋnceput să fiu ȋngrijorată.
Daniela: –  Ei vezi, exact asta nu trebuie să fii. Îngrijorarea ȋnseamnă teamă, ȋnseamnă blocarea calmului şi a minţii clare. Mai bine respiră uşor pe nas şi expiră pe gură, spunându-ţi “linişte!”calm!” Apoi, du-te ȋnăuntrul tău, ȋn altarul iubirii, şi stai cuminţică acolo. Acolo eşti ȋn siguranţă”.

În ciuda insistențelor ziarului și a mesajelor lăsate pe telefon, pe facebook, pe e-mail, Daniela Marin n-a putut fi contactată.

L-au înțeles prietenii pe Gyuri?

”Nu cred că putem spune că cineva este responsabil de destinul unui alt adult. Gyuri a fost singurul stăpân al vieții lui. Din păcate, a ajuns într-un loc de unde n-a mai putut să plece”, încheie prietenul lui povestea.

Și totuși nu-l judecați, ca și cum ar fi făcut o alegere inferioară din punct de vedere rațional, îl întrebăm pe prieten? ”Nu pe Gyuri îl judec. Pe mine și pe alții că n-am știut să-l ajutăm!”, spune omul.

Îl privim.

L-a înțeles pe Gyuri?

Pe vremea cînd maestrul Luong Minh Dang devenea un tînăr vindecător în Vietnam, Graham Green bătea la mașină, în hotelul ”Continental” din Saigon, romanul ”Americanul liniștit”.

Au trecut cinci decenii și micul dejun se ia tot curtea interioară, sub coroanele arborilor de frangipani.

Thomas Fowler, un jurnalist britanic cu sufletul tăbăcit de războaie, se trezește fără trupul iubitei alături. Simte că a fost părăsit și deschide geamul camerei sale, care dă spre aroma puternică a orașului: ”N-am face mai bine să nu încercăm să înțelegem, să acceptăm faptul că nici o ființă umană n-o înțelege pe cealaltă? Poate că de asta au născocit oamenii existența lui Dumnezeu – o ființă capabilă de înțelegere”. 

Florile albe de frangipani cad în curtea hotelului.

În tradiția Vietnamului, ele sînt petalele nemuririi. Primele care se scutură.

 

Save

Save

Save

Save

Comentarii (155)Adaugă comentariu

gigi22  •  5 octombrie 2016, 8:04

Ok, deci vorbim de un om care a ales sa creada in anumite lucruri , sa intre intr-o secta (sa nu evitam cuvantul) si sa-si ignore bolile foarte serioase. Realitatea a demonstrat ca "iluminarea" nu a functionat si ca, asa cum era predictibil, bolile lui s-au complicat si l-au omorat pana la urma. MINCIUNA, cel putin sugerata, ca dl Gyuri Pascu era in perioada din urma asa cum apare in filmari de acum 15-20 de ani intareste ideea ca daca ambulanta "isi facea datoria" era in viata si, eventual, bine-mersi. Asta e contextul in care trebuie pusa problema. Dl Tolontan a inceput prin a desfiinta ambulanta, provocand o isterie in Bucuresti, fara sa spuna ca era un bolnav cronic, care si-a ignorat bolile ani in sir si care, din ce se pare, si in acea noapte a refuzat transportul la spital.

Gelu  •  5 octombrie 2016, 8:07

Domnule Tolontan, Aceasta "investigatie" la ce mai foloseste acuma??? In afara de rating, de asa-zisa concurenta in timpurile "democratice" cu care ne intoxicati tot timpul. Dvs. sunteti ok cu titlurile bombastice, de 2 lei si de 0-3 la pauza, pe care ziarul dvs le face in cautare de rating? Pe vremuri mult hulite de dvs, era cineva care se numea redactor sef, care nu permitea nici un text "indoielnic" sa fie publicat. Sincer, dvs chiar agreati articolele becaliene si despre alti impostori, in afara de faptul ca le citim noi prostii? Iar dvs aveti audienta. Ciudata intelegere a cuvantului efemer democratie mai aveti. Daca ea trece prin propriul buzunar, este echivalenta cu 0 ! De ce nu ati facut aceasta ancheta in 2010, daca intr-adevar erati interesat de acest bun national care a fost si va fi Gyuri Pascu?

Tinta Costel  •  5 octombrie 2016, 8:27

"medicul a fost targetat pt convertiri"... eu targetez, tu targetezi, el targeteaza, noi targhetam, etc.. ***)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Gabi  •  5 octombrie 2016, 8:33

Acum cateva zile scriai despre political correctness, intr-un text frumos cu KAJ. Citeste ce ai scris azi cu gandul la articolul respectiv. Numai bine!

cezar  •  5 octombrie 2016, 8:35

Steve Jobs putea să trăiască mai mult dacă n-ar fi folosit "medicina alternativă" http://www.gandul.info/magazin/marturia-unui-prieten-steve-jobs-putea-sa-traiasca-mai-mult-daca-n-ar-fi-folosit-medicina-alternativa-9065862

Cătălin Tolontan  •  5 octombrie 2016, 8:37

@gigi22: ambulanta este datoare sa intervina indiferent daca cel care suna este crestin, budist sau membru al unui cult. Si indiferent daca el si-a ingrijit impecabil sanatatea sau si-a neglijat-o. Ne certati ca nu am stiut ca Gyuri e membru unui cult? In afara de citiva oameni, nimeni nu stia. Cind am aflat, am verificat si am scris. Si da, asta ajuta la punerea in context si e treaba presei, dovada sta chiar in acest articol.

loro  •  5 octombrie 2016, 8:44

Ma uit pe youtube ,la Divertis si ma amuz si acum dupa 20 de ani.Pacat ca povestea nu a continuat.Gyuri a fost un personj si pe scena si inafara ei.Cred ca nu suntem in masura sa-l judecam putem incerca sa-l intelegem dar cel mai important este sa ne amintim de el cu drag

andrei  •  5 octombrie 2016, 8:46

deja m-am lamurit...Basescu a spus adevarul despre anuniti jurnalisti...***...asa ca nu mai am niciun motiv sa citesc articole de gen...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cosmin  •  5 octombrie 2016, 8:50

Eu de exemplu cred în spiriduși și în faptul că muzica vindecă. Iar asta nu vă privește în nici un fel. Dacă nu recomand oamenilor să nu își vaccineze copiii sau să se arunce în cap, dacă nu fac rău celor din jur și nu fur, nu prea e treaba voastră. Iar dacă un om a murit, asta nu înseamnă ca viața lui privată devine automat publică. Moartea nu e o invitație de a vă băga nasul în viața cuiva.

Lucian  •  5 octombrie 2016, 8:52

Fiecare crede in ceea ce ii creaza o stare de confort si liniste interioara... Articolul este usor provocator. Cati medici care si-au ucis din culpa pacientii au primit ani de zile de puscarie nu ne spui Tolo? Gigel22 lasa intoxicatiile pentru RomaniaTV...

rexrapidistul  •  5 octombrie 2016, 9:05

Tipic securismului,precedat de Basescu, distrugi un sistem si apoi vii si cu un "antidot", pentru a prosti prostii, uite sunt corect!

marianus  •  5 octombrie 2016, 9:05

Domnule Tolontan, v-am apreciat pana ati ajuns sa va bagati cu bocancii in vietile oamenilor, pentru rating. Ce rost are improscarea cu noroi a lui Gyuri? Imi e tare scarba!

sundance kid  •  5 octombrie 2016, 9:10

Acum am inteles de ce sotia lui Gyuri nu fost foarte acuzatoare la adresa medicilor !! Procurorii care investigheaza medicul pierd vremea degeaba !

claudiu  •  5 octombrie 2016, 9:11

Jurnalistul tot jurnalist. ***. Va bagati cu bocancii in viata privata a unui om. Credeam ca sunteti mai serios, dar se vede treaba ca nu. Acest articol nu are nici o legatura cu ambulanta sau cu ce a patit Gyuri Pascu. E doar un articol de genul celor din clik sau cancan. Mi-e lehamite de asa ziaristi. V-as plimba prin toata tara in timp ce purtati o pancarta pe care sa scrie "Scuipati aici"

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

baba_gloaba  •  5 octombrie 2016, 9:14

Gyuri Pascu a fost un mascarici. Nu luati cuvintul in deridere. Mascariciul, daca nu era talentat, nu se alegea cu nimic la masa regala, sau ... mai rau. Dar, ca orice mascarici, mascarile au mers o vreme. Dupa care .... a venit apusul. Umorul sau a fost OK o vreme, era hazliu, improviza facind dezacorduri gramaticale si fete ... fete. Ca mai toti consumatorii de comunism, a trait, ce-i drept la sfirsitul epocii din ... lipsa de optiuni pe care o aveau amaritii din Romania. Asa au trait si "marii actori", multi niste betivi cu ifose, care fara privatiunile de care faceau un misto, voalat si ... penibil ... nu ar fi fost mai mult decit culegatori de capsuni prin Spania sau ... poate hoti in parlament. De pe la sfirsitul anilor 90, arata ca si cum are mari probleme de sanatate si fizica si spirituala. Lasind la o parte ca nu mai avea nici un succes cu mascariile. Nu vreau sa fac referire la "muzica" lui. Ar fi un abuz din partea mea. Era cu cel putin 10 ani inainte sa treaca in nefiinta la fel de muribund in aparitie precum Vadim Tudor in ultimul an al vietii. Stiu ca multi se prapadesc de ris la o multime de ... pirsi care faceau ... ghiiiii, dar eu ma gindesc cu groaza la acea abominatie interminabila numita ... Balada Sogunului. Hai sa fim seriosi.

Gabriel Schiaucu  •  5 octombrie 2016, 9:22

Este atat de inutil articolul asta incat ma intreb ce intentie te-a manat sa-l publici.

Luci  •  5 octombrie 2016, 9:25

Presa si televiziunile transmit un mesaj incorect si periculos: Ambulanta te salveaza chiar daca iti neglijezi sanatatea si nu mergi la medic. Fals! Exista boli precum diabetul care te ucid lent daca nu te tratezi si atunci cand ajungi intr-o anumita faza nu te mai salveaza nimeni, nici salvarea, nici iluminarea.

Dr. Dan Patru Tudosie  •  5 octombrie 2016, 9:30

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

lili  •  5 octombrie 2016, 9:31

Acum inteled de ce Gyuri a refuzat sa meara la medic, asa cum a transmis ieri fosta sotie prin mesajul pe Facebook. Nu vreau sa comentez ceea ce cred despre fosta sotie, in lumina acestor dezvaluiri, dar ceva suna aiurea: dupa cum spune ea, Gyuri a refuzat sa mearga la medic, desi invataturile sectei ce-o promoveaza dna Marin spun ca te vindeci din interior... Pai, cum sa mearga Gyuri la medic cand el era intoxicat cu bazaconiile sectei?! Cred ca singuratatea l-a impins pe Gyuri ***, cunosc astfel de cazuri cand persoane ramase singura dupa moartea sotului/sotiei(mai ales in cazul femeilor) cad usor prada sectelor religiooase de tot felul, unde scapa de singuratatea ucigasa chiar daca in astfel de cazuri personalitatea lor dispare, sunt calcati in picioare de fel de fel de guri din astia... Pacat de chinurile lui Gyuri, pare ca a avut o viata chinuita...Ma indoiesc eu ca Daniela Marin va vorbi vreodata pe subiect.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

vlad  •  5 octombrie 2016, 9:33

Puteati scrie de el cat era in viata. Acum v-ati gasit? Penibil!! Voi sunteti vinovati pt tot. Cu articole de genul asta...

Robert  •  5 octombrie 2016, 9:37

O mare dezamăgire. Oricum vrei să o dai, să o pui în context, ăsta este articol de tabloid, de vânător de clickuri. Ce vor înțelege majoritatea cititorilor de aici? Că autoarea morală a morții lui Ioan Gyuri Pascu ar fi Daniela Marin, femeia vieții sale. Poate că așa consideră și autorii, deși nu o afirmă explicit. Cea mai gravă aserțiune a acestui articol e aceea că individul care a „dat din casă” ar fi fost prieten cu Gyuri Pascu. Un prieten i-ar fi spus în față ce gândește, apoi, dacă ar fi fost convins că drumul pe care merge îl duce la pierzanie și că doar un atare demers l-ar putea „scutura”, ar fi ieșit în public, în timpul vieții artistului, și ar fi spus ce gândește, asumându-și identitatea.

Suporter  •  5 octombrie 2016, 9:40

Oameni buni, articolul, dincolo de viata personala a lui Gyuri, scoate in evidenta universul sectelor religioase. Am cateva cunostinte ce au ajuns in sapa de lemn sau chiar au decedat datorita acestor culte. Legat de Gyuri, artistul si persoana apartin unor universuri total diferite. Artistul n-a murit ci doar si-a desavarsit opera. Persoana este cea pe care trebuie sa o respectam, si, incazul de fata, sa o lasam sa se odihneasca. Pe retelele de socializare nu am vazut niciun comentariu de rau legat de Gyuri, iar acest lucru este fabulos. Gyuri se considera bufon? Nu nu nu ... categoric nu. Pentru mine a fost un geniu al hazului fara frontiere. Artistul Gyuri ne-a facut sa radem, ne-a adus bucurie in suflet; si ce e mai sanatos decat asta ? Hazul este una din puterile acestui popor. Am ras in fata pericolului, am ras de prostie, de hotie, de ridicol, de politica, de saracie, de bogatie ... si n-am fi putut rade fara sa existe astfel de Arhangheli. Odihneste-te-n pace Gyuri !

Dan  •  5 octombrie 2016, 9:46

Printre cei ce si-au impartasit parerile aici sunt, cu siguranta, practicanti de yoga or alte "chestii" spirituale. De ce sunt eu ingrijorat? Nu de adulti si deciziile lor asupra proriului corp sau propriei persoane, ci de copiii lor, care din pacate vor fi indrumati pe o cale departe de normalitate. Am vazut copii fortati sa fie vegetarieni, pentru ca asa dicta mama vegetariana, vezi minorele de 14 ani violate de maestrul Bivolaru, vezi secta din Tg Mures...etc. Eu nu cred in biserica si popi, oare de ce as crede in secte inventate, fortand credulitatea oamenilor? Pentru un spectator ca mine, povestea trebuia spusa. Prietenul cu siguranta a crezut si l-a iubit mai mult decat sotia.

haudinamo  •  5 octombrie 2016, 10:13

Troptilienii vor veni cu prototiptilele din Cosmos sa ne ieie pe toti care meritam. Gata, v-am pupat, uite ca vine prototiptilul. Nino nino ninoooooooo!

pebune?  •  5 octombrie 2016, 10:13

[email protected] reuseste masina zvonerilor si raspandacilor sa distraga atentia de la adevarata problema: faptul ca sist medical romanesc a mai omorat un om. si pentru asta felcerul de pe ambulanta a fost sanctionat cu 10% din salariu?! Si voi modelati opinia publica

Cătălin Tolontan  •  5 octombrie 2016, 10:13

@Robert: asa cum explica si @suporter mai jos, articolul incearca sa descrie cum interactioneaza un om cu universul cultelor. Nu e nici o problema ca il considerati un articol nenecesar, stiam asta de cind ne-am apucat sa-l scriem. Preferam sa fim noi considerati scormonitori si, in schimb, cititorii sa stie mai mult despre aceasta zona. Oamenii au dreptul sa se asocieze, sa aiba propriile convingeri, dupa cum au dreptul sa stie care sint riscurile.

mihaela ciobanu  •  5 octombrie 2016, 10:16

De acord. Nu este “cruciadă împotriva medicilor”. Dar eu cred ca voi gresiti prin faptul ca induceti ideea (deja periculos de inradacinata in fibra noastra dupa 50 de ani de comunism) ca altii (statul, autoritatile, armata, guvernul etc) trebuie sa se ocupe de problemele mele, eu nu trebuie sa fac nimic. Ce daca pot sa ma urc in masina si sa merg singur la spital, mai bine sa chem ambulanta acasa si sa ii cer un seviciu perfect! De ce sa nu stau eu cu maiinele in san si sa imi scoata armata apa afara din curte. E cam acelasi lucru... Cred ca nu este ata de simplu: “Jurnaliștii află, verifică și publică dacă e relevant pentru viața oamenilor”. Poate fi relevant si distructiv in acelasi timp; numai buna credinta a jurnalistului il poate ajuta sa ia o decizie corecta. Erorile medicale nu se trambiteaza pe toate canalele media pentru ca: medicii nu sunt Dumnezei (nu s-ar mai face nimeni medic daca li s-ar cere asta), increderea in sistemul medical si in medici scade cu fiecare campanie media de exagerare a unei erori medicale, inevitabil tinerii care intra in sistem trebuie lasati sa lucreze deci gresesc mai mult (este pretul pe care il platim, nu avem de ales, conform lui Atul Gawande), erori medicale sunt peste tot in lume, asa cum am citit in cartea recomandata de tine “Gandirea de tip cutie neagra” , dar ele se discuta in cercuri profesionale etc. In cazul ambulantei, desi nu ati dat numele medicului, nu a ajutat la nimic, ati declansat deja campania de linsare a lui, doar era un numar suficient de mare de oameni care ii cunosteau numele. Poate ca in urma cercetarii disciplinare s-ar fi descoperit ca el nu agresit cu nimic, dar raul pentru el era deja facut. Cred ca aceasta “arma” pe care o ai in mana ar trebui folosita cu mai mult discernamant. PS. Nu sunt medic, nu am medici in familie.

randy  •  5 octombrie 2016, 10:17

Prostilor *** ,nu dati in cei ca Tolontan.Oare totul este roz in Romania!?.Chiar aveti creierele spalate!?....Sau faceti parte din "sistem"....Mafie!?...Sau faceti parte din turma *** oi *** ,***?.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

colibry  •  5 octombrie 2016, 10:26

Domnule Tolontan esti o mare dezamagire pentru mine. Articole doar pentru rating si normal pentru bani. Din pacate ca majoritatea ziaristilor, precum hienele astepti un "necaz" din care sa poti sa scoti bani pentru inca o luna. Cand se raceste subiectul, incalzesti alt subiect mai vechi ... Nu comentez articolele pe cazul lui IG Pascu, ci doar faptul ca ai acelasi subiect pe care il ataci. La inceput am zis ca este ok, ca o faci din spirit civic, dar de aproape 12 luni "subiectul" este acelasi _ sistemul medical, care brusc il ataci acum, dar de 25 de ani conditiile sunt aceleasi, dezinfectantii sunt aceiasi, mizeria este aceiasi, au murit bebelusi in incendiu, au fost inchise spitale si nu s-a construit nimic nou, s-a spus medicilor "nu va convine ...plecati" .... nu ai spus nimic timp de 24 de ani :) _ Peste o luna se implineste 1 an de la tragedia de la Colectiv, toti sunt liberi ... pana si ponta e fericit ca 10.000 de oameni i-au facilitat demisia dintr-un guvern aflat in moarte clinica ... iar acum si el este bine mersi "resuscitat" in sondaje. In cazul dezinfectantilor vad ca ai cam dat-o in bara deocamdata, sau poate procurorul general e si el corupt ... in sfarsit sursele pe care le invoci sunt ca fantomele, le vad numai unii. Clar misiune ratata !!! ... arafat nu a demisionat nici acum ... mai ai dreptul la 2 incercari :) . Oricum cazul IG Pascu si mai ales articolul de mai sus ma fac sa spun ca "ziaristul" tolontan pentru mine nu mai exista. In rest mult succes in indeplinirea misiunilor viitoare ... personal nu sunt fan arafat sau al unui partid politic. _ Fiecare isi castiga painea cum vrea, cum poate si mai ales cum il lasa constiinta. Spor .... !!!! :)

Cleopatra  •  5 octombrie 2016, 10:26

Poate chiar s-a disipat in lumina! Cine stie?

Claudiu  •  5 octombrie 2016, 10:29

Am lucrat o scurta perioada in piata de carte. Cautati "Editura Cartea Daath", acolo publica fantasmagoriile.

Viorel  •  5 octombrie 2016, 10:30

Ba eu sunt de acord cu Tolo. Ce facem, aruncam cartile de istorie ca au murit oricum toti de pe acolo? Daca subiectul e in viata sau nu, daca un articol este bine documentat, obiectiv si mai si putem invata din asta este binevenit. L-am apreciat pe Gyuri ca artist, si un astfel de articol nu imi schimba parerea. Iar detaliile cred ca merita spuse.

Veronica Cristea  •  5 octombrie 2016, 10:32

gelu, vlad si menumorut,sau cum va mai cheama, de ce nu ramaneti voi la articole din click sau cancan si va bagati in vorba aiurea?? Faceti voi anchete mai concludente daca astea nu va plac!

Cătălin Tolontan  •  5 octombrie 2016, 10:40

@mihaela ciobanu: inteleg ce spui, dar, apropo de carte, ea arata cum sistemul medical din toata lumea are tendinta sa-si ascunda erorile si, facind asta, nu mai invata din ele. Sigur ca nu e simplu, dar noi ne facem meseria de jurnalisti si fiecare isi face profesia pentru ca numai asa se echilibreaza lucrurile. Profesia noastra presupune sa informam, sa explicam, sa interactionam. Sa ne pastram simtul analitic si critic. Facind asta nu esti iubit de public, dar nici nu vrem sa fim simpatizati. Mai spunem o data: decit sa ne aprobe niste oameni putin informati, mai bine sa ne contreze permanent cetateni informati.

cpt.ahab  •  5 octombrie 2016, 10:49

E interesanta maniera in care foarte multi oameni inteligenti aleg trasee si salvari spirituale in afara bisericii stramosesti. Nu au rabdare sa aprofundeze ortodoxia, limitandu-se la suprafete, dar consacra foarte mult timp unor erezii frumos poleite. Toate cautarile noastre, ale celor nascuti pe aceste meleaguri, isi gasesc raspunsurile, rezolvarile, in ortodoxie. Numai ca n-avem rabdare( care-i mare virtute) si mai suferim si de oaresce complexe de inferioritate, izvorate din comparatia economica, politica, sociala cu alte natii. Iar aceasta inferioritate o punem pe seama religiei, deseori. Nu, ortodoxia nu are nimic, noi suntem snobi si slabi. Ortodoxia te invata sa te rogi ca Dumnezeu sa binecuvanteze mana chirurgului, nu sa-i refuzi utilitatea. Toti avem talente si scopuri sociale diferite. Nimeni nu-i inutil. Prin urmare, te incalti, te imbraci, te incingi cu cureaua, faci ceea ce poti face tu, iar Dumnezeu are grija sa-ti deschida usa la temnita, adica acel lucru care nu ti-e la indemana. Aptitudini de medic, de pedagog, de artist, de matematician au fost sadite de Dumnezeu in om pentru ca restul oamenilor sa se foloseasca de ele. N-avem de ce ne rusina cu ortodoxia si cu stramosii nostri. Imi displace incursiunea aceasta prin cuferele defunctului, imi displace cautarea cu orice pret a vinovatilor, imi displace bucuria de a vedea pe cineva pedepsit in cazul raului facut "din nestiinta si fara de voie". Traim deja intr-o epoca in care majoritatea populatiei se simte amenintata de catre o minoritate foarte agresiva. Si vorbesc la nivel global. De aici anxietati si cedari psihice. Senzatia este ca poti fi acuzat de orice, oricand. Si doar pentru ca muncesti. Nu-i normal.

liviu  •  5 octombrie 2016, 10:49

Tolo,esti tare din nou,o investigație la obiect,ca bisturiul unui chirurg renumit... Pentru mine totul e clar acum...Păstrând proporțiile,Daniela Marin e Yoko Ono....Ca și Lennon,Gyuri ar fi trăit și bucurat fanii infinit mai mult dacă nu cunoștea această femeie/vraci....Am o singură întrebare pentru ea,care lămurește totul,cred...Cum și-a câștigat existența până acum?Eu zic că s-a folosit de Gyuri și atât.....Păcat....

Flaviu  •  5 octombrie 2016, 10:50

Păcat , D-zeu sa-l ierte pe Gyuri, a fost, din ce se vede un om ok.. Ca artist... Sa o lăsăm așa ( a scris cineva mai sus un pic mai dur, dar adevărat) .. Totuși ce caută articolele astea legate de tragedia lui Gyuri si de culisele vieții lui intr-un ziar de sport? Poate pe unii i-ar interesa mai mult sa analizati de exemplu, cum a parcurs Juve , in 10 ani drumul de la Serie B la lojele CL. Sau cum s-a schimbat jocul lui Zenit fata de anul trecut ( sistem de preg, de joc, stil, rolul lui Witsel etc) .. Sau astea nu fac rating?

dan  •  5 octombrie 2016, 10:52

Avem acum tabloul complet. Gyuri nu se simtea bine, s-a chemat ambulanta, si el si daniela marin au insistat la venirea medicului pe atac de panica. Cred ca mai mult ea, ca doar e "liderul"! Medicul de pe ambulanta avea insa obligatia sa-l controleze pe pacient si nu sa preia diagnosticul pus de gyuri si sotia, indiferent in ce tratament cu lumina absluta credeau acestia. Iar daca acesta refuza, trebuia sa-l puna sa semneze. Asta-i procedura corecta. Cat despre cultul lui dang, fiecare crede in cine vrea. Noile dezvaluiri aduc "lumina" in toata aceasta poveste. Felicitari!

bg  •  5 octombrie 2016, 11:09

Da, se mai intampla si accidente regretabile. Problemele de sanatate nedepistate si netratate la timp se accentueaza, se adancesc de la an la an, apar complicatii care pun in pericol viata. Este adevarat ca fiecare dintre noi suntem responsabili de propria sanatate, dar si statul roman este obligat (vezi art. 34 din Constitutie - ocrotirea sanatatii) sa intreprinda masuri de prevenirea imbolnavirilor in randul populatiei prin campanii de informare, obligativitatea controalelor la medicul de familie, etc. Mai stie cineva ce s-a facut cu rezultatele analizelor de lab. efectuate de noi toti prin cupoanele lui E. Nicolaescu cand era ministrul sanatatii? Ele trebuiau centralizate si se urmarea sa se cunoasca starea de sanatate a populatiei la acel moment.. Va spun eu ce s-a intamplat: au ajuns la cosul de gunoi dupa ce Nicolaescu n-a mai fost ministru. Ca asa-i la noi, nimic nu este bun din ce au facut cei de dinaintea ta si trebuie distrus, sters de pe fata pamantului... Pana nu ne revenim din acesta ura nu o sa progresam...

Franca  •  5 octombrie 2016, 11:10

Poate ar fi fost profesional din partea doctorului de la ambulanta sa anunte refuzarea tratamentului de catre pacient...In asemenea cazuri grave cu boli cronice si cu un pacient cu un trecut medical ca al lui Gyuri nu vii si pleci ca in vizita.

Icsulescu  •  5 octombrie 2016, 11:10

Nu inteleg, de ce atata inflamare pe marginea articolului! Eu gasesc ca e un articol onest, informativ si aproape deloc apreciativ. Asa cum mi-as dori sa fie marea majoritate a presei. Ce e de comentat in afirmatia ca doctorii, sau oricare alta breasla, trebuie sa-si faca meseria la maxima lor capabilitate intelectuala si materiala? Apoi, ce e de comentat in faptul ca un om si-a ales o anumita cale spirituala sau alta? De ce tinem neaparat sa etichetam, sa judecam, acolo unde n-ar trebui s-o facem; in optiunile libere, intime si strict personale ale oricarui individ? Adictiile, fobiile sau convingerile lui Gyuri Pascu, sunt doar simple informatii. Sa le luam ca atare! E posibil sa ne ajute, sau nu, in luarea unor decizii personale. Atat!

Dragos  •  5 octombrie 2016, 11:13

La randul meu, consider util articolul echipei lui Tolo. Nu neaparat prin prisma marturiilor prietenului lui Pascu, ci prin mesajul pe care il transmite. Pentru mine, e o marturie a maririi si a decaderii artistului Pascu, unul destul de indragit de romani. Pentru ca cine nu cunoaste istoria, e condamnat sa o repete. Cine are ochi sa vada, poate sa vada ca articolul nu loveste in Pascu, ci prezinta cum si-a trait ultima parte a vietii. Personal, consider o indoctrinare dura si o depersonalizare activitatea sectelor de genul asta. Iar sa nu te duci la doctor si sa astepti lumina sa te vindece... De aia a pierdut si Geoana in fata lui Basescu, din cauza flacarii violet... Ma lesi? Asadar, dati-i in cap lui Tolontan ca va deschide un pic ochii. Daca ar spune: "Ba, nu va inhaitati cu sectanti din astia, ca muriti cu zile!", ati zice ca nu e ziarist, ca asta nu e exprimare demna de un journalist renumit, bla bla. Daca ridica o problema sub forma articolului de mai sus, ziceti ca intra cu bocancii in viata omului. Asa suntem noi, romanii (uneori chiar si eu): daca ai palarie, de ce ai palarie; daca n-ai palarie, de ce ai capul descoperit. Nu e bine ca era Sandu la FRF. Acuma nu e bine ca e Burleanu. A plecat Basescu, mahalagiul, balacaritorul, a venit Iohannis, care nu prea vorbeste si nu jigneste pe nimeni. Nici asta nu e bun. Dragnea ar fi un om deosebit, ca vorbeste limba mortilor...

emil  •  5 octombrie 2016, 11:15

Titlul e clar tendentios, nu rezulta de nicaieri faptul ca membrii cultului ar fi OSTILI "medicinei moderne", Nevasta-sa povesteste in articolul de pe blogul ei cum ca Gyuri Pascu era incapatanat si nu voia sa mearga la spital, deci ea il trimitea la spital si ea nu voia. " Aşa cum tot medicii l-au ajutat şi pe Gyuri să depăşească urmările accidentelor cerebrale. Pentru că, revenind la decembrie 2010, dacă eu nu reuşisem să-l conving să meargă la doctor, a reuşit o dragă prietenă, medic stomatolog nu doar să-l convingă, dar să-i facă şi programare la RMN în aceeaşi zi. Seară, mai exact......Dar de-atunci nici că l-a mai convins cineva să meargă la vreun control, nici la neurologie, nici la cardiologie, nici măcar să-şi facă obligatoriile analize de sânge. De fapt, dacă mă gândesc bine, în afară de analizele obligatorii făcute în 2003, pentru că altfel nu ne înscria copilul la şcoală, omul ăsta a refuzat orice alt control sau analiză medicală până în 2010, când a fost accidentul vascular cerebral. Înainte de 2003, prin 1998 l-am rugat şi am ajuns să mă si cert cu el din acest motiv, iar în iulie 1999 i-am spus că dacă nu merge la doctor, cu mine a terminat-o." Minte nevasta-sa sau voi scrieti prostii?

nefertem  •  5 octombrie 2016, 11:16

Cum va bagati voi in sufletul omului.... ce rost are materialul asta? Ce aduce el pozitiv? Asta cu "interactiunea cu universul cultelor" nu merge, pentru ca nu aveti acces decat la o farama de informatie (si, in general, la cea care va convine), dar e oarecum usor de priceput reactia ancestrala de a arunca cu noroi in ceea ce, poate, nu intelegi pe deplin. Nu sunt adept al cultelor, dar nici nu ma consider in masura sa dau verdictul ca acei oameni vorbesc doar prostii. Lasati oamenii sa traiasca asa cum vor, atata timp cat nu fac rau celorlalti.

Simona  •  5 octombrie 2016, 11:33

Cata ignoranta in acest articol :-) Nu stiu cine sunteti domnule Tolo.ro, dar ideal e sa nu judecam ce nu cunoastem ca o putem da in penibil.

Ionel Ciprian  •  5 octombrie 2016, 11:35

Gyuri a fost un artist complet. Omul este liber să creadă în ce dorește el. Poate să se închine și la țeava de eșapament. Totuși....atât timp cât o grupare, nu este recunoscută de Legea Cultelor drept cult, ea este o sectă. Sau o asociație, în caz că este recunoscută ca atare. Atât timp cât acea grupare interzice ba serviciul militar, ba tratamentul medical ea se apropie de promovarea anarhiei și începe să devină periculoasă. Articolul lui Tolontan este plauzibil. Și pentru cei care încă îi mai acuză pe medici de malpraxis. În ceea ce o privește pe soția lui Gyuri, e liberă să creadă în ce dorește ea, atât timp cât nu face rău celor din jurul ei.

ovialex23  •  5 octombrie 2016, 11:39

Sunt de acord cu "gigi22". A devenit un trend culpabilizarea medicilor pentru orice problema privind sanatatea. Imi pare rau de Gyuri Pascu si regret sincer moartea lui, dar refuzul lui de a fi tratat dpdv medical si sa se cheme ambulanta de fiecare data cind ii era rau in detrimentul apelului unei persoane care in acel moment chiar dorea prezenta unui medic care insa era in drum (din nou) spre domiciliul lui Gyuri Pascu, asta e regretabil. Iar tot tam-tam-ul anchetelor privind interventia masinilor medicale cind mor oamenii in spitale din cauza conditiilor "oferite" de domnii cu gulere albe, e un bilci murdar.

Nina  •  5 octombrie 2016, 11:52

Va rog foarte mult, sa aveti putin respect fata de ceea ce a fost Ghyuri Pascu! Lasati-l sa se odihneasca in pace!

dan  •  5 octombrie 2016, 11:53

Celor care le este de ajuns mancarea, bautura si sexul, raman niste fiinte primitive. Oamenii au nevoie de hrana spiriuala. Multora le este suficient sa se lase acaparati de extazul muzicii, al picturii, a altor forme de arta. Exista insa si oameni carora nu le este suficient nici asta. Vor mai mult, pt. ca au nevoie de mai mult. Sindromul Stendhal apare tocmai datorita nevoii impetuase de a depasi lumea materiala in care traim. Ce componenta spirituala puternica, duce la transfigurarea, la schimbarea starii de constiinta, pe care multi o cauta si nu o gasesc nicaieri! Si aceasta nevoie creste odata cu varsta, asa ca nu ma astept sa fiu inteles de prea multi ....

dan  •  5 octombrie 2016, 12:07

pentru @emil: daca minte cineva e fosta nevasta care incearca sa se scoata nevinovata si sa-l bage la inaintare pe gyuri ca vezi tu el nu credea in medici! Te legi de un eveniment din 1999. Dar atunci nici ea nu credea in lumina vindecatoare! Nimeni nu trebuie sa judece pe nimeni pentru si in cine crede atata timp cat credinta lui nu face rau celor din jur. La capitolul asta, fosta nevasta nu sta prea bine si inceaca sa mascheze acest aspect prin tot felul de povesti. Povestea asta ofera noua perspectiva de ancheta procurorilor, dar nu disculpta Ambulanta si erorile angajatilor ei!

Comentează