La ce nu s-a gîndit Dragnea cînd a trecut TVR și RRA la Guvern. În vreme de pace, moderatorii TV de la noi vorbesc precum cei din India, aflată pe picior de război cu Pakistanul

Azi, în Parlament, șeful PSD a reușit să-i convingă pe colegii săi să rupă legătura dintre plătitorul de taxe și televiziunea și radioul public

marți, 25 octombrie 2016, 2:01

Urmăriți ”știrea” de mai jos!

Este absolut frapantă asemănarea cu tonul folosit de unele dintre vedetele televiziunilor private de la noi.



Numai că noi vorbim așa la televizor în timp de pace, iar la New Delhi se simte umbra războiului!

Retorica belicoasă folosită de Arnab Goswami, absolvent de Oxford și unul dintre starurile televiziunii indiene, vine pe fondul unui conflict de 70 de ani între India și Pakistan.

Din 1947, moment în care fosta colonie britanică s-a divizat inițial în două țări – India și Pakistan (Bangladesh a devenit stat independent mai tîrziu, la început se numea Pakistanul de Est), au existat patru războaie între ele. Și mult mai multe perioade de maximă tensiune, așa cum se întîmplă acum.

Media participă și ea la escaladarea tensiunii.

Urmărindu-l pe Arnab Goswami, care nu relatează, ci incriminează, regăsești o stilistică familiară nouă, românilor. Noi conversăm unii cu alții în maniera în care discută două țări aflate pe picior de război. Și ale căror armate trag zilnic una spre alta, în operațiuni reciproce de hărțuire.

Azi, Parlamentul a trecut TVR și RRA la Guvern.

Liviu Dragnea s-a implicat personal. Liderul PSD a evitat să ia în calcul nevoia de conversație națională civilizată. Teoretic, TVR și RRA au un rol crucial într-un dialog rațional.

Media publică are datoria de a fi nepartizană și echilibrată. Dar asta se poate realiza dacă e în directă legătură cu cetățeanul, prin taxă, nu dacă trece în finanțarea Guvernului.

Cînd norma impusă gîndirii publice de către discursul televiziunilor private, care gonesc legitim după audiență, este prejudecata, partizanatul și stereotipul violent, televiziunea și radioul public au misiunea de a contrabalansa.

Că nu o fac acum? Da, nu o fac!

Că șeful Radio România, Ovidiu Miculescu, își anchetează jurnaliștii pentru exprimarea opiniei, da, e adevărat!

Că Irina Radu, președintele TVR, nu vede cît de mult rău provoacă prin înțelegerea cu Dragnea ideii de media publică independente, da, e adevărat! Și-a mărit bugetul, o mărire mascată a taxei, și asta pare tot ce o interesează.

Dar oamenii sînt trecători. Instituțiile durează. În cazul TVR și RRA, ele tocmai au dat un mare pas înapoi!

Nu va mai dura mult pînă cînd Breaking News nu va mai fi suficient în România.

Vom introduce probabil, așa cum povestește The Guardian că se întîmplă în India: Big Breaking News și Code Red Breaking News.

 

 

Comentarii (60)Adaugă comentariu

CE  •  25 octombrie 2016, 14:19

Acest individ nu vrea binele decat al lui si "tovarasilor" lui. Este foarte periculos acest gen de om incult si obraznic. NU VOTATI psd!!!!!!!

Cristian  •  25 octombrie 2016, 14:19

De ce nu militati si pentru inchiderea publicatiilor sau posturilor de televiziune in faliment si cu datorii restante la buget. Acelea vi se par publicatii independente, atata vreme cat tot de la buget sunt finantate?

Titi  •  25 octombrie 2016, 14:21

Si cu, si fara taxă, TVR si/sau RR nu sunt BBC. Tot partizane vor fi.

Alexandru  •  25 octombrie 2016, 14:28

Nu vad care e diferenta , si pana acum lingeau talpile celor de la butoane. Good point Cristian, manipularea prin datoriile de la buget e mai convingatoare , sunt posturi tv care doar pentru asta mai sunt tinute in viata.

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2016, 14:31

@Titi: daca ceva nu merge, remediezi, nu distrugi.

Andrei F  •  25 octombrie 2016, 14:31

,,Media publică are datoria de a fi nepartizană și echilibrată.,, Cum si dv. spuneti ca acum nu sunt ...de ce sa plingem?DV. ne spuneti ca independenta radioului si televiziunii publice trebuie garantate...Asa este.Dar daca nici acum nu este si nici nu a fost?De ce nu v-ati revoltat cind Udrea ne dadea Tezaur Folcloric?Pentru asta cota TVR scade,scade si tot va scadea incit pe cine mai intereseaza radioul si televiziunea publica?Si eu eram interesat de Eurovizion,de Campionatul European...dar nu TVR -ul vrea sa ne dea mai mult de Dinescu,de Stelian Tanase,de Mihaiu,intr-un timp de Hurezeanu si atitia de care chiar nu vreau sa stiu si nu-i stiu.Televiziunea publica a vrut sa faca politica si iata ca politicul invinge...Sper ca nu este adevarat ca seful radioului a putut ameninta un senator...Desi...dupa cum se comporta prin calatoriile lui ma face sa cred ca si asta este unul care considera radioul proprietate personala...Eu ca platitor de taxa radio-tv. nu m-am simtit respectat de nimeni pina acum,la TVR ma uit doar cind este un meci al nationalei...de ce as plinge pentru cineva care nu m-a respectat pina acum?Eu am bagat atitea dezbateri,atita politica la TVR?

Alexandru  •  25 octombrie 2016, 14:36

Si apropos' , moderatorul acela asa vorbeste de fel ,fie pace fie razboi.

ion  •  25 octombrie 2016, 14:41

O taxa cel putin nedreapta. cred ca cheltuielile facute cu colectarea reprezinta un procent mare din incasari. Au incasari din publicitate, concureza statii private pe aceeasi piata, sunt total ineficienti,nu au audienta si puterea lor de propaganda tinde sa dispara total. O sol;utie decenta este inchiderea sau privatizarea. O agentie de presa poate informa decent si ar fi mult mai ieftina pt noi toti.

vlad  •  25 octombrie 2016, 14:54

Cum adica? Spuneti ca Romania nu este in pericol sa se divizeze in cel mult un an?? SOCANT!!! Tragic este ca pensionarii nostri care abia traiesc de pe o zi pe alta sunt in acelasti timp si tinuti intr-o stare continua de panica de televiziunile astea iresponsabile.

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2016, 15:01

@Alexandru: nu cum vorbeste e cel mai important, ci ceea ce vorbeste. La un moment dat, el spune ca e ”incintat sa prezint stirea ca 10 teroristi pakistanezi au fost impuscati”.

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2016, 15:03

@Andrei F: in toata Europa, prezentarea politicii pe intelesul oamenilor este treaba celor din media publica. Sa intelegeti politica inseamna sa-i puteti responsabiliza pe cei pe care i-ati votat, pe cei care va cheltuiesc banii ca sa va rezolve problemele.

ada  •  25 octombrie 2016, 15:04

cit timp a fost in legatura cu cetateanul prin taxa, TVR a reusit sa intre in faliment...conducerea acestei televiziuni a fost oricum politica... asa ca pina la urma de ce sa platesc pentru un serviciu pe care nu-l folosesc???

ALEXANDRU.D  •  25 octombrie 2016, 15:08

Sunt de acord cu comentariul dl.Alexandru F si mai cu seama cu sfarsitul:,,Eu ca platitor de taxa radio-tv. nu m-am simtit respectat de nimeni pina acum,la TVR ma uit doar cind este un meci al nationalei...de ce as plinge pentru cineva care nu m-a respectat pina acum?Eu am bagat atitea dezbateri,atita politica la TVR?,,

Bogdan  •  25 octombrie 2016, 15:23

și Adrian Năstase își aservise toate telviziunile și posturile importante de radio. și.... la ce i-a folosit?

mircea  •  25 octombrie 2016, 15:23

@C.T.: Daca taxele si impozitele anulate au fost, direct sau mascat, surse de finantare a partidelor? Si cum "vulpea" nu mai are acces la aceste fonduri ce zice?

Andrei F  •  25 octombrie 2016, 15:23

@Cătălin Tolontan Multumesc de explicatie d-le! Deci aia vroia Elena Udrea la Tezaur Folcloric...Desigur ca vroiati sa-i disculpati pe amicii Mihaiu,Tanase,Dinescu,Hurezeanu...Totusi gresesc eu cind va spun ca pe astia nu ia votat inca nimeni?Oare pe ceilalti(astia avind o apartenenta sau anumite principii..) nu trebuia TVR-ul sa-i invete politica?Sa o spun si mai clar,Tvr-ul trebuie sa se ocupe numai de dreapta?Sper totusi sa nu faceti ca d-l de la Realitatea care si el a ,,pohtit,, la TVR...Si aflati ca sunt asa de multi oameni care nu vor sa fie invatati ...politica.Politica nici de dreapta nici de stinga.Parca TVR-ul trebuia doar sa informeze...

Liviu  •  25 octombrie 2016, 15:44

Bravo, d-le Tolontan. In sfarsit a mai observat cineva ca oamenii de televiziune, asa cum le place sa li se spuna, ne "mitraliaza" zilnic urechile cu strigatele lor isterice care le creeaza falsa impresie de "uitati-va la mine altul ca mine nu-i" As mai putea adauga titlurile de pe crol, pe care dscs le citesti ai impresia ca vine sfarsitul lumii. Daca rezisti pentru ca te-a "coplesit" curiozitatea afli un mare fas de 2 lei s-au nici nu se mai discuta subiectul. TOATE ASTEA SE FAC PE BANII NOSTRI. eU SANT AGRESAT VIZUAL SI AUDITIV PE BANII MEI. Dar ce-i de facut ? Pentru ca o stire oricum o fi ea vrei si trebuie sa o afli . Ce putem face ? Cu-i sa ne adresam ? Sant sute de comitete si comitii platiti gras din banii nostri care cica lucreaza pentru NOI. Oare ? Dvs. puteti si va rog in numele a milione de oameni normali din tara asta nu abandonati subiectele dupa o prima afisare, continuati pana se intampla ceva. Am stat o vreme in Germania. Dupa ce vedeam stirile la ei nu ma durea nici capul si nu simteam stresul indus. Eram relaxat puteam sa le comentam sau nu . La noi imi vine sa ma ascund ca vine o CATASTROFA. Apopo: In interviul dvs cu acel medic roman satul de "fericirea" di tara parca ati fi vorbit cu mine. Si fiica - mea a patit la fel. Urmarea ? A plecat in Franta si e unul din cei mai buni medici pe specialitatea ei, dar la EI si nu la NOI. M-as bucura tare mult sa stiu ca dvs mai "aruncati ochii" si pe unele comentarii ale noastre.

Dante  •  25 octombrie 2016, 15:50

Cu noua grilă la tvr1 este numao politică. Emisiunile interesante despre turism, gări au trecut pe tv3 . e bine și acolo. Sportul (baschetul de astăzi pe HD sau TV

Cris  •  25 octombrie 2016, 15:57

Am un prieten arab. cand a venit prima data in Romania s-a speriat de moderatoarele noastre de la stiri. A crezut ca e razboi sau ceva.... Pur si simplu nu intelegea.

A S  •  25 octombrie 2016, 16:53

Bravo Dle Tolontan, sa ne invete TVR ce este politica. Ajunge. Mai bine votau o lege prin care se desfiinta TVR-ul. Bani prapaditi pentru niste profitori si manipulatori. Ne-am saturat sa fim manipulati pe banii nostri.

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2016, 17:05

AS: nu sa va invete TVR, ca presa nu va invata. Ci sa va informeze. Credeti ca stiti suficient despre politica, despre cum va sint cheltuiti banii, despre cum se iau deciziile care va privesc?

adrian  •  25 octombrie 2016, 17:10

Cand in 26 de ani au fost televiziunea romana si radioul public independente si impartiale? Cand in 26 de ani au fost intrebati platitorii daca sunt de acord sa-i trimita pe directori prin toata lumea la clasa business si cu cazari la 5*? Cand in 26 de ani am fost intrebati daca suntem de acord sa se duca jumatate din angajati la turneele finale si sa-si ia cu ei jumatate din rubedenii? Cand in 26 de ani srtv-ul a facut public un bilant detaliat legat de cheltuirea banilor luati OBLIGATORIU de la populatie? Prin urmare, ce a rupt legea asta? Care legatura? Cea cu abonatul? E o gluma proasta.

horatiu  •  25 octombrie 2016, 17:11

Da, parca il vad pe tipul din weekend de la RTV! Numai ca asta de la RTV nu cred ca a facut mai mult de un Spiru Haret! Tilontan, ai dreptate cand ii raspunzi lui Titi, dar uiti ca da remediezi cu 2 minime conditii: sa vrei sibsa sti! Ori la noi nu este cazul! Facem cum ai spus la alt comentariu: sa-i responsabilizam adica sa degrevem de ce pot sa faca: NU VOTAM PSD! Dar mi-e teama ca cei multi nu cred ca stiu ! Am vazut ieri la starea natiei ultima povedte de VOX POPULI: iohanis ar fi heterosexual! Sa demisioneze! Si astia sunt multi! Dar foarte multi si ne impun niste *** care au tupeul sa se autolegitimizeze cu de-al deastia! Cum sa strivim incultura? Asta-i problema! Le-a spus acum ca s-au eliminat taxe, pe care astia oricum nu le folosesc. Gata la BIRT in sat! Si uite ca-l vom vedea pe Dragnea , ales!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

adrian  •  25 octombrie 2016, 17:11

Corectati, va rog, "au fost". Initial am scris doar tvr apoi am adaugat si radioul si am scapat corectarea acordului. Multumesc.

Serban  •  25 octombrie 2016, 17:15

D-ol. Tolontan, dar faptul că TVR a fost devalizată FĂRĂ CA SĂ NI SE SPUNĂ CINE ESTE VINOVAT , nu vă revoltă?! Pe mine DA - mă revoltă! Pentru că Valentin Nicolau, care ținea TVR pe profit, a fost alungat de la post de băsescu, CU SPRIJINUL UNEI MARI PĂRȚI A PRESEI, ca să fie transformată televiziunea publică într-o vacă de muls de unde s-au plătit stipendii grase unor țuțicheri ai lui băsescu și PDL, iar DNA nu ne spune cine și cum a fraudat banii publici! Pe de altă parte, convine trustului de care aparține GSP faptul că TVR dă publicitate în intervale orale la care NU are dreptul? Sincer, cel mai tare mă doare că, adată cu izgonirea lui V.N., a dispărut „Cerbul de Aur”, ca să se facă loc pentru angajarea pupinbăsiștilor.

emil  •  25 octombrie 2016, 17:18

Nu era mai simplu sa-l schimbe pe Miculescu?

Ion  •  25 octombrie 2016, 17:22

Oare Domnul Stelian Tănase cînd a ajuns la Tvr si la adus și pe Dinescu se cheama cumetrie?Nu este așa că Dinescu este profesor in a ne învăța cum se cheltuiesc banii? Nicidecum nu a contat că astia aveau amîndoi o emisiune...Dacă ăștia de la TVR sunt așa pricepuți de ce au datorii așa de mari?Nu vedeți că vorbiți de un principiu care nu se poate adeverii? La ce e bună TVR decât la servilism politic?Sau vreți TVR să ne învețe să devenim toți falimentari,obedienti...

horatiu  •  25 octombrie 2016, 17:27

" *** " e un termen de cezunzarat? Cum de poti sa cenzurezi? Ce regula de bun simt am incalcat? Cum sa-i definesti pe astia alesi si pe care vrei tu sa-ivresponsabilizam, cand numai fura! Esti o anomalie!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Adrian  •  25 octombrie 2016, 17:29

Catalin Tolontan, cred ca esti de acord cu mine ca Denise Rifay bate la capitolul decibeli, indarjire, agresivitate si amplificare excesiv-obsesiva orice prezentator din India, Pakistan sau "Mangladeshul" lui Vasile Turcu :)

Cătălin Tolontan  •  25 octombrie 2016, 17:39

@adrian: am corectat. Sa retineti eroarea aceasta. In 99% dintre cazurile cind apar la jurnalisti dezacorduri intre subiect si predicat ni se intimpla exact ce vi s-a intimplat acum dvs :-)

cezar  •  25 octombrie 2016, 17:57

"... tonul folosit de unele dintre vedetele televiziunilor private de la noi. " Pentru prima dată acest stil de prezentare a ştirilor a fost introdus pe 1 decembrie 1995, când s-a lansat protv-ul. Şi de atunci, atât ştirile cât şi bălăriile, sunt prezentate la fel. Ar fi interesantă părerea unui psihiatru în urma unei analize a apariţiilor lui Andreea Esca la televizor. Cu excepţia tvr şi digi24 celelalte televiziuni nu contribuie cu nimic la o prezentare, analiză sau documentare a politicii, a educaţiei sau a culturii.

Mihai Brasov  •  25 octombrie 2016, 18:59

"Fraticaaa" cum de l-ai gasit "***" "pa" indianu' asta ... e leit gadea :))) Cat despre TVR si Radio Romania atat timp cat nu isi fac treaba, nu pot fi de acord sa le dau bani. Ei sunt o gaura in care se scurg bani! Asa cum e Posta Ro, CFR, etc.. bine ca am scapat de flota ca ne mai manca si aia banii. Daca s-ar putea, as plati la BBC pe care ii ascult cand scriu aceste randuri si daca stii pe ce site sa intri, poti urmari BBC 1, 2 si 4 la calitate HD ;)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Deea  •  25 octombrie 2016, 19:20

@Titi vorbesti in necunostinta de cauza....daca exista cateva balarii intre toate florile asta nu inseamna ca toti sunt la fel ....cea mai mare parte a SRR face presa de calitate, nefiind partizana ! daca aruncam cu ..cuvinte doar de dragul de a le arunca mai bine ne abtinem!!!!!

Stefan Nica  •  25 octombrie 2016, 19:50

Adunatura numita psd,toxica si neavenita pentru Romania,s-a gandit adanc ca a elimina cele mai mici taxe(radio si tv)le va aduce voturi masive din partea electoratului...dar intreb si eu asa ca orice om :cat de mult au iubit Romania si pe romani atunci cand au elaborat legea pensiilor suplimentare,privilegiul care discrimineaza milioane de romani? Parlamentarii care au votat aceasta lege aberanta,cum pot dormi noaptea? Dar dvs. Dle. Iohannis? Cat timp parlamentarii contrar Constitutiei,vor mai fi deasupra legii prin acea stupida imunitate parlamentara...Cat timp vom mai avea in Parlament infractori in loc de oameni integri? Dragi romani fiti atenti ce votati...de voi depinde daca va fi bine sau rau...

Luca  •  25 octombrie 2016, 19:52

Doamne , daca iar intram pe mana PSD ului ... ultimul care pleaca sa stinga lumina ! :-) Fara gluma , dar nici nu ai cu cine sa votezi ... sper sa ramana Ciolos prim ministru , dar sa scape de toti pontistii din linia 2-a , daca vrea sa schimbe ceva .

Alex  •  25 octombrie 2016, 20:04

Credeți ca e o coincidenta faptul ca Rromii noștri provin din India/Pakistan.? Eu cred ca morala ultimilor 25 de ani este ca ne am *** /cocalarit și politica urmează doar cursul societății... Manele, pitipoance, smecheri..

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Crimson Veritas  •  25 octombrie 2016, 20:29

Nu este normal sa platesti un serviciu pe care nu-l folosesti! Inteleg ca nu va place economia de piata ... nici la fotbal, nici in media ... dar chiar si asa ... eu vreau sa platesc doar ce consum EU, nu sa-ti platesc ce consumi TU ... 'deontologie' inteleg ca vrei sa consumi ... plateste 'deontologie' ... eu nu vreau nici sa consum asa ceva, nici sa platesc asa ceva ... pp ca asa ceva ar si exista! Pentru mine MEDIA trebuie sa fie privata, un enterprising privat, auto-finantabil deci si falimentabil ... 'deontologia' nu poate fi o chestiune impusa, cu atat mai mult prin natura capitalului ... asta contravenind grav conceptului libertatii de opinie ... in contextul in care intelegi tu ... deontolgia aceasta este egala cu cenzura ... adica sa obligi pe cineva sa aibe sau sa nu aibe o opinie ... prin modul de finantare! Hai sa lasam presa ... libera ... atat ca opinie, cat si ca finantare, jurnalistii ... liberi ... sa fie deontologi, sau sa aibe preferinte, simpatii, antipatii, CONVINGERI ... ca orice alti oameni! Mai degraba as fi de acord sa platesc LIBERTATE, decat MINCIUNA (scuze DEONTOLOGIE)! Deci tu consumi ce vrei, ca nu iti impun eu ... si platesti ce vrei ... eu prefer ca banii mei sa-i investesc in conceptul de 'libertate' ... si in regim de voluntariat!

TVRRA  •  25 octombrie 2016, 21:03

de ce trebuie sa platim noi milioane de Euro unor relicve de institutii comuniste care nu au fost reformate niciodata? De ce sa sutinem niste organizatii care pur si simplu delapideaza banul public?

Marcos  •  25 octombrie 2016, 22:00

Într-o ţară ca România televiziunea şi radioul public nu vor fi niciodată independente. Oricum am întoarce-o, sîntem estici şi balcanici, deci corect ar fi să ne raportăm la televiziunile din jur (bine, nu la cele din Rusia/Ucraina/Belarus/Moldova). E televiziunea greacă un model de urmat (sau cele bulgară, cehă, slovacă, poloneză, nu mai vorbesc de unguri, care s-au aliniat la politica marca Orban)? Nu trăim pe o insulă în mijlocul oceanului, doar noi şi ai noştri, asta se uită prea des, atunci cînd invocăm principii. Am mai spus-o, pur şi simplu nu există soluţie viabilă pentru profesionalizarea celor două instituţii. Poate, eventual, dacă le transformăm în filiale BBC, şi stabilesc cei de la Londra politicile editoriale, de resurse umane, achiziţiile şi restul.

Andrei F  •  25 octombrie 2016, 22:03

Observ că la învățămînt se poartă examenele pentru directorii de școli,la sănătate ne vorbiți că se vrea examen pentru cei care examinează rezidenții...Oare nu ar fi bun un examen și pe la TVR și Radioul Public? Și pentru directori si pentru angajați...

paul tic  •  25 octombrie 2016, 22:14

Aceste doua institutii sfideaza toate legile economice si ale bunului simt. Cum naiba sa bagi sute de milioane de euro in niste gauri negre zeci de ani la rind fara sa te intereseze unde se duc banii aia? De ce nu se reformeaza institutiile respective in loc sa se pompeze milioane de euro in ele?

Calin  •  25 octombrie 2016, 22:35

Taxa radio-tv, dacă tot e plătită de toți românii, mă rog, până azi, mâine, atunci de ce nu toți românii să hotărască, prin vot, referendum sau altă modalitate, cine manageriază TVR și RRA? De ce tot politicul validează managementul celor două instituții? E o măsură populistă, atât.

Liviu  •  25 octombrie 2016, 22:47

Domnule Tolontan cunoașteți angajați RRA? Câți din ei au fost angajați pe criterii profesionale și câți cu 'intervenții'? Din păcate pacientul TVR și RRA e omorât de la vârf până in teritoriale de piloși politic și nu numai. Puținii profesioniști care ajung pe acolo sunt înlăturați repede pe motiv că "stie meserie și e o concurență" pentru proștii cu pile politice. Conducerile instituțiilor sunt numite politic, corect? Credeți ca restul sunt angajați pe criterii profesionale? Să nu fim naivi să credem că vom ajunge la calitate editoriala comparativă cu cea BBC. La Iași, șefa cu 4 000 euro prima de ziua de naștere a fost pusă acolo tot politic. Aia ce credeți că promovează acolo? Jurnalism de calitate, anchete sau independentă editorială? Acolo a fost cenzurata o jurnalista care a scris de rău de doamna Rancea de la opera din Iași. A fost angajată o făcută care avea pila la senatorul Emacu. Repet...pacientul e mort! Vrem altul! Sau deloc. Avem alte opțiuni din piață.

Stefan  •  25 octombrie 2016, 23:35

Liviu, zi-mi te rog o institutie de stat unde varfurile si posturile care conteaza + o parte din celelalte nu au fost angajate cu interventii sau pe criterii politice, care tehnic tot cu interventii s-au facut, au intervenit partidele cand le-a venit randul. Le numeri pe degete. Degetele de la o mana. Si alea s-ar putea sa fie prea multe. In orasul meu natal razi cu lacrimi cand vezi cum X e numit director in stanga, Y in dreapta, cand ii cunosti in particular si stii cate merite au si ce tangente au cu slujba respectiva. Era unul care era chiar varf de lance, l-a pus tat-su director barosan pe un serviciu oarecare, dar el nu era in stare sa vorbeasca, ad literam. Dar la sprit era un partener de nota 10, adica om de distractie, nu betiv. Avea probleme probabil fizice + nu il ducea capul. Fizice adica nu putea rosti cuvintele cum trebuie. Alt exemplu brutal care imi vine in minte din liceu, cand era unul atat de prost, fara suparare, ca a trebuit sa ii fac eu testul de inteligenta care se facea pentru armata ca el chiar avea un IQ ( medical vorbind ) care nu ii permitea sa inteleaga ca patratul il potrivesti cu patratul, adica omul chiar nu intelegea nimic. Mamica era mare sefa pe la inspectorate la invatamant, si l-a bagat la liceul cel mai bun din judet, unde intamplator eram si eu ( accident al sortii :)) ), l-a trecut prin liceu, si dupa l-a rezolvat pe un post fierbinte. Repet, omul are un IQ care nu depaseste cu mult ecuatiile de gradul 2, fara sa jignesc pe nimeni.

Stefan  •  25 octombrie 2016, 23:40

Si partea tare e ca, la fel ca de multi altii ca ei, pot vorbi la modul general. Dar in particular nu as da niciodata nume sa le fac rau, pentru ca ii cunosc, si pe ei si pe altii, si comicul situatiei e ca m-as simti rau, tradator, invidios, samd. Cu alte cuvinte, ii protejez, la fel cum fac multe alte persoane cu cei din jurul lor. Nu oamenii de rand trebuie sa ia masuri, e evident ca oamenii nu o sa isi dea pe mana justitiei prietenii, amicii, cunostintele, institutiile trebuie sa aiba grija ca televiziunile de stat, radioul de stat, institutiile de stat sa nu fie capusate de astfel de indivizi.

Kius  •  25 octombrie 2016, 23:42

Cateodata am senzatia ca Tolontan fumeaza ceva! Ne prezinta asa o salata de cuvinte din mintea domniei sale... cu un indian care urla... care ar avea legatura cu taxa TV.... care cu istoria din 1947... care Dragnea... care razboi de 70 de ani... Oxford... BREAKING NEWS.... dialog national... IA SA NU SE SCHIMBE, BA, NIMIC!

Alegz  •  26 octombrie 2016, 1:13

Atat televiziunea publica cat si radio publica oricum primeau bani de 2 ori de la cetateni. Prima tura era prin Taxa Radio-TV si a doua prin bani veniti direct de la bugetul de stat. Da .. oameni trec .. de 10 ani tot trec si datoria TVR s-a marit de la an la an, desi este televiziunea cu cel mai mare buget (chiar aproape dublu fata de locul 2). Daca TVR nu ar fi fost de stat era in faliment de mult. Am vazut ca prin Romania castiga nush cate premii .. si pe afara nu ii baga nimeni in seama. Ei pe timpul crizei aveau bugete din ce in ce mai mari .. si tot nu lea ajuns. N-au inteles nici in ziua de azi ca trebuie sa se reorganizeze din temelii, sau mai bine zis nu prea vor. Poate asa vor fi fortati. Legatura cu cetateanul este intr-o singura directie. Da noi cetatenii de rand suntem obligati sa platim acea taxa si atat, pentru ca TVR nu a aratat niciodata in 26 de ani ca reprezinta cetateanul. Dovada e ratingul si audientele din ce in ce mai scazute in fiecare an. Cred ca in urban in 2016 TVR nu intra nici in top 10, iar in rural de vreo 3 ani deja nu mai sunt in top 5. Daca si posturi precum Acasa, Antena 3 sau Romania TV au ajuns sa te depaseasca. Insa cum poti sa mai ceri ceva daca TVR a ajuns sa dea si Teleshoping pe canalul principal in mijlocul zilei !!! Ca RRA se descurca insa mult mai bine si chiar e prin topuri e partea 2. Insa plimbarile sefului, primele de zi de nastere, bugetele statiilor locale de 10 ori mai mari decat toate radiourile locale (ba chiar la Iasi bugetul la radio e de 4 ori mai mare ca cel al TVR-ului local) arata ca au de unde se taie si sa faca treaba la fel de bine.

Emanoil  •  26 octombrie 2016, 1:25

Cerasela! ce partid ajutai cand alergai pe strada la Buxelles dupa protestatari? Moise! Seuleanu din ce partid era? Nicoleta! Adrian! nu va doresc sa stie Calora *** *** ***...sau lasa! Ovidiu! de ce a demisionat Andras? S-a scos taxa radio-tv !!! normal ca cetateanului de rand nu-i convine sa plateasca nici o taxa , am mai vrut noi 300 de parlamentari. Da cum spuneam,mai sunt oameni frumosi in Radio Romania iar acum, o data cu reducerea bugetului , progresiva, o sa ramana doar cei urati.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

bg  •  26 octombrie 2016, 5:15

AZI IN TIMISOARA (a se citi Teleorman), MAINE-N TOATA TARA! Aici este pericolul. Un om ca Dragnea (care a facut ce a facut in propriul judet, care s-a implicat activ in campania electorala a lui Basescu, care are un discurs agresiv, acuzator, bazat pe principul cine nu este cu mine este impotriva mea) credeti ca va actiona altfel cand va ajunge la putere prin votul popular? De fapt, toti liderii de partide in loc sa incerce sa castige voturi prin prezentarea propriilor programe de guvernare, arata cu degetul la adversari precum prescolarii paraciosi "uite ce face Gigel, doamna educatoare..."In Romania nu am depasit anii de gradinita ai democratiei.

ionut  •  26 octombrie 2016, 7:40

Domnule Tolontan pana acum am avut o situatie incerta, nici cal nici magar. Altfel spus TVR si RRA aveau doua surse de finantare : taxa si bani de la Guvern. Doar din taxa nu puteau trai astfel ca erau, oricum, la ,,mana,, Guvernului. Acesta-i si motivul pentru care s-au comportat cum s-au comportat pana acum. Existau doua variante: ori se marea taxa pana la acoperirea intregilor nevoi pentru a elimina cu adevarat dependenta de politic fie se elimina taxa si se consfintea situatia in care banii se dau de la buget (mentinerea acestei duble finantari, s-a dovedit, nu rezolva nimic). Aceasta-i de fapt, discutia ce trebuia facuta, ce vor romanii, vor o televiziune pe care sa o plateasca direct din buzunarul lor si care, s-ar presupune, i-ar slujii pe ei sau o televiziune platita prin alocari de la Guvern si care va ,,raspunde,, la comenzile politice din fiecare perioada ? Eu spun ca la o consultare populara romanii ar inclina spre varianta 2 cu banii de la buget odata pentru ca le vine greu sa scoata bani din buzunar, direct, si doi, nu au nici o garantie ca daca vor plati ei direct vor primi si un serviciu de calitate, echidistant. In concluzie eu spun ca nu s-a schimbat nimic si de fapt aici e buba, nu ca s-a scos taxa individuala. Oricum politicul influenta TVR (prin numiri, prin alocari de bani, prin controale), tebuia gasita o solutie pentru acest fapt iar prima masura ar fi fost cresterea taxei pana la acoperirea tuturor nevoilor. Acceptau oamenii ?

Comentează