Traficanții de aer. Directorul Vitalaire: „Sîntem o afacere legală și privată”

Într-un răspuns trimis către ziar, directorul Bentu spune că "pentru cel care a falsificat actele justiția își va face treaba, eu sînt nevinovat și aștept deciziile superiorilor mei". Superiorii de la Paris tac. Dar cine sînt oamenii care suferă?

miercuri, 23 noiembrie 2016, 6:51

DERATIZAREA

Vine un ins

Cu un bidon trăsnitor în spinare:

”Cine sunt ăștia mici și prăpădiți

ascunși după mobilă?”

Păi, părinții mei care-au scăpat din primul

război mondial

și din al doilea război mondial,

dar acu’ le va fi foarte greu.

Mircea Dinescu, volumul DEMOCRAȚIA NATURII, 1981

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

 

Filofteia Băncilă are 78 de ani.

Eufrosina Diaconescu are 76 de ani.

Vasilichia Nicodim a avut 80 de ani.

Când a murit.

***

Filofteia, Eufrosina, Vasilichia.

Numele lor interbelice alunecă din cărțile Cellei Serghi, dar acum e timpul lui Air Liquide Vitalaire.

Se poartă alte sonorități.

”Nu vă costă nimic, Casa decontează totul!”

Cele trei femei grav bolnave sunt date în judecată, din motive pe care nu le înțeleg și cu atât mai mult se înfricoșează.

Când sosește omul cu tubul de oxigen în spate, el le spune că ”nu vă costă nimic, totul va deconta Casa de Sănătate”.

După un timp, se trezesc că au de plată sume care le depășesc pensiile.

Și, ca să scape, nici lor nu le e clar de ce, dar ca să scape, plătesc!

Mai exact, plătesc copiii și nepoții, care le mint, le ascund executările reale, așa cum spui că ai dat mai puțin pe un lucru ca să nu se amărască cel din fața ta.

”Doctora Angelina Moise ne-a recomandat Vitalaire”

Filofteia Băncilă, din Teișani, Prahova, e internată în 2013 la spital la Văleni.

”Mama e bolnavă de inimă, plămâni, tiroidă. Doctora Angelina Moise ne-a recomandat aparatul și firma Vitalaire, că mai bine nu ni-i recomanda! O rețin că o cheamă ca pe nepoata mea. De la spital, de la Văleni, e doctora. Ne-au zis să ne ducem la Casa de asigurări, ne-a făcut forme, tot, că e doar un leu. De la un leu am ajuns faliți!”, povestește Maria Soare, fata bătrânei.

Filofteia o aude.

“Să n-o băgați pe doctoră, că asistentul mi-a zis de aparat. <Mamaie, ce faci tu cu răsuflatul ăsta?>. Mi-a zis să merg undeva și s-au dus nepoții. Mi-a zis că iei aparatul și dai un leu”.

În spatele ei, pe perete este lipit calendarul bisericesc, Rembrandt-ul de hârtie al caselor de țărani români.

”Aveți de plată 2.500 de lei”

Filofteia folosește aparatul de la Vitalaire din 6 februarie 2013 până în septembrie 2013.

”M-am descurcat cu aparatul cum am putut. M-am obișnuit să stau singură. Sunt văduvă de 30 de ani, bărbatul a fost muncitor necalificat”, spune ea.

La un moment dat cade, din senin, somația!

”2.500 de lei ne-au spus că trebuie să plătim”, povestește fata, și ea locuitoare în Teișani, primul sat la nord de Vălenii de Munte.

Când deschide executarea silită, fata înțepenește.

Pusese drept garant, fără ca omul să știe, talonul de pensie al lui bărba-su!

”Ne-au amenințat că ne iau casa”

Chestia e că Vitalaire nu aduce aparatul fără unul sau doi giranți semnați pe contract.

Asta-i regula firmei care are 3.000 de procese, din care câștigă peste 90%. Ei susțin că au deservit peste 30.000 de pacienți, deci procentul celor pe care i-au executat nu e exagerat.

Numărul proceselor e unic în sănătatea românească!

”Ne îngrijorează numărul nostru de procese. Am căutat la instanțe și am văzut că ceilalți din industrie au mult mai puține. Am întrebat la CAS de ce. Ne-au spus că avem multe pentru că noi chiar vrem să ne recuperăm banii. Acum ne gîndim să dăm în judecată și Casele” Dragoș Bobu, avocatul Vitalaire

Revenim în casa de lemn din Teișani. La masa acoperită cu mușama înflorată.

Cum Filofteia are pensia minimă socială, Maria propune firmei să ia drept garanție pensia soțului, de aproape 800 de lei pe lună.

”Și mă trezesc că ne amenință că ne iau casa”, tresare Maria.

Pe fața ei nu străbate exagerarea amenințării. Poate că aici, în cătunul acesta, așezat pe culmi reci, oamenii iau cuvintele așa cum sunt.

780 de lei are pensia girantul, ginerele Filofteiei

341 de lei este pensia încasată de Filofteia Băncilă

Chetă de la nepoți

Fără soluții, Maria apelează la fata ei, nepoata Filofteiei.

Ăi tineri fac chetă pentru cei 2.500 de lei.

”Nici noi n-am avut banii dintr-odată și am achitat în rate”, mărturisește una dintre nepoate.

”Mamaia știe doar de 500 de lei executare silită că și asta i s-a părut enorm. Iar tata nu știe că i-am luat talonul” Angelica, nepoata Filofteiei

Uite avantajul neașteptat al unui ziar!

Jurnalele nu ajung în Teișani.

Nici Filofteia și nici ginerele ei nu prea au acces la net.

Rugăm televiziunile care vor prelua articolul să nu pronunțe nume și sume, cam așa cum fac cu marile firme de medicamente cînd apare cîte o nasoală!

”De unde să fabrici atîția bani?”

”Și am zis Băi, dar nu v-ați gândit la amărâtul ăsta, de i-ați luat talonul?! De unde să fabrici atâția bani și pentru ce să-i dăm?! Ne lăsați barem aparatul?”, își amintește Maria.

Sîc! Omul ia tubul cu aer în spinare și dus e.

În plus ridică facturile emise de firmă. Tot dosarul.

Acum, după dezvăluirile sursei din interiorul firmei, știm și de ce.

Oamenii ce să facă?

Achită nepoții pentru mamaia lor care le făcea de dimineață ochiuri.

 

Muzeul Satului

_CPR3412

Filofteia aruncă un lemn în godinul de fontă. ”Fără căldură nu pot respira”.

Iese, ca să ne însoțească, din casa scundă, șuierând.

Aruncă boabe la găini.

Pisica albă trage cu ochiul, dar nu e rândul ei la mîncare.

”Nu iese sufletul ăsta, că dacă ar ieși sufletul ar fi mai ușor!”, se plânge ea în urma pașilor tineri, ca orice bătrîn enervant.

Casa de lemn devine tot mai mică.

Ar fi fost o chestie s-o fi luat Vitalaire!

Puteau s-o instaleze, alături de altele confiscate după aceeași metodă, în Muzeul Satului Global.

“Din pensia mea de 400 de lei m-au pus să plătesc amendă de 50 de lei pe lună!”

Eufrosina Diaconescu vorbește greu, în fundal.

”E bolnavă de astm, de diabet, acum și-a rupt și șoldul”, spune sora ei, Alexandrina Diaconescu.

Eufrosina are 76 de ani și suferă vizibil.

Locuiesc amândouă în Pucioasa, Dâmbovița.

Alexandrina rostește povestea. Mai în puteri, ea e cea care garantează contractul aparatului de oxigen pe care Vitalaire îl închiriază Eufrosinei.

De plătit plătește Casa de Asigurări de Sănătate Dâmbovița.

Până când nu mai e suficient de mult, suficient de repede, suficient de bine, nimeni nu știe exact cum ar trebuie să fie plata.

Firma le dă în judecată.

Alexandrina și Eufrosina. Ați mai auzit nume atît de frumoase?

”Doctorița Bădescu, pneumolog de la Târgoviște, ne-a zis că o să ne sune o firmă”

-Pentru ce a luat sora dumneavoastră aparatul de oxigen?
-Pentru astm. Am fost acum doi ani la consult la doctorița Bădescu, de la pneumologie, din Târgoviște.

-La Spitalul Județean Dâmbovița?
-Așa îi zice? Spitalul de pe bulevardul cel mare din Târgoviște!

-Și ce s-a întâmplat?
-Am stat câteva ore pe hol și, apoi, la consult doctorița Bădescu ne-a spus că o să ne sune o firmă ca să ne dea un aparat. Că n-o să ne coste nimic că banii îi dă Casa de Sănătate.

-Și?
-Ne-a sunat un băiat. A venit, ne-a lăsat aparatul de respirat. Ne-a cerut să-i dăm și lui ceva.

-Bani?
-Da, de fiecare dată îi băgam ceva bani în buzunar. Apoi, o dată pe lună trebuia să merg cu Eufrosina în Târgoviște, să stăm la spital, apoi la Casa de Sănătate ca să luăm o hârtie pe care s-o trimitem la firmă. Dar cu toate drumurile astea era cheltuială mare și jale!

-Ați renunțat?
-Cum să renunț că sora mea avea nevoie de aer?! M-am dus doar eu și am rezolvat. Tot cheltuiam pe drum o grămadă de bani, dar măcar nu o mai transportam și pe ea. Într-o lună nu m-am putut duce și atunci ne-am trezit acasă cu o amendă.

-Amendă?
-Sau cum îi zice, ceva că ne amenința firma că ne duce la tribunal! Ne-a dat în judecată. Pentru că am întârziat să trimitem hârtia de la Casa de Sănătate ne-au pus să plătim noi 300 de lei. Auziți? 300 de lei și eu am pensie de 400 de lei.

-Ați plătit?
-Da, ce să fac??, doar nu suntem noi oameni de tribunal! Am plătit 50 de lei pe lună și am achitat tot, am chitanțele păstrate.

A plecat fără ”bună ziua”

Apoi, după ce sting datoria, Alexandrina și Eufrosina, ultima cu vocea ei aproape stinsă, spun: ”Gata! Ajunge!”.

”I-am zis băiatului să vină să ia aparatul”, istorisește Eufrosina.

Agentul de vânzări de la Vitalaire se prezintă la datorie.

E sigur pe el: ”Păi, acum nu mai e nevoie să-l luăm, că ați achitat. Totul va fi bine”.

Una lângă alta, ele cred altceva.

În casa lor din Pucioasa, casă care a văzut iubiri și trădări, naștere, boală și moarte, cele două surori stau una lîngă alta și îi zic agentului: ”Nu vă mai explicăm nimic. Luați-l acum!”.

Insul pleacă nervos, cu bidonul în spate.

”Nici bună ziua nu mi-a dat”, surâde Alexandrina.

”Uneori funcționează, alteori, nu”

-Ce ați făcut după?
-I-am spus și doctoriței Bădescu: nu mai vrem cu firma asta! Apoi ne-am descurcat, am luat un fel de spray cu aer, Eufrosina îl folosește când e cazul, dă de câteva ori și se termină repede, dar n-avem ce face.

-Și sprayul funcționează?
-Uneori, da. Alteori, nu. Eufrosina a fost și de câteva ori internată aici, la spital, că a avut nevoie de oxigen.

Între timp, Eufrosina a căzut dintr-o prostie, cum cad băbuțele cînd e să încurce lumea, și are nevoie de un cadru.

”Domnul doctor Bădescu, soțul doamnei doctor, are clinică aici, la Pucioasa. Dânsul are cadru, dar credeți că o să ne dea?”.

Vasilichia din Lehliu Gară

Vasilichia Nicodim s-a stins, în Lehliu Gară, la 80 de ani.

Fata ei, Maria, lucrează în spitalul local.

A crezut că asta o vaccinează cu înțelepciune în fața Vitalaire.

Că va înțelege.

Vasilichia a folosit concentratorul de oxigen vreme doi ani de zile.

”După o vreme ne-am trezit că trebuie să achităm 1.375 de lei penalități. M-am dus la Casă că sunt colegii mei. N-am înțeles nici acum ce s-a întâmplat, ce lună lipsea, că eu am avut grijă să avem decizia mereu”, explică, iritată, Maria.

Dată în judecată, a pierdut și a plătit.

”Dumneavoastră înțelegeți ceva?”

Calculul pe care îl face și acum Maria, calcul pe care Vasilichia nu l-a aflat niciodată, este următorul.

Femeia din Lehliu răsfoiește documentele: ”219 lei pe lună. Atât trebuia să plătim. Nu știu ce decizie de la CAS a lipsit. Una, două? De ce? Și am ajuns la 1.375 de lei, de care am fost anunțată în iulie 2015. 270 de lei penalități, 298 titlul executoriu, 867 cheltuieli de executare, dumneavoastră înțelegeți ceva?!”.

”Eu pricep un singur lucru: interesul tău, Vitalaire, a fost să-mi crești penalitățile!” Maria Ciuraru, fata Vasilichiei

Bentu a fost primul om cu butelia în spate

Lucian Bentu, directorul firmei Vitalaire, a trimis ieri un mesaj ziarului.

În nume propriu, nu în numele firmei.

”Nu am știut până în data de 20 noiembrie 2016 de existența unei facturări ilegale. În urma sesizării dumneavoastră am demarat o procedură internă de verificare a facturilor, am informat firma mamă și aștept deciziile superiorilor mei. Referitor la cel care a falsificat actele sunt sigur că justiția să își facă treaba”.

Îl reproducem integral la final.

E lesne de văzut că Bentu nu neagă existența facturilor false cu care firma a mers în procese și le-a câștigat.

Dimpotrivă.

El vorbește despre ”cel care a fasificat actele”, ceea ce semnalează o recunoaștere tacită, un indiciu a ceea ce au găsit în contabilitate, că au avut suficient timp să caute!

Azi e a treia zi de investigație jurnalistică.

Filofteia, Eufrosina, Vasilichia. Ele au vorbit.

Megacorporația Air Liquide Vitalaire tace.

Pare că șefii i-au luat directorului dreptul de a vorbi în numele firmei, de vreme ce Bentu anunță că se exprimă ”în nume personal”.

Lucian Bentu, omul care, după propriile mărturisiri, era acum 10 ani un factotum al firmei pe care a pornit-o de la zero.

El negocia, el făcea calculele, el semna contractele și el lua în spinare bidonul cu aer.

***

Se crapă de ziuă în Teișani.

Pe patul înalt, care te ferește de curentul de pe jos, trage rău în casele vechi de la țară, Filofteia vorbește cu cineva de dincolo de ea: ”De ce vă feriți de mine, că-i mai rău să nu știu?! Spuneți-mi și mie, să știu și eu pe ce lume sunt!”.

Directorul Bentu: ”Ceea ce am citit în articolul dumneavoastră sunt lucruri la care nu am contribuit”

_RKY2702

Stimate domnule Tolontan,

În 21 noiembrie 2016, a apărut acest articol:

https://www.tolo.ro/2016/11/21/marturii-si-documente-dintr-o-multinationala-pharma-firma-noastra-insala-bolnavii-saraci-din-romania/

Și vă rog respectuos să-mi acordați următorul Drept la replică personal:

Aș dori să vă spun trei lucruri:

1. Persoana numită în articol „Coordonator care a plecat din Vitalaire și s-a decis să vorbească” și se autodenunță (în opinia mea) că a falsificat facturile și a înșelat pacienții nu a acționat la ordinele mele sau în urma unor ordine pe care eu le-am dat. Sunt sigur că justiția își va face treaba, iar aceasta își va primi pedeapsa.

2. Compania pe care o conduc, în calitate de director general din anul 2012, NU își înșală pacienții sau partenerii. Este o afacere legală și privată. Ceea ce am citit în articolul dumneavoastră sunt lucruri de care nu am avut cunoștință și la care nu am contribuit.

3. Am solicitat departamentelor abilitate din cadrul Societății un Raport, pentru a confirma sau infirma cele prezentate în articolul dvs. În cele ce urmează, am să dezvolt.

N-aș fi dat acest Drept la replică dacă titlul articolului, precum și mai multe ambiguități din text nu ar induce publicul în eroare: „Firma noastră înșală bolnavii săraci din România”.

Cititorul presupune că cel care face această declarație este un angajat al firmei sau este chiar directorul acestei firme, adică eu – ceea ce este fals.

Lipsește o precizare: cine declară asta? Cine e „coordonatorul”. Dacă această persoană mai este angajată a societății noastre și nu este un fost salariat – nu pot încă să îi spun infractor, pentru că sistemul juridic o să decidă – deci, dacă este un angajat al societății, îl rog să își dea demisia de onoare și să părăsească firma.

NU ÎMPĂRTĂȘEȘTE valorile pe care eu încerc să le transmit angajaților.

Vitalaire, firma pe care o conduc, a contribuit la creșterea calității vieții a peste 35.000 de pacienți! La acest moment, avem 8.000 de pacienți care au nevoie de aparate și 60 de angajați. Nu știu dacă sunt pacienți bogați sau săraci, noi tratăm pacienții cu aceeași atenție și înțelegere. Nu fac – și nu facem – o investigație legată de veniturile celor care apelează la serviciile noastre.

Nu se specifică nicăieri în articol – deși am declarat acest lucru! – faptul că există mai multe firme care furnizează aceleași servicii ca și noi. Nu deținem un monopol și nu obligăm în niciun fel bolnavii să achiziționeze sau să închirieze produsele noastre. Și ar mai fi trebuit să se explice că o parte din aceste servicii sunt decontate de Casa de Asigurări de Sănătate și o parte nu.
(Sincer, eu mi-aș dori sa fie decontate pentru toți bolnavii și nu doar pacienților aflați în stadiul 4, în anumite boli). Pacienții cumpără sau închiriază un produs de la noi. Și aceasta este afacerea! Noi livrăm oxigen! Nu ducem pacienții în tribunal și îi păcălim!!!

Nu înțeleg de ce jurnalistul care a investigat a acceptat acest răspuns:
– „Pentru că asta ni se spunea să facem! Deși prin contracte ne angajăm să trimitem facturile lunare către pacienți, noi sîntem antrenați să nu îi avertizăm, tocmai pentru ca bolnavii să adune datorii. Abia atunci îi dăm în judecată”.

Nu a pus și întrebările de bun simț: Cine v-a cerut acest lucru??? Cine v-a antrenat și cum???
Domnule jurnalist, mă repet: noi tratăm pacienții cu aceeași atenție și înțelegere, indiferent dacă sunt bogați sau săraci. Pentru ei, oxigenul este vital. Am implementat, din momentul în care am preluat conducerea firmei, o politică de simplificare a birocrației de închiriere a aparaturii. Și vreau să vă mai spun că sunt câteva mii de pacienți cărora Vitalaire nu le-a facturat o parte din servicii pentru a nu le crea probleme.

Referitor la numărul mare de procese, doresc să vă spun că o cifra neraportată la nimic poate părea mare, mică sau uriașă. Sunt aproape 2.500 de procese în instanță, în ultimii 10 ani și 35.000 de pacienți. E mult? E puțin? Nu știu. Dar știu că acei oameni au beneficiat de produsele noastre, au trăit în mai puțină suferință și nu au plătit costurile legate de închirierea aparaturii. Casa de Sănătate decontează acest serviciu doar dacă pacientul îndeplinește anumite condiții. În acest context, avocatul firmei a apelat la varianta legală de a merge în instanță și de a recupera debitele.

Referitor la afirmațiile „coordonatorului care a plecat din Vitalaire și s-a decis să vorbească”: „Vreau să vă arăt cum firma Vitalaire escrochează pacienții și face evaziune fiscală! Eu sunt cel care a falsificat actele!”.

Vreau să fac următoarele precizări: nu am știut până în data de 20 noiembrie 2016 de existența unei facturari ilegale. În urma sesizării dumneavoastră am demarat o procedură internă de verificare a facturilor, am informat firma mamă și aștept deciziile superiorilor mei. Referitor la cel care a falsificat actele sunt sigur că justiția să își facă treaba.

Cred cu tărie că în România se poate face o afacere corectă și cinstită. Și nu cred că dacă nu vorbim despre o problemă, ea nu există.

Cu sinceritate, Lucian Bentu

 

Episodul 1. ”Mărturii și documente dintr-o multinațională pharma: “Firma noastră înșală bolnavii săraci din România!”.

Episodul 2. Parchetul din Iași a deschis ieri un dosar de evaziune fiscală! Noi acte interne confirmă: Vitalaire încasa bani și de la CAS, și de la pacienți. Bolnavii restanți sînt amendați cu 73% pe an!

Episodul 3. Prima reacție a autorităților. Directorul CAS București dezvăluie: ”Vitalaire a comis o ilegalitate când a luat bani și de la pacienți, și de la Casă! Sediul Vitalaire din București este în aceeași clădire cu CAS!”.

 

Citește și primele 3 episoade ale investigației:

  1. Mărturii și documente dintr-o multinațională pharma: “Firma noastră înșală bolnavii săraci din România!”
  2. Parchetul din Iași a deschis ieri un dosar de evaziune fiscală! Noi acte interne confirmă: Vitalaire încasa bani și de la CAS, și de la pacienți. Bolnavii restanți sînt amendați cu 73% pe an!
  3. Prima reacție a autorităților. Directorul CAS București dezvăluie: ”Vitalaire a comis o ilegalitate când a luat bani și de la pacienți, și de la Casă! Sediul Vitalaire din București este în aceeași clădire cu CAS!”

Comentarii (90)Adaugă comentariu

Luca  •  23 noiembrie 2016, 7:37

Lucica , ai incurcat-o ! Poti sa vii cu 100 de drepturi la replica ! Ori ai facut-o de capul tau , ori ai fost pus de francezi sa faci aceste lucruri ORIBILE !!! Oamenii o sa vorbeasca , iar francezii o sa uite si cum te cheama in secunda doi , mai bine marturiseste ! Sa nu bagi vreun angajat nevinovat la inaintare ca o sa o incurci mai rau ! Te lauzi ca ai ajutat 35000 de pacienti , dar oamenii aceia au apelat la Vitalaire pentru ca nu au avut incotro , au apelat fortat , nu ca a facut Vitalaire fapte de binefacere ! Alo , ambasada Frantei , nicio reactie , nimic ?! Nu va pasa ... Capul in nisip !

ghita  •  23 noiembrie 2016, 7:40

O adevarata *** instalata in toate sectoarele vietii sociale din Romania,acesta este blestemul acestei tari,ce face aceasta firma privata este asemanator cu ce face sistemul medical romanesc,am citit o stire care ne spune ca daca ai un accident oriunde si esti tratat,spitalizat trebuie sa platesti chiar daca ai contribuit la casa de sanatate,in acest caz ce sa mai astept de la o firma privata daca statul te fura

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dr. Dan Patru Tudosie  •  23 noiembrie 2016, 8:06

Cel mai grav lucru pentru mine, ca persoana trecuta de 40 de ani destul de bine, e ca smenurile astea sunt facute de tineri. Aia care veneau din spate cu alta mentalitate. Ala de la firma de dezinfectanti era si el tinerel, iar patronii de la Colectiv sunt foarte tineri.

SYAOnline  •  23 noiembrie 2016, 8:21

Desi sursa dumneavoastra a spus ca benificiarii sunt directorul si avocatul, nu i-a declarat ca fiind cei care au si pus la cale aceste minunatii... din punctul asta de vedere, directorul inca are prezumptia de nevinovatie.

Apostolul Pavel  •  23 noiembrie 2016, 8:21

Pct 1. (sintetizez, pentru ca dl. Bentu pare a fi un *** functional): in articol se specifica clar ca numarul de procese e urias fata de alte firme din domeniu, astfel ca fraza "Referitor la numărul mare de procese, doresc să vă spun că o cifra neraportată la nimic poate părea mare, mică sau uriașă" e uluitoare, din moment ce si avocatul recunoaste acest lucru. 2. Sa presupunem ca dl. Bentu spune adevarul cand afirma ca n-avea habar ca se factureaza triplu. Bun, dar ca administrator nu sesizezi ca ai o gramada de procese, in care recuperezi bani de la oameni care, chipurile, nu platesc? Nu te gandesti ca ceva nu faci bine? Repet, chiar daca nu stia ca se factureaza triplu, dl. Bentu a inchis ochii in fata realitatii contabile si juridice a propriei firme si a incasat, probabil, bonusuri de performanta bazate pe venituri ilegale. Este, deci, in culpa. 3. Chiar daca s-a petrecut fara stirea dumnealui, dl. Bentu este raspunzator pentru ilegalitatea actelor emise de firma a carui administrator este. Nu se poate sa incasezi profitul, iar apoi "when the *** hits the fan" s-o dai la intors. Vorba lui Branzovenescu "prea te faci niznai, zau asa". E ca politicienii, care voteaza o lege care-i favorizeaza, iar apoi incearca sa n explice ca n-au stiut, n-au fost atenti sau a votat cineva in locul lor. 4. Dl. Bentu incearca sa ne convinga ca pentru 35.000 de oameni, lumea fara firma dumnealui ar fi un loc mult mai nasol. L-as crede, doar ca, atat timp cat ceri bani pentru un serviciu, nu esti filantrop. Iar cand facturezi triplu pentru acel serviciu, ***. Lasati-ne cu lacrimogenele astea "Și vreau să vă mai spun că sunt câteva mii de pacienți cărora Vitalaire nu le-a facturat o parte din servicii pentru a nu le crea probleme". Pe alti 2.500 de oameni i-ati lasat in izmene. 5. Cum spuneam, acest om pare a fi *** functional. "Casa de Sănătate decontează acest serviciu doar dacă pacientul îndeplinește anumite condiții. În acest context, avocatul firmei a apelat la varianta legală de a merge în instanță și de a recupera debitele." Nu despre asta e vorba!!!!! E vorba despre cei pentru care ati emis facturi triple si ati incasat de doua ori, dupa ce i-ati amenintat cu procese si, pe multi, i-ati si tarat prin tribunale. La asta trebuie sa raspunzi mata, domnu' Bentu. 6. In final, intrebari. Sa explice domnul Bentu de ce si-a inchiriat sediul din Bucuresti in cladirea CASMB. De ce n-a raportat firmei-mama valoarea reala a creantelor ce urmau a fi recuperate de la pacienti. De ce are cele mai multe reclamatii la CASMB. De ce acum, probabil la sfatul avocatului si amicului sau, vrea sa dea vina tocmai pe cel care a "suflat in fluier" cu privire la matrapazlacurile propriei sale firme.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Carmen  •  23 noiembrie 2016, 8:26

Degeaba va agitati cu articole care incita la ura impotriva firmei,ca e privata sau nu,degeaba incercati sa smulgeti mila pt pacienti,nu firma e de vina ca oamenii nu-si depun cererile la CAS in timpul in care li se comunica,nu firma e de vina ca oamenii bolnavi ignora ce au de facut,nu firma e de vina ca nu sunt trimise documentele pentru a fi decontate de CAS ,sau sunt trimise cu mari jntarzieri,ceea ce genereaza refuzul talonului de catre CAS(adica nu se mai deconteaza,chiar daca bolnavul are senzatia ca a trimis si e obligatoriu sa fie scutit,daca e prea tarziu,CAS nu mai deconteaza nimic).Incercati cu toate articolele astea sa acoperiti esenta problemelor,prezentant cazuri din care reiese doar efectul,si anume ca s-a ajuns la procese si executare silita,nu si Cauza,aceea ca nu sunt respectate procedurile impuse de CAS,conditiile casei fiind anevoioase pentru bolnavi,chiar imposibile...si uite asa ajungem sa aratam cu degetul sistemul privat,Tolontane,cand, de fapt,sistemul de stat,adica casa de asigurari,pe care o tii "in brate",ingroapa onoarea si sanatatea pacietilor care fac coada la ghisee .Ghisee unde sunt tratati cu raceala,unde le sunt emise documente cu intarziere,unde procedurile se schimba anual,dupa bunul plac al celor care le conduc,cu scopul de a le ramane cat mai multi bani nedecontati.De CAS vorbim,da? INSTIUTIA DE STAT CARE AR TREBUI VERIFICATA DE VOI,DACA SUNTETI JURNALISTI IMPARTIALI.

D  •  23 noiembrie 2016, 8:36

TOLONTANE CE ARE GAZETA SPORTURILOR CU "PREFECTURA " !SUNTEM FULL DE STIRI GROAZNICE DE LA ORA 5 CARE SAU INTINS PE 24 DE ORE.LASA OAMENII CARE VOR STIRI DIN SPORT SI PLEACA! FA POLITICA! FA CANCAN CA TE UMPLI DE BANI ,DAR LASA GAZETA SPORTURILOR .AJUNGE ! AM PIERDUT PLACEREA PRINTULUI SI VREI TU DESTEPTUL PAMANTULUI SA PUI IN ZIAR DE SPORT TOATE NENOROCIRILE! DUTE DRACU CU BLOGUL TAU CU TOT LA SRI SI LASA-NE!

alex2000  •  23 noiembrie 2016, 8:37

Golanul...Auzi, DIRECTOR GENERAL si el nu stia ca se factureaza in duplicat...GOLANUL...La puscarie nemernicilor!!!

Dr. Dan Patru Tudosie  •  23 noiembrie 2016, 8:46

Hai ca au intrat si postaceii. Dis gonna be good. *grabs popcorn

Cata  •  23 noiembrie 2016, 9:06

....Cu sinceritate, Lucian Bentu... Cind vezi atita ipocrizie si mizerie morala, atita prefecatorie si limbaj de lemn, realizezi ca-ti traiesti viata intre bestii, tu om normal... Normal ca ramai fara cuvinte si putere de reactie si te intrebi daca intr-adevar toate acestea sint reale, daca o minte totusi, cumva noemeneasca, a putut genera o asemenea monstruozitate... Trist, iremediabil pierduta umanitate inlcouita cu bestii care se autoperfectioneaza cu fiecare secunda care trece... Numai banii conteaza. Viata omului, daca serveste scopului, este ingaduita...Altfel, incolonati-va spre nicaieri. Bentu va pune timbrul pe spate. Urmatorul!

EUEU  •  23 noiembrie 2016, 9:10

Tinereii astia necopti la minte dar dedati la matrapazlacuri, golanasii astia spilcuiti au sters pe jos si si-au batut joc de toate institutiile statului, de la cas la justitie la anaf la orice. Va dati dvs. seama? Din 2010 se ocupa cu astfel de nenorociri si dna, pna, diicot piticot, anaf, jaf au stat in cur pe scaun si i-au lasat sa faca ce vor. Ce e Romania astazi ? Un mare sat fara caini in care trebuie sa cauti solutii individuale si sa traiesti zilnic si in fiecare secunda pregatit sa te aperi. Vreti adrenalina la maxim, veniti sa traiti in Romania. Aici experimentezi la greu supravietuirea. Mare pacat de batranii nostri, sincer va spun ca citind aceste randuri nu stiu de ce as fi fost in stare daca mi s-ar fi intamplat mie.

Cătălin Tolontan  •  23 noiembrie 2016, 9:22

@Apostolul Pavel: administratorii companiei din Romania sint Hans-Georg Oestermann și Pierre-Emmanuel Augustin. SYAOnline: orice om, inclusiv directorii si administratorii acestei firme (despre administratori am scris in articolul de ieri) este nevinovat pina cind justitia decide altfel. Pina acolo insa, discutam despre numarul enorm de procese impotriva unor oameni care sustin ca firma nu le-a trimis facturile.

ionnis  •  23 noiembrie 2016, 9:28

Sunt curios daca managerii si avocatul citesc articolul. Dar comentariile? Daca le cititi ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

basilicus  •  23 noiembrie 2016, 9:30

Carmen@< Ai uitat sa zici ca tot pacientii au facut si facturi duble, probabil din rautate sau invidie....

Teodor  •  23 noiembrie 2016, 9:35

Draga doamna Carmen: Nu ma obosesc sa fac pentru dvs prea multa analiza a faptelor relatate. Va spun doar ca sunteti tot atat de imorala ca si cei de la firma in cauza. Ei sunt in primul rand ilegali si doar apoi imorali. Cum puteti sa mutati acum atentia pe Casa de Sanatate ?! O fi si ea plina nereguli si neajunsuri, nu cunosc concret, nu am pozitia din care sa certific sau nu asta, insa, dvs, daca erati de buna credinta si impartiala, v-ar fi fost indeajuns sa fiti edificata despre ce fel de firma vorbim atata timp cat tine o contabilitate dubla, sau poate doar documente primare care sunt false sau anulate dupa emitere, nu are importanta modalitatea concreta fraudare. Modalitatea in ansamblu de derulare a operatiunilor este izbitor de evident viciata atat ca forma cat si ca fond. Nu intru in manunte pentru dumneavoastra, doamna Carmen, NU MERITATI ! SA VA FIE RUSINE !

Mirela  •  23 noiembrie 2016, 10:20

Sunt interesata de ancheta Dvs.jurnalistica, am citit tot ce-ati publicat pana acum si, pentru o mai buna intelegere a procedurii de acordare a unui concentrator de oxigen subventionat de catre Casa de sanatate, am sa povestesc cum procedez eu, in Iasi: - datorita unei boli cronice, BPOC, avem nevoie de un concentrator de oxigen pentru o persoana din familie. Medicul curant intocmeste un referat pentru Casa de Sanatate si, impreuna cu actele care mai sunt necesare, depunem doasarul spre aprobare, la Casa. Dureaza doua saptamani sa obtinem aprobarea. - In baza aprobarii de la Casa de Sanatate si a unei copii dupa referatul medicului incheiem un contract cu o firma furnizoare pentru o perioada de trei luni. Inainte cu trei saptamani de a expira contractul, incepem din nou demersurile: vizita medicala, dosar la Casa, reinnoire contract la furnizor. Firma la care avem contract ne anunta, cu cateva zile inainte de a expira contractul, data la care acesta expira. Nu avem niciun girant, nu primim nicio factura, nici chiar de 0,01 lei. - daca in perioada contractului pacientul necesita internare, se returneaza aparatul la firma deoarece Casa de Sanatate nu deconteaza si cheltuielile de internare si concentratorul pentru aceeasi perioada. La externare incheiem din nou contract. Avand in vedere toate cele expuse anterior, este lesne de inteles ca un pacient, de la tara sau de la oras, care nu beneficiaza de sprijinul constant al unui apartinator, este o prada usoara pentru o firma interesata doar de hartii si de profit. Cred ca ar trebui controlate toate firmele furnizoare care solicita giranti, este o conditie care anticipeaza recuperarea debitelor indiferent cum au fost constituite acestea. Antiteza intreprinzator tanar, feroce, si pacient neputincios, lipsit de infrastructura, este umilitoare pentru societatea noastra, dar reflecta o realitate.

Alexandru  •  23 noiembrie 2016, 10:21

De ce avocatii care i-au reprezentat in instanta pe bietii oameni nu au fost in stare sa afle ca valorile din facturile emise de Vitalaire nu au fost declarate la Finante ? Se putea afla acest lucru printr-o solicitare de efectuare a unei inspectii fiscale de catre ANAF. Pe de alta parte, sunt socat de majoritatea comentariilor de pe aici. Pur si simplu, aceasta sectiune a blogului tau ar trebui eliminată.

??????  •  23 noiembrie 2016, 10:30

Lupta in industria pharma , promovata si de jurnalisti, pare a fi una destul de apriga, pentru ramanerea in domeniu ? Considerati totusi ca implicarea unor institutii platitite de contribuabilii romani, precum "ANPC" sau chiar si Consiliul Concurentei, ar trebui sa fie totusi ceva mai vizibila ?

elle  •  23 noiembrie 2016, 10:31

De acord cu voi Teodor si basilicus. "tanti" Carmen e pe dinafara total. Cat despre "nenea" Bentu nu cred ca isi da seama ce spune : "Noi livram oxigen! Nu ducem pacientii in tribunal si ii pacalim!" Nr de procese spune totul , iar cat despre "livram oxigen" ramane de vazut . Chapeau Echipa!

Dinu  •  23 noiembrie 2016, 10:40

Lucian Betu ne ia drept prosti. El crede ca o investigatie ca aceasta s-a facut pe genunchi in toaleta. Sunt dovezi indubitabile care atesta ca s-au luat bani si de la CAS dar si de la pacienti. Este greu, dar foarte greu de crezut ca el director general nu a stiut nimic. In general nimic nu misca intr-o companie fara sa stie directorul general,nu se face nimic peste el. Si vorbim de o firma privata. Ar fi bine ca cititorii sa intre pe site-ul Vitalair, si sa lase mesaje. Poate se trezesc si cei din Paris si vor lua masuri legale.

Catalin  •  23 noiembrie 2016, 10:42

@Carmen: habar nu ai ce vorbești. Eu dacă am trecut prin experiența asta, știu ce înseamnă. Banii sunt ultimul lucru la care te gândești când vezi pe cineva din familie că moare-n fața ta. Asta o dată. A doua, ți se pare normal să fii hăituit pentru bani și să plătească și casa si tu ca pacient? Ți se pare normal să fii mințit, să nu fii informat de firmă că ai bani să-i dai, să lașii anii să treacă pentru a te putea baza pe faptul că oamenii uită sau nu păstrează toate chitanțele? În exemplul din articol, ți se pare normal să fie cheltuielile de executare 800 de lei când creanța e până în 600 de lei, din care 270 e de fapt creanța și restul penalizări? Ce prezintă ziarul aici, e o reteță sigură de făcut bani. Reteța e bineînțeles sistematizată, cu ajutorul câtorva oameni din sistemul de sănătate. Nu contează cine plătește, dar cineva plătește la un moment dat. D-aia trec acolo giranți. Normal e ca fiecare să platească pentru un serviciu medical. Ce nu e normal e ca pentru același serviciu să se plătească de două ori. Pentru mine cei 1500 pe care i-am plătit nu au fost o problemă prea mare, dar pentru alții suma e o tragedie. M-a deranjat modul în care au ales să procedeze în cazul unui litigiu comercial să-i spun. Nu dai nici un telefon, nu trimiți un mail, nu trimiți o recomandată să-i spui omului 'ai 10 lei de plată'. Aștepți să treacă 2 ani și ceri penalități. Dacă vezi ce scrie în chemerea în instanță, ți se face rau. "Cu toate aceasta subscrisa a dat dovadă de înțelegere față de parât și a început calculul penalităților după 30 de zile de data scadenței." Auzi la ei, mi-au făcut un serviciu. Tocmai ce m-am hotărât să-mi fac timp să iau informațiile de casa de asigurări, să vad dacă am plătit de două ori și să fac o plângere penală împotriva lor.

elle  •  23 noiembrie 2016, 10:53

Super Catalin, asa sa faci. Ne-am cam saturat de toti incompetentii, *** si mai ales CORUPTII.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

donvirgillo  •  23 noiembrie 2016, 10:55

daca am inteles bine: sunt chiar 3 (trei) facturi cu aceleasi date (inclusiv aceeasi secunda ;) ) - una pt firma mama (franceza), una pt CAS si una pt pacient. deci ce sa mai spunem? daca acest sistem functioneaza de atatia ani, directorul e la fel de vinovat in cele doua cazuri: 1) daca nu stia, e vinovat ca nu a cautat sa vada de ce sunt atat de multe procese; 2) iar daca stia, e f nasol.

basilicus  •  23 noiembrie 2016, 11:03

Hm, sa profiti de pe urma oamenilor batrani, bolnavi si saraci......ca sa te plimbi cu limuzine si sa faci vacante exotice! Paradoxal e ca nici nu mai poti da vina pe comunism, mentalitati, Iliescu etc. Tinerii, directori, avocati, contabili etc. sunt capitalisti verosi ca in sec.XVIII in Anglia, ar pune si sugarii sa faca bumbac pentru profit. PS. Tinerii acestia sunt si produsul scolii romanesti!! Au facut Religie in scoala din grupa pregatitoare pana in clasa a 12! Si iata ce au invatat dupa 13 ani .....si aprox. 300 de ore de Religie!!

shpagasin  •  23 noiembrie 2016, 11:03

@carmen: Vitalaire ii jecmaneste pe oameni cerand penalizari uriase si tu vrei sa ii scoti in afara fenomenului? De cele 3 facturi nu comentezi nimic?

Carmen  •  23 noiembrie 2016, 11:04

@domnule Teodor,nu vreau sa jignesc pe nimeni,si nici sa acuz pe cineva,sa lasam judecatorii sa judece,fie ca s-au facut facturi duble,fie ca s-au facut acuzatii nefondate,fie ca s-a scris tendentios,fara detalii si fapte concrete ,manipulator,din care lipseste firul faptelor.Ni se prezinta 2 fraze despre o batranica executata silit ,fara sa faca sapaturi despre ce e in spatele situatiei:nepoata poate ca nu s-a implicat sa stea la coada la CAS ore intregi in locul bunicii sa depuna cerere in urma careia,in alte cateva zile sa se emita o decizie pe care ulterior sa o funizeze firmei de oxigen..stiti ca decizia aia CAS a emis procedura sa i se trimita bolnavului acasa prin posta romana,facand intre 6 si 10 zile?apoi bolnavul trebuie sa o trimita pentru decontare firmei de oxigen,adica obtine subventie?dar temenul impus TOT de CAS este de 72 de ore ca sa deconteze pt bietul bolnav,constienti fiind cei de la CAS ca daca firma de oxigen nu primesc de la bolnav decizia aia,o sa tarifeze bolnavul,iar CAS ramane cu banii in buzunar,nu mai plateste nimic firmei!Talonul ala ,intarziat de procedura CAS ,devine inutilizabil,iar pacientul ->bun de plata.stiti dvs cum stau bietii batrani si bolnavi la cozile ghiseelor CAS sa depuna actele,apoi,peste cateva zile,speriati ca pierd subventia pentru luna respectiva,stau sa ridice decizia de la aceleaai ghisee,ca prin posta intarzie si 2 saptamani,si apoi le vine factura de plata se la firmele cu echipamente medicale?dar,mai ales,stiti ca sunt putini bolnavii care pot face aceste eforturi???dar rude dezinteresate,va imaginati cate sunt?

Catalin  •  23 noiembrie 2016, 11:27

@Carmen: deci pacientul e de vină, nu? Era un banc cu limbricul și cu o mână ruptă... Cam așa iese din ce spuneți aici. Ce l-a mancat pe pacient să se îmbolnăvească??

Carmen  •  23 noiembrie 2016, 11:30

Cat despe Tolontan,daca se dorea a fi cu adevarat impartial si bun investigator,nu incerca sa manipuleze prin aceste "episoade" opinia publica,folosind atatea expresii care sa creeze emotii si sentimente de compatimire ,sa incerce sa puna firmele in lumina proasta ,iar institutiei statului care dicteaza procedurile dupa care executa firmele cu care are contracte,sa i se treaca sub tacere adevaratul impact,putin spus major,chiar hotarator,asupra situatiei care a dus la cele 2500 de procese.Speram numai sa iasa TOT adevarul la lumina,nu numai partial,ca in articolele d-lui Tolontan,ca stim acuma ce poate sa genereze "anchetele" lui:***,ca in final produsele lui sa fie declarate "bunicele"...cat despre facturile emise la 1-2 secunde distanta,oricine foloseste un program de facturare stie ca poti printa un milion de copii dupa facturi,valabile sau stornate...oricine poate printa/lista copii cu care apoi te duci la Tolontan sa fabrici chipurile vreun articol bombastic despe cum se fabrica datorii.Justitia va stabili vinovatii,daca si cati exista,fie ca sunt bolnavii care sunt plimbati pe la spitale,CAS-uri,posta romana sau firme de curierat si nu respecta termenele impuse de statul roman,fie "traficantii de aer" daca "fabrica" datorii abuzive,fie jurnalisti carora li s-a dictat politic sau financiar sa dea o lovitura firmei private,instigand la ura,bazandu-se pe emotiile oamenilor generand mila,fara a investiga cu adevarat ce se intampla.Ne arunca bomba,ne starneste ura,mila pentru amarati,foloseste ipoteze ca fiind fapte concrete,reale,manipuleaza,dar cei ce inca isi folosesc creierul stiu ca nu poti absolvi institutiile statului de vina.Ceea ce nu spune Tolo e ca CAS pastreaza banii pt orice pacient care nu a facut toate cele descrise mai sus,care nu a respectat procedurile impuse de ea(CAS),si obliga indirect bolnavul s aplateasca din buzunar.de aici se genereaza datoriile catre firma in cauza...ceilalti 35000 de pacienti aveau parte de alte proceduri,mai permisive.Investigati,dle Tolontan,nu fiti marioneta altora,nu fiti instrumentatie manipulatoare,ahtiata sa vanda ziare si sa protejeze afacerile altora!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

virgil  •  23 noiembrie 2016, 11:34

Lucian Bentu este tare mizerabil. Si penibil, dupa modul in care incearca sa dea spin-ul cu auto-denuntul. Sa inteleg ca a reusit sa distruga toate probele din perioada in care fostul angajat nu a mai lucrat la compania asta ingrozitoare? Sper ca aceste articole sa fie preluate si de alte publicatii, macar din europa daca nu si pe alte continente.

Tudorica  •  23 noiembrie 2016, 11:38

Ar trebui verificat si cat de "concentrat" e oxigenul din "bidoanele" cu oxigen, unde sunt încărcate si pe ce contracte!

vlad  •  23 noiembrie 2016, 11:40

Stiti ce nu inteleg eu?? La 2500 de cazuri de oameni trasi in piept, nu s-a gasit unul sa fac un scandal urias in anii astia?? Nu s-a gasit unul sa simta nevoia sa-si faca dreptate??? ***... Va spun sincer ca nu stiu cum as reactiona daca o bunica de-a mea ar ajunge in situatia celor din articol, care renunta la tratament, pentru ca sunt extenuate si asteapta sa moara. Si totusi 2500 de familii au tacut si au inghitit... halucinant (bineinteles, nu e situatie unicat, se intampla la fel si in Statele Unite cu milioane de oameni trasi in piept de asigurarile private de-acolo). Ca societate am fost invinsi de sistem... tragic.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Carmen  •  23 noiembrie 2016, 11:47

@catalin:nu,Catalin,nu pacientul.El inchiriaza sau poate sa cumpere tubul ala de oxigen.Daca alege sa inchirieze,Cas treb sa ofere o decizie care sa subventioneze bolnavului chiria aia,in proportie de peste 90% din valoare,sau mai mult.Daca bolnavul reuseste sa depuna actele la Cas,apoi sa ridice decizia aia cu subventia,apoi trebuie sa o trimita la firma de oxigen ca sa ii vina de plata doar aia 10% sau cat o fi exact.daca ,datorita Cas si intarzierilor postei romane se depasete termenul impus de CAS pentru "bucla" :Cerere subventie depusa la CAS->pacient asteapta emiterea deciziei->firma de oxigen->statul roman/CAS->firma de oxigen emite factura cu subventie sau fara subventie(depinde te termenele impuse)->pacient.De aici pleaca sumele de plata din facturile bolnavilor,a unei parti din bolnavi,ca sunt restul de 35000-2500 care nu par a avea probleme....Asta avea de investigat un jurnalist integru,nu de fabricat scenarii care sa alimenteze obida si ura si mila,doar de dragul de a creste tirajul sau poate de a leza imaginea firmei in cauza.Slab si neprofesionist,Tolo!

Tudorica  •  23 noiembrie 2016, 12:03

Carmen, vad ca esti foarte activă, justifica te rog frumos dublele facturari! Justifica tu ceea ce un Director General pare că acceptă, contabilitatea paralela. Despre asta vorbim.

Carmen  •  23 noiembrie 2016, 12:08

@shpagasin:nu comentez despre cele 3 facturi pt nu am idee care e adevarul,de aia si spuneam ca as vrea sa aflam TOT adevarul,dar tot,si despre minunata CAS,si despre motivele care intarzie mereu facturile livrate de posta romana,,si despre orice altceva.Despre facturi stiu sigur ca daca vrei sa le printezi,desi au fost emise in zile diferite,ele pot fi printate toate odata si apare ora la care sunt printate.Cand in interiorul unei institutii se depune un Memo ptr scutirea cuiva de la plata unei facturi ,se poate emite factura storno,iar cand dai "printare",apare ora la care printezi,depinde mult de programul in care se executa operatiunea.Personal,faza cu facturile cu 0,01 lei si cu 60 lei si cu restul valorilor,pare cusuta cu ata alba.Este o investigatie tendentioasa,menita sa urmareasca ceva.Dar pana se demonstreaza in justitie care sunt faptele reale si adevarul,imaginea multora va fi afectata puternic.Repet:jenant,Tolo!!!

Mirela  •  23 noiembrie 2016, 12:09

Stimata doamna Carmen, din respect pentru demersul jurnalistic facut de redactia GSP si pentru acuratetea mesajului transmis, cred ca este corect din partea noastra sa dam mesaje pertinente, la obiect. Daca involburam lucrurile si-i bagam pe toti, casa de sanatate, legislatie, rude, pacienti in buzunarul celor de la Vitalaire, o sa obtinem maruntis. Nu, lucrurile trebuie spuse clar, raspicat si pana la capat. Ancheta trebuie preluata de institutiile abilitate si obtinute rezultate concrete, date publicitatii. In schimb, este absolut necesar sa fie evaluata si latura etica, morala a situatiilor care au condus la executarea silita a pacientilor: medicii in evidenta carora se afla pacientii cronici, nu au nicio evidenta cu pacientii care necesita oxigenoterapie? faptul ca n-au mai venit dupa scrisoare medicala, la control, i-a lasat indiferenti? Foarte rau, trebuie schimbata legislatia. Bazele de date medicale nu sunt doar statistici, presupun evidenta pacintilor. Firma, Vitalaire, ce infrastructura are astfel incat sa-i permita sa deserveasca o tara intreaga? Are personal desemnat cu supravegherea contractelor in derulare, birouri in toate municipiile resedinte de judet unde sa te adresezi daca a aparut ceva neprevazut? Tare ma tem ca au doar agenti de teren, vin si dispar dupa ce ti-au adus aparatul, si un avocat in consiliul de administratie. Pe langa legislatia care trebuie sa reglementeze raporturile dintre pacienti si firmele furnizoare de dispozitive medicale, un rol major il are si Codul de conduita etica al unei firme. Cele relatate de trei zile incoace arata foarte clar o lipsa totala de principii etice si morale din partea celor de la Vitalaire: lipsa de asistenta, lipsa de comunicare, incalcarea dreptului la libera exprimare prin amenintarea celui care a devoalat mecanismul mincinos, pe scurt ***. Doamna Carmen, trebuie sa vedem si *** totodata cu sistemul pernicios.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vlad  •  23 noiembrie 2016, 12:13

Hm, m-ati cenzurat... sunteti poate cam grabiti cu cenzura. Eu nu incitam la violenta, ci ma miram ***. De ce nu este asta o observatie acceptabila?? Nu stiu, nu traim toti intr-un film Disney, pe logica asta daca zic orice despre Siria o sa fie cenzurat?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Florin odina  •  23 noiembrie 2016, 12:16

Auzi draga carmen nu mai vorbi in nestinta. Eu sunt unul dintre cei excrocati am girat pe cineva si mam trezit ca am de platit 1300 de lei. Si cand am sunat la cas ei imi zic ca au decontat tot ... si cand imi vine o notificare ca sunt girant la una nina zamfira pe care nici nu o cunosc nam auzit de ea in viata mea sunt in scaun cu rotile de ce au procese doar. Asemenea persoane . Cand am sunat la firma si iam zis la aia de acolo ca vreau sa vorbesc cu directoru a zis ca ce autoritate am eu sa vorbesc cu directoru

Mihail  •  23 noiembrie 2016, 12:21

Din pacate adevarul este undeva la mijloc. Cunosc foarte bine problema lovindu-ma de ea chiar daca nu cu aceasta companie. Ce nu se spune absolut deloc este ca in cursul anului 2015 s-a facut o mica mare modificare a sistemului de acceptare a decontarilor de catre Casele de sanatate a acestor aparate de oxygen. Una dintre "superbele" masuri luate de guvernul Ponta dar e normal a nu se aminteasca de ea. Atunci s-a decis sa nu mai fie valabile recomandarile medicilor de familie sau ale medicilor din spitale pentru necesitatea acestor aparate ci fiecare dintre cei ce beneficiau de ele sa fie dusi periodic, adica la 3 luni de zile, la un control la o anumita clinica agreata de Casa de sanatate si doar pe baza acelui control sa fie acceptate decontarile de catre casa. Dar cei ce se bat cu pumnul in piept ca au ajutat batranii din tara asta uita sa spuna ca mare parte dintre utilizatorii acestor aparate sunt netransportabili si nu puteau face acel control, singurul agreat de casa, asa ca sunt buni de plata pe baza contractului caci decontarea nu se mai aproba fara acest control. Caci si pana atunci decontarea se facea dupa un anumit termen prin depunerea dosarului si a recomandarii medicului. Am trecut prin asta avand o mama imobilizata la pat care mai era tinuta cu un astfel de aparat inchiriat si cu decontare la casa de sanatate pe baza unei recomandari date de un medic de spital ce venea periodic pentru consult si chiar si analize fiind netransportabila. In momentul aparitiei acestei modificari am fost instiintat sa o ducem la acel control pentru a fi acceptata decontarea. Desi am explicat in repetate randuri ca nu poate fi transportata si am solicitat sa vina cineva sa o consulte acasa nu s-a acceptat varianta. Nu era valabil decat daca duceai pacientul personal la control. Asa ca nu am avut decat varianta cumpararii aparatului fara sa mai pot deconta absolut nimic. Si asta citind cu atentie termenii contractului si dupa refuzurile repetate ale celor de la casa de a accepta si un consult la domiciliu. Din pacate cei ce sunt buni de plata acum nu au fost informati corect asupra acestei modificari si nici nu au citit contractele pe care le aveau. Ei credeau ca se aproba dosarele de catre casa ca si pana atunci si nu au dus pacientii la acel control obligatoriu si singurul acceptat pentru a putea deconta.

o femeie  •  23 noiembrie 2016, 12:23

Am astm si voi ajunge sa depind de tub de oxigen in curand. Sunt insa indignata de ilegalitatea facturii duble (eu am o firma mica si un singur angajat =eu) si pt o singura factura as putea face puscarie. In rest, stiu ca o firma e obligata sa dea mai intai avertizari pt neplata (am trecut prin asta nefiind platita- emailurile sunt o dovada) si abia apoi somatii. Alta ilegalitate. Nu in ultimul rand dobanda la penalitati e imensa. Aici nu sunt legi clare.... fiecare pune ce vrea in contract. Din pacate contractul e imoral pt ca e facut de o parte educata (avocati, economistii sunt la firma nu batranii). E fix ca magaria facuta de banci in contractele de credite ipotecare.

basilicus  •  23 noiembrie 2016, 12:27

@Carmen@ Am inteles, vinovati sunt: CAS, bolnavii, rudele, Posta, Tolontan. Nevinovati: Vitalair care, iata, au voie sa faca facturi duble cu acelasi numar ca doar ”depinde de program”....si oricum, ziceti dvs. ”pare cusut cu ata alba”! Presupun ca lucrati in domenoi si aveti experinta in a incurca lucrurile si a descuraja orice nepriceput care vrea sa afle. Oare cand vine un batran/batrana cu o factura ciudata sau cu o intrebare la dvs., dupa ce-i debitati tot ce ati scris aici, mai intelege ceva? Se pune un oarecare, batran si bolnav, cu o cotofana ca dvs., care invarte ”argumentele”? Sunteti exact ca in povestirea aceea a lui Rebreanu, ”Prostii”! Apropo, ati bagat de seama ca aveti cele mai lungi si mai incurcate postari? Faceti un bors, dar nu uitati niciodata care va e scopul: albirea baietilor destepti de la Vitalair....

Carmen  •  23 noiembrie 2016, 12:28

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ncos  •  23 noiembrie 2016, 12:29

@Florin : Preferabil ar fi sa nu ne batem joc de limba romana !!!! Sunt de parere ca problema majora a noastra este educatia !!! Nu avem nici 10% din informatii dar ne dam cu parerea si judecam...cum?! Avem acelasi sistem de educatie de zeci de ani...un popor *** = un popor usor de manipulat . D le Tolontan propun sa mergem in directia sanatatii si educatiei de la temeliile ei daca vrem cu adevarat sa ducem tara asta intr-un loc frumos si daca chiar vrem sa facem ceva !!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Carmen  •  23 noiembrie 2016, 12:36

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Sly  •  23 noiembrie 2016, 12:48

O singură întrebare ar trebui să îi puneți d-lui Bentu: dacă persoana care nu a acționat la comanda lui în vederea falsificării facturilor, cum explică faptul că firma are 3.000 de procese pt recuperarea banilor cît timp CNAS-ul achită acele aparate? Nu îi este mai mult decît suspect faptul că el are procese cu oameni săraci și în același timp primea bani de la CNAS?? Ca manager al unui firme ar trebui să te întrebi ce *** te judeci cu oamenii ăștia dacă tu primești banii de la stat. Sau de ce continui să vinzi aparate dacă tu ai procese în continuu și trebuie să ajungi în justiție? De ce să îți concentrezi activitatea pe recuperare de datorii(în fond pierdere de bani pe avocat și timp de muncă) și nu pe creșterea profitului din vînzări? Cine a profitat de pe urma facturilor falsificate?Persoana care a falsificat facturile sau alticineva? Avocatul acela nu s-a întrebat de ce are atîtea procese? Procentul de penalizare nu i s-a părut exagerat de mare?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Stefan  •  23 noiembrie 2016, 12:56

@vlad - Probabil ca nu a sarit nimeni in sus din miile astea de oameni pentru ca sunt oameni fara posibilitati materiale si fara relatii. Cand nu stii cum duci luna pana la capat cu banii care ii ai ultimul lucru care iti mai trebuie e sa te poarte prin tribunale o companie care isi permite sa angajeze avocati cu norma intreaga. Cam asa e sistemul la noi, cei multi si mici inghit ca nu au ce sa faca practic. Lasand la o parte urlatul si isteriile, cefele late si obrazul gros s-au obisnuit sa le ignore. In alta linie de idei, cum spunea un doctor la inceputul comentariilor. Problema tarii asteia nu e varsta, nu mai putem da vina pe vechia generatie pentru furturi, coruptie si nesimtire. Multe dintre gulerele astea albe sunt tineri "antreprenori" si "corporatisti" care duc furtul la rang de arta. Si eu sunt tanar, deci nu pot fi acuzat ca sunt un mos care isi apara generatia. Ce se naste din pisica soareci mananca. Cum credeti ca se dezvolta tinerii afaceristi la umbra parintilor afaceristi? Sau politicieni. Sau doctori. Sau avocati. Sau orice altceva. Furandu-le naravurile.

Echipa de moderare  •  23 noiembrie 2016, 13:19

@Carmen Vă mulțumim pentru interesul față de subiect, dar vă atragem atenția că ați postat de 7 ori în ultimele ore și am vrea ca secțiunea de comentarii să nu fie dominată de o singură persoană sau să se inflameze ceilalți comentatori. Vă invităm să consultați regulile de comentare. https://www.tolo.ro/regulile-jocului/

ionescu  •  23 noiembrie 2016, 13:36

cel mai tare comment echipa de moderare.....ati postat de 7 ori.... FREEDOM OF SPEECH idioti

Stefan  •  23 noiembrie 2016, 14:02

La noi freedom of speech e confundata cu libertatea de a insulta, spama si a inunda opiniile altora cu aceleasi argumente repetate sacadat. Sa repeti acelasi lucru la infinit nu e o dovada de inteligenta, e mai degraba o dovada ca ti-au crescut pene.

Teodor  •  23 noiembrie 2016, 14:07

Pentru site: Am incalcat oare regulamentul daca am vrut sa revin cu ceva ? Ati citit macar continutulpana sa imi restrictionati accesul ?

Florin  •  23 noiembrie 2016, 14:13

L-am intalnit de 4-5 ori pe Bentu si parea mai destept. Dupa dreptul la replica publicat aici mi-am schimbat parerea. Isi da singur cu tesla in cap. Sa spui ca nu stiai de facturi, dar sa admiti ca stiai de mii de procese cu penalitati imense , e prostie in stare pura. Il sfatuiesc sa-si ia un avocat bun pt. ca cel pe care-l are acum il ingroapa. Si sa nu se bazeze pe francezi: la Paris a fost deja executat, acum se calculeaza costurile de PR pt. reabilitarea companiei.

Comentează