Amânare și conspirație în Gala Bute. Cine sunt victimele în acest proces?

Înalta Curte a amânat verdictul pentru 28 martie. Interesant e că vorbim puțin despre cei care au cu adevărat de suferit

luni, 13 martie 2017, 2:20

De Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

 

”Gala Bute” nu e un proces  despre Elena Udrea, ci despre victime.

Toate procesele penale sunt despre victime.

În ciuda școlii de gândire juridică, exprimată de teoreticieni precum Marian Vanghele, ”La toți ne plac Elena!”, sau Traian Băsescu, ”Sunt obiectiv! E un dosar făcut la comandă”, cazul nu e unul despre Elena Udrea.

Și nici amânarea.

Nu s-au grăbit cu judecata, nu se grăbesc nici cu sentința

40 de termene a avut dosarul Gala Bute

Prin amânarea de două săptămâni dictată azi, Înalta Curte e coerentă cu ritmul în care a derulat acest proces.

Completul nu s-a grăbit.

Vreme de doi ani de proces, a chemat aproape toți martorii solicitați de avocați, le-a dat timp de gândire când au avut nevoie, a ascultat îndelung depozițiile.

Înainte de încheieri a oferit aproape 10 zile suplimentare apărării, la cererea acesteia.

Sigur.

Există și teoria conspirației.

Ea pretinde, omniscientă, că judecătorii au cerut răgaz pentru a se orienta în funcție de evenimentele dure ale acestor zile.

64 de martori au fost audiați în fața instanței

Teoria conspirației are utilitatea ei în tribunale.

Dacă tu nu ești vinovat, găsește unul!

Ca inculpat nu ajunge să spui ”Onorată instanță, eu nu sunt vinovat”, ci e bine să arăți și cine a comis crima, ca să încerci să fii convingător.

Mai ales dacă nimeni nu contestă cadavrul banilor publici.

În Gala Bute, crima, armele și victimele sunt indubitabile. Doar autorii sunt cântăriți de instanță.

La acest moment al faptelor, e stabilit prin documente și prin mărturii că zeci de milioane de euro au ieșit în perioada 2010-2012 din contul Ministerului Turismului și al CNI prin contracte supraevaluate către firmele lui Adrian Gărdean și  Dragoș Botoroagă.

Victimele au și ele nume.

Oamenii din Lupeni, de pildă.

Metodă de a lua bani din buget

Orașul din Valea Jiului a intrat în insolvență nedeclarată după ce a derulat programe de investiții faraonice cu Termogaz, firma lui Gărdean.

Condiționați să întoarcă 10% din ce primeau, lucru dovedit și el cu acte, Gărdean și Botoroagă scumpeau lucrările sau, în anumite cazuri, nu le făceau decât pe hârtie.

Și, astfel, victimele Galei Bute nu se limitează la cetățenii din Lupeni.

110  milioane de euro a fost cifra de afaceri a Termogaz, firma lui Adrian Gărdean, în ultimii 10 ani

Victimele nu se referă doar la lipsa din buget a sumei de 2,8 milioane de euro care au ajuns la Rudel Obreja, ci la toți contribuabilii români care au fost deposedați de taxele lor prin sutele de contracte derulate după aceeași schemă.

Căci Gala Bute n-a fost metoda.

Gala Bute a fost ocazia de a scoate la lumină metoda.

Și de a o expune oamenilor și justiției.

Udrea: ”Întoarcerea a 10% era generalizată”

Favoritismul în atribuirea contractelor, apoi în plăți și întoarcerea mitei de 10% s-au aplicat la programul ”Schi în România” și la orice lucrări vă puteți imagina din Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului.

Dar și din alte ministere, susține Elena Udrea.

”Sistemul de 10% bani întorși era generalizat!”, a exclamat chiar ministrul Udrea, în deplină cunoștință de cauză.

Seamănă cu afirmația, din 2009, a Monicăi Iacob Ridzi.

Ministrul sportului era șocat că are probleme cu justiția pentru 600.000 de euro, de vreme ce ”alte ministere cheltuiesc mult mai mulți bani”.

Morișca tocării banilor publici nu s-a oprit, ci s-a accelerat după 2009, pe măsură ce criza se adâncea.

În 2009-2012, când segmente întregi ale populației își vedeau veniturile doborâte, autorii teoriei sacrificiului cheltuiau din bani publici mai mult decât oricând.

Atunci au fost campaniile electorale cele mai deșănțate.

Atunci firmele de partid apăreau, dădeau lovitura și dispăreau peste noapte.

Cercul de intimi ai ministrului

Apărătorul Elenei Udrea, avocatul Chiciu, a insistat, legitim, pe ideea legăturilor anterioare dintre:

Apărarea a încercat s-o scoată pe Elena Udrea din acest cerc.

Problema e ce faci în momentul în care teoria ta a conspirației se luptă cu teoria conspirației formulată de alții, care sunt și ei în nevoia de a se apăra.

Când Udrea și Obreja se contrazic în teoria conspirației

Prost la teoria conspirației e că și alții au dreptul la a lor.

De pildă, Elena Udrea a spus înainte de sentință că cele 3 milioane de lei care au mers pe ruta minister – Nastasia – Gărdean – Obreja  au fost pentru plata lui Lucian Bute.

Și uite cum Rudel Obreja, aliatul loial al lui Udrea în teoria conspirației extrajudiciară, ”sistemul ne persecută politic!”, e silit să devină adversar în teoria conspirației folosită judiciar, în fața instanței.

Fostul președinte al Federației de Box nu poate în niciun caz recunoaște ceea ce susține fostul ministru.

Dacă banii de la Gărdean reprezintă o combinație între Nastasia, el și Lucian Bute, asta l-ar înfunda. 

Așa că Obreja continuă să spună că banii de la Gărdean au reprezentat contravaloarea unor contracte de expunere la o gală ulterioară.

Greu!

E momentul în care teoria conspirației formulată de Obreja intră în coliziune cu teoria conspirației vehiculată de Udrea.

Astfel de ciocniri au fost numeroase pe parcursul celor doi ani de proces.

Ca într-un joc cu sumă nulă, apărările celor 8 inculpați nu pot fi toate câștigătoare.

Salariul de 2.000 de euro al lui Tudor Breazu

Înalta Curte a mutat verdictul pentru 28 martie.

La fel s-a întâmplat, de pildă, în Dosarul Transferurilor.

E o așteptare greu de îndurat, în primul rând de către inculpați.

Dar există oameni pentru care această așteptare e infinit mai dificilă: victimele.

Una din faptele mărunte ale acestui dosar spune că Elena Udrea îi dădea lui Tudor Breazu un salariu lunar de 2.000 de euro, net, nefiscalizați, bani negri.

Și Udrea, și Breazu recunosc suma și admit, senini, faptul că nu s-au plătit niciun fel de impozite!

Episodul salariului-șpagă pare că nici nu se mai pune la socoteală, asta apropo de ce persecutați sunt politicienii.

Câți dintre oamenii obișnuiți, victime ale felului acesta de a guverna, ar mai dormi noaptea dacă ar da cuiva sau ar primi ei înșiși un salariu de 2.000 de euro fără acte?

Postacii au lansat asta: ”În Gala Bute nu există probe!”

Procurorii susțin că banii cu care se plătea salariul lui Breazu veneau din mită.

Elena Udrea neagă și afirmă că erau banii ei personali, proveniți din căsătoria cu Dorin Cocoș.

Potrivit DNA, șpaga de pe urma contractelor ajungea într-un soi de fond haotic, pe care intimii ministrului, Topoliceanu, Breazu și Lungu, îl gestionau ca niște contabili amatori, aflați la discreția Elenei Udrea.

Din el se făceau concedii, se plăteau oamenii de încredere, se alimentau campanii electorale și erau organizați postacii care, la rândul lor, alimentau teoria conspirației că nimic din toate acele lucruri nu există.

Ce ironie! Afirmația ”În dosarul Gala Bute nu există probe!” a fost lansată întâi prin postaci.

”Nu există probe” e una dintre primele minciuni multiplicate în spațiul public de postacii plătiți chiar din banii întorși după sistemul Galei Bute!

Pe cine privesc aceste probe, asta e munca de deductibilitate a instanței, dar există un munte de probe, un munte chel peste care se bălăngăne telegondolele supraevaluate ale firmelor de partid.

People vs ”Lotul Gala Bute”

În toți acești ani 6 ani care s-au depănat de la Gala Bute, victimele n-au avut la îndemână mijloace.

Și nici voce.

Ei nu au avut cum să se apere.

Conform teoriei conspirației, nici nu vor avea, pentru că totul se decide nu în justiție, ci în cercuri eterice.

Dacă vor fi condamnați, e mâna ”Binomului”, dacă vor fi iertați, e mâna celor care prevăd sfârșitul ”Binomului”.

Teoria conspirației, nu ca teorie a apărării în instanță, ci ca argument public pentru orice, de pildă pentru amânarea de azi, este o insultă în primul rând la adresa celor cărora li s-au furat banii.

Să nu ai niciun fel de încredere în nimic din justiție, să crezi că totul e aranjat înseamnă că victimei nu i se va face niciodată dreptate.

Da, acest dosar e construit la comandă.

Ca orice act de acuzare într-o țară democratică, e făcut la comanda nescrisă și în numele victimelor.  People vs ”Lotul Gala Bute”.

Comentarii (45)Adaugă comentariu

Serban  •  13 martie 2017, 14:33

Eu nu am incredere in judecatoarea Angela Dragne. ***. Pare omul sistemului. ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Matei  •  13 martie 2017, 14:35

atunci cand incepi sa ai incredere in justitie, apar judecatorii Terceanu si Mustata si negocierile pe dosare dintre Alina Bica si SRI...

Anca I  •  13 martie 2017, 14:36

Orasul falimentat de catre ex-primarul Resmerita Cornel, inculpat in dosar, l-a votat pe fiul acestuia, Resmerita Cristian, ca primar, in 2016. Acesta este in prezent senator si este cercetat de ANI ptr ca si-a angajat fratele la biroul parlamentar. ***. Se pare ca locuitorii orasului nu au invatat nimic din toate astea.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

basilicus  •  13 martie 2017, 14:39

Va avea timp Basescu sa iasa in fiecare zi sa ne spuna ce rea e Kovesi! Poate, poate intelege cineva acolo sus, nu?

1q  •  13 martie 2017, 15:05

la aceasta neincredere in justitite ,au n-au contribuit si kovesi plus "binomul" ?

loto  •  13 martie 2017, 15:39

"Ca inculpat nu ajunge să spui - Onorată instanță, eu nu sunt vinovat - , ci e bine să arăți și cine a comis crima, ca să încerci să fii convingător." nu pot sa cred ca am citit asa ceva, voi pe ce planeta traiti?! va mai puteti numi jurnalisti dupa aceasta tampenie? p.s. ce tari sunteti cu moderarile voastre:))))))))))))) btw, pe voi cine va modereaza?!

Cătălin Tolontan  •  13 martie 2017, 16:54

@loto: e o tactica folosita uzual in procese. Sa sadesti neincrederea in probe aratind ca si altcineva avea motivul si mijloacele sa comita infractiunea. Sunteti atiat de sigur pe faptul ca ati inteles corect incit ati crezut ca am spus ca inculpatul e dator sa-si dovedeasca nevinovatia. Nu asta am spus. Ci faptul ca avocatii incearca sa-si izoleze clientul de infractiune, mai ales daca ea e clara, impingind-o catre altii.

suarez  •  13 martie 2017, 17:14

<<<<<>>>>>> E socant ca un ziarist considerat "de varf" sa-si contruiasca argumentele pe asemenea considerente! E pueril si sa mai explic de ce! Draga dle Tolontan, in orice tara civilizata si in orice sistem care respecta cetateanul, Acuzarea trebuie sa dovedeasca FARA PUTINTA DE TAGADA - cu alte cuvinte fara nici un dubiu - ca inculpatul este criminalul. Inculpatul NU TREBUIE SA DOVEDEASCA NIMIC. Nici macar nu trebuie sa se disculpe atat timp cat nu exista probe care sa-l acuze. E halucinant la ce jos nivel ati putut ajunge!

Cătălin Tolontan  •  13 martie 2017, 17:15

@suarez: am raspuns mai sus. Nu e vorba ca trebuie ca acuzatul sa demonstreze ceva, ci sa sadeasca dubiul "indoielii rezonabile". Exact asa s-a intamplat in Gala Bute. Aparatorii au incercat sa se apere folosind datele dintre ceilati inculpati si extragindu-si propriul client.

dana  •  13 martie 2017, 17:16

"nu vrem sa fim / o natie de hoti", dar ne urmareste destinul implacabil orice-am face. Cine ar fi crezut acu n'spe ani ca "dira" lasata de base in istorie va fi elena udrea?!... Si cum naiba sa vezi vreo luminita la capatul tunelului cind in tunelul istoriei sint iliescu si basescu? Ei sint "direle" noastre.

loto  •  13 martie 2017, 17:18

Draga tolo, am pus in ghilimele fragmentul, nu intentionez sa-l pun din nou si sa-l analizam pe fragmente si apoi in context. Daca ati intentionat sa transmiteti ceea ce sustineti in ultima propozitie la comentariul raspuns, imi pare rau sa va anunt ca nu ati reusit sa transmiteti corect mesajul si asta este impardonabil, mai ales pentru jurnalist. Deci, ca un sfat, nu toata lumea e familiara (din fericire :D) cu practicile avocatesti, asa ca data viitoare va rog sa fiti ceva mai explicit. Multumesc :)

Haplo  •  13 martie 2017, 17:27

Lupeniul a fost falimentat de primar. Primarul Lupeniului este, a fost si va fi din PSD. Apropos de manipularea postacilor, prin ce fractura de lógica ati reusit sa opuneti gala Bute cu esecul unui oras? Ca un inteleg, argumentul invocat (poporul asuprit) nu are nicio legatura cu procesul Elenei Udrea. Din cate stiu, primarul Lupeniului este si va fi in functie…

futulescu  •  13 martie 2017, 17:33

Problema e ca, pana acum, acesti inculpati, care au jucat alba-neagra cu banii tarii, trebuiau sa aibe cam 5 ani de puscarie efectuati.. Se lungeste prea mult. Prejudiciul exista, fiecare minte in favoarea lui, iar boala lunga, moarte sigura.

mititeluvn  •  13 martie 2017, 17:42

Comentariul lui Suarez / 13.03.17--17:14este cat se poate de corect si vizeaza DOAR STATELE DE DREPT. Tara asta se numeste Romania si nu intra sub incidenta comentariului vizat

Florian  •  13 martie 2017, 17:48

Tolontane cat de mult ai incerca sa te scuzi nu merge. Ai dat in pamant din nou cu compunerea ta . Ca acuzare, sa castigi in instanta ai nevoie de probe " beyond a rezonable doubt ". Si @ suarez si @loto ti-au desenat correct cum functioneaza jucaria. Simti ca sant sanse ca Udrea sa fie achitata ( din lipsa de probe ) si ai palpitatii ca ancheta pe care ai anchetat-o ca un anchetator care ancheteaza anchete se poate duce de rapa. Ghinion. O mica observatie : e putin suspect cum in ultimele compuneri pe acest caz nu ai mai pomenit de Gardean. ( stii care , ala care a dat mita, dar inca este cercetat de aprigii procurori cand, cum si ce culoare avea respectiva spaga ). Daca ai uitat , incearca cu lecitina.

Daniel  •  13 martie 2017, 18:01

Respect Tolo !!....Nu vă lăsați....

pop  •  13 martie 2017, 19:22

In lumea borfasilor care ne conduc este posibil orice, inclusiv orice explicate care sa-i scape de furtul a milioane de euro. Borfasii astia isi dau spagi de milioane de euro iar cetateanul cinstit primeste un salariu de 300 euo/luna dupa 8-10 oere de munca. Iar justitia lor, a mafiotilor ii va scapa cu pedepse minime sau chiar cu suspendare.

cinic  •  13 martie 2017, 22:32

gresesc tolo? 1. document "fraudare bani europeni" datat la 6 zile dupa ce NU mai era ministru 2. declaratia Topoliceanu fara vreo legatura cu gala Bute 3. declaratia Lungu idem 4. Nastasia a primit o geanta in care NU s-a uitat [declaratie olografa] dar stie ce continea [logica beton]. A dus geanta -fara martori- si i-a inmanat-o -fara martori- lui Udrea tot fara sa stie ce era inauntru. Ti se pare proba irefutabila??? Respectand propria-ti logica ultima datacareva te poate denunta cand ai cumparat o saorma, ca la fundul pachetului erau detonatori. Ajunge denuntul nu conteaza restul.

DULCA TUDOR  •  13 martie 2017, 22:54

Eu astept de ani buni dreptate, caci sunt cetatean roman, platitor de impozite, cu impozitele platite anual, la zi, in primul trimestru. Urmaresc delapidarea banilor publici din "gala" de trist renume "Bute". O Rrusine de Instanta, care tergiverseaza atat. Urmaresc sa se faca odata dreptate in cazul vinovatilor din FRF, a dinozaurilor corupti Sandu si Dragomir, a celorlalti, zece, doisprezece, cati or fi, pentru delapidarea si disparitia Universitatii Craiova Maxima. Vreau sa vad eradicarea surogatului C.S. Craiolguta, vreau sa vad disparitia echipelor comunale sau orasenesti insolvente din Liga I de fotbal. Vreau sa vad ca se respecta Deciziile definitive de Justitie... si daca exista vreau ca echipa machedonului oier sa nu mai apara cu numele de Steaua in paginile ziarelor dumneavoastra sau ale confratilor dvs. ... vreau multa dreptate legata de banii poporului, risipiti de cloaca corupta polititca, din ministere, trecuti si actuali corupti... vreau Justitie in sport, revenirea la un sport curat, bazat pe competitie reala, pe valoare si principii.

Alex One  •  13 martie 2017, 23:24

Astept decizia instantei dar mai ales reactia lui Basescu daca pedeapsa va fi in jur de 15 ani sau mai mare. Ce filmulet vom vedea ? Aveti rabdare, se amana pana dupa Paste.

Thomson&French  •  14 martie 2017, 0:16

In ce tara traim. Evaziunea, adica cand fur din ce am produs eu, e pedepsita mai rau decat crima, iar fraudarea banilor publici, intoarcerea celor 10% catre partid, politicieni, etc, este in fapt starea normala. Mai ca, astora, politicienilor, li se pare ca, de exemplu, tu catalin nu esti in trend si ca ce mare lucru ai descoperit , cercetat si dezvaluit prin articolele tale de investigatie. Iti dai seama cum am ajuns ca societate si in fapt ce se incearca de catre politicieni: ducerea spre derizoriu a articolelor de presa prin care se prezinta aspectele de coruptie si de fraudare a banilor publici, ca nu cumva aceste articole sa mai produca senzatie.

Gino  •  14 martie 2017, 1:16

Justitia in Romania lucreaza dupa propiul ceasornic....foarte interesant cum a observat esentialul domnul Tolontan....cineva va fi condamnat...nu pot scapa toti....cu cit timpul este mai lung in proces ...scade vigilenta inculpatilor....si prietenia dintre Ei....unii cedeaza mai repede alti mai tirziu....Alti prin aminarii sunt atentionati ca nu au facut ,,donatii,,....***... 10 %...asa si la judecatori trebuie sa ajunga 10 % din prejudiciu...asfel se tergiverseaza procesul sa aiba timp procurori sa gasesca un prejudiciu cit mai mare....Cind se ajunge la ultimul act....atunci totul se negociaza la singe....***...este strins legat de munca procurorilor de a cere pedepse cit mai aspre si sa aduca in instanta prejudicii cit mai mari.....asfel tot sistemul are de cistigat...avocati apararii....procurori.... judecatorii....Inainte de ultimul act...cind ti se pune pe masa ca inculpat ca poti primi 10-15-20 ani de puscarie,iar acum se termina procesul cedezi rapid sume mari de bani ....platesti sa scapi odata de calvar.....

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

GHITA  •  14 martie 2017, 7:25

Saptamana trecuta spuneai:,,gata,noi n-am facut datoria este randul justitiei sa faca lumina'',se pare ca nemultumit ca nu iese rezultatul dorit bagi batul prin gard,asta ma duce cu gandul ca mataluta nu vei fi multumit decat cu condamnarea chiar daca impricinata este nevinovata,daca de marinar nu puteti sa va atingeti,macar sa-l loviti prin altcinva,nu?

bg  •  14 martie 2017, 7:36

Nu faci *** contra vantului ca te uzi pe picioare! Asa si cu justitia de la noi. Parchetele, completele de judecata, asteapta orientarea de la noul ministru al justitiei. In Romania, spiritul de conservare, pastrarea functiei, este mai puternic decat spiritul datoriei, corectitudinii, adevarului. Si apoi, capul plecat, sabia nu-l taie! Nu intotdeauna...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

DOG  •  14 martie 2017, 8:59

Tolo tatà esti ROSU tare di tàt!Pui pe blacklist pe toti cei care te criticà RUSINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!

Cristian – SAN FRANCISCO  •  14 martie 2017, 10:06

Martie 2017, Romania. Acolo doar vremea se schimba, in rest totul ramane la fel. Oamenii, felul de a gandi, felul de a face justitie, justitia, modul in care serviciile de informatii romane mai activeaza vreo celula sau vreun individ, viata de zi cu zi.... iar daca , prin absurd, se schimba ceva se va schimba doar in rau. In bine nu e lasat pentru ca astfel oamenii cu inteligenta unei anelide cu 2 neuroni, ar putea ca prin minune sa se invete cu mai bine, ceea ce ii face mult mai greu de controlat si de manipulat. Asta este Romania pe care o iubim cu totii fie ca suntem la 10.000 de km departare sau stam in Militari sau Drumul Taberei. O tara care se stinge incet incet ajuta-ta de catre toti, dar mai ales de cei ce inca mai locuiesc acolo. Cat despre justitia mult asteptata, vorba lu' tata, i-am asteptat noi atata timp pe americani, avem destul timp sa asteptam si justitia; doar ca justitia la nivelul fiecarui individ care munceste cinstit, nu va veni nicioadata. Americanii au venit dupa 50 de ani justitia...NICIODATA....ori care ar fi ea. O seara buna...pardon, buna dimineata...

jiji  •  14 martie 2017, 10:18

tataie parca mai ieri ziceai ca presa tace ca justitia sa-si faca treaba;acu iti fuge pamintul de sub picioare?

Tudor  •  14 martie 2017, 10:45

Tolontane, ești ca și securistul ăla *** care îi cerea lui Goma să-și scoată ochelarii înainte să-i spargă nasul...și eu fac parte din People și nu vreau ca Elena Udrea să fie condamnată, în schimb mi-ar place f. mult să fii tu condamnat !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

bogdan  •  14 martie 2017, 11:12

Si daca ,totusi,Udrea e achitata? Nu pe bune acum: ce ar trebui sa gandesc eu cu privire la un procuror/procuroare care aresteaza,trimite in judecata s.a.m.d. fara sa aiba un caz beton pe cineva care a fost in prim-planul romanesc in ultimii 10-15 ani? Imi este perfect indiferenta UDREA, nu ii vreau binele nici raul dar pt ca DNA sa nu devina o gluma proasta UDREA trebuie condamnata.Sper sa fie condamnata pe bune in urma unei motivari beton intrucat ce a reusit cu suscces a fost sa induca ''reasonable doubt'' in mintile publicului cel putin.Poate nu si in mintile judecatorilor.Dar acestia trebuie sa dea o motivare beton altfel este extrem de nedreapta orice sentinta.

Florian  •  14 martie 2017, 11:43

I've been blacklisted by Tolontan. It is a badge of honor. Thanks .

dacian  •  14 martie 2017, 12:18

"Ca inculpat nu ajunge să spui ”Onorată instanță, eu nu sunt vinovat”, ci e bine să arăți și cine a comis crima, ca să încerci să fii convingător." Asta e un citat din cineva sau e ideea autorului? Daca e ideea autorului , cred ca pierdem vremea pe aici.

daniel  •  14 martie 2017, 14:41

cum sa fie vinovata, elena udrea, singura femeie din lume care l-a cunoscut pe ,,presedintele Norvegiei" ??? (asa stia ea, ca Norvegia are presedinte)..ea a furat, recunoaste, dar pune problema astfel: pai si altii furau sa intre si ei la gherla.. sa aduca dovezi clare despre aia, altii..cu Bute, in general, sunt clare multe lucruri..mai ales dupa ce l-a snopit in bataie anglo-germanul ala al Notingham...asta a fost o marioneta plimbata prin Canada si alte tari, pentru a produce multi bani, ***...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

sensi  •  14 martie 2017, 14:58

Dupa comentarii,*** Sa speram la 10+,poate-i iroseste pe conditii de cazare bune.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  14 martie 2017, 18:34

@Thomson&French: da, traim vremuri in care, ca sa citam, din Ion Tiriac, hotii sunt mai buni decat prostii. Dar e finalul acestor vremuri. Lucrurile se schimba si daca privim semnele putem fi optimisti. Ati vazut mamele care au protestat acum citeva zile in fata spitalului din Arad? Oamenii nu mai accepta sa le fie furata si devalorizata viata.

Max  •  14 martie 2017, 21:24

Ca inculpat nu ajunge să spui ”Onorată instanță, eu nu sunt vinovat”, ci e bine să arăți și cine a comis crima, ca să încerci să fii convingător. Aici tolo abordează o situație care tine de psihologia umană. Nu are nicio legătură cu ceea ce comentau cei mai sus deranjați. Teoria conspirației nu trebuie luată in seama, e o capcana in care cade mintea omului si devine prizoniera. Bravo tolo! Imi place articolul!

Jos_cenzura  •  14 martie 2017, 22:31

Dle Tolontan, apreciez lupta dumneavoastra impotriva coruptiei. Oricum, daca guvernul ar fi mai "libertarian" si s-ar rezuma la apararea tarii si (poate) la infrastructura, in loc sa faca stadioane si gale de box si "investitii", ar fi mult mai putin prilej pentru furt, iar politica ar atrage oameni mai integri. Nu puteti incerca acelasi sistem la nesfarsit, cu un guvern caracatita, bagat in toate sferele economiei, sperand ca urmatorul val de oameni care ajung la putere va fi mai cinstit. Guvernul momentan are mult prea multe atributii, ceea ce atrage haita asta de sacali (din toate partidele) pe care ii indragim cu totii. Sper ca ati vazut pancarte cu "less marx more mises" la demonstratiile recente - si poate intelegeti si punctul nostru de vedere.

ticbis  •  15 martie 2017, 12:02

Domnul Tolontan s-a ocupat serios, printre alte anchete justitiare, sa intocmeasca un "blacklist" cu o serie intreaga de useri. Este dreptul domniei-sale sa faca tot ceea ce doreste pe blogul sau personal, sa selecteze ce useri si ce comentarii pofteste. Insa eu tot nu inteleg o chestie: ce rost mai poate avea un blog sau un articol publicat daca parerile a 80% dintre cititori sunt interzise a fi postate? In fine, ceva ma face sa cred ca autorul acestui articol nu prea se simte confortabil cu ceea ce a gandit si a scris... O fi asa si nu-i un capat de tara, dar noi ce vina avem???

Donald  •  15 martie 2017, 13:51

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Donald  •  15 martie 2017, 14:04

wow, nu ma asteptam deloc ca mesajul meu anterior sa fie sters, este o mare surpriza pentru mine. acum incerc o autocenzura, dar habar n-am ce a deranjat.... sa incerc: *** 2.eu cred ca udrea este cea mai putin vinovata in acest caz. 3.consider ca mare parte dintre informatiile care au dus la acest foileton din gsp, scris de dl tolontan si colaboratorii dsale, au fost cu grija furisate de catre servicii, care au avut interesul la momentul ala s-o infunde pe udrea. asa merge?!?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Haplo  •  15 martie 2017, 14:47

Si eu as vrea un sistem de sanatate mai bun, asta apropos de protestele de la Arad. Ma intreb insa din ce bani poate fi sustinut un astfel de sistem. La fel cum se stinge epoca hotilor mai buni decat prostii, la fel se cam stinge si epoca « statul are bani ». Regan spunea ca daca statul ar face bere ar costa 50 USD sticla si ar avea gust de urina. Problema esentiala este dorinta statului de a controla orice, in special oriceul cu vedere la public: sanatatea, invatamantul, transportul, caldura, etc, etc. Repet, ati ridicat o problema falsa- cea din Lupeni- si va folositi de alta problema falsa pentru a va justifica expunerea. Sa ne inchipuim un sistem in care contributia il urmeaza pe cel care contribuie si acesta poate sa aleaga unde vrea sa fie consultat sau tratat. Pentru ca acest sistem sa existe ar trebui ca statul sa mai renunte la ce are. Sigur, renuntatul asta trebuie sa se produca intr-un fel, nu haotic. Eu imi aduc aminte ca acum cativa ani cineva a incercat sa faca asta (era un inceput), dar nu a reusit. Va amintiti de ce nu a reusit? Eu estimez ca, daca ar fi reusit, lucrurile ar fi stat azi ceva mai bine. Tot ati investigat cazul Hexifarma, aveti idee daca spitalele private au cumparat de la ei ceva?

Cătălin Tolontan  •  15 martie 2017, 14:50

@Haplo: da, si spitalele particulare au folosit Hexi Pharma. https://www.tolo.ro/2016/05/13/investigatia-jurnalistica-hexi-pharma-trece-granita-synevo-cea-mai-mare-retea-de-laboratoare-de-analize-din-tara-a-folosit-dezinfectanti-diluati-in-romania-dar-si-in-cele-24-de-centre-din-bulgaria/

Fiat justitia  •  15 martie 2017, 17:20

"Ca inculpat nu ajunge să spui ”Onorată instanță, eu nu sunt vinovat”, ci e bine să arăți și cine a comis crima, ca să încerci să fii convingător." Ce spuneti este o aberatie, acuzatul nu trebuie sa dea vina pe altcineva, este datoria acuzarii sa gaseasca vinovatul. Ar fi culmea ca inculpatul X sa spuna, nu am furat eu, ci Y! Aparatorul lui doar trebuie sa lupte sa isi scoata clientul nevinovat, nu sa acuze pe altii.

aldo_m  •  15 martie 2017, 21:45

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

aldo_m  •  16 martie 2017, 9:50

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Haplo  •  16 martie 2017, 17:00

@Cătălin Tolontan: stiu articolul, nu am pus eu intrebarea corect. Se pune problema daca au fost folosite pe instrumentarul din salile de operatii. Sau chiar daca a fost folosit, se pune problema rapiditatii cu care au renuntat la el. Din cate stiu, in sistemul de stat a existat o latenta... Ideea este alta: nu folositi Lupeniul in Gala Bute. Cauza problemelor din diverse orase este alta. Problema este statul in sine, modul in care isi exercita monopolul.

Comentează