Restructurări la Digi 24. Conducerea ia în calcul și închiderea canalului

Mai mulți oameni din redacțiile teritoriale au fost deja anunțați că nu li se mai prelungesc contractele

luni, 3 iulie 2017, 12:53

Lansat pe 1 martie 2012, Digi 24 se află în aceste zile în cea mai mare cumpănă din existența sa.

Mai mulți oameni de la redacțiile teritoriale au fost deja anunțați că nu li se mai reînnoiesc contractele.

”Pare o mișcare mai amplă, dar nu realizăm despre ce e vorba”, spun jurnaliștii concediați.

Conform unor informații din interior, există un plan al conducerii care ia în calcul și închiderea canalului Digi 24!

Cum s-a ajuns aici?

Nemulțumirea mai veche a lui Zoltan Teszari față de ”conținutul care tratează cu superioritate publicul loial al RCS-RDS” a crescut accentuat în ultimul an.

Performanțele scăzute de audiență, în raport cu televiziunile concurente, au fost revăzute într-o recentă evaluare a conducerii RCS.

Problemele legale contează și ele, chiar dacă nimeni din trust nu va recunoaște.

Cel mai mult însă, potrivit propriilor afirmații făcute de Teszari către apropiați, cântăresc calculele și ”datoria față de acționari de a nu continua ceva ce pierde constant bani fără o perspectivă clară de refacere”.

În plus, ca mulți alți patroni de presă, Teszari și ceilalți din RCS cred că ”suntem făcuți responsabili pentru prestația impopulară și care nu servește publicului pe cât ar trebui, deși am făcut eforturi și investiții uriașe”.

În acest moment, decizia închiderii canalului de știri nu poate fi preschimbată decât în cea a unei restructurări masive.

”Ce e clar e că lucrurile la Digi 24 nu vor rămâne ca acum”, spune un om din conducere.

Contactat, un oficial al RCS-RDS a declinat orice comentariu.

 

Comentarii (161)Adaugă comentariu

Matei  •  4 iulie 2017, 8:06

Nu am fost si nici nu sunt sustinatorul pozitiilor publice adoptate de Digi24 incepand cu luna ianuarie. Miscarea #rezist popularizata excesiv, sustinerea aproape neconditionata a presedintelui, statutul de purtatori de cuvant ai multinationalelor - toate acestea sunt atitudini pe care nu le-am agreat. Dar societatea este diversa iar analizele mele nu pot fi mereu cele mai corecte - am nevoie si de viziunea celor care nu vad lumea prin ochii mei. Iar Digi, cu formatul sau aparte, cu oamenii cultivati pe care ii promoveaza reprezinta o sursa de informatii (poate aceleasi prezentate si de celelalte televiziuni) filtrate printr-o logica diferita. Este ca in medicina: stirile sunt simptomele, iar analiza si asocierea lor construieste sindromul dominant si da numele bolii. Daca nu analizezi simptomul din mai multe unghiuri si nu il pui in contextul corect, atunci prognosticul pacientului va fi eronat. Sper ca Digi 24 sa ramana pe piata.

Cătălin Tolontan  •  4 iulie 2017, 8:07

@Matei: da, prezenta lui Digi pe piata e benefica. Insa asta nu inseamna ca, daca aflu ca patronii se gandesc sa restructureze masiv sau chiar sa inchidam sa nu furnizez stirea. Tocmai pentru ca stirea este independenta de judecatile mele de valoare. Ea nu-mi apartine mie, ci publicului. Faptul ca sunt oameni care critica mesagerul nu-i nici o problema, pentru ca asta e fisa postului unui ziarist, sa fie criticat :-)

Romeo  •  4 iulie 2017, 8:19

Oricum este un post mai interesant fata de concurenta.

Radu Andrei  •  4 iulie 2017, 8:57

Eu imi permit un singur comentariu: barurile sunt mai pline decat bibliotecile. Asta nu inseamna ca bibliotecile trebuie inchise. Si nici barurile. Fiecare cu clientii lui. Decideti voi cine este bar si cine este biblioteca pe piata media. Si daca discutam de public cu studii superioare poate ar trebui sa vedem si care sunt acele studii superioare la care se face referire. Spiru Haret, de exemplu, cred ca ar trebui scoasa din discutie ca universitate:). Aduc aminte de o vorba mai noua din popor: liceul macar sa-l aiba, ca facultate au toti.

Hippievali  •  4 iulie 2017, 9:34

Ăsta e rezultatul telenovelizării, manelizării şi, în general, imbecilizării populaţiei, care nu mai vrea informaţie, vrea "infotaiment", care vrea partizanat orb în locul analizei logice şi care, în general, în loc să gândească cu propriul cap, preferă să se blindeze cu "convingeri" şi prejudecăţi livrate de alţii. Numai aşa se poate explica faptul că au mult mai mare rating aşa-zisele televiziuni de ştiri, în fapt televiziuni de partid, televiziuni de scandal, televiziuni ale căror aşa-zise jurnale de ştiri îţi livrează maxim 2-3 ştiri (că n-au bani de mai mult, e ştiut că o ştire costă) după care aduc în platou pe toţi nime-n-drum să-şi dea cu părerea. Într-o ţară de părerişti au mult mai mare succes talk-show-urile, în care agramaţii din politică (şi uneori şi din presă) aberează la greu, decât emisiunile care îţi livrează cu adevărat informaţii. Dacă va dispărea Digi24 nu-mi va mai rămâne decât internetul, unică sursă din care să aflu ce se întâmplă, cu adevărat important, în ţară şi în lume. Nu de alta, dar, supere-se cine o vrea, încă nu sunt *** să consum Realitatea, Antena 3, RomâniaTV sau B1 TV.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

sundance kid  •  4 iulie 2017, 9:40

In societatea capitalista romaneasca se " trancaneste" prea mult adica demagogie curata . In plus fara reclame dau faliment . Nici maca bibliotecile reale nu mai intereseaza pe nimeni . Bibliotecile din ziua de azi se numesc "facebook " acolo unde incultura e la ea acasa . Pintre ei mai rar mai gasesti cite un comentariu de retinut !

Dolgoruki  •  4 iulie 2017, 9:43

Digi24 - un post propagandist de cea mai joasa speta, care iti serveste un *** ambalat frumos si cu miros de obiectivitate.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Fenris  •  4 iulie 2017, 9:58

Ce-i, amice? Nu-ti prieste mirosul de obiectivitate? Intreb numai pentru ca cometariul tau pare usor ilogic.

Alex  •  4 iulie 2017, 10:01

@Cătălin Tolontan: Revin cu reply (nu am urmarit ieri sirul comentariilor). Nu mi se pare bizar sa pun o eticheta multor compatrioti. Cam asta este nivelul unde am fost adusi. De la revolutie pana in prezent societatea se afla pe o panta descendenta. Tot ce era imoral a devenit moral, tot ce era ilegal a devenit legal etc. Scria foarte bine un user (Mircea), "profesorii fac foamea si nu isi permit o pereche de pantofi pe an, iar infractorii sunt pe plaja la Marea Neagra". In tot acest peisaj, presa ramane una dintre putinele legaturi catre normalitate. Presa obiectiva si nu presa de scandal/cancan /presa platita. Digi24 e unul din repere + din presa urmaresc ce scrieti (atat dumneavoastra cat si noua generatie => Razvan Lutac).

Cătălin Tolontan  •  4 iulie 2017, 10:11

@Alex: da, asta e anormal. Din pacate studiile arata ca, in Romania, suntem rapid dispusi sa lua din drepturi celor cu care nu suntem de acord. Iar primul pas spre rapirea drepturilor este stigmatizarea. Sa consideri ca "aia care voteaza cu PSD" sunt prosti, declasati social si saraci, si ca asta e un pacat, e primul pas spre a nu le recunoaste drepturile.

gabriel  •  4 iulie 2017, 10:29

In televiziune ai audienta mare?daca da, bine,vinzi publicitate multa si la un pret excelent pt tine(primesti publicitate fix cata audienta ai). Digi 24 nu a avut, nu are si nu o sa aibe audienta, nu se uita nimeni la Digi 24. Intrebare: de unde au avut bani , pana acum?Din alta parte si acum aceasta parte nu mai da bani,logic inchiderea postului.

Cristi  •  4 iulie 2017, 10:34

ar fi mai bine să inchidă Digi24 cele regionale care nu le vad sensul si sa faca Digi info si sa bage in locu celor regonale Digi24 , AMC România ,TNT 24 din 24 , pachetul bollywood etc !

sundance kid  •  4 iulie 2017, 10:35

Cred ca in Romania daca as avea noroc sa gasesc un vecin bun m-as intoarce dar nu as face-o pentru ca nu as suporta societatea din ziua de azi ! Probabil doar daca m-as calugari ..))

sundance kid  •  4 iulie 2017, 10:47

Ultimul comentariu . Cataline ? La tine imi place ca esti modest desi esti "seful sefilor acolo ". Nu am dreptul sa iti fac profilul dar te consider inteligent ( ai penitza la tine) insa m-ai dezamgit de doua ori insa toti invatam din greseli . Odata cu Basescu si a doua oara cu hexi pharma unde s-a nenorocit o familile . Daca esti cu cionstiinta impacata insemna ca m-am inselat !! Ciao !

Cătălin Tolontan  •  4 iulie 2017, 10:48

@sundance kid: Prin falsificarea substantelor, stiintific dovedita si care va fi supusa instantei, Hexi Pharma a adus durere si prejudicii pentru sute de mii de familii ale pacientilor. Avem un regret? Da, dar nu acela ca am publicat, ci acela ca, poate, ar fi trebuit sa publicam mai repede. Poate ca documentarea a durat cam mult, fiecare luna a insemnat mii de alte cazuri de bolnavi infectati in spitale prin folosirea unor produse care nu omorau germenii!

Sorin  •  4 iulie 2017, 11:38

Domnule Tolontan, o analiza pe anul in curs a vizionarii TV din punctul de vedere al compozitiei socio-demografice a audientei arata urmatoarele cifre pentru telespectatorii cu studii inalte: A3 - 29%, D24 - 46% (indicator TgSat%). De asemenea, indicatorul TgAfin% (care indica intensitatea vizionarii comparativ cu media audientei, unde media = 100) indica: A3 - 155, D24 - 248. Ambii indicatori sunt calitativi, si arata ca publicul Digi24 este mult mai educat decat cel al antena3. In termeni absoluti, audienta totala la nivel national A3 (1.3% rating) este de 4 ori mai mare decat cea a Digi24 (0.3% rating), si totusi audienta pe studii inalte este doar de aproape 3 ori mai mare (2% vs. 0.7%). Asa ca, e adevarat ca in termeni absoluti, vizionarea celor cu studii inalte este mai mare de trei ori la A3, fata de D24. Si totusi, din ounct de vedere calitativ, componenta publicului celor doua statii difera dramatic, pe criteriul studii inalte: A3 are doar aproape o treime din totalul telespectatorilor, in timp ce D24 are aproape jumatate din telespectatori. In plus, intensitatea vizionarii fata de medie este mai mare la Digi24 (de 2.5 ori media) decat la a3 (de 1.5 ori media). In concluzie, dv aratati doar o parte din adevar, restul il omiteti - cu buna stiinta, evident, altfel riscam sa va consideram diletant in comentarea datelor de audienta TV, ceea ce nu pare a fi cazul...

Cătălin Tolontan  •  4 iulie 2017, 11:40

@Sorin: inteleg ce spuneti, dar cu cit creste reach-ul, cu atit el se apropie de sociodemograficele din universul national. Cu alte cuvinte, e normal ca un post TV cu audienta mult mai mare sa-si "scada" democraficele in cifre relative. Revenind si discutand in cifre absolute, stiu ca pentru puristi, nu pt dumneavoastra, e socant ca A3 are de trei ori mai multi telespectatori cu facultate decat Digi 24. Dupa cum, urcand pe arborele audientei, poate ca pentru cineva e socant ca o emisiune de gatit de pe ProTV sa aiba de 10 ori mai multi tineri sau oamenii cu studii superioare decit orice statie de stiri. Dar asa merge audienta si asta vor oamenii sa vada la televizor. Si orice elitism discriminant la adresa concetatenilor e penalizat de realitate.

Sorin  •  4 iulie 2017, 12:25

continuand analiza, tot pe publicul-tinta studii inalte, arata ca numarul absolut al celor care au privit cel putin un minut in acest an este: D24 - 2,746,000; a3 - 3,001,000 - un pic mai multi la a3, dar aproape la fel de multi cu studii superioare au stat cel putin un minut si la D24. In plus, media zilnica a celor cu studii superioare care au vizionat cel putin un minut in acest an este: D24: 714 mii, a3 - 997 mii. Proportiile se pastreaza si la publicul total: cei care vizioneaza cel putin un minut, sunt mai multi cu 25% la a3, fata de D24. Diferenta nu e atat de dramatica. Totusi, calitatea unui continut livrat se vede si in calitatea auditoriului, iar aici D24 sta mult mai bine decat a3, ca proportie a studiilor superioare din total telespectatori. De altfel, lucrul acesta e valabil si la publicul-tinta comercial urban 18-49, care are indici de afinitate mult superiori pe Digi24, fata de celelalte statii de stiri. Presupun ca stiti acest lucru si dv, din sursa sigura.

Sorin  •  4 iulie 2017, 12:44

in ceea ce priveste afirmatia dv "asa merge audienta si asta vor oamenii sa vada la televizor", prima parte e adevarata. Astea sunt cifrele de audienta TV. Dar nimeni nu poate spune ca asta vrea publicul sa vada. Aici sunt mai multi factori de luat in calcul. In primul rand, educatia. Apoi, familia si instantele primare de socializare (grupurile de joaca, gastile de adolescenti, retelele sociale s.a.). Dupa care, mass media si continutul oferit, puternic dependent de investitii, interese, dar si de modul in care este controlat de instantele publice (CNA, in cazul nostru). Asadar, cu o educatie facuta praf de catre factorul politic de 2 generatii incoace, cu familiile dezorganizate in care nu se mai respecta relatiile normale parinti-copii (multe familii mono-parrentale, parinti plecati la munca in strainatate, copii crescuti de varstnici, ceea ce mareste fractura intre generatii), cu un CNA care asista pasiv la contaminarea spatiului public media cu tot felul de subproduse, si care nu sanctioneaza flagrantele incalcari ale legii, ma tem ca telespectatorii nu prea mai au cum si de unde sa aleaga. Inghit ceea ce li se ofera, iar aici factorul politic este principalul responsabil, deoarece clasa politica nu a demarat reformele necesare pentru a avea o societate educata si responsabila, care sa produca bunastare. Interesul politicului a fost ca bazinul electoral sa fie lasat cat mai needucat si cat mai dependent de ajutoare. Singura solutie: doar o revolutie facuta cum trebuie, de data asta.

livia pila  •  4 iulie 2017, 12:56

Din cind in cind, dl. Tolo *** Din cind în cind acelasi super-Tolo isi ia visele drept realitate. Din cind in cind, tot super-Tolo o da rau de tot in bară. De data asta cred ca este vorba despre un DIN CIND IN CIND la puterea a treia.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Obiectiv  •  4 iulie 2017, 12:57

Tolo, ce cauta in succesiunea de 10 imagini definitorii pentru sportul american 3 reprezentand fie un sport elitist (golful), fie 2 jucatori de baseball?! SUA au fost prima democratie (din timpurile moderne), dar a promova niste jucatori de baseball si pe Tiger Woods inaintea unui Carl Lewis, spre exemplu, mi se pare o MARE TAMPENIE! N-AM URMARIT, INSA NU STIU DACA MI-AI RASPUNS IN LEGATURA CU SIGLELE UNOR CLUBURI CARE NU MAI ACTIVEAZA IN PRIMA LIGA, DAR PREZENTE PE SITE-UL VOSTRU! A.

exo  •  4 iulie 2017, 13:18

Tolo, Digi24 este singurul post de stiri romanesc decent si echidistant. Apropo, grupul de firme Antena 3, unde slujesti tu cu destoinicie pe tov. securist Voiculescu si clica de talhari PSD , tocmai a pierdut in instanta un proces cu...ce sa vezi... RDS-RCS!

MMA  •  4 iulie 2017, 14:47

@Sorin Foarte bune si relevante datele tale statistice, multumesc pentru ele! Insa nu sunt de acord cu varianta ta privind o noua revolutie. Din pacate o revolutie ar aduce la putere oameni nealesi democratic, iar istoria spune ca orice putere ajunda in varf prin forta ajunge invariabil una dictatoriala si corupta. Cred ca puterea aleasa prin vot este cea mai reprezentativa pentru un popor iar daca aceasta este de genul celei de la noi, ei bine, asta este, ne meritam soarta. Dar manifestarile de strada, da, pot pruduce schimbari importante in societate si pot trezi spiritul civic al multor "adormiti" si indiferenti. Cred ca sansa noastra este reprezentata de tineri, iar daca acestia ar reusi sa se implice in viata civica mult mai mult decat pana acum atunci am mai avea o sansa. Si btw, as fi curios de o statistica comparativa a sectoarelor in care activeaza publicul cu studii superioare al televiziunilor de stiri (Bugetar vs. privat).

Tepes  •  4 iulie 2017, 14:52

Daca se inchide Digi 24 voi renunta la toate abonamentele pe care le am la RCS-RDS.

Paul  •  4 iulie 2017, 15:24

...mda...acum pot sa arunc televizorul pe geam. Sper sa nu se închidă..era singurul post de știri decent. Sau poate o fi doar o știre gen hexipharma. Adică fix 0 adevar. Poate așa a comandat stăpânul având în vedere conflictul Digi - Antena 3. Mi e greu sa cred că RCS se gândește la profit ținând cont că Digi nici nu avea reclame până acum ceva timp in urma.

marian  •  4 iulie 2017, 15:25

Domnule Tolontan, va solicit un mic serviciu: spuneti-i lui Terzian/Eurosport ca Robert Schumann (mare compozitor german) nu este aceeasi persoana cu Maurice Schumann (om politic franco/multinational), la care de fapt se refera. Nu cunosc adresa de net a d-lui Terzian (mea culpa), poate ma ajutati (totusi) dumneavoastra. Buna Doina Stanescu a cam ratat tinta cu baiatul asta (bucatar de ocazie, de altfel) ... Oricum, dvs. nu ati mentionat-o pe Doina, desi a fost o personalitate marcanta a ziarelor de sport din Romania post-1990, inclusiv la Sportul Rosu, ProSport si GSp.

Crimson Veritas  •  4 iulie 2017, 15:43

Cateva concluzii ... Din datele prezentate aici observam ca sunt mult mai multi (3x) cetateni cu studii superioare care urmaresc Antena 3 decat Digi 24 ... deci jignirile aduse de anumiti comentatori sunt nepotrivite ... si imo ... ar trebui moderate. Nu cred ca intra in dreptul de 'libera exprimare' folosirea unui limbaj calomnios si vulgar la adresa unei categorii de consum ... chiar majoritara cum este in cazul nostru ... inteleg ca protejati dreptul minoritatilor in Romania ... dar si dreptul majoritatii trebuie protejat in aceeasi masura ... fie ca vorbim de consumator de media, de fotbal, etc. ... nu vad de ce minoritatii i se permite sa jigneasca constant si repetat fara ... nici un fel de oversight ... in speta noastra ... chiar trustul media din care faceti parte. Faptul ca procentual ... mai multi consumatori digi24 au studii superioare (decat consummatorii digi24 care nu au studii superioare) ... in timp ce in cazul A3 proportia este inversa ... nu este foarte relevant ... pentru ca tine de numarul ... brut mult mai mic de viewer ... in consecinta daca un post TV are 2 telespectatori ambii cu Spiru Haret terminat ... practic acest procent va fi 100% - 0% ... adevarat ... dar in acelasi timp ... irelevant ... lipsit de efecte relevante pentru discutia noastra. Dincolo de educatia profesionala ... si diversele diblome obtinute ... nu numai in economie, drept politica, dar si ... politechnica, industri alimentara, teologie, etc ... in general publicul televiziunilor de stiri ... au un continut intelectual mai ridicat, o baza culturala superioara, si o atitudine civica mai pregnanta ... transferata intr-o optiune politica activa! Cred ca cei care sunt mai putin iinzestrati dpdv ... intelectual ... nu urmaresc astfel de posturi ... ci posturi generaliste, indiferent5 de numele lor. Am stabilit ... ca repartizarea optiunilor politice si audientelor tv ... este un subiect ceva mai complex ... decat impartirea superficiala si injurioasa ... propusa de publicul digi 24 ... prostii cu prostii si desteptii cu desteptii ... acum ... Politica nu este o fenomen care apartine exclusiv elitelor unei societati ... Politica influenteaza absolut orice categorie sociala ... infdiferent de varsta, pregatire profesionala sau baza culturala acumulata. Nu este mai important votul unui intelectual, decat votul unui *** ... din considerente de Politica ... si dupa cum am vazut presedintii nu se stabilesc din categoria ... intelectuali ... ci mai degraba din categoria ... *** ... am dat exemplu prezidentiale ... pentru ca aici se voteaza persoane ... mai putin idei si doctrine.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dolgoruki  •  4 iulie 2017, 16:11

Sorin reprezinta exact *** pentru care postul respectiv este atat de jos.Nici voi nu va credeti bazaconiile, dar le prezentati cu atata mandrie astfel incat idiotii chiar va iau de seriosi.Desfac sampania in ziua in care scapam de digi24

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Crimson Veritas  •  4 iulie 2017, 16:54

A doua concluzie ... nu noi stabilim ... restructurarea sau inchiderea digi 24 ... asa cum a inteles publicul ... educat (acelasi care striga inchiderea A3 in PV si din prea multa educatie si civilitate ... bruia transmisiunile live ale acestui post din PV) ...:)) Doar comentam un anunt facaut de managementul acestei ... 'prestigioase' institutii de media ... fara a avea nici o influenta in cauza ...:)) IMO ... Digi ... a intrat pe o piata media supra-saturata (media news) ... fara sa aduca nimic nou in piata ... nici ca continut, nici ca abordare ... aderand in foarte scurt timp la unul din cele 2 curente dominante ... cel pro-sistem si ingrosand randurile propagandei ... cu toata infrastructura rcs-rds ... ceea ce din start mi se pare ... incorect ... e ca si cum un arbitru se decide sa-si faca ... echipa de fotbal ... in timp ce continu sa arbitreze ... nu de putine ori ... semnalul A3 a fost blocat ... integral, partial, sau doar sunetul ... pe celalat cable provider, UPC ... nefiind nici o problema. Nu mai vorbim ca aceasta tactica a Digi de a intra pe ... television ... s-a realizat prin stergere din girila a unuia din cele mai interesante si urmarite canale de Science din Romania ... Discovery Channel! In consecinta ... nu numai Digi 24 ... ci toate Digi-urile ... au audiente infime ... chiar si posturile Digi Sport ... tinand cont de continutul lor extrem de bogat. Este normal ... ca dupa o anumita perioada de timp ... sa se traga linie si sa se faca o analiza .. si dupa caz ... sa se elimine pierderile ... eventual constata falimentul proiectului. Publicul targetat ... este in mare proportie orientat catre ... internet (ca sursa aproape exclusiva de informare) ... platforme similare ca si continut si abordare ... gen hotnews, ziare.com, gandul ... deci ... imo ... nu exista potential de crestere al ... rating-urilor actuale ... decat pe fondul unei abordari total diferite! Romania TV ... de exemplu ... a inceput ca un post pro-sistem ... si o data cu inlaturarea din sistem a lui Basescu si Ghita ... au devenit post anti-sistem si cu o audienta mult mai bine. Ca si perspectiva pentru Digi 24 ... ar putea sa incerce ceva similar! Imo ... cu cat mai multe posturi ant-sistem cu atat mai bine ... pentru ca tendinta este sa devii pro-sistem, sau sa infiintezi ceva pro sistem ... indiferent ca vorbim de media, sau partide politice. Sistemul inca detine ... Realitatea, B1 ... si 90% din online media (care reprezinta imens ... ca si potential de dezinformare ... pot sas va redau din memorie 10 bloggeri ultra-activi ... care o ard ... indiferent de subiect ... pro-Kovesi, pro-Iohannis, pro-SRI/SIE si toti anti psd ... incepand cu Cetin Ametcea ... fara nici o jena angati la corporatii). Concluzia ... piata media news ... este si ramane divizata ... in pro si anti sistem ... conceptul de - Switzerland - nu exista in media romanesca ...:)) Nu este nici o tragedie deci ... ca dispare digi 24 ... daca ... ceva similar va aparea in loc ... sau publicul digist ... poate fi usor absorbit ... de portalurile kovesiste si puscarioase ...:))

Valentin  •  4 iulie 2017, 17:30

Am prieteni care citesc stirile pe telefon, in timp ce stam in jurul unei mese, in oras. Pentru ei imi doresc sa se inchida si site-ul. Deocamdata era uber-informatiei ne-a prins cu fundul gol: cititul unui ziar o data pe zi era, ca si consum al informatiei, o maniera sustenabila atat pentru consumator cat si pentru jurnalist. Siteul nu lasa loc de asa ceva. Poate sa genereze trafic oferind altceva decat filmul evenimentelor unei zile: evenimente care nu s-au decantat inca, pseudo-evenimente, non-evenimente. La sfarsit pierdem cu totii: nu e nevoie de jurnalisti pentru 3 fraze generate intr-o pagina web, nu e nevoie de consumatori sanatosi de presa pentru a le citi. Un software si un ***, iata jurnalismul azi.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Crimson Veritas  •  4 iulie 2017, 18:19

Pt. Sorin ... comentariul tau e plin ... de contradictii si interpretari eronate si ultra-subiective a unor cifre (incerci un fel de alba-neagara a la sri), la care adaugi o viziune profund anti-liberala asupra a ceea ce inseamna de fapt ... o democratie. Sa le luam pe rand ... singura data relevanta ... din ce ai prezentat tu ... este ca de 3 ori mai multi consumatori de televiziune care au studii superioare ... urmaresc Antena 3 decat Digi 24! Acest lucru in sine darama intregul edificiu propus de sustinatorii infocati ai acestui post de tv ... cu care personal nu are nimeni nimic ... decat ca aveti voi un fel de manie a persecutiei ... considerand ca daca voi sunteti fascisti ... toata lumea e fascista! Noi nu dorim inchidera diverselor ... surse de 'informare' ... si nici nu avem parchete in subordine care sa incerce acest lucru ... constatam doar ca piata le inchide si ... mai usor cu melodrama! Faptul ca scoti din ecuatie baza de rating mult mai mare a A3 ... doar ca sa iti iasa tie procente dorite ... ma lasa rece ... procentele sunt ... misdirectie ... daca ascuzi baza procentuala! Digi a fost practic aruncat in reteaua rcs-rds ... agresiv si in cu nerespectarea legilor concurentei ... unui public ... consumator heavy de internet si in general tanar ... este normal sa aibe un procent important de audienta tanara si cu studii superioare (vs. cei fara studii superioare) ... dar sa nu uitam ... pe o nisa destul de mica de populatie consumatoare ... cum sa nu fie relevant numarul ... ca daca s-ar vota numai in caminele de la Politehnica si ASE ... nu ar exista in Romania sistem pluri-partinic ... consumatorii de digism ... nu inteleg pluripartitismul, sepratia puterilor in stat, abuzul in serviciu, ce este politica, ce este democratia, etc ... ceea ce un student / absolvent la drept ... le viseaza! Morala ... depinde si ce fel de studii superioare ... sunt luate in calcul. Mai usor cu CNA-ul ... Aceasta institutie ... mai exista doar in Franta ... si nu isi are nici un rost pe o piata libera de media ... reprezinta o institutie (POLITICA) de control a informatiei ... prin mijloace coercitive ... ceea ce vine in profunda contradictie cu conceptul de libertate a presei, si libera circulatie a informatiei si opiniei. Pe de alta parte ... INTERNETUL ... care este un mediu mult mai crepuscular, nociv, si raspandit ... nu beneficiaza de nici un fel de Institutie de Oversight ... si atunci cum isi justifica CNA-ul ... existenta? Eu nu sustin ca si internetul ar trebui supervizat ... ci din contra ... ar trebui sa dispara si CNA-ul ... si mai usor cu aceste institutii de control ... asupra a informatiei si opiniei. Politica ... pe care o blamati voi ... cei care sustineti un sistem apolitic care sa conduca tara si societatea ... indiferent de vot ... politica este singura forma legitima prin care se poate manifesta o democratie ... incercarea vostra de a crea al 3-le Reich ... nu cred ca se poate realiza ... indiferent de cat transpirati pe aceste blog-uri ... Politica ne reprezinta ... intr-o masura mai mica sau mai mare ... noi de fapt suntem Politica ... nu este ceva extraterestru picat din cer ... Politica ... reprezinta liantul civic dintre popor si administratie! Asa ca degeaba o ardeti voi ... cu sri-ismele voastre ... politica nu este nici ceva bun, nici ceva rau, este ceva necesar ... pentru existenta unei democratii. Calitatea clasei politice ... asta este deja alta discutie ... aceasta calitate va fi stabilita tot de noi ... nu de ... drujba kovesista si de burtosi cu epoleti. Ceea ce trebuie promovat este ... ca avem nevoie de mai multe optiuni politice ... nu de mai putine ... sau daca ar fi dupa capul vostru nici una, sau doar una ... Partidul Unic de Dreapta! Vizavi de PSD ...45% nu represinta cu siguranta electoratul lor traditional ... 15%-20% din ei ... sunt singur ca-i voteaza ... pentru ca nu va mai suporta pe voi, cu arogantele voastre nesimtite, cu tupeul de borfas agresiv, si atitudinea fascista, tiranica, discrimatorie insuportabila! Eu nu fac parte din categoria votantilor psd, cu care nu am votat niciodata ... si am ganduri mult mai negre in ce va priveste ... deci nu ma includeti. Si in ultimul rand ... revolutia in democratie ... se numeste ... lovitura de stat ... si reprezinta o fapta penala din cele mai grave incuse in CPR. Pe de o parte o arzi cu legea si cu statul de drept ... si dupa aia instigi la comiterea de infractiune ... prin care sa se submineze o ... oranduire democratica ... stabilita prin vot! Deasemnea ce consideri tu 'necesar' nu este deloc necesar ... este pur si simplu o opine personala pe care o expune cineva cu o profunda abordare ... fascista ... care sustine instaurarea unui Police State ... in mod oficial!

Cosmin  •  4 iulie 2017, 18:54

Catalin Tolontan@ Imi place gluma care cica ar fi trebuit sa fie raspuns lui dl. Tamisa.Citez :''... Dupa cum, in numar absolut, cei cu studii superioare sunt mult mai multi la Antena 3 decat la Digi. '' Gluma mai proasta ca asta chiar nu am vazut?Pe baza carui sondaj faceti aceste afirmatii?Facut de Antena 3???Ala este un sondaj impartial?Asa am fost si eu sunat pentru un sondaj si cand am spus ca persoana care nu are ce cauta in politica din punctul meu de vedere este Ponta (atunci el era comandantul suprem la PCR),mi s-a spus ca nu sunt eligibil pentru acel sondaj.Si am si eu studii superioare (studii facute la o universitate in Anglia,avand doua job-uri part-time si sustinandu-ma singur nu de catre parinti,pentru ca ei nu aveau posibilitatea sa plateasca 12.000 lire pe an,nu la Spirtu Harbet,Universitatea Economica si alte universitati de notorietate si cunoscute drept fabrici de diplome).Antena 3,Romania TV sunt posturi manipulatoare (de spalat creierii mai bine zis) si au un public fidel 90% pensionari si asistati social si sustinatori si pupatori de moaste PCR-iste,comuniste,cum vreti sa le numiti si ceilalti 10 % sunt politicienii condamnati penali si care vin sa se apere de ce le-a facut DNA-ul si ce le va face in continuare,incercand sa explice ca din salariul lor modest de bugetari si-au ridicat adevarate palate pe domenii intinse bineinteles cu putin ajutor de la matusile Tamara (intelegeti aluzia).Inteleg ca inca sunteti angajatul lui Voiculescu si ca el va da painea si sarea,insa sa faci afirmatii nefondate gen inchiderea unui canal care da si a dat clasa celorlalte canale asa zise de stiri prin corectitudine,impartialitate si jurnalism ADEVARAT este un lucru daca nu condamnabil atunci nesimtit de-a binelea.Stati linistit,o sa dispara si pensionarii astia odata si odata asa cum a inceput in randul lor sa dispara si increderea in PCR ( pardon,PSD) si atunci tineretul va v-a da peste cap si va veti trezi in cu totul si cu totul alta tara.Una in care cei ca dumneavoastra si Mircea Badea,Gadea si ceilalti care urmariti interesele meschine ale patronului,sunteti in stare sa calcati pe cadavre doar pentru a va atinge scopurile.

Cosmin  •  4 iulie 2017, 19:00

Hippievali @ Excelent punctat ...mai bine si sa fi vrut nu imi iesea.

Vitan Ion  •  4 iulie 2017, 19:13

Este cel mai bun canal de știri din România. Ar fi păcat sa se închidă!

Mediocrul Adevarat  •  4 iulie 2017, 19:14

Că se închide sau nu Digi24 nu mi se pare deloc relevant. Asta pentru că, în pofida celor susţinute aici de mulţi comentatori, Digi24 nu iese, de fapt, din rândul celorlalte televiziuni "de ştiri" din România. Ideea că o televiziune e anti-sistem şi alta pro mi se pare cel puţin naivă. Atâta vreme cât TOATE canalele media din România glosează pe linia ideologiei liberale, jucând un fel de "bătută" cu jumătate de pas la dreapta şi una la stânga, nu pot apărea contradicţii decât la nivel de nuanţă, exprimate în favoarea unor interese mercantile, mărunte chiar şi la nivel naţional, ca să nu mai vorbesc de nivel global. Nu cred că e cazul ca unii să-şi facă iluzii legate de aparenta atitudine de sprijin pentru PSD de către Antena 3. E o simplă chestiune conjuncturală, destul de transparentă pe alocuri. Ceea ce, poate, a diferenţiat Digi24 începând (coincidenţă?) cu acutizarea Maidanului de la Kiev (iarna 2013-2014), a fost abordarea propagandistică (îndrăznesc să spun) a TUTUROR evenimentelor internaţionale. Că a fost vorba de Ucraina, Grecia, Siria, Brexit sau Trump, Digi24 a fost mereu un fel de versiune românească a CNN, Washington Post sau New York Times, uneori chiar mai radicală şi mai rusofobă, mai anti-greacă, anti-Asad sau anti-Trump decât organele propagandei americane. Nu că celelalte canale media româneşti ar fi fost de altă parte a baricadei, dar parcă "toporul" celorlalţi nu era atât de plin de "sânge". Repet, dacă Digi24 dispare, nu-i voi jeli decesul, având posibilitatea să mă "delectez" cu ORICARE dintre celelalte televiziuni, fără vreo alternativă reală de informare în afara internetului, năpădit şi el, din păcate de aceleaşi "buruieni".

Crimson Veritas  •  4 iulie 2017, 19:20

@cosmin ... ex... sursa credibila? https://www.forbes.ro/cine-sunt-telespectatorii-prime-time-la-antena-3-43247 'Măsurătoare la nivel național, în intervalul de maximă audiență (19:00 - 24:00), perioada 1 ianuarie - 15 iulie 2015' Quote 'Telespectatorii* cu studii superioare sunt în proporție de 25,7%. Este a treia cifră procentuală după Digi24 (33,4%) și Realitatea TV (27,5%), dar la egalitate cu B1 TV (25,6%). Precizăm din nou, Antena 3 ARE AUDIENTA MAI MARE PE ACEST TARGET.' *) se refera la telespectatorii Antena 3 Nu ofera si cifrele care ma interesau de fapt ... dar ... vorbim de ceva de genul ... 33% din 200.000 de telespectatori digi au studii superioare pe targetul orar respectiv ... reprezentand ... cca 60.000 ... si 25% dintr-un milion de telespectatori ai A3 au studii superioare ... reprezentand cca. 250.000. Iti mai ofer o singura informatie ajutatoare ... 250.000 >>>>> 60.0000 ... Deci pe scara nationala in intervalul prime 19.00-24.00 ... 250.000 de absolventi cu studii superioare se uita la Antena 3 si numai 60.000 de absolventi cu studii superioare se uita la Digi 24. Totusi ... m-ar interesa si care este Top 10 ... al celor mai dotati din punct de vedere intelectual si academic romani ... si unde se uita ...:)) Oricum cifrele prezentate din surse multiple ... unele chiar fasciste ... sunt clare, ... Antena 3 este ... mai mare! ...:))

Crimson Veritas  •  4 iulie 2017, 19:45

D-le Tolontan ... cared ca este de datoria noastra de ... gazde ... sa le imbogatim ... penajul de cunostiinte ... oaspetilor nostri ... digisti ... aflati in ... pelerinaj pe site-urile trustului Intact ...:)) Asadar ... cred ca ar trebui sa le oferim ... in mod gratuit ... trial, teasing ... informatia ca ... pensionarii nu reprezinta o cantitate finita, ci este o categorie cu proprietati ... regenerative ... iar tactica de asteptare a ... petentului ... este o tactica falimentara dpdv tempral ... incat poate produce ca si efecte ... chiar pesinoarea ... reclamantului in speta ... nu i-am retinut numele ...:)) As putea sugera ... dezvoltarea unei ... strategii ... alternative!? ...:))

Ramon  •  4 iulie 2017, 20:47

foarte interesante datele prezentate de Sorin, dar uită că la alegeri se prezintă cei care așteaptă ceva de la un partid, iar cei cu studii superioare sunt în majoritate dezamăgiți și incapabili să construiască un partid credibil. Digi 24 mi se pare cel mai echilibrat canal de știri, eu l-aș concedia doar pe CTP (deși țipetele lui cred că atrag), iar dlui Pârvulescu i-aș propune un curs de educare a populației pe care să-l țină pe post. Din păcate audiențele ridică sau omoară media, dar cum alte posturi TV subzistă, sper că și Digi va rezista

cele mai superioare studii  •  4 iulie 2017, 21:03

@Crimson Veritas - regula de trei simpla vad ca o stii, dar oare sa conteze faptul ca incerci sa compari un canal must carry (a.k.a transmis obligatoriu de toti operatorii de cablu, deci vazut de tot norodul) cu un post apartinand unuia din operatorii de cablu (deci pe care il pot vedea doar cei abonati la respectivul operator)? Sau trebuie ceva studii superioare pentru asta? Sau macar 2 ore pe zi de vizualizare de Antena 3, am inteles ca se echivaleaza.

Stra Luce Nthory de Nord  •  4 iulie 2017, 21:48

Si ce va face CTP -ul, inginerul in calculatoare Fortran, care se da ziarist ? De unde o mai apara pe Kovesi ?

Thernandier  •  4 iulie 2017, 22:46

Din moment ce publicul ţintă al acestui post TV îl constituie tocmai categoria de oameni care nu prea se uită la televizor, iar dacă o face, se uită pe posturi gen NatGeoWild, Eurosport, MTV etc, este normal să aibă audienţe scăzute. Mai bine ar fi să se închidă, decât să se transforme într-unul din celelalte 4, iar cu banii economisiţi să intre pe online cu emisiuni interactive, că tot românul are acum Internet rapid.

vioras  •  4 iulie 2017, 23:01

Sper sa nu se inchida acest post...sunt profesionisti si sincer...doar la ei ma uit in ultimul timp!

wa mozart  •  5 iulie 2017, 1:12

@marian: intii mai citeste despre Schuman ( e greu, vezi ca-s multi) ca netul e pe gratis si pentru toti (din pacate), dupa aia poti sa si vorbesti: https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/europe-day/schuman-declaration_ro https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Robert_Schumann E plina tara de destepti, Mareane! Sa-ti mai explic ca Doina Stanescu a murit in 2004 in vreme ce Terzian a ajuns la Eurosport in 2008, deci nu au avut nici o legatura unul cu altul? Iti foloseste la ceva? Mai bine as zice ca sfertodoctul e juma de semidoct... poate te prinzi de poanta.

Lacra  •  5 iulie 2017, 9:25

Nu inteleg de ce digi24 nu are audienta. Mi se par profesionisti ai stirilor. Si sunt si fetele alea foarte dragute si talentate (cu mici exceptii). Este canalul meu preferat.

economu este  •  5 iulie 2017, 12:41

Nu stiu de ce miroase a contabili mai prezenti in management decit pina acum. Bre, sefu', businessu tau de stiri era in crestere daca te trezisi cu fata la cearceaf. E adevarat, echidistanta nu produce bani, dar educatia este pentru viitor. Si una peste alta, ce doamne iarta-ma e scump in o televiziune de stiri (lasind de-o parte studioul si echipamentul de emisie HD, asta ar trebui sa fie norma intr-o televiziune urmaribila in secolul 21). Patraru vad ca era prea scump, CTP cauta culoarea ierbii si prin alta parte... O un ochelarist predicind si o burtiera rosie mare cu filmare cu telefonul mobil ca la TvUrlati este viitorul deci....

aouleo  •  5 iulie 2017, 12:53

Haoleo, asa a inceput si eficientizarea protv, dind afara din oamenii din teritoriu. Probabil vreun strategist cu oua de aur a ajuns si la digi si aspira la soarta proteve. Ar fi pacat ca singurul post de stiri urmaribil sa ajunga "la concurenta" cu restu, da ce sa-i faci, daca audienta asta cere, asta dam nene. Si aia care dau diplome pe blat tot asta fac, servesc audienta.

sandel 62  •  5 iulie 2017, 13:34

Interesant cum se compara un canal de stiri care se transmite doar pe reteaua DiGi si A3 care se transmite pe toate retelele de satelit. Va dati seama ca cei care urmaresc pe Dolce, Orange, Focus Sat , Ines, Akta, Intersat etc ( numai in Bucuresti sunt 9 companii de cablu), nu au auzit in viata lor de DiGi 24 si aproape sigur o buna parte din cei ce nu au acces la acest post Tv ar dori sa-l poata viziona

Venom  •  5 iulie 2017, 14:41

"stiu ca pentru puristi e socant ca A3 are de trei ori mai multi telespectatori cu facultate decat Digi 24. Dupa cum, urcand pe arborele audientei, poate ca pentru cineva e socant ca o emisiune de gatit de pe ProTV sa aiba de 10 ori mai multi tineri sau oamenii cu studii superioare decit orice statie de stiri. Dar asa merge audienta si asta vor oamenii sa vada la televizor. Si orice elitism discriminant la adresa concetatenilor e penalizat de realitate." Așa ceva... Tolo, ca să folosesc un supratitlu preferat și știucănist gen ghesepe... Sunt foarte dezamăgit, eu, cititor, fiindcă mă crezi tâmpit. Și aici tâmpit implică o diateză pasivă. Bătut în cap de capatoși. Carevasăzică media din care faci parte NU are nicio responsabilitate educativă? Ce produce jurnalistul se auto-livrează și modelează NUMAI chipul și asemănarea clientului? Esența editorială a României TV este de vestală educată, ar vrea dar nu are cu cine să (se) dialogheze și la un nivel mai înalt? Suferă în taină fiindcă nu poate să explice și vulgului frumusețea și lumea din jur? Iar piața teve e prea dură și grăbită, nu e pentru elitiști fandosiți ci pentru mulțimea de votanți *** care tele-comandează politica postului și îl condamnă fatidic la cancan și tabloid? Păi cine a format piața asta, segmentul dominant al audienței? Nu poți să te faci că nu știi cine a distrus școala în România! Sunt oameni, nu sistemul! Iar posturile care au livrat la comandă electoratul tăcut sărăcit și tâmp, care nu își pune întrebări critice, au avut și au partide cu portofolii la Guvernare. LITERALMENTE! Altfel, dacă românul votant nu este în proporție de jumătate *** și *** funcțional, mai ajunge o știristă-poetesă primăriță? Se mai alege Olguța deputat? Mai poate Dragnea? Nu poți să te fofilezi, fiindcă Intact a for realmente la putere 30 de ani. Prin pacturi și conexiuni a livrat votanți zombi politico influențabili perfecți! Are fundație de cultură tov. Voiculescu, așa este, dar fundație are și Radu Tudor care papă pe notorietatea numelui fonduri din sănătate cu Arafat, nu? Și-a asumat intact o A 10 Cultural și dat faliment? Măcar Digi au încercat și au Dă-te la o carte, Pastila de Limbă, posturi de documentare. Mă gândeam că dacă preiau live din platoul România TV, ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Leonţ  •  5 iulie 2017, 16:55

Nu poti doar sa rezisti si sa nu ataci.

Leo  •  5 iulie 2017, 23:34

De mai multi ani afirm acelasi lucru: Cosmin Prelipceanu STRICA si aduce la sapa de lemn Digi24! Se contureaza...adevarul din spatele cuvintelor mele... Cat timp "marioneta" asta libidinoasa sta in Televiziunii, Digi nu ajunge decat la...FALIMENT!

Comentează