Ce au în comun Kovesi, Morar și Țuluș

Mărturii din dosare arată cum a progresat DNA până la ce e azi

miercuri, 5 iulie 2017, 12:18

Majoritatea oamenilor din această țară nu sunt nici în ”tabăra” lui Kovesi, nici în cea a lui Morar.

Ei nu au nevoie, așa cum puncta ieri Costi Rogozanu la Realitatea TV, de ”o anticorupție pe persoană fizică, de o anticorupție legată de un CNP”.

Oamenii au nevoie de lămuriri.

Faptele sunt ceea ce putem să oferim noi.

Mărturii din dosare

În cei aproape 20 de ani de investigații jurnalistice, care au interesat sau nu justiția, am văzut o groază de lucruri.

Am cunoscut mulți oameni.

Inclusiv pe cei care se înfruntă azi în interiorul DNA.

Suntem în relații civilizate cu toate taberele, dar nu am pactizat cu nimeni.

Culegem știri, nu promovăm și nu credităm autoritățile.

Când am cules declarații despre implicarea lui Florian Coldea și a SRI la DNA le-am publicat acum doi ani.

Pic cu pic, faptele pot oferi publicului o mai bună înțelegere a ceea ce se întâmplă.

Iar faptele unui procuror sunt, pentru totdeauna, în dosare.

Falsa opoziție

Prima observație e că Laura Kovesi și Daniel Morar nu au controlat niciodată integral propria organizație.

Parchetul anticorupție are o misiune care nu depinde de un singur om sau de câțiva oameni.

Sub ambii șefi, DNA a continuat să lucreze și să exprime o continuitate vizibilă în miile de dosare anchetate.

E un neadevăr factual că pe vremea lui Morar se lucra ”clasic, ca la carte”, iar pe vremea lui Kovesi ”s-a trecut la autodenunțuri și la oameni trimiși cu microfonul ca să obțină mărturii”.

Dosarele concrete arată că, de peste 10 ani, DNA folosește același corp de metode, care s-a perfecționat în timp.

Denunțători și microfoane pe vremea lui Morar

În vara lui 2009, DNA investighează cazul Monica Iacob Ridzi.

Procurorii culeg denunțuri ale angajaților MTS.

Mai mult, investigatorii montează un microfon unuia dintre acești denunțători, pentru momentul când Monica Ridzi îl va chema în propriul cabinet.

Îl cheamă!

Ministrul cade în capcană și dosarul capătă probe suplimentare.

Șeful DNA în momentul acestor denunțuri și înregistrări era Daniel Morar.

Iar procurorul de caz se numea Mariana Alexandru, unul dintre primii magistrați din echipa lui Morar care a părăsit instituția prin decizia Laurei Codruța Kovesi.

Plecarea Marianei Alexandru este și astăzi neexplicată.

Dincolo însă de orice chestiuni care privesc persoane.

Dincolo de poziționări și preferințe pentru un stil sau pentru un lider.

Dincolo de înclinații, procurorii au încercat să-și facă treaba cu metode specifice, care nu sunt brevetate de cineva anume.

Țuluș și necunoscutele din Dosarul Transferurilor

Nu există, așadar, un DNA reflexiv al lui Daniel Morar, care gândea învelit în fum de pipă, precum Sherlock Holmes, și un DNA digital al Laurei Kovesi, care dă rasol și folosește doar denunțători cablați la rețeaua națională de electricitate, greu încercată pe caniculă.

Exemple sunt o sumedenie.

Chiar dosarele lui Doru Țuluș, fostul șef de secție, astăzi în conflict deschis cu Laura Kovesi, reprezintă proba că există o continuitate instituțională în DNA.

În 2006, Țuluș deschide Dosarul Transferurilor.

Cazul e extrem de dificil, nu doar pentru că adună personaje puternice, unele cu o reputație nepătată, precum Gică Popescu, ci și pentru că domeniul este nou.

Procurorii și ofițerii judiciari sunt microbiști, dar fotbalul e una și culisele financiare ale transferurilor înseamnă altceva.

În 2012, Țuluș pierde în prima instanță, care îi declară nevinovați pe toți inculpații.

E un șoc în instituție.

Cum a continuat Kovesi ce a început Morar

DNA suspectează că judecătoarea Terceanu a primit bani, dar nu are probe.

Țuluș strânge din dinți.

Daniel Morar se implică personal.

E nevoie de un denunțător și de câțiva ani de muncă, între timp la conducere apare Laura Kovesi, pentru ca judecătoarea să fie adusă în fața instanței, unde recunoaște că a luat mită!

Acest caz, început sub Morar și continuat sub Kovesi, în care o instituție își apără demnitatea independent de cine e la cârmă, dezvăluie ruta progresului DNA.

Capacitatea de a servi justiția și, în ultimă instanță, cetățeanul, a crescut zi după zi, caz după caz.

Orbirea și trezirea

Continuitatea dincolo de persoane și dezvoltarea instituției în sine se remarcă nu doar în metode, ci și în domeniile investigate.

Ani în șir, tot mandatul lui Morar și începutul mandatului lui Kovesi, DNA aproape că a ignorat Sănătatea.

Nu că nu existau dosare, dar erau  puține și mici față de corupția din sistem.

Abia după dezastrul de la Colectiv, DNA a realizat importanța domeniului.

Și impactul în viața reală a oamenilor.

De atunci, dosarele din Sănătate au erupt și continuă să curgă.

Aceste erori de analiză pe domeniile importante nu sunt un motiv de mândrie pentru instituție.

După cum corupția practicată de multinaționale la nivelul autorităților a rămas și azi un tabu inexplicabil al DNA și o restanță față de contribuabil.

Însă niciodată DNA nu a pretins că e perfectă.

Ea se schimbă, crește organic, își penalizează propriile lașități, cum a fost tăcerea din jurul Elenei Udrea, și merge înainte.

Sub demnitatea unui cetățean

Continuitatea instituției coexistă cu ideea că o persoană capabilă, integră și independentă trebuie să conducă DNA.

Oamenii sunt importanți, însă nimeni nu e mai important decât instituția.

Iar conflictul din DNA nu e semnul, așa cum strigă azi politicieni sau influenceri, unii interesați și alții sincer exasperați, că nimic nu rămâne din acești ani, că totul a fost o făcătură, ”o înscenare”.

Sau că, idee repetată de fostul președinte Traian Băsescu, Kovesi urmărește anumite femei, Udrea și Bica,  pentru că sunt atractive și slăbuțe, nu ca ea, care are 100 de kilograme în plus, după cum zice șeful PMP.

Cum poți să reacționezi la așa ceva?

Am ajuns în faza jenantă în care tu,  cetățean, simți că e sub demnitatea ta să răspunzi unui fost președinte care, în mod normal, e o sinteză a demnității noastre.

O instituție curajoasă pe cât suntem și noi

DNA nu e un monument.

DNA nu poate fi mai bună decât țara în care funcționează.

Încă de când se numea PNA și se ura pe sine că există, Parchetul anticorupție a crescut și fiecare mandat de procuror șef a însemnat un pas semnificativ înainte, așa cum e normal într-o societate care progresează.

S-ar putea ca, de fapt, Morar, Kovesi, Țuluș și ceilalți procurori, care tac fără să fie de acord cu rebelii, să aibă mai multe în comun decât vor ei înșiși să accepte.

Poate că această criză va fi una de creștere.

Cu o condiție.

DNA e curajoasă, independentă și determinată pe cât suntem și noi.

Inclusiv nemulțumirile și lipsa de încredere în DNA au nevoie de un răspuns deschis. Mulți din critici sunt onești și dezinteresați.

Toți împreună dau forța DNA.

Singură nu există.

 

 

 

Comentarii (59)Adaugă comentariu

El Cid  •  5 iulie 2017, 12:29

Multă vorbărie goala, simplu și la obiect după cum urmează : Miliția politică a lui Postelnicu ***. Băietane, rămâne cum ți-am mai spus.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ochila  •  5 iulie 2017, 12:36

Bravo Tolo. Unde sant doua cozi de topor ce mai inseamna inca una ... Hop si tu. ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

2Shy  •  5 iulie 2017, 12:39

Sub un articol ce pare echidistant si oarecum putin critic la imperfectiunile DNA, se poate citi printre randuri glorificarea unei instutii a statului pana la paroxism. Sa inchizi ochii atat de clar cum o face Tolo la toate abuzurile DNA-ului nu arata decat ca ori Tolo *** e atat de infatuat cu ideea de lupta anti-coruptie incat a devenit orb. Da, Tolo, cu tine vorbesc, tu care atunci cand te-am intrebat cate teste ai facut ptr a vedea daca substantele HexiPharma erau diluate ai facut o deflexie psihologica frumoasa, indreptand discutia catre stat. Domnule jurnalist, datoria ta de jurnalist, inainte sa dai publicitatii datele dintr-un test era sa mai faci un test acredidat. Datoria unui jurnalist e fata de adevar si fata de probele concrete. Din momentul ala mi-am dat seama ca esti un pseudo-jurnalist, abil la vorba dar slab la minte.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F  •  5 iulie 2017, 12:41

,,DNA e curajoasă, independentă și determinată pe cât suntem și noi.,,Nu e cazul dumneavoastra...Va pot da exemple nenumarate unde ati pierdut ocazia sa fiti o voce...Vorbiti de taberele din DNA?Pai unii sunt trimisi la poligraf iar altii se ascund cind sint chemati de institutii care ar trebui sa fie deasupra de toate...Poligraful nu poate fi pentru toti?Dar putem sa ne imaginam un procuror DNA anchetat pe botul masinii?Uite asa vedeti grozaviile...daca le treceti si in cealalta parte...Oare si dumneavostra trebuie sa cititi rapoarte CEDO sau ale mai marilor americani care in notele lor ne arata asa cum suntem?

dan65  •  5 iulie 2017, 12:43

Adica s-o scuzam pe Codruta doar pentru ca a gresit si Morar?Mai bine ai puncta ca razboiul din interiorul serviciilor si a DNA ului le slabeste din plin si ar fi bine ca Parlamentul sa profite si sa curete gunoiul strans in anii de la a doua descalecare a lui Base si pana astazi.

fotbal  •  5 iulie 2017, 12:53

buna analiza, merita un 9.33 cu felicitari si mult succes in continuare!!!

Macratimata  •  5 iulie 2017, 12:56

parca am citit o poezie de Mihai Beniuc

Ion  •  5 iulie 2017, 12:56

Ce sa te astepti in tara in care marile revelatii apar datorita lui Borcea Mondial,a unui senator fugit din tara,a unui jurnalist care a inceput sa vada dupa ce a fost anchetat,a unui fost presedinte care intoarce armele dupa ce membrii familiei sunt sub atentia justitiei...In acest timp nu am vrut sa credem o seama de membrii ai justitiei ca procurorul Iacobescu...dar am luat apararea unui distins academician care a mintit in cel mai important for european...

Cosmin  •  5 iulie 2017, 13:33

"Însă niciodată DNA nu a pretins că e perfectă" ... serios , nu vrei tu sa mai revezi sedintele festiviste de bilant din DNA? Poate ne poti spune si pozitiile publice oficiale ale DNA si baschetbalistei legate de interceptarile interne , legate de procurori interceptati si felul lor de a pune problema. Din ce pare acuma, aici nu avem de-a face cu o institutie ci cu totul altceva. Lucrez intr-o multinationala si stiu ce inseamna o sedinta de lucru. Cred ca inregistrarile dovedesc destul de clar cam care este atmosfera si pozitia actorilor in scena respectiva. Nu are dupa parerea mea nimic in comun cu o institutie profesionista ci cu una heirupista. Concilierea asta generica pe care o afisezi domnule Tolontan si tonul asta imapciuitor nu prea se potriveste cu verva si aciditatea din alte luari de pozitie pe teme la fel de grave ca si asta.

Chr  •  5 iulie 2017, 13:34

D-le Tolontan, cunosc persoane care au sechestru pe tot ce au pus de DNA pentru o recomandare gresita in timp ce cei care au luat banii nu sunt nici macar martori. Credeti ca asta este corect ? Asa trebuie sa functioneze justitia in Romania ?

Sandokan  •  5 iulie 2017, 13:40

Atata timp cat DNA inspira teama, cat DNA este atacat, inseamna ca isi face treaba foarte bine. Procurorii, politistii nu vor fi iubiti niciodata de infractori. DNA nu trebuie sa moara, nu trebuie sa se transforme...trebuie sa ramana, acolo, in lanul de grau, sa sperie pasarile care vin la furat...trebuie sa ramana o sperietoare.

Tavi  •  5 iulie 2017, 13:52

Subiectul este cald. Era necesar oarecum sa aveti si o opinie despre acest subiect stringent. Partial (in punctele esentiale) sunt de acord. Dar exista unele ipoteze enuntate care nu mi se par extrem de corecte.

Mihnea  •  5 iulie 2017, 13:58

Imi vine sa vomit! Stiam ca esti penibil, dar se pare ca ai un potential urias sa te autodepasesti! Iti urez...Mircea Badea!

Cătălin Tolontan  •  5 iulie 2017, 13:59

@mihnea: multumesc, e un compliment. Cata vreme acelasi articol e catalogat drept pro DNA si anti DNA inseamna ca a propus ambelor tabere de sustinatori o mica pauza de gandire.

Kallu  •  5 iulie 2017, 14:10

Nu ma intereseaza metodele atat cat nu incalca legea -corupti exista ,ii vreau prinsi si-n puscarie- acum sa ne uitam la legi :legi care erau bune pentru Morar ,nu mai sunt bune pentru Covesi - De ce statul prin orice mijloace sa nu prinda corupti? De ce sa nu utilizam toate fortele ..inclusiv ale SRI si DIE si orice ? -articolul este slab si face niste conexiuni ciudate....pana la urma ce sa inteleg ca Tulus et co sunt partea buna si "ceilalți procurori, care tac " , adica cum sunt alaturi de Tulus ?Tolontane ... pai Tulus ditamai procuror uita ca are afaceri cu unu si ii "lucreaza" dosarul (cu NUP) -*** -chiar NU vezi TOLONTANE ...***t ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  5 iulie 2017, 14:11

@kallu: daca vrei ca tu, cetatean, sa poti fi urmarit penal de SRI sau SIE, nu Romania europeana e tara unde poti sa beneficiezi de acest serviciu :-)

El Cid  •  5 iulie 2017, 14:15

După cum ușor poți observa chiar și cei ce irosesc propriul timp pentru a ceti comenturile tale valoroase, îți rîd în nas la propriile speculații asemenea Nedovedite cum cu Onor cele scrise de cititori Sunt Cenzurate. Același tratament două măsuri. Relevant însă, Nimeni nu te mai crede, faptele și acțiunile celor din titlul articolului Spun Totul iar unicul Adevăr cu toate piedicile puse de acest sistem Represiv-Mafiot va ieși curînd la iveală fie că îți convine au ba.

Marcel  •  5 iulie 2017, 14:23

Mie mi s-a refuzat testul poligraf la DNA. De ce nu suntem tratati toti la fel ? Daca le ei se poate la prostime de ce nu se admite ?

Dan  •  5 iulie 2017, 14:31

Domnule Tolontan, Articolul acesta pare mai mult scris să vă faceți reclamă la viitoarele investigații. Ceea ce nu este un lucru rău. Ziceam doar. În al doilea rând, aveți dreptate, nu avem nevoie de luptă anticorupție pe persoană fizică. Dar aceasta se întâmplă în normalitate. Societatea românească nu este o societate normală. Este o societate care își caută reperele, își definește valorile, etc. Nu spun eu vorbele acestea mari. Le spun sociologii, antropologii, psihologii... Ce înseamnă asta? Înseamnă că fără un lider ca LC Kovesi nu exista garanția că DNA-ul își va continua treaba pe care o face bine, zic eu. Nimeni nu este de neînlocuit, adevărat. Totuși un om poate face diferența în vremuri tulburi ca cele pe care le trăim acum în societatea românească.

Cătălin Tolontan  •  5 iulie 2017, 14:32

@Dan: nu e nici o reclama, am amintit in contextul de azi citeva fapte din dosare, fapte care spun altceva decat indirjirea si polarizarea de azi.

robespierre  •  5 iulie 2017, 15:00

Neasteptat cat de multe comment-uri anti-DNA, s-au mobilizat bine pesedeii! Sper ca aceasta curatenia interna va face DNA-ul mai puternic, iar Lazar si LCK ii vor baga in sperieti si mai tare pe politicienii cu apucaturi anti justitie! Doamne ajuta sa avem si noi o miscare/partid En Marche, care sa mature PSD-ALDE-PNL si sa ne aduca o clasa politica mai spalata! Pana atunci, DNA este medicul care va insanatosi Romania!

Cosmo  •  5 iulie 2017, 15:04

De-o parte avem politicieni care au abuzat de 27 de ani, incontinuu și la scara mare, tara asta și poporul aferent, de cealaltă avem probabil câteva abuzuri comise împotriva acestor politicieni corupți? Și ar trebui sa îmi pară rău, să mă impresioneze? După principiul hotu strigă hoții, aceștia atacă prin toate căile dna-ul, care intr-adevar nu e perfect, a prins puțini inca. Domniile lor ar vrea, nu-i așa?, că dna-ul sa funcționeze intr-o perfecta disciplina și legalitate, iar celelalte instituții ale statului nu, ci să continue sa își bată joc și să le umple buzunarele. Forza Codruța! :)

Dna sa va ia  •  5 iulie 2017, 15:16

Da, dar fara DNA toti mogulii in frunte cu varanul/ motanul Felix si Ghita erau si azi la butoane, asa macar s-au mai rarit si s-au dat in git intre ei, chiar daca plinge tolo de dorul varanului.

vlad  •  5 iulie 2017, 15:17

Asta e problema, conducatorul DNA trebuie sa fie o persoana ireprosabila, complet nesantajabila, neimplicata politic. Daca ar pleca in momentul asta Kovesi, inlocuitorul nu ar respecta criteriile alea, stim toti treaba asta. Mai rau sau mai bine, DNA-ul functioneaza acum, tot ce conteaza e sa continue sa functioneze.... in momentul asta nu vad un inlocuitor mai bun decat Kovesi, tocmai pt ca numirea ar fi facuta de niste politruci.

GabiKoreanu  •  5 iulie 2017, 15:18

Eu cred ca asta e cel mai delicat moment de la mineriadele din 1990 incoace. Pentru ca e oarecum imposibil ca fiecare dintre taberele mentionate sa nu fi facut greseli (doar cine nu munceste, nu greseste), iar o "decapitare" a DNA-ului ne va trimite in prapastia pre-decembrista, nu exista nici-un dubiu aici. Sa nu credem ca cei din afara, care stau cu ochii pe noi, nu sunt foarte bine informati despre ce se petrece in spatiul mioritic. Suntem o tara deschisa la propriu si la figurat. Nu sunt un avocat al Codrutei, insa fata asta a miscat ceva, iar ceea ce i se imputa este probabil presiunea pe care pus-o pe oamenii din subordine de a nu ceda ideii de dreptate. Poate ca judecand in litera legii a gresit, insa judecand in spiritul ei, cu siguranta nu. Iar asta e motivul pentru care PIATA o sustine si ar trebui sa o sustina pana la capat. Altfel, avem o singura varianta: Revolutie, una care se va face cu varsare de sange de ambele tabere. Am depasit limita in care ar mai putea exista "revolutii de catifea"

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

mihai  •  5 iulie 2017, 15:26

tolo tot propaga teza ca o institutie e la fel ca restul societatii, de fapt e exact invers: in armata sunt cei mai curajosi, in justitie cei mai corecti, in marina sunt cei care nu au rau de mare, samd... pentru asta sunt filtre, criterii de selectie de intrare in institutii. tolo din gasca celor care dilueaza responsabilitati si relativizeaza competentele.

adi_stelistul  •  5 iulie 2017, 15:30

Ce ii reprosez eu sefei DNA este ca ignora comisia Parlamentului. Stiu cine e in Parlament, stiu cine e in comisie, dar, cum spuneati despre DNA, pot si eu spune despre legislativ ca nu poate fi mai bun decat tara in care functioneaza. Intr-o tara normala a trata dispretuitor o comisie a Parlamentului, asa cum face Kovesi, e la fel de grav ca si obstructionarea justitiei. Nu vad pe procurorul general american eludand o chemare in fata unei comisii a Congresului. Mie mi se pare dispretuitor refuzul doamnei Kovesi si nu e in regula. Oricat de aiuristica e ancheta, de detestabili anchetatorii, aceia sunt cei trimisi de electorat sa-i reprezinte in cea mai importanta institutie a democratiei si a statului. In rest, sigur, gasesc destule motive sa apreciez activitatea DNA si a sefei sale.

Cristian Popescu  •  5 iulie 2017, 15:58

Bravo ! Dar ce vor spune diseara Gadea, Badea si Ciuvica ?

Marian  •  5 iulie 2017, 16:11

Citind, ca un idiot ce sunt, stiri cu duiumul de pe cel putin 7-8 site-urile de profil (si de la "aia", si de la "ailalti"), imi e tot mai clar ca ca problema noastra, ca popor, nu sunt mizeriile de oameni care ajung sa-si spuna "parlamentari", chiar daca sunt, de fapt, niste escroci de cea mai joasa speta. Aia e doar problema vizibila. Cea care insa nu se vede este masa uriasa de creiere amorfe din care ies la suprafata asa-zisii parlamentari. Creiere amorfe pe care le poti observa descurajant de usor in comentarii. In conditiile in care 90% dintre indivizii care comenteaza n-au nici cea mai elementara logica argumentativa si isi sug informatia doar din surse care le confirma bezna mentala in care traiesc, ce pretentii sa ai de la aia care incep *** "popor" si pe tot, odata ajunsi "sus"? Nu stiu care varianta s-o prefer - cea in care toti sunt postaci muritori de foame sau cea in care sunt chiar asa de limitati precum se arata a fi prin comentariile lor? Sunt convins ca si-n DNA, ca-n toate institutiile din tara asta populata de oi bete, sunt probleme. Dar una sa spui ca sunt probleme punctuale care trebuie rezolvate si alta e sa vituperezi ca un gibon despre "sistemul mafiot", binoame si polinoame doar pentru ca asta ti se infige in cap ora de ora de catre cei al naibii de interesati sa crezi asta. Precum spuneam, tara de oi bete.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gilos  •  5 iulie 2017, 16:13

Este evident ca DNA nu este o institutie perfecta, dar in linii mari isi face treaba foarte bine. Actiunile DNA deranjeaza foarte tare pe abonatii la contracte cu statul, pe baietii din sistem care "se descurca", pe functionarii publici care rezolva o problema contra cost, pe managerii de spitale care au pe mana bugete de achizitii, pe patronii de firme care aduna bani pentru ei si pentru partid, pe regii asfaltarilor, pe doctorii spagari, pe toti cei care au sifonat bani publici, pe multi, multi obisnuiti pana nu demult sa fie deasupra legii. Convingerea mea este ca acesti infractori, inamici ai statului de drept, sunt o minoritate, dar sunt foarte vocali. Cu bani murdari finanteaza televiziuni si jurnalisti sa prezinte lucrurile distorsionat, sa induca in eroare si sa manipuleze. Asa cum spui in articol, DNA-ul evolueaza, cum este si normal sa fie, pentru ca si infractorii isi perfectioneaza metodele. Sorin Ovidiu Vantu a recunoscut ca a reusit sa faca avere pentru ca statul era slab. DNA-ul este cel care pazeste banul public de hoti. Este normal sa aiba dusmani si contestatari.

Kallu  •  5 iulie 2017, 16:18

Tolontane -SRI inseamna ,Serviciul Roman de Informatii adica un servici de procurare a informatiilor - si pe langa asta esti perververs imi bagi in gura ce n-am scris .Da sunt total de acord ca procurori -adica ce care fac dosarele si numai ei - sa utilizeze serviciile Serviciului de Informatii si SIE si etc etc

Leonţ  •  5 iulie 2017, 17:00

Au in comun ambasada Sua ai desparte insa ordinele pe unitate *** si caricaturile.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Crimson Veritas  •  5 iulie 2017, 17:04

Eu zic ca ... DNA si-a indeplinit misiunea ... its watch has ended ...:)) Marii corupti ai Romaniei au fost ... pedepsiti ... fie ca vorbim de ultimii 3 presedinti PSD (partid rival fostului si actualului regim prezidential) ... fie ca vorbim de Tariceanu (presedintele celulailat partid care nu vede lumina Biomului de Drept) ... fie ca vorbim de patronul singurei televiziuni care nu se prosteaza cu sfiintenie in fata Binomului, fie ca vorbim de anumiti Judecatori (ex. Mustata) care nu dau verdicte favorbaile DNA-ului ... din intertie ... fie ca vorbim de Judecatorul CCR ... Capra ... care si-a permis chiar puncte de vedere antitetice SRI-ului, fie ca vorbim de cetateanul Rarinca (un acid contstatar al Statului de Drept si un adevrat pericol al securitatii nationala si putinista) ... sau de plutonul executat de investitori in Fotbal .... din categoria celora care chiar investeau in fotbalisti si in infrastructura .... in frunte bineinteles cu coruptul numarul 1 al Romanie ... Gigi .... Becali ...:)) Kovesi (si Morar) au atins deja bornele anti-coruptiei din Romania ... ce a mai ramas? Mai dati un singur nume ... care ar putea starni ... orgasm mediatic? ...:)) Badea si Gadea? ... pai au deja ... un proces in civil pe rol ... se lucreaza .... nu tine de a fi sau a nu fi Kovesi ... la DNA ...:)) Din pacate ... aceasta activitate intensa a DNA .... in domeniul anti-coruptie (bineinteles) ... nu a reusit ... sa modifice nici configuratia politica rerezentativa, nici configuratia pe piata de media .... din contra ... psd si Antena 3 si-au consolidat pozitile avute in perioada anterioara 'luptei anti-coruptie'. Cum ar rezolva aceasta problema ... si mai multe ... denunturi ... scuze dosare ... marca DNA? Pe cine sa mai terfeleasca Kovesi mai important decat ... Nastase, Ponta (chiar o rog ... daca tine la mine), Dragnea, Voiculescu, Domnul Tariceanu ... denumit si Varan de catre Pongo ... tot familionul Becali? ...:)) Orice alt denunt ... scuze dosar ... ar parea minuscul in comparatie cu Greii cazuti victime ... marketingului DNA-Morar sau DNA-Kovesi ...:)) Imi e frica ca ... gloria DNA a apus ... inainte devreme ... Kovesi a vrut sa rezolve tot in cele 4-5 mandate consecutive pe care le-a avut la PG sau DNA ... fara sa asculte sfaturile lui Coldea ... care erau pentru ... long game ... 'stai cu burta pe dosare' ... scoate si tu 'un nume important pe an' ... ca mai ai ce manca si la anul, si peste 2 ani, s.a.m.d. .... Kovesi ... nehalita ... a vrut sa manace tot ... cine mai vine dupa ea ... o sa aiba de ales intre ... membru de partid minor din PSD, un reporter de teren de la Antena 3 sau Misu de la Strehaia care a tainuit informatii depre o mita cu oua de rata ... cred ca higligh-ul noului DNA ... nu poate fi decat un ... remake ... Becali, Voiculescu ... sau poate un nou episod Dragnea ...:)) Daca as fi PSD ... as fi si retincent sa vin cu un nou presedinte de partid ...:)) Dar sa vedem totusi partea buna ... Romania este astazi o tara prospera, in care coruptia practinu mai exista ... cred ca era totusi mai eficient ... sa-i impusca pe toti cetatenii ... si atunci eram singura tara din lume cu 0 coruptie ... zic! Fotbalul Romanesc ... este bogat, curat, si de foarte mare calitate ... practic nici nu mai este nevoie sa promiti bani ... pentru a evita comiterea unei infractiuni ... ca nu se mai pune problema. Ce bine ca i-a venit lui Basescu ... ideea Kovesi ... si romanii au descoperit ... ca e mai bine sa traiasca ca in Rusia ... si sa se uite la filme americane ...:))

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dana B  •  5 iulie 2017, 17:13

Cat a fost Basescu presedinte,10ani,ce a oprit-o sa ancheteze pe Udrea,Cocos,Bica,Videanu si multi altii?De ce Mirvea Basescu *** chiar daca au existat inregistrari si doar dupa ce au aparut in presa s-a miscat cumva un dosar?Microsoft,EADS,ALRO,dosarul fratelui lui Kovesi,ANRP,Flota,etc,etc,de ce se sta si acum *** pe ele,de ce nu se urnesc din loc?De ce este asa sustinuta de afara,pt ca a-i lor nu sunt cercetati,anchetati ci din contra ocoliti,favorizati?Nu de alta,dar cetatenii acestei tari ii platesc salariul ei si colegilor din DNA si doresc ca cei vinovati,cu probe imbatabile si fara abuzuri,sa plateasca.Sa plateasca si sa fie recuperat prejudiciul.Din ce vedem,hotii raman liberi si cu milioanele de euro furate,doar pt ca au denuntat anumite personaje vanate,tinta,ce d-au bine la public ca rezonanta numelui!In ultimul timp numai rateuri au avut,oamenii sunt declarati nevinovati de instante ,din lipsa de probe,din lipsa faptei,de stenograme falsificate,etc,etc!Cu abuzuri si fara probe nu ai cum sa rezulte pergormanta,banii se cheltuie aiurea si pe deasupra platim si milioane la CEDO!Poate ar trebui veniti oameni competenti pt ca toata lumea,toti romanii sa creada ca se doreste pedepsirea vinovatului cu masurile corecte si legale!Mult succes!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dr. Dan Patru Tudosie  •  5 iulie 2017, 17:14

Tolontan: "multumesc, e un compliment. Cata vreme acelasi articol e catalogat drept pro DNA si anti DNA inseamna ca a propus ambelor tabere de sustinatori o mica pauza de gandire."....................................................................................................... Acelasi lucru l-a dat ca replica si celor care il acuzau ca e pro sau contra vreunei sfere policite. Dar acest lucru poate fi demontat extrem de usor. Am si facut-o in cateva randuri, dar comentariile nu mi-au fost aprobate. Daca spun o gluma si unii rad, iar altii nu, in proportii egale, nu inseamna ca tre sa stea cineva pe ganduri sau nu, ci pur si simplu ca unii n-au inteles gluma.

Talpes si Magu  •  5 iulie 2017, 17:17

Testul poligraf nu e eficient de ce nu foloseste tortura procurorilor tortura nu da gres ca sefii lor americani la Guantanamo.

Antonesei Ionut  •  5 iulie 2017, 17:32

Voi,cei ce il blamati pe Tolontan,voi cei anonimi care va ascundeti sub tot felul de pseudonime am sa va spun un lucru.Poate ca dreptatea incepe sa piarda teren in Romania dar adevarul va iesi la iveala si voi impreuna cu Puterea actuala veti cadea.Deja domnul Dragnea a luat-o razna incepand sa dea jos si cel de-al doilea guvern "Tudose 1".Este clar ca atat Putereaa cat si Opozitia sunt sub orice critica.In maximum 10 ani *** de la putere se vor lupa intre ele si vor cadea precum frunzele din copaci toamna.Cu aceste ganduri trebuie sa continuam lupta impotriva coruptiei prin orice mijloace.Din punctul meu de vedere DNA sub coducerea lui Kovesi a castigat cele mai multe batalii impotriva conducerii corupte si acum se de o lupta personala de denigrare impotriva celei mai importante institutii din tara.Tabara raului este condusa de Basescu,Tariceanu,Dragnea,Ponta.Sub conducerea acestor netrebnici tara a dus-o din rau in mai rau.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vasile  •  5 iulie 2017, 17:50

De ce o amețiți atât? DNA nu este nici agenție guvernamentală, nici companie de PR și nici serviciu de informații - structuri ale căror practici le-am putea găsi exagerate sau nepotrivite. DNA este parte din sistemul de Justiție, al cărui mod de funționae este foarte clar stipulat de Constituție. Le place să își spună magistrați. Nu e ca și cum am comenta cantonamentul FCSB sau piruetele logice ale lui CTP. DNA nu este chemată să dea capete în gură cuiva anume și nici să facă dreptate cu dinții scrâșniți. Din păcate DNA a ajuns un fel de Securitate care ”înhață” cetățeni care nu merg pe linia politică a Partidului.

dan b  •  5 iulie 2017, 18:38

Eu am o problema cu tara. Zice lumea ca e corupta. S-a pus eticheta, adica ne-am pus-o singuri. Si ce poate fi mai usor pentru parteneri, intr-o negociere sa zicem, decat sa-ti spuna: mai las-o moale, ca la voi e coruptie... Eu sunt un democrat absolut si in general nu-mi plac luptele (de clasa, anticoruptie etc.) care, in general, atrag si o sumedenie de abuzuri (doar scopul e nobil, nu?). De aceea cred ca rolul opiniei publice si al jurnalistilor, in special, nu e de a le aduce laude (uneori exagerate, proportional cu ura fata de cei necisnstiti), ci de a fi, mai ales vigilenti si poate un pic exagerat de critici la derapaje, mai ales cand drepturi fundamentale ale omului sunt calcate in picioare. Adica ce nu ne-a placut la comunisti sa aplaudam acum cu frenezie? Nu trebuie laudati ca-si fac treaba. Pentru asta sunt platiti (oho, si ce bine sunt platiti). Dar trebuie huiduiti cand isi bat joc de om, chiar daca omul asta pare a fi infractor... De aceea nu ma misca deloc daca aud ca maine, in instanta, Mazare a luat nu stiu ce pedeapsa, dar ma deranjeaza ca-l salti de pe terasa cu alai si cu zgomot. Asa ca DNA sa-si faca treaba, in raport cu banii pe care-i toaca, si noi sa ne vedem de... fotbal, nu?

vali  •  5 iulie 2017, 18:38

Sper ca aceasta radiografiere sa fie reala pentru ca DNA-ul sa nu depinda de o persoana, indiferent cine e aceea persoana.

Argus  •  5 iulie 2017, 18:51

"Când am cules declarații despre implicarea lui Florian Coldea și a SRI la DNA le-am publicat acum doi ani" ? Poate ar fi bine sa ne lamuriti, sa clarificati dle. Tolontan, daca exista o linie de demarcatie, o limita, intre furnizaewa de date DNA-ului, obtinute prin proceduri specifice SRI, date, informatii legate, de ex., de spalarea de bani si "cele dezvaluite", sau "publicate..." de dv? Altfel spus, ati vrea, sugerati ca serviciile sa actioneze independent de justitie, sa ancheteze si sa trimita in instanta "cauzele"? Explicati, daca binevoiti (desigur!) si puteti (cu siguranta!), ce "va apasa". ce este in neregula DACA serviciile (generic) atentioneaza, informeaza din timp organele de ancheta (tot generic spus) asupra neregulilor identificate, descoperite in desfasurarea activitatii cotidiene, de ordin economic, de respectare a legalitatii? Din pacate, sunteti in paradigma povesti cu vaca ce umple caldarea cu lapte, dupa care-i da cu piciorul, varsand-o! Faceti cele mai complexe si utile investigatii jurnalistice, obiective (indraznesc sa afirm!) dupa care..."varsati caldarea..."! In concluzie, indraznesc in a va spune ca acest mod prin care pur si simplu nu faceti altceva decat sa induceti ideea ca, intre blamatele servicii si DNA, ar trebui instituita obligatia "pastarii secretului de serviciu"! Si, inca ceva! Oare justitia, Procuratura, DNA-ul, au sau nu dreptul de a solicita "serviciilor" informatii care ar ajuta, clarifica, rezolvarea anchetelor? Pana la urma, vad ca, din pacate, tot ce se vehiculeaza in legatura cu relatia "ilegala" dintre cele doua institutii, nu este decat o scenarita care, nu face nimic altceva decat sa slabeasca aceste institutii, sa "puna" frana" (de "mana" jurnalistilor!) lupteu anticoruptie, fiindca espre asta este vorba, lupta, nu? Va doresc numai bine si....investigatii pe masura...!

sundance kid  •  5 iulie 2017, 18:51

Am mai spus si ma repet . O trasatura a celor cu functii de conducere in statul roman sau in politica. Pe astia nu ii mai dai afara decit daca indrepti *** !! Vezi Ceausescu. Iliescu , Petre Roman , Radu Vasile , Severin , Grindeanu , Kovesi , etc . In rest ? Pai in rest asa zisa democratie damboviteana si internautii care ii meritati ! Apropo pacat ca e badaran *** dovedind cit de complexat e caci altfel pare corect si direct !! Repet . Pacat ca e mai arogant decit nimeni altul in tzara aia . Imi e mila ca nu l-am luat cu mine in avion in 90' directia heathrow !! MIRCEA BADEA !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Crimson Veritas  •  5 iulie 2017, 19:16

@dan b ... pai tu esti democrat ... marea majoritate a romanilor ... nu sunt ... aici e problema ...:)) Nefiind democrati ... ci avand o ideologii totalitariste diverse ... de la forme de fascism (cele mai raspandite), comunism, feudalism, sclavagism, chiar si ... regalism ... voi inventa intodeauna ... pretexte ... si 'pericole' ... pentru a putea ... relationa si dialoga! Ce era Nazismul ... fara un element antagonic ... cu care sa 'lupte' ... 'evreii', anti-semitismul? Ce era crestinismul fara 'Satana'? 'Coruptii' ... sunt acest element anatagonic ... care sta la baza regimului totalitarist din Romania minleniului 3 ... iar 'polticienii' sunt 'everii' ... istoria se repeta si se va repeta ... civilizatia romanesca nu a depasit aceasta paradigma medievala ... pentru ca a pierdut din punct de vedere ideologic si al emanciparii culturale ... 45 de ani ... post-belici ... 35 de ani ... in care restul civilzatie (necuprinsa in blocul comunist) ... s-a emancipat cat de cat ... degeaba ii dai unei maimute ... un iphone ... nu obtii alt rezultat decat ... o maimuta cu iphone ... trebuie sa fie parcurse numeroase etape inainte ... etape care la noi in Romania au fost sarite ... si asta avem acum. Avem o societate profund nedemocratica, o societate primitiva ... o societate cu valori primitve ... si cu idoli primitivi. 'lupta anti-coruptie' ... nu este decat un alt pretext ... pentru a perpetua acest primitivism, si aceasta ideologie bazata pe abuz si coercitie ... a celui care gandeste ... diferit. Pentru infrasturctura securista a regimului Ceausescu ... a fost foarte usor sa faca aceasta tranzitie ... lucrand cu materialul ... cliuentului ...:))

cicero  •  5 iulie 2017, 19:42

cu fiecare clipa trecuta dna-ul sub conducerea lui kovesi se decretibilizeaza,ati scris ca oamenii sunt importanti dar nu decat institutia in sine,deja ce se intampla acum in dna e prea mult si asta e vina lui kovesi,ea este capul institutiei,dna-ul a ajuns ca un srl unde se impart pumni si amenintari,daca nu intelege kovesi in ce situatie a ajuns dna-ul si nu face pasul inapoi dna-ul se va scufunda incet indiferent de sprijinul din exterior.

vasco  •  5 iulie 2017, 20:07

Vae victis!!!Lasciatte ogni speranza ...

Stelist  •  5 iulie 2017, 20:52

Ceea ce-ti lipsesc cu desavarsire sunt modestia si impartialitatea.

Gabriel S.  •  5 iulie 2017, 21:12

Dle Tolontan, chiar si dupa citirea articolului dvs eu tot cred ca se impune o anumita intrebare: Cum ar arata un DNA cu un sef precum, sa zicem, Tiberiu Nitu ?

Thomas brams  •  5 iulie 2017, 22:16

Tolo , esti mare ! Mai departe !!!!

Youzyy  •  5 iulie 2017, 22:24

Forza LCK! Avem DNA in sange!

mihaix  •  5 iulie 2017, 23:32

Mda...Ma gandeam cum ar fi reactionat Tolontan daca il suna Voiculescu spunandu-i: "Haideti Excelenta ca a venit aparatu'!" Probabil ca, imediat s-ar fi pus la dispozitie pentru a demonstra, nu-i asa, faptul ca nu minte. No?

Comentează