România, Europa, 2017: Cele mai multe spoturi pe TV le are compania pharma care vinde suplimente de regenerare a părului și anticârcelul lui Șumudică!

Bilomag, Sanohepatic și Supramax Articulații au învins mari corporații, în frunte cu Procter & Gamble, Coca Cola sau Telekom

miercuri, 8 noiembrie 2017, 2:27

În primăvara lui 2016, aflat în luptă pentru titlu cu Steaua, antrenorul Marius Șumudică, de la Astra Giurgiu,  făcea reclamă ludică și involuntară pilulelor efervescente AntiCârcel.

”În timp ce Steaua ia vitamine pretențioase din Germania, eu mă tratez cu Anticârcel. I-am dat lui mama la țară Anticârcel și a săpat grădina în două zile!”, își provoca el, amuzat, competitorii.

”Apoi m-au sunat cei de la firmă, dar nu prea i-am luat în serios: le-am zis să dea niște medicamente la club”, a povestit el.

Nici nu știa glumețul antrenor ce mulți bani sunt în joc!

Șumudică a luat titlul în Liga 1.

Șumudică arată AntiCârcelul la petrecerea de titlu a Astrei
Șumudică arată la petrecerea de titlu a Astrei superputerea sa magică: AntiCârcelul.

Ce a auzit Șumi atunci, că prin el vorbea reclama TV care i-a pătruns în minte, s-a transformat rapid într-un fenomen.

Cifrele arată că este pentru prima oară în istoria televiziunii din România când o firmă de medicamente, Zdrovit, este principalul ”spender” pe TV.

280 de milioane de euro este totalul publicității TV în 2017, estimat de Media Fact Book

Publicitatea are o legătură, chiar dacă nu liniară, cu vânzările. Ea oferă o măsură a ceea ce consumă românii.

În 2017, Zdrovit a devenit, de departe, firma cu cele mai multe spoturi, audiență și bani investiți în calupurile de publicitate TV.

Polonezii de la Zdrovit, cu alifiile și pomezile lor, demne de vechile spițerii, cu Bilomag, Sanohepatic, Anticârcel și Supramax Articulații, au surclasat la peste 30% distanță marile concerne internaționale Procter & Gamble, Ferrero și Unilever.

Încă din 2016 firmele din pharma depășiseră, împreună, orice altă categorie la reclama TV.

Fapt fără egal în Europa, România are peste 23 de ore de spoturi la medicamente pe televiziuni.

Dar acum e pentru prima oară când o singură firmă de suplimente alimentare devine lider!

Spoturile au fost echivalate la spoturi de 30 de secunde, ca să comparăm mere cu mere.

Calculul este făcut pe publicul comercial, 18-49 urban.

Cum se explică așa ceva?

Cu riscul simplificării, în trei puncte:

Că suntem a doua cea mai săracă țară din UE și lider la majoritatea bolilor grave, știam.

Că investim în educație doar 248 de euro pe cap de locuitor, față de media UE de 1.500 de euro, cifre din 2015, știam. La investițiile în instruire ne plasăm pe ultimul loc în UE. Asta generează ignoranță involuntară.

Dar refugierea voluntară în vechile obiceiuri, pasiuni și produse, gen alifii și minuni, este un fenomen universal.

Deunăzi, David Brooks explica în New York Times că felul în care americanii țin la armele lor e doar o manifestare a unui trend de rezistență mai larg. Un autor progresist și un ziar progresist încearcă să înțeleagă de ce mulți oameni aproape că îi detestă.

E ușor să spui, despre acești semeni, că sunt needucați și retrograzi.

E ușor și incorect nu doar moral, ci și factual. În cazul spoturilor TV din România, statistica e făcută pe 18-49, urban, atenție!

Așa cum, cu expresia lui Brooks, armele în SUA nu sunt decât un proxy pentru o formă mai amplă de protest la adresa globalizării, medicamentele-magice din România sunt manifestarea unei neîncrederi firești.

Neglijați sau chiar abandonați de stat, cu profesiile mereu sub amenințare, ne refugiem în ”vechiul eu”, în lumea regulilor folositoare, în iluzoriul timp când ”lucrurile erau altfel”. E atât de uman!

Și nu e ca și cum, revenind la discuția concretă despre medicamente, oamenii ar înlocui citostaticele cu mușețelul; ei doar contestă pastilele de zi cu zi, care se prăvălesc din toate rețetele.

Suferinzi, femeile și bărbații adaugă natură acolo unde miros prea multă chimie. Vorba lui Șumudică, ”i-am dat cu alifie și mama a săpat grădina”.

Sigur că aceasta nu e soluția.

E doar o știre.

Într-o țară de la marginea UE, pe toate televizoarele se cheltuiesc multe milioane de euro pe medicamente neclasice.

O firmă poloneză de vise de sănătate bate multinaționale globale care vând cosmeticale, dulciuri, comunicații și banking.

Încă un semn.

Îndoielii la adresa democrației i se adaugă și nemulțumirea pentru știința comercializată în feluri pe care oamenii le consideră străine de ceea ce-i doare.

 

 

 

Comentarii (28)Adaugă comentariu

Bulwaif  •  8 noiembrie 2017, 14:47

Anticarcelul chiar e bun. La mine a functionat.

Cătălin Tolontan  •  8 noiembrie 2017, 14:48

@Bulwaif: Si la Sumi :-)

Steaua1986forever  •  8 noiembrie 2017, 14:57

Domnule Tolontan, daca mergeti in alte tari, vedeti in reclamele la tv exact ce vrea populatia: in US sunt 90% aproape reclame la MANCARE, in Germania e plin de produse la lucruri pe care noi le-am considera hilare de exemplu aparate electrocasnice pentru gradina, in Franta la ***/moda. In Romania? Pai ce problema avem noi ? Noi ne tratam dupa ureche, dupa reclame la tv iar cei care au "simtit piata" ne inunda cu reclame la medicamente sau "suplimente alimentare" (si aici e o smecherie pe care ati putea sa o cercetati pe viitor). P.S Ati mai calatorit si dvs prin alte tari, ati mai vazut atatea reclame la ei la medicamente? Sau cate 5-6 farmacii pe 100m patrati ca in orasele romanesti? E clar ca exista o piata aici...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Axel  •  8 noiembrie 2017, 15:00

Genul articolului: comedie.

Cornel  •  8 noiembrie 2017, 15:01

Reclamele respective sunt omniprezente, la radio in masina dimineata mà ataca din toate partile. Mà întrebam prosteste cine dracu cumpara asemenea ***. Sfântă naivitate, nu aia care cumpara sunt saraci cu duhul ci eu, cel care cred ca nația asta e mai desteapta decat pare.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Oli  •  8 noiembrie 2017, 15:20

De când folosesc Anticârcel dansez ca o balerină. Urc si cobor pe scări, alerg fără probleme dupa autobuz. Tot nu îl prind, dar macar picioarele-mi sunt puternice ca ale unui atlet de performanță. Car sacoșile cu ușurința lui Nicu Vlad, fac 300 de ture de bazin precum Michael Phelps, șpagatul între scaune precum știm noi cine. Îmi mai rămane să câștig campionatul și să sap gradina cu viteza bunicii lui Șumudică. Anticârcel rules!

pawn  •  8 noiembrie 2017, 15:31

misto. niste est-europeni ii "zdrovesc" pe glaxo :)

Andrei F  •  8 noiembrie 2017, 15:47

Iar aveti in articol o neclaritate...Aceste alifi,pomezi sau Anticarcelul lui Sumudica conduc la o mentalitate invechita ,din needucatie ,ne arata saracia-cum spuneti- sau aceste suplimente mai curand fac macar in parte din prescrierea uzuala a unor doctori?Musetelul acela poate nu o fi bun la cancer dar sigur are legatura cu medicina...Sunt multe medicamente care intra pe suplimente deoarece firma producatoare nu-si permite testele clinice mult mai costisitoare si sunt prescrise in nestire...

Planetfun  •  8 noiembrie 2017, 15:52

Mai bine ma uit la asa reclame decat la reclame cu tefelei care indeamna mai pe ascuns la razvratire(revolutie).

valentin  •  8 noiembrie 2017, 16:02

domnule Tolontan, eu cred ca sunt cu totul altele motivele pentru care sunt atat de multe reclame la medicamente. 1. si cel mai important, este ca putem sa cumparam aproape orice medicament FARA RETETA (in occident poti cumpara doar aspirina). spun aproape, pentru ca atunci cand se gaseste un produs romanesc ieftin si bun (as da exemplul ALGOCALMINULUI) este automat trecut pe lista de vanzare DOAR cu reteta. aici miroase tare de tot a spagi. 2. intelegerile facute intre farmacii / sptale si marii producatori, ca farmacistii si mai ales medicii (intelegeri facute tot pe bani grei) sa recomande anumite medicamente. 3. asa cum spunea si cineva mai sus inventarea smecheriei asteia cu "supliment alimentar" toate aceste se intampla , bineinteles, pentru ca sunt permise

Claudia  •  8 noiembrie 2017, 16:05

Nu mai am tv dar de cate ori m-am dus la socri (3 tv-uri care merg), parca ma ia fie durerea de cap, fie durerea de hemoroizi, fie durerea ca nu am asigurare (desi nu am nici ce asigura). De, reclama e puternica. Nu am mai racit nimeni din famelie de peste 6 ani si nici alte probleme medicale acute nu am mai avut. Dar asta nu e de la ca nu am tv, ci pentru ca am dat peste un pediatru la copil de moda veche, ce a tratat familia ca intreg, ce a evaluat tot istoricul medical al copilului, parintilor, bunicilor, dat recomandari de bun simt de viata (alimentatie, miscare, somn, cum sa imi organizez gatitul ca eu lucrez etc). mesajul lui e clar: nimic facut de farmacie nu repara ce ne autodistrugem prin neglijentza. Si avem boli cronice in familie dar am ramas stabili si nedependenti de farmacie. Ca sa va dati seama cat de nasol e in romania, uitati-va pe site la ANM *** = sponsorizarile primite de medici. De ex. marele doctor Streinu Cercel ce iese in presa des are incasari pe 2015 si 2016 de zeci de mii de lei. In Franta, belgia, olanda etc. la prima incasare isi pierdea dreptul de prescriere medicamente.... si desi numarul de farmacii a crescut pe m2 in bucuresti, sperantza de viata nu a evoluat, semn ca nu ajuta. Daca e ceva ce am putea ajuta romania, dramatic, pe tema sanatatii, atunci ar fi sa convingem CASMB sa deconteze anual pentru fiecare familie o suma sa ofere o consultatie preventiva la doctorul de familie, unde sa se explice femeii ce sa alinieze la alimentatie/igiena in asa fel incat familia sa o duca mai bine. Poate asa convinge cineva pe maica mea sa renunte la fumat si la ceapa prajita. Ar mai fi un vis sa ajunga canalizarea si la sate, ca doar 30% din sate nu au. Sau macar in comune, ca sunt scoli si gradinite cu o groapa in fundul curtii si fara loc de spalat pe maini.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Maxentiu  •  8 noiembrie 2017, 16:18

Sincer, nu mi se pare un lucru rau. Prefer ca romanii sa dea bani (putini) pe alifii si pomezi, decat sa-i cheltuie pe tehnologie iluzorie si inutila, sau sa-i bage in buzunarul unor corporatii ca P&G care incearca sa acapareze toate pietele din lume. Pe de alta parte, probabil nici marile corporatii nu vor sa investeasca prea mult pentru a se asocia cu un produs semi-falimentar ca fotbalul romanesc.

Cristi  •  8 noiembrie 2017, 16:29

@pawn.. vezi ca "polonezii" sunt de fapt nemtii de la Dr. Theiss, care e firma mama.

Argus  •  8 noiembrie 2017, 17:00

"E GROASA! RAU!" Problema nu este "cine are mai multe reclame, ci "dece li se permit sa transforme oamenii in ipohondri! numai Din pacate, uitam zicala cu pestele ce "de la cap. se-mpute" (Anton Pann). Care-I capul? greu, fiindca-i de fapt in balaur in toate regula! Minsistrul sanatatii, at fi primul cu drept de iitiere legislative pentru a stopa reclamele la medicamente ; nu o face ministrul (ocupat sa aduca imoglobina) poate sa o faca ditamai (si la propriu) prim-ministrul, iar daca si acesta-i avem "alesii poporului, din casa poporului" -transformata "in casa lor, in treaba lor, in interesul lor " (legiuitorii oropriilor interese). In fine, mai marii acestora? Sefii celor doua camera, in a caror preocupari stau problem "importante" (ce s-a intamplat la alegerile din 2009, cine cu cine s-a intalnit la pomana porcului, s.a. interesant este ca, din cate stiu, ajunsese o initiativa parlamentara in scopul interziceii acestor reclame. Daca este adevarat, ar fi interesant in ce sertar a fost "uitata" si cu ajutorul caror lobisti! Nu exclud si "niscai" parlamentari care sa fi pus "osul"...Inchei felicitandu-va pt. abordarea si acestei teme spinoase. Sa aveti o zi frumoasa!

Gabriel  •  8 noiembrie 2017, 18:30

Tristetea este ca la un calcul simplu reclama TV+ reclama radio+ discount 1+1 gratis catre farmacii, ma intreb ce contin aceste suplimente? Mai contin ceva? Sau doar placebo? Dar cum in Romania tot ce e la TV e bun, normal ca pot veni pe piata cu produse de calitate indoielnica. Altfel, multa sanatate ii doresc bunicii lui Sumudica si poate se mai duce si el sa o ajute in gradina , nu cu dude.

Nicu  •  8 noiembrie 2017, 18:53

Eu ii stiu pe unii care impacheteaza peste si in acelasi timp ii fac reclama agresiva lui fcsb si lui becali.

ticbis  •  8 noiembrie 2017, 19:09

Cu ceva ani in urma, un fost coleg de serviciu la multinationala la care eram angajati amandoi, neamt get-beget din Frankfurt - Germania ce mi-a devenit amic bun in cei doi ani in care a lucrat in Romania cot la cot cu mine, mi-a marturisit chestia asta: "In cartierul din Bucuresti in care locuiesc cu chirie, pe strada mea de vreo 500 de metri lungime, am asa: 5 farmacii, 4 banci, 3 case de pariuri, 2 supermarketuri, 3 biserici si 3 agentii de amanet si schimb valutar. Acasa in Frankfurt, locuiesc pe o strada tot de 500 de metri lungime si am doua pub-uri, o cafenea, un restaurant, o biblioteca publica, un magazin alimentar, unul de haine si incaltaminte si nicio farmacie, banca sau biserica. Asta e difernta dintre Germania si Romania!" Mi-a luat ceva timp pana i-am inteles afirmatiile, dar in mod evident a avut dreptate. Realitatea asta este: romanii, desi au cel mai prost sistem de sanatate din lumea civilizata sunt clienti fideli ai farmaciilor si cumpara anticarcel cu tonele daca asa au vazut ei in reclamele de la televizor, mai ales daca le recomanda Stela si Arsinel sau Sumudica. Altfel n-ar putea sa reziste 5 farmacii pe metru patrat, ever! Interesant ar fi de aflat daca firma aia poloneza ce a dat lovitura in Romania cu anticarcelul lor au acelasi succes financiar si pe piata din Polonia :)) In rest, sa ma scuze domnii doctori si toate farmacistele, dar daca am rosu in gat si nu mai pot sa inghit si mi se prescriu faringosept sau anticarcel, prefer sa ma tratez taraneste cu o tuica fiarta si cu o banala aspirina! D-le Tolontan, ati enumerat pe buna dreptate cauzele pentru care am ajuns asa: saracia, boala si ignoranta. Eu mai adaug inca doua: pupatul moastelor si stampila de pe buletinul de vot! Pe de alta parte, sunt convins ca daca firma aia platea la GSP milioanele alea pentru reclama si publicitate in paginile ziarului, acest articol n-ar fi fost niciodata scris si publicat! Ar mai fi inca multe de spus, dar nu cred ca are vreun rost.

Sebastopolao  •  8 noiembrie 2017, 21:22

...publicația pe care o conduceți se bazează pe niște nișe, presupun că știți la ce mă refer...probabil că așa procedează și ceilalți...dincolo de toate eu cred sincer că până la urmă legea o face luminița aia din frigider...

Cosmo  •  8 noiembrie 2017, 21:48

Daca scriai despre cifra de afaceri a lui zdrobit astia, anticarcel, bilomag,etc, și nu despre bugetul de publicitate măsurat pe un eșantion, as fi putut zice că teoria asta are o baza. Dar nu pot zice.

Florin  •  9 noiembrie 2017, 0:24

Prietene, atata timp cat sfaturile si recomandarile farmacistei sunt mai ieftine si mai usor de asimilat in comparatie cu programarea-investigatii-recomandarea-farmacie, traseul se va parcurge invers decat normal. Astfel, farmacie-recomandari-medic+investigatii(daca recomandarile farmacistei nu rezolva problema) este traseul cel mai frecvent.Romanul incearca sa arda niste etape din lipsa de bani si ev din comoditate.In plus, neincrederea in sistemul public de sanatate, complet dezorganizat, contribuie la batatorirea acestui drum cu dublu sens.

Planetfun  •  9 noiembrie 2017, 1:43

ciudat ticbis, in anglia gasesti asa medicamente cam in orice magazin mai mare. si sunt si catedrale pe acolo. eu cred ca ti se trage de la "multinationale" tie .

Coltofeanu Dana  •  9 noiembrie 2017, 10:51

Eroare inca din titlu... Nu sunt MEDICAMENTE!!!! Sunt niste suplimente alimentare pe care statul roman le trateaza ca alimente! Si care incalca legile in vigoare in ce priveste publicitatea la suplimente care nu le-ar permite sa sugereze nici o indicatie terapeutica ci doar utilizarea pentru suplimentarea alimentatiei. Nu au studii, reclama e mincinoasasi ilegala la majoritatea acestei categorii de produse.

Emil  •  9 noiembrie 2017, 11:09

Doar o nuanță. Faptul că reclamele la pîine, ouă și carne sînt puține nu e o dovadă că oamenii nu le consumă. Dimpotrivă, faptul că medicamentele au nevoie de multă expunere arată că oamenii trebuie convinși. Că pentru asta există reclame, pentru produsele de care oamenii NU au nevoie. Sigur, nu înseamnă că românii sînt deștepți foc, ci doar că se uită cam mult la TV pentru că nu prea mai au bani de altceva. Ca și alții, de altfel.

bg  •  9 noiembrie 2017, 18:52

Diferenta intre medicamente si suplimentele alimentare este una colosala. Medicamentele contin subst. active responsabile de efectul terapeutic din bolile umane, deci se adreseaza omului bolnav. Suplimentele alimentare contin nutrienti (vitamine, minerale) sau subst. cu efect nutitional (enzime, aminoacizi, etc.) care completeaza dieta normala a omului ptr. mentinerea si ameliorarea sanatatii, deci se adreseaza omului sanatos. In publicitatea si etichetarea suplim. alim. SE INTERZICE utilizarea cuvintelor de natura sa le atribuie propr. de prevenire, tratare, ameliorare, vindecare a unei boli. (vezi Ghid - suplimentele alimentare, autor INSP, 2013). @ Coltofeanu Dana. PERFECT ADEVARAT!

Filbert  •  9 noiembrie 2017, 19:36

Cam toata industria 'pharma', bag aici corporatiile gigantice dar si producatorii de alifii de galbenele si 'ulei de sarpe', functioneaza prin efectul 'placebo'. Daca crezi ca e ceva care-ti face bine (medicament pe reteta, aspirina, alifie, ceai, rugaciune, talisman, imagine, etc.), sint sanse bune chiar sa-ti faca. Nu merge in cazuri ca membre amputate, fireste, insa functioneaza in multe, multe situatii. Organismul are mecanisme de autoreparare iar psihicul are un rol extrem de important in declansarea lor. Fireste ca nu merge la toata lumea la fel, depinde de starea sistemului imunitar, de particularitatile fiziologice ale individului, etc.

relu  •  9 noiembrie 2017, 23:36

" Un autor progresist și un ziar progresist încearcă să înțeleagă de ce mulți oameni aproape că îi detestă." Sa vezi si invers ce-i mai detesta ziristii si lumea subtire care o arde pe progresi pe racanii de la ei - aia de zici tu, cu trancane dupa ei...

bg  •  10 noiembrie 2017, 12:23

Nu orice produs fabricat de companiile farmaceutice este medicament. Drumul parcurs de o substanta activa de la descoperirea ei si pana la comercializare (ca medicament) este unul extrem de anevoios, costisitor si de durata (pana la 10 ani). Conform statisticilor, numai 1 din 8.000 de subst. chimice noi, are sansa de a deveni medicament. Pe an, in lume, apar aprox. 20 de medic. noi. In plus, testele clinice pe care trebuie sa le treaca un medicament ptr. a fi autorizat ptr. punerea pe piata, costa aprox. 500 mil. USD. De aceea, majoritatea companiilor farma s-au implicat in producerea preparatelor ptr. mentinerea sanatatii (suplimente alimentare) si cosmetice. In productia de suplimente alimentare, comp. folosesc aceeasi infrastructura, angajati calificati, standarde de calitate. Suplim. alim. beneficiaza de un regim mult mai leger de punere pe piata (prin notificare), fara testele clinice, nu sunt costisitoare si timpul este scurt. Prin ele, comp. farma isi recupereaza rapid costurile de productie, fac profit, finanteaza cercetarea in dom. subst. active. Se pare ca la noi, profilul consumatorului roman (derutat, mintit, saracit, lipsit de incredere in autoritati) este mana ceresca pentru ele. Asa este si cazul comp. Zdrovit profilata pe productia de supl. alim. Conform legii, acestea pot avea pe eticheta doar niste MENTIUNI de SANATATE, expl: Slaboficat - mentine sanatatea ficatului, Uractiv - mentine sanatatea tractului urinar. In opinia mea, medicina conventionala, cea bazata pe dovezi stiintifice experimentale, care se preda la UMF unde se formeaza medicii si farmacistii care prescriu si vand medicamente, trebuie sa se mentina in atentia publicului larg ca prima optiune in tratarea bolilor umane. Chiar daca medicina actuala este limitata de nivelul cunoasterii umane (ca orice stiinta), ea nu trebuie blamata si inlocuita treptat in mentalul colectiv cu medicina alternativa, neconvent., complementara, care se bazeaza pe traditie, este empirica, fara baze stiintifice experim. Niciuna din cele 2 forme de medicina nu este perfecta, ele nu sunt antagonice, nu se exclud, se completeaza. Omenirea va avea intotdeauna un trecut, un prezent si un viitor.

bg  •  11 noiembrie 2017, 15:56

Publicitatea este permisa numai pentru medicamentele eliberate fara reteta (OTC- uri) si este reglementata printr-un ghid emis de ANM. In cazul suplimentelor alimentare, PRISA (Patronatul Roman al Inds. Suplim. Alim) a elaborat un Cod de Etica privind publicitatea acestora, in care se spune: "Nu sunt permise recomandarile personalitatilor vietii publice, ..., sportive care datorita celebritatii pot incuraja consumul acestor produse". La noi nu se respecta legea, care prevede raspunderea penala, ce sa mai vorbim de activitati care implica etica, morala, principii, etc...

Comentează