Bufoni la patul de moarte al Regelui

În timp ce lideri de opinie din România se hlizesc la apropierea sfârșitului Regelui Mihai, să ne amintim cuvintele Principelui Charles: ”Mihai a rămas, pentru mulți români, o lumină de speranță în întuneric”

joi, 9 noiembrie 2017, 9:56

Regele Mihai e grav suferind și o vibrație pare că se simte în eter, același aer rarefiat prin care altădată veneau mesajele radio ale lui Mihai I către poporul său.

Ca în decembrie 1989, când Timișoara se ridicase. Noi, restul țării, știam doar de la ”Europa Liberă”.

În 18 decembrie, emisiunea ”Actualitatea românească” se apropia de final.

Cu voce calmă, Emil Hurezeanu introduce mesajul Regelui Mihai: ”Sunt cu gândul și cu sufletul alături de voi. Am și aveți mari speranțe, fiindcă luați cuvântul manifestând, fiindcă nu vă mai temeți”. 

Poate că, după atâția ani de atunci, suntem unii dintre noi subiectivi și nu e nicio emoție în aerul iernii.

”Emoțiile sunt singurele forțe de care se tem marile puteri. Cine va gestiona emoția marii treceri?”, se întreabă Marius Ghilezan, în România liberă, cugetând cum ar fi fost România dacă regele revenea pe tronul strămoșilor săi. Și cum vor reacționa mulțimile acum, la dispariția sa?

Stai liniștit, Marius Ghilezan, ni se spune că nu e nicio emoție! Nu e cazul.

E cazul să ne amuzăm.

Să trecem totul în derizoriu, folosind întâmplările reale și de neînțeles de la Versoix.

În această seară de joi, la Digi 24, cu un zâmbet înscris pe circumferința mesei de sub reflectoare, îl zărești pe Lucian Mândruță.

Realizatorul râde, dă din mâini, e suficient să-l vezi, nu e nevoie să-l asculți.

Se declară un monarhist dezgustat, dar și frustrat ca ziarist, ”imaginați-vă, în cazul în care caraghioșii ăștia de la Casa Regală ar fi fost la putere, vă dați seama ce scandaluri de presă aveam?!”. 

Mândruță apasă pe ”ăștia”, hăhăie, aproape se contorsionează când spune un banc cu un bunic care și-a vândut ceasul nepotului pe patul de moarte, nu-i așa că e exact ce te aștepți să facă Regele Mihai, un ban în plus înainte de a dispărea dintre noi?!

Doar știe toată lumea că Mihai I a fost, mereu, ”pe bani”; nu e nicio diferență între a fi oficial și ziarist și PR-ist într-o republică originală, așa cum este Lucian Mândruță, și a fi Suveran izgonit din țara ta și pilot de încercare în exil.

”La ăștia le dăm 25 de milioane de euro pe an?”, se indignează el.

Lipsește chestia cu trenul plin de aur, tablouri și diamanticale, trenul regelui trădător care s-a cărăbănit putred de bogat din țară, dar mai e timp. Cu ultima suflare, asta să audă Regele!

Apoi, Mândruță vorbește despre aceste decenii în care ”am avut niște plicticoși la putere”, altă distracție, zice el, era cu Casa Regală, dar acum, văzându-i cât de inepți sunt, gata!, și-a dat seama ”cum s-a pierdut România Mare în ultimii 70 de ani”.

Ferdinand și Carol și Mihai, ei sunt de vină.

Da, frământările din Casa Regală sunt absolut nelalocul lor, acum. Dar cum e să găsești că ele sunt tot ce contează la finalul unei vieți de om, confundându-se cu istoria postbelică a României și a Europei?

Se teme cineva de emoția care va veni când clopotele vor începe să bată în toată țara și se vor răscoli amintirile?

Când Mihai I a împlinit 80 de ani, Regele Juan Carlos al Spaniei și Charles, Principele de Wales, i-au dedicat, fiecare, câteva cuvinte.

Au fost tipărite în albumul ”Mihai al României”, editat la Humanitas.

Rândurile lui Charles, fiul Reginei Angliei, sună astfel:

 

”Pare un lucru extraordinar că Mihai a ajuns la vârsta de optzeci de ani!

Pentru că îl cunosc de la începutul vieții mele – și pentru că l-am văzut la practic toate sărbătorile familiei noastre de la Încoronarea mamei încoace – cred că am o oarecare idee despre ceea ce a trebuit el să îndure de-a lungul vieții sale.

Mă doare sufletul pentru Mihai și Ana când știu prin ce teribile încercări și necazuri au trebuit ei să treacă.

Mă doare sufletul, de asemenea, pentru români, ale căror vieți, tradiții și bunăstare au fost brutal sfărâmate pentru mulți ani.

De-a lungul tuturor acestor orori și alienări de neînțeles, Mihai nu s-a lăsat niciodată cuprins de amărăciune sau de răzbunare. El și-a păstrat întotdeauna umanitatea adevăratului bărbat de stat, credința în valorile civilizației și o liniște înțelegătoare.

El a rămas, pentru mulți români, o lumină de speranță în întuneric, iar conaționalii lui pot acum, în sfârșit, să vadă adevărul care a fost înnegurat atâția ani de minciuni și propagandă.

Fii binecuvântat, Mihai, și la mulți ani!

Cu drag, vărul tău,
Charles”

Poate că e nevoie de aceste cuvinte ca să ne putem liniști.

E nevoie de ele ca să nu credem că se tem și acum de acest om în care abia mai pâlpâie lumina sacră a vieții și că, temându-se, încearcă să-i treacă în derizoriu moartea, după ce s-au străduit, peste 70 de ani, fără altă izbândă decât propria rușine, să-i compromită viața.

Niciodată cuprinși de amărăciune și de răzbunare.

Mașina Regelui întâmpinată de români la Arcul de Triumf, Sărbătoarea Paștilor 1992
Mașina Regelui întâmpinată de români la Arcul de Triumf, Sărbătoarea Paștilor 1992. Atunci, un milion de oameni l-au așteptat pe Mihai I în București.

 

Comentarii (104)Adaugă comentariu

Darius  •  9 noiembrie 2017, 22:07

Sa nu uitam 23 august 1944... adevarul *** ar trebui sa iasa la iveala macar in ceasul sau de pe urma...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

dinamo_fan  •  9 noiembrie 2017, 22:17

Cu Regele Mihai se stinge si ultima legatura cat un fir de ata a Romaniei cu normalitatea, cu civilizatia vestica cu demnitate de sine a acestui popor care se zbate in nemernicie. Ramanem cu sacalii in legea junglei si cu eterna lupta pentru ciolan. Romania anul 2018 va gasi poporul nu cu speranta de dezvoltare, nu cu speranta de viitor ci cu speranta de supravietuire. Ca in lumea a 3-a din tarile africane.

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2017, 22:18

@dinamo_fan: datoria noastra e sa pastram ce am primit. Si poate ca adevarata mostenire a Regelui Mihai e sa ramina cu noi prin discretia, bunul simt, dar si fermitatea de a nu ceda niciodata si de a crede in tara ta si in semenii tai.

Mihai Coman  •  9 noiembrie 2017, 22:19

@Darius, la 23 August 1944 soarta Germaniei era deja clara. Stalin ar fi pedepsit mult mai crunt Romania, daca nu am fi intors armele. Asta este singurul adevar care mai conteaza. Restul sunt doar speculatii.

almaviva  •  9 noiembrie 2017, 22:20

Frumos si emotionant... Va multumesc, d-le Tolontan!

Andrei  •  9 noiembrie 2017, 22:24

Restaurarea monarhiei in 1990 ar fi fost anacronistica. Oricine cunoaste istorie, intelege asta. Tolontan, istoria nu se analizeaza cu texte lacrimogene, nici macar cea contemporana si sigur nu cu citate din printul Charles care are in spate o traditie multiseculara de protocol regal si ce trebuie spus in ocazia respectiva. La critica te pricepi, cu spiritul critic stai prost.

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2017, 22:25

@Andrei: da, Charles stie cum se spun lucrurile si a spus ce se cuvine. Dar ce se cuvine e, uneori, coplesitor de real.

eu  •  9 noiembrie 2017, 22:26

Avem numai gunoi acum; stralucirea va pali; dar il vom pastra mereu in inima ca pe un om demn, un rege adevarat.

Dan Lupascu  •  9 noiembrie 2017, 22:26

Jos palaria pentru un gazetar adevarat si un om sensibil. Sa ii dea Dumnezeu cit mai multe intilniri cu oameni de factura Regelui Mihai. Regele nu trebuie sa mai demonstreze nimic - din pacate sacrificiul si onestitatea de care a dat dovada, au fost pentru niste nerecunoscatori - in majoritate.

ElCid  •  9 noiembrie 2017, 22:28

România trebuia să fie regat, Securitatea și suratele sale de Coloratură, nu fură de acord cu continuitatea de rigoare, Vulgul aplaudac se tot Izmenește la auzul regalității... cîtă mizerie Carpato-Danubiano-Pontică... Un Rege, un monarh unic, se stinge... cît de trist. Boborul, nu-l merită pe Rege. Boborul merită.... Salam Săsesc & Bucătăreasa Berlineză în adaos de Macovei.... și pe tine te merită ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Juravle  •  9 noiembrie 2017, 22:31

Multi oameni simpli, fara anvergura, oameni modesti si neimportanti pentru istoria unei tari, cum e Mandruta pentru Romania, se perpelesc pentru a-si iesi din anonimatul in care i-a scufundat mediocritatea lor. Dupa ce a sfarsit lamentabil toate proiectele media pe care le-a abordat, Mandruta avea nevoie de o provocare, sa-l mai bage cineva in seama. L-ai bagat tu, Cataline, iar el radiaza acum de fericire. Cat de putin are nevoie un nimic pentru a trece de la stadiul de minus pana la cel de zero. In rest, frumos omagiu adus Majestatii sale! Dumnezeu sa-l aiba in paza!

Adi  •  9 noiembrie 2017, 22:31

Mai Tolo, chiar te cobori la ,,nivelul,, lui Mandruta? Pe bune? Din pacate se adevereste o vorba: fiecare popor are conducatorii pe care ii merita! Cu *** gen mandruta, nu l-am meritat pe Rege!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Gramatica  •  9 noiembrie 2017, 22:32

Andrei, "anacronistica" e o vorba scilcita de un creier slabut. Lasa mesajele si pune mina pe carte (daca stii citi)

Thomson & French  •  9 noiembrie 2017, 22:32

Moare ultima legatura cu trecutul cel mai frumos pe care l-a avut aceasta tara. Moare legatura cu ultimul descendent al acelor oameni care au eliberat, unit, modernizat si au inclus aceasta minunata si unica tara in categoria tarilor apusene, moderne si dezvoltate! Pacat...

gigelos  •  9 noiembrie 2017, 22:36

Nu-l meritam . suntem o gluma de popor . Apropos , anul trecut am avut conducatori doua persoane de bun simt , oarecum pe tiparul Regelui . KWJ si Dacian . Ce-am facut ? 2016. Vai de capul nostru . Mai vorbim de Regele Mihai . Va dati seama Coposu , Ratiu , Regele Mihai .... Dumnezeu iti da dar....

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2017, 22:37

@gigelos: nu, nu sunt de acord cu dvs. Suntem acelasi popor pe care regele Mihai l-a indemnat sa creada in el insusi. Si in institutii si in democratie.

Alx  •  9 noiembrie 2017, 22:38

Ce il tot pupati atâta? Aceste familii de monarhi au condus Europa de sute de ani, au adunat averi fabuloase pe spatele ***, familia de Hohenzollern e atestata încă din anul 1061, au preluat controlul asupra României si da am prosperat , dar si ei si-au sporit averea. Dar acest rege Mihai *** Antonescu si a intors armele împotriva Germaniei, lucru care probabil ne-a făcut sa fim priviți ca ultimul gunoi al Europei, iar după toate si-a dat jos prim-ministrul anticomunist și a pus o marionetă comunistă, ajungând in cele din urmă sa piardă puterea. Si nu a plecat el cu mâna goala din țară stați liniștiți si nu mai credeți toate poveștile siropoase.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei  •  9 noiembrie 2017, 22:39

@Tolontan: pai tocmai in asta sta arta scrisorilor protocolare; in a spune lucruri suficient de generice cat sa fie reale si estetic placut pentru a te impresiona. Nu e vorba ca Charles ar fi mintit cu ceva, dar lucrurile sunt mereu mai complicate si a face recurs la scrisoarea aniversara a lui Charles inseamna a simplifica grosolan problema regalitatii in Romania in anii 30-40. Inteleg ca e un articol scurt, nu o teza de doctorat, dar totusi..

gicu  •  9 noiembrie 2017, 22:47

felicitari tolontan

calin  •  9 noiembrie 2017, 22:48

In 1990 nici una dintre fetele regelui Mihai nu vorbea romaneste... Altfel, un om de treaba, dar traind sub vremi.

Cristian Popescu  •  9 noiembrie 2017, 22:50

Regele Mihai ! Un personaj controversat, august 1944 dubios. Un om distins, educat, sange albastru dar trebuie sa recunoastem ca dupa Revolutie, atat el cat si intreaga Casa Regala au foat o dezamagire ! Iliescu te face pachet pe autostrada Bucuresti-Pitesti si apoi iti dai mana cu el ca iti iei proprietatile inapoi. In anii '90 te cheama Brancu la premiile VIP sa inmânezi premii si te duci !!!!?!!!?! Iar chestia cu "trenul de aur" e partial adevarata (cititi-o pe Lavinia Betea) ! Asadar chiar si despre "regi" nu numai de bine ci numai adevarul ! P.S. Iar actuala Casa Regala - circul Zucchinni ! Sa ne amintim de luptele de cocosi din America !

republican  •  9 noiembrie 2017, 22:52

Monarhia e anacronica. Ideea de conducere ereditara a unei tari este penibila in aceste timpuri. De ce sa nu extindem asta? De ce sa nu fie fiul lui Tolontan redactor sef la gsp? De ce sa nu devina fiul lui Dragnea prim-ministru? Si pana la urma ce mare lucruri a facut "regele" mihai? A fost de bun simt, ok. Asa, si? Sunt o multime de oameni de bun simt in Romania care au trait in mizerie si a caror soarta nu intereseaza pe nimeni. De ce? Pentru ca nu au avut norocul sa se nasca intr-o anumita familie. Pana la urma asta e marele merit al lui Mihai: s-a nascut.

ss  •  9 noiembrie 2017, 22:52

Lipsește chestia cu trenul plin de aur, tablouri și diamanticale, trenul regelui *** care s-a cărăbănit putred de bogat din țară Catalincarestietot mai usor cu chestia asta, bunicul meu a fost insarcinat din partea prefecturii cu paza acelui tren Nu ai vrea sa auzi cate stiu legat de ziua aceia , asa ca te rog mai suptire cu comentarii neavenite Hai sa iti sun numai una - ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

11  •  9 noiembrie 2017, 22:56

Dupa '89 monarhia era singura varianta viabila spre normalitate. Insa era un lucru de neconceput pentru cei ce au pus la cale executia lui Ceausescu dupa lovitura de stat din acea perioada.

Andrei  •  9 noiembrie 2017, 23:01

@Gramatica: cauta in DEX, apoi spune-mi ce ai gasit, da? Hai, te rog mult, ca sunt satul de destepti.

Maxentiu  •  9 noiembrie 2017, 23:19

În opinia mea, atât adulatorii cât și detractorii regelui Mihai ar trebui să ia exemplu de la acesta în două privințe pe care le-ați amintit mai sus: discreție și bun simț. Aș mai adăuga și decența și moderația. Monarhia e un capitol încheiat pentru România, cel puțin din punct de vedere politic, dar ar fi bine dacă am învăța ceva din bunele și relele acestui episod al istoriei noastre.

gigelos  •  9 noiembrie 2017, 23:19

@Cătălin Tolontan - și atunci eram la fel . O gluma proasta . Nevolnici.O spunea un domn mai deștept decât mine , Țuțea

eXXo  •  9 noiembrie 2017, 23:19

Chapeau, Tolo! Si... dezgustat de Mandruta. L-am vazut in direct, ce superficial, ce fanfaron ieftin. Dupa 150 de ani, Romania va trai in curand prima zi fara regele ei. Pe tron sau in exil, nu asta conteaza, el exista undeva si ne raportam la el ca etalon de normalitate, ca reprezentant al tot ce mai e bun in fiinta, in fibra romanului. In curand vom fi singuri.

Balaceanca  •  9 noiembrie 2017, 23:22

@ Mihai Coman - Daca nu intorceam armele contra Nemtilor deveneam ca ITALIA. Ce a facut Rusii la Italieni? Nimic. Din contra Rusii au avut tupeu sa intre in ITALIA cu tancurile, si cum a dat de primul sat, sa factu rascoala in toata regula, si au murit Italieni tarani, de sia dat si foc saracii in fata tancurilor comuniste. Romanii ce au facut? Armata Romana cu generalii de atunci au tradat neamul Romanesc.

cristi  •  9 noiembrie 2017, 23:26

Multumesc, Cataline, pentru inca un articol exceptional.

Lari  •  9 noiembrie 2017, 23:27

„datoria noastra e sa pastram ce am primit. Si poate ca adevarata mostenire a Regelui Mihai e sa ramina cu noi prin discretia, bunul simt, dar si fermitatea de a nu ceda niciodata si de a crede in tara ta si in semenii tai.” Mă apucă râsul, a lăsat o armată de oameni pe frontul rus. Un rege slab, un conducător slab în momentele cruciale ce puteau decide soarta poporului nostru. A preferat exilul în schimbul unui proces prin care putea susținea cauza românismului. Un personaj slab în istoria noastră comparându-l cu Carol I.

Balaceanca  •  9 noiembrie 2017, 23:29

@ Cristian Popescu - Ceea ce a facut *** lui Iliescu cu Regele in anii 1990 era de o tactica de MAHALA. *** stia ca li se va strange latul, din cauza Europei de Vest, daca nu se confirma *** lui Iliescu in a lasa Regele in Romania plus multe altele. SIGUR se facea o revolutie adevarata cu ajutorul tarilor din Vest si USA. Lista criminalilor comunisti din CC al PCR cu ***, inca o are Pentagonul si UN/Nato, nu iti face grija. *** de comunisti si securisti inca sunt monitorizati de cei din OCCIDENT, asa si cu familiile lor.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Crimson Veritas  •  9 noiembrie 2017, 23:33

Dictatori, Regi, Imparati, Uber-Prezidenti ... Sorry ... dar eu am mult mai multa legitimitate sa fiu Rege peste aceasta tara, decat austriecii de Hohenzollern sau italienii Bourbonii ... geneologia mea este pur-romanesca (pana la marii Voievozi si Domnitori), si se desfasoara pe 2000 de ani. Daca vreti sa ingenunchiati ... mai bine ingenunchiati in fata MEA si a Majestatii Mele nu in fata unor germano-austrieci care nu au nici o legatura cu aceasta tara ... decat ca comptarioti de-ai lor au omorat zeci de mii de romani. Daca am fi cu adevarat o Monarhie ... *** ... ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Geo  •  9 noiembrie 2017, 23:35

Pacat ca pleaca,poate ar fi fost mai bine cu el la conducere,totusi e rege!

Marius  •  9 noiembrie 2017, 23:43

Felicitari pentru articol, domnule Tolontan! Aveam 10 ani la Revolutie, dar imi amintesc perfect ca in acea seara am ascultat (fiind in vacanta intr-o comuna din Arges) mesajul Regelui si mi s-a parut extraordinar. Bunicul meu raposat in 1988 mi l-a descris intr-o lumina extrem de pozitiva, probabil si pentru ca a avut onoarea (ca soldat) sa fie in preajma Majestatii sale cateva saptamani. Insa, dupa Revolutie, am fost influentat enorm de propaganda neo-comunista, ajungand sa consider institutia regalitatii extrem de nenecesara. De vreo 10 ani am reconsiderat totul, poate si pe fondul injosirii sale de catre bufonul Basescu.

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2017, 23:44

@marius: Tocmai asta e ideea care se propaga acum. Ca Regele Mihai a fost bun, dar Principesa Margareta e nedemna sa-i urmeze. Genul acesta de logica o stim din anii 90, cand ni se spune ca Ferdinand a fost un rege adevarat, pe cand Mihai e un balbait si ca el nu poate fi un continuator demn. Acum, se spune ca Margareta nu e la inaltimea regelui. Ceea ce se ataca astfel e exact institutia monarhiei si nu in sens politic, ci in sensul continuitatii. Plus ca, apropo de ce a spus Lucian Mandruta, nu inteleg care sunt argumentele care o descalifica pe Margareta si o incadreaza la circul despre care vorbeste el. Unde a fost Margareta tabloidala, unde a facut circ, care e conduita ei care ingretoseaza si descalifica ideea de casa regala?

iona ilie  •  10 noiembrie 2017, 0:18

Regele este pe moarte, dar adevarul nu trebuie sa devina sentimental. 23 august ramane o pata neagra a trecutului nostru si regele Mihai este implicat nu tocmai pozitiv in acest scenariu. Maresalul Antonescu este mort si nu se poate apara , iar regele nu a scapat ocazia sa prezinte lucrurile asa cum il avantajeau pe el si sa incerce sa-si salveze reputatia. Pacat de multele minciuni pe care le-a spus ca sa se spele de pacate. Dupa revenirea in tara problema recuperarii unei averi care de fapt nu era a lui, a primat. Invitatia lui la Moscova spune ceva despre compromisurile pe care le-a facut inainte si dupa 23 august. Trebuie inteles ca om, doar avea o multime de copii si acestia aveau drept la existenta, dar ca rege a fost foarte slab. Noi ii acordam puncte pe considerentul ca regina Maria si regele Ferdinand au imbratisat ideea marii uniri. Dar fiecare reprezentatnt al casei regale trebuie apreciat separat si regele Mihai nu a fost la nivelul inaintasilor.

Valer Rus  •  10 noiembrie 2017, 0:20

E fain sa vorbești despre “rege” dar cuvântul asta e mai greu decât 1000 de coroane de oțel. Cetățeanul care a depus jurământ de credință și și-a abandonat patria la prima amenintare (nedovedita nici pana in ziua de azi) nu merita onoarea recunoașterii publice. A avut ocazia sa moara in fruntea armatei, apărând țara pe care a jurat sa o apere cu prețul vieții, dar a preferat fuga. Noi toți suntem rezultatul lașității regale din 1947. Nu-și va merita garsoniera de la Curtea de Argeș! Pentru el a funcționat doar “ubi bene ubi patria”. Când părinții și bunicii noștri și-au sacrificat viețile aici, el nu era. Și nu e nici acum, in ultimele clipe. Elocvent, nu?

Steaua1986forever  •  10 noiembrie 2017, 0:23

Un articol extrem de bun. Si sunt 100% sigur ca altfel ar fi aratat aceasta tara daca se facea dreptate in 1990 si se declarau NULE absolut toate hotararile guvernelor comuniste. P.S Sunt consternat de ce citesc despre Mandruta, nu se poate asa ceva, e inadmisibil!

Mehlem  •  10 noiembrie 2017, 0:35

Hmmm ... zeci de mii de prizonieri de război români trimiși în Siberia din cauza prostiei unui tînăr rege necopt, bătut în cap, care a "uitat" să-i notifice pe ruși de încetarea ostilităților, preț de vreo două săptămîni ... un pseudo-rege care în iunie 1989 declara că Transilvania e "spațiu de complementaritate" cu Ungaria (?!?). Să mori tu?!?

Camelia Gerhardt  •  10 noiembrie 2017, 1:22

Am fost colegă cu Mândruță, l-am apreciat deseori iar uneori am avut o relație colegială faină care pe mine, corespondent din provincie (stație locală Pro Tv), m-a bucurat...Ceea ce am citit acum însă, mă dezamăgește profund, ca să nu mă exprim mai puțin elegant...Mă întreb, Cătătlin, oare este vocea sa sau el este...vocea altora?

Camelia Gerhardt  •  10 noiembrie 2017, 1:23

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Lari  •  10 noiembrie 2017, 1:39

„Tocmai asta e ideea care se propaga acum. Ca Regele Mihai a fost bun, dar Principesa Margareta e nedemna sa-i urmeze”. Cătălin Tolontan, în ce să-i urmeze?

Gabriel  •  10 noiembrie 2017, 2:20

Cert este ca Monarhia este de domeniul trecutului. Nu cred că va reuși să se reinstaleze la putere, si cu atât mai putin acum, cu Margareta si Duda ca urmasi. Cu printul Nicolae ar fi fost altceva. A, cred ca moderati prea mult comentariile. Înțeleg să stergeti comentariile urâte, dar nu orice comentariu care va displace!

Urod  •  10 noiembrie 2017, 2:51

Multumesc, am scris acum cateva zile pe blogul tau, că ar fi momentul sa scrii un articol despre un mare român... REGELE MIHAI.... nu stiu daca te-am influentat, dar ma bucur enorm ca ai scris acest articol. Eu stiu un lucru sigur... Cu Regele Mihai in fruntea țării, nu ar mai fi putut partidele *** tara timp de 27 de ani... De fapt asta a fost miza discreditarii lui iar acum al Pricipesei Margareta, cand incepe sa se simta un curent monarhist. Tara asta a avut o sansa enormă, să aiba un Rege atât de longeviv si nu a stiut să profite.... Dar niciodata nu este prea târziu, poate se întâmplă o minune cu poporul asta, si va repara nedreptatea din '47....Iar despre oameni ca Mandruta...!!!!... nici nu stiu daca are rost sa amintesti de asemenea grosolanie... Mulțumesc

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Lioara  •  10 noiembrie 2017, 2:54

Regii cei patati de crime, preotimea desfranata ......*** *** sa ai dreptul sa-mi vorbesti de Dumnezeu -nu se cade .*** legea biblica! *** cu care vom realiza o lume a pacii iar - daca nu - sa aducem Potopul.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

George  •  10 noiembrie 2017, 3:07

Imi pare rau, dar nu ! Mihai nu poate fi banuit ca ar avea demnitate cand a dat mana cu Iliescu. De ce ? Pentru ca Iliescu "i-a restituit" (iar Constantinescu, nu). A spus-o singur, la o intalnire cu Neagu Djuvara.

sorin  •  10 noiembrie 2017, 3:09

credeam/speram ca bufonul la care te referi e actorasul ridicol pripasit pe langa Casa Regala...

Mihai Puiu  •  10 noiembrie 2017, 4:44

1.Multi brain wash Romani stiu deapre rege un singur ,sau doar doua lucruri...ca, a plecat cu un tren plin de bijuterii,aur,cercei,tablouri de valoare...si altul ...ca a tradat Romania in fata bolshevicilor rushi,dindu-l pa Antonescu pa mana lor. Adevarul este cam paralel cu aceste pareri false.In primul rind...credeti ca...daca ar fi vrut sa ia aceste bogatii,care...intimplator erau ale familiei regale... ar fi reushit??? Trupele de securitate l-ar fi lasat sa le ia????Hai sa fim serioshica,totul este o crasa MINCIUNA. Voi nu shtiti ca...trenul regal a fost intimpinat cu focuri de mitraliera,scapind ca prin minune....regele cu viata. 2.Apoi acesti ***...nu stiu,sau nu vor sa stie,ca...ordinul de executie al mareshalului a venit de la stalin secretarul PCUS al CCCP.Regele ce mai putea face fiind practic in mina OCUPANTULUI,dar nu numai el,ci si toata Romania...pt tupeul de a ataca monstrul de la rasarit. 3. in realitate gestul regelui de a intoarce Armata Romana armele impotriva nemernicilor germani nazishti...a fost unul normal,salvind ... viata a sute de mii de soldati romani.Ideea mareshalului de a rezista pa linia frontului Namoloasa-Iashi...a fost kiar o prostie infantila,ce s-ar fi soldat cu mii de vieti nevinovate,ordin total nerealist,dat fiind raportul de forte de cca zeci de milioane de soldati rushi against cca max.1-2 sute de mii de soldati(inarmati precar,flaminzi,multi raniti,cu un scazut real MORAL . Probabil ca...mareshalul era debusolat si foarte vinovat de acordul sau de a trece Nistrul al trupelor romane(atunci am devenit OCUPANTI).Prin aceasta ne-am facut un dushman pa veci la rasarit.Ca militar a fost bine instruit,dar ca diplomat a fost zero. 4.Alt repros,adus de brain wash a fost acela ca...in 1907 regele Ferdinand(cred ca nu greshesc) a ucis 11.000 de tarani rasculati.Si aici fac cateva corectii majore...armata romana nu a ucis 11.000 de tarani romani ,ci cca 740.Dar regele a fost obligat sa innabushe rascoala,caci in caz contrar tarile vecine l-au somat ca,de nu...vor intervini ei de urgenta,cu armatele lor.Stiti si voi,ca...taranii vecini ar fi urmat,evident... exemplul negativ al taranilor romani ,ceea ce probabil ar fi fost un mare pericol in Balcani. 5.Acum ,sa va spun opinia mea privind necesitatea reveniri monarhiei in Romania...dat fiind ca...m-am convins ca...importul de capitalism de la rushi este un eshec uriash. De aceea sustin cu tarie revenirea monarhiei in Romania ca o ultima speranta de a trai ca cei din afara si SIGUR va implementa statul de drept in ROMANIA. Altfel vom muri cu blestematul DNA de tip GESTAPO,sau KGB.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

RMR  •  10 noiembrie 2017, 5:43

Domnule Tolontan, Va rog sa va ganditi doar la un singur aspect legat de regele Mihai. A avut curajul de a-l aresta pe Antonescu in conditiile in care armata germana il putea lichida, dar n-a reusit sa inteleaga ca trebuie sa ramana pe tron cu orice risc, chiar si cu riscul de fi fost executat de Stalin! Indiferent de conditiile in care s-a intamplat, abdicarea regelui Mihai a fost un act asumat. Vi-l puteti imagina pe Stefan cel Mare abdicand in fata turcilor? Un Stefan cel Mare a luptat, a castigat, a pierdut, dar a luptat pentru tara sa. Mihai a plecat lasand in urma sa tara pe mana comunistilor. Daca ramanea si era scos cu forta din tara fara sa abdice, avea toata legitimitatea. Altfel, ma tem ca e doar o figura trista in istoria unei tari triste. Faptul ca un milion de romani l-au intampinat pe regele Mihai in 1992 e de aceaiasi sorginte cu pelerinajul de la moastele sfintei Parascheva. Realitatea este ca de la Regina Maria si Regele Ferdinand nu am avut parte de regi prea inspirati. Carol si Mihai sunt prea romani in abordare, rigoarea engleza si germana s-a pierdut la ei. Insasi faptul ca s-au redat Casei Regale aproape toate fostele domenii nu indica decat ca regele Mihai a mai facut o data pactul cu diavolul, din nefericire pentru toti romanii pentru care fostul rege ar mai fi insemnat o speranta in miasma societatii actuale. Putea sa ceara un referendum ca sa se revina la monarhie. N-a facut-o pentru ca probabil Iliescu si Nastase nu i-ar mai fi dat nimic inapoi. Aveti dreptate, comentariile lui Mandruta sunt de prost gust. Dar regele Mihai din nefericire si-a pierdut legitimitatea la 30 decembrie 1947 si nu si-a mai recastigat-o niciodata.

Comentează