NOI DOCUMENTE: Clubul public al Armatei, unde Virgil Stănescu este șef de secție, a prelungit până în 2021 afacerea făcută cu clubul privat de baschet al lui Virgil Stănescu!

Întrebați dacă acesta nu este un conflict de interese, coloneii care conduc CSA Steaua vorbesc despre ”entități”

marți, 14 noiembrie 2017, 7:05

 

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

“Luni, 27 martie,

Credeti ca este o greseala si am incurcat fisierele? Ei bine, nu!

Aceasta este agenda unei zile, privita din pozitia de presedinte al Steaua CSM EximBank”.

Așa arată o filă din jurnalul lui Virgil Stănescu de pe propriul site.

Și, nu, nu a încurcat fișierele.

Dar, cu un program atât de extenuant, a încurcat funcțiile.

Același om și la serviciu, și la primire

Virgil Stănescu, la alegerile COSR din 2016. FOTO Cristi Preda

Virgil Stănescu este și președinte al secției de baschet din Clubul Sportiv al Armatei ”Steaua”, un club bugetar, și președinte al propriului club privat, CSB Atletic București.

1,5 milioane de euro este suma estimată a banilor publici, cash și servicii, cheltuiți de ”entitatea” CSA CSM Steaua într-un an

Iar cele două cluburi fac afaceri începând cu 8 august 2012.

Ultimul dintre cele trei acte adiționale dintre ele a fost încheiat acum o lună, pe 10 octombrie 2017.

Este o afacere între CSA Steaua, unde Virgil Stănescu este președinte la baschet, și CSB Atletic, unde Virgil Stănescu semnează ca președinte!

Protocolul cere ca, din bugetul ce-i vine de la Ministerului Apărării, CSA Steaua să achite ”taxele de înscriere în campionat, baremele de arbitraj, cazarea, transportul și masa jucătorilor, echipamentul de joc și medicamentele”.

Atletic vine ”cu managementul și cu know-how-ul”, după expresia recentă a lui Virgil Stănescu, dintr-un drept la replică.

În plus, Atletic se angajează să plătească salariile tuturor jucătorilor, lucru pe care îl schimbă însă în ianuarie 2013, de când Steaua plătește 8 jucători, iar Atletic, doar 6.

Iar în următorul campionat, Atletic plătește jucătorii din alți bani publici, cei ai Primăriei Capitalei!

237 de spectatori are, în medie, la meciurile de acasă echipa Steaua CSM Eximbank, conform statisticii de pe siteul oficial al FRB

”Entitatea” plină de bani nu a câștigat nici un trofeu în cinci ani

În plus, echipa mai ia bani și de la Eximbank, bancă de stat. Nu e clar dacă echipa sau ”entitatea”, un cuvânt folosit de șefii militari ai clubului bugetar al Armatei pentru a încerca să explice situația.

Un termen desprins din cărțile spirituale încearcă să motiveze o înțelegere greu de apărat.

Pentru că, din momentul semnării parteneriatului, Steaua CSM Eximbank nu a câștigat nici un trofeu în baschet, reușind în cinci campionate doar un singur loc doi!

Conform FRB, în campionatul trecut, la meciurile de acasă ale echipei media a fost de 374 de spectatori, și ea scade în acest sezon pentru echipa care ocupă locul 4.

Liderul din Cluj are o medie a publicului de aproape 10 ori mai mare și un buget sensibil mai mic decât cei 1,5 milioane cât e costul cumulat al ”entitatății”.

”Prezența lui Stănescu în conducere și la Steaua și la Atletic e un conflict de interese mare cât Armata Română! Rezultatele arată clar ce interes a fost deservit: nu al Stelei sau al CSM”, susține un om legat de istoria CSA Steaua, care cunoaște afacerea.

”Domnul Virgil Stănescu” de la Steaua se înțelege cu ”președintele Virgil Stănescu” de la Atletic

Gazeta publică astăzi protocolul și cele trei acte adiționale.

Pe hârtii se găsesc semnături ale unor nume cunoscute în lumea sportului.

Virgil Stănescu apare când ca ”președintele secției de baschet CSA Steaua, domnul Virgil Stănescu”, la punctul 8.1 din corpul protocolului, când ca ”președinte CSB Atletic, Virgil Stănescu”, la semnături.

Cum de președinții clubului Armatei, în 2012 George Boroi și în 2017 Cristian Petre, și-au pus semnătura pe așa ceva?

Cum de juristul Florin-Costel Talpan a validat protocolul din 2012 și cele trei acte adiționale care au urmat?

N-a înțeles nimeni că prezența lui Virgil Stănescu:

  1. În calitate-publică de președinte al secției de baschet CSA Steaua și
  2. În calitate-privată de președinte la clubul de baschet-favorizat Atletic conține un conflict de interese?

Mai ales că înțelegerea are un punct otrăvit!

Același modus operandi la Primărie și la Armată

Prin propria semnătură a șefilor săi, CSA Steaua pățește ce a pățit CSM București!

Coloneii și alte grade militare și-au defavorizat propria echipă, exact cum au făcut primarii Capitalei.

Actele indică același modus operandi.

Ca urmare a înțelegerii dintre clubul Primăriei – CSA Steaua – Atletic, CSM București retrogradează în 2013 în divizia secundă de baschet.

Din momentul încheierii protocolului, locul îi revine Stelei, care preia rezultatele pe certificatul său de identitate sportivă.

Mai mult, afacerea din 2013 prevede la punctul 2.3 ca ”la expirarea duratei acestui Protocol, locul din Liga Națională de baschet va reveni CSA Steaua”.

Cu alte cuvinte, locul din Liga Națională al Primăriei și numele merg la Armată.

Numai că, pentru a-l păstra, Armata trebuie să rămână prizonieră în parteneriatul cu Atletic. Dacă nu, locul și numele merge la Atletic!

E o tranzacționare la „masa verde”, care n-are nicio legătură cu ce se întâmplă pe teren și e invers proporțională cu sumele de bani investite de fiecare parte!

Protocolul Nr. A 4618 din din 8 august 2012, dintre Atletic și CSA Steaua, conține următorul punct:

”3.8 În situația  în care CSA Steaua va înceta prezentul protocol fără acordul CS Atletic sau din motive neîntemeiate, se consideră că CSA Steaua renunță la locul său, loc ce va reveni CSB Atletic , iar CSB Atletic va putea folosi numele echipei de baschet CSA Steaua pe toată durata rămasă” Protocolul dintre echipa Armatei și clubul lui Stănescu

Ce înseamnă ”pe toată durata rămasă”?

2021!

Pentru că, prin actul adițional încheiat în 26 iulie 2017, Steaua se leagă de Atletic până în anul 2021.

Armata poate doar să piardă, Atletic doar să câștige

Nemaintâlnit este și altceva.

Virgil Stănescu fondează Atletic pe 3 august 2012.

Cinci zile mai târziu, CSA Steaua semnează protocolul cu Atletic, Armata venind cu echipa sa de baschet, care-și luase certificat de identitate sportivă în 2001.

Actele sunt astfel făcute și, apoi, împinse în timp prin adiționale, încât Steaua să piardă locul dacă iese din înțelegere până în 2021.

Ca să dea senzația de echitate, actul prevede că, dacă Atletic se retrage, locul va rămâne Stelei. Dar Atletic nu are niciun loc la începutul colaborării. În cazul clubului lui Stănescu, el nu poate pierde ceea ce nu are.

Genul clasic de ”deal” în care bugetul poate doar să piardă, nu să câștige, iar privatul doar să câștige, nu să piardă.

Cum a semnat un instructor sportiv pentru secția de baschet a Stelei

În momentul încheierii acestui act adițional care îi protejează interesele private până în 2021, Virgil Stănescu este:

De altfel, Stănescu semnează actul adițional, ca reprezentat al Atletic, împreună cu vicepreședintele Victor Paicu.

Din partea Stelei semneaza președintele clubului, Cristian Petrea, șeful secției pentru activitatea de performanță Cristian Neagoe, contabilul șef Bogdan Alexe și consilier juridic șef Florin-Costel Talpan.

Din partea secției de baschet parafează înțelegerea Dragoș Barbu, instructor sportiv.

De ce nu președintele de la baschet, Virgil Stănescu?

Era, evident, prea de tot ca semnătura lui să apară și la Steaua, și la Atletic! 

Dar conflictul de interese rezultă din funcție, nu din semnătură. Pe înțelesul șefilor din Ministerul Apărării, care n-au văzut conflictul: Stănescu avea putere de decizie în ambele părți.

Banii grei vin de la Armată, Primărie și o bancă de stat

Practic, Stănescu-public plătește cheltuieli în numele CSA Steaua și Stănescu-privat face managementul sumelor oferite de trei entități publice:

Nu, Virgil Stănescu nu a încurcat fișierele.

Dar a încurcat funcțiile.

Coloneii și ”entitatea”: ”Stănescu nu a fost angajatul nostru, ci președintele unei noi entități”

Colonelul George Boroi, șeful clubului Armatei în 2012 și azi secretar general la COSR, susține că: ”Stănescu a devenit manager al echipei Steaua în 2012, după ce s-a retras ca jucător, și el nu a fost niciodată angajat al clubului, iar calitatea de președinte al secției de baschet a obținut-o după semnarea protocolului cu Atletic”.

Actualul președinte, Cristian Petrea, spune și el că ”Stănescu nu a fost niciodată remunerat la CSA Steaua.  El a fost președinte, dar doar al entității nou create: baschet CSA Steaua”.

Ambii militari nu au detaliat ce se înțelege prin ”entitatea nou creată a secției de baschet CSA Steaua”.

Care este relevanța practică a ”entității baschet CSA Steaua”, de vreme ce juridic există doar CSA Steaua, iar în plan sportiv există doar echipa cu certificat de identitate a CSA Steaua?

Stănescu: ”Eu sunt președintele echipei de baschet, nu al secției de baschet”

Ca și coloneii, Virgil Stănescu vede totul în regulă.

”Nu e niciun conflict de interese. Eu sunt doar președintele echipei de baschet, și nu al secției de baschet. La secție e Barbu șef”, susține el.

Spune că n-a avut niciun contract cu Steaua, altul decât cel de jucător.

În protocolul Nr. A 4618 din 8 august 2012, semnat și de Stănescu, scrie însă, clar, altceva: ”Președintele secției de baschet CSA Steaua – domnul Virgil STĂNESCU”. 

Decident și la CSA Steaua, și la Atletic.

 

Protocol CSA Steaua Atletic:

 

 

CUPRINS: episoadele investigației GSP în cazul asocierii CSM – CSA Steaua – Atletic

  1. Aranjament pesedist al Primăriei cu banii bucureștenilor: Oprescu + Firea = 4,7 mil. euro pentru echipa de baschet Steaua
  2. Clubul Primăriei a angajat un fost general MAI cu pensie de 15.000 de lei
  3. Documente: Cu 5 milioane de euro, Primăria a cumpărat retrogradarea la masa verde a echipei sale de baschet! La final pierde și locul!
  4. Directorul CSM București: ”I-am dat primarului Oprescu, în scris, că Primăria e păgubită și el a mers înainte!”
  5. Oprescu & Co avertizați în ”Parlamentul” Capitalei: ”La CSM deturnați fondurile bucureștenilor pentru alte prostii!”

 

 

Comentarii (61)Adaugă comentariu

haideusicfr  •  14 noiembrie 2017, 7:14

Iohannis ce zice? Si mai marii de la Nato? Conteaza contributia Romaniei la inarmarea acestei puetrnice aliante militare prin dotarea armatei Romaniei. Armata americana nu are nici o echipa de nici un fel.Cred ca ar fi un scandal monstruos.

Cătălin Tolontan  •  14 noiembrie 2017, 7:18

@haideusicfr: pana la Washington e interesant ce spune Ministerul Apararii de la Bucuresti, pentru ca sunt banii pe care-i gestioneaza ei. Ei sunt platiti de catre cetatenii romani ca sa-i apere si sa foloseasca in mod corect banii.

n00dles  •  14 noiembrie 2017, 7:18

Va rog sa investigati pe cine vreti, numai pe Florinel Talpan nu. Este singurul om curat al acestei lumi mizerabile, speranta SUD-ului, omul datator de speranta tuturor flacailor ce viseaza ca FCSB nu e Steaua!

n00dles  •  14 noiembrie 2017, 7:19

Va rog sa investigati pe cine vreti, numai pe Florinel Talpan nu. Este singurul om curat al acestei lumi mizerabile, speranta SUD-ului, omul datator de speranta tuturor flacailor ce viseaza ca FCSB nu e Steaua!

ion  •  14 noiembrie 2017, 7:45

Liderul din Cluj are o medie a publicului de aproape 10 ori mai mare și un buget sensibil mai mic decât cei 1,5 milioane cât e costul cumulat al ”entitatății”. Bună greșeală. :-)

Luca  •  14 noiembrie 2017, 7:48

... cu ce se ocupa o Armata membra NATO ... Acum se vede ipocrizia lui Talpan . Brandul "STEAUA" a fost evaluat (pt Becali) la 35 milioane euro ! E clar ca e caz penal pt ca au cedat sigla , brandul cu un CEC de 400000 euro/an la pachet ! Lui Becali nici macar nu au vrut sa ii inchirieze stadionul cu o suma considerabila ! Bine ca nu au avansat lucrurile si la sectia de fotbal , ca il vedeam si pe bietul Lacatus de mana cu Talpan la coada la DNA .

Cristi  •  14 noiembrie 2017, 7:54

Si eu care traiam cu impresia ca nu se castiga bani multi in baschetul romanesc...rad eu, dar rad amar. Si astia(ma refer la toti, politica,sport,etc) au ajuns sa se creada atat de puternici, incat nici macar nu se mai ascund, fac totul pe fata si cand se afla(ar fi culmea sa nu se afle cand e totul facut la vedere) o dau in bataie de joc si sfidare maxima. Si e normal sa faca asa, cand stiu ca vor lua o pedeapsa de cativa ani, care sigur se va injumatati, banii raman in conturile 'ex-sotiilor' sau ale apropiatilor, iar ei fac in puscarie tot ce le trece prin cap, vezi cazul celui care 'dadea' in stanga si n dreapta in toate asistentele, bea sampanie si fuma trabucuri si a mai si lasat aproximativ 24 de femei gravide, in timp ce executa 'pedeapsa'. Vorba celor de la TNR parca, e primul milionar in euro cu bani facuti doar din alocatii de copii. Problema este ca, sfidarea asta a lor s ar putea sa i coste la un moment dat, pt ca totul are o limita.

ionut  •  14 noiembrie 2017, 8:02

@Cătălin Tolontan: Cataline pe "amiralii" Mapn ii doare la 5 m in fata tevii tancului de ce credem noi, important pt ei ca au gasit alta modalitate sa sifoneze banii.... Curios as fi sa vad reactia lui florin-costel, marele jurist, acum de ce a semnat ceva , ce si un om cu 4 clase observa ca e in defavoarea CSA , probabil de data asta a facut-o sub amenintare...

horea  •  14 noiembrie 2017, 8:09

Cei 1200 de copii practica baschet pe banii parintilor lor,platind taxe la Baschet Club Dan Dacian si Baschet Club Laguna.Copii sunt legitimati la cele 2 cluburi nu la CSM Steaua...

Gigi din Trifoi  •  14 noiembrie 2017, 8:13

ce isi mai bat astia joc de noi si de tara asta, camioane fara frane dar papam de zor la bani tarii..*** ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Catalin  •  14 noiembrie 2017, 8:14

Felicitări pentru aceasta ancheta. Ma intreb cum in societatea civilă oamenii pot vedea atat de clar infracțiunile iar in armata romana, cu procurori militari, cu departamente de verificare amănunțită, tribunal militar, apar fapte de acest gen sau precum cele din jandarmerie...'DNA sa vina sa va ia'

mirela  •  14 noiembrie 2017, 8:22

Acum imi dau seama de cat de corect este Talpan..............si ce se urmareste de fapt

Belphegor  •  14 noiembrie 2017, 8:25

Da , și CAAAARE-I problema. Bine a făcut. Și asta vi-o spune un rapidist care nu urăște ÎN UNIVERS nimic mai mult decît Steaua. Avem nevoie de sport. De performanță. Identitatea Națională ni se duce de rîpă , iar cu *** de la UE și parlamentul European , într-o bună zi , chiar nu vom mai avea nimic. NIII-MIIIC. Nici ce mînca. Suntem o colonie jalnică. Ne trebuia nouă UE , cum îmi treb'e mie drîmbă!!! Trebuie să se implice armata , miliția , CFR-ul , Primăriile , Guvernul , Johannis , Putin , Trump , PNL , PSD... pentru a aveam MĂCAR PE JUMĂTATE sportul pe care î-l aveam pînă acum 30 de ani... AUNCI AȘA SĂ FIE FRAȚILOR. Nu îmi pasă... și nu NE pasă... dacă altfel nu se poate asta este. Nu o să stai să mori de foame (de exemplu) pentru niște principii de doi lei... principii ALE ALTORA pe care nici ei (vesticii) nu le pun în practică și nu dau două parale pe ele , le place doar să le spună altora ce să facă și cum ar trebui să gîndească. GATA. Mi-e scîrbă. Mai terminați cu ipocrizia asta ... cu articolele astea de clasa ÎNTÎI cu "Uite Doamna profesoară ce face elevul Gheorge!!!". RIDICOLILOR. Subiectivilor. media de doi lei. Vreți să ne omorîți de tot??? ***. HUOOOOOO!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Jalabert  •  14 noiembrie 2017, 8:33

Felicitari pentru investigatie. Asteptam o ancheta cat mai extinsa. Este timpul ca acest mastodont comunist CSA sa ajunga acolo unde ii e locul la groapa de gunoi a istoriei iar mascarici gen boroi, stanescu, petea sau talpan la puscarie.

Sile  •  14 noiembrie 2017, 8:43

milioanele astea de euro care intra in conturile "entitatii" fac parte din cei 2% din bugetul apararii? Pentru asta plătim noi 2 % la mapn, ca sa-si bata boroi, talpan, ponta, iohannis si stanescu joc de bani si de noi? Unde-i dna, de ce nu intra in ei sau e ocupata cu jocurile politice la adresa lui dragnes si a psd? L-au spoliat pe becali ca sa-i dea milioane lui stanescu? Asta sustin cei din peluza sud, bataia de joc la adresa contribuabililor? Cu asta ar trebui sa se ocupe o armata a unei tari nato? Si ce stie ce-o mai fi si pe la r estul de sectii sportive... halal tara, justiție,armata si ce *** o mai fi!!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

dan65  •  14 noiembrie 2017, 8:51

desfiintarea de urgenta a tuturor cluburilor departamentale este o masura imperios necesara.vietile militarilor,sanatatea romanilor,un transport public civilizat,sau educatia sunt prioritare in fata ambitiilor unor functionarasi (sau ofiterasi) din sistemul de stat.

omidiu  •  14 noiembrie 2017, 8:53

Talpan nu spune nimic? Unde e acel luptator care se bate pana la capat cu capitalistii barbari care prejudiciaza sfanta armata a tarii?

aciduzzu  •  14 noiembrie 2017, 8:56

va puteti imagina ce sifoane se pregatesc pentru clona de la fotbal?

gilos  •  14 noiembrie 2017, 9:13

Ca bucurestean raman uimit unde este risipit bugetul...Nici cu acel CSM nu sunt de acord, dar sa ajunga banii la Armata si la clubul lui Virgil Stanescu este prea de tot !! Chiar nu putem sa initiem o actiune, o petitie, sa strangem semnaturi si sa blocam aceasta risipa a banului public ? Gabi Firea si acolitii ei din PMB au intrecut orice limita a bunului simt, este jaf total !!

Andrei F  •  14 noiembrie 2017, 9:14

Astazi ati facut un pas micut in directia corecta dar apar alte cele...De exemplu nu ne spuneati ca din asocierea CSA Steaua CSM castiga doar armata si e vai de banii bucurestenilor?Va spuneam ca si CSA Steaua contribuie si material si? Va rugam sa ne spuneti cat cheltuiau in parte si cu ce performante partile pana la asociere...Apoi o sa fie o problema si cu Virgil Stanescu...Dupa schimbarile fiscale de acum se spune ca firmele o sa incerce o optimizare si multi dintre muncitori o sa aiba colaborari,- cam cum ne povesteati si dv. cu d- l Buzarin...Daca Buzarin era directorul GSP ar fi cam acelasi lucru cu a lui V. Stanescu...Borza care se spune ca a facut minuni la Hidroelectrica sau la SNLO nu preia si el conducerea firmelor avand langa el si oameni de ai lui? Parca si a fost anchetat pe acest motiv. ..Pentru ca ati laudat Clujul,echipa de pe primul loc...Nu ne puteti spune concret cati bani au,ai cui sunt banii si cat de mare este clubul de baschet de acolo? Asa am cantarii cu aceeasi balanta...Apoi spusele conform carora Virgil Stanescu nu este platit de CSM sau de CSA Steaua poate fi adevarate.VS se ocupa si cu atragerea de sponsorizari,publicitate...Bani astia pot fi chiar mai multi decat cheltuiala avuta cu entitatea privata.Va referiti ca CSA Steaua CSM nu a castigat nici un titlu.Pai de unde au plecat ? De la o echipa nou promovata si alta care avea clasari dincolo de locul 7!Si Viitorul a castigat campionatul dupa ani buni de la infiintare!

Marian  •  14 noiembrie 2017, 9:14

Voi sunteti constienti ca indiferent pe cine investigati, lucrurile nu se vor schimba?, eu nu am vazut nici-o schimbare de cand apar investigatiile, ei isi fac jocul lor in continuare, nimeni nu demisioneaza, ba din contra.

Cătălin Tolontan  •  14 noiembrie 2017, 9:15

@Marian: amintiti-va de Cazul Loteria, de Dosarul Transferurilor, de cazul MTS-Monica Ridzi si veti vedea nu doar ca s-au schimbat lucrurile, ci ca s-au recuperat bani. 8 milioane numai la doua investigatii. Sa nu mai disperam cand nu e cazul. Daca vrem o tara mai buna o facem noi sau n-o face nimeni pentru noi. https://www.tolo.ro/2017/05/11/8-milioane-de-euro-a-recuperat-bugetul-dupa-doua-investigatii-pornite-de-gazeta-sporturilor/

sundance kid  •  14 noiembrie 2017, 9:16

@ haide usi cfr Bai disperatule !! Stai linistit si mai lasa-ma cu armata americana ca ma faci sa imi fie dor de armata rosie !! Romania nu a avut niciodata dar niciodata baschet competitiv nici la nivel de nationala nici la nivel de club *** .

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

cotizo  •  14 noiembrie 2017, 9:16

Acum poate inteleg si *** de la Sud,ce au urmarit si urmaresc de fapt Talpan&co,banii.Cand jijica le-a taiat ratia s-au sucarit,si au inceput circul cu Steaua cu marca,etc.Pt ei de fapt nu conteaza Steaua,pt ei conteaza banutul,negru,alb,verde,dar sa vina cati mai multi si direct in buzunarele lor.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

dino  •  14 noiembrie 2017, 9:28

Clar, la obiect, de necombatut. Ce mi se pare insa trist e ca toate datele sunt publice. Adica astia nu mai incearca nici macar sa ascunda ilegalitatile.

Marian  •  14 noiembrie 2017, 9:29

Cand am spus ca, in proportie de peste 70% poporul roman este corupt. Bravo Romani, depasitiva pe voi insiva si furati pana nu mai puteti, aceste investigatii sunt de prisos, eu nu mai vad nici-o scapare ca sa iesim din aceste sisteme, celor ca mine le ramane decat sa plece din aceasta tara corupta pana in maduva oaselor si sa ramana decat coruptii in proportie de 100%, sa se numeasca Romania Corupta.

Cătălin Tolontan  •  14 noiembrie 2017, 9:29

@Marian: Cu tot respectul, nu este adevarat ceea ce sustineti. Nu exista nici un studiu carre sa arate ca 70% dintre romani sunt corupti. Dar exista studii care arata ca integritatea este dezirabila in Romania, in sensul in care oamenii realizeaza ca hotia din bani publici nu e buna nici pentru ei, nici pentru comunitate. Cat despre resemnare, nu va judeca nimeni daca plecati afara, este optiunea si este viata dvs. Dar, daca ramineti in tara, va veti reprosa singur in cazul in care nu va implicati sau taceti in fata nedreptatii atunci cand o intalniti.

Ardeleanul  •  14 noiembrie 2017, 9:31

Dl. Tolontan, repet o întrebare pe care sigur v-au mai pus-o: când aveți de gând să începeți investigația la Steaua și asupra modului în care s-a ajuns la situația actuală? Cred că vom avea ce afla .. Vă asigur că mii de oameni vă vor mulțumi, indiferent de rezultatul anchetei!

Ardeleanul  •  14 noiembrie 2017, 9:32

În caz că nu e clar, mă refer la clubul de fotbal.

Sandu  •  14 noiembrie 2017, 9:52

Desi este foarte clar ca armata are cu totul alte atributiuni decat cele de patron de echipe de sport profesioniste (cu jucatori profesionisti) totusi se continua aceasta situatie care nu duce decat la fapte care sunt la limita legalitatii si la cheltuirea absurda a unor bani destinati apararii.

Urod  •  14 noiembrie 2017, 10:15

@cristi...ai sesizat si tu ca toate astea se întâmplă datorita pedepselor mici... Incerc să-i spun asta lui Tolontan de mult timp dar nu reusesc sa-l conving. Nu poate sa scrie el, cît pot fura ei... Buna poanta cu milionarul din alocațiile copiilor... dar si cât creier au femeile lui, îți dai seama?!!!!

Urod  •  14 noiembrie 2017, 10:33

@catalin tolontan.... Nu este nici un studiu ca românii sunt corupti, dar @marian are totuși dreptate... Sunt 70% români care aproba hotia de acest gen printr-o vorba celebra....,, Si tu daca erai acolo, la fel faceai"... Asta-i replica care o primeam eu intodeauna, atunci cand discutam despre coruptie... Si acum surpriza... mediile in care purtam discutiile erau de la MEDIU IN SUS...!!!!!... Si imediat faceam o statistica..... cei care gandeau ca mine erau mai putini... Deci, nu este intamplator ceea ce se intampla cu țara, desi vorbim de acelasi popor de dinainte de '89...Te rog sa-mi spui tu, cum se putea atunci sa nu se fure?!!!...

arici  •  14 noiembrie 2017, 10:36

Sportul nu se poate dezvolta pe banii primariilor (adica banii nostri) .Sumele uriase servesc doar intereselor de grup. Ideia de sport duce la spalarea de bani, conflicte de interese etc. Da, statul poate ajuta sportul dar acolo unde exista rezultate notabile. Sa-ti faci team de liga inferioara pe banii tai nu pe ai statului. In conditiile extrem de grele in care se afla Romania cred ca terbuie stopata aceasta modalitate de furt calificat din buzunarul romanilor/.

Mircea  •  14 noiembrie 2017, 10:38

Si totusi, e sau nu Talapan implicat in intocmirea acestor documente? ;)) Azi am "invatat" ca CSA inseamna Clubul Sportiv Atletic. :))))

Mircea  •  14 noiembrie 2017, 10:48

@sundance kid • 14 noiembrie 2017, 9:16: Am avut o medalie de bronz la un CM de tineret(sau juniori) in Canada. Printre altii din echipa facea parte si Ghita Muresan.

TIBERIUS CIULEAN  •  14 noiembrie 2017, 10:57

Hmmmm se pare ca prea curatul Talpan a participat la operatiuni ciudate.....Unde sunt organele abilitate sa cerceteze aceste contracte supervizate de cel mai corect jurist din lume( Talpan). Sunt curios daca nu ar trebui putin anchetat si domnia sa?

Urod  •  14 noiembrie 2017, 12:04

@Marian....ai perfecta dreptate, este o tara corupta pana in maduva oaselor iar pentru cei care nu se pot adapta, este o singura cale... Plecarea... Tot ce se intampla, are totusi o logica, nu poate exista o tara atat de corupta si cetatenii ei sa fie cinstiți. Este foarte clar, ca cei mai multi dintre români gandesc precum politicienii, sau ma rog, aproape ca ei... Si eu sunt de parere ca maxim 30% dintre români, mai sunt cinstiți si care ar merita sa fie in fruntea țării. Eu il inteleg pe Tolontan ca trebuie sa facem ceva, sa nu ne dam bătuți, dar si el trebuie sa inteleaga ca articolele lui nu sunt suficiente si nici alternanța la putere, care cred ca sa și vazut in articolul trecut despre Udrea si Dragnea... Deci o singura cale este... PEDEPSE URIAȘE...

Neamtzu  •  14 noiembrie 2017, 12:53

Când vorbeam de fotbal, parca ne spunea Talpan ca secția de fotbal a CSA e echipa și nu a plecat niciodată din club...Acum vad ca semnează și pe protocoale intre cele 2 entități baschetbalistice. Poate ne explica mai pe seara, la OTV diferențele, în termeni juridici. Sau vreun comunicat de presa în nume personal, ca se pricepea....☺

Edi  •  14 noiembrie 2017, 13:05

Se construieste capitalismul cu capitalisti la stat ....Dar nu se va termina never pt ca resursele se scurg in exterior si tre alimentate .....jale ! Venezuela e mic copil !

Man on the Silver Mountain  •  14 noiembrie 2017, 13:27

Domnule Tolontan aveti dreptate cand afirmati ca daca ramaii in tara nu trebuie sa taci si trebuie sa te implici. Asa am facut si eu. Spre deosebire de dumneavoastra, mie, un simplu cetatean, nici macar nu imi raspundeau la petitii sau sesizari. Pe strada am fost batut pt ca am indreaznit sa iau atitudine iar la politie cei care trebuiau sa faca ancheta ma anchetau pe mine iar batausul avea el certificat medicolegal de la IMM fara sa fie atins de mine ca n-am apucat :) Asadar, cand au aparut copiii am plecat.

Bogdan  •  14 noiembrie 2017, 13:47

Nu pot să cred că domnul colonel Talpan, juristul secolului, a semnat chestia asta.

Adrian  •  14 noiembrie 2017, 14:03

Totul este o golanie.Niste hoti au furat odata Steaua iar alti hoti mai vor da fure inca odata.Ce se intampla la baschet se intampla si la celelalte sporturi.Ss ne spuna Talpan cum si de inde au fost tecuperati banii pr care fcsb ii dadea pentru inchirietea bazei.Daca nu este bunul tau nu te intereseaza buget beneficii dstorii si alte licruri. In 2 sni dsu pierdut aproape 1000000 de euro numsi din ce dadea chirie fcsb.Daca mai exista corp dr conyrol ss se seziseze.Baza nu este a lui Talpan Boroi sau alti profitori.

Cristian Andronic  •  14 noiembrie 2017, 14:08

Este simplu si complicat. Cand juca baschet in capionatul national, ianinte sa inceapa sa joace afara, jucam si eu baschet in aceasi liga, si aveam tot respectul pentru reusita lui baschetbalistica. Acum consider ca a reusit sa plece sa joace afara cu acelasi sprijin pe care il are acum. La imaginea lui si banii pe care ii avea ar fi putut sa construiasca o scoala de baschet si un club cu care sa faca performanta. Ce zice Tolo aici, asociarea unui jucator de baschet cu fosile ale armetei, care dc vine un razboi se ascunt in cotete de porci, la ce gușițe au nu-i deosebesti printre porcine, imi dau seama ca in continuare neaumu asta-i prost rau de tot si nu a inteles ca performanta cinstita este reteta sucesului in orice activitate. Stanescule sa-ti fie rusine, te-ai murdarit si pe maini dar si la gura.

Constantin Mircea  •  14 noiembrie 2017, 14:41

@mircea: te rog frumos sa-ti folosesti numele real in comentarii. cu atat mai mult cu cat sustii ca am fi fost colegi de echipa la Edmonton. nu de alta, dar nu doresc sa creada lumea, printr-o "coincidenta" (minciuna) de nume ca eu sunt cel ce declara ce spui tu. astfel, ma declar ca nefiind responsabil pentru declaratiile tale. cu respect, Constantin Mircea, componet al echipei ce a obtinut locul 5 la campionatul mondial de juniori la Edmonton.

mihai  •  14 noiembrie 2017, 14:58

aciduzzu • 14 noiembrie 2017, 8:56 va puteti imagina ce sifoane se pregatesc pentru clona de la fotbal? Ai iesit din porumb , *** ? *** prin armata si tu, mare fan , opozantul ciobanului ! Ridicol ! Doar copiii marilor strategi , biruitori in luptele cu alcoolul , comunisti de duzina , tin cu mizeria asta numita CSA . Un om sanatos la cap stie unde e Steaua . Nu e nicio smecherie sa te lauzi ca iubesti liota de generali . Multi , bine platiti de noi si incompetenti , pe toate fronturile . De fapt rezultatele se vad . Armata usoara , comunistule !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Zagna  •  14 noiembrie 2017, 15:24

Domnule Talpan, daca in institutia in care as lucra ca si consilier juridic ar fi un asemenea haos, m-as impusca ! Asta in cazul ca nu m-ar aresta Tribunalul Militar pentru ca dorm in post... :)

Constantin Mircea  •  14 noiembrie 2017, 15:27

Referitor la articol: excelent. Din pacate situatia sportului romanesc este reflectata de legislatie. Foarte posibil ca aceasta "reteta" in care includem clubul privat sa fie folosita nu numai la Bucuresti si Ploiesti (la ploiesti e o dubla: un club privat la Clubul Sportiv Universitar Ploiesti si un club privat la Clubul Sportiv Municipal Ploiesti). Daca tot se sustine de catre cei implicati ca sunt obiective curate si marete, raman totusi cateva intrebri: De ce avea nevoie Virgil sa intre in parteneriat cu statul pentru proiectul lui privat, si care este venitul lunar pe care il primeste in urma acestui parteneriat? De ce avea nevoie Steaua de parteneriat, avand in vedere ca are in componenta fositi jucatori de baschet ce au la cunostinta fenomenul - exemplu Dragos Barbu ? De ce avea nevoie CSM Bucuresti sa dea resursele si asa putine pe mana unor interese private si sa renunte la a conduce echipa de baschet pe care o finanteaza? Aceste nevoi leaga in interese indivizii ce controleaza din pacate destinatia resurselor bugetate de la stat. Nu stiu pe cine incalzeste rezultatul bun de necontestat al echipei de baschet seniori, cand se observa ca are in spate asemenea intelegeri. Nu vad cum sportul romanesc poate creste sanatos urmand astfel de parteneriate.

Zagna  •  14 noiembrie 2017, 15:34

Cand pe acte ILEGALE apare stampila cu numele unui Minister, ce face onor conducerea ministerului, ce fac institutiile abilitate ale statului ? Este vorba de multi bani publici si de prestigiul Ministerului APARARII NATIONALE !

Blade  •  14 noiembrie 2017, 15:36

Domnule tolontan va rog sa prezentati si dreptul la replica al domnului talpan...presupun ca pana la ora asta a dat un comunicat...ceva...doar este juristul csa...si n ati inteles dvoastra bine...poate acesta este modul de organizare si pentru echipa de fotbal. ms

Litovoi  •  14 noiembrie 2017, 16:19

Pe Talpan Costelus nu il intrebati nimic? Cand era pe cai mari sa il jefuiasca pe Jiji, facea conferinte de presa ,acum nu il mai deranjati?

Comentează