Două treimi din publicul TV câștigă sub 450 de euro per familie! Aceștia sunt oamenii trădați de ”politica Dragnea”

Motive de speranță într-un moment de defetism, disperare și cinism reciproc

marți, 21 noiembrie 2017, 11:55

18 milioane de români au acces la televizor. ”Publicul TV”.

Analiza veniturilor arată cât de întinsă este săracia.

60% dintre potențialii telespectatori au un venit mediu de sub 714 lei per membru de familie.

Sub 1.600 de lei este venitul a aproape jumătate (46%) dintre familiile de trei persoane care se uită la televizor

Consecința?

Două treimi din familiile de trei persoane adună mai puțin de 2.200 de lei pe gospodărie, adică sub  450 de euro pe lună!

Datele sunt chiar mai defavorabile decât cele de la INS.

Nu îți alegi să te naști sărac

Ele concordă cu statistica publicată în aceste zile de Eurostat: jumătate din copiii români, 49,2%, sunt supuși riscului sărăciei.

Ocupăm ultimul loc în Europa în privința protecției destinului copiilor.

Despre destin vorbim. Unii oameni consideră sărăcia o alegere, alții, o suferință din care se iese greu.

Dar toți ne întâlnim într-un punct: știm că sărăcia, cel puțin la copii, nu este o  alegere.

Nu îți propui să te naști într-o familie săracă.

Dar, odată crescut în condiții vitrege, condiția devine aproape destin. Studii nenumărate arată cum contextul social îți decide în mare măsură educația, locul de muncă, într-un cuvânt, viitorul.

1 din 2 copii din România este supus riscului sărăciei și excluziunii

Mai multe țări europene, inclusiv Bulgaria sau Ungaria, au crescut șansele acordate copiilor.

România le-a scăzut.

În schimb, ne mințim că suntem o țară de asistați social. Nu suntem, după cum demonstrează Valer Simion Cosma aici.

”Fără publicul PSD nu ne puteam integra în NATO și în UE”

Despre dezastrul adus de aceste cifre, deși nu le numește, vorbește europarlamentarul Sorin Moisă în scrisoare sa de demisie din PSD.

Păcat că e atât de lungă!

În fond, ceea ce-i reproșează Sorin Moisă lui Liviu Dragnea este exact trădarea interesului oamenilor în nevoie.

Moisă mărturisește că unul dintre motivele pentru care a intrat în PSD a fost încercarea de a-i ajuta pe cei care nu se pot ajuta singuri.

”Am simțit întotdeauna în plex disprețul sau chiar ura arătate de multă lume de pe partea dreaptă a spațiului public față de votanții PSD” Sorin Moisă, scrisoarea de demisie din PSD

În ciuda nesiguranței lor și în ciuda acuzei că se opun modernității, acești oameni au ales NATO, Europa și, în sens larg, alinierea României la civilizația occidentală.

Sorin Moisă face o observație fundamentală: ”Electoratul PSD a fost una dintre plăcile tectonice majore care au sprijinit re-occidentalizarea României în momente-cheie”.

Fără votanții PSD, România nu ar fi putut opta pentru Occident, căci ce poate face o mulțime dacă doi din trei oameni se opun?!

Moisă cere respect pentru acești oameni, după cum solicită respect pentru victimele Colectiv.

Demisionarul se declară șocat de inițiativa, chiar și nedusă până la capăt, de a sărbători printr-o sindrofie a șefilor PSD ziua de naștere a lui Liviu Dragnea, chiar când se comemorau doi ani de la tragedia Colectiv.

Motive de speranță

Moisă pleacă, Dragnea rămâne.

Și nici Liviu Dragnea nu e miezul problemei, căci ar fi nedrept să atribuim unui om nerealizările sau ura partizană. Ura care continuă să dividă.

Cu aceste cifre ale subdezvoltării naționale, mai e loc pentru speranță?

Da, așa cum sună o foarte pragmatică explicație.

„Ceea ce adesea obturează unghiul speranței este un fel de amnezie colectivă, care ne face să uităm cât de departe am ajuns, pe măsură ce străbatem deznădăjduiți cu privirea la cât de departe trebuie să mergem”.

E un pasaj din cartea scriitoarei Rebecca Solnit.

”Amnezia duce la disperare în multe feluri. Status quo-ul ar dori să credeți că este imuabil, inevitabil și invulnerabil. Iar lipsa de memorie a unei lumi în schimbare dinamică întărește pesimismul. Cu alte cuvinte, când nu știi cât de multe lucruri s-au schimbat, nu vezi că se schimbă sau că se pot schimba”.

Găsiți recenzia cărții pe brainpicking.com.

România s-a schimbat și se schimbă.

Important e să cântărim progresul nu cu măsura fixă a geometriei, ci cu înțelegerea sinusoidei biologice. Orice societate avansează pe un drum zigzagat, cu avansuri, reveniri și, din nou, elemente de progres.

Fără cuvinte mari, realist vorbind, ce este speranța?

Solnit crede că speranța nu e legată nici de optimismul nefondat și nici de pesimismul dezgustat.

Speranța nu e certitudinea că orice-vom-face-va-fi-bine. Și nici ideea că indiferent-ce-vom-face-va-fi-rău.

Nu, nu e!

Speranța este convingerea că ceea ce facem contează, chiar dacă nu știm cum și când va conta.

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentarii (82)Adaugă comentariu

Andrei F  •  21 noiembrie 2017, 12:23

Ca sa va speriati...Sunt de acord cu dumneavoastra!!!!Dragnea nu este ce se doreste...Dreapta este nemultumita-cum altfel?- dar nici stanga nu se regaseste intr-un Dragnea prea moale...Deci sa va asteptati la un DRAGNEA.2...Poate un Plesoianu,poate un Stefanescu...Eu as opta pentru un Mircea Diaconu...Si statistica dv. ar avea relevanta daca ne prezentati cum stateau lucrurile inainte de Dragnea...Desigur,cum sa va faultati singur?Dumnezeu a creat lumea doar in mandat PSD...A dat pesedistilor cele mai rele insusiri...Poate o sa se ocupe daca are timp si de partea dreapta....Ca doar stim de atati ingeri cazuti...

Constantinescu Mihai  •  21 noiembrie 2017, 12:24

In grafic apare 20% sub 263 ron, 12 % pana la 361 si cate 14 % pana in 556 si 714. Nu rezulta 60% sub 714 ron? (in articol scrie 65%). poate am gresit eu cifrele...

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2017, 12:25

@Constantinescu Mihai: aveti dreptate, scuze, vorbim despre 60%. Aproape doua treimi.

Ion  •  21 noiembrie 2017, 12:38

Este fantastic faptul ca am devenit slujitorii functionarilor publici si ai celor din guvern-parlament. Este incredibil ca ne persifleaza in fiecare zi , ne mint in fiecare secunda, ne fura la fiecare respiratie si apreciaza ca normal (uneori neagă) aspectul ca un procent atat de mare din populatia tarii traieste cu 15o de euro pe lună , in tara care este membra UE de peste 10ani. Mi.e greata de acest sistem si desi imi iubesc tara, prefer ca de la anu sa imi cresc copilul intr.o parte a Europei pt care oamenii contează. Nu am 2 vieti si chiar daca as avea, nu accept ca niste desfranati de pe Dambovița sa isi bata joc de vietile mele... Iar acea tara ar putea fi Vestul tarii. Acolo macar exista bun simt. In capitala Dâmboviței nu mai există.

Andrei F  •  21 noiembrie 2017, 12:39

Si ma scuzati,dar daca este adevarat ca acest domn Moisa este ACUM independent dar se vrea in PP cum mai ramane cu durerea care o resimtea pentru electoratul de stanga? Pentru conformitate:”Am simțit întotdeauna în plex disprețul sau chiar ura arătate de multă lume de pe partea dreaptă a spațiului public față de votanții PSD”...Pote gasiti un ,,apostol,,mai adevarat nu unul presupus bun doar pentru ca este contra lui Dragnea.... Sorin Moisă, scrisoarea de demisie din PSD,,

Tonyss  •  21 noiembrie 2017, 12:39

De declarat oricine poate declara orice, asemenea statistici ar trebui facute pe date serioase de la ins, ministerul muncii....nu pe ce declara x sau y, fara sa mai punem la socoteala ca-n Romania nu mai sunt 18 milioane de ani de zile - cel putin 3-4 milioane sunt plecati din tara din totalul de 20 de milioane.

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2017, 12:45

@Tonyss: de acord cu dvs. ca cifrele difera, de aceea am si amintit ca acestea pe publicul TV atesta o saracie mai mare decat cele de la INS. Insa, atentie!, orice statistica am folos, rezulta un procentaj urias din populatia tarii care traieste in saracie si risc de excluziune. http://adevarul.ro/news/societate/realitatea-tragica-saraciei-romania-tara-raporteaza-cea-mai-mare-crestere-economica-ue-1_5a13e9cf5ab6550cb860408d/index.html ------------------- https://ligaoamenilordeculturabontideni.blogspot.ro/2017/10/cel-mai-popular-fake-news-din-romania.html?m=1

viorel  •  21 noiembrie 2017, 12:56

Stadion nou in Stefan cel Mare. Inca o dovada a inconstientei si lipsei crase de responsabilitate a politicienilor. Stadionul Arena Nationala, investitie de 250 milioane de euro, este prost administrat, subutilizat si genereaza pagube si atunci ce se gandesc politicienii nostri!!! Sa continuie batjocura generalizata si sa mai faca inca 4 stadioane noi in Bucuresti, in numai 2 ani, folosind ca pretext cateva ore de antrenamente ale unor echipe participante la turneul final din 2020. Deci se fac 4 stadioane noi, nu pentru jocuri ci doar pentru antrenamente!!! Este o *** imposibil de gasit in alta tara UE! In plus, stadionul din Ghencea se construieste dupa ce armata a dus la ruina actuala arena si atunci in loc sa plateasca vinovatii se face un stadion nou, gigant, cadou pentru netotii din MApN si CSA, pe care nu va avea cine sa plateasca ca sa joace. La Dinamo la fel, in mijlocul orasului, pentru o echipa care strange maxim 2-3000 de spectatori se face un stadion de 25.000 de locuri, oferit cadou MAI, care la randul sau il va ceda fratilor negoita, conform ordinelor de partid. In cotinuarea strategiei de irosire a banului public se construieste si noul Giulesti, pe care nu va avea cine sa joace. Deci cu Arena Nationala subutilizata, Bucurestiul, oras care arata jalnic, mai arunca pe apa sambetei 150 milioane euro, pentru patru stadioane noi, care in plus vor fi administrate de catastrofele de la MApN, MAI si Min Transporturi, proband inca o data incompetenta, interesele ascunse si inconstienta guvernanti

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

catalin calin  •  21 noiembrie 2017, 12:56

ati facut aceste calcule si in perioada portocalie ???? cam ce rezultat a rezultat ???

Basencu  •  21 noiembrie 2017, 12:58

Cum ai demarcat ,,publicul PSD” ? Cum l-ai apreciat la 65% cand el apare în grafic cu 90 % ? Cei 10 % sunt cei bogați care fac filozofie. Tin televizorul deschis pe un canal doar să alunge linistea de mormant din casa dupa plecarea copilasilor la studii in SUA, Marea Britanie, Germania. I-au trimis în strainatate ca le pasa de copii în general si de scoala romaneasca in special, in sensul ca le-a lasat si sarantocilor loc in facultati prin plecarea lor. Nu se mai intorc, asa ca ce dracu stimul sa mai platesti taxe sa ai. Eu am facut politica de stanga pana cand a fost condamnat Dragnea. Cum nu am inteles de ce, am asteptat lumina de la sentinta Liviei Stanciu, ca un bugetar care nu avea dreptul sa faca politica trebuia sa lamureasca un membru de partid cum sa -l convinga pe un ,,x” sa aleaga Prima Tv si nu la National Tv. Cum cea care trebuia sa ne lumineze a plecat la CCR, fara sa - si motiveze solutia, am lasat-o dracu de politica. Asa ca va doresc sa scrieti si ceva de sport și sa asteptati noile alegeri cand PSD -ul va depasi în alegerile parlamentare,singur, procentul de 50 - 60 %. Sa traiti.

Alex Pau  •  21 noiembrie 2017, 13:03

si atunci vin si intreb: de ce suntem mai concentrati pe conditiile din penitenciare decat pe cele din scoli? de ce cheltuim atatia bani cu niste infractori in loc sa le cheltuim pt educatie gratuita ? avem atata grija de infractorii aia care in mod direct distrug destinele unor copii,ai lor sau ai victimelor lor.

MarinIon  •  21 noiembrie 2017, 13:10

Statisticile oficiale pot fi inselatoare, cei 20% cu venituri de 50eur pe luna nici nu ar avea cum sa fie in viata, pentru ca nu ai cum trai in romania cu 1,6 eur/zi. Dar, sunt multi la tara care practica agricultura de subzistenta, sunt altii care apar in statistici ca locuiesc in romania dar castiga bani in afara si-si intretin si familiile, sunt destui care muncesc la negru mai ales in constructii, sunt pensionarii care sunt ajutati de copii, etc.. Ce este trist este ca acel curent anti-comunism si anti-psd de acum 15-20 ani s-a stins si ni se pregateste un nou comunism, deja se cam trage linia prin europa cam prin zona vechii cortini de fier. Iar a fi comunist sau anticomunist nu tine doar de saracie, ci mai ales de educatie.

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2017, 13:11

@MarinIon: da, nici o statistica nu are acuratete deplina, dar nimic nu da imaginea unei societati precum acest instrument imperfect. Si, oricum am lua-o, suntem pe ultimul loc in Europa la acest capitol, e timpul sa ne implicam, sa imbinam lehamitea cu actiunea si sa nu abandonam ideile democratice. Suna a militantism desuet, de acord :-) Insa am zis-o mai direct.

madalin  •  21 noiembrie 2017, 13:29

totul se rezuma la umor atunci cand in boxe se aude manele cand ne suportam sefi si patroni lasand capul in jos si cu dintii inclestatii cand aruncam cu votul nostru la gunoi cand aceptam sa ne uitam la stirile de la ora 17 si lista ar putea continua din pacate asta e tara noastra pe care o aceptam asa

Ion  •  21 noiembrie 2017, 13:41

@Catalin. Hai sa incepem prin a lupta pt democratie, incepand de azi, prin aceea ca GSP.ro sa nu mai cenzureze commenturile cititorilor. Indiferent ce spun acestia. Gsp.ro este un spatiu public, iar comentatorii sa raspundă pt tot ceea ce scriu acolo... libertatea cuvantului este baza oricarei democratii, nu Cataline ?

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2017, 13:42

@Ion: nu, democratia nu inseamna sa lasi sa se propage limbajul urii si sa intorci capul. Nu inseamna sa fii rasist, xenofob sau sa instigi la violenta. Si nu inseamna sa calomniezi si sa discriminezi. Aceste lucruri sunt moderate de colegii mei. Si ceea ce rezulta nu e mai putina democratie, ci mai multa. Mai mult dialog, aprins uneori, critic la adresa noastra, insa dialog democratic. E un lucru nenegociabil pe acest blog si pe siteurile gsp. Multumim!

Ovidiu  •  21 noiembrie 2017, 13:44

Vrajeli, balarii, tontolanii.

sile  •  21 noiembrie 2017, 13:49

Ma indoiesc ca publicul PSD a ales modernitatea din moment ce sustin hotia cu fiecare ocazie ivita, iar domnia legii e pentru ei o sperietoare in 2017... N-am urmarit campaniile PSD, dar probabil electoratului sau traditional i s-a vandut UE sub pretextul ca o sa le vina mai multi bani (sub diverse forme).

radu  •  21 noiembrie 2017, 14:06

sincer sunt surprins atita bla bla pentru un om angajat al unui fost securest care incerca sa ne spele pe creiere ...

un la fel de anonim  •  21 noiembrie 2017, 14:07

dincolo de dezastrul numit saracie, la orizontul Romaniei se prefigureaza cu adevarat apocalipsa. adevarata apocalipsa. in Romania sunt per total 6 milioane de angajati legal sau la negru. daca scazi bugetarii (cca. 1,5 mil.) te alegi cu o masa de max. 4,5 mil. de salariati. din astea, 1 mil. cel putin sunt oameni su studii, ceea ce presupune ca in tara asta muncesc efectiv 3,5 mil. de mecanici, zidari, cosntructori, salahori, instalatori, asistente si ce mai vreti. in 10 ani de ue, din Romania au plecat 4 mil. PATRU MILIOANE. pe 15 milioane vechi cam cu cat ii platim pe astea 3,5 mil de viitori posibil pensionari fara pensii speciale, cat timp ii mai putem tine pana ajungem pe cota de avarie? tragedia viitoare a romaniei este ca ramane in ritm accelerat fara fraieri. o tara cu pensii speciale. iar cand totul este special, nimic nu mai este special. p.s. ai dreptate! in trenul numit romania cu 15 mil de calatori, saracia este supapa de presiune defecta pe deschis sistemului de franare pe aer.

addriann  •  21 noiembrie 2017, 14:09

Felicitari pentru articol ! Este un subiect EVITAT de ( aproape) toata lumea, chiar daca lupta contra saraciei ar trebui sa fie prioritatea nr.1 in Romania... Tema este dezbatuta foarte amplu de David Landes in ,, Avutia si saracia natiunilor". Iar una dintre multele idei ar fi ,, Dacă un anumit grup este îndeajuns de puternic încât să-şi manifeste autoritatea asupra altuia şi dacă are ceva de câştigat din asta, o va face cu siguranţă. Chiar dacă statul s-ar abţine de la agresiuni, companiile şi oamenii nu vor aştepta nicio permisiune. Mai curând, vor acţiona conform propriilor interese, antrenându-i şi pe ceilalţi, inclusiv statul. Iată de ce imperialismul (dominarea unui grup de către altul) a existat dintotdeauna " ...

Alan  •  21 noiembrie 2017, 14:11

450 euro per familie / pe an, pe luna, pe zi? In graficul prezentat in articol aceeasi omisiune. Deranjant :-)

Hombre  •  21 noiembrie 2017, 14:11

Nu stiu daca alegatorii PSD au fost oamenii saraci, din datele de-acum 1 an poti vedea ca sunt multi tineri care au votat PSD, si mai ales multi bucuresteni. Si cred ca nu exista o imagine mai graitoare a dispretului PSD fata de romani (si chiar fata de proprii alegatori) decat GUVERNUL pe care l-a numit in fruntea tarii. Uitati-va la proprii lor ministrii (niste catastrofe incompetente) si la grobianismul primului ministru. Astia sunt la pupitrul de comanda al tarii si inca n-au habar pe ce butoane sa apese.

Ion  •  21 noiembrie 2017, 14:19

@Catalin. Nu !!! Nu!!! Nu !!! Libertata cuvantului nu se negociaza dl. Catalin !!! Libertatea cuvantullui intr-o democratie sanatoasă inseamna sa spun ABSOLUT orice vreau , cum vreau si cand vreau....iar pt asta sa fiu sanctionat daca incalc reguli, legi sau coduri !!! Libertatea cuvantului nu se negociaza !!! CENZURA nu există intr.o tară normală , democrată cu adevarat!!! Cenzura nu este solutia!! Cenzura ne intoarce in Vechiul EV, ne intoarce inainte de 89, ne intoarce la Inchizitie, etc... Da, pt injurii pot fi sanctionat, pt rassism pot fi pedepsit, pt orice spun inafara legii , exista măsuri coergitive !!! Dar nu CENZURA !! Asasinatul este forma supremă a cenzurii!!

Raul  •  21 noiembrie 2017, 14:23

Pe bune? Esti bolnav...pe cuvant.

last_moromete  •  21 noiembrie 2017, 14:24

Tablou de pesimist: Sărăcia ca fenomen de masă este o caracteristică istorică a românilor, a cărei origine coboară mult în Evul Mediu. Că puţinii ani de apartenenţă la U.E. n-au produs îmbunătăţiri majore, era de aşteptat. Erau interesante nişte cifre care să ne dea o idee în privinţa proporţiilor eventualelor progrese. Îngrijorător este faptul că acele două treimi pesediste despre care vorbeşte dl. Moisă nu există. Peste jumătate din populaţia României a abandonat orice conexiune cu "jocul" democratic şi nu se oboseşte nici măcar să pună o ştampilă din 4 în 4 ani. Luaţi orice carte de istorie care vorbeşte despre perioada interbelică, citiţi cauzele ascensiunii extremismului şi vedeţi dacă astăzi lipseşte vreuna. Şi nu vorbesc doar despre România, ci despre spaţiul european. "Populaţia care dispune de cel mai ridicat nivel de reproducere şi care izbuteşte să-şi transmită valorile este cea care triumfă." zice un personaj informat al lui Houellebecq. Europa moare demografic, cultural, politic, social. Să facem ceva, spune dl. Tolontan. De acord. Concret însă, ce?

Alex  •  21 noiembrie 2017, 14:26

Catre site admin Tolo.ro. De cateva zile de cand accesez site-ul tolo.ro de pe telefoane ori tablete sunt redirectionat din cand in cand catre linkul de mai jos. Este putin probabil ca toate device-urile mele sa fie virusate. Dar are fi bine sa va verificati serviciul de hosting. O zi buna. https://iphone.newsupermarket.net/index.php?isp=Exponential-E%20Ltd.&voluumdata=deprecated&eda=deprecated&cep=jCv6Tm8uGXad1sn4-0-THGkSmqqAdEV0mHx14bf6mlBy-MBI1u5Lp2jlyojTM4geyvd08vT7UEsfsyTJwWSgYqH6JLZu9W4ZHveNOuhqaLgRXAzDdjpSQwCHMvectNiPFhA1l01kXAVr4WyFjiTnFI0OaSza_pBVEfTQ2tm2CHu8DLl757LW3cGMP2NM6OoGISExZlBHw8FcncKFv06BGJ0Ox-rm9tHeb0yG7KxKZYI&duf=&fctf=167.98.18.68&a8rcv=997731&31to=GB&j8n=1511266763&9a8=tolo.ro&flag=0&succ=1

Radu_pnt  •  21 noiembrie 2017, 14:28

Publicul PSD nu e vectorul principal al aderarii NATO si UE. Intreaga populatie a vrut asta (2 din 3 e putin cam fortat raportul.Nu stiu cand a avut PSD peste 60%). Insa Publicul PSD prezent (40% din cei prezenti la vot nu din total populatie) a muscat din propaganda mincinoasa si veninoasa a unor mari INFRACTORI dovediti in presa (cel putin) pe care i-au ales sa ne guverneze. Au ales sa fie complicii hotillor pentru o cota parte minuscula (acea mita electorala...marirea venitului), cota parte ce se vrea a fi negativa ( papa inflatia TOT si ceva mai mult) cat de curand!

bogdan  •  21 noiembrie 2017, 14:38

@Catalin Tolontan - "nu, democratia nu inseamna sa lasi sa se propage limbajul urii si sa intorci capul. Nu inseamna sa fii rasist, xenofob sau sa instigi la violenta. Si nu inseamna sa calomniezi si sa discriminezi" Stimate domn, va rog sa comentati afirmatia de mai sus (ea aprtine unui classic in viata, unui campion al politically correctness. dr. Jekyll este numele sau), in oglinda cu "da, libertatea de expresie inseamna inclusiv a batjocori, a lua in bataie de joc". Acest din urma enunt apartine unui alt campion al corectitudinii politice, pe numele sau Mr. Hyde). Acest al doilea aforism a fost scris cu ocazia evenimentului Charlie Hebdo, autorul aforismului sustinand cu acea ocazie libertatea de expresie, in toate formele si nuantele sale. Chiar daca una dintre forme era aceea a sodomizarii unui personaj sfant dintr-o anumita religie. Vezi comentariul de la 17:12 https://www.tolo.ro/2015/01/09/ei-sintem-noi/#comments

Man on the Silver Mountain  •  21 noiembrie 2017, 14:40

Domnule Tolontan, pe scurt: o tara care nu investeste in copiii ei si nu ii protejeaza ferm chiar si de inconstienta parintilor, nu are viitor. Saracia unei familii, atata timp cat tara incurajeaza si sustine dezvoltarea personala a copiilor ei nu mai conteaza. Tu ca parinte poti sa fii si sa ramai sarac atata timp cat copilul tau creste frumos, este independent de parinti chiar de la 14-15 ani si are sanse sa reuseasca in viata. Iar asta nu se poate face decat intr-o tara care isi protejeaza copiii ei, cum am zis. Din pacate multi care alcatuiesc procentele aduse in articol, fie ei bogati sau saraci , considera copiii ca pe cea mai de pret avere a lor. Copilul nu este si nu poate fi o avere a ta. Niciodata.

Andrei F  •  21 noiembrie 2017, 14:45

Tolontan:,, Aceste lucruri sunt moderate de colegii mei.,,....este vorba de discursul urii....Pai uite exemple graitoare de aici...Comentariile @Hombre,@sile....Eu nu pot spune nimic de cineva de dreapta - ministru sau nu-pentru ca apare ca nu prezint dovezi sau fac acuzatii nedovedite sau sunt troll...Tot ni se vorbeste de democratie...Unde o fi fost pana acum sau este un concept nou care se aplica doar PSD?

Constantin  •  21 noiembrie 2017, 14:52

”Electoratul PSD a fost una dintre plăcile tectonice majore care au sprijinit re-occidentalizarea României în momente-cheie”- este cea mai mare prostie pe care am auzit-o de ceva ani incoace. Electoratul PSD este format in mare parte din *** functionali care habar nu au ce e aia UE si NATO si cu ce se mananca chestia asta. Faptul ca la un moment dat ei au fost "de acord" cu re-occidentalizarea ROmaniei se datoreaza faptului ca baietii astia au sperat la pomeni si salarii de 2000-3000 de EUR primite pe nimica de la UE si NATO. Doamne cate tampenii poate sa debiteze unii. Daca erau asa "de acord', atunci progresau si eu si nu mai stateau cu mana intinsa la stat, mai ales ca azi, chiar si un necalificat poate sa ia drumul Occidentului sa-si faca un rost in viata. Am vazut si cunoscut destui votanti PSD la viata mea, stiu ce spun.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cris  •  21 noiembrie 2017, 14:55

Ion , tu esti fie nescolit, fie scolit dar cam fara rost. Pai, cine ti-a spus tie ca libertatea cuvantului este absoluta, neingradita? Nu ai pus si tu mana pe un manual de drept? Sau macar pe Constitutie si pe Conventiile internationale, sa vezi ca libertatea este un drept a carui exercitare este intotdeauna conditionata de protejarea demnitatii tertilor (vz, de exemplu, art. 30, alin. 1 si 2, raportat la alin. 6 din Constitutie etc.). Nu va mai arogati dreptul de libera exprimare, daca nu ii cunoasteti intinderea!

Cris  •  21 noiembrie 2017, 15:01

Iar moderarea comentariilor, in scopul inlaturarii acelora care defaimeaza si discrimineaza, nu reprezinta cenzura in sensul aratat de tine. Dompotriva, o atare moderare este obligatorie pt media online, altminteri este pasibila ea insasi de sanctiune juridica pt fapta proprie de defaimare asumata/insusita prin nemoderarea comentariilor defaimatoare (jurisprudenta este vasta in acest sens, eu insumi castigand o sumedenie de procese cu un astfel de obiect - raspunderea editurii online si a administratorului siteurilor pt nemoderarea comentariilor defaimatoare si cu efect discriminatoriu).

PSDragnea  •  21 noiembrie 2017, 15:15

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Bogdan  •  21 noiembrie 2017, 15:34

Andrei F - bravo! chiar si-asa! Domnule Tolontan, de ce formularea "catastrofe incompetente" aruncata pe obrazul Guvernului Romaniei nu este considerata "limbaj jignitor"? E dovedita in vreun fel afirmatia unui alt commentator "publicul PSD a ales modernitatea din moment ce sustin hotia cu fiecare ocazie ivita, iar domnia legii e pentru ei o sperietoare in 2017"? Nu este oare si ea jignitoare la adresa a sute de mii de conationali de-ai nostril? Andrei F - iti sugerez sa ii dai in judecata pe cei doi comentatori, dar si pe moderatorul blogului, intrucat tolereaza in spatial public astfel de alegatii. Pai, ori suntem politically correct, ori nu mai suntem...

haideusicfr  •  21 noiembrie 2017, 15:38

Nu inteleg totusi ce legatura are Dragnea cu nivelul de trai al nostru. In politica romaneasca sunt cateva gasti.Care se succed una alteia. Si-si pregatesc dosare. E cel putin suspicios cum apar dosarele lui Dragnea. Daca maine va fi altul oribilele coalitii ii vor arata acestuia dosare. Vor scormoni in trecutul acestuia si cu siguranta vor gasi ceva. E scarbos de urat, cei de la Putere nu pot gandi nimica altceva decat cum sa raspunda acuzatiilor.

Vladimir  •  21 noiembrie 2017, 15:39

Ok, votantii PSD nu exista, la fel si votul. Sa spui ca au contribuit la "Occidentalizarea" Romaniei este horror. Am stat pur si simplu in fata lor, iar acum se vede. Flancul Estic!

haideusicfr  •  21 noiembrie 2017, 15:39

Si de Sarbatori pe anumite canale tv se barfeste si in zilele de Sarbatoare. care ar trebui sa ne unseaca si nu sa ne dezbine.

Ion  •  21 noiembrie 2017, 15:52

@Cris. Îhî! Da! Sunt liber sa spun ce, cum , cand si unde vreau... Daca incalc prin cuvânt ,.... orice lege, regula, cod, constitutie sau alte acte normative, atunci sa fiu pedepsit !!! Dar nu imi lua libertatea de exprimare !!! Nu imi baga pumnu in gură !!!

m_d  •  21 noiembrie 2017, 16:18

Si eu am simțit în plex ura față de votanții PSD. Ei sunt doar o masa de manevra usor de zapacit, majoritatea pensionari amarati sau oameni bolnavi (poate si lenesi) care se bazeaza exclusiv pe ajutorul social. Nu e vina lor, atat pot, atat li s-a spus ca e voie. Asa gandesc si eu, cu deosebirea ca nu electoratul psd a decis ca România sa o ia spre Occident, TOATA TARA A VRUT ASTA. De decis au decis altii. Electoratul respectiv si-a urmat orbeste liderul, asa cum se pare ca face mereu, chiar si atunci cand e evident ca liderul face numai nenorociri...

Andrei F  •  21 noiembrie 2017, 16:30

@Vladimir • 21 noiembrie 2017, 15:39 Domnule cred ca ai avea dreptate daca ai fi inlocuit un singur cuvant....Dumneata spui:,,votantii PSD nu exista, la fel si votul.,,Eu pot afirma ca votantii lui Basescu nu se mai recunosc...Si cate diferente sunt aici si cate consecinte...Sa spunem ca ancheta Teldrum este corecta.Ne spune ca Dragnea ar fi folosit Guvernul si Consiliul Judetean ca un bun al statului sa ajunga la el prin firma la care ar fi si el...Deci uite cat de intortocheat este!Basescu si-a tras o casa de la Primarie pe persoana fizica si ce sa vezi nimanui nu i se pare dubios...A luat un telefon cu televiziunile de fata!Si?Ba in plus ...Ancheta s-a facut ca multe din cazul Udrea cu un procuror care dadea NUP pana sa apara plangerea!Mai mult jurnalistul care ne gazduieste a avut de tras chiar din cauza lui Basescu care l-a atentionat public in privinta Galei Bute....Dragnea si ai lui ameninta cumva un jurnalist si nu am aflat eu?Din contra !Jurnalistii servesc Parchetului in cautarea faptelor lui Dragnea.Un lucru care in sine nu este rau!Dar nu este evident ca este in sens unic?Sa va vorbesc de oameni de dreapta sau din societatea civila care au ,,comis-o,,?Si presa uita?@Bogdan As avea soarta sefului de la Iasi care a crezut ca face el dreptate chemand televiziunile sa filmeze cum asfaltul nu are grosimea specificata si este asezat si pe balega...Sa ne intrebam de ce procurorul Iacobescu dupa ce a fost indepartat din sistem si dupa ani s-a vazut ca avea dreptate,de ce nu are el curaj sa dea pe cineva in judecata...Cine sa-l apere din Societatea Civila?Acei jurnalisti care il faceau nebun?...

almaviva`  •  21 noiembrie 2017, 17:56

Electoratul PSD nu are nici o legatura cu presupusa aliniere politica pro-occidentala a Romaniei. Din contra, gloatele imbecilizate si abrutizate care strigau in 1990 "Noi muncim, nu gandim", "Afara cu strainii din tara" si "Moarte intelectualilor" reprezinta alegatorul PSD-ist de rand.

CostelTudor  •  21 noiembrie 2017, 18:11

Tolontane , esti din ce in ce mai PENIBIL !!! Lasa BA politica si ocupa -te de sport , dar de sport nu de fcsb !

Sasa  •  21 noiembrie 2017, 18:19

Occidentalizarea Romaniei s-a realizat in primul si in primul rand datorita celor 3 milioane de romani plecati la munca in strainatate. Iar cele 3 milioane de romani plecati in strainatate provin in marea lor majoritate din patura pe care o pomeniti. Banii trimisi acasa au propulsat economic Romania - e o mare diferenta in Romania de azi si cea din anii 90 - si au schimbat mentalitatile celor de acasa. Din pacate, aceasta migratie, care ne-a ajutat enorm, o sa fie si principala problema a Romaniei viitoare. Cei plecati, in marea lor parte tineri, s-ar putea sa nu se mai intoarca. Golul demografic pe care il lasa (ei + copiii lor) nu cred ca o sa fie umplut. Am o gramada de rude plecate, care nici macar nu si-au mai inregistrat copiii in Romania (practic, copiii nu mai sunt cetateni romani, iar in multe cazuri nici nu au apucat sa invete romaneste).

sermavel  •  21 noiembrie 2017, 18:44

"În ciuda nesiguranței lor și în ciuda acuzei că se opun modernității, acești oameni au ales NATO, Europa și, în sens larg, alinierea României la civilizația occidentală.' Hai sa nu ne ascundem dupa cires, oamenii PSD-ului nu au ales NATO si UE, ca nu au fost intrebati, nu a fost referendum pt. aderarea la NATO si UE. Ei au votat saracia, hotia, minerii care vin si ciomagesc oamenii, coruptia... Ei au votat devalizarea tarii, inapoierea, pentru ca trebuie sa fii prea *** sa nu-ti dai seama ca, votand Iliescu (pentru ca a mancat salam cu soia) si nu Ratiu, aplaudand minerii, votand comunistii si baronii locali sau nationali ajungi la sapa de lemn! Isi merita cu prisosinta soarta, chiar nu am compasiune pentru ei. Sa zaca in troaca in care le place sa se scalde. Nici nu are sens sa ii destepti, pentru ca le place sa fie prosti si impotriva prostiei, zeii insisi lupta in zadar. daca ei nu ar fi avut drept de vot (cum ar fi normal, sa fi fost vot cenzitar; daca nu contribui la avutia nationala, atunci cum sa ai drpet de vot, sa votezi, direct sau indirect, cum se cheltuieste ea?) eram departe acum si o duceau si ei mult mai bine. Dar ei sufera de sindromul Stockholm, PSD fiind calaul!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F  •  21 noiembrie 2017, 18:44

@almaviva` • 21 noiembrie 2017, 17:56 Una din doua...Ori sunteti o persoana foarte tanara ori nu erati atunci in tara...Cei care faceti referire au dat cel mai mare vot din Romania de dupa 89!!!85% si asta insemna 12 milioane de oameni.Altfel refuz sa cred ca o persoana democrata ,invatata...poate spune ca 85% din oameni au gresit si dv. aveti dreptate.Undeva este o prapastie...Intotdeauna invingatorul are dreptate in democratie.Chear si atunci cand moda insemna altceva...La fel si democratia...

ticbis  •  21 noiembrie 2017, 18:52

Am ramas siderat citind acest articol, nu pentru ca datele prezentate n-ar exprima realitatea crunta a societatii romanesti reale (se cunosc de mult), ci pentru maniera in care au fost rastalmacite acestea. Cateva dintre explicatii si concluzii sunt de-a dreptul colosale: Citez: "Ne mintim ca suntem o tara de asistati social" Da, este adevarat ca 2/3 dintre familiile din Romania traiesc cu 450 de euro pe luna, dar acestea reprezinta exact masa populatiei asistate social plus pensionarii de rand (exceptandu-i pe cei cu pensii speciale). E plina presa de mii de articole care au devoalat acest fenomen: romanii, cu sutele de mii, indeobste din zonele rurale prefera sa traiasca din acest acest ajutor social decat sa munceasca ca si salariati. Fara doar si poate, inseamna ca le place asa, ca le convine situatia asta pentru ei, pentru familiile si copiii lor. Nu vad unde e problema, din moment ce pentru ei este suficient? Habar n-aveti cat de multumiti sunt! Citez din nou: "În ciuda nesigurantei lor si în ciuda acuzei ca se opun modernitatii, acesti oameni au ales NATO, Europa si, în sens larg, alinierea României la civilizatia occidentala (...) Fara votantii PSD, România nu ar fi putut opta pentru Occident" Aici incepe sa ma doara mintea... pai astia au pus botul la o propaganda ieftina; asa cum acum voteaza pentru un kil de ulei si o galeata de plastic, asa au votat si atunci, pentru promisiunea ca NATO si UE or sa le dea ajutoare sociale marite de trei ori, ca asa e in Olanda sau in Danemarca!!! Altii au facut-o ca sa poata pleca din tara cu buletinul! Dar sa afirmi ca ai 2/3 dintre familii asistate social cu 450 de euro pe luna si ca astea au votat intrarea in UE si NATO pentru a se alinia la civilizatia occidentala, e de noaptea mintii!!! Pe astia ii doare la basca de valorile si civilizatia occidentala! Suntem o tara cu 6 milioane de salariati (dintre care aproape 3 mil sunt bugetari) si 5 milioane de pensionari, restul traiesc din ajutoare de la stat si alocatii. Cine n-a fost multumit a plecat si vor pleca in continuare, mai ales tinerii; cine e multumit a ramas, inclusiv multi dintre tineri. Un singur lucru ramane batut in cuie: regimul! Un regim ca cel condus de partidul PSD exact de asta are nevoie pentru a-si perpetua puterea si avantajele materiale pentru conducatorii lui si ceilalti din sfera lor sociala, economica si politica: de 2/3 dintre familiile din tara dependente de cei 450 de euro lunar si de copiii acestora asimiland aceasta dependenta inca din frageda pruncie. E la mintea cocosului ca daca 2/3 dintre familiile din tara ar fi castigat 4500 de euro pe luna, PSD-ul ar fi fost deja istorie acum! Nu in ultimul rand, faptul ca absolut toti cei 18 mil de romani ramasi in tara au acces la televizor (desi din statistici reiese ca n-au nici dupa ce bea apa si ca nici o banala aspirina nu-si pot cumpara), este pe deplin edificator. Va rog sa-mi scuzati postarea, dar de 15-20 de ani cu televizorul au reusit sa supuna acest popor. In ultimii 15 ani am fost martor la cateva scene uluitoare: o data cand, fiind invitat in casa unor cunostinte, pe la 11 noaptea gazdele mele nu se puteau dezlipi de tv-ul dat cu sonorul la maxim si setat pe A3 ascultandu-i cu o evlavie divina pe Gadea, Badea si Ciuvica in timp ce in dormitor baietelul lor de 7 ani avea 40 de grade febra si vomita intr-una; alta data, intr-o alta familie, copilul avea teza la scoala a doua zi si se ruga disperat de ma-sa si de tac-su sa-l ajute sa priceapa ceva din manualul cu care se chinuia in fata de ore bune, insa astia nu l-au bagat in seama patrunsi fiind de "ce bine le zice astia de la A3"! La urma urmei, despre asta vorbim, despre realitati (triste) si nu despre utopii precum "aspiratia catre civilizatie si democratie, catre valorile europene" Astea sunt vorbe goale, nu numai pentru poporul de rand, dar mai ales pentru partidul carora astia ii dau voturile in proportie de 90%. Putem suspecta PSD de orice, numai de pro-europenism occidental, nu! Viata a demonstrat asta si nu a inceput acum cu Dragnea, exemple sunt cu sutele de peste 25 de ani! Ne place sau nu, asta e realitatea din Romania! Asa ne-a fost dat noua sa fim... Romanii adevarati nu mai sunt astazi in tara... eu nu ma numar printre ei dar ii admir din toata convingerea mea si le urez sa faca o noua Romanie departe de mizeria de pe plaiurile noastre natale...

Bogdan  •  21 noiembrie 2017, 19:57

Buna seara, statistica dvs. este interesanta. Puteti sa faceti o trimitere la sursa datelor dvs.? Va multumesc

haideusicfr  •  21 noiembrie 2017, 19:58

Nu stiu cum a vrut "publicul"pSD-ului ,dar sunt niste adevaruri care trebuie respectate. In 2003 Romania a intrat in Nato (cea mai importanta realizare de dupa Revolutie!) sub I(liescu Presedinte.Prim-ministru era A. Nastase. In 2007 Romania a intrat in UE Cand Tariceanu era P_ministru .Guvernul era minoritar ,iar PDL-ul domnului Basescu a vrut sa-l dea jos. Prima conditie a intrarii Romaniei in UE a fost stabilitatea politica. Guvernul minoritar a fost sustinut de catre PSD-ul domnului Iliescu . Intarea Romaniei in Nato ne-a rupt definitiv si irevocabil de amenintarea rusa. Ce Romania sau Tarile Romane au avut-o de 1000 de ani! Intarea Romaniei in UE a deschis calea multor romani de a putea emigra legal sau munci cu acte in regula oriunde vroiau in Europa. In acelasi timp a "recomandat "Romania investitorilor straini europeni in special . Repet ,daca planul lui Basescu reusea cred ca nici acum nu era tara noastra in Europa. Nu sunt votant al PSD ,dar incerc sa fiu echidistant si impartial. Inca o alta "reusita "sa zic asa a fost cea a lui Ponta. El a ieftinit painea. Basescu scumpise alimentele prin ridicarea TVA-ului la 24 %! In tarile dezvoltate alimentele de baza au tva zero sau foarte mic . Painea noastra cea de toate zilele.... Sunt oameni pentru care a manca o paine zilnic este o problema.

Comentează