PSD vrea să legalizeze haiducia! Întrebare pentru deputata Andreea Cosma și pentru comisia Iordache: ”Dacă cineva vă fură mașina și televizorul din casă nu pentru el, ci ca să le dea la săraci, sunteți de acord?”

Explicații pe înțelesul politicienilor care propun să se dezincrimineze corupția când nu beneficiază autorul, ci altcineva

luni, 18 decembrie 2017, 12:12

În dezbaterea despre schimbarea legilor justiției lipsește o voce importantă.

Se aud procurorii, judecătorii, dar nu avocații.

Și, fără avocați, justiția e ca o masă cu două picioare.

Nu există dreptate decât dacă fiecare dintre cei acuzați are parte de cea mai bună apărare posibilă.

În această perioadă, apărarea tace.

”De ce nu vorbiți?”, l-am întrebat pe un cunoscut avocat pledant de penal.

Omul e solid profesional, un adversar al infiltrării serviciilor în justiție și lucrează onest pentru clienții săi.

”Tăcem pentru că, din păcate, organizațiile noastre profesionale de avocați au decis să nu intervenim în discuție. Deși ceea ce se petrece este foarte important și grav”, explică el.

Așa că ne roagă să nu-i dăm numele.

Avocatul spune că ”unele dintre schimbări sunt necesare și foarte utile”.

-Dați-ne un exemplu de schimbare utilă, vă rugăm.
-Propunerile legate de responsabilitatea magistratului. E necesară ca idee!

-Doar ca idee?
-Da, pentru că, în aceste zile, schimbările se fac prost și fără respectarea filozofiei dreptului. Iar multe dintre modificări sunt pur și simplu ridicole. Sunt greșite nu doar tehnica modificărilor, ci și fundamentul conceptual.

-Puteți explica?
-De pildă cerințele care li se fixează procurorilor când încep un dosar. Să anunțe și toate celelalte. Așa nu mai faci nici un dosar penal! Or, scopul legii e să apărăm ordinea socială.

-Deși sunteți avocat vă gândiți și la procurori?
-Nu la procurori. Ci la lege și la interesul public. Legea penală vine dintr-un bun simț al omului comun. Când legiferezi, nu trebuie să rupi această legătură cu intuiția comportamentului uman și cu interesul general.

Ziarul ”Adevărul” a scris ieri că ultima schimbare propusă de câțiva deputați PSD este aceea de a dezincrimina șpaga pentru altul.

Dacă trece modificarea, nu va mai fi corupție actul prin care îi favorizezi cu bani, bunuri sau servicii, pe alții, nu pe tine.

Deputata PSD Andreea Cosma, al cărei tată e condamnat pentru corupție, este unul dintre inițiatori.

Ce înseamnă schimbarea propusă pe înțelesul tuturor?

Există câteva cazuri cunoscute când instanțele au pedepsit corupția deși beneficiaseră și alții:

1. Exact așa au constatat procurorii DNA și a validat prima instanță că a făcut Elena Udrea în Gala Bute.

O parte din banii publici virați de la minister au fost pentru ea (concedii, postaci, acțiuni politice), iar altă parte pentru diferiți oameni: Tudor Breazu, Ana-Maria Topoliceanu și Rudel Obreja.

Verdictul nu e definitiv.

2. La fel s-a întâmplat în cazul Monica Ridzi, care nu a dus banii acasă, însă a plătit din ei știri la televiziuni pentru ea și pentru Elena Băsescu.

De ceva vreme există, printre politicieni, acest curent: ”Da’ ce, a furat, a dus el banii acasă?!”.

Fostul președinte Traian Băsescu este unul dintre promotorii acestei școli de gândire, când o deplânge chiar pe Elena Udrea, exact cu aceste cuvinte: ”A dus ea banii acasă?”.

Iar acum vor să legifereze fix în acest sens: să nu se mai pedepsească hoția din bani publici dacă infracțiunea a fost săvârșită pentru alții.

Ce spune avocatul?

”Această schimbare pe care vor să o facă este, îmi cer scuze, o mare prostie. Pentru că la baza oricărei infracțiuni stă afectarea unei valori sociale. În cazul unui funcționar public sau demnitar, valoarea socială este funcționarea normală a societății. Nu contează dacă tu perturbi funcționarea societății pentru interesul tău sau pentru interesul altuia. Efectul este același”.

Avocatul remarcă și faptul că orice jurist își dă seama imediat ”de absurditatea propunerii”.

De ce?

”Pentru că, dacă dezincriminarea ar trece în Comisia Iordache și, apoi, de vot, vor exista situații în care tu afectezi valoarea socială și ești pedepsit de lege și altele în care o afectezi la fel, dar legea nu te pedepsește. Asta nu se poate în drept!”.

De fapt, procedând astfel, societatea nu și-ar mai apăra interesul. Așa cum o locuință nu e protejată dacă închide ușa din față și lasă deschisă ușa din spate și ferestrele.

Poate că cea mai bună analogie care probează ridicolul interesat al propunerii Andreei Cosma și a colegilor ei este următoarea: semnatarii propunerii intenționează să dezincrimineze haiducia.

Dacă iei de la cel mai bogat dintre bogați, care este bugetul de stat, și dai la săraci, nu vei mai fi pedepsit!

Doar că uită ceva: ei nu sunt angajați acolo pe post de haiduci, iar banii pe care-i au la dispoziție sunt ai noștri.

Nu că ar gîndi așa, desigur.

 

 

 

Comentarii (108)Adaugă comentariu

coco  •  18 decembrie 2017, 12:39

romania e repetenta la toate capitolele institutionale, in curand vom asista si la destramarea ei, acesta tara va devenii istorie. e condusa de hoti, banditi si incompetenti si acestia o vor distruge

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 12:40

@coco: Nu vreti sa incercam sa incercam sa aplicam ceea ce a spus regele pe care, mai ieri, atata lume il gasea inspirational? El a spus: ”Cand vorbesc despre roamani, vorbesc despre mine”. Cu alte cuvinte, Romania e cum o facem noi, cand vorbim despre ea vorbim despre faptele noastre care o construiesc. Nimic nu e pierdut.

giovani falcone  •  18 decembrie 2017, 12:41

Incredibila manipulare......incredibila......pe de alta parte din tot articolul.......imi place poza Andreei......misto gagica......jos palaria!!

Niculae Moromete  •  18 decembrie 2017, 12:46

Parcă prea repede ai lăsat să treacă ideea răspunderii magistratului. Este o problemă fundamentală, că el , magistratul răspunde dacă greșește cu voie sau chiar fără voie! Ideea este ca magistratul să știe că are răspundere personală, că nu este și mai ales nu poate fi Dumnezeu! In atare situație, va fi dureros de personal să dai sentințe la ordin sau la plic!

jean alex  •  18 decembrie 2017, 12:46

Perfect! Sa stea si domnii avocati in siguranta si anonimi cum au stat si cetatenii la caldurica cand trebuia sa mearga la vot si totul o sa fie minunat! O tara de saraci si amarati fara coloana vertebrala - asta e Romania!! Cu o populatia activa care se simte protejata pentru ca are bani sa mearga la supermarket, deci, poate sa ramana nepasatoare la schimbarile din justitie, pentru ca nu ii afecteaza pe ei si oricum ei le stiu deja pe toate si nu se duc dupa fenta asta corporatista.

Luka  •  18 decembrie 2017, 12:56

Avocatii, domnule Tolontan, din asta traiesc. Nu toti sunt avocatii binelui si ai dreptatii. Marile pungasii au fost facute cu sfatul si obladuirea avocatilor despre a caror responsabilitate nu vorbeste nimeni. Dar este bine sa aflam si parerile lor.

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 12:57

@Luka: profesia avocatilor e sa acorde cea mai buna aparare oricarui om. Doar asa poate functiona societatea. Daca meserii precum avocatii, medicii, jurnalistii, profesorii, frizerii, taximetristii vor spune ”Eu nu lucrez, nu relatez, nu transport decat pe cine vreau si pe cine cred eu ca e corect”, atunci se surpa tot.

io  •  18 decembrie 2017, 12:58

d-le tolontan, nu mai linku-iti cu tot cu sursa de unde ati fost redirectionat - biziday. pe bune, nu sunteti pe facebook sa dati like si share... chiar, cand mai e cutremur de 10 grade?

doru  •  18 decembrie 2017, 12:59

@giovani falcone dezvolta ideea....esti cumva votant PSD?

FV  •  18 decembrie 2017, 12:59

Domnule Tolontan, afirmati in titlu ca PSD VREA sa... A FACUT asta sau numai un parlamentar a venit cu una din miile de propuneri nastrusnice care se fac in fiecare an? Apoi, mi se pare ca "analiza" e una pur manipulatoare fara prezentarea concreta a articolelor de lege, in vechea si noua forma. Cui va adresati, doar celor care nu gandesc si iau drept buna orice afirmatie? Cred ca ar trebui sa revedeti explicarea pe intelesul tuturor a schimbarilor, se intelege exact contrariul a ceea ce doriti sa ne transmiteti.

aLex  •  18 decembrie 2017, 13:00

Exemplu : Sa presupunem ca legile vor fi adoptate. In principiu ,o lista de 675 de fosti si actuali demnitari suspecti de coruptie vor fi beneficiari ai acestora. Sa presupunem ca un cetatean de origine straina , ce nu locuieste in Romania , fiind in trecere , ii rapeste pe cei 675 pentru a-i duce lui Dumnezeu ! Conform noilor proceduri , Dumnezeu ar trebui pus fata in fata cu victimele , fapt ce deja a avut loc dar nu in fata procurorilor! In exemplul de mai sus exista vinovati ?

Stely  •  18 decembrie 2017, 13:07

Aaa nu.. Giovanni falcone e *** sadea. Pana la urma îl poți numi și pesedist.si voi ăștia ca falcone,*** *** ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

argo  •  18 decembrie 2017, 13:17

sunt de acord sa se fure numai de la cei care întorc legea in favoarea bandiților.

Bogdan  •  18 decembrie 2017, 13:17

Pentru "domnul" avocat, al carui nume il ascunzi, atunci cand un avocat apara un criminal si/sau un hot, stie ca este vinovat dar totusi il apara, si nu poate sa depuna marturie impotriva clientului chiar daca aceste ii marturiseste adevarul. Deci despre ce vorbim? Hai totusi sa nu amestecam borcanele si sa lasam avocatii sa isi reprezinte clientii si atat!

bg  •  18 decembrie 2017, 13:17

Majoritatea parlamentarilor si guvernantilor nostri s-au obisnuit sa aibe un simt al acumularii de proprietati private, individuale, foarte dezvoltat si au o grija aproape maladiva de conservare lor, pe la rude, la prieteni. In schimb, cand vine vorba de proprietatea statului, cea comuna, publica sunt foarte indulgenti si le se pare firesc sa dispuna de ea dupa bunul plac si mai ales in folosul lor. Acum, ne aflam in momentul la care se legalizeaza acest comportament aberant sub masca transpunerii unei Directive europene, modificarea legilor justitiei, a codurilor penale. Asa cum sunt magistrati printre magistrati, asa sunt avocati si avocati. Figura reprezentativa si extrem de vocala in mass-media este senatorul si avocatul Serban Nicolae, secondat de av. Maria Vasii, col. Abraham, av. Alice Draghici, av. Daniel Ionascu, care ne spun seara de seara cum justitia abuziva, nedreapta, discretionara, corupta de la noi va fi indreptata prin aceste modificari. Ei se prezinta ca impartiali, nu au dosare, nu au interese personale, dar nu spun ca este un bun prilej sa-si scape proprii clienti din mainile justitiei. Chiar asa prosti ne cred? Daca renuntam la justitie o sa jungem la legea talionului, ochi pentru ochi, dinte pentru dinte...

Steaua1986forever  •  18 decembrie 2017, 13:17

In tara in care 99% au conceptul "nu a furat de la tine, a furat de la stat, adica de la nimeni, deci e in regula, ce tot tipi asa" toate aceste idei povestite de dumneavoastra o sa fie imbratisate cu drag de majoritatea romanilor. Pentru asta e de vina perioada 1945-1989 in care furatul "de la stat" a fost ceva uzual, normal si indicat chiar.

io  •  18 decembrie 2017, 13:19

Stely • 18 decembrie 2017, 13:07 "si voi ăștia ca falcone,***!", nici asta nu e hatespeech? si indemn la violenta? e tot ironie? acu cateva zile va laudati ca nu gasesc asa ceva pe tolo.ro desi eu sustineam ca sunt chiar frecvente astfel de comentarii. modereaza colegii din 2 in 2, dupa cum pot si dansii.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

zoli  •  18 decembrie 2017, 13:24

Ce ziceam cugeneralizarile? propozitia de la sfarsit exact asta este si e mai generalizatoare si mai cu impact decit ce reprosati unui comentator mai devreme. Nu va faceti meseria bine asa si nici nu recunoasteti ca sunt si politicieni care si-o fac bine. Pacat de articol ca-si pierde sensul si devalorizati informatiile importante din el.

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 13:25

@Zoli: scuze daca n-am fost clar, dar nu e nici o generalizare, ma refer la cei aprox. 10 care au initiat schimbarea de lege, despre ei discut aici. Si despre comisia Iordache, cu celelalte schimbari pe genunchi.

ana  •  18 decembrie 2017, 13:29

Inca nu v-ati revenit nici dvs nici moderatorii din fervoarea monarhisto nationalista mistica? Pe io l-ati moderat pentru ca a repetat ceva ce nu ati moderat :))) Nu ma mir ca nu observati cand aveti link la feher care face apologia violentei in ultima ei postare (ca articole nu-s zgarieturile alea pe internet).

Eu  •  18 decembrie 2017, 13:32

Haiducia exista sub forma de taxe si impozite. Statul fura de la cei care au si da la cei care nu au.

ana  •  18 decembrie 2017, 13:34

Vad c-ati corectat!!! N-ati invatat ca se pune errata nu corectati asa ca si cum noi suntem nebuni si criticam ceva ce nu exista? Ar fi politicos sa ne raspundeti in doua trei cuvinte:”Multumim! Am rectificat.”

Arsenie  •  18 decembrie 2017, 13:35

In primul rand, Basescu minte sau dezinformeaza cand spune ca Udrea nu a dus banii acasa. Dimpotriva, Udrea chiar a dus banii acasa (evident, nu la propriu, ci in conturi din strainatate). Nivelul de trai extrem de ridicat si toate lucrurile scumpe, masinile, bijuteriile pe care le detine o tradeaza. Cat despre legile justitiei, sunt foarte bune, pentru ca ingradesc puterea procurorilor. Am explicat intr-un comentariu zilele trecute de ce abuzurile procurorilor condusi de Kovesi trebuie oprite. La ora asta avem o justitie selectiva care condamna numai oameni din PSD. Videanu de exemplu ce cauta in libertate, fiind multi-miliardar in euro? Sau Blaga? Aaaaaa, astia sunt de fapt oamenii sistemului..

Serban  •  18 decembrie 2017, 13:39

Mai Tolontane, mai dentologule, ai putea măcar să nu ivoci pe Rege când te bagi unde nu te pricepi!

Lila  •  18 decembrie 2017, 13:40

Bravo, ***--***--***! E bine asa sau trebuie mai clar?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

giovani falcone  •  18 decembrie 2017, 13:43

N-ati inteles nimic si nu intelegeti nimic! Este ultima postare pe care o fac acestui articol si nu voi raspunde sub nicio forma indivizilor care intr-un fel sau altul m-au atacat aici! Nu m-ati nimerit, nu sunt votant PSD si chair daca eram, era fix problema mea si nu m-ar putea acuza nimeni daca as fi fost votant PSD! Daca aveti impresia ca totul se rezuma doar la o lupta apriga intre forte ale raului pe de-o parte si ale binelui de cealalta parte.....VA INSELATI AMARNIC DRAGILOR!!! AMARNIC!! Pe lumea asta nu exista dreptate si asta n-am spus-o eu acum...exista oameni mult, mult mai inteligenti decat mine pe pamantul asta care au statutat cu multi, foarte multi ani inainte ceea ce am scris eu mai sus! PE PAMANTUL ASTA EXISTA NUMAI INTERESE!! MARI! URIASE!! PERSONALE SAU DE GRUP, MATERIALE SI FINANCIARE.....IN SPECIAL FINANCIARE.............ATAT! Restul...e tot ce vreti voi.......si da......Andreea Cosma e o tipa super......n-am cunoscut-o, n-am vazut-o in viata mea face to face dar arata trasnet!!! Din acest moment puteti sa-mi replicati cum vreti....nu ma intereseaza si nu dau nicio replica! SARBATORI FERICITE SA AVETI CU TOTII!!

Ion  •  18 decembrie 2017, 13:51

Democratia in Tara Romaneasca este pusa la grea incercare. Daca romanii nu merg in strada sa ii ia apararea, țara asta va ajunge la tomberon, *** si se va depopula.... va dispărea. Haideti in stradă sa scapam tara de hoți, sa avem ce lăsa copiilor nostri....

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dragos  •  18 decembrie 2017, 13:51

Destept facut gramada cel ce a socotit ca "În același fel, este corupție să iei din bunurile sau din banii publici". Luarea si darea de mita, traficul de influenta, cumpararea de influenta, abuzul de functie SUNT infractiunile de coruptie. Sa "iei" bunuri sau bani publici e FURT. Doare rau?!?

coco  •  18 decembrie 2017, 14:04

Catalin, dupa cum vezi si in unele comentarii la articolul in cauza, nu mai avem sperante. pe de o parte avem parte de multi prosti in tara asta si cei care vad cum stau lucrurile nu au puterea sa schimbe nimic, oricat am striga si ne.am zbate iti spun ca romania e pierduta. asculta ce iti zic Catalin, sa.ti aduci aminte ca am dezbatut asta si tu inca sperai la redresare....atata timp cat ne conduc *** ........

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 14:06

@coco: da, sa urmarim aceast dialog de la distanta dintre noi doi :-) Romania nu e pierduta, mai vorbim in cativa ani. Veti vedea ca vin generatii noi, care vor schimba lucrurile.

coco  •  18 decembrie 2017, 14:15

ala care a omorat lumea la revolutia din 89 e liber, despre ce mai vorbim

Parintele  •  18 decembrie 2017, 14:41

Lol, cica nimic nu e pierdut. Ba da, totul e pierdut pentru ca marii protestatari de fotoliu si justitiari de facebook nu se vor duce sa voteze nici data viitoare, cu toata "revolta" lor de facatori de selfie-uri in piata victoriei. S-a vazut acum ca de fapt marile proteste de acum cateva luni nu au avut niciun substrat de reala revolta, nu au coagulat nimic. Era pur si simplu faceboocimea iesita sa dea bine in poze pentru "prietenii" virtuali. Altfel ar fi iesit si acum cand era la fel de mare nevoie, ar fi fost un deranj atat de mare in tara ca provocau anticipatele. Dar vai, duduile vesnic revoltate pe facebook au acum treburi mai importante: carnati, globuri, sunci si alte cele sfinte.

Andrei F  •  18 decembrie 2017, 14:52

Domnule sa-mi fie iertat dar daca ce spuneti dumneavoastra in articol este adevarat inseamna ca nu se face Justitie dreapta in Romania!Va citez:,, La fel s-a întâmplat în cazul Monica Ridzi, care nu a dus banii acasă, însă a plătit din ei știri la televiziuni pentru ea și pentru Elena Băsescu.,,Pai stie cineva ca doamna Elena Basescu sa fi fost macar intrebata de ceva?Apoi...doamna Cosma nu este numai parlamentarul care are tatal cu procese pentru coruptie ...Este si parlamentarul care a prezentat dovezi publice despre actiunile presupus ilegale ale procurorului care o ancheta pe ea ,pe fratele ei,pe tatal ei si in acelasi timp se vroia si iubitul acestuia...Intr-o societate democratica Societatea Civila pe asta ar fi pus accentul...Ca ce diferenta o fi daca hotul o fura pentru altul sau daca se lasa neanchetat un procuror care isi inculpeza un suspect cand are si legaturi intime cu acuzatul?????....Va referiti la Basescu :”A dus ea banii acasă?”. Pai poate ati uitat sau nu stiti dar fostul presedinte a recunoscut public ca banii din campaniile electorale sunt bani negrii care au ajuns la alegatori prin galeti,veste,geci,fulare...Nici in acest caz nu am auzit ca cineva din Justitie sa puna un minim de intrebari...Cine stie?Poate ca o avea dreptate Basescu daca nimeni nu intervine... Asta acum,cu legile actuale!!!Neschimbate,deci bune!!!!Deci nu este mai bine sa nu mai fie lege daca acum cand este legea nu este respectata?Vai , vor astia sa schimbe o lege pe care nimeni nu vrea sa o respecte...Citez;,,Asta nu se poate în drept!”.Vai !Dar asta se intampla acum cand vorbim si legea este in vigoare!!!!Si va rog...pentru echidistanta...din cand in cand ce ar fi daca ati cere si parerea celor pe care-i acuzati?...Da,da...stiu preluati Adevarul,Hot News,Andronic,Bot...Treaba este ca astia sunt aceeasi tabara...

MirceaDP  •  18 decembrie 2017, 14:56

Da, Iordache&co. sunt *** si/sau ticalosi. Ar trebui facut rapid un referendum pt.a interzice modificarea legilor justitiei fara consultarea si acordul celor care fac justitie (CSM, CC, procurori sefi, etc.). Se poate specifica in acel referendum cum pot cei din justitie sa voteze/exprime acordul/dezacordul lor si ce efect/pondere sa aiba asupra initiativelor de modificare. De asemeni, prin acelasi referendum ar trebui sa scoatem penalii de la "butoane" . E strigator la cer ca cei cu probleme in justitie sa poata conduce ceva, orice, si in special Parlamentul, cat timp nu poti prelua o amarata de gestiune daca ai cazier ... Si daca tot vor raspundere pt.magistrati, atunci sa faca si pt.ei! Sa raspunda si ei pt.legile/masurile proaste, ca au fost atatea ... Si apropo de paralela cu haiducia, asa e si cu "pragul" pt.coruptie: acelasi prag trebuie sa fie atunci valabil si pt.furt ... Prin Constitutie suntem toti egali ... De ce unul pus sa conduca/pazeasca poate pagubi institutia cu o suma S (care apropo, e pe ora, zi, an, mandat sau fapta?!?) si apoi scapa de inchisoare, iar altul care fura de acolo de exact aceeasi valoare (sau mult mai putin) face puscarie? Ar trebui invers, cel pus sa pazeasca sa fie mai aspru pedepsit ...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Gruiţă  •  18 decembrie 2017, 15:00

Am un amendament Cătă (e la modă, nu?): ...să le dea la bogaţi... (nu la săraci).

Cosu  •  18 decembrie 2017, 15:00

Dreptate in Romania? That's a laugh. Poate reuseste President Trump sa va aduca pe drumul cel bun , ca va afundati iar in comunism .

Valentin  •  18 decembrie 2017, 15:10

Legat de organizațiile profesionale care au decis să nu interveniți în discuție, parasiti-le, domnule avocat si fondati una noua, care va respecta meseria.

Andrei F  •  18 decembrie 2017, 15:22

@MirceaDP • 18 decembrie 2017, 14:56 Deci dumneata propui ca legile Justitiei sa le faca cei care le aplica...Daca este asa de ce mai trebuie sa avem Parlament?Dar sa stiti ca aveti dreptate.Doamna Pruna ne-a spus public ca dansa a modificat anul trecut legile justitiei si a tinut cond de dorinta celor care le aplica.A fost intrebata de ce nu a schimbat tot ce Curtea Constitutionala declarase anticonstitutional.A raspuns ca pe acele puncte nemodificate cei care aplica legea nu au vrut sa se modifice!!!Deci cu alte cuvinte legea este buna daca cei care o aplica spun asta...Acum ce conteaza ca au fost declarate neconstitutionale?Si in februarie cu Ordonanta 13 ni se dadeau asigurari ca nu sunt probleme cu abuzul in serviciu.Ce te faci ca judecatorii au inceput din februarie sa dea achitari...Deci...?

Rep  •  18 decembrie 2017, 15:23

NU MAI FITI NAIVI! Citesc raspunsul tau Cataline adresat lui coco. Nici tu nu crezi ce ai scris acolo! Nu se va schimba nimic nici acum, nici in 30 de ani de acum incolo in aceasta tara.Ce mari asteptari pot sa mai am eu de la generatia tanara care urmeaza, o generatie care nu este dispusa sa faca politica sub nicio forma, iar cei care vor sa faca politica nu vor putea face nimic de rechinii si talibanii care cred si chiar actioneaza in sensul in care lor li se cuvine TOTUL! La cine sa mai am asteptari? La Dumnezeu vorba lui Tutea: ,, Dupa ce mi-au dat 20 de ani de munca silnica mi-au zis ca pot sa fac recurs......la Dumnezeu.....la cine sa mai fac recurs??" Ar mai fi o sansa, una! Tinerii doctori sa se lepede de satana, sa fie curati, demni si cinstiti.....tinerii procurori si judecatori, sa se lepede de satana si sa fie onesti, sinceri, echilibrati, neinfluentati si neinfluentabili, tinerii profesori si invatatori, sa se lepede se satana si sa puna pe primul loc elevul si nu cariera lor, sa fie bine pregatiti profesional, rabdatori, implicati si respectati. Si lista poate continua in fiecare domeniu de activitate din aceasta tara. Intrebarea e.....vom avea tineri dispusi sa-si ia asupra lor aceasta cruce uriasa a cinstei, onoarei si demnitatii umane???

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 15:24

@Rep: chiar cred ca Romania se va schimba. De fapt, ea s-a si schimbat. Dovada ca aceste legi nu vor trece. Nu au cum. E prea mare framintarea sociala si prea mare pretul pe care il vor plati ca sa mearga inainte. Iar schimbarea va continua. Stiti cum spunea un episcop african: ”Nu sunt optimist, sunt prizonierul sperantei”.

gilos  •  18 decembrie 2017, 15:36

Este evident ca actualul Parlament s-a rupt de popor si face tot ce poate in interesul infractorilor, pentru cei cu probleme cu Justitia. De la eliberarea condamnatilor pe baza de lipsa de conditii de hotel 3stele in puscarii , reduceri de pedepse pt xeroxuri si copy-paste zise carti si pana la dezincrimarea faptelor penale, scoaterea camerelor si inregistrarilor dintre probe, acum, mai nou legalizarea furtului si a coruptiei, daca nu este in nume propriu...Te doare mintea unde au putut sa ajunga acesti asa-zisi ai alesi ai neamului, care stau acolo pe lefuri barosane, cu masini, masini, secretare si pensii specilale... Cat cred ei ca o sa mai inghita omul de rand aceasta situatie ? Paca cand ? Garantez ca ceva o sa se intample. Cand o sa le fie lumea mai draga. Vom trai si vom vedea. Felicitari Cataline pentru articol si sarbatori fericite oamenilor cinstiti din aceasta tara !

maximilian  •  18 decembrie 2017, 15:54

foarte bine puneti problema d-le Tolontan! numai ca, toate aceste abuzuri trebuie sa se intample, spre trezirea natiei..desi, nu vad cum s-ar mai indrepta curand asa ceva.. nu mai sunt optimist in privinta Romaniei...

Cătălin Tolontan  •  18 decembrie 2017, 15:55

@maximilian: daca optimist inseamna sa speri ca lucrurile se vor rezolva de la sine, nici eu nu sunt optimism :-) Dar cred in viitorul democratic al Romaniei. Un viitor nu cazut din cer, ci facut de oamenii obisnuiti care se implica.

Mrr  •  18 decembrie 2017, 16:00

cea mai buna solutie e o revolutie cu dizolvarea Parlamentului, si organizarea altor alegeri cu alti oameni pusi pe criterii de competenta profesionala. De ce azi cand votezi esti pus in fata unor nume reprezentate de niste sigle de partid , cand corect ar fi langa nume sa fie trecut un mic CV cu studiile, cazierul, si profesia ? pt ca azi totul e facut sa fie promovati in politica doar rudele,spagarii,coruptii care furand dau inapoi "sistemului" care i-a pus acolo. azi votezi semne nu oameni .votezi orice doar conducatori de tara nu.

simplu  •  18 decembrie 2017, 16:15

S-a ajuns acolo unde trebuia: totul e poveste, nema realitate ! Adica hotii sa fie intrebati daca le convine legea . Aflam ca procurorii infaptuiesc justitia in schimb Constitutia spune altceva. Judecatorii au probleme in a citi amendamentele la codul penal dar judeca pentru fapte care NU mai sant pedepsite de acelasi cod. Oare nu au auzit de articolul 283 represiune nedreapta ? Muulti, foarte Muulti ar trebui sa-si depuna diplomele public, sa renunte in a mai se numi magistrati. De fiecare data cand CCR a decis ca un articol din codul penal are o problema de constitutionalitate , instantele au primit prin intermediul ICCJ anuntul ca acesta este SUSPENDAT de drept si daca parlamentul sau guvernul nu redefineste acel articol in 45 de zile , acesta isi pierde valoarea juridica, este nul cf. CONSTITUTIEI ! art. 132. Si asa este in cazul a peste 50 de art din codul penal si codul de procedura penala. Abuzul, darea si loarea de mita, spalarea de bani, ca sa numesc pe cele mai importante sant in acest caz. Deontologii neamului sa vina cu un exemplu de condamnare definitiva in ultimul an pe aceste articole. Sau sa dea publicitatii in paginile ziarelor lor minutele di sedintele de ACHITARE unde acest lucru s-a decis pe art 16 lit b al.1 teza1- FAPTA NU ESTE PEDEPSITA DE LEGEA PENALA !!!. Despre ce vorbim aici, ce manipulari suportam ? Judecatori ( o infima parte) si procurori (cati?) tipa sa nu se modifice codul penal , adica sa ramana DEZINCRIMINATE ACESTE FAPTE iar coruptii bine mersi sa plece acasa !. Asta vor romanii ? CITITI si PUBLICATI incheierile de sedinte de judecata in cazurile de abuz de la ICCJ si vedeti achitarile si pe ce articol !. Sau vedeti cazul David unde ca sa poata fi condamnat a fost schimbata incadrarea in trafic de influenta din primire de mita care nu mai este pedepsita ! Si pentru ca pentru aceasta fapta nu a fost judecat la fond va scapa sau oricum va castiga la cedo. Pe banii nostri. Si acum vin cu intrebarea :CINE ARE INTERES SA SCAPE CORUPTII ( CA SCAPARA TOTI) de ii trimit pe oameni in strada sa ramana codurile asa cum sant ?

Vlad  •  18 decembrie 2017, 16:18

Deja cu trecerea acestor "legi" in combinatie cu noile masuri fiscale si bugetul pentru anul viitor nu cred ca mai exista exista sperante pentru Romania, cel putin in urmatoarele decenii. Vorba ca intr-o democratie fiecare popor are conducerea pe care o merita se aplica. Milioane de romani au votat minciuni fara sa inteleaga sau fara sa le pese. Singura solutie pe care o vad eu este plecarea din tara cat mai repede, cat inca se poate. Doar parerea mea.

Beatrice  •  18 decembrie 2017, 16:19

De fapt toate astea sint subiecte ca sa treaca timpul pe care parca le ar scrie un scenarist --mereu se intampla ceva in romanica ca nicaieri in ieuropa ...senzatia e ca au fost concepute cu ani in urma si cred ca am intepeni citind acu pe cele pt viitorul apropiat si vazand care vor fi actorii ! In acest timp soriceii aduna bobitele si si construiesc din ce in ce mai multe casute pe te miri unde ! Si nimeni nu i intreaba niica ...Bun si un rege da sa fie cu soriceii !

Marian  •  18 decembrie 2017, 16:23

Desi sunt convins 100% ca, cel putin 2-3 milioane de oameni din toata tara, nu sunt de acord cu ceea ce se intampla in acest moment, toti asteptam sa vina superman ca sa ne salveze, dar nu iesim in strada, de ce?, eu chiar nu inteleg, nu trebuie sa stam cu orele, o ora si este de ajuns, dar sa nu fim sub 2 milioane in toata tara, numai noi ne putem salva, dar din pacate nu vrem, eu am discutat cu amici de ai mei, toti sunt impotriva, dar nici unul nu vrea sa iasa in strada, de ce? pentru ca suntem un popor delasator si daca doamne fereste ajungem in comunism inapoi nu le vor convenii, sa-l astemtap pe superman in continuare ca sigur va venii, strategia psd-ului este pusa foarte bine la punct, au obosit oamenii cu atatea probleme in tot acest an iar acum ne-o da de gratie, pentru ca, majoritatea gandesc in felul urmator: nu si-a dat nici unul demisia in februarie, de ce sa ies in strada pentru ca nu se va rezolva nimic nici acum, mai bine stau linistit acasa, pe asta au si mizat psd-ul si va spune, pai pentru 50-60 mii de oameni care ies acum voi vreti sa nu schimbam legea?, pai domne ceilalti sunt cu noi, altfel ieseau si ei in strada nu? Felicitari Romani - sa nu iesiti in strada pentru ca psd-ul ne aduce numai lapte si miere si nu va fi nici o problema sa fim sclavii lor.

dg  •  18 decembrie 2017, 16:24

eu cred ca vor trece. de fapt, nu cred, sunt convins. din pacate. dar mai cred si ca legile actuale privind justitia trebuiesc modificate. imbunatatite. facute cu pedepse mult, mult mai aspre. daca ai teama, nu te face ministru, sef de judet sau asemenea. ca nu te obliga nimeni. sunt convins ca sunt destui care pot face treaba buna si sunt cinstiti si corecti dar nu au cum datorita mafiei transpartinice aflata acum la controlul tuturor butoanelor.

cortes  •  18 decembrie 2017, 16:26

Jaf la drumul mare. Trebuie să ieșim în stradă, că altfel se termină cu România. Magistrații trebuie să facă și ei grevă. Dacă trec legile astea ajungem cea mai coruptă țară din lume. Dragnea a trecut peste orice limită.

Comentează