Judecătorul aprobase ”supravegherea video și audio” timp de o lună a lui Condrea! De ce nu l-au filat procurorii nici măcar în ziua dinaintea arestării, când a avut loc accidentul?!

Noi documente din dosar și ce a vorbit patronul Hexi Pharma cu soția chiar înainte de moarte

duminică, 14 ianuarie 2018, 7:00

 

de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Pe 13 mai 2016, Dana Ionel Grosu, judecător de drepturi și libertăți din Secția Penală a Judecătoriei Sectorului 5, decide:

”Dispun  supravegherea tehnică constând în:

– localizarea, interceptarea și înregistrarea convorbirilor și comunicărilor prin SMS, MMS, mesagerie vocală, interceptarea și înregistrarea traficului de internet pentru următoarele posturi telefonice:

– supravegherea video, audio sau prin fotografiere față de numiții Condrea Dan Alexandru, Nedeloiu Marilena, Dinu Flori și Leva Mihail.

Pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 13.05.2016 până la 11.06.2016 inclusiv”.

În cazul lui Dan Condrea, acest mandat a devenit inutil în seara zilei de 22 mai, odată cu sinuciderea lui.

Deciziile celor care s-au ocupat de caz sunt greu de înțeles.

S-au mulțumit să-i asculte telefonul

Cercetând  documentele publice ale dosarului Hexi Pharma, aflat pe rol la Judecătoria Sectorului 5, anumite fapte cad pe hârtie cu greutatea unor bufnituri.

Practic, nu există probe că procurorii au făcut efortul de a-l înregistra video sau audio pe Condrea sau că l-au urmărit. În toată perioada! E ca și cum ei s-au mulțumit să-i asculte telefonul.

Și asta deși, încă de la începutul deschiderii cercetării penale, acuzarea a avut de partea ei întreaga înțelegere a judecătorilor.

Judecătorii au aprobat toate cererile de urmărire ale Parchetului

Dosarul din aproape 800 de volume conține probe incontestabile că toate cererile Parchetului de investigare și urmărire la adresa suspecților au fost aprobate de instanțe!

Afacerea dezinfectanților diluați i-a convins atât de tare pe judecători că oamenii Parchetului General au urmărit, interceptat și înregistrat pe oricine au vrut.

Unul dintre judecători explică și de ce au reacționat așa.

În motivare, magistratul se crucește când realizează că Dan Condrea făcea, practic, experimente cu dezinfectanții, experimente care ajungeau să-i afecteze pe pacienții din spital.

Instanța scrie asta alb pe negru.

Judecătorul descrie cum făcea Hexi Pharma experimentele pe oamenii din spitale

”Având la îndemână laboratorul UNILAB, care a fost înființat în concret de Dan Condrea și asupra căruia exercita controlul, la unele produse s-a încercat măcar obținerea eficienței biocide, chiar dacă există discrepanțe majore între etichetă și conținut”.

”În acest scop, se trimiteau produsele spre testare, cu substanța activă în concentrații crescute gradual, până la determinarea pragului minim de concentrație la care să existe un efect”.

Evident că efectul era unul de fațadă.

Iar acest proces de creștere a substanțelor active pas cu pas e specific experimentelor.

Numai că, remarcă instanța uluită, Dan Condrea și Hexi Pharma făceau aceste experimente, în ultimă instanță, pe oamenii din spitale.

Dezinfectanți de diverse concentrații improvizate ajungeau în saloane și în sălile de operații, iar acolo, susține instanța, ”mai făceau și spitalele  o diluție ochiometrică”.

Evident că  produsele rămân neeficiente și că acesta nu este un mod de lucru!”, conchide judecătorul.

Astfel că, ”în fața acestor fapte mde o gravitate deosebită”, instanța decide că e în interesul societății să se restrângă libertățile celor suspectați și să se acorde mandatul de supraveghere.

Curtea dispusese supraveghere totală

Și, pe 13 mai 2016, judecătorul prelungește pe încă o lună mandatul tehnic.

Mandatul prevede supraveghere totală.

Căci curtea nu validează doar monitorizarea și localizarea telefonului, pe GSM și pe traficul de net.

Magistratul aprobă și ”supravegherea video, audio sau prin fotografiere”.

Conform Codului Penal, asta oferă dreptul Parchetului de a ști tot ce face cel urmărit.

Orice activitate, cum scrie legea.

Cu toate acestea, Dan Condrea dispare pur și simplu duminică, 22 mai 2016, după prânz, cu aproximativ 18 ore înainte de a ajunge la Parchetul General.

Dispare pentru familie, deoarece pentru investigatorii care nu rezultă că l-au urmărit fizic, mișcările și întâlnirile lui par a fi un mister tot timpul.

Condrea a dispărut chiar înainte să fie reținut

Dan Condrea urma să fie reținut a doua zi, luni dimineață.

Medicul știa că i se pregătise arestarea, nu se știe cum aflase.

Cert e că procurorii aveau să găsească acasă la el două genți pregătite cu haine, periuță de dinți, papuci.

”Dan se pregătise de reținere”, le-a confirmat Uliana Ochinciuc.

”Am fost în pădure și am urlat”

Suntem, așadar, duminică, 22 mai 2016, înainte de arestarea de luni.

De la ora 14:58, telefonul lui Condrea este localizat în zona Buftea.

La ora 15, îl sună Uliana Ochinciuc, soția sa.

-Unde ești?
-Am fost în pădure la Snagov.

-Ce ai făcut?
-Am urlat!

La ora 17:38, îngrijorată, Uliana îl apelează din nou pe Condrea.

Conform localizării telefonului, el se găsea pe șoseaua București – Târgoviște nr. 72, kilometrul 20.

-Ce faci?
-Mă plimb.

Nu vii acasă? E 6.
-Nu vin acasă.

-De ce?
-Mă mai plimb.

-Dar ce faci?
-M-am dus până la Ploiești. Pe la Snagov.

-Dar vrem și noi! 
-Îmm.

-Pe noi de ce nu ne-ai luat?
-Că am nervi și vreau să fiu singur.

-David vrea acasă că s-a plictisit.
-Îm. Bine.

-Acum unde ești? La Snagov?
-Pe DN.

Apoi, cei doi soți stabilesc că șoferul o ia pe fata lui Condrea din prima căsătorie și că se vor vedea acasă.

”Vin pe la opt”, spune Condrea.

A treia oară când sună, după 18:47, Ulianei îi răspunde un alt bărbat la telefonul lui Condrea.

Era unul dintre cei care ajunseseră primii la locul accidentului, Gheorghe Spiroiu, întâmplător un agent de poliție, care a declarat că se afla în drum spre casă, într-o mașină Daewoo Cielo.

Ajutor de șef de post la Periș, Spiroiu e cel care îi dă vestea cumplită soției lui Condrea.

Primul martor susține că patronul Hexi vorbea la telefon, dar convorbirea nu e în dosar

Nu vom intra acum în descrierea detaliată a accidentului.

Există multe lucruri care rămân necunoscute, unele nu se leagă probabil din cauza emoției teribile a martorilor în fața unui asemenea accident dramatic.

De pildă, primul om care a ajuns la fața locului, Gabriela Pelin, are o declarație la dosar în care spune că Dan Condrea a depășit-o în vitează chiar înainte de a se lovi de pom.

Martora nu a văzut efectiv accidentul, pentru că el s-a petrecut după o curbă.

Dar la câteva zeci de secunde după depășire a auzit un zgomot îngrozitor.

Ce a reținut martora este însă că ”șoferul care m-a depășit vorbea la telefon”.

Or, când procurorii au reconstituit ultimele convorbiri, nu au găsit acest presupus apel de la 18:47 pe mobilul Samsung al lui Condrea.

Apelul nu apare nici pe GSM-ul și nici pe WhatsApp-ul lui Dan Condrea, unde investigatorii au avut acces.

Cine știe?, poate doar încerca să vorbească și nu reușea sau poate martora s-a înșelat.

Căci, dacă vorbea, având în vedere timpul extrem de scurt din momentul depășirii până la accident, poate rezulta că patronul Hexi și-a transmis moartea în direct unui interlocutor.

Dar poate martora Gabriela Pelin n-a văzut bine și Condrea nu vorbea.

Nu intrăm, așadar, în teoria conspirației.

Alta e întrebarea.

De ce nu au filat, în preziua arestării, suspectul principal al unui caz care a afectat grav sănătatea publică?

Uitându-se după deces pe camerele stradale de luat vederi, procurorii au remarcat mașina Opel a lui Condrea rotindu-se prin zona accidentului de multe ori.

Se ducea și se întorcea.

Dar aceste bucle acoperă numai o oră și un sfert din cele aproape patru ore cât el a fost dispărut.

Și acum întrebarea: de ce nu l-au urmărit procurorii?

De ce nu l-au filat?

Sigur că există explicații.

Rezonabil discutând, e dificil să disponibilizezi resurse ca să-i urmărești fizic pe cei 4 suspecți la care ți-a dat acces tribunalul vreme de o lună,  24 de ore zilnic.

Dar pe suspectul principal, chiar în preziua arestării, nu-l filezi?

Pe Dan Condrea, patronul căruia îi ceruseși supravegherea tocmai pentru că falsificase biocidele în 340 de spitale, personaj cu uriașe legături în sistemul de sănătate, printre manageri și demnitari, pe un om care știa atâtea și era în stare de atâtea, tu, Parchet General, nu-l urmărești?! 

Sigur că e treaba procurorului cum își alocă resursele și cum folosește ce a obținut de la judecător.

Dar să nu-l urmărești pe Condrea e o decizie care intrigă, mai ales că Parchetul a ales să nu o explice niciodată, în condițiile unei morți bizare și a încheierii urmăririi penale.

S-a mulțumit doar să schimbe procurorul de caz.

Dar nici asta n-a spus-o publicului.

După moartea lui Dan Condrea, procurorul Rodica Jercan a fost înlocuit în cazul Hexi Pharma cu procurorul  Romulus Varga.

Se încheiase un ciclu complet.

Același stat care nu controlase dezinfectanții lui Dan Condrea vreme de un deceniu, a ales să nu-l controleze nici pe el în ultimele ore înainte de a-l pune sub acuzare în numele cetățenilor.

În ambele cazuri, avea dreptul și responsabilitatea de a o face.

Comentarii (41)Adaugă comentariu

Unparinte  •  14 ianuarie 2018, 7:55

Si noi vrem sa se faca dreptate!? Ce naivi! O sa fie mortul declarat singurul vinovat si gata. Restul vor lua cu suspenders daca nu vor pleca si ei in tarile calde.

Kwd2015  •  14 ianuarie 2018, 7:56

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F  •  14 ianuarie 2018, 8:02

Tare ,de referinta!Si in sfarsit cineva se gandeste si la ultimul apel telefonic- conform martorei...

Alex One  •  14 ianuarie 2018, 9:09

Simplu, pentru ca nu procurorii realizeaza urmarirea operativa .Altii,de la alte institutii au pregatirea si mijloacele necesare sa aduca la indeplinire mandatul judecatorului.

Cătălin Tolontan  •  14 ianuarie 2018, 9:10

@Alex One: conform Codului Penal, procurorii decid urmarirea daca au mandat. Si aveau. Unele Parchete, precum DNA, au propriul serviciu tehnic de urmarire, alte Parchete apeleaza la politie ca acum SRI nu mai o face. Dvs ati fi vrut sa intrebam politia de ce nu l-a filat cata vreme decizia e, cum trebuie sa fie, la procurorul de la Parchetul General?! Plus ca mai e ceva de discutat. Separat, SRI putea avea propriul mandat de urmarire pe siguranta nationala. Dar SRI ne-a explicat ca nu Hexi Pharma, care falsificade 10 ani substante folosite in mii de sali de operatie din 40 de judete, nu era o chestiune de siguranta nationala. Deci pe ei nu avem de ce sa-i intrebam, se ocupa de alte amenintari la siguranta nationala. Cum ar fi ziaristii. La ziaristi au obtinut mandate.

Ionel  •  14 ianuarie 2018, 9:58

Ufff..., e clara situatia in cazul asta, e clar ce au facut, dar nu cumva am ramas blocati pe cazul asta? Astia gata nu mai produc dezinfectanti, dar altii acum in spitale ce fac? Ce produse avem acum? Ce seringi si materiale sanitare avem? Ce...dezinf de afara sunt buni? Sau dc sunt de afara gata...nu mai sunt responsabilitatea noastra?mai avem femeile de serviciu care habar nu au ce e aia o dezinfectie si spala cu acelasi mop plin de apa murdara tot spitalul, apa murdara in care au pus sau nu vreo solutie...in concentratia care trebuie nici atat, sau poate a luat detergentul acasa ca e bun si la vase....? Felicitari pt reportajul care a dus la cazul asta dar acum mi se pare ca exagerezi continuu cu acelasi lucru care nu face decat o retrospecti a a ceea ce s-a intamplat atunci. Succes ca aveti de treaba !

Cătălin Tolontan  •  14 ianuarie 2018, 10:00

@Ionel: iti raspunde gicapuia putin mai jos. Lucrurile se leaga si pornind de la acest caz se poate face o curatienie masiva de manageri in spitale. Ca oamenii sunt aceiasi si acum,

gicapuia  •  14 ianuarie 2018, 10:16

Iesea o hora mai mare decit cea de la 1 dec 1918. Daca s-ar face o ancheta serioasa ar trebui sa construiasca o puscarie ca sa incapa toti. Sau sa-i inchida intr-un spital ca ar acoperii domnii directori de spital toate specialzarile. Profit maxim.

betina  •  14 ianuarie 2018, 10:42

Stirile astea sunt in loc de povesti politiste care apareau ritmic in gazetele interbelice .VA intrebati :De ce nu l-au urmarit?Pentru ca nu au vrut ....cei care trebuiau sa faca asa ceva .Si pe Ghita s-au facut ca-l urmaresc pana a disparut la sarbi .Si MAzare a disparut ...in MAdagascar .....Deci esta e problema la noi ...*** . Era o stire ca unul s-a cazat prin hoteluri fara sa plateasca(habar nu am cat poate fi prejudiciul ) ...dar risca 7 ani de puscarie ...Pai astia care au furat pe rupte (gen cocos , voiculescu ...si lista-i lunga ) ...au stat la puscarie 1-2-3 ani si-s slobozi acum .

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Acciduzzu  •  14 ianuarie 2018, 10:59

Catalin, inteleg unde bati, dar mie mi se pare ca cea mai importanta latura a cazului este nu neaparat faptul ca Parchetul nu-si fila suspectul, desi avea tot interesul si tot dreptul, ci mai degraba omisiunile ciudate: Parchetul nu-l urmareste pe suspectul principal, ceea ce e impardonabil daca nu chiar ilegal, iar tu intrebi de ce? Pai daca Hexi si Condrea erau una din "operatiunile speciale" sri avea vea-un rost sa dubleze urmarirea? Hexi nu putea ajunge la un asemenea grad de penetrare a domniului, nu putea sa faca concurentei producatorilor straini decat daca avea spatele foarte bine asigurat de unica structura care putea face asa ceva. Stiu ca o sa zici ca intram in teoria conspiratiei, dar altfel cum se poate explica indolenta si neprofesionalismul procurorilor? Si, daca nu stiu eu imi cer scuze, dar de ce nu era DNA implicat intr-un scandal care afecta statul cu nu stiu ce sume? Pana la urma Parchetul, oricare ar fi el, trebuie sa dea explicatii! Este o greseala prea grava ca sa poti sa o treci la categoria "decese". In functie de reactii vom intelege ce a fost de fapt: prostie, incompetenta sau pur si simplu "acoperirea" unei crime extrem de convenabila.

Cătălin Tolontan  •  14 ianuarie 2018, 11:00

@Acciduzzu: de acord cu tine cand spui ca s-au petrecut lucruri anormale. Pana la urma scrie si in lege ca retinerea suspectilor e si pentru protectia lor. Sunt retinuti atitia, de ce nu l-au retinut pe Condrea? Ca sa-l surprinda intilnindu-se cu eventualele legaturi? Pai atunci de ce nu l-au monitorizat? Pana aicide acord. Dar ne despartim atunci cand tu mergi spre suspiciunea intentiei. Eu cred altceva. SRI a gresit ingrozitor cand nu a realizat legatura coruptie - marfa proasta - infectii moarte. Si cata vreme nu-si va cere scuze publicului nu se va linisti nimeni. Dar nu vad SRI sau orice autoritate in stare sa fie mana in mana cu un cineva atat de nebun incat sa dilueze dezinfectantii. Insa, ca ziarist, e putin important ce cred, ci ce aflu pentru oameni. Nu neglijam nici o pista, nici o varianta, inclsiv cea a complicitatii SRI.

gabriel valeriu  •  14 ianuarie 2018, 11:02

Apropo de declaratia martorei cu telefonul, tot pe tolo.ro am citit urmatoarele: "UPDATE: Rareș Bogdan explică: ”Eram la un meci al Stelei, pe stadion. Oprea a venit la mine și m-a întrebat dacă am numărul lui Tănase. Am sunat de pe telefonul meu și am plecat. [..]" "UPDATE: Surpriză! Stelian Tănase a vrut să verifice de pe ce număr a sunat Rareș Bogdan cînd jurnalistul i l-a pasat apoi pe Gabriel Oprea. În acea zi, pînă la o anumită oră, toate apelurile din memoria telefonului șefului TVR au fost șterse. ”Nu de mine”, spune el." Asadar, e posibil sa-ti dispara lista de apeluri si fara voia ta, depinde cu cine vorbesti si la ce tehnologie are acces interlocutorul. Sigur, cum nu avem dovezi, ramane sa ne simtim usor ridicol ca facem anumite conexiuni. Dar macar noi, publicul, facem conexiuni, spre deosebire de SRI, care nu e in stare de asa ceva nici macar cand vietile cetatenilor care-l platesc sunt in pericol!

Bogdan  •  14 ianuarie 2018, 11:04

Cazul asta e foarte asemanator cu cel al lui Cristian Panait cand SISTEMUL a facut tot posibilul sa iasa basma curata dupa o murdarie grosolana. Suntem liberi dar la mana lor.

Juravle  •  14 ianuarie 2018, 11:45

Tu chiar crezi ca un sistem ca asta, extrem de bine pus la punct, care avea pierderi calculate si castiguri garantate reprezenta o componenta a sigurantei nationale? Oamenii erau ocupati cu referendumul, cu alegerile, cu jocurile de culise ale lui Basescu si ale gastii sale din PDL, n-aveau timp de Hexi Pharma, care, in plus, mai era si contributor al SRI.

de pe ici ‘sa  •  14 ianuarie 2018, 13:36

d-le Tolontan, sa nu ne amagim, pt. felul in care arata si se administreaza aceasta tara, un haos ( noroc ca nu scapa inca de sub control), o mare parte din vina o au si serviciile, au fost primele care au asigurat jefuirea si distrugerea tarii incepand cu acel slogan alui p. roman: un morman de fiare vechi. stiu, suna a teoria conspiratiei, dar cum naiba fostii securistii au ajuns printre cei mai bogati, si nu construind , ci culmea, distrugand.

mafia SRIhexipharma  •  14 ianuarie 2018, 15:38

dupa un asemenea experiment diabolic efectuat pe propriii cetateni chiar de catre SRI in orice alta tara s-ar fi *** toate serviciile secrete si responsabilii politici, la noi nu se intimpla nimic... Vai de noi, ne meritam soarta, ca mieii la taiere, tara de tradatori, hoti si lasi oridinari...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Trubac  •  14 ianuarie 2018, 15:45

Nu am citit nimic despre un al doilea telefon. Unii au doua telefoane, unul personal si altul pentru servici/business, etc.

Cătălin Tolontan  •  14 ianuarie 2018, 15:46

@Trubac: procurorii sustin ca al doilea telefon nua fost nici el folosit la acea ora a accidentului.

Dodo  •  14 ianuarie 2018, 15:59

Daca plecam cu totii din țară, de la cine or sa mai fure toți? Daca numai are cine sa le plateasca taxe si impozite, ce or sa mai faca? Țara asta oricum numai e a noastra. Am comentat si ieri pe cazul acesta. Si cred cu tărie: țara asta numai este a noastră. Unui om cu o educație normală, sanatoasă, in spirit civic îi este foarte greu să reuşească sa schimbe ceva in Romania asta. Vă dau exemplu acest caz, suntem deja in 2018, nu s-a luat inca nicio masura in privința celor intamplate. Decat un dosar mare cat o bibliotecă si atat. Suntem cațiva pe blogul ăsta care ramanem consternati, blocați cu totul cand citim ceea ce s-a intamplat si nivelul la care a fost. Şi cam atat. In urma acestor fapte ar trebui condamnate sunte de persoane (sunt absolut convins ca sunt foarte mulți implicați). Toți au fost platiți din banii vostrii, ai copiilor voştri, ai parinților care au muncit poate in condiții inumane pe o mână de bani si care şi-au platit contribuțiile. Pentru ce? Pentru ce ne chinuim atât? .... pentru ca in fiecare zi sa apara un altul care sa işi bata joc de noi? De sanatatea noastra? Situații similare sunt si in educație, sport, transporturi. De ani buni ii platim pe unii sa işi bată joc de noi. Poate fi si asta o soluție? Tare mi-aş dori sa apara un român care sa vina sa imi dea o soluție reala, alta decat sa plecam cu toții si sa ne vedem de ale noastre.

Cătălin Tolontan  •  14 ianuarie 2018, 16:00

@Dodo: intrebarea dvs. e foarte buna. Si au pus-o, in forme diferite, mai multi cititori. Ingaduiti-mi sa va raspund printr-un articol in zilele urmatoare. Pana atunci, o singura precizare: nu suntem putini. Pe blog si pe fb intra, la fiecare articol, zeci de mii de oameni, iar in unele zile sute de mii.

Dodo  •  14 ianuarie 2018, 17:07

@Tolo, comparativ cu cateva milioane bune cați suntem in țara asta, pt mine inseamnă cațiva. Si dintre aştia cateva sute de mii probabil nu toți sunt aşa bine intenționati ca tine. Sunt si persoane care sunt parte din povestea asta si care sunt si ei curiosi, politicieni, SRI-şti, poate si postaci... (asta nu inseamna ca nu mi se pare lucru mare sa stârneşti atenția atâtor oameni)

Darius  •  14 ianuarie 2018, 17:08

Sunt unul dintre cei care nu este de acord cu tine . De ce? Pentru ca desi ai intentii bune uneori o iei pe aratura grav ... Ai devenit judecator,procuror si politist . Le stii pe toate . Eu unul te acuzam pe tine direct ca si vinovat pentru presiunea mediatica la care a fost supus Condrea . Ca este sa nu vinovat ramane sa ca ancheta sa decida . Ca esti sau nu vinovat cu siguranta va exista justitie si pentru tine . Speram sa nu fie cea divina .

Cătălin Tolontan  •  14 ianuarie 2018, 17:09

@Darius: excelent ca nu sunteti de acord cu noi. Si e dreptul dvs sa cereti, Mircea Badea a cerut la fel, ca ziaristii sa fie anchetati pentru c-au scris despre acest caz. Pentru "presiune publica" asa cum spuneti dvs. Numai ca, deocamdata, asta se poate in Coreea de Nord, nu intr-o democratie. Sigur, vorba dumneavoastra, nu e timpul pierdut. Mai vedem cum evolueaza justitia, mai schimba Dragnea si Iordache ceva noaptea, mai cistiga iliberalismul citeva meciuri prin Europa, poate ajungem sa fie judecati si ziaristii care isi baga nasurile in afacerile mafiei din sanatate si in legaturile ei cu autoritatile. Dar astazi nu e acea zi, mai avem inca o Constitutie.

larus  •  14 ianuarie 2018, 18:17

O alta varianta este ca vorbea de pe alt telefon (cu cartela) care nu era urmarit. Telefonul a fost rapid ridicat odata cu masina.

Darius  •  14 ianuarie 2018, 18:53

Felul in care faci "jurnalism" uneori este dus la extrem . Si uneori mai treci si "parleazul" . Ideea este ca ai devenit si judecator in multe cazuri si nu iti face cinste .

Andrei F  •  14 ianuarie 2018, 20:01

Da,asa este! Secureanu,Lucan ,Hexi si- au facut mendrele 10 ani pentru ca Nu a putut Dragnea si Iordache sa schimbe noaptea ce ne trece pe la fiecare prin cap! Ne pasa si de Sanatate cat ne pada de Adevar! Adica dupa aproape doi ani dati public ca aveti o davada ca mai multe firme care se ocupau cu dezifectantii falsifica si trucheaza licitatii si produsele destinate dezifectiei si nu ati facut nimic decat in cazul uneia...Daca eram o Justitie adevarata erati partas...Scrie negru pe alb in nota *** ca in spitalele unde se trata tuberculoza nu se foloseau dezifectantii din clasa care trebuia...Raportul incrimineaza mai multe firme de dezifectanti! Cititi va rog raportul din articolul precedent!Ati dat peste o comoara de care dumneavoastra ati ales sa va bateti joc sau pe care nu o constientizati.Intrebati un doctor....Ati terminat articolul de astazi spunind ca Statului nu i- a pasat de cetateni si aveti dreptate.Cum sa nu aveti cand ridicati problema de ce sunt doar doi inculpati,cand nu se face nimic cu raportul peste care ati dat si incrimineaza multa,multa lume,multe firme,spitale!V- am felicitat.Dar uite ca nu va tine,vreti in continuare Statul sa ramana la fel,sa nu raspunda nimeni..Cine sa va inteleaga?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

elisa  •  14 ianuarie 2018, 20:05

Aciduzzu ne cunoastem de pe un anuit blog crestin?

catreDarius  •  14 ianuarie 2018, 20:21

Darius, pesemne ca esti unul dintre cei afectati de anchetele si dezvaluirile gsp, in cazul asta esti subiectiv, nu cumva ai fi vrut sa se musamalizeze totul iar Condrea sa ne vinda in continuare dezinfectanti diluati, doar ca sa fii tu multumit si ceilalti *** din jurul tau?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dodo  •  14 ianuarie 2018, 20:40

@Darius, de ce consideri ca ceea ce face GSP-ul, sau echipa asta din care face parte si Tolontan, este judecata? Faptul ca aduci in fața populației nişte fapte ale unor persoane care au afectat foarte multi cetațeni inseamna ca judeci? Ca pe langa fapte, in articolele lor işi dau şi cu parerea inseamnă si judecata? Fiecare poate trage concluzii si sa aleaga in ce proporție este de acord cu parerea jurnalistului. Dar cert e ca s-au intamplat nişte lucruri incredibile. Eu unul, la momentul asta, nici nu pot sa realizez cam care sunt dimensiunile, daca e vorba de mii de romani, poate sute de mii, oricum e foarte mult 340 de spitale, mai bine de 10 ani......e enorm. Crezi tu ca din cauza articolelor din ziare s-a omorat omul? Era mai bine sa nu se dea in ziare şi sa nu aflam gravitatea situației? Cred ca esti si tu de acord cu mine ca nu doar Condrea este de acuzat, sunt foarte multi oameni.

bazdarevici  •  14 ianuarie 2018, 20:44

Cataline ce faci tu.....c-o fi bine c-o fi rau asta numai Dumnezeu stie! Ai atatea anchete in ultimii ani ca poti spune ca deja te-ai specializat in acest gen de ziaristica! Dar eu iti mai pun un subiect acum pe tava.....banuiesc ca vei avea ceva de spus la un moment dat si pe tema asta! Fii atent! Am ferma convingere ca stiau cativa , iar unii dintre ei s-ar purea sa fi sost chiar niscaiva sefi, despre apucaturile *** ala de politist ***! Aici e tot spilul acestui dosar Cataline lasand de-o parte faptele reprobabile ale individului si demne de toata pedeapsa! Cataline....cinva stia ce facea individul asta si il acoperea sau nu-l interesa! Daca afli cine si cu dovezi.....ar fi bomba cu hidrogen !!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mihai  •  14 ianuarie 2018, 21:02

sinucid.... omorat mai bine spus. nu l-au urmarit pentru ca nu au vrut. cum sa ajunga toate probele alea la dosar, cum sa faca curatenie in toata nebunia asta, cum sa-si faulteze sistemul de prieteni/cumetrii care ar fi picat precum ciupercile. Mentionezi ca este dificil sa acorzi resurse pentru o urmarire de o luna, dar te inseli, sistemul are resurse. Tocmai am aflat recent ca Tariceanu a fost urmarit 6 ani. 6 ANI! Doar doar face omul ceva ce se poate folosi la un dosarel. era tariceanu pericol pentru societate pentru a fi urmarit 6 ani?! in afara faptului ca se da la femei blonde cu o treime din varsta lui, nu-l vad in stare sa faca cine stie ce. Vor iesi la iveala sunt sigur, dar daca tot oamenii lor sunt la DNA, parchet samd, degeaba. Precum inregistrarea cu kovesi care spunea procurorilor sa incalce constitutia ca doar ce naiba "va e frica de constitutie?". A mintit spunand ca este facatura, s-a demonstrat contrariul. Femeia se tine inversunata de scaun si alaturi de ea multi altii. Ar fi buna o caricatura ca pe vremuri. Dar ti se urca la cap cum unii se cred dumnezei.

Urod  •  14 ianuarie 2018, 21:16

@dodo.... Nu cred ca exista român care să-ți răspundă la întrebare.... Și eu am sperat timp de 25 de ani, după care am luat masuri... măcar copiii mei sa nu trăiască în asemenea mizerie... Nici nu știi câte speranțe au fost în '90, iar acum am ajuns pana și SRI-ul sa declare ca nu e caz de siguranță națională?!!!!!!!.... Oare cât de josnici putem fi, de exista oameni care au atâta tupeu sa fie plătiți din munca contribuabilor și care sa declare așa ceva?!!!.... Dar și dacă ai 4 clase primare, înțelegi cât de grav este sa ai în spitale dezinfectant diluati....

Urod  •  14 ianuarie 2018, 21:33

@tolo...te-am întrebat și-n alte ocazii, ce dezinfectanti se folosesc acum în spitale și n-am primit nici un raspuns.... Înțeleg ca Hexi Pharma este practic creatoarea la cea mai grava criza din sănătate, dar trebuie văzut și ce diluanți au folosit pana la declanșarea scandalului și celelalte firme producătoare de dezinfectanti pt ca altfel dacă nu se taie răul de la radacina, îți dai seama și singur ce se intampla... As vrea sa știu dacă cei de la SRI, care au făcut acea informare precum ca nu este caz de siguranță națională, pot fi dați în judecata de către contribuabilii care plătesc taxe și care sunt excrocati cu asemenea tupeu.... Și nu numai ei, toți cei care nu-și fac datoria pt care sunt plătiți, ca pe mine nu ma interesează sa fie dați afară, pe mine ma interesează sa fie judecați si condamnați la fel ca făptuitoriii....Se poate să-mi răspunzi ?..... Și încă ceva.... Tare am senzația ca singurul gasit vinovat va fi.... bineînțeles CONDREA....

Urod  •  14 ianuarie 2018, 21:37

@dodo...cred c-am găsit răspunsul la întrebarea ta.... ***.... asta cred ca este singura șansă...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ervin  •  14 ianuarie 2018, 23:24

Dupa zeci de ani in Romania in domenii extrem de importante ptr societate , sanatate/spitale , justitie/parchet nu exista protocoale de lucru standardizate si/sau protocoale standardizate de raportare a diferitelor evenimente (vezi si cazul nou nascutului) De ce? Pe de o parte manageri de spitale complet incompetenti/indolenti in sanatate iar in parchete inca sistemul vechi functioneaza" neinduplecat" ca sa folosim un eufemism... Dovada cat de perfect se apara si se acopera cele doua sisteme din justitie si din sanatate in ceea mai mare operatiune de deturnare din pacate ,de vieti omenesti in principal si de bani in secundar. Totusi au murit zeci de mii de oameni in acesti 15 ani. Mame, copii, frati, bunici, tati, bebelusi toti ***. Puneti-va intrebarea : daca acesti jurnalisti de la gsp nu ar fi descoperit si documentat acest Caz hexipharma , cati ani ar mai fii continuat lucrurile asa... In acest context ne punem intreba cate vieti au salvat acesti jurnalisti cu ancheta asta facuta cu preturi pe care noi ceilalti nu o sa le stim niciodata. Noi ca cetateni ce facem sa nu se mai repete asa ceva? Ce facem noi ptr noi insine in tara noastra?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

sundance kid  •  14 ianuarie 2018, 23:43

Da . Judecatorul si procurorul . Mai e un pic si se implinesc 29 de ani de la nimic . 19 milioane de votanti la o populatie de 30 de milioane luind in calcul stramutatii optimisti la care se adaoga cei din rpublica moldova.

Ervin  •  15 ianuarie 2018, 0:00

As fi vrut sa vad o comisie parlamentara serioasa care sa faca o ancheta adevarata care sa stabileasca urmatoarele: 1. Nr de oameni care au decedat in spitalele din toata Romania in urma infectiilor 2. Managerii de spital care au stiut ca dezinfectantii erau diluati 3. Cum castiga aceeasi firma intodeauna licitatiile si cu sprijinul cui 4. Numele persoanelor raspunzatoare din ministerul Sanatatii si a persoanelor raspunzatoare a autoritatilor subordonate ministerului : DSP SANEPID ETC 5. Cum si de ce SRI nu a considerat acest caz de sIguranta nationala? Cine si de ce nu a luat masuri si ar fi trebuit sa ia masuri in acest caz? 6. Cine e raspunzator de faptul ca individul Condrea a ramas nesupravegheat atata timp inainte de a putea fi arestat si retinut? 7. Identificarea tuturor firmelor, asociatilor , directorilor, partenerilor si a intereselor lor vis a vis de hexipharma, spitale, ministerul sanatatii din acest paienjenis. 8. La ce suma se ridica prejudiciul in bani adus statului in acesti 15 ani si cine plateste? 9. De ce bani dispun firmele si persoanele conexe cu aceeasta afacere? Si inca o singura intrebare: pe cine vedeti pusi in aceeasta comisie parlamentara in stare sa duca ancheta la bun sfarsit? :)))

Dodo  •  15 ianuarie 2018, 0:09

Eu mă mai intreb cate spitale ar trebui arse si construite altele, daca in perioada asta becteriile au devenit mult mai puternice si numai pot fi combatute nici cu dezinfectanți la concentratia corecta......? Din 340, cate ar trebui sa mai rămână?

Aetnix  •  15 ianuarie 2018, 8:55

Dacă alimentăm teoria conspirației, sigur ajungem să decredibilizăm instituțiile de anchetă. Cert este ca dacă nu exista accidentul, Condrea ajungea în arest. Și atunci probabil existau mai multe cunoscute. S-a văzut doar vârful eisberg-ului. Cred că e mai bine că am aflat doar atât. Mă gândesc că serviciile știau ce se întâmplă, însă ne fiind un caz de siguranță națională, nu i-au dat așa mare importanță. Plus că au informat mai departe. Probabil cei care trebuiau să acționeze au negociat ceva de genul: "uite ce știm, atât costă să rămână în stand-by", deci e vorba de corupție. Astea sunt poveștile cu final trist în care super eroul nu are capacitatea să salveze lumea. ... Conspirație: ați verificat pe aeroporturi sa vedeți ce avioane private au decolat în duminica aia? 😁

Alex One  •  15 ianuarie 2018, 9:26

D-le Tolontan,amestecati lucrurile. Procurorul a solicitat de la judecator mandat si l-a obtinut. Mai departe actul trebuia trimis pentru executare organului care efectiv realizeaza activitatea avand pregatirea necesara si mijoacele tehnice . Intrebarea este ,a fost trimis mandatul la serviciul abilitat, indiferent daca apartine SRI ori Politie, sau a ramas intr-un fiset la procuror ? Asta trebuia sa lamuriti dv. daca tot stabiliti vinovatii,sau credeti ca procurorul se piteste dupa copaci ori se deghizeaza in lucrator la salubritate ?

Ervin  •  15 ianuarie 2018, 11:50

@Alex One ai mare dreptate. Doar de afirmatia ta "daca tot stabiliti vinovatii" m-as indeparta putin. Relatarea unor fapte asa cum sau petrecut ele (cel putin asa credem) chiar si cu un ton acid (nici nu stiu ce alt ton poti folosii cand mor atatia oameni totusi) deci relatarea asta a faptelor nu implica automat ca cei care ne aduc in fata ochilor asemenea lucruri stabilesc si vinovatii. Vei vedea ca vinovatii vor fii extrem de putini si extrem de putin de vinovati. ***...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează