Evul Mediu la Spitalul Județean Timișoara. Șef de secție sancționat că le-a numit ”vaci” și ”ciori” pe asistente. Cum se apără: ”Conducerea spitalului lasă zeci de pacienți să doarmă pe hol!”

România 2018: bolnavi cazați pe holuri, monopol pe săli de operații și amenințări cu bisturiul

sâmbătă, 20 ianuarie 2018, 10:41

”Eu vorbesc mai ferm, dar ce s-a scris în acele plângeri este o exagerare. Nu tac atunci când văd că este multă nepăsare în spital. Vreți să vedeți cum arată respectul conducerii noastre față de pacienți? Iată cum dormeau cu paturile pe hol pe 20 decembrie, înainte de Crăciun!”Mihai Ionac, șef de secție Spitalul Județean Timișoara

 

De Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Bărbați care urăsc femeile.

Printr-o alchimie discretă, dar persistentă, ceva surprinzător îi leagă pe mulți dintre masculii alfa ai sănătății din România.

Ei își exercită atitudinea de control în primul rând la adresa femeilor.

Ei sunt manageri, patroni de mari firme și șefi ai unui sistem sanitar în care femeile se preling pe lângă pereții holurilor atunci când îi văd.

Astăzi, un alt caz.

De la Timișoara.

Un cunoscut medic de chirurgie vasculară din Banat: Mihai Ionac.

”Infirmiera Nyuli Claudia a fost amenințată că o va tăia cu bisturiul”

”Vă enumerăm câteva dintre jignirile aduse personalului blocului operator 2:

Idioate, proaste, vaci, ciori.

Și cităm ce a transmis prof. dr. Mihai Ionac colaboratorilor săi: ”Călcați-le pe cap, futu-le mama lor de idioate!”.

De asemenea, dna infirmieră Nyuli Claudia a fost amenințată de către acesta că o va tăia cu bisturiul”.

E un document aflat la Colegiul Medicilor.
Adresa în care asistenta Gina Tănasă descrie modul în care medicul Ionac le vorbește asistentelor și infirmierelor

”Păstrează o sală de operație pentru el”

Mai multe asistente și infirmiere ale Spitalului Județean de Urgență Timișoara au înaintat, pe 27 noiembrie 2017, Colegiului o plângere în care povestesc cum sunt tratate de șeful de secție Mihai Ionac.

Nu e singura luare de poziție a corpului medical.

Chiar un prieten din spital al doctorului Ionac, șeful de secție Doru Vâlceanu, a întocmit o notă de protest către conducerea spitalului.

Vâlceanu spune că Ionac abuzează și blochează, împotriva legii, o sală de operații pentru el.

Versiunea că marii profesori țin rezervată o sală de operații pentru ei circulă frecvent în spitalele noastre.

Rareori se ajunge însă să fie pusă pe hârtie.

Adresa redactată de Prof. univ. Dr. Doru Vâlceanu

Un medic priceput, cu bune rezultate

Cel reclamat, medicul cu excelentă reputație profesională Mihai Ionac, conduce Clinica Chirurgie Vasculară, o entitate aparte în interiorul Spitalului Județean din Timișoara.

Legăturile unei fundații a doctorului Ionac cu spitalul și acuzele de luare de mită au adus, în aprilie 2015, mascații în percheziție la casa șefului de secție.

De atunci, nu se mai știe nimic despre cazul cercetat de către Parchet.

O tărăgănare care îl afectează și pe Ionac, dar și posibilitatea de a afla adevărul.

În fiecare spital, scrie colegul lui Ionac, Doru Vâlceanu, există o regulă legal instituită.

”Clinica destinată Urgențelor chirurgicale este obligată să păstreze liberă minim o sală de operație strict pentru Urgențe și medicul de gardă să fie în orice moment disponibil” Doru Vâlceanu, șef al Clinicii Chirurgie III

La ”Județeanul” din Timișoara, susține Vâlceanu către manager, sala aceasta ”este folosită de către doctorul Ionac pentru operații la rece care sunt transformate în urgențe fictive”.

Managerul Marius Craina: ”L-am sancționat pe medicul Ionac cu 10% din salariu”

Dr. Marius Craina, managerul Spitalului Județean de Urgență din Timișoara, în fața instituției medicale

Intervievat de ziar, managerul Marius Craina a confirmat plângerile personalului la adresa lui Ionac.

”La finalul anului trecut, în luna noiembrie, am primit două adrese din partea personalului medical, doctori și asistente, pe care le-am înaintat Comisiei de Disciplină a spitalului. Se refereau la comportamentul domnului doctor și la problema cu sala ocupată de dânsul”, spune directorul spitalului.

Măsurile?

”Am procedat corect, după regulile instituției. După prima abatere, domnul doctor a primit un avertisment. După a doua, a fost sancționat cu 10% din salariu pe o perioadă de trei luni”, explică Marius Craina.

Ce spun cei implicați, inclusiv Mihai Ionac.

Doru Vâlceanu: „Vine unul căruia îi e ruptă splina, moare pe targă, ce facem?!”


Medicul chirurg Doru Vâlceanu, unul dintre doctorii care au atras atenția în cazul lui Mihai Ionac

Ce-l determină pe un medic să facă pentru prima oară în cariera lui un referat.

-Domnule doctor, de ce ați redactat o plângere la adresa medicului Ionac?
-Eu nu am nimic cu valoarea lui ca medic. Însă el este un tip foarte plin de sine, care face ordine prin tot. Și nimeni nu-i ca el! Noi avem niște reguli în blocul operator și în spital de care el nu ține seama. Este foarte jignitor față de colegi. Și nu mai spun față de restul personalului, cum ar fi asistentele.

-De ce ați făcut sesizarea?
-Nu pentru că aș avea ceva personal cu el, ci pentru a se pune ordine în spital. Am spus că suntem toți egali, iar femeile acelea care lucrează toată ziua și își dau sufletul acolo nu merită să fie umilite pentru că el este profesor, iar ele infirmiere sau asistente. Și, într-o bună zi, când plângeau pe acolo, am izbucnit, mi s-a pus pata!

-Și?
-Și nu e singura problemă. Mai e și sala de urgență. Peste tot în lume se păstrează o sală de urgență liberă. La noi, nu. Eu sunt doctorul Ionac, eu intru în sală când vreau. Vine unul căruia îi e ruptă splina, moare pe targă, ce face?! Ce facem atunci? S-au adunat mai multe lucruri. Am izbucnit la plânsul fetelor, pe mine direct-direct nu mă afecta. Dar nu mi se părea normal ca nimeni să nu ia atitudine. Am vorbit cu managerul și am luat decizia să fac plângerea în scris.

-Înțelegem că vă cunoașteți de multă vreme.
-Am fost în relații bune și cu soția lui, și cu el. Chiar mă luase după aceea: „Cum ai putut să-mi faci una ca asta? Suntem prieteni!”. I-am spus că nu e în regulă, că nu e la locul lui. Nu am dat în el, dar trebuie să fim toți la fel, indiferent ce grad avem. După asta am înțeles că s-au aliat și alții. La un moment dat se umple paharul. E prima oară când fac referat!

Asistenta Gina Tănasă: „E o dezordine nemaivăzută în blocul operator”

Gina Tănasă, cea mai experimentată asistentă de la Spitalul Județean Timiș, lider sindical, spune că relația proastă dintre chirurg și asistente poate afecta o operație

-Doamnă Tănasă, ce v-a făcut să înaintați acest referat?
-Este o problemă delicată, ne deranjează extrem de tare. Lucrăm într-un loc în care ar trebui să fim liniștiți și ordonați. Viața pacientului depinde și de mine, ca asistentă, ca instrumentară, chiar dacă unii chirurgi nu recunosc. Însă domnul doctor Ionac nu ne consideră nici colegi de muncă, se pare, a declarat asta chiar și în instanță. A fost o perioadă foarte grea.

-Explicați, vă rog.
-E o problemă mai largă. Eu lucrez ca instrumentar de 30 de ani. Au trecut multe generații pe lângă mine, mulți au învățat de la mine. Nu puteam să-mi închipui că vom lucra vreodată ca acum. Atât de dezorganizat!

-Dezorganizat?
– E un haos în blocul operator, chiar nu înțeleg ce se întâmplă! Noi suntem trei clinici de chirurgie. 1, 2, 3. Pe vremuri, fiecare clinică avea blocul operator propriu. 1, 2, 3. De când s-a format și chirurgia vasculară, tot respectul pentru domnul Ionac, face o treabă extraordinară!, s-a format bloc unic. El are sala lui, restul se mută peste tot. Noi nu mai suntem unitate de sine stătătoare. E normal că e dezordine, toți chirurgii vor să-și facă treaba, să opereze cazurile, unii au prea mulți pacienți.

„Eu sunt la sfârșit de mandat, o să plec în curând, dar îmi pare rău că las așa ceva în urma mea” Gina Tănasă, asistentă

Mihai Ionac: „O văd ca pe o înscenare. În momentul cu bisturiul am fost simpatic”

Medicul Ionac, chiar în Spitalul Județean din Timișoara, unde lucrează de 27 de ani

Cum justifică medicul chirurg Mihai Ionac plângerile colegilor: spune că a dat în judecată spitalul la care lucrează.

-Domnule Ionac, am vrea să vorbim puțin despre plângerile colegilor din spital la adresa dumneavoastră.
-În primul rând, nu înțeleg de ce acest lucru este în atenția presei, deoarece este o problemă internă.

-Ceea ce afectează un spital afectează pacienții. Sunt documentele oficiale pe baza cărora spitalul v-a sancționat.
-Conducerea spitalului nu s-a străduit să aplaneze conflictele absolut firești care apar în orice loc de muncă. Sunt probleme care există peste tot. Probleme care înglobează disfuncționalități, indisciplină, invidie. Mai multe. Lucrurile acestea trebuie rezolvate pe rând, nu poți muta elefantul de pe o zi pe alta.

-De exemplu?
-Eu am terminat acum, la ora 16, ultima intervenție. Programul meu se încheia la ora 13:30. Am așteptat, timp de 20 de minute, o asistentă care nu mi-a adus un accesoriu. Cu pacientul în anestezie! Tot azi, am găsit un instrument extrem de prețios aruncat la gunoi. Vă dați seama că eu le atrag atenția infirmierelor, asistentelor că nu fac treaba bine. În momentul în care se adună aceste lucruri, atât eu, cât și ele acumulăm tensiune. Este multă nepăsare în spital și eu nu tac când o văd.

Bolnavii de pe secția Chirurgie vasculară primeau parizer și carnați la micul dejun

„Infirmiera mi-a greșit lama de 3 ori”

-Ați sesizat aceste lucruri către conducere?
-De 4 ani de zile, de când e noua conducere, sesizez mereu. Referate peste referate. Nu se întâmplă nimic, nimic! Le-au refuzat în cascadă. La mine ce se întâmplă? Vă întreb. Au venit trei adrese, trei au fost!, din 2 în 2 zile. Nici n-am apucat să mă apăr. Opinia mea, s-ar putea să fiu subiectiv, e o înscenare.

-În acele referate apar cuvinte foarte urâte. „Vaci”, „cioară”.
-Sunt cuvinte grele, grosolane. S-a exagerat! E drept că eu vorbesc uneori mai ferm, dar atât.

-Cu femeia care susține că ați amenințat-o că o veți tăia cu bisturiul?
-Să știți că am fost simpatic! Era o intervenție la care aveam nevoie de o incizie extrem de precisă. I-am cerut o anumită lamă infirmierei. Ea a greșit de 3 ori. A 3-a oară i-am spus ceva de genul „Te rog eu, fii atentă, scrie numărul pe lamă. Dacă ar trebui să te operez pe tine cu lame greșite?!”. Atât.

-Revin la înscenare. De ce s-ar întâmpla așa ceva?
-Întreaga mea secție este supusă unei presiuni anormale. Și nu o înțeleg. Ne simțim discriminați. Nu avem o sală exclusivă, eu am operat și în două săli.

-Nu e vorba că țineți acea sală blocată, după cum scrie în adresă?
-Ha! Acolo m-au confundat. Nici nu eram eu cel care făcea operații în sală, ci alt medic! E ca-n bancul cu premiul sovietic, cu bicicleta care nu a fost primită, ci s-a furat. Nimic adevărat.

„Din donații am refăcut secția”

 
Pasionat de motociclete, Ionac se fotografiază alături de un Harley Davidson pe care l-a achiziționat acum 10 ani

-Ați mai avut unele probleme în 2015, un dosar rezultat după un control al Curții de Conturi.
 -Da, a fost un control al cărui scop nu-l pricep nici astăzi. Ar trebui să am mania persecuției ca să-mi dau seama din ce cauză s-a realizat. Eram acuzat de lucruri aberante.

-De exemplu?
-Că dau rețete la pacienți decedați. Nimic adevărat, chiar fusese reglată acea problemă.

50 de pacienți la 27 de paturi spune doctorul Ionac că a avut înainte de Crăciun

-Știm că era vorba de niște donații pe care le cereați pacienților.
-Exact. Am adunat 100.000 de euro și am renovat secția. Am acte de donație, tot. De la firme și pacienți. Vă dați seama, au fost interogați la Parchet pacienți, reprezentanți ai firmelor! Și eu, și ei am vrut doar să facem bine.

-E adevărat că pacienții dumneavoastră erau redirecționați la farmacia unei rude?
-Repet. Ani de zile am făcut referate că nu am strictul necesar. Nu mi s-a răspuns. Așa că le spuneam pacienților că au două opțiuni: sau îi operăm la privat, sau la stat, însă la stat își vor cumpăra materialele. Cum ei veneau cu materiale neconforme, am vorbit la acea farmacie, au făcut stocuri, scriam pe ce puteam, foi, hârtii, ce aveam nevoie, iar ei își cumpărau de acolo lucruri de calitate.

-…
– Vreau să mai adaug ceva. Nu s-a mai întâmplat nimic de atunci, timp de 3 ani nu am mai fost chemat, însă de la acel scandal, am primit multe materiale. Chiar zilele astea am făcut niște intervenții chirurgicale foarte frumoase.

-Revenind la plângerile colegilor, spuneți că nu e nimic adevărat din adresele de acum. Le-ați contestat?
-Pentru că le consider nejuste, am acționat spitalul în judecată. Unii medici continuă o campanie împotriva mea. Plus că îi rog pe cititori să vadă cum arată grija managerului față de bolnavi. Înainte de Crăciun am avut 50 de pacienți la 27 de paturi. Astăzi, 19 ianuarie 2018, când vorbesc cu dumneavoastră, am 37 de pacienți la 27 de paturi.

-E o situație cronică?
-Da, mereu se întâmplă asta. Publicați, vă rog, fotografiile pe luni ca să vadă lumea.

Holul plin de pacienți ”excedentari” în secția de chirurgie vasculară a Spitalului Județean din Timișoara, culcați acolo în decembrie 2017 / noiembrie 2017 / iunie 2016

Comentarii (61)Adaugă comentariu

Andrei F  •  20 ianuarie 2018, 11:16

Cam toate partile sunt vinovate-conform articolului! Si pacientii sufera-ca stau pe holuri ,ca personalul este neprofesionist,ca li se da mancare care este contraindicata...Probabil ca este adevarat proverbul ca pestele de la cap...se strica!Deci cine o fi seful acestui spital?Si mai ales cine este seful sefului?Adica spitalul este sub autoritatea lui Robu-Primarul sau ce autoritati locale ar fi...- sau sub autoritatea ministrului?...In alte cazuri ,,amanuntele,, acestea existau in articol.Si cat de ,,dusmanos,,ma vedeti trebuie sa va felicit pentru ca ori lumea are incredere numai in dumneavoastra ori daca lumea apeleaza si la altii este degeaba...

Cătălin Tolontan  •  20 ianuarie 2018, 11:17

@Andrei F : oamenii au incredere in general in presa, vin cu jalba, multe redactii din Romania isi fac corect treaba.

Andrei  •  20 ianuarie 2018, 11:24

Mandru ca sunt roman! Suntem cei mai saraci din Europa, avem serviciile medicale cele mai proaste, cea mai mare rata de mortalitate infantila si suntem fruntasi la toate capitolele negre. Astia suntem, astia defilam. Alesii Domnului, bunul si blandul popor crestin unde femeile din mediul rural traiesc ca in tarile arabe, iar copiii sunt trimisi la muncile campului si batuti de parintii betivi.

io  •  20 ianuarie 2018, 11:31

"Ionac a fost sancționat de către conducere cu 10% din salariu pe trei luni: 440 de lei pe lună." - pai cum d-le tolontan, nu aveau astia salariul de la 3000 de eur in sus? ca eu asa intelesesem de la dvs. 4400 de ron pe luna inseamna sub 1000 eur salariu. trebuie sa fie o neintelegere...

Cătălin Tolontan  •  20 ianuarie 2018, 11:32

@io: nu, nu am scris niciodata ca salariul medicilor a crescut atat, ci veniturile. Si am precizat de fiecare data ca in venituri intra si sporurile, garzile (care ajung si la 200 de euro o garda). In total, da, medicii ATI ajung si la 3.000 de euro, chirurgii depasesc 2.000 de euro, exista destule asistente care iau 1.000 de euro, acestia doar banii de la stat. Sunt salarii decente, insa e nevoie sa fie imbunatatite in continuare. Iar esenta este aceasta: in toata istoria sa, Romania n-a facut un asemenea efort de a dubla in nici doi ani veniturile unui grup profesional de peste 100.000 de oameni, ca in cazul personalului din sanatate. E cazul sa ne mandrim ca romani ca am putut face asta, sa ne crestem pretentiile in calitate de pacienti si sa insistam, ca cetateni, sa le putem mari in continuare.

CIMPIAN  •  20 ianuarie 2018, 11:42

Orice s-ar spune si s-ar scrie despre medici , asistente si intreg sistemul de sanatate din Romania....NIMIC...ABSOLUT NIMIC...NU ESTE....ne ADEVARAT , o sa vede-ti cei " necredincioshi " ca dupa 3 zile de " spitalizare " fara sa vi se fi facut vre-o procedura sau tratament....pe " biletul de ieshire ".o sa apara cel putzin 4000 de lei ..ACTIVITATE...

Roadghost  •  20 ianuarie 2018, 11:49

Asta e buna:)))...poate asistentele vor invata mai intai sa manifeste compasiune si intelegere, inainte de a pretinde aceste sentimente din partea celorlalti...pana atunci, folosirea unui limbaj cat de cat civilizat ar fi un pas inainte

Leo  •  20 ianuarie 2018, 11:51

Pacienti care dorm pe holurile spitalului puteti gasi si in Irlanda

Asklepios  •  20 ianuarie 2018, 11:57

Ia vedeti voi mai bine de nivelul de "calificare" al asistentelor medicale, si de modul cum si-l obtin azi! In toate unitatile medicale. Cum sunt promovate de la gradul de infirmiera la asistenta, cu o "scoala" de cateva luni facuta "pe hartie", contra spagi si uzualul SEX. De-aia nu stiu sa aleaga un bisturiu Si de modul cum sunt angajate in unitatile medicale. Suma de 5000 de euro la angajare va e cunoscuta? Va legati de varfurile profesionale medicale, care au facut cate 10-12 ani calificare medicala, ca Ionac, sefi de sectii care PERSONAL ("pe persoana fizica", adica, datorita prestigiului lor) obtin sponsorizari de zeci de mii de euro pentru ca activitatea in spitalul STATULUI sa poata merge normal, incepand de la medicamente si materiale de prima necesitate si pana la mobilier si linoleum pe podea, in loc sa vedeti ce se intampla "la baza" si duce la ceea ce vedem toti in spitale. "Managerii" sunt TOTI pusi politic. Niste incapabili, mincinosi si hoti, care FURA pentru PARTID, pentru ei, si pentru grupul lor majoritatea rude. Ca e plin de dinastii de incapabili in sistemul medical.

bg  •  20 ianuarie 2018, 12:02

DA... Cam asta este tabloul general din spitalele de stat. Orgolii nemasurate, dictatura personala, nepasare si umilinte ptr. pacienti, dezordine, aplicarea legii bunului plac si a pumnului mai puternic, jigniri, lipsuri, proasta pregatire profesionala, obraznicii, neintelegeri, nr. de paturi impartite pe cap de medic, absenta solutiilor ptr. spitalele sufocate de pacienti, haos si in final UN FIASCO TOTAL...MS -lui ii revine responsabilitatea de a descurca lucrurile...El trebuie sa faca o radiografie a situatiei si sa propuna solutii, sanctiuni acolo nu se respecta legislatia in vigoare. In caz contrar, DEBANDADA va continua...

Eu  •  20 ianuarie 2018, 12:21

Minte. De ce nu a prezentat si poze din salon. A scos pacientii in hol. Ce om normal procedeaza astfel. In privința raportului Curtii de Conturi la DiGi Tv a declarat in diminetata perchezitiilor ca acestea nu au legatura cu acel raport. Un singur lucrube regretabil că parchetul nu isi face datoria pana la capat. In ceea ce priveste renovarea, la cati bani a scos din fundatie pentru "renovarea" sectiei mai facea un spital!

sorin  •  20 ianuarie 2018, 12:27

Majoritatea romanilor (mai ales cei trecuti de 50 ani) cand merg la medic, au o tinuta de toata jena, capul plecat, umili si te intrebi atunci cum naiba sa nu se creada medicul un Dumnezeu, ca mai nou avem in Romania tot felul de dumnezei, de la magistratii, care te aresteaza fara probe la mai stiu eu ce angatati ai unor institutii. Cred ca toti medicii ar trebui trimisi la cursuri in care sa invete despre respectul pentru viata si om si mai ales de respectul pentru salariul care il ia de la stat si pentru care noi contibuim cu sume importante.

Cătălin Tolontan  •  20 ianuarie 2018, 12:30

@sorin: foarte buna observatia dvs. Noi asa am fost educati. Medicul era zeu si boala noastra era vina noastra. De le genunchii juliti si pina la raceala, "ai racit" :-) Dar inainte de a ii ruga pe medici sa se schimbe, sa ne schimbam si noi ca cetateni. Sa-i respectam, sa le oferim salarii si conditii mai bune si sa le cerem mai mult respect si sa nu ne mai incovoiem si caciulim instinctiv cand intram in spital.

Eu  •  20 ianuarie 2018, 12:31

Ca minte si e plin de tupeu rezulta si din raspunsul potrivit căruia nu a avut materiale si a fost obligat sa indrepte pacientii la farmacia lui personala (ca actionar e matusa nevestei lui e o vrajeala). 1. Materiale are ***. De ce tine stocuri? Prietenii stiu de ce. 2. Daca nu are materiale de ce nu a trimis pacientii la farmaciile din jurul spitalului ca sunt o grămadă si cu preturi mai mici?! Oricum are totusi un mare merit. A inventat perteneriatul public privat, unde privatul e el. Adica platile sunt la spital din buget ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

io  •  20 ianuarie 2018, 12:37

asa e, aveti dreptate, imi aminteam eu gresit. e vorba de venituri... eu nu ma mandresc cu nimic. intr-o tara cum trebuie, normalitatea nu trebuie vazuta ca ceva extraordinar. dar nu e cazul in romania. si ati precizat, unii, rari, cu 5-6 garzi pe luna ajung la 3000 de eur, asa e. am recitit. 3000 eur/250 ore (sunt mai multe daca-s 5-6 garzi, da' sa zicem) = 12 eur/ora. puneti la socoteala faptul ca o garda are vreo 12 ore de lucru noaptea iar unele sunt garzi de weekend (platite cam dublu), o sa ajungeti la grozava suma de vreo 7-8 eur pe ora (am mai avut dicutia asta). pentru un medic. specialist/primar. n-aveti decat sa fiti mandru. calculati cat era inainte de maririle astea fabuloase. si fiti mandru in continuare. da' ma rog, nu asta e subiectul articolului...

MarietaVarga  •  20 ianuarie 2018, 12:51

Soțul meu a fost internat la secția de chirurgie varculară în urmă cu câțiva ani. De atunci, lucrurile s-au schimbat mult și în bine. Mă refer la aspectul saloanelor, al grupurilor sanitare, al culoarelor. Eu am fost internată o noapte în secția de chirurgie1. Foarte curat, mobilier nou, lenjerie curată, personal relativ OK. Spun relativ pentru că sistemul are încă o inerție uriașă, mai e de lucrat la asta. Dar am fost plăcut surprinsă de aspectul spitalului. Conflictele interne nu au răzbătut până la noi, mărefer la mine și la soțul meu.

Gargamel  •  20 ianuarie 2018, 13:12

Daca asistentele alea pot proba cu martori acuzatiile, individul acesta, distins domn profesor, ar trebui evaluat psihiatric.... Ca si chirurg poate fi un geniu, dar in nici un caz nu e potrivit sa predea la studenti.

Cătălin Tolontan  •  20 ianuarie 2018, 13:13

@Gargamel: insultele medicului Ionac au fost confirmate de cei prezenti, de martorii oculari.

Antimilitieni & securisti  •  20 ianuarie 2018, 13:34

Sa vezi nenorocire, focar de infectie si haos la spitalul judetean din Craiova!!! Dar ce mai conteaza, statul le-a facvut cadou stadion de 66 de milioane de euro!

Andrei F  •  20 ianuarie 2018, 13:41

@Eu • 20 ianuarie 2018, 12:21 Daca mintea era contrazis de conducere ca doar astia nu se mandresc acum cu ,,publicitatea ,,facuta...Si daca ar fi minciuna ar fi usor de aratat...Pacientilor li se fac fise la internare...

Adina  •  20 ianuarie 2018, 13:53

Eu am dormit pe hol și în Germania, pe o secție de neurochirurgie în așteptarea unei operații pe creier.

Dan  •  20 ianuarie 2018, 14:14

Spitalul este renovat si curat *** carcotași era mai bine daca îi refuzau ??? Nimic nu va place ! Ati fost voi in strainatate in alte spitale de tipati ca *** ??

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Fruncea  •  20 ianuarie 2018, 14:17

Asta-i fruncea tarii....:)))

Comandoru C-tin  •  20 ianuarie 2018, 14:28

Am fost cu un pacient la un spital de stat din Austria cotat al 6-7lea dupa AKH.Parca eram la hotel,pe hol bufet suedez ,cafea ,sucuri,ceai.Dupa analize pacientul a fost intrebat ce alege sa serveasca la masa de prinz .Din 3 sortimente a ales supa,friptura din carne de curcan si desert-strudel.Retineti:carne de curcan la alegere intr-un spital dintr-o tara UE.....Nu mai vb de curatenie,la grupurile sociale erai rugat sa te dezinfectezi pe miini,sapun servetele,hirtie igienica peste tot.In salon fiecare pacient primea dulap cu cheie de la cutia cu valori(ptr bani,acte,bijuterii).Am intilnit o asistenta din Polonia si mi-a spus ca salariile la personalul medical sint mai mult decit decente.Am fost uimit de conditii,profesionalismul personalului si dotarile unitatii medicale...Hai Romania!

Rezist  •  20 ianuarie 2018, 15:13

Nu cred ca este managerul de vina pentru faptul ca stau pacientii pe hol, seful sectiei decide numarul de internari, greu de crezut ca toti acei pacienti sunt urgente si nu avea cum sa ii refuze, cazurile cronice sunt programate, ar trebui sa existe o lista de asteptare, deci seful de sectie trebuie sa interneze atati pacienti cat ii prevede contractul cu CNAS si cate paturi are disponibile pe sectie in saloane.

Gina Tanasa  •  20 ianuarie 2018, 15:58

E pacat ca s- a ajuns la acest conflict e pacat ca marii Sefi deSectii nu se intilnesc sa rezolve problema Chir Vasc.dindu- le mai o sala de op ar descongestiona blocol op de tensiune . La volumul mare de lucru ce are Chir Vasc este normal macar o sala sa mai aiba . Dar asta e o problema ce nu de noi cei mici si prosti depinde . In ceea ce priveste ocuparea sali de garda da are dreptate domnul Prof Ionac nu era domnia sa in sala ci un sub altern al dinsului cu un caz de al domnului Prof Ionac dar la indicatia domniei sale a intrat S- a intimplat sa vina cu bonlav la prima ora atunci internat sa dea bonlavul chir 3 jos de pe masa si sa i- l puna pe al dinsului . Cind sefii sectiilor de Chir sa- u intilnit si toti fiind nemultumiti de atitudinea domnului Prof Ionac au luat o hotarire de comun acord sa faca cunoscut in scris catre Managerul Spitalului Iara eu in calitate de Lider Sindical al blocului am facut in scris pentru personalul de la sala aducind la cunostinta o parte din jignirile aduse personalului ... Dar surpriza a fost mare ca a doua zi ne- am trezit doar eu si domn Prof Vilceanu cu hirtiile la Directiune ..Nu ma mai intreb de ce ....ca stim ... Alta surpriza ca seful Clinicii de Chir 1care s- a retras si nu a mai facut nici o plingere la adresa Prof Ionac vine zilele trecute si se plinge Sefului de Bloc Op dr Varcus ca Prof Ionac iara a ocupat sala abuziv ..ma intreb de ce s- a mai plins ???? In ceea ce priveste povestea cu bonlavii pe culuar ,culmea ca aia sunt cei ce vin in garzile de urgenta ca saloanele sunt probabil ocupate cu op programate poate ar trebui sa existe si un salon pentru urgente nu doar sala de op .,,Mai vreau sa specific in legatura cu Inf Nyli Claudia i s- a spus sa puna masa de op in pozitie trentrelenburg.pe moment femeia l- a rugat "" Domn Prof.spuneti- mi pe limba mea ca nu am inteles "cu toate ca e veche in meserie dar cind lucrezi cu frica si tensiune linga un om se poate intimpla sa nu intelegi Atunci domn Prof Ionac a spus " iesi afara si cheama pe cineva care stie ca bag acul sau bisturiul asta in tine "E adevarat ca chir poate fi tensionat in timpul interventiei chir dar asta nu inseamna ca trebuie asa procedat Intr- o interventie chir toata echipa traieste ce traieste chirurgul chiar daca se spune ca instrumentarele nu fac parte din echipa sau nu sunt colegi de munca cu domnia sa ,

bg  •  20 ianuarie 2018, 16:20

Problema la noi este urmatoarea: FUNCTIA DE SEF este asociata intotdeauna cu AUTORITATEA si niciodata cu RESPONSABILITATEA, asa cum ar fi normal si civilizat. Ieri, am auzit pe strada un copil de 7 ani care-i spunea bunicului:"pe tine nu te ascult ca nu esti seful meu". Trebuie sa se schimbe ceva in modul general de a gandi lucrurile, in relatiile dintre angajati (sclavi) si sefi (stapani) atat la stat cat si la privat. Suntem in epoca NEOSCLAVAGISMULUI capitalist.

dianu  •  20 ianuarie 2018, 16:49

Vad magariile din spitalele romanesti, le-am trait din plin inclusiv erorile medicale de care nu m-am putut apara sau pe care nu le-am putut demonstra.Articolul de azi e despre un medic care se crede la fel de zeu ca si alti medici dezvaluiti de diverse anchete. Din cate inteleg (in acest articol) e un medic incriminat de catre colegi dar magaria apartine ca de fiecare data , intreg personalului. Doar vazand micul dejun si paturile de pe hol iti dai seama ca nu doar dr Ionac e vinovat. Acolo e ca in multe alte unitati medicale (care ar trebui sa fie in slujba pacientului ) un alt rai pt doctori si personal medical si un alt iad pt pacienti disperati.Nu am sa uit un moment cand, aflandu-ma intr-un spital , si asteptand sa vina medicul care trebuia sa ma consulte (medic cu grad si vechime mare in acel spital , care avea cabinetul langa o usa pe care scria sala de mese personal medical) a trecut pe langa mine o infirmiera cu o tava mare plina ochi, cu pulpe de pui prajite (era atat de plina ca nu mi-am putut explica cum a reusit sa le bage in acea sala de mese fara sa le tranteasca pe jos). Proaspat externata din spital , petrecusem 5 zile in care ciorba care ni se servea era o zeama cu o culoare si gust incert de care spuneam ca nici daca mi-as fi fiert spalatorul de vase nu reuseam asa o performanta. In cele 5 zile nu vazusem nici macar o bucatica de carne. Cand tava cu pulpe a trecut pe langa mine mi-am explicat ca nu, carnea nu lipsea din magazia spitalului ci avea doar o alta destinatie.

Bora Benone  •  20 ianuarie 2018, 17:24

Ma supara extrem de mult toate comentariile negative aduse DOMNULUI Ionac. Acest OM mi-a salvat viata atunci cand nimeni - nici un chirurg din spitalul judetean din Timisoara - nu a avut curajul sa intervina. Va voi explica: in 2010 am suferit un accident in care mi-am pierdut ambele picioare. Timp de aproape o saptamana am zăcut cu ranile deschise in Terapie intensiva deoarece chirurgii din Chirurgie III nu făceau nimic ( nu stiu motivul ). Transferul meu către Chirurgie vasculara a fost făcut la cererea sotiei si fratelu meu forțând conducerea Chirurgie III care nu făcea nimic dar nici nu solicita ajutor in alta parte. Ca atare Domnule Ionac si echipei pe care o coordonați , va multumesc, va sunt alături. Ignorați toate răutățile și urmati-va calea. Dumnezeu sa va ocrotească.

Georgel Taranu  •  20 ianuarie 2018, 17:29

De circa trei, patru ani de zile Clinica de Chirurgie Vasculara se confrunta cu o lipsa cronica a numarului de paturi. Aceasta se poate vedea destul de simplu verificand statisticile facute la nivelul Spitalului Judetean Timisoara din care reiese ca in 2015, 2016. 2017 gradul de ocupare a patului in clinica este peste 100%! Pe anul 2017, mai exact, a fost 117%. Asta, tradus in limba romana, inseamna ca saloanele sunt supraaglomerate cu paturi suplimentare, ca avem pacienti cazati pe alte sectii iar, in extremis, ajung pe coridor. Situatia este rezultatul numarului de paturi cu totul insuficient fata de adresabilitatea pe care o are clinica. In ceea ce priveste programarea cazurilor, e usor de spus sa internezi doar dupa ce ai internat toate urgentele (pe care oricum nu le poti anticipa cu exactitate) dar aceste cazuri "programate" sunt de fapt in marea lor majoritate un fel de semiurgente, adica pacienti cu dureri de repaus sau chiar cu rani la picioare, care asteapta saptamani la rand un loc. De fapt problema este una a sistemului care ignora in mod constant necesarul real de resurse pentru aceasta categorie de pacienti, a celor cu afectiuni vasculare periferice. Problemele sunt de doua feluri: 1. Resursele actuale, multe sau putine, sunt alocate disproportionat fata de necesarul real iar aceasta este o atitudine deliberata, altfel nu imi explic de ce nu avem inca, dupa atatia ani de "reforme" in sistemul sanitar, registre nationale pe toate categoriile de afectiuni (cu siguranta nu exista pentru afectiunile vasculare periferice!) pe baza carora resursele actuale sa fie alocate echilibrat si corect. 2. Este ignorat in mod constant ca reteaua nationala de unitati de chirurgie vasculara periferica este absolut insuficienta si inegal distribuita geografic ceea ce conduce la situatia cu care se confrunta Clinica de Chirurgie Vasculara din Timisoara care deserveste pacientii din Bihor, Arad, Hunedoara, Gorj, Caras-Severin, Mehedinti, uneori din Dolj si, bineinteles, din Timis! Cam mult, nu credeti, pentru 27 de paturi pe hartie si o mana de medici? Cum se explica faptul ca centre universitare ca Arad sau Craiova nu au o Clinica de Chirurgie Vasculara care sa poata prelua cazurile de urgenta? Atunci, din punct de vedere jurnalistic, nu ar trebui ridicata mai degraba problema "de ce in secolul XXI centrul universitar Craiova nu are o clinica de chirurgie vasculara?" Cred ca ar merita!

Bogdan  •  20 ianuarie 2018, 17:48

Eu am lucrat acolo ca si chirurg si fostii colegi mi-au trimis un sms cu ce ati scris dvs aici. Treaba e destul de serioasa iar problema nu este pusa corect cu asa-zisul-profesor Ionac inca de la inceput: -a jignit-o pe infirmiera aia ca un golan si nu isi merita titlul de dr sau chiar de barbat. Un medic nu face asa ceva. Un barbat adevarat cu atat mai putin, -acest "simpatic" profesoras nu e simpatic deloc. O vremea fost si el directorul aceluiasi spital si nu a facut mai mult decat actuala conducere, dimpotriva, si-a "creat" propria lui sectie in detrimentul altor doua sectii de chirurgie si a facut ce a vrut atunci. Nimeni nu se putea atinge de el atunci. Sotia lui era pupila fostului rector pe atunci- Dragulescu si la UMF i-au mers toate "ca unse". -nu doresc sa il apar pe Ionac dar acolo la blocul operator treaba este destul de grava. Prof Valceanu are dreptate dar din pacate a reactionat cam tarziu, acceptand toate magariile ani in sir. Acum mai are cateva luni pana la pensie si brusc l-a apucat corectitudinea. Unde era Valceanu cand toate astea au inceput? Va spun eu: era prieten bun cu Ionac. Chiar f bun. Stiti ceva? Cata vreme conducerea blocului operator ii dadea si lui Valceanu o sala de operatie la prima ora, era pace. Nu conta pt ce. Ceilalti chirurgi aveau cazuri care trebuiau puse pe masa poate inaintea d-lor profesori dar... primul intra la sala profesorul. Apoi prostimea. Ia intrebati-va si voi singuri acuma: in calitate de bolnavi la cine v-ati duce cu caciula in mana prima oara? La profesor sau la un oarecare medic primar? Va spun eu, raspunsul e clar: alegi profesorul, stii ca intri la prima ora, e adevarat ca e si un chirurg bun ca doar e profesor, ce mai! Alegi un doctoras de rand: stai la coada. Poate te operezi azi, poate maine, tu oricum sa nu mananci inainte de operatie! Nu v-ati intrebat niciodata cum poate un profesor ca Ionac sa opereze in 2 sali deodata? Sai oricare alt sef de sectie (Duta, Lazar, Valceanu)? Mai nou avem oameni cu superputeri? Sunt in 2 locuri deodata! Va spun eu: dau ceva la prof X, adorm pe masa de operatie in sala 1 in acelasi timp cu colegul meu de salon ce va fi operat de acelasi profesor in sala 2!!!! Pe la ora pranzului cand domnii profesori isi termina operatiile intra si plebea cu ale lor. Ia ghiciti ce fac d-nii profesori dupa? Merg la privat, opereaza si acolo, ca viata e grea, nu? De coflictul profesional/ moral dintre public/privat nimeni nu vorbeste? Ia intrebati-l pe dl prof Duta si Lazar cum sta treaba cu clinica privata a lui Lazar? ***! Cu sta treaba cu anestezistii care dispar dupa ora 10 si merg ba la Bratu la privat, ba la Lazar, de se roaga bietii chirurgi de niste rezidenti sa le dea anestezie! Stimatul prof Sandesc va poate da mai multe explicatii! Sunt multe de zis, am deviat mult de la subiect din pacate. Chestia cu Ionac nu e decat vf icebergului, el fiind unul dintre cei mai putin respectati chirurgi. Nu sunt deloc de acord ca el e asa de bun cum sta scris in articol. Apreciez initiativa dvs, e binevenita, da o raza de speranta oamenilor amarati si bolnavi. Si mai ales atunci cand est bolnav esti cel mai vulnerabil. La mai multe investigatii si articole de genul acesta!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ticbis  •  20 ianuarie 2018, 18:07

Cazul prezentat aici se intampla in TOATE spitalele de stat din Romania (se poate verifica), deci nu vad nimic socant in acest articol; este o banalitate obisnuita in tara asta de vreo 30 de ani. Medici sefi de sectie care se comporta ca pe mosia lor, bolnavi bagati cate 2-3 in acelasi pat sau dormind pe holuri cu plapuma si perna aduse de acasa, asistente care habar n-au de instrumentarul unei interventii chirurgicale, infirmiere care nu misca nimic fara spaga (nici macar schimbatul asternutului sau al unui pansament), nepasare totala fata de viata unui om, mizerie, umilinta, speranta, disperare, saracie, degradare umana... asa arata spitalele din Romania... toate! Asta este sistemul sanitar in Romania de zeci de ani si nu va fi niciodata altfel in urmatorii zeci de ani; chiar daca salariile medicilor vor ajunge la 10 mii de euro pe luna! Nu banii le lipsesc medicilor romani, si nici priceperea, ci mentalitatea!!! Am senzatia ca oricat de mult le-am mari salariul, pentru pacienti tot aia ar fi! Este o cutuma nationala, un cerc inchis. Vom ajunge sa avem medici in Romania cu salariu mai mare decat in Anglia, dar cu aceleasi prestatii ca si pana acum. Din motivul asta cred ca medicii adevarati si dedicati meseriei (fie tineri, fie mai in varsta) vor continua sa plece din tara sau se vor angaja in spitale private, de dragul meseriei, nu neaparat pentru bani si in niciun caz pentru spaga. In ultimii ani, medicilor (de toate categoriile), asistentelor si infirmierilor li s-au dublat sau triplat salariile, rezultatul e ZERO! Acelesi spagi, aceleasi conditii mizerabile ale actului medical, acelasi interes scazut pentru pacienti. Desigur, exista si exceptii, dar astea nu fac altceva decat sa confirme regula, cea care domina de zeci de ani sistemul medical din Romania! Mai mult, daca faceti o statistica, veti constata ca, cu cat s-au marit salariile medicilor, cu atat mai multe cazuri de coruptie in sistem au iesit la iveala, la toate nivelurile. N-ar fi singura tagma in situatia asta; s-au dublat si triplat salariile magistratilor si, doar in ultimii doi ani sunt zeci de cazuri de judecatori, avocati, juristi, procurori, politisti, jandarmi implicati in dosare penale de coruptie. Astora, ca si medicilor (si profesorilor), poti sa le dai salarii oricat de mari, ei tot ceea ce stiu sa faca vor face! Repet, este o chestiune de constiinta umana, de educatie primara si de mentalitatea in care isi duc existenta, nimic altceva! In Romania, nu se va schimba nimic in sensul asta in urmatoarea suta de ani (si asta e un termen optimist)! Exemplu concret: in urma cu doi ani mi-am internat sotia intr-un spital de renume din Bucuresti pentru o interventie chirurgicala delicata: extirpara ovarelor invadate de chisturi ovariene pronuntate, dureri insuportabile. Fara sa-l caut eu anume (nu cunosteam pe nimeni acolo), seful de sectie (un medic chirurg celebru in domeniu) m-a abordat el dupa internare; am stat de vorba aproape o ora, mi-a explicat in ce consta interventia, ce o sa se intample, m-a asigurat ca nevasta-mea a nimerit pe maini bune si ca el se va ocupa de tot. Am avut incredere si, ca orice roman trait aici de peste 50 de ani, i-am strecurat la final un plic in buzunarul halatului (si nu erau bani putini!), multumind in gand lui Dumnezeu ca am nimerit cel mai priceput chirug in domeniul asta pentru problema sotiei mele. A doua zi, m-am dus la spital, am incercat sa dau de el si... surpriza! Un alt medic m-a intampinat si mi-a spus ca seful de sectie a intrat in concediu de odihna o luna de zile, ca a plecat chiar din noaptea trecuta intr-o vacanta in Caraibe...))) Am ramas masca... m-a linistit doctorul ala tinerel care si-a dat seama despre ce e vorba; m-a asigurat ca totul va fi bine, ca el va face interventia si ca nu-i datorez niciun ban. Am vrut sa-i dau si lui, dar m-a refuzat categoric spunandu-mi ca-i e rusine de ce-a facut seful sau de sectie... si ca n-ar fi pentru prima data... In final totul a iesit bine, dar nu-mi dau nici acum seama ce fel de om si medic poate fi cineva care se preteaza la asa ceva... L-am cautat mai apoi pe internet, am aflat ca are un salariu de vreo 5000 de euro pe luna si cu spagile zilnice ajunge lejer la 10 mii de euro lunar... si tot nu-i ajunge!!! Cam asta e realitatea spitalelor din Romania...

Daniel  •  20 ianuarie 2018, 18:29

Din fericire am plecat din Romania de apropae 10 ani si nu am mai avut contact cu tot sistemul medical. Din pacate am fost studentul domunlui "Prof." Ionac, pe cind preda o MCS (metodologia cercetarii stiintifice); materia aceasta nu mi-a fost deloc utila in cariera medicala ulterioara. Din amintirile mele era un individ arogant caruia ii placea sa rida de studenti, deci nu m-ar mira sa fie badaran si cu bietele asistente. Intr-o tara civilizata din vestul europei nu ar mai fi predat de mult; in clinica lui privata poate face ce vrea, dar nu intr-un spital public si la o institutie de invatamant. Sper ca intre timp si-a schimbat atitudinea fata de studenti.

Vasaprostan  •  20 ianuarie 2018, 18:34

@Georgel Taranu, observ ca sariti in apararea sefului d-voastra. Mi se pare logic, dar daca tot ne oferiti atatea detalii cu privire la sufocarea sectiei, de ce nu ne explicati si cum a fost cu biletele catre Remedia (ati trimis si d-voastra pacienti la farmacia de familie a sefului), cu externarile fictive care determinau cresterea indicatorilor sectiei (acelasi bolnav era externat de 6-7 ori din sectie, desi el a zacut 3 luni in acelasi pat), cu donatiile de mii de lei in contul asociatiei CompasX facute obligatoriu de paciente INAINTE de operatie (ma refer la operatiile de dezlegare a trompelor uterine)? Haideti, pentru inceput, explicati-ne cum ati crescut, impreuna cu dr Ionac, cifra de afaceri a farmaciei Remedia. Dupa ce lamurim chestiunea asta, trecem mai departe.

Daniel  •  20 ianuarie 2018, 18:37

Sper ca, Kovesi sa o lase mai moale cu politica si sa se implice si in sistemul de sanatate. Oricat de mult s-ar mari salariile cadrelor din sanatate, tot ar cere atentii de la pacienti, este in sange asta. Sunt si oameni seriosi care pun pasiune in ceea ce fac,dar sunt numarati pe degete.

max  •  20 ianuarie 2018, 19:11

pe stirileprotv. a aparut la un moment dat titlul " 8 luni de închisoare pentru învățătoarea din Brăila care și-a jignit elevii: ”Uite, râde animalul!“ Pentru purtare abuziva unii pot primi inchisoare cu suspendare, isi pot pierde locul de munca, iar pentru altii e o problema interna. Legea penala nu e aceeasi pentru toti, dar si in toate institutiile statului?

Mitică  •  20 ianuarie 2018, 19:11

Felicitări, domnule Tolontan. Am rămas uimit de reacția Fiarelor. Se vede că v-ați apropiat prea "periculos" de niște zone fierbinți. Succes. România are nevoie de jurnaliști ca dumneavoastră.

Valeriu  •  20 ianuarie 2018, 20:25

V-ați gândit oare că Ionac a reclamat în scris conducerii spitalului, Marius Craina, faptul că trebuie să ”negociezi” cu brancardierul transportul pacientului, că asistentele refuză să intre la sala de operație fiind ocupate cu alte îndeletniciri, că asistentele care intră la sală habar nu au de instrumentele chirurgicale, că medicul coordonator la Blocului operator (adică al sălilor de operații! caci nu e nici Ionac nici Valceanu. Sic! ) este perfect absent și alocă discreționar sălile de operații. Rezultatul a fost acesta: orgolii rănite, mai ales ale conducătorului Craina (în acea perioadă fiind organizat și concursul de manager dar a fost anulat de ministru pentru cauze de nelegalitate) dar și a șefului de secții Vâlceanu (cu invizibile realizări profesionale). Supărare mare! Ionac e de vina pentru că a sesizat aceste lucruri. A verificat cineva câte aspecte a reclamat Ionac de-a lungul timpului și in ce au constat acestea dar si care a fost reversul faptului ca a avut indrazneala? Adevarul este ca atunci cand persoanele nu au nici o realizare profesionala și nu găsesc nimic profesional de imputat altora, atunci reclama fara dovezi caci e simplu; împroașcă cu noroi căci în el se bălăcesc; invocă injurii pentru că așa se văd în oglinda propriei conștiințe. Daca Ionac înjură, ar trebui să fie și înregistrări și daca sunt, redati-le pentru ca acuzele sa nu fie nefondate. A facut cineva un articol imparțial cu și despre Ionac pentru a afla adevarul? S-ar putea să aveți foarte multe de scris și cu dovezi prezentate. Mai ține cineva minte pozele de pe secțiile și bucatăria spitalului de pe vremea când a fost numit manager și a luat măsuri? Mai ține minte dr. Vâlceanu cât îl curta pe Ionac și în ce scopuri? Verifică cineva activitatea semnatarilor și scopurile lor (cu siguranță nu sunt iritații oreliste din cauza unui limbaj închipuit)? PS. Medicul coordonator al Blocului Operator (BO) stabilește distribuirea pe săli a intervențiilor chirurgicale. În cazul urgențelor imediate, potrivit Regulamentului BO, dacă sala destinată urgențelor este ocupată, iar a doua intervenție chirurgicală nu suportă amânarea (este de tip salvatoare de viață – sângerări masive, traumatisme complexe ce pun viața pacientului în pericol, alte leziuni cu potențial evolutiv imediat amenințător de viață etc), medicul coordonator de BO este obligat să acorde sprijin medicului chirurg șef de gardă, dirijând cazul spre sala de operații care este liberă în acel moment sau care se va elibera cel mai repede. Deci există și procedură și șef care să o aplice. Și încă odată, acesta nu este Ionac. Sic!

Mihai  •  20 ianuarie 2018, 20:33

D-le Tolontan. Doctorul Ionac pozeaza in victima. ***. Curtea de Conturi a descoperit ca in clinica de chirurgie vasculara s-au efectuate operatii estetice pe care CAS le deconta. Oare o fi vreo legatura intre Ionac-Horia Cristian-Busoi. Noi la Timisoara stim. Incercati dle Tolontan sa trageti de acest fir. S-ar putea sa fie ceva interesant. Primi doi medici la Spitalul Judetean.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Geo  •  20 ianuarie 2018, 20:38

S-au trezit postacii lui Ionac, cam tirziu ... Vorba lui Mircea Badea: "la puscarie, toti la puscarie "

Valerica  •  20 ianuarie 2018, 21:13

@valeriu: Mihai, daca nu ti-as cunoaște scrisul și stereotipurile verbale, mai ca as spune ca nu ești tu, pe bune:) Ai veșnic aceeași postura, acea de victima! Nu mai tine, tata. Nu mai prostești pe nimeni. Sunt curios ce o sa mai zici după ce noi, toți colegii tai și șefi de secție ca si tine, vom spune lumii cine ești tu cu adevărat! Vom publica o scrisoare deschisă și te vom arata in toată splendoare ta. Chiar suntem toți nebuni? Tu ești o specie conflictuala, mereu nemulțumita, jignești pe toți, ai impresia ca ești vreun zeu, când de fapt ești un frustrat și un om mic. Oricum, cred ca cea mai buna dovada de caracter ai dat-o când ai declarat in presa ca, dacă ai fi director de spital, și ai prinde un medic ca ia șpagă, l-ai da afara! Bă, Mihai, tu ești nebun la cap??? Bă, Mihai, tu realizezi ce spui? Tocmai tu spui asta???? A ras tot spitalul când ti-a văzut interviul, de la brancardierii aia pe care-i huidui, de la asistentele alea pe care le jignești, de la rezidenții tai pe care-i tratezi ca pe niște *** și pana la liftiere...toți îți știu ***, draga Mihai. Tupeu grobian!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

max  •  20 ianuarie 2018, 21:17

@geo ...Mircea badea este un tip radicalizat, care nu poate fi citat , ascultat sau privit. Induce manipulare , anarhie, ura si minciuna. Nu poti spune ''la puscarie toti" din ipostaza unui formator de opinie asa cum crede ca ar fi , fiindca aceasta sintagma este falsa si manipulatoare. Nu poti baga pe toata lumea la puscarie si tu sa stai in afara ei, si este manipulatoare fiindca folosesti doar cand vrei sa ii dai o anumita directie. La puscarie toti, dar noi nu.

haideusicfr  •  20 ianuarie 2018, 21:32

Bolnavii erau pe coridoare pentru ca nu mai erau locuri in saloane. La Cluj de exemplu nu s-a mai construit un spital de la 1976 incoace. Asa numitele Clinici ale orasului au fost construite in 1900. Terenul a fost cumpart de catre oras prin 1880-90. Au fost modernizate ,conditiile sunt bune ,mai este mult pana departe. De medici ca de medici ,dar profesorii .Buna parte dintre ei navetisti cu salarii nete sub 2000lei !

pb80tm  •  20 ianuarie 2018, 21:41

spitalul judetea e un spital mult prea mic pt cati pacienti vin. fiecare eminenta medicala de acolo are aura s-a si lotul sau de pacienti. vin pacienti din gj, hd olt,dj si ce mai vreti si se opereaza la tm. asta e una din probleme. pe langa eminente mai sunt si medici modesti care prind 1-2 operatii pe zi. la dl valceanu in sectie are si el eminente care monopolizeaza salile de operatii. dl ionac este si el un medic alfa simpatic cu pnl iar managerul e simpatic cu psd. si sindicatul e simpatic cu psd ca na de acolo vin bani. dar aceste probleme nu sunt de natura sa impieteze pacientul care vine la tm. dp asta dv conditiile la judetean sunt bune inclusiv la chirurgie 3. a2 a problema e calificarea personalului mediu aici avem ceva probleme si neajunsuri dar nu de genul unei anchete marca tolontan. cea mai mare problema pe langa cea a orgolilor mai mult sau mai putin expuse e de spatiu fizic. la ce medici sunt acolo si la volumul de pacienti ar trebuii capacitatiile sa fie duble. decat sa descoaseti contrele dintre dl ionac si restul medicilor de acolo mai bine a-ti purcede sa descoaseti soarta structurii a cea ce ar fi trebuit sa fie spitalul municipal din tm situat pe calea torontalului. acel spital daca ar fi fost construit ar fi absorbit majoritatea refularilor comportamentale descrise aici. dar medici sunt de vina si nu politicieni care in mod *** blocheaza fonduri. cu stima un pacient de la chir 1 si chir 3 tm.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

bubutim  •  20 ianuarie 2018, 22:30

Ionac trebuia sa fie la Popa Sapca acuma nu sa faca circ in spital dar DNA-ul doarme pe el .La cita spaga a luat normal ca isi permite H D .Si mai are tupeul sa vorbeasca !

Art Vandalay  •  20 ianuarie 2018, 23:00

Sunt curios- doar asa, ca informatie din laboratorul presei- daca aveati si alte poze cu dr-ul Ionac. Si daca da, ce v-a determinat sa o alegeti pe cea cu Harley-ul?

Adrana  •  20 ianuarie 2018, 23:29

Eu sunt din Timisoara si din pacate am avut pe rand ambii parinti si o alta ruda apropiata, internati la spitalul judetean. Nu tin parte nimanui, pentru ca nu-l cunosc personal pe nici unul din medici, dar fac o precizare: Managerul este un membru PSD cu vechi state de functii. La spitalul judetean in Timisoara sunt zone care arata mai rau decat pe vremea lui Ceausescu. Cu acelasi lift sunt transportati pacienti grav bolnavi, apartinatori, studenti, dar intr-un drum personal cu liftul ala am asistat la ceva incredibil: erau vreo 6 in lift. Un bolnav palid, in carucior era urcat la investigatiii si o asistenta cu o galeata de telemea, din satul ei, sa o vanda la colege. Un miros pestilential pana la etajul 9. Un alt exemplu la care am asistat si nu il incriminez deloc pe dr Ionac ca ridica tonul la asistente pt ca sunt de o nepasare crasa: era nevoie de fluturasi pt perfuzarea unui pacient din salonul in care eram in vizita. Asistenta nu merge ea, ci striga la femeia de serviciu sa mearga intr-una din sali sa aduca fluturasi. femeia merge, nu se spala pe maini si se reintoarce cu ele in salon. Eu am reactionat cand am vazut ca de la galeata cu mopul in ea a pus mana direct pe fluturasi si se vedea clar cand s-a intors ca era murdara pe maini si asistenta s-a uitat dispretuitor la mine si mi-a zis in scarba, ca nu pateste pacientul nimic. Va dati seama de ce sunt atatea infectii nocosomiale la Timisoara. Cand vezi ca o asistenta, de lene, nu aduce ea materialele necesare si nici nu ia masuri de preventie pt a nu infecta pacientii, iti vine intradevar *** pt prostie. Stiu de la cine a fost internat la dr Ionac, ca e o raritate de medic in spitalul acela. Nu ia spaga si struneste personalul sa-si faca datoria. Fiind un punct izolat intr-o mare de doctori, care fuseresc totul la spital si se grabesc la clinicile private, e clar ca e reclamat, pt ca "face de ras breasla" nepurtandu-se standard: spaga, indiferenta, etc.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gigel  •  21 ianuarie 2018, 0:08

Domnule Tolontan , va rog frumos sa va interesati ce urgente primeste aceasta sectie de Chirurgie Vasculara de trebuie sa stea pacientii pe holuri. Sunt convins ca 95% din acei pacienti au fost operati la rece sau doar pusi pe hol frumos pentru poza. Toti sunt o apa si un pamant.

sundance kid  •  21 ianuarie 2018, 7:06

Sunt plecat de foarte multa vreme . Foarte multa. O singura data am ajuns la spital . De fapt la urgente . Am fost socat . In primul rind ambulanta a ajuns " in no time " . Pe drum vorbeau prin statie . Odata ajuns acolo ma asteptau ca pe " sfintul sisoie" . Am crezut ca sunt intr-un furnicar . La furnici . GOD BLESS AMERICA ........https://www.youtube.com/watch?v=JA6id4--BDg

Căpraru Nicolae  •  21 ianuarie 2018, 8:09

Important este că purtătorii de uniforme au drepturi de vis pe care trebuie sa le-o asigure civilii. De unde sa mai bagi bani in pensiile purtatorilor de uniforme si a altor categorii de privilegiati daca investesti in sanatate si educatie??? Civilii trebuie sa munceasca pana crapa pentru bunastarea privilegiatilor.

Comentează