Ce a pățit un ziarist de la radioul public după ce Gabi Firea a ajuns să nu mai suporte întrebări și critici nici pe siteul București FM!

Cenzura de la TVR se regăsește și la Radio România

luni, 14 mai 2018, 12:32

Pe 30 noiembrie 2017, jurnalistul Mircea Apostolescu, de la societatea publică de radio, trimite către site un scurt articol, după ce pusese câteva întrebări Primăriei Capitalei.

Știrea intră pe net.

”Care este explicația găsită de Primăria Capitalei pentru organizarea unui târg în locul în care au loc manifestații împotriva Guvernului”.

Articolul apare pe Bucurestifm.ro, siteul postului București FM.

Mircea Apostolescu rugase Primăria Capitalei să-i spună ce târguri de Crăciun va organiza, cine a avut ideea să amplaseze unul în Piața Victoriei și cât costă.

Toate sunt informații publice.

Cine a avut ideea să planifice un târg de Crăciun?

”Solicitarea a venit din partea Inspectoratului Școlar al Municipiului București”, răspunde Primăria.

În privința costului, municipalitatea nici nu se deranjează să răspundă.

Mircea Apostolescu devine deja enervant.

La RRA ca la TVR

Întrebările în sine sunt enervante pentru primarul Capitalei și pentru Guvern.

În înregistrările prezentate de Dragoș Pătraru, există cel puțin două cazuri documentate de reporteri TVR care au băgat-o pe mânecă pentru că au pus întrebări.

  1. Jurnaliștii Dragoș Porojnicu și Ema Schweninger, insultată cu apelativul ”cap de porc”, s-au trezit cu știrea eliminată de pe post după ce au întrebat-o pe Gabriela Firea despre prețul statuilor.
  2. Reporterul Ionuț Gheorghe, caz reconstituit de G4Media, a pus o întrebare ”neinspirată” premierului Viorica Dăncilă și a fost mutat de la Guvern.

Și la radioul public se întâmplă la fel.

Cazul lui Mircea Apostolescu

București FM este postul local al Radio România, dedicat Capitalei.

”De când Gabriela Firea a ajuns la Primărie, gradul de control asupra Radio România a ajuns la cote nemaiîntâlnite”, relatează un jurnalist al SRR.

Exemplul lui Mircea Apostolescu este cunoscut în instituție.

După povestea cu târgul de Crăciun, Apostolescu continuă să încerce să-și facă meseria, relatând franc despre Primărie.

Dar încep să-l urmărească reproșurile și problemele.

”Ai căutat singura stradă nedeszăpezită din București!”, i-au spus șefii, la începutul lui 2018.

Capacul vine în ședințele Consiliului General.

Probleme cu ziaristul la ședințele Consiliului General

Oamenilor de PR ai Gabrielei Firea li se pare că jurnalistul Apostolescu nu e suficient de potolit în ședințele Consiliului General.

Urmează telefoanele la Flavia Voina, șefa postului București FM.

”Au reclamat și câteva articole ale lui Apostolescu de pe site. Gândiți-vă unde a ajuns Gabi Firea! Să nu mai suporte nici articole de pe siteul București FM!”, povestește aceeași sursă din SRR.

Relația Gabrielei Firea cu Radio România poartă o veche moștenire dureroasă.

”Când Firea era purtătoarea de cuvânt a Guvernului Isărescu, o jurnalistă  a noastră, Daniela Coman, reporter cu uriașă experiență, a fost mutată de la Guvern pentru că nu-i plăcea Gabrielei cum relatează”, rememorează oameni din radioul public.

L-au transformat într-un reporter care nu mai deranjează Primăria

Șefii redacției București FM l-au chemat recent pe Apostolescu, la ordine.

”I-au reproșat atmosfera pe care o emană atitudinea și articolele lui de pe site, că pe post nu apuca să mai critice Primăria”, povestesc colegii ziaristului, în absența unui comentariu al lui Apostolescu, care n-a dorit să detalieze.

”Îi e teamă, normal, dar Mircea ne-a zis, clar, că în aceste condiții, el nu se mai bagă la o luptă inegală cu Primăria, de vreme ce și simplele întrebări au ajuns să deranjeze!”, afirmă cei din redacție.

De mai bine de o lună, a dispărut orice trimitere critică a lui Mircea Apostolescu de pe site sau de pe post.

Apostolescu are o vechime de aproape 10 ani ca reporter pe Primărie.

Un alt jurnalist, Atena Teognoste, infirmă

Cenzura pe care Puterea și, în special, Primăria condusă de Gabi Firea o aplică la Radio România e mult mai amplă, susțin numeroși ziariști din instituție.

Un alt exemplu de ziaristă care a fost chemată de șefi este Atena Teognoste, omul Radio România la PMB.

”Tot în urma unei întrebări puse Gabrielei Firea, legată de costurile unui alt eveniment public”, povestesc colegii.

În acest caz, spre deosebire de colegii săi de la TVR și RRA, Atena Teognoste neagă categoric.

”Nu mă implicați într-un război care nu e al meu!”

Contactată de ziar, ea a spus că ”Vorbesc în fiecare zi cu șefii mei pentru ceea ce trebuie să lucrez. Dar nu am fost admonestată sau sancționată de șefi pentru ce am făcut. Nu mi se pune în vedere cum să tratez un subiect”.

Jurnalista, și ea cu mare expriență, a spus că ”nu am cunoștință de un reproș al Primăriei față de Radio România și nu am fost chemată de șefi să dau explicații pe tema aceasta”.

Teognoste a încheiat afirmând că ”nu vreau să mă implicați într-un război care nu e al meu”.

Ziarul a solicitat la finalul săptămânii trecute reacții din partea Radio România și a Primăriei București.

Niciuna dintre instituții n-a răspuns.

Comentarii (52)Adaugă comentariu

Gogu_fanel  •  14 mai 2018, 12:55

Ce apucături comuniste.

adrian  •  14 mai 2018, 13:00

Asta inseamna sa fie platite TVR si SRR de la buget. Asta s-a urmarit din start. Ce ma mahneste, este ca asta-i doar inceputul.

Sorin  •  14 mai 2018, 13:04

daca domnul Apostolescu nu are vreun punct de vedere atunci nu pare credibil, asa din auzite ca au spus surse e foarte vag . Ca astea sunt practicile Doamnei Firea asta stim cu totii , nu neaga nimeni . mai are un pas si e gata si cu Ziarul vostru , tot pe surse . dupa o sa faceti webchat pe FB ca Stucan .

Andrei F  •  14 mai 2018, 13:06

Ce articol!!!!Domnule Tolontan nu mai bine faceti a 55 ,,informare,, la DNA?Candva parca plangeati ca presa nu este unita,ca nu mai are o organizatie care sa o apere...Cand n ziaristi au fost interzisi la Cotroceni unde erati,unde va revoltati sau atunci era bine?Cand ziarista a fost insultata de Basescu unde v-a durut?Cand ziaristele erau invitate sa urce pe mese v-a placut?Dumneavoastra ma cenzurati pe mine pentru nimic si va asteptati ca Firea sa fie sacul vostru de box?De ce nu puneti aceleasi intrebari tuturor primarilor ?De Robu de la Timisoara ati auzit?Alea sunt razboaie pierdute de presa ....Eu in locul lui Firea nu as mai vorbi cu nici un ziarist cu comportament de troll...Exista birou de presa ...Sa plangi ca in tara asta nu se construiesc spitale iar cand se inaugureaza unul sa muti discutia pentru ca nu-l inaugureaza cine trebuie...Pe cuvant?Asta poate face oricine!Desigur ca oamenii lui Culcer trebuie sa faca atmosfera...Cum sa fie stirea ca un fost Prim Ministru,un parlamentar,un judecator de la CEDO,judecatori cu functii inalte,Prim Procurorul tarii,un judecator de la Curtea Constitutionala...sunt scosi de sub invinuire sau castiga procese in prima instanta...?Stirea este ca ,,aia,,sunt rai...pentru ca ,,noi,,avem surse in continuare...Asta este democratia?

Cătălin Tolontan  •  14 mai 2018, 13:07

@Andrei F : asa si face primarul Firea, nu vorbeste cu nici un ziarist, in general interviurile sale sunt aranjamente de PR. Inteleg ca pe dvs nu va deranjeaza ca serviciul oferit de presa sa fie defectuos pentru ca e cenzurat. caci despre asta vorbim. Cind redactiile nu sunt libere, ceea ce ofera oamenilor e un serviciu de calitatea scazuta.

dan  •  14 mai 2018, 13:08

Alte si alte fabulatii, intr-adevar sunteti un bun povestitor de SF.

Max  •  14 mai 2018, 13:31

Se adeverește că alegerea acestei femei ca primar a fost o cacealma. Așa cum PSD a manipulat și prostit prin pomeni electoratul.

Un om  •  14 mai 2018, 13:39

Regimul totalitar care a pus stapanire pe tara asta ne va uni sau ne va face sa disparem de pe harta.Multumim pdsr psd pdl pnl pnt png..... si alte pene.TREBUIE SA STAM UNITI ,CA DEGETELE UNRI SINGURE MAINI , GATA SA DEA O RIPOSTA FERMA ORCARUI AGRESOR !!!

Costel Tudor  •  14 mai 2018, 13:39

Tolontane , întrebări mai idioate nici ca am auzit ! Așa ziși Ziariști , absolvit măcar liceul ? De ce nu a întrebat de exemplu , de ce autoritățile nu au scos tunurile cu apa și dubele împotriva *** din Piața Victoriei , care nu au nici o aprobare pt .a ocupa o piața din centrul Bucureștiului ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  14 mai 2018, 13:40

@Costel Tudor: ginditi-va astfel: uneori, noi, jurnalistii, punem intr-adevar intrebari timpite. Dar ce va afecteaza mai mult viata: intrebarile gresite ale ziaristilor sau deciziile eronate ale celor care gestioneaza Guvernul sau Primaria? Care este riscul mai mare?

Valahul_legionar  •  14 mai 2018, 13:57

Tolontan, stai ca ti-au sarit postacii lu` dUamna firea. *** Pateticilor!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

un roman  •  14 mai 2018, 14:01

Ca Firea nu a facut nimic din ce a promis e un fapt cert , Bucurestiul paralizeaza in fiecare dimineata , aerul este de nerespirat , mizeria este generalizata , iar banii contribuabilor sunt cheltuiti airea , pe statui si catedrale !!!! Cand e chestionata , ASA CUM ESTE NORMAL INTR-O SOCIETATE CIVILIZATA , sare de fund in sus , ameninta , da in judecata pe oricine !!!!! Sper ca la urmatoarele alegeri bucurestenii sa-si dea seama ca asta nu e o atitudine normala pt sec 21 intr-o Europa democratica si sa o trimita acasa , in Voluntari , sa-si creasca copii si sa gateasca !!!!!

Alex  •  14 mai 2018, 14:07

Atunci cand "jurnalisti" de la posturi mari pun doar intrebari de complezenta unora (mai ales celor doi sefi de la camere) si nici macar nu se apropie sa le dea putin peste nas atunci cand acestia abereaza de-a dreptul, normal ca orice alt fel de intrebare devine enervanta. Acum cateva saptamani, la o emisiune de seara la Digi 24, a fost invitata si Ecaterina Andronescu. Langa ea erau reprezentanti de la USR, PNL si nu mai stiu. Realizatoare emisiunii schimba subiectul imediat cand Abramburica era contrata putin. La un moment dat era vorba despre sistemul de invatamant. Despre care doamna fost ministru a zis doar ca n-om fi noi cei mai prosti din Europa. Tipul de la USR ii spusese sa dea exemple de alte tari unde unitatile de invatamant au wc in curte. Doamna realizator, care ar fi trebuit sa puna intrebarile astea incomode, a trecut la altceva sau a incheiat emisiunea. Iar astia la Digi nu prea depind de guvernanti. In teorie.

pop ion  •  14 mai 2018, 14:19

Unii reporteri, ca si unii ziaristi, se considera mai presus de lege si cred ca lor li se poate permite orice. De exemplu, vezi comportarea absolut incalificabila a doi ziaristi (unul de la gsp, altul -sau alta- de la realitatea tv) la o declaratie de presa a d-lui ministru Tudorel Toader. Se vede si se aude si de pe Luna ca acesti 'jurnalusti' sunt de net de partea asa-zisei opozitii, fara a masca cat de cat aceasta pozitie deloc onoranta, macar de dragul unei ipotetice neutralitati atat de clamata de catre cei care lucreaza in presa. Prin urmare, este absolut normal ca astfel de personaje sa fie aduse la ordine si, in masura posibilului, amendate consistent in cazul in care incalca niste norme, mai ales ca acest lucru de intampla aproape in permanenta.

Cătălin Tolontan  •  14 mai 2018, 14:20

@pop ion: nu exista notiunea de declaratie de presa de doua ore decit in Coreea de Nord. Sa faci reguli nedemocratice si apoi sa acuzi presa ca nu le respecta e un stil de gindire inacceptabil in tarile UE. Deci, in cazul ministrului Tudorel Toader, nu jurnalistii au incalcat regulile, ci ministrul.

basencu  •  14 mai 2018, 14:30

Asa cum am consatat in ultimii 28 de ani, presa este a doua cea mai lacoma categorie sociala. Pe primul loc politicieni. Toti vor sa treaca in prima categorie, ca au fost premianti de mici si nu se multumesc cu locul doi. Firea e o tinta ca e capabila sa l faca pe Fikus in foi de vita. E in consemn. Are spate, doar d-aia ai amintit de perioada in care era purtatoarea de cuvinte a dlui Isarescu la guvern. E greu.

Andrei F  •  14 mai 2018, 14:31

@Cătălin Tolontan • 14 mai 2018, 13:07 Vai ce rau este cu Firea,Dragnea,Dancila!!!!,,Noua,,ne placea cu Basescu,acum cu Robu,ne plac intalnirile intamplatore cu biciclisti,regretam ca se pierd audientele de la ora 7 cand se faceau retinerile...Despre ce redactii libere imi vorbesti stimabile?Cele care nu au zis nici pas cand Boc,Udrea,Flutur dadeau TVR bani guvernamentali pentru o emisiune de ode amendata de CNA?Sau era libera redactia lui Culcer cand a fost amendata de Instanta pentru cazul ,,Caltabosul,,?Redactia GSP este libera?Libera sa atace numai stanga?!Ati auzit ce face Robu cu presa la Timisoara?Amenzile acelea platite de TVR din ce bani au fost platite?Am cautat in arhiva de aici de pe blog,inca nu am gasit nimic .Sa mai caut?Firea trebuia ,,lovita,,la inaugurarea unui spital?Asta pentru ca nu exista potrivit dumneavoastra si jurnalisti de stanga?Poate exista democratie numai cu jurnalisti de dreapta?Adica potrivit dumneavoastra jurnalist independent se numeste ziaristul care trolleaza oamenii pe functii ai stangii si care au tacut cand dreapta era mare?Dumneavoastra nu erati ziarist si in epoca de aur a dreptei?Nu dumneavoastra ne spuneati ca ati patimit multe din cauza lui Basescu mai ales pe cazul ,,Gala Bute,,?Pai se compara domnule personajele si faptele?Vad ca nu de mult Basescu a mai fost contodent cu dumneavoastra dar ...nimic!Firea si iar Firea...Scuzati-ma,eu ii aleg pe cei atacati nu pe cei protejati sau de neatins.La Ponta s-a mers pana la ce a facut in liceu...Asta inseamna ca nu au gasit nimic pana atunci...Dezbracati-i si pe oamenii sfinti de dreapta la fel daca va dati independenti...Cazurile Firea -inaugurarea unui spital si Firea-targul de Craciun numai cazuri ,,independente,,nu sunt...In ce tara nici un ziarist nu se interesa cum de cei care au desfiintat o schela a primariei nu au fost intrebati de nimic de autoritati...?In ce tara inaugurarea unui spital este trollata de presa cu alte subiecte...?In ce tara numai oamenii de o anumita culoare politica cand ajunge in fata Autoritatilor sunt ,,condusi ,,de presa independenta iar cu oamenii din celelalte partide nu se intampla la fel...?

a dica  •  14 mai 2018, 14:35

Domnule Tolontan, inclin sa va dau dreptate intr-o anumita directie: desi a fost jurnalist, doamna Firea nu stie sa se apere de... jurnalisti. Mi-a atras atentia o afirmatie cel viza pe unul din cei "oprimati": "în aceste condiții, el nu se mai bagă la o luptă inegală cu Primăria, de vreme ce și simplele întrebări au ajuns să deranjeze!" Asta inseamna ca e vorba de o lupta?! Si in lupta apar si metode neortodoxe. Stiti foarte bine ca un ziarist poate fi o teribila arma de manipulare, de propaganda. Asta-mi sugereaza mie cuvantul "lupta". Si daca e lupta, fiecare foloseste metodele ce-i sunt la indemana. Si aici nu-i pot plange pe ziaristi care au in arsenal foarte multe guri de foc, unele chiar interzise. Ziaristii stiu ca stirile negative fac rating (daca nu cumva urmaresc si alte scopuri). Si atunci si partea adversa apeleaza la "arme" mai putin permise. Concluzie: uneori ziaristii se plang cand nu le iese, iar partea vizata, d-na Firea, nu are prin preajma specialisti in comunicare, s-o protejeze de atacul luptatorilor ziaristi.

Dan  •  14 mai 2018, 14:41

Domnule Tolontan de ce nu spuneți oamenilor explicit că a pune întrebări "timpite" intra in lădiță cu scule (toolbox) a ziaristului.Aceste întrebări puse desigur acolo unde trebuie nu reflecta timpenia ziaristului sau a redacției.

Cătălin Tolontan  •  14 mai 2018, 14:42

@Dan: aveti dreptate, in fapt nu exista intrebari timpite. Jurnalistul nu trebuie sa para inteligent, el are datoria de a scoate de la intervievat ceea ce e de interes public. Una dintre regulile esentiale ale presei spune: "Pune intrebari simple, ca si cum ai fi copil de clasa a patra, caci oficialii trebuie sa explice pentru toata lumea". Ceea ce am vrut sa spun mai sus e ca si atunci cand presa greseste, caci gresim si noi, eroarea e mult mai putein nociva decat eroarea unui oficial care sta pe un buget anual de 1,2 miliarde de euro.

Dicu  •  14 mai 2018, 14:47

Astia is de 10 ori mai rai decat comunistii si asta e doar inceputul , stai sa i rezolve pe Iohanis si Kovesi apoi vezi tavalugul rosu cum calca in picioare pe oricine

Obiectiv  •  14 mai 2018, 14:58

Cataline, unii dintre jurnalistii de la GSP nu vad altceva in sport decat o sumedenie de pretexte pentru a scrie despre politica/administratie! Imi amintesc ca o domnisoara a scris de rau despre CSM si cand a castigat Liga Campionilor, daramite acum, cand s-a clasat abia pe locul III! Primul s-a simtit ... tradat dl. Geambasu, dar domnisoara in cauza are niste preocupari alarmant-obsesive! Ca sa-mi exprim opiniile, ar trebui sa mi se posteze comentariile, ceaa ce nu s-a mai intamplat de vreo 5 saptamani pe alte bloguri decat cel al tau! De ce? O.

Cătălin Tolontan  •  14 mai 2018, 15:00

@Obiectiv: daca veti comenta civilizat, chiar polemic, dar civilizat, atunci comentariile vor fi aprobate. Aceasta e regula si nu o negociem.

v1ad  •  14 mai 2018, 15:14

D-le Tolontan. Echipa bucuresteana aflata in lupta la titlu este la 90 de minute de a rata acest obiectiv. Astazi sau sambata. Incepand de aseara site-ul dvs abunda de articole mai mult decat tendentioase la adresa CFR-ului si a echipei Astra, acuzand diverse manevre. Totusi, situatii asemanatoare (Astra-Fcsb 0-3) sau rosul lui Qaka, nu au fost tratate la fel de tendentios de echipa dvs de jurnalisti. Dumneavoasta va gasiti sa ne vorbiti de presa neaservita?

dragan  •  14 mai 2018, 15:15

As vrea sa-i intreb pe vajnicii aparatori ai Firicioacai au avut vreo reactie la derapajele Lui Basescu cu ziaristii. Sunt convins ca atunci au infierat cu manie proletara orice mica iesire in décor a fostului presedinte. Acum E Firicioaica lor si orice face e nemaipomenit > cei care critica sunt dusmanii si sunt rai , intrucat dreptatea este numai de partea "doamnei', sefa peste Taraba Bucurestilor. Orice tata din piata moare de invidie cand vede cat trebuie sa ai ca sa fii primarul Bucurestiului.

spark  •  14 mai 2018, 15:16

D-le Tolontan e adevarat ce povesteste colega dva. in ale jurnalismuli in linkul demai jos? Presupunand ca exista si 10% sanse sa fie, nu credeti ca asa ceva ar merita mai mult atentia dvs. de jurnalist de investigatii? Ca am inteles de mult cum sunt Firea si PSD. https://www.facebook.com/notes/sorina-ruxandra-matei/dac%C4%83-nu-arestezi-%C3%AE%C5%A3i-iau-fratele-%C5%9Fi-i-l-au-luat/2072016639789860/

criticul  •  14 mai 2018, 15:18

Perfect adevărat,ceea ce ați postat,domnule @Andrei F!Ați scos înc-odată faptul că acești ,,jurnaliști de dreapta''atacă doar stânga,iar pe cei de drepta nici măcar nu-i întreabă de sănătate!Când erau la putere P.D.-L.-ul și Traian Băsescu la Cotroceni iar Antena 3 arăta abuzurile acelui regim,unde era domnul Cătălin Tolontan?Că nu l-am Văzut și auzit să se ia nici de P.D.-L.,nici de Traian Băsescu.Este drept că a ,,devoalat''frauda din ,,Gala Bute''a Elenei Udrea,dar de partid în totalitatea sa nu s-a luat defel,cum se ia de P.S.D.. De ce?L-am văzut într-o emisiune ,Profesioniștii''a doamnei Eugenia Vodă ,era acolo și Emilia Șercan care-și făcea procese de conștiință pentru o greșeală făcută (nu mai țin minte în ce consta acea greșeală).A spus dommul Tolontan că este,citez,cu aproximație,,un oportunist,un om de stânga(serios,domnule?????).Și l-am mai văzut pe net într-o emisiune cu Grigore Cartianu și cu Ioan(Giovanni)Becali,în care mafiotul impresar îl ataca pe Cartianu,iar domnul Tolontan tăcea,ca mortu'-n păpușoi.Îi zicea Giovanni lui Cartianu:,,---Băi, Cartianule,puți,băi ,puți!''Caritanu răspundea:,,--Eu put,domnule Giovanni?''Mai zicea Giovanni Becali:,,--Am aflat de la colegii tăi că iei bani,că iei mită!''Cartianu răspundea:,,--Eu,domn Giovanni?''Iar domnul Cătălin Tolontan sta și se uita,o vorbuliță nu scotea. :) :) :) :) :) P.S.Sper ca această postare să fie postată și nu ștearsă.N-am vrut decât să scot în evidență faptul că un jurnalist,dacă se respectă, trebuie să fie INTEGRU,IMPARȚIAL,ECHIDISTANT,CORECT,nu parțial,părtinitor,incorect,ipocrit,etc.,etc.

gabriel valeriu  •  14 mai 2018, 15:32

Si ziaristii sunt oameni! Iar unora dintre ei li se face frica daca sunt amenintati. Altora nu! Pe unii ii intareste tentativa de cenzura in timp ce pe altii ii doboara, se supun si devin simple portavoci in mana politicului. Unii rezista si continua sa faca ce stiu ei ca sa nu lase politicul sa acapareze tot. Si bine fac. Uneori e de ajuns un simplu gest, un gest normal, un articol cu dezvaluiri despre mlastina amestecului in editorial pentru ca oamenii care tac si rabda in tacere grobianismul decidentilor numiti politic sa prinda glas, sa nu mai taca! Continuati sa faceti gesturi simple si normale; cineva citeste si prinde curaj ca se poate scapa de acest flagel daca si el, alaturi de altii, isi va face meseria.

Cătălin Tolontan  •  14 mai 2018, 15:33

@gabriel valeriu: aveti dreptate, curajul e o trasatura colectiva. Nu suntem temerari de unii singuri, suntem curajosi impreuna, bazindu-ne nu neaparat pe sprijin concret, ci pe intarirea propriilor convingeri ca regulile merita respectate si ca, daca le respectam, nimeni nu are ce sa ne faca.

Chalex  •  14 mai 2018, 15:37

Se spune ca in spatele unui barbat puternic este intotdeauna o femeie. Dar ce te faci atunci cand in spatele unui barbat (Dragnea) sunt o multime de amazoane gata sa se dueleze verbal, deocamdata, care par a fi "programate" unde, cand, cum si pe cine sa ia "in colamator". Dna Firea este obisnuita cu presiunile verbale pe care le face, inca de pe vremea cand era tanara ziarista, apetenta care a crescut exponential odata cu accederea in functii publice potente. Se pare ce in acest guvern exista o "stafeta nevazuta" a unei anumite agresari verbale sau folosirea la extrem a vocabularului agresiv, neacademic. Si exemplele sunt vizibile, plecand de la premierul Dancila la ministrii Vasilescu, Dan, Plumb, Gavrilescu.

Obiectiv  •  14 mai 2018, 15:48

Toate comentariile mele sunt civilizate, chiar si cand sunt polemice! N-am folosit in viata mea vreun cuvand care sa nu poata fi scris/publicat! Precum ti-am mai scris, totul a inceput dupa o vizita in Italia, acum mai bine de 4 saptamani! Nimic nu mi-a mai aparut pe alte bloguri, inclusiv pe cele ale unor jurnalisti preferati, pe care n-as avea cum sa-i critic! In schimb, elucubratiile si afirmatiile calomnioase ale altora apar fara probleme! O.

Andrei F  •  14 mai 2018, 16:01

@criticul • 14 mai 2018, 15:18 Stiti ca emisiunea lui Cartianu si Turcescu la B1 in care faceau pe doctorii neurologi cu un procuror in functie nu se mai gaseste pe internet si mai mult...poti infecta calculatorul?Cine o apara dreapta asta asa de tare?Scuze,reformulez,cine o apara ziaristii independenti asa de tare?Despre fraude la PDL ...ce mai este de spus daca Udrea acum cateva zile a recunoscut mormanele de bani ajunse la partid-cica este contraventie asta...adica o amenda...(rad...)-iar Basescu public in Parlament(!!!!) a cerut amnistia pentru banii primiti in campaniile electorale ...Ii pasa cuiva din presa de asta?Unii chiar au crezut in tepe ...si o ocuza pe Firea pentru promisiuni neonorate!

acar  •  14 mai 2018, 16:18

....Cataline...ma induioseaza soarta saracilor jurnalisti care sant stresati in TVR si RRA....greu...tare greu....daca se simt cenzurati...de ce nu merg in marea presa libera?..digi...realitatea...b1...prima ...protv...constat ca marea presa corecta este numai presa de dreapta..si...culmea...nimeni dintre jurnalistii din presa privata nu se plange ca cineva le cenzureaza munca!!!!..este posibil asa ceva...ridicol..astea cu post public e bla bla.. formatori de opinie sint si in pres a de dreapta..si cand aceste posturi reprezinta90% din peisajul media ..ma intereseaza la fel de mult si deontologia din presa de dreapta..sau acolo nu conteaza ca e ban privat?

Mamutul Invizibil  •  14 mai 2018, 16:25

Foarte slab domnule Tolontan. Am citit până la capăt și nu am aflat ”Ce a pățit jurnalistul” așa cum mi se promitea in halucinantul titlu. Atat de slab ca respectiva victimă nu zice nimic, nici nu aflăm dacă a fost contactată. O altă victimă neagă, iar altă victimă înțeleg că a fost tranșată în bucăți, de vreme ce prestigiosul site de fake news și zvonuri G4 a trebuit să ”o reconstituie”. Tot ce aflu e că jurnalistul a decis să ”nu se mai lupte cu Primăria”. Nu sunt eu așa deontolog, ca dvs., dar misiunea jurnalistului nu e să se lupte cu instituții sau cu persoane. Misiunea jurnalistului e să prezinte informații adevărate și opinii pertinente. Iar cineva angrenat într-o luptă nu poate face astfel de lucruri. Cineva angrenat într-o luptă cu altcineva face propagandă. Iar dacă cineva i-a explicat aceste lucruri jurnalistului, nu a greșit. În plus, aflu că domnul jurnalist e bine, sănătos folosește tot cuvinte grele precum ”minciună” și ”impotență”, care nu ar fi pe placul domniei voastre, că doar libertatea de exprimare începe de la cenzurarea comentariilor.

Cris  •  14 mai 2018, 17:11

Uitati! haideti sa va spun si eu un lucru. Pe mine, ca si pe altii , ma intereseaza in egala masura, daca nu chiar mai mult, analiza activitatii unei laturi a domeniului privat si, astfel, tratarea de catre presa a unor probleme care imi distrug mie sanatatea si viata. De exemplu calitatea alimentelor. Calitatea carnii de pe piata, a branzeturilor si lactatelor, a mezelurilor, a preparatelor fastfood etc. Pana sa ma imbolnaveasca de nervi activitatea politicienilor, problemele enumerate mai devreme ma imbolnavesc (si va imbolnavesc pe voi si pe copiii vostri) de cancer si alte boli, care ne scurteaza viata cu zeci de ani. Astea ma intereseaza in principal. Sigur ca statul poarta o parte din vina pt multe dintre lucrurile rele din tara si lume. Dar pana la el, ceilalti, de exemplu producatorii de alimente, medicamente etc., imi iau sperantele de viata efectiv (nu de viata buna, precum ar putea statul). Ce facem? Cum facem sa schimbam asta, sa-i educam facandu-i sa constientizeze ca ne ucid (dincolo de aruncatul obligatiei pe institutiile statului pt a interveni si a-i sanctiona, iar privatii sa gaseasca noi si noi metode de evitat si inselat, pt propriul castig)? cand ne prioritizam si noi problemele? Sa ne axam si pe cele care ne ucid viata noastra si a copiilor nostri (a copiilor tai, dle Tolontan, si ai vostri, dragi comentatori). Vreau sa mananc salam, pate, carnati etc din carne si sa respir aer sanatos, nu ca acum cand am garantia ca sansele sa ajung si sa ajungem la pensie sunt minime, cel putin din cauza cancerului provocat de alimentatie si poluare.

Maxentiu  •  14 mai 2018, 17:13

Un nou episod din serialul nostru, „cum s-o mai trosnim pe Firea”: astăzi, o ciorbă reîncălzită din 2017 cu doi reporteri cenzurați de lupul cel rău - unul neagă, altul nu confirmă, dar „sursele noastre” insistă că cei doi sînt cît se poate de persecutați. Uite de-aia nu mai iese lumea la proteste, că a început să miroasă manipularea...

gogu  •  14 mai 2018, 17:14

Tolontane, tu vorbesti despre cenzura? Vad deja 2 comentarii pe care le-ai cenzurat. O sa spui ca nu stiu ce si nu stiu cum si de aceea le-ai cenzurat, dar daca pui mana pe Constitutia Romaniei si o rasfoiesti putin s-ar putea sa dai si peste articolul 30 in care zice clar ca cenzura de orice natura este interzisa. Tu vorbesti despre primari si alti bugetari, dar nici nu vrei sa vezi paiul din propria barna. Astia pe care tu si GSP-ul ii cenzurati cu sutele zilnic, va aduc rating, iar ratingul va baga bani in buzunare. De pe urma astora pe care-i cenzurati, traiti voi.

cortes  •  14 mai 2018, 17:54

Doamna Firea o să candideze la președenție, cu un rezultat ce nu se poate anticipa acum. Doamna are un țățism prost mascat și niște limite intelectuale evidente. În România este loc de mai rău.

delma  •  14 mai 2018, 19:21

M-ai induiosat pana la lacrimi si cu postarea asta, draga Catalin :)) Saptamana trecuta, am crezut ca esti in pana de idei. Dar azi observ ca e deja o criza ! Daca ajungi sa recurgi la momeli de tip clickbait, gen "ce a patit un jurnalist ", inseamna ca situatia e albastra rau ! Jurnalistul potential inhibat tace, iar celalat nu confirma. Wow! Ridicam informatia pe surse la rang de adevar! Pe de alta parte, tinta ta, duamna Firea, toata lumea stie ca e total lipsita de umor, rigida si artagoasa. Deci, ce vrea sa spuna autorul ? Ca apa calda e calda. Bine :)

ovialex23  •  14 mai 2018, 19:38

... si uite asa se naste DICTATURA!!!

Lucian  •  14 mai 2018, 20:31

F. multi postaci toaca banul public in interesul Toapei!

Real09  •  14 mai 2018, 21:08

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Radu M  •  14 mai 2018, 21:25

Cate atitudini comuniste prin comentarii. Genul asta de mentalitate mai mult ma determina sa raman in occident decat diferentele financiare. Va urez spor la scris ode primului interlop al tarii (se stie cine). Poate redeschideti si inchisorile politice, ca rezistentii astia prea au tupeu. D-le Tolontan, aveti respectul meu. Cred ca sunteti singurul jurnalist din trustul Intact care abordeaza subiecte politice si nu si-a vandut pielea. Nu inteleg cum reusiti, dar va apreciez pt asta.

pawn  •  14 mai 2018, 21:54

3 mitraliere (andries, tolontan, geambasu) pe potentialul candidat psd, care a ajuns pe primul loc in sondaje :) "misto", vorba mogulului bun al lui base, adica irinel columbeanu. ca a luat craiova cupa aia mica, ala nu-i meritul olgutei (dupa logica asta politica). acolo e de vorbit de brazdele care sar din terenul de pe "central". ummm...stiti care a fost secretul propagandei de dreapta in romania? polisata la perfectiune de arma germana de catre basescu? mutarea discutiei acolo unde-ti convine. a fost un film fantastic: "the joneses", unde...in fine, uitati-va la el si intelegeti cat puteti. intotdeauna trebuie sa muti discutia, obiectul de interes acolo unde celalalt e in defensiva. asta e toata treaba. dara faca-se bors, putin imi pasa.

Angajat al SRR  •  14 mai 2018, 22:02

Domnule Tolontan ceea ce ati semnalat dvs este o nimica toata fata de ce se intampla in institutia in care lucrez de ceva ani buni...de anul trecut parca radio romania se scufunda incet dar sigur...Georgica Severin nu are habar de nimic despre managementul unui serviciu public de media..tot ce face este sa mareasca salariile pilelor si prietenilor si sa-si aduca prietenii de la senat in functii de conducere evident. Ca sa nu mai spunem ca, ca orice membru PSD nu se deszice si s-a inconjurat si el tot de penali...de ce nu spune nimeni nimic despre consilierii dumnealui care au fost anchetati si au dosare penale pe la alte insitutii?

Lica fara Frica  •  15 mai 2018, 5:09

@Andrei F, tu pari un tip putin mai dezghetat decat multi din astia de stanga. Oare cum va simtiti voi astia care pareti un pic mai dezghetati cand agramatele si *** pline de prostie, va dau ordine pe la voi in partid? Nu stiu, sunt intrebari pe care mi le pun zilnic, ce o fi in inima voastra si pana unde sunteti gata sa faceti compromisuri? :-))))

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Lica fara Frica  •  15 mai 2018, 5:30

Auzi ba @gogu? Adica dupa mintea dumnitale ar trebui sa dam frau liber prostiei, nu? In numele libertatii si democratiei, pe care comunistii n-au inteles-o niciodata, ar insemna ca "toti prostii e liber vorbeste"? Ce daca sunt indioti, fac rating si aduc bani multi in buzunarele unora, nu? Asta da mentalitate intretinuta de socialismul original de prin tarile de est, cel mai oligarhic din istoria Romaniei! :-)))

Mihaela  •  15 mai 2018, 9:14

Stilul Antena. Agresiva, tupeista, intepata. Abia astept sa scapam de ea. Sper ca bucurestenii sa nu mai voteze impotriva cuiva ci pentru cineva si sa aleaga destept.

valentin  •  15 mai 2018, 11:10

tipic chestii urate specifice tarii Romania...doar hotii si sarlatanii se tem de intrebari incomode, pt ca daca esti cinstit si corect si inteligent raspunzi la orice intrebare, pt ca nu ai nimic de ascuns...doar cand esti "infractor" ajungi sa fi deranjat de intrebari...

Andrei F  •  15 mai 2018, 12:17

@Lica fara Frica • 15 mai 2018, 5:09 Dar cum ati supravietuit voi o elita ,cu elemente ca Basescu sau acum cu eroi care fac praf tara?Iti pot da sute de exemple...De la numaratul in Parlament mai rau ca la clasa intai,la infractiuni nesanctionate cu televiziunile de fata ...la academicieni care ,,pacalesc,,in Palamentul European...la presedinti care ,,abroga,, imunitatea presedintelui ca prim act sau isi dau demisia in 5 minute...la presedinte care promitea tepe si acum doreste amnistia banilor din campanie...a unui presedinte fost primar al Bucurestiului care si-a luat casa de la Primarie...a domnisoarei cu ,,succesuri ,,care era musai sa ne reprezinte in PE dar asta nu era teleormanizare....si pot continua toata ziua...-----Totusi faceti si dumneavoastra o greseala...Tin cu stanga actuala doar pentru ca altfel grozaviile dreptei ar ramane nesanctionate.Eu doresc un partid si mai radical decat PSD!Acum vorbeste la televizor fostul sef pedelist al Curtii Constitutionale Zegrean care declara din nou la ce abuzuri erau obligati judecatorii Curtii Constitutionale si uite ca nimeni din tara sau de afara nu se ,,deranjeaza,, desi Zegrean spune ca a informat peste tot....Asta aparati voi?

Comentează