Gazele lacrimogene de vineri noapte pot aduce azi de două ori mai mulți oameni în stradă!

Violența este ultimul refugiu al incompetenței, vorba lui Isaac Asimov. Ne-am întors în anii 90!

sâmbătă, 11 august 2018, 9:39

Câțiva tineri, care n-au apucat demonstrațiile de dinainte și de după Revoluția din 1989, au fugit spre Buzești și m-au sunat de acolo.

”Ne-au ajuns gazele și aici, ajunsesem până la clinica Regina Maria!”, povestesc ei, șocați.

A fost o noapte cruntă în București, o noapte în care jandarmeria a făcut o demonstrație de forță fără precedent și fără sens.

Aseară, puțin după ora 23, uniformele voiau să golească Piața Victoriei!

De ce?! Voiau să pună panseluțe sau ce?

Oamenii ar fi plecat oricum în două ore, totul se golea sau rămâneau câteva mii, mult mai ușor de dispersat.

Să pătrunzi cu forța între zeci de mii de oameni, care deja sunt furioși, gazați și uzi, dar nu atacă sediul Guvernului și nu periclitează pe nimeni, e chiar împotriva propriilor proceduri ale forțelor de ordine!

Să riști inutil ca oamenii tăi să fie izolați și loviți nu are nici o logică.

De ce au făcut asta?

E de înțeles că au ripostat când s-a aruncat în ei, când s-au forțat gardurile, dar acum nu mai era cazul!

Ca ziarist, am reflectat întotdeauna procesul de modernizare al jandarmeriei.

Tocmai pentru că meseria de jurnalist sportiv m-a pus în situația de a-i vedea la lucru.

80.000 de oameni, în marea lor majoritate pașnici, au protestat aseară în Piața Victoriei

Tocmai pentru că uneori am fost bătut, la grămadă, de jandarmi, în anii 90, împreună cu galeriile de fotbal.

Așa am putut face diferența și am sesizat creșterea calității muncii lor, în ultimele decenii.

Ieri însă, ei s-au întors la tacticile provocatoare de acum aproape 30 de ani!

Sau, într-un fel, au fost chiar mai rău decât predecesorii lor, pe care populația îi detesta.

Cine îi mai ține minte pe scutierii de dinainte de 1989 știe că au existat meciuri de fotbal în care lumea zvârlea cu bulgări de zăpadă în ei.

Dar până și scutierii din comunism nu se apucau să meargă în tribună și să-i ia la bătaie pe cei care aruncau cu bulgări!

Și era în plină dictatură. Uslașii puneau scutul, eschivau, așteptau să treacă furia mulțimii.

De la comunicatul de ieri de la prânz, care s-a dorit ferm și a fost doar amenințător, și până la afișarea și folosirea tunurilor cu apă, jandarmii s-au purtat atipic pentru ceea ce au încercat în ultimii ani.

De parcă acest guvern incompetent i-a îndârjit și virusat pe jandarmi.

În loc să-i izoleze pe agresori, ei au răspuns, fără discernământ, agresând mulțimea.

Când huliganii dau cu pietre dinspre magazinul Orange, ce sens are ca tu, jandarmerie, să arunci cu gaze lacrimogene în colțul dinspre Antipa?!

Răul este făcut.

Ceea ce au obținut este că o nouă generație a primit botezul gazelor lacrimogene, așa cum s-a întâmplat cu generațiile de după Revoluție.

Da, ați învățat și voi, cei care aveți 16, 20 sau 30 de ani, că răzbunarea și prostia vă ajung precum gazele lacrimogene, oriunde ați fugi.

Pe 21 noaptea, numai demenții loiali lui Ceaușescu mai credeau că pot stăvili țara.

Cu Timișoara deja eliberată, cu alte orașe în stradă și cu Bucureștiul care plângea de furie în toate cartierele, era limpede că mulțimea nu va ceda.

La fel se va întâmpla, nu neapărat la scara revoluției, în perioada următoare.

Copiii, bătrînii și tinerii au ajuns acasă azi-noapte.

S-au spălat pe ochi, au aruncat hainele care le put a gaze la spălat și azi vor reveni. Îi vor însoți și familiile care astăzi au tremurat pentru ei.

Dragnea și guvernul Dăncilă tocmai și-au făcut rost de o țară împotrivă.

Comentarii (170)Adaugă comentariu

ctlnmihai  •  11 august 2018, 9:49

D-nule Tolontan , nu mai instigati..Protestatarii au vrut sa intre in guvern si au actionat ca la carte...Eu pot sa afirm c-au fost blanzi fata de omologii lor din Vest...

ctlnmihai  •  11 august 2018, 9:53

Jandarmii au fost blanzi in comparatie cu omologii lor din Vest..Incercati sa nu mai instigati la violenta ca si PSD ul ar putea sa stranga 20.000 de oameni si sa incerce sa intre in Palatul Cotroceni cum au incercat unii sa intre ieri dupa amiaza in curtea guvernului..Accederea la putere se face prin alegeri sau motiune de cenzura...Observ c-ati inceput sa va pricepi si la militarie dupa pesta porcina

Alex  •  11 august 2018, 9:54

80000 de oameni a protestat... Am uitat și gramatica ...

liviu  •  11 august 2018, 9:57

Tolontane amesteci lucrurile iar comparatiile pe care le faci sunt fortate si in concordanta cu deontologia pe care o practici.In 1989 era o dictatura,azi spunem ca e democratie si avem alegeri libere.Atunci s-au folosit gloante ca in dictatura,ieri lacrimogene ca in alte democratii.Nu spui nimic de cei care au incitat si stirnit violentele si nici despre faptul ca cea mai grava victima e jandarmerita batuta de manifestantii pasnici.Pe de alta patre confunzi tara cu Piata Victoriei.De ce am impresia ca atunci cind te citesc ma uit de fapt la Realitatea tv?A cumparat cumva Ringier si respectivul post tv?

danielsen  •  11 august 2018, 9:58

Numai nenorocitii astia din guvern in frunte cu Dragnea si Carmen Dan au dat ordin le este frica ca le zboara scaunul de sub cur ,Este bine ca fiiso lu Dragnea ummbla cu masinii tip limuzina mafiotiilor furaciosilor borfasiilor

Cristi  •  11 august 2018, 9:59

La unul dintre eveninentele cu jandarmi erai în tren cu galeria rapidului care se întorcea de la Brașov

Achak  •  11 august 2018, 10:00

De ce nu i-au imobilizat pe acei turbulenti cand a fost cazul?De ce au asteptat?Sa fi avut cumva nevoie de un motiv?Este unic in lume ca o institutie militarizata isi lasa oamenii in spate si fug,nici cand au fost adusi de oameni la ei nu s-au inghesuit sa-i ajute,de ce au avut la ei arme legale,cand regulamentul interzice asta,regulamentul lor?Ce amenintare a prezentat acel cuplu cu femeia in scaunul cu rotile?Ce amenintare a prezentat acel om care merge linistit iar un jandarm se pune cu bastoanele pe el?Din moment ce cei care te-au provocat sunt in fata ta...de ce mergi in alta parte sa incepi evacuarea?De ce a fost nevoie de gaze lacrimogene cand nimeni nu mai era violent,priviti imagini cum un jandarm tine spray-ul la spate si apasa,fara ca cineva sa il ameninte.Cum sa trimiti si sa abandonezi o femeie in mijlocul multimii pe care ai tot provocat-o?Cum sa iti lasi camarazii in spate?Este o rusine.

Moroianu Adrian  •  11 august 2018, 10:00

Felicitări domnule Tolontan ! Cu inteligenta, implicare și mult curaj va onorați statutul de JURNALIST ! Gazeta Sporturilor a redevenit un ziar viu !

birlic  •  11 august 2018, 10:06

d-le Tolontan ,mata esti din alt film ,ai fi vrut ca jandarmii (cei doi fata si baiatu) trebuiau sa intoarca si celalat obraz ,nu inteleg de ce nu scrii in tandem pe face-Boc cu Iohan ,la care-i canti in struna ,desi nici mie nu-mi sunt indiferente anumite lucruri care se intampla si aceasta de cand am iesit pt. prima data in strada printre cartusele trase ,nu din Tunurile cu apa si am ajuns sa-mi para rau

red77  •  11 august 2018, 10:06

vezi ca zburau pietre si borduri pe timp de lumina cu ore bune inainte sa riposteze astia. hai incearca sa fii corect poate reusesti. esti in stare sa reciti poezii pentru ala urcat pe gard si care dadea cu piciorul in fata fetei de la jandarmi. o facea din dragoste poate. cand la un meci de fotbal unii din galerie fac cine stie ce urli pe aici ca galeria face si drege nu mitica costica sau vasile. acum nu-i acelasi lucru? aici cum stau lucrurile ? votez dar nu sunt cu politica atat de pornit ca multi de pe aici. buni rai *** au fost alesi si votati democratic. arata-mi tu democratia aia unde se schimba votul cu violenta ? fii macar neutru ca un jurnalist adevarat. nu ca un ultras . vazand ce se intampla ma face si mai rau sa urasc politica. aici e mai multa violenta ca pe stadion

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

El Gringo  •  11 august 2018, 10:07

Cine seamănă Vînt, Culege Furtună...... Justițiaru'lui Gîgă... lista este cam lungă și in așteptare zău așa, niciodată Nu este prea tîrziu să îți plătești Datoriile-de Orice Fel. Merită cu prisosință, învățații ne mai spun, ca uneori, mai tîrziu este muult mai bine chiar Fii sigur Cătăline Toți Ne Vom Plăti DATORIILE, parte dintre noi, de obicei chiar atunci cînd se așteaptă mai puțin.... Mergi sănătos, Treburi Bune

FLASH  •  11 august 2018, 10:07

nu mai tine propaganda, s-a cam terminat cu toate protestele astea platite de soros si acoperite de sri,dupa ce au calcat aia in picioare pe femeia aia jandarm,care se zbate intre viata si moarte. nu mai iese nici dracu la protest si psd face peste 50% la urmatoarele alegeri. din reactile lui johanis si ciolos, protestatari,care suntniste platiti ieftini,au vrut sa provoace pentru ca jandarmeria sa ii atace.ghinion,dupa treaba aia cu femeia jandarm,s-a terminat totul. nu mai iese nici dracu la proteste.

Cretu Marius Lucian  •  11 august 2018, 10:09

Stimate Domnule Tolontan! Nu sunt un sustinator al guvernului *** roman dar nu vi se pare ciudat ca tocmai acum i s-a nazarit laui Vasile din Besanson, Lui Mircea din Oviedo, Lui Gheorghe din Cortina d'Ampezo lui Ion din Madrid ca-l arde un dor neoprit de patriotism si ar face ceva pentru democratia dimboviteana? Acesti oameni si-au luat catrafusele au ales drumul libertatii si-au gasit o slujba bine platita in Occident(bravo lor) si deodata au gasit ca e momentul sa alunge un guvern corupt. Ce mi se pare si mai bizar ca unii politicieni ca si Ludovic Orbán ( a nu se confunda cu adevaratul aparator al crestinismului lat Orbán V. din tara vecina)sau alde Dacian ciolos fosti comisari UE care erau intr-o barca cu alde Pantache si Dragnea acum bat fierul si intorc spatele ciumei rosii din Bucuresti. Pina acum au fost colaboratori ai ciumatilor acum nu o mai pot accepta. Interesant faptul, ca tocmai acum cand s-a ascutit lupta liberalilor fara de tara dar cu multi bani in america si detinatori ai FED adica banda de excroci a lui Soros care lupta impotriva CRESTINISMULUI CU INTREAGA MEDIE EUROPEANA CENZURATA IN oCCIDENT DE ALDE LIBERALI AI SOCIETATII DECHISE ADEPTI SI MEMBRII AI COMUNEI DIN PARIS 1968 cu un Con Bendith in frunte sau verzi cu cai verzi pe pereti precum Judith Sargentini sau Verheugen calca tot in piciore pt a distruge crestinismul modelul familiar european ancestral o pereche casatorita trebuie sa fie alcatuita din femeie si barbat familia e celula cea mai importanta a societatii. Nu vi se pare ciudat ca exista cursuri de specializare masterat la universitati liberale precum CEU din BUdapesta unde se studiaza cursuri de GENDER. Stiu ca ordocsi este pilna de preoti corupti dar e biserica noastra de sute de ani e romaneasca si sa lupti impotriva acestui fapt e oare patriotism? Soros vrea prin toate mijloacele posibile sa destabilizeze Europa clasic ancestrala cu valorile ei crestine si se implica vrina sa distruga tot ce e patriotart ce are comun cu lupta pt neam chiar daca ar fi popr ceh, slovac roman sau maghiar. Trebuie distruse toate legaturile ancestrale cu pamintul natal si traditiile nationale pt a nivela o societate usor de condus care le aduce voturi celor care se vor GUVERN MONDIAL GLOBALIZAT. Noi in bazinul carpatic dunarean treuie SA FACEM FRONT COMUN IMPOTRIVA LIBERALISMULUI DISTUGATOR, SI SA FIM URMASI DEMNI AI LUI iANCU DE hUNEDOARA SAU mATEI cORVIN. SA AUZIM NUMAI DE BINE SI GINDITI-VA DE PARTEA CUI SUNTETI IN LUPTA LUI SOROS FINANTATA DE EL IMPOTRIVA CRESTINILOR EUROPENI SI ORTODOCSI ROMANI. nUMAI BINE CU RESPECT mARIUS cRETU DIN pÉCS

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

unul, altul  •  11 august 2018, 10:14

:)) Fabulos !! F A B U L O S! Ma intreb, sunt normali aia care pun boticul la o manipulare atat de grosolana? Chiar nu esti capabil de ceva mai "subtil"? Se pare ca numaratul faulturilor si insemnarea pe raboj a cornerelor nu ajuta prea mult in viata de jurnalist de investigatii! sic Lucram azi cu materialul clientului: 1.Aseară, puțin după ora 23, uniformele voiau să golească Piața Victoriei! Wow...ce sa spun! Daca esti atat de deontolog si bine pregatit, daca sustii democratia si libertatile, spune-mi te rog : a. Cine sunt organizatorii, oamenii responsabili cu acest miting? b. Autorizatia data de oamenii legii pana la ce ora era valabila? c. De ce nu respecta legea tocmai cei care "protesteaza" pentru o tara fara penali si fara ilegalitati? 2.Dar până și scutierii din comunism nu se apucau să meargă în tribună și să-i ia la bătaie pe cei care aruncau cu bulgări! Și era în plină dictatură. Uslașii puneau scutul, eschivau, așteptau să treacă furia mulțimii. Hai, serios? Ai probleme grave cu memoria daca nu iti aduci aminte de evenimentele din timpul guvernului vita kobe..stii tu mai bine! Site-ul de cultura in duba, ala cu piciorul facut vraiste... Eu inteleg ce faci...te bazezi pe faptul ca majoritatea cititorilor nu au trait vremurile de dinainte de 90 si poti sa spui linistit jumatati de adevaruri sau chiar zecimi, sutimi din adevarul timpurilor. Mai sunt muuulte de spus....dar ma rezum la un singur lucru, de fapt..cateva lucruri. 1. Fictiv discutand...daca se aduna 50-100 de pesedisti si vin peste tine la sediul minunatei si imaculatei reviste Libertatea, cum facem? Lasam jandarmii sa te apere si sa-si primeasca in mufa bolovani si maciuci sau ii lasam sa-si faca treaba si sa te pazeasca de furia unora care stiu ce esti si inteleg ce faci? 2. Mitingul celor de afara??? Serios? EU daca eram la jandarmerie, punem cordon in jurul locului si nu intra nimeni fara sa prezinte un act care sa dovedeasca ca, participantul, este venit de afara. 3. Sa sustii o miscare care seamana mai degraba cu o lovitura de stat, in care o femeie este calcata in picioare pentru ca e la munca, in care galeriile pe care le bocesti dau foc orasului si distrug totul in cale de amorul artei, arata intr-un final din ce material "gresit" esti facut...sau,poate, vremea si vremurile te-au transformat in faptura de azi,una pe care nu as vrea sa o cunosc in lumea reala. Huliganismul, impertinenta agramata, mizeria care colcaie prin mediul on-line a patuns in viata reala si distruge tot. Sa va bucurati de asta !

Marius  •  11 august 2018, 10:17

Ești *** tolontan, un jandarm a fost la un pas de moarte

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gabriel valeriu  •  11 august 2018, 10:18

De frica, Tolo, de-aia! Le e frica de oameni acestor pseudo-autoritati! Si e frica din aia de animal, irationala, de orice fel de contestare. De orice fel de mobilizare, de orice marait dezaprobator le e frica. De aceea au aruncat gaze incontinuu, sa irite, sa provoace, sa aiba pretext de bataie Iar cozile de topor de la comanda jandarmeriei au facut ce li s-a transmis. Le e frica!

Baggio  •  11 august 2018, 10:18

Bună ziua... 1.lucrez în urgență de mulți ani pot sa îți confirm ca pompierii și jandarmii sunt singurii care își fac treaba pe deplin. 2.de ce nu spui nimic despre miliția care nu face absolut nimic este o ușă în plus ca cea a medicului de familie, care din contra la orice acțiune a jandarmeriei se duc și spun liderilor clanurilor de *** cine a fost sub acele cagule. 3.galeria echipei miliției face nenorociri de ani de zile cu buna știre a miliției. 4.de ce nu te interesezi de ce tara asta are atâția *** asistati social care terorizează omul de rând.... De ce nu spune nimeni despre marea mașina de vot a corupților pe numele lui :Țiganul. 5 Să știi că jandarmii agresați la rândul lor nu suportă hoți gen dragnea, Tăriceanu, Johannis, Băsescu etc etc și nici ipocriți gen Rareș Bogdan, Mircea badea și alte specii de cea mai joasă speță.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Viorel  •  11 august 2018, 10:24

Pe cuvantul tau de jurnalist de doi bani ca au fost objdemii de oameni! Rusine sa-ti fie, mincinosule!

aham  •  11 august 2018, 10:27

e f grav ca sunt inca destui inapti mintali care nu realizeaza ce se intampla, care sustin clica mafiota de la putere si pe sclavii lor si aproba mijloacele de represiune sub pretexte de-a dreptul *** dar cat creier poti sa ai sa o sustii pe carmen sau pe dragnea? nu mult.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

flasc  •  11 august 2018, 10:29

Alooo, nenea, cand soarele era pe cer, omuletii salbatici si primitivi smulgeau borduri si aruncau in jandarmi. *** ne minti in fata? Sau tu esti unul din ala care, in plina vara, ne aratai zapada?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

antonia  •  11 august 2018, 10:29

Mutu ala de la Cotroceni de ce nu are o pozitie oficiala? Am iesit in strada pt. el iar acum constat ca e cel mai mare tradator, deoarece a dat tara de 3 ori pe mana lui Dragnea si nu a facut nimic nici dupa Colectiv, nici acum! Prostia, incompetenta, nesimtirea, domnesc peste tot, toate institutiile sunt populate cu indivizi de teapa lui Dragnea si a toapelor din jurul lui, oamenii decenti si de bun-simt sunt brutalizati de astfel de indivizi, tara este abandonata in mainile acestor nenorociti. Daca nici acum nu dispar astia cu PSD-ul lor cu tot, cu Tariceanu si UDMR-ul, o sa fie rau de tot!

Remus Manole  •  11 august 2018, 10:30

Ceea ce s-a intamplat aseara este o parghie pentru instaurarea dictaturii. Ce urmeaza? Ce putem face pentru a scapa de acesti nemernici?

Cornel  •  11 august 2018, 10:33

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Livius Alupigus  •  11 august 2018, 10:38

Postacii PSD sunt la datorie.

Nobody  •  11 august 2018, 10:44

Vai de capul meu ce hal de comentarii aici! Nu credeam ca platesc din taxele mele atatia postaci. Dati-mi, bah, banii inapoi, ca psd-ul n-are nevoie de aparare pe interneti, are nevoie sa nu mai fie condus de personajele care il conduc.

ctlnmihai  •  11 august 2018, 10:44

Dupa parerea mei cei care instiga la violenta sunt formatorii de opinie..De saptamani in mediul virtual se instiga la incendierea guvernului si omorarea jandamilor..Sa ti fie rusine , d-nule Tolontan ca sunteti in stare de asa ceva pentru cativa banuti si pentru niscaiva comentarii...Plecarea prin violenta a acestui guvern n-o sa aduca linistea in tara ba din contra..Si d-voastra stiti asta..

KKK  •  11 august 2018, 10:46

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

bolovan  •  11 august 2018, 10:46

D-le Tolontan sunteti la limita cea mai de jos a orice . Felicitari si respect Jandarmeriei. Au fost totusi prea blanzi. Incercati la Berlin un protest neautorizat ca ala de aseara si incercati sa intrati intr-o cladire a unei institutii publice. Nu mai zic de instigarile constante din ultimele cateva saptamani. Ba daca sunteti toti asa pasnici cine plua mea scrie la foc continuu despre violente, revolutii, dat jos guvern, parlament si toate ineptiile alea de pe feisbuc? Si de pe blogul asta si in general de pe orice platforma #imbecila cum e asta? Sper din tot sufletul ca jandarmul ranit grav sa se recupereze. Ati facut din Romania o dementa. Ca sa citez din clasici - e nevoie iar ca sa moara oameni pentru ca guvernul PSD sa plece? Si daca pleaca iar PSD acum ce crezi penibilule ca o sa se intample la urmatoarele alegeri? Dispar sustinatorii PSD? Ce faceti atunci - iar iesiti in strada sa luptati? Impotriva cui luptati - a alora care voteaza diferit de voi? Sunt aproape sigur ca astia de conduc acu (PSD-ALDE) au sanse mari sa ia la anu presedintia. Si la urmaoarele alegeri parlamentare PSD singur cred ca trece de 50%. Ce faceti ba atunci? Aruncati tara in aer? Va sinucideti in grup? Eu zic ca nu vreti democratie. Nici dispretul meu nu-l meriti deontologule...

Dumi  •  11 august 2018, 10:48

Felicitări D-le Tolontan. Nu vor ieși mai mulți în strada din cauza orgoliilor prostești (Ce,diaspora e mai tare ca noi cei de acasă? ). Păcat de cei care vor sa revină acasa, oricum istoria a arătat ca niciun dictator nu a domnit la infinit. PS : Pentru cei care sunt îngrijorați de venirea lui Soros, pana la venirea lui, ne curata împăratul Dragnea cu slugile lui!!!

Daz  •  11 august 2018, 10:50

Niste mafioti au dat ordine ca populatia Romaniei sa fie batuta. Acest lucru este inacceptabil, eu refuz sa mai platesc vreun leu taxa in Romania. Cum sa platesc eu din munca mea niste interlopi?

Ionut  •  11 august 2018, 10:50

Cati postaci si idioti utili care se holbeaza la A3 printre comentariile astea. Auzi tu, sarmanul jandarm, agresat in scut de sticla goala de plastic da cu gaze pana vomita si lesina copii, ataca fara discriminare multimea si baga 500 de oameni in spital si creierele de amiba de mai sus scuipa propaganda indobitocita. Nenorocitii astia ne baga in comunism si tot ei aleg dictatura. Sa ne trezim si sa-i aratam si pe astia cu mana. Dupa seara de ieri nu mai e acceptabil sa fii idiot util. Istoria trebuie sa-i judece si pe sustinatori dezinformati ai Puterii. Nu mai e ok sa fii dezinformat pentru ca ai alternative. Daca nu vrei sa te informezi aperi Mafia si esti doar o treapta sub ei, dada sub ei caci esti un slugoi!

constantin  •  11 august 2018, 10:53

Eu ştiu că acest miting nu a fost autorizat pentru că iniţiatorul nu şi-a asumat răspunderea. În codiţiile astea, în foarte multe ţări de unde veneau unii români, autorităţile n-ar mai fi permis desfăşurarea lui. Autorităţile române au permis... Ce s-a întâmplat în jurul orei 16,30? Nici nu se strânsese prea multă lume. Au avut loc primele incidente, primele ciocniri cu jandarmii. De ce s-a încercat şi insistat ca jandarmii să fie provocaţi? Sunt de acord cu dumneavoastră că huliganii trebuiau izolaţi de mulţime, dar cum? Că nu s-a întâmplat ca în Vest, acolo unde cetăţenii paşnici fac 10, 20 de paşi înapoi, lasă în faţă huliganii, iar aceştia sunt ridicaţi de jandarmi . Eu am aşteptat această lecţie de civilizaţie din partea diasporei.N-a venit.... Huliganii aruncau cu borduri în jandarmi apoi intrau în mulţime, asta a fost realitatea. Cum să extragi un huligan din mulţime? Intrând în mulţime... Aşa cum spuneam mai sus, am aşteptat o lecţie de civilizaţie din partea diasporei, dar ce-am văzut? Cum trebuie bătută o femeie-jandarm până la desfigurare şi scaunul cu rotile. Ce clamează cei care ies în Piaţa Victoriei? Respectarea legilor. Câte mitinguri autorizate au avut? Nici măcar unul, pentru că nimeni nu vrea să-şi asume organizarea. Aseară au întrecut orice măsură: miting neautorizat şi provocarea jandarmilor. Bătaie de stradă, asta au oferit. Primăria anunţase că mitingul este autorizat până la ora 23,00, dar nu a fost semnat protocolul, însă nici măcar această oră nu a fost respectată. Care cetăţean responsabil insistă să intre în Piaţa Victoriei la 23,30? Şi să nu uităm, la ora 23,00 se aruncau borduri spre jandarmi.... Vrem respectarea legilor! Jos cu penalii! Apă de ploaie, vreţi numai scandal şi dezordine. O să cred că vreţi respectarea legii atunci când voi o să fiţi un exemplu în acest sens. Jandarmii sunt acolo pentru a apăra ordinea, voi ca să demonstraţi, de ce vă împingeţi cu forţele de ordine? Nu mai zic de pietre... De ce vă împingeţi cu jandarmii, mai ales că loc era suficient. Ceea ce s-a întâmplat în anii 90 nu se poate compara cu grozăviile de astăzi. Între Piaţa Universităţii şi Piaţa Victoriei sunt ani lumină distanţă. Cum să compari "Noi de aicea nu plecăm"cu "ue PSD"? "Fără violenţă" a fost regula de bază în Piaţa Universităţii. Credeţi că atunci nu erau provocatori, huligani? Ba da, însă erau izolaţi imediat. Repet, eu am aşteptat o lecţie de civilizaţie din partea diasporei. A fost o ruşine de protest. De la scandări până la manifestări individuale şi de grup.

Andrei F  •  11 august 2018, 10:53

E uite ca se explica...!Probabil ca de aceea un muzeu a fost spart pentru a se ajunge la mamutul reactiv care si el voia sa dea telefon Jurnalistului Justitiar!!!!Domnule ziarist,tu si ai vostrii sunteti pusi in dificultate pentru ca purtatorul de cuvant al Jandarmeriei era in direct la o televiziune si a spus clar ca interventia a fost facuta pentru salvarea jandarmilor atacati miseleste!!!Da,jandarmii aceia in care unii manifestanti dadeau in ei ca in minge!Eu din emisiuni in direct am auzit anunturile Jandarmeriei care anunta manifestantii sa se delimiteze de manifestantii agresivi!Pentru adevar,ca de eu trebuie sa prezint probe vedeti momentele inregistrate la RTV.Desigur ,ca de obicei de platit si acum au platit multi nevinovati dar vedeti numai ce va place!Dupa mine acest miting dupa incitarile de pe internet nu trebuia sa aiba loc!!!!Cineva trebuia sa-si asume agresiunile anuntate!Cine a vorbit de revolutie,de sange pe strazi,de incendieri...?Cine vine la miting cu ce face la baie pentru a le arunca in jandarmi?Si ce sa vezi,asta s-a si intamplat!!!!Sa fi presedintele tarii si tu cu atatea servicii in spate sa nu indemni la calm cand in spatiul public au aparut atatea declaratii care vorbeau de razboi?Si tu si presa ati auzit?Ati vazut acele lucrari artistice video care vorbea de extirparea PSD cu tot cu familiile lor?Voi vreti lege in tara asta?Acum daca era lege inchisorile ar fi insuficiente!Cum sa ataci tu sediul Guvernului socotit cladire de siguranta nationala???Cum sa indemni la extintia unei parti a societatii?----Sa faci referire la bulgareala unor spectatori de fotbal cu jandarmeria acum cand sediul Guvernului a fost fortat si spre jandarmi s-a aruncat cu pietre,bate...?De asta voi in GSP va ocupati de injuraturile lui Buzarnescu dar nu vreti sa ziceti nimic despre ce se intampla la un meci din campionatul Romaniei cand se intampla lucruri extrem de grave,cu loviri de jucatori ,injuraturi si jocuri cu focul intr-un spatiu public...Ba chiar va atatati admiratia pentru cea mai tare galerie!!!Acest comentariu cu articol cu tot am sa incerc sa-l trimit la organisme internationale care se ocupa de presa...

ovidiu_3003  •  11 august 2018, 10:55

....de ce se protesteaza in Ro?...avem o populatie de mediocrii ...de ce sa schimbam niste mediocrii cu alti mediocrii ?...cu ce traieste mai bine mediocru de rand ?,,,sau mediocru de rand se crede destept si capabil sa duca Ro pe cele mai inalte culmi ...matale esti in stare sa faci Ro inflorituare ?...te crezi destept ?...atunci de ce tii cu mediocrii ?...aceia din strada ...nu de la conducere ...

Max  •  11 august 2018, 10:57

Instigat la violență. Bravo jandarmeria Română!Sa nu uitam ca au fost amenințați ca vor fi omorati,chiar înaintea acestui asa zis miting.O rusine de miting.Dvs continuati sa instigati la violență.Sa va fie rusine!

Cosmin  •  11 august 2018, 10:58

Azi nu, mâine nu poate ... dar într-o zi viitoare sigur va veni momentul descătuşării de ciuma roşie! Cei nemulțumiți, şi sunt mulți, din ce în ce mai mulți, vor rupe zăgazurile şi îi vor stârpi pe penalii de la putere! Va veni sigur acea zi dragnea!

JFM  •  11 august 2018, 10:59

Puterea prin intermediul Jandarmeriei a actionat exagerat aseara pt ca asta vrea, sa arate romanilor ca nu accepta sa cedeze puterea la presiunea strazii, e singura modalitate care i-ar deposeda de privilegiile pe care si le-au dat, de a nu parasi puterea pana nu-si fac plinul si nu scapa de dosarele din justitie. In rest au aranjat Legile si Constitutia ca sa faca orice le trece prin cap. Pe saraci si pe pensionari ii prostesc usort cu Legea Pensiilor pe care le-au fluturat-o chiar ieri pe sub nas. Un fel de a rupe societatea in doua, si-au tras din nou pensionarii in jurul lor, scut. Evident ca Legea e o pacaleala, ei n-au bani nici pentru aceste pensii de azi, se imprumuta cate un miliard de euro pe luna ca sa le acopere. Asadar LE ESTE O FRICA NEBUNA DE NEMULTUMIREA STRAZII.... Este singurul lucru de care se tem. De aia au si actionat asa, la intimidare. Probabil cred ca au reusit, eu unul nu pot sa cred ca un popor se lasa atat de usor intimidat, atat de usor cumparat si batjocorit.

marius l  •  11 august 2018, 10:59

domnule *** , coloana fisurata a jandarmeritei unde este din comentariul dumneavostra? acei derbedei sa zica mersi ca au fost in Romania, ca afara primeau si bataie sora cu moarte si amenda grasa de tot, iar daca nu o plateau ajungeau la puscarie. vad ca cei care isi fac treaba sunt denigrati de cei ca tine. ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dasian Vilemean  •  11 august 2018, 10:59

Aoleu domnu propagandist Tolontan, citesc putinele comentarii validate si plang cu lacrimi de plumb. Nu mai merge deloc cu propaganda progressista. Ce-or sa zica jupanii matale de la Ranjier? Ce-o sa zica jupanul jupanilor matale, taica Georgie S? Adică sa piarda progressistii bătălia? Ce se faca bancile straine, multinationalele si *** Sa bage coada intre picioare? Peste poate! Nu merge cu demonstratia pacifista ca aseara? Atunci ce mai tura vura, sa dea decret la Bruxelles, desfiintam alegerile ca nu iese deloc cine trebuie si punem pe fostul consilier al onorabilului din imagine: https://youtu.be/AYRRlOfL3rA Hai succesuri si spor la propaganda!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Codin  •  11 august 2018, 11:04

Titlul articolului inseamna cumva instigare?

criticul  •  11 august 2018, 11:04

Domnule Tolontan,nu vă este rușine să mințiți și să manipulați cu atâta nepăsare încât să crezi că spui adevărul?Cum să spui,citez: ,,'A fost o noapte cruntă în București, o noapte în care jandarmeria a făcut o demonstrație de forță fără precedent și fără sens.Aseară, puțin după ora 23, uniformele voiau să golească Piața Victoriei!'Serios?Adică trebuiau lăsați huliganii ăia să-și facă de cap acolo nestingheriți ore întregi și să btă pe cine au ei chef?2.)Susțineți că,,Dragnea și guvernul Dăncilă tocmai și-au făcut rost de o țară împotrivă.'' Cum să susțineți o asemenea tâmpenie?Jandarmii și-au făcut treaba,așa se procedează oriunde în Vest când o manifestație pașnică degenerează într-una violentă.În plus,dacă vreți o țară fără penali în funcțiile de conducere,de ce n-au venit cei din Diapora(chipurile)și la Palatul Cotroceni,să-l înconjoare, fiindcă acolo este președintele K.W.I. care în calitatea sa de profesor și de primar și-a făcut bani de 6 vile!Dvs.puteți să aveți averea sa,făcută prin ,,muncă cinstită'',domnule Tolontan?Câți profesori,din munca lor cinstită,și-au făcut bani nu de 6 vile sau de o vilă,ci de o casă decentă?Nu vă este rușine să manipulați pe principiul,,uniii sunt îngeri,alții sunt demoni''?De ce nu le spuneți celor din Diaspora că-n Noul P.N***sunt urmașiii foștilor peceriști, nomenclaturiști,securiști și uteciști,domnule Tolontan?De ce n-aveți curajul să spuneți adevărul în față?K.W.I. n-ar trebui dat jos tocmai de votanții lui,de stradă.așa cum vreți să se întâmple cu actuala putere(de care ne place sau nu)aleasă prin vot democratic?P.S.Citiți comentariile care vă critică și care arată cât de mult ați decăzut din meseria de jurnalist pe care ați profesat-o cândva în cea de propagandist iohannist (fost băsist).Sper ca acest mesaj să-mi fie postat nemoderat,asta dacă sunteți un om care acceptă critica,fiindcă n-am jignit pe nimeni cu nimic în acest comentariu.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  11 august 2018, 11:05

@Codin: instigare la ce? E opinia mea, bazata pe zeci de ani de relatari din multime ca ziarist, ca jandarmii au gresit. Si sentimentul ca nemultumirea oamenilor de va extinde.

Florian  •  11 august 2018, 11:06

Cu cateva exceptii majoritatea care posteaza e un grup de habarnisti cu accces la internet. Tolontan are 1000% dreptate. Janndarmeria a actionat cu forta nejustificata la situatia reala. Mergeti in piata si o sa vedeti ca sant provocatori adusi chiar de jandarmi. Nu v-ati intrebat de ce la meciurile Steaua - Dinamo numai asa zisa galerie dinamovista intra cu zeci de petarde si meciul e intrerupt minute bune ?Pt. ca sant controlati de fratii jandarmi. Stati linistiti ca nu va pierdeti asistenta sociala ca sa fiti fortati sa mergeti afara la munca. A... scuze pt. munca iti trebuie ceva inteligenta. Traiasca psd-ul in frunte cu conducatorul lui iubit si gasca de ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

alin  •  11 august 2018, 11:07

Tolo....lasa instigarea la violenta.....ia o casca si tinuta de jandarm pe tine si treci sa vezi cum e sa stai si sa iti iei pietre si pumni in cap....parintii jandarmeritei si familiile celorlati jandarmi raniti iti transmit salutari....!!!

Bruce Lee  •  11 august 2018, 11:09

Pentru cine mai are dubii sau vrea sa vada cum intelege jandarmeria 'defensiva', uitati-va la filmuletul postat de Liberatatea. Un om cu mainile in sus este lovit cu bastonul in cap cu bestialitate de un neom de jandarm, apoi altul il mai loveste o data. Imaginea asta spune tot cred. Or sa-i faca dosar penal acestei creaturi care loveste fara motiv un om? Inainte de a spune orice ganditi-va daca ati putea voi sa faceti asa ceva oricare ar fi motivul, nu numai apararea ordinii publice. Sper ca in baza filmului omul sa mearga sa-si ia certificat medical si sa-l dea in judecata pe acel animal si jandarmeria, pentru ca este atacat cu salbaticie fara nici un motiv. Cu genul asta de atitudine avem de a face in strada si la nivel politic.

Cristi  •  11 august 2018, 11:14

A dat SRI ordin pe unitate sa scoată fraierii în stradă,ca le taie psd bugetul:) si nu mai ajung banii la instigatorii de serviciu..

roryta  •  11 august 2018, 11:25

Cica..."ne-am intors in anii '90"... :))) Dar vi se pare ca am trecut de acei ani?

flasc  •  11 august 2018, 11:27

Sper ca jandarmeria sa ia exemplul colegilor din vest, care sunt adevarate brute, si sa nu se mai poarte cu manusi si sa treaca la #nextlevel (asa cum ii place asistatului social melin bot). Cu borhotul societatii nu te mai porti cu manusi. Gloante de cauciuc, unitati canine, unitati ecvestre, jeturi de apa (nu stropitoarea de ieri) si sa terminam dracului cu mascarada asta. Cand nu-ti asumi un miting, iti asumi riscurile.

Smy  •  11 august 2018, 11:31

Respect Tolo, sa faci jurnalism fara parti-pris-uri politice intr-o tara in care publicatiile media supravietuiesc tot mai greu de la o zi la alta inseamna ca ai curaj mediatic, inseamna sa faci jurnalism curat. Cei care azi te hulesc altadata te ridicau in slavi, erai jurnalistul care deschidea calea spre puscarie lui E. Udrea. Azi Tolo nu instiga pe nimeni, face doar o constatare&evaluare a rezultatelor evenimentelor de aseara. DA, azi voi merge in piata pentru prima data in viata mea, pentru a spune STOP CORUPTIEI&HOTIEI, siiii ... , DA, ai dreptate, evenimentele de aseara urmarite pe TV m-au determinat sa merg azi in piata.

Ion  •  11 august 2018, 11:33

In tara lucrului bine facut focurile sunt aprinse pe strazi diferite fix in acelasi timp! In tara lucrului bine facut la intervale regulate, intrari ale Guvenului situate departe una de alta sumt atacate concomitent.In tara lucrului bine facut agitatori de profesie care au postat pe internet incitari la violenta nu sunt bagati in seama de statul securist. Serviciile au alta treaba,ei se lupta cu politica.Asta este TARA LUCRULUI BINE FACUT? Asta este mai binele care il vreti pentru tara asta? Daca cei care se socotesc inteligenta tarii pot face astfel de actiuni la ce sa ne asteptam de la ceilalti?Sau ceilalti pentru voi nu exista? Si pe astia cum o sa- i controlati?Tolontan esti un INSTIGATOR! Asta faci de ceva timp la GSP! Voi educatii tinerii care au facut violentele de ieri.Ai tai au vorbit de revolutie,temeti- va de rascoala...Rascoala nu are planificare,nu urmeaza ordine,nu se sincronizeaza

Comentează