Raluca – articole tulburatoare

Evenimentul Zilei si 7 plus publica azi povestea Ralucai Stroescu, 32 de ani, angajata unei companii multinationale de audit, care a murit la capatul unei perioade de citiva ani de program inuman de munca.

miercuri, 25 aprilie 2007, 9:20

Evenimentul Zilei si 7 plus publica azi povestea Ralucai Stroescu, 32 de ani, angajata unei companii multinationale de audit, care a murit la capatul unei perioade de citiva ani de program inuman de munca.

Se deschide o tema aproape neabordata in media. De 17 ani, in spatele frazelor „romanii nu muncesc” si „in Romania nu se pot face afaceri”, pe aceasta piata hulita si cu acesti oameni desconsiderati s-au facut unele dintre cele mai mari margini de profit din intreaga lume! Daca ne uitam doar in media, vom descoperi ca in companii care pot face comparatii cu produse similare ce le detin in alte tari, recordmanii marjei de profit provin din Romania! Si acest lucru se intimpla in foarte multe domenii! Ceea ce e bine, insa tradeaza si altceva.

In media, publicitate, consultanta, audit, IT, industrii performante, constructii, comunicatii, resurse umane, FMCG, in sistemul bancar, in serviciile financiare si pe multe alte piete, in Romania se munceste extenuant, fara program. O intreaga generatie a devenit sclava de lux a unor culturi corporatiste care in Romania isi ignora propriile reguli de HR.

Articolele contin citeva detalii cutremuratoare, familiare celor care cunosc mediul „work hard”. Ziarele publica un mail al Ralucai catre o prietena, in care-si descrie programul de lucru. Cazul a ajuns in presa dupa ce, intre angajatii acestui mediu, din mai multe companii, au inceput sa circule mail-uri care vorbeau despre moartea ei.  

Acesti oameni intre 30 si 45 de ani, generatia „baby boomer” a Romaniei, care isi petrec o mare parte din viata in cubiculumuri din cladirile care au inceput sa domine cerul si perferiile oraselor, sint instruiti, valorosi si competenti. Ei au reusit sa schimbe Romania, dar nu izbutesc sa-si modifice raportul intre viata profesionala si cea privata.

Ei, parintii lor, care sint ingrijorati pentru timpul liber si viata celor tineri, precum si copiii lor, privati de afectiune si de atentie, compun o problema importanta a Romaniei de azi.

Pornind de la cazul Ralucai Stroescu, articolele de azi din presa definesc cu adevarat termenul de interes public.

UPDATE: Tot acest caz, care a miscat o intreaga generatie a plecat de la blogul colegului meu Cristi Roman.

Comentarii (195)Adaugă comentariu

Vlad  •  25 aprilie 2007, 11:45

Mda…se intra intr-un cerc vicios.Orele de nesomn isi cer tributul in cafea…orele de nervi ca nu se mai termina odata totu isi cer tributul in tigari…cofeina,nicotina,organismul e slabit,la toate astea se adauga stresul fantastic…nu e de mirare…

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 11:46

ba cataline ma lasi

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 11:46

ce ai cu mine de ma banezi!!!

masatoshi  •  25 aprilie 2007, 11:46

pacat de fata asta… trebuia sa se opreasca la timp. totusi avea valoare si putea sa puna piciorul in prag si sa zica STOP! si sa gaseasca alt job.

1.CMU e de kko.. doctori si asistente de treaba, dar incapabili si fara experienta..

2.angajatii companiilor multinationale trebuie treziti. GREVA. nu se poate sa munciti enorm, sa ignorati viata personala ptr un salariu care oricum e un sfert de cat castiga un angajat in vest pe acelasi post!

3.capitalismul si politica purtata de corporatii vor distruge si ultimul gram de omenie si viata personala.

multi asculta imnul romaniei…dar ascultati cu atentie versurile..

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 11:46

nu ti-e rusine?
e un blog liber, nu?

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 11:47

tataline lasa-ne
scrie si tu despre sport

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 11:48

ba cataline da ofticos mai esti tata…

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 11:50

am 24 de ani. nu m-am angajat pana acum. bine am facut. munca il omoara pe om. Doamne apara si pazeste.

cool  •  25 aprilie 2007, 11:50

va contrazic putin dragilor…si eu muncesc la o firma multinationala,e adevarat ca fac munca de teren,conduc mult,dar credeti-ma desi exista un anumit stres(deadline,proiecte,se cer rezultate) nu sunt nici pe departe epuizat.Si asta pentru ca in firma in care lucrez(nu are importanta numele) pe postul meu am un program flexibil,orice probleme de sanatate as avea,pot sa-mi iau o zi doua ,trei libere(nu se-nchide firma din cauza asta).Concluzia ar fi:nu in toate firmele de genul asta,exista musai numai hei rup,si mai exista si conduceri care apreciaza si le pasa si de oamenii cu care lucreaza(si care de fapt le castiga banii).In rest de morti numai de bine..pacat de saraca fata.
p.s.
Garantat in parlament nu moare nimeni de epuizare.Pacat ca nu se moare si de prostie…cam scapa de o gramada de incompetenti….

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 11:50

cataline vrei sa iti scriu eu un articol de sport sa il pui pe blog ca sa vada lumea ce talente am?

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 11:52

ctalineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee plecasi?

pacutzu  •  25 aprilie 2007, 11:53

Oricum nu se va intimpla nimic !!!!! Ministerul muncii sau I.T.M.-ul nu o sa deschida o ancheta la E & I !!!! Ca de obicei ”mortul e vinovat ” !!!!

PACAT….. PACAT ….. PACAT ….

acvatiq  •  25 aprilie 2007, 11:53

Sunt unii care aleg sa aiba o viata de familie si altii care isi doresc o cariera mai presus de toate. E alegerea fiecaruia in functie de cum gandeste si nimeni nu te obliga sa optezi intr-o directie sau alta.
ps. Imi pare rau de biata fata. Dumnezeu sa o odihneasca in pace!

gabi  •  25 aprilie 2007, 11:53

„romanii nu muncesc” un refren ce se aude in fiecare zi in jurul nostru, la radio (vezi Carcotasii – pe care ii stimez de altfel), la TV. Si aici, realitatea a luat-o inaintea politicii, a mediei etc.. Eu il consider un afront personal.

DANIEL  •  25 aprilie 2007, 11:55

SENZATIONAL ARTICOL . PERFECT ADEVARAT – UN SEMNAL DE ALARMA PT TOTI – SI PT CEI CARE COMENTEAZA AIUREA INCEPETI SA MUNCITI SI SA VEDETI CA ASA E SI O SA VRETI ASTEFAL DE ARTICOLE IN FIECARE ZIAR IN FIECARE ZII PE PRIMA PAGINA . ESTE CEVA INCREDIBIL SI OAMENII PANA NU O PATESC IEI NU-SI DAU SEAMA — ASA CA NU MAI COMENTATI PROSTII

Moromete  •  25 aprilie 2007, 11:55

Semnalul de alarma a fost tras, totusi, cu ceva timp in urma. Ziarele centrale au publicat acum cateva luni un studiu al pietei muncii din Romania facut de o firma americana (nu mai tin minte cum se cheama).
Concluziile americanilor au fost clare. Angajatii sunt folositi in regim de semisclavie, nu se tine cont de timpii de lucru, de pauze, de numarul de ore de munca legale. Conditiile de munca sunt de cele mai multe ori execrabile, sanatatea este pe ultimul plan, probleme cu femeile insarcinate (santajate mai mult sau mai putin voalat), concedii niciodata efectuate pina la limita legala.
Acelasi studiu mai spunea ca aceste aspecte explica faptul (chiar daca nu in totalitate) aparitia palatelor in Bucuresti si in tara ca ciupercile dupa ploaie, numarul enorm de masini de lux (toti strainii se minuneaza cind ajung in Romania), inghesuiala din magazinele cu articole de lux …
Asadar semnalul a fost tras de mult. Urmarile acestei „politici” de pe piata muncii incep sa apara. Si o sa vedeti ca acesta nu va fi singurul caz…

GabiKoreanu  •  25 aprilie 2007, 11:56

@Victor Petrini
Compania la care lucrez e olandeza. Programul e strict pe ceas 9-17. Nici-un minut mai mult. Iar pauzele de cafea/ceai sunt pauze stricte. Cine spune ca romanul e lenes, spune doar cum ii place lui sa fie. Romanul munceste, poate tocmai si pentru a invinge ideea aberanta ca suntem lenesi. Catalin, de altfel, a punctat foarte bine in articol. E cel mai bun articol referitor la acest caz, dintre toate pe care le-am citit (presa plus bloguri).

dan  •  25 aprilie 2007, 11:57

da ,foarte grav ce sa intampla pe piata muncii in romania!!
toti patronii straini ,te muncesc ca pe sclav
ca asa suntem noi romanii!!! tragem in jug pana cadem si tot degeaba!!!
si tot ei „patronii”se mai plang ca „investesc”in romania si rezultatele „muncii”lor abia se vad!!
nimic mai fals!!!!!

GabiKoreanu  •  25 aprilie 2007, 11:58

Era o zicala, pe vremea cand eram student: „Noua nu ne e frica de munca, pentru ca stim sa ne ferim de ea”. Se pare ca nu prea stim sa ne mai ferim. Asa s-a ajuns si la tragedii de genul asteia.

Razvan_21  •  25 aprilie 2007, 11:58

Parerea mea e ca si angajatii au partea lor de vina : programul e pana la ora 17, la ora 17 PLECI ca altfel poti sa stai la munca inca 10 ore ca nu intereseaza pe nimeni !!!!1

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 12:00

ba Razvane 21 daca nu stai la munca dupa ora 17 te dau astia afara ca nu iti dai interesul. eu am patit-o. jur

masatoshi  •  25 aprilie 2007, 12:00

unde am ramas fratilor?
mai simulati munca…. eu scriu de la serviciu…si muncesc de ma spetesc.. :))

Titelinho  •  25 aprilie 2007, 12:01

Daca se vinde o scobitoare cu 1 milion de lei cine e prostul ? Nu cel care a vandut-o, ci cel care a cumparat-o !!! In consecinta, daca ti se cere sa stai peste program si tu accepti, cine e prostul ? Cel care cere, sau cel care accepta ? Cea mai daunatoare este ideea marii majoritati a angajatilor din multinationale care considera ca prin castigul de 500-1000 euro s-au realizat si ca nu trebuie sub nici o forma sa renunte vreodata la acel job ! Banii sunt degeaba daca nu ai timp si chef sa te bucuri de ei ! M-am plans sefei mele(romanca) de faptul ca omologii mei din strainatate cu care colaborez in firma nu isi iau job-ul in serios si ea mi-a spus, citez: „Nici mie nu-mi convine, dar trebuie sa facem cum vor ei pentru ca, de bine de rau, ei ne ofera un loc de munca stabil”. Eu nu voi gandi niciodata asa !!! Avand in vedere ca cei ce lucreaza pe posturi corespondente in stainatate castiga de 4-5 ori mai bine, sumele ce se economisesc de catre marile companii cu plata salariilor, chirii etc. sunt enorme. Asa ca, dragi angajati, puneti-va problema si in acest fel : Ei sunt la mana noastra si nu invers. Vor avea dreptul sa ceara ore suplimentare atunci cand le vor plati sau cand salariile vor fi mai apropiate de cele ale oligofrenilor din strainatate.

Cristi  •  25 aprilie 2007, 12:01

in legatura cu orele suplimentare, imaginativa ca sunteti agenti de vanzari si ca in fiecare luna aveti un target de indeplinit (care nu e nici pe departe usor de atins) si vreti sa va luati concediu. o sa ajungeti sa va cobnfruntati cu urmatoarea situatie :Daca imi iau concediu nu imi mai fac targetul dar si simt nevoia sa ma odihnesc!!! Ce credeti ca aleg agentii de vanzari in 90% din cazuri?

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 12:02

si eu citeam gazeta de la serviciu dar m-a vazut seful si a zis ca nu imi dau interesul si m-a trimis la plimbare…

Razvan_21  •  25 aprilie 2007, 12:02

SI mai o chestie legata de munca. Se tot aude zicala: ” Romanul nu are un randament ca un strain( fie el german, francez, olandez etc) „.
DAR ADEVARAT E CA ROMANUL NU ARE NICI SALAR CA UN STRAIN !!!
Adica la noi cu 2-300 euro pe luna se asteapta rezultatele unui francez ( de ex ) care castiga 2500 euro pe luna.
Asta nu e corect!!!

Emil  •  25 aprilie 2007, 12:02

Dragii mei,

Sa citim impreuna articolele acelea frumoase cu oameni zambitori si radiosi care se recomanda pe 3 pagini DIRECTORI DE HR IN MARI COMPANII si sa ii intrebam si noi cum e cu programul asta aberant, cu sefii cretini care cer deadlineuri aberante si cu creierul stors, iar ei ne spun cate bonusuri si ce conditii se ofera angajatilor!!! Oricum, nu se va intampla nimic care sa schimbe situatia pentru ca facultatile colcaie de tineri dornici sa se angajeze in lumea mirabolanta si hipnotizanta a MARILOR COMPANII! Carne de tun este, no worries, iar EI stiu asta…

Cătălin Tolontan  •  25 aprilie 2007, 12:02

cool: ai dreptate, nu trebuie sa generalizam, exista si destule firme care isi trateaza corect angajatii

Machiavelli  •  25 aprilie 2007, 12:03

Da, vad ca multa lume e oropsita de programul prelungit (de altii).

Prieteni, treaba cu „daca nu iti convine, cauta altceva” nu e asa simpla, stim cu to(n)tii, nu? Exista medii oarecum inchise.

De exemplu, agentiile de publicitate… Pai nu prea poti decat sa te muti de la una la alta.
Ok, creste salariul, dar nimeni nu am auzit SA-SI NEGOCIEZE PROGRAMUL!

Pe bune, de asta plang toti, dar uita sa vb. de asta la angajare! Banii, banii, cam la asta se rezuma „pachetul salarial motivant” ha ha ha.

Ok, avem credite la banca pentru casa, leasinguri la masini, etc. Dar merita sa stam 14 ore la job ca sa platim casa unde doar dormim (8 ore cine are bafta si poate!) si masina (care ne duce de acasa la job si retur, via medic si in care stam cate 4 ore/zi in trafic)?

JE  •  25 aprilie 2007, 12:03

Nu stiu daca ne dam seama de garvitatea acestui caz!Sunt multi „sclavi de lux” in Romania asta a noastra si asta pt. ca traim intr-o tara frumoasa plina de oameni de rahat. In tara asta a noastra nu functioneaza nici o institutie pt. oamenii de rand , dar niciuna .Ca om de rand daca ai restante la intretinere esti fript , la impozite esti fript si din cauza assta esti nevoit sa si mori la locul de munca pentru a duce o viata mai buna , o viata normala ,o viata sanatoasa .avem institutii ale statului care tre sa vegheze la respectarea contractului individual sau colectiv de munca , sunt institutii care au in atributii sa verifice cand muncesc angajatii, cum sunt tratati dar la noi nu functioneaza fratilor nimic .Acesti ipocriti care ne conduc isi vad doar propriul interes si fac si esfac legi in folosul lor si asta cu acordul tacit al nostru pt ca acceptam umilintele lor .Scapam oare vrodata de jigodiile care ne conduc ????Vom reusi sa ajungem sa fim o tara normala ???Atata timp cat ne limitam la a ne exprima frustrarile si nemultumirile pe bloguri nu vom realiza nimic .Haideti sa facem ceva si sa iesim si noi la lumina .Dumnezeul sa o ierte !!!

anonim  •  25 aprilie 2007, 12:03

Cristi, ce inseamna „target”? 🙂

Razvan_21  •  25 aprilie 2007, 12:04

E corect ce zici Ionut. Dar oare ce s-ar intampla daca TOTI nu ar accepta program suplimentar???? S-Ar conforma si frimele nu????
eu cred ca da…

masatoshi  •  25 aprilie 2007, 12:06

intotdeauna lasa pe maine ce poti face azi!
viata personala e viata personala….

Ursu77  •  25 aprilie 2007, 12:06

Tot comunismul e baza. 😛

Ionescu Ionut  •  25 aprilie 2007, 12:07

Sa stii ca ai dreptate.
unde am lucrat eu patronul zicea sa venim si sambata daca nu am terminat ce aveam de facut dar seful nostru direct ne invata sa nu mai venim ca il invatam prost si dupa are pretentia sa venim in fiecare sambata

Gabriel Pipas  •  25 aprilie 2007, 12:09

Va salut,

Sint plecat in Olanda de 2 luni. In tzara am muncit si in sistemul bancar, si in vinzari cu program de lucru de 12-14 ore pe zi. Am hotarit sa incep o afacere, dar inainte de asta mi-am zis sa plec o perioada sa fac ceva bani. Lucrez aici in Olanda intr-o fabrica, 8-9 ore/zi. E o munca destul de grea. Aveam zile cind nu reuseam sa fac o anumita norma, si nu luam pauza. Dupa citeva zile am fost chemat in biroul sefului, si mi s-a comunicat ca pauza e obligatorie, si ca e mai important pentru firma sa fim noi sanatosi decit sa facem zilnic productii record.
In concluzie nu stiu in alte tari cum se lucreaza dar aici am auzit din mai multe surse ca angajatii nu sint sclavi. Orele suplimentare se platesc, dar nu e cazul foarte des sa faci ore suplimentare.
E pacat ca in Romania managerii marilor corporatii nu se gindesc si la viata personala a angajatilor.
Spunea zilele trecute un atcant al nationalei Romaniei, ca nu poate juca fotbal daca nu este fericit.
Un angajat fericit cu siguranta are un randament mai bun. Si ca sa fii fericit nu e de ajuns sa fii performant la locul de munca. Trebuie sa ai o viata personale faina.

Va pup,
Dumnezeu sa o odihneasca!

Bubu  •  25 aprilie 2007, 12:09

desteptu promite si prostu trage nadejdea

masatoshi  •  25 aprilie 2007, 12:09

yep…
long live che,fidel and mao.

tot comunisti & socialisti ne facem.

ramona  •  25 aprilie 2007, 12:09

sunt curioasa ce a declarat compania in cauza: departamentele de hr si pr

GabiKoreanu  •  25 aprilie 2007, 12:11

Revin cu compania mea olandeza:
Imi zice seful intr-o zi: „Gabi e mult de lucru la platforma, poti sa mai ramai 3 zile?”
Mi-era nu stiu cum sa-l refuz pentru ca e un tip de treaba. Insa i-am raspuns deschis: „Mark, daca e musai, stau nu-i un capat de tara” – desi numai cine nu lucreaza printre straini, nu stie ce greu e sa mai stai inca 3 zile in plus, sa nu-ti vezi familia.
Iar el mi-a zis foarte clar:
„Tura ta se termina maine. Nu ai nici-un fel de obligatie fata de companie. Compania daca era interesata, trimitea pe altul in locul tau, cat esti tu acasa” – mi s-a parut cel mai de bun-simt raspuns. Si am plecat. Pentru mine familia, prietenii reprezinta elementul esential. PUNCT.

masatoshi  •  25 aprilie 2007, 12:13

# ramona Says:
April 25th, 2007 at 12:09 pm

sunt curioasa ce a declarat compania in cauza: departamentele de hr si pr

n-a declarat nimic, au transmis condoleante familiei afectate
lol, pai doar asta puteau sa zica corporate-bugs astia

cool  •  25 aprilie 2007, 12:13

Da Cataline,numai ca pe blogul tau vad ca sunt singurul care are aceasta parere.Ai spune ca toti din tarisoara noastra draga,nu fac altveca decat muncesc pe rupere cate 12-14 ore.Si atunci(daca-i asa) cine draku sunt aia de populeaza zilnic strazile oraselor de dimineata pana seara?Cine sunt aia care stau prin cluburi pana la 5 dimineata? or fi turisti straini?

RA  •  25 aprilie 2007, 12:17

Din pacate a trebuit sa se intample o astfel de tragedie pentru a se trage un semnal de alarma referitoare la modul in care cei ce muncesc in mari firme, indiferent straine sau romenesti, lucreaza de multe ori pana la epuizare. Si acest lucru se intampla mai ales in firmele de au audit – asa numitele „the Big 4” – nu lucrez si nici nu voi lucra vreodata pentru ei, dar am cunsotinte care lucreaza.

Problemele sunt multe, iar consecintele si mai multe.

La probleme: programul se inuman, se lucreaza pana seara tarziu si sambata si duminica – iar salariile nu sunt practic pe masura eforturilor; dupa cativa ani de munca oamenii sunt complet epuizati – intervine ceea ce se numeste „burn out”; se angajeaza fel de fel de „juniors” si li se cere marea cu sare – oamenii respectivi, de buna credinta, incearca sa faca fata, dar lipsa de experienta se simte; managementul strain – asa-numitii „expats” – de cele mai multe ori sunt foarte sloabi pregatiti si nu sunt altceva decat „vatafi”, etc, etc.

La consecinte, in afara tragediei care s-a intamplat weekend-ul trecut ar mai fi: imbaolnavirea de stress acut a salariatilor supusi acestui ritm infernal; „expirarea” acestora cu mult ianiante de termen; dupa varsta de 40 de ani nu ii mai angajeaza nimeni in alte firme, pe alte pozitii deoarece se stie ca nu mai dau randament; etc., etc

cato  •  25 aprilie 2007, 12:19

odihna in ceruri si aici pe pamant.
asta ne dorim cu totii.
hai sa ne punem cu totii sa scriem pe bloguri sa vedem ce o sa se intample?
ghiciti voi.
mentalitatea tre’ schimbata, ca vointa cu totii avem.
cica o saptamana in care nimeni sa nu stea peste program :))
mai bine sarim cu totii maine la 12 . oare ce se intampla? :)))
this is real life not ‘give forward’ (cred)

Ciprian77  •  25 aprilie 2007, 12:20

to Catalin Tolontan:

tocmai Catalin, acesta este pretextul in spatele caruia romanii sunt transformati in sclavi si eticheta care se va pune pe acest caz, evitandu-se cauzele reale!

fotbal  •  25 aprilie 2007, 12:30

Exista o serie de factori care pot fi considerati ca generatori de stres la locul de muna, pentru majoritatea oamenilor
Sentimentul lipsei de control
Amanarea sau neputinta de a tine promisiunile
Sentimentul lipsei de directie
Lipsa timpului si imposibilitatea indeplinirii angajamentelor asumate
Schimbarea. in special schimbarile initiate de ceilalti
Incertitudinea
Asteptarile ridicate in privinta propriei persoane.
Managerii nu inteleg progresia normala a situatiilor generatoare de stres si asteapta ca angajatii sa revina imediat la productivitatea de dinaintea evenimentelor cauzatoare de stres, lucru care de obicei nu se intampla.
Trebuie analizat climatul organizational, descris prin componentele afective (trairile, temerile, sentimentele pozitive sau negative), componentele cognitive (credintele, opiniile, zvonurile), si componentele comportamentale (implicare, lentoare, absenteism, proteste, etc.) ale unui colectiv de munca.
Si toate astea pentru a evita tragediile

PS. sunt cu nervii intinsi la pamant

cool  •  25 aprilie 2007, 12:34

pt. Fotbal

si eu sunt cu nervii intinsi la maxim,ca daca nu face UTA un egal azi la Urziceni si nu bate duminica pe Ceahlaul,o cam luam catre liga a 2-ua.
Asta stres. hai UTA

Andreia Moraru  •  25 aprilie 2007, 12:37

Fac parte din generatia mentionata ca fiind de sacrificiu „30-45 de ani”. Actualmente lucrez 10 ore / zi fara sambete si duminici, am lucrat si mult, mult mai mult.
Si nu am lucrat neaparat pentru bani sau pentru ca sunt dependenta de munca… am lucrat pentru ca organizatia la care lucrez era intr-o stare atat de critica incat sau imi cautam alt loc de munca sau incercam sa schimb trendul din descendent in ascendent. Si am reusit (si eu si ceilalti), dar m-a costat cam 4 ani din viata si tensiuni cronice in familie.

Ideea este ca este necesar un efort mare pentru a schimba o stare negativa intr-una pozitiva, dupa aceea devine ceva mai usor. La nivel de intreaga Romanie, am pornit de foarte, foarte de jos… este necesar un efort mare pentru a-i ajunge din urma pe ceilalti. Putem sa nu facem acest efort, unii nici nu il fac, altii insa din diferite motive fac acest efort.

Mai este un aspect, acela de a fi femeie si de a fi o femeie independenta in Romania. Rolul social al femeii inca este foarte amestecat traditionalist-modernist si pana una alta ajungem sa trebuiasca sa raspundem la ambele imperative. Stiu nu este cazul Ralucai. Dar in cazul meu logica era si este simpla… pentru independenta imi trebuie competente multiple, pozitii ierahnice inalte asociate cu venituri pe masura. Si pentru asta muncesc…. bineinteles platind pretul de rigoare cum spuneam mai sus.

fotbal  •  25 aprilie 2007, 12:38

pentru cool: te invidiez! promit sa tin cu UTA azi

masatoshi  •  25 aprilie 2007, 12:39

inseamna ca viata nu are rost…
gaseste-ti un barbat cu banii , fa-i niste copii, fa-te de folos pentru omenire

Comentează