Liniste! Sforaie majoritatea tacuta.

O sa va enerveze rau. Da’ rau de tot! De aceea, daca faceti parte din majoritatea tacuta, va recomand sa nu cititi acest post. La ce va trebuie? Oricum, inteleg din ceea ce ati facut, din ’89 si pina azi, ca nimic nu trebuie, nimic nu e musai, nimic nu e atit de important ca sa va urneasca.

luni, 26 noiembrie 2007, 12:36

O sa va enerveze rau. Da’ rau de tot! De aceea, daca faceti parte din majoritatea tacuta, va recomand sa nu cititi acest post. La ce va trebuie? Oricum, inteleg din ceea ce ati facut, din ’89 si pina azi, ca nimic nu trebuie, nimic nu e musai, nimic nu e atit de important ca sa va urneasca.

Fara exceptie, posturile TV vorbesc in aceasta seara de alegeri despre voi. Mereu a fost asa. „Majoritatea tacuta” e invocata de pierzatorii de la PIN, de studioul incins al Antenei 3, de benzile colorate care anunta la OTV ca „Elodia nu a votat si 70% dintre romani au facut la fel”. Ma rog, desigur ca o vom urma pe Elodia intr-o sectie de vot mai buna, dar poate mai tirziu.

Toti va duc dorul, toti se intreaba unde sinteti.  Parca imi amintesc.

Era in decembrie ’89. Citi dintre romani au iesit in strada inainte sa pice Ceausescu? 1% cel mult. Chiar si pe 22 decembrie dimineata abia citeva sute de mii protestau intr-o mina de orase. Sint antipatic, desigur. Dar milioanele au navalit abia spre seara, cind era clar ca revolutia invinsese.

Apoi a venit ianuarie ’90. Si marsurile studentesti care zguduiau ferestrele blocurilor de pe Magheru. Se striga „Nu mai stati in casa / Mortii nu va lasa!”. Acolo erati. Dupa perdele. Si nu e nimic rau in asta. Asa ati ales, nimeni nu trebuie judecat pentru stilul sau de viata. Doar ca, spre deosebire de toate televiziunile din aceasta seara, nu-mi lipsiti.    

Imi e dor de cetateni, nu de spectatori. Imi e dor de chinezul cu plasa in mina, asezat in fata tancului in Piata Tiananmen, de imaginile cu cehi scuturindu-si cheile si de inscriptiile naive de pe zidurile Universitatii, „Vrem alegeri libere!” – hai dom’le chiar crezi ca va fi asa ceva la noi?!

Va respect. Munciti, obositi si vreti sa va petreceti altfel timpul decit in dezbateri despre politica sau in drumuri o data la patru ani pina la o sectie de votare. V-ati saturat sa alegeti intre doua rele, numai ca viata, nu doar politica, este domeniul posibilului, nu proiectia idealului. Cind mincati, cind iubiti, cind va distrati, nu tot asta faceti: un slalom printre compromisuri?

In fine. Va inteleg. Dar nu-mi lipsiti. Nu cred ca veti veni data viitoare la vot, pentru ca n-ati fost decit rar. Daca ati fost vreodata. 

Dar nici nu e nevoie. Voi oricum conduceti. Uite cum. De fiecare data, spre noapte, printre estimari, analize, publicitate la detergenti si moderatori obositi, voi incepeti sa apareti in discutii, in justificari si in lamentari. Va insinuati, preluati conducerea mentalului colectiv si, printr-o inversiune miraculoasa, absenta voastra ii complexeaza pe cei prezenti. Din moment de 2 din 3 nu voteaza, omul care a votat devine oarecum suspect. Si neinteresant. N-are un mister al lui, o angoasa, asa cum aveti voi.  

Se vorbeste putin despre ce vor cei care vor si toata lumea e speriata sa ghiceasca ce vor cei care nu vor nimic

A trecut o jumatate de ora de miezul noptii. „Absentii v-au dat o palma” se spune in studioul Realitatea TV. Imi pare rau, nu simt nimic. Aud doar un sforait.

Comentarii (170)Adaugă comentariu

Cristi  •  26 noiembrie 2007, 1:13

Si eu zic la fel. Absenteismul nu este o palmă, este lene pură. Stii atuncii cand nu vezi pădurea de copaci? Cam asa mi se pare si analiza absenteismului. „Sunt oamenii dezamăgiți”, „Nu mai au incredere” etc. Nu. Pur si simplu LENE. Plus poate un pic de teama de asumare a raspunderii.
Au murit aia pentru alegeri libere. Avem alegeri libere si nu ne pasa de ele. Ba mai mult, sunt unii atat de nesmititi (PSD+PNL) de fac promo la „nu mergeti la referendum”. Josnic…
Cat despre Natural Born Losers (vezi PIN) care cred ca targetul lor sunt absenteistii… Nu stiu daca sa vomit sau sa rad. As vomita pentru ca mi se face greata. Dar as si rade, ca a fi un partid care ii reprezinta pe cei carora nu le pasa e ca si cum ai fi televiziune pentru orbi, muzician pentru surzi sau fabrica de cascaval pentru oameni aflati in coma.
Altfel grav. Pentru ca pe masura ce din ce in ce mai putin vor vota, vom fi mai aproape de neneorocire. De nelegitimitate. De haos. De dictatura.

imaginatie debordanta  •  26 noiembrie 2007, 1:16

imi pare rau de PIN, era desteapta femeia aia(s-a luat odata foarte frumos de un cioban) si merita sa fie europarlamentar. mai bine o majoritate tacuta, decat una indobitocita, care sa voteze PRM-ul. PNG???? cum sa votezi cu penegeeeeee? o castigat ieri stiaua… daca ar fi pierdut steaua poate ca PNG-ul ar fi avut soarta PRM-ului. sunt stelist, dar as fi acceptat sa ia bataie steaua, numai sa nu fi atins pragul electoral partidul fericitului(cunosc pe cineva care a votat din motivul asta).

Marshall  •  26 noiembrie 2007, 1:18

Constiinta civica a romanilor percuteaza se pare in momente de criza… Intr-adevar aici e buba si tine tot de mentalitate (de data aceasta de EUropean)…

nespectator  •  26 noiembrie 2007, 1:29

Azi eu singur am votat pentru 3 oameni. Ii anunt ca le dau suturi in fund si in viata reala. Pe bune.

adrian  •  26 noiembrie 2007, 1:32

Tolo, eu cred sincer ca in acest moment suntem maxim 20,000 romani de care sunt mandru in tara asta. Cifra vine de la cei 18,000 confirmati in privat cu salarii de peste 2000E in tara! Peste ei am mai adaugat 2000 asa … toleranta optimista. De restul pana la 20 milioane MI SE RUPE. Eu vreau ca clasa asta mijlocie incipienta sa prospere fiindca o fac prin meserie.

cata  •  26 noiembrie 2007, 1:33

Ai fi scris articolul in aceeasi maniera daca ai castiga 400 de RON pe luna si ai avea si o familie de intretinut? Priveste lucrurile si din alt punct de vedere, Cataline.

Johnson  •  26 noiembrie 2007, 1:36

Daca un individ cu orgoliile necontrolate imi da tema de casa batandu-ma la cap zilnic,fara argumente sa-i fac lui pe plac nu inseamna ca ma ascund sau ca nu-mi indeplinesc datoria de cetatean.Stai linistit Tolo ca n-am lipsit de la niciun scrutin pana azi dar nici sa ma duc oricand i se nazare unuia sa-mi organizeze referendumuri pe placul lui si numai al lui.Daca faci chestii din astea scuza-ma ca m-am inselat dar ori esti pupincurist iremediabil pierdut ori esti limitat si tu ca orice om.Poti sa stergi postarea nu ma deranjeaza.

Georgica  •  26 noiembrie 2007, 1:48

@cata: foarte, foarte bine spus.
Iar per ansamblu cred ca are dreptate M. Badea, ar trebui sa te limitezi la ceea ce stii sa faci : comentariu sportiv (foarte bun calitativ, de altfel). NU poti sa ne acuzi pe noi cei 70% de lene sau de nepasare.

mariusc  •  26 noiembrie 2007, 1:53

in 96 am votat conventia.
in 2000 am votat pntcd-ul desi toate sondajele il dadeau sub prag.
in 2004 am votat alianta DA.

azi n-am votat si nu mi-e rusine. cu cat sunt mai informat, cu atat mi-e mai greu sa votez.

liste nu mai votez!

dan ursache  •  26 noiembrie 2007, 2:14

N-am mers la vot. Da, fac parte dintre cei sapte romani din zece care „au stat dupa perdele”. Asa cum spuneti dvs. Sau care au absentat, asa cum spune statistica. Dar, din pacate, nicio statistica nu descrie orele petrecute in frig in 2004 in fata Liceului „Mihai Viteazu” si de umilinta indurata atunci, cand non-rezidentii in Bucuresti erau fortati de catre pesedeii lui Nastase sa ingroase o coada de vreo suta de metri la unica sectie din Capitala unde le era permis sa voteze, in timp ce pe trunchirile copacilor de pe trotuar tronau falnice inscrisuri cu „alegatorii din Bucuresti pot trece direct in fata”… Nicio statistica nu pomeneste de injuraturile si flegmele luate in fata, in ’96, atunci cand am votat altfel decat cei din jurul meu… La fel cum, nicio statistica nu pomeneste de toate aceste dezamagiri nationale dar, mai ales, personale.
Poate ca astazi statisticile acestea care numara oamenii care au lipsit la chemarea „dirigintelui” (prietenii care au vazut afisele electorale stiu dspre ce vorbesc) ar trebui sa mai introduca o noua categorie: „oameni carora le este lehamite”.

dinamofob  •  26 noiembrie 2007, 2:28

Catalin, jubilau „colegii” de la A3, crezand probabil ca cei 70% absenti vor vota Voiculescu la generale, daca ei se vor mobiliza si vor combate mai abitir seara de seara… Pe cuvant daca nu-mi e simpatic Base de cand il „toaca” Stan ala cu file-urile lui!… Iar baiatul ala care scrie bine si arata ca un cioclu, Ciutacu, viseaza iar la un post cald la Min. Industriilor!…
Penibil, D-lor! Eu ma mir ca au mai votat 30% dintre romani!

n0ne  •  26 noiembrie 2007, 2:52

esti vai steaua ta
votati voi astia destepti
iti mai vad si moaca aia de schizofrenic si oligofren zici ca esti castor
cred ca ai avut multe complexe cand erai adolescent

ion  •  26 noiembrie 2007, 3:38

Ai scris cam mult, pentru un tip care zice ca nu s-a enervat din cauza absenteismului. Daca ai cobori si tu un pic mai des din globul de cristal in care traiesti zi de zi, poate ai intelege de ce unii care au fost pina acum la toate alegerile, nu vor sa mai mearga. Nu e nepasare, e scirba! De ce sa-i mai dau un vot lui Base? Ca a doua zi sa-i mai arda una in cap lui Tariceanu? Nu ma intereseaza!
SA SCRII BINE IN CONTINUARE! Ca, de trait, e mai nasol un pic!

badday  •  26 noiembrie 2007, 7:59

E mult mai simplu sa stai si sa te lamentezi, eventual sa-i acuzi pe cei care au votat… „uite, tu ai votat partidul XXXXX, acum mananca caltabosi…” si cand il intreb cu cine a votat raspunde mandru: „eu n-am votat, ca nu-i mai suport pa politicienii astia de rahat…” Ei nu-nteleg ca e un act necesar de a alege din mai multe rele pe cea mai putin daunatoare… asa cum considera ei… pana la urma putem spune ca am votat noi si pentru ei… acum asteptam sa ne critice.

vlad  •  26 noiembrie 2007, 8:05

este primul vot pe care l-am ratat si nu de lene, ca am trecut prin fata sectiei, ci pentru ca nu am avut pe cine sa votez. nu mai vreau sa dau voturi negative si am stat o gramada de timp sa ma gandesc cui pot sa dau un vot pozitiv? pentru ca nu am gasit pe nimeni care sa-l merite
(Basescu – organizeaza referendum ca sa poata face campanie pt pd, tariceanu le zice oamenilor sa nu voteze, pld isi organizeaza toata campania in jurul unei persoane care nu o sa fie probabil parlamentar pt ca are treburi mai importante, iar PSD e PSD)nu m-am dus ieri la vot.

gabidegiulesti  •  26 noiembrie 2007, 8:44

Da,eu cred ca am citit azi un alt articol excelent de atitudine al dv.Nu e primul si e chiar mai bun decit multe din cele de specialitate.Va felicit!

nastyb0y  •  26 noiembrie 2007, 9:18

@tolo
Pe cine propui tu sa cheme astia, noaptea, pe la televiziuni, la talk-show-uri, in locul celor din Parlament ? Pe mine sau pe tine , cumva? Om fi noi, mai ales tu, hazlii de 2 lei Eugenia pe bloguri, dar acolo tara are nevoie de figuri celebre, urlatori de profesie, bolnavi cu diazepam in captuseala, sa mai rada si el (poporul ) dupa o zi de munca. Nu ar avea nevoie, in nici un caz, de fetele noastre triste, de ideile noastre alunecoase si parerile noastre cu directii schimbatoare precum cocosul de tabla de pe casa.

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 9:19

TOLO:

Poate citesti tu daca pe ceilalti nu-i lasi sa citeasca. Dreptul de a merge la vot nu poate deveni obligatie de a merge la vot. Si-ti mai repet: atata timp cat suntem considerati asa cum vrei sa ne consideri in postarea ta, nu inteleg de ce am avea obligatia sa va facem rating? sau sa va votam?

nastyb0y  •  26 noiembrie 2007, 9:31

@tolo
Si inca ceva. O ultima adaugire. Ai scris acest material cu gandul la ce se va intampla deseara la Ateneul Roman, la Premiile Ioan Chirila ?Daca da, ar fi bine sa iti notezi ultimul paragraf si sa il reciti, cu o figura de George Vraca, pe scena ,in timpul decernarii premiilor.

Carmen  •  26 noiembrie 2007, 9:37

Eşti nedrept. nu am ieşit în strada în decembrie ’89 pt ca eram in clasa a 5-a. Si daca m-ar fi lăsat ai mei tot nu aveam ce sa fac in strada… in orasul meu… mic… nu s-a iesit decat prin 24. am vazut un grup de vreo 80 de oameni in drum spre vizita saptamanala la verishori… In 96 aveam drept de vot deja… si am votat si, de atunci, am votat each and every time. Si am mai iesit si in strada de doua ori… asa mare era bucuria ca nu am putut sta acasa…. pana ieri. Nu am mai putut vota… de ce e mai „cinstit” sa votezi pur si simplu decat sa accepti ca nu ai cu cine sa votezi? ca tu personal… asta e… nu vrei sa votezi cu nimeni… de ce sa mergi la referendum cand exista o lege cu care esti de acord dar nu vrea presedintele sa o promulge? Ar fi trebuit sa votez pentru a-mi demonstra „simtul civic”? Nu cred ca asta e motivul pentru care trebuie cineva sa voteze.. Nu am votat niciodata pentru ca „asa trebuie”, pentru ca asa mi s-a spus etc. Am votat pentru ca a contat si pentru ca mi-a pasat „cine iese”. Nu inseamna ca sunt insensibila, nerecunoscatoare pentru decembrie 89, proasta, lenesa, plictisita sau nesimtita daca nu am votat ieri. Inseamna ca… de data asta… nu am avut optiuni.

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2007, 9:48

carmen: nu pe tine te vizeaza acest articol. el se refera la cei care, din 1989 si pina azi, au avut ocazia sa faca si n-au facut.

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 9:50

TOLO:

Eu as vrea sa scrii, special, pentru mine. Nu pentru rating. Si eu sunt foarte schimbator… Cateodata vreau sa citesc ceva serios, cateodata vreau sa ma destind, cateodata vreau sa ma lasi in pace… Asta vreau sa simt, ca articolul este scris pentru mine, ca emisiunea e facuta pentru mine…, nu pentru marele mase impersonale.
Multe salutari, oricum!

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2007, 9:51

ion, dan ursache: eu nu vorbesc aici despre cei care n-au vodat o data, ci despre cei care n-au votat niciodata! Sau aproape.

Cătălin Tolontan  •  26 noiembrie 2007, 9:55

cata: ai dreptate, insa in Romania, in 1990-1995 se cistiga o suta de dolari pe luna. si votam mai multi

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 9:56

TOLO:

poata ca si pt. tine, si pt mine REVOLUTIA a insemnat ceva. Si acum inseamna, ma raportez la ea…
Dar intelege, nu mai suntem turme, suntem liberi sa ne exprimam in fel si chip….

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 10:00

TOLO:

optiunile nu mai sunt doar cele care ne sunt oferite, ele sunt mult mai multe, nu trebuie sa ne impartim in fani Basescu, Elodia etc. Mie nu-mi plac sabloanele, nu-mi place uniforma, ce mai vrei…

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 10:05

TOLO:

iti scriu toate astea pentru ca ai scris articolul, cu aluzie la REVOLUTIE. Nu cred ca am fost fiecare cu revolutia lui. Cred ca atunci am crezut cu totii in aceeasi revolutie, in aceleasi idealuri, in libertate, in putinta de a te exprima fara a fi tras de urechi…, cred ca intelegi tot ce-as vrea sa-ti spun…

breve  •  26 noiembrie 2007, 10:07

excelent.
asta inseamna presa,intr-adevar.
respect

in alta ordine de idei:spiritul civic e cvasiinexistent in tara asta.in schimb,oamenii au un mare talent,acela al lamentatiei.
tocmai cei care se plang ca n-au avut pe cine vota,tocmai ei trebuia sa fie primii la referendum.
altfel,i-as intreba :totusi ,voi ce asteptati?

D Felix  •  26 noiembrie 2007, 10:11

@tolo
Parca nu stii ca societatea nu este altceva decat o masa din care poate numai 10 procente sunt caractere tari efervescente, menite sa conduca…restul…sunt praful epocii in care traim.
Imi place insa de tine ca iti doresti ca toti sa fim ca cei 10-15 procente.
Pentru cei mai multi insa acest abandon social e dulce!
IGNORANCE IS BLISS cu spun americanii.
Oricum fara participarea finala a celor care au stat in spatele draperiilor la telerevolutie evenimentul nu prea avea sorti de izbanda.
Uriasul n-are creier, dar te poate la fel de tare zdrobi cu te si poate ridica in slavi.

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 10:13

breve:

niste sfaturi de la tine 🙂

breve  •  26 noiembrie 2007, 10:22

Dan Cristinel
nu dau sfaturi.ma inteb.

breve  •  26 noiembrie 2007, 10:22

si intreb

red baron  •  26 noiembrie 2007, 10:24

hahahah ce ofticat esti ca nu i-au iesit planurile lui baselu,eu am votat la europarlamantare si intentionat n-am votat la referendum pt ca m-am saturat de ceea ce face domn presedinte cu tara in care traiesc eu,inclusiv din cauza a oameni ca tine patapievici sau liiceanu care toata ziua ma hartuiti pe mine pupandu-l undeva pe base,n-am votat la referendum,mori de ciuda acum!!!!

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 10:25

breve:

M-ai linistit. Eu n-am votat. Si voi vota doar atunci cand voi crede ca am ceva de spus prin votul meu. Pentru ca e important!

un cetatean  •  26 noiembrie 2007, 10:30

la nepasarea politicienilor li se raspunde cu nepasare! de ce noi nu contam? pot. ca nu am votat? si daca votam se schimba ceva? vezi discursurile lui geoana,boc,tariceanu de dupa alegeri si vei vedea ca votul asta nu a insemnat decat un nou prilej de lauda de sine si nepasare! pe ei Ii durea exact in cot ca nu s-a dus lumea la vot! M-AI DEZAMAGIT,TOLO!

breve  •  26 noiembrie 2007, 10:34

nu te-am linistit eu.erai fooooarte linistit.scuze,nu voiam sa te trezesc.

red baron  •  26 noiembrie 2007, 10:35

apropo de cei care n-au votat,insasi absenta la vot reprezinta o optiune castigata prin acea revolutie de care se vorbeste aici,aceia care n-au mers ieri la vot merita acelasi respect si tratament precum si cei care au fost,pt ca ghici ce?ei si-au exprimat ieri o optiune,in cel mai democratic stil,e asa greu pt tine sa intelegi asta?normal frustrarea e mare ca n-a trecut referendumul

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 10:37

breve:

ce sa-ti mai spun? nu poti sa intelegi, faci politica. D-asta nu v-am votat!

breve  •  26 noiembrie 2007, 10:39

„la nepasarea politicienilor li se raspunde cu nepasare”
ce mult ii va durea asta !

breve  •  26 noiembrie 2007, 10:40

ai gresit complet cristinel.nu fac politica,sunt un simplu cetatean. cand o sa te faci baiat mare o sa intelegi

breve  •  26 noiembrie 2007, 10:45

si inca ceva:nu urmaresc stirile si programele politice la tv.acolo se manevreaza intens.prefer sa ma informez altfel.nu ma intereseaza gargara politica.
timpul nostru e prea important.avem copii de crescut.carti de citit.locuri de vazut.de asta imi pasa.nu de politica in sine.

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 10:45

breve:

esti un pro-basescu turbat si limitat. Mi-e sila de voi. Parca ai fi un pocait care stie una si buna, e injectat cu crezurile lui.

Manwar  •  26 noiembrie 2007, 10:46

Catalin, e DREPTUL MEU DE A MERGE SAU NU LA VOT.
Poti intelege asta?????

Mai grav mi se pare faptul ca unii politicieni au indemnat la boicot. Si unii destul de sus-pusi. Si tu gasesti de cuviinta sa aplici o mustrare celor care nu au votat… Poate tocmai de asta nu au votat – cand vad ce specimene ne conduc, si din pacate nu pot fi inlocuiti decat tot de unii ca ei.

Radu  •  26 noiembrie 2007, 10:46

daca articolul se refera la europarlamentare aveti dreptate; daca insa aveti cea mai mica trimitere la mascarada uninominala a lui Basescu atunci va desconsiderati in fata celor care va apreciaza pentru ceea ce ati facut bun in viata; ceilalti care stau pe bara oricum nu conteaza;
O zi faina!

breve  •  26 noiembrie 2007, 10:51

cristinel
iarasi ai gresit complet
pentru mine,oamenii astia ,indiferent de numele lor trec.imi pasa de tara asta pentru copiii mei.incearca tu sa nu fi limitat.intelege.daca poti

breve  •  26 noiembrie 2007, 10:52

daca nu,mai asteapta

robert  •  26 noiembrie 2007, 10:53

pentru multi (inclusive pt mine) sa nu te duci la vot nu inseamna lene inseamna sa iei atitudine impotriva tuturor „desteptilor” care au condus tara 18 ani.
poti intelege asta d-le tolontan?

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 10:58

breve:

las-o balta!, imi pot avea eu grija de treburile mele, de fetita mea, de viitorul nostru si fara tine. Si sigur o fac mai bine decat o faci tu pentru tine. Dupa cata amaraciune versi pe aici, sigur nu esti un om fericit.

Dan Cristinel  •  26 noiembrie 2007, 11:00

breve:

tu crezi ca societatea e de vina ca tu nu poti realiza ceva in viata? te inseli, prietene!

breve  •  26 noiembrie 2007, 11:01

cristinel
nu oamenii sunt impertanti ,dar principiile si punerea lor in practica da.
prin urmare ,nu am fost si nu voi fi niciodata pro-cineva,oricare ar fi acel cineva.

Comentează