Ziua 6: Ridzi neclara. Gorghiu: „Licitatie trucata!”. Lakatos a sesizat modificari in contracte!

Ora 10:10 Monica Ridzi a anunta pe cei din Comisia de Ancheta ca „vin la 12 la audieri, va rog sa incercam sa nu ne certam”.

miercuri, 8 iulie 2009, 10:13

Ora 10:10 Monica Ridzi a anunta pe cei din Comisia de Ancheta ca „vin la 12 la audieri, va rog sa incercam sa nu ne certam”.

Ora 10:12 In citeva momente incep discutiile intre cei din comisie. Firmele chemate ieri nu au sosit si deputatii spun ca „din informatiile noastre, nici nu vor veni”. Din punctul de vedere al Comisiei, ramine in aer chestiunea banilor de la MTS trecuti prin firma Loco „pentru publicitate”. Cititorii gsp sin la curent de mai multa vreme. Din banii MTS, dati catre Artisan, o suma importanta, pe care gsp o estimeaza la peste 200.000 de euro, a mers pe publicitate, de fapt, pentru ceea ce in contract apare negru pe alb drept „stiri si reportaje”. 597 de stiri, interviuri si reportaje nemarcate publicitar despre 2 Mai plus spoturi, dintre care 304 o contin pe Monica Iacob Ridzi.

Ora 10:20 „Exista doua curente de opinie in comisie”, marturiseste, off the record, un deputat. Unul constituit de PNL – UDMR – PSD, care doreste un raport pina joi, fie el si intermediar, „pentru ca altfel ne vom lungi pina in toamna si pina atunci comisia va fi stopata, iar munca de aici, audierile si rezultatele vor ramine fara finalitate”. „Opinia publica este de partea nevoii unui raport”, sustin cei care adera acestei perspective. Pe de alta parte, PD-L a transmis subtil, prin canale politice, ca „oricum nu vom adera la un raport al celor din PNL – UDMR – PSD” si ar dori prelungirea audierilor si un eventual raport in toamna.

Ora 10:25 Interesanta e si varianta in care PSD, prin presiuni dinspre alianta de guvernare, ar incerca si el sa amine raportul. Desi acest lucru ar fi riscant politic, pentru ca oamenii PSD din comisie au fost, pina acum, extrem de activi in comisie. Banicioiu, Aura Vasile si ceilalti colegi sint dintre cei care au adus pe masa elemente importante in audiere.

Ora 10:30 Deputatii decid ca deliberarile de dupa audierea lui Ridzi si care vor conduce la raport sa fie facute fara presa. E logic, pentru ca astfel de discutii sint bazate pe argumente, uneori pe compromisuri politice normale si trebuie evitata „tentatia de a da bine in fata camerelor”, asa cum a caracterziat un deputat efectul care se produce inclusiv la audieri, cu atit mai mult la dezbaterile pentru raportul final.

Ora 10:35 Discutiile nu se poarta la microfon, dar sint interesante. Banicioiu a luat o foaie de hirtie si incearca sa-i arate lui Voinescu cite ceva din drumul banilor. „Artisan a luat banii. Multi. Noi avem senzatia ca au ramas la ei. Nu stiu acest lucru. Poate ca au mers mai departe”, ii raspunde Voinescu. Aici apare Loco. Pedelistul crede ca „exista toate dovezile circumstantiale ca banii s-au dus si la televiziuni pentru alteva decit publicitate, dar nu avem veriga finala”. Discutiile sint in afara stenogramei. Banicioiu incearca sa le demonstreze ca judetele au platit ceea ce trebuia sa faca Artisan.

Ora 10:45 Gelu Visan apare si el in meleul celor care dezbat traseul banilor. „Deci, Artisan si Mark, care sint una si aceeasi…” 🙂

Scurt reportaj parlamentar pentru oamenii care n-au intrat niciodata in Palatul Parlamentului

Citeva imagini. In asteptarea ministrului. Palatul Parlamentului e, de fapt, o succesiune timoranta de hale uriase, decorate intr-un stil amestecat, cind rococo, cind florentin. Tavanele stau, solemne si inutile, la 12 metri deasupra capului si, in pofida distantei, te apasa. Ai senzatia ca te gasesti intr-un spatiu in care oamenii sint mici, inutili si pierduti. Ferestrele de lemn lasa, din timp in timp, vintul sa intre ca intr-o posta comunala ajunsa fara voia ei Palatul din Motanul Incaltat.

E un decor suprarealist. Cu lifturi lente, din care rasar femei imbracate in uniforme caramizii, ponosite. Cunoasteti senzatia de liftier de spital, care tricoteaza in timp ce te duce agale la etajul dorit. Se fumeaza peste tot. Cafeaua se serveste dintr-un intrind cu pretentii de bufet. Tot acolo, doua doamne fabrica sandvisuri cu cascaval, sunca si o bucatica de castravete murat.

Deputatii, cite doi, imbracati in costume fie lucioase, fie moderne, traverseaza holurile cu o senzatie de incetineala. Oricit de repede mergi in aceste spatii infinite, ai impresia ca nu inaintezi. E o parabola perfecta a statului roman. Inaltata dintr-un elan paranoic al lui Ceausescu, platita prin costuri financiare si umane pe care nimeni nu le-a calculat vreodata, Casa Poporului gazduieste in aceste zile o Comisie de Ancheta care s-a miscat cu o viteza fara precedent, impotriva unor presiuni fara precedent.

Comisia e alcatuita din oameni tineri si din oameni in virsta, unii gargaragii charismatici, altii tancuri de vointa fara sarm, dar cu o inteligenta care nu lasa loc scaparilor, de pilda udemeristul Lakatos are asprimea unui director vechi de liceu industrial, dar e un tip de o seriozitate si o acuitate impresionante, ei bine, toti acesti 15 barbati si femei sint singurii, dupa aproape 20 de ani, care au primit din partea opiniei publice un credit invizibil: „Lasati-i pe parlamentari sa lucreze!”. Nu s-a mai intimplat asta! Nu s-a mai intimplat ca parlamentarii sa fie ocrotiti, de la distanta, de mandatul cetatenilor si de increderea lor, fie si partiala sau cirtitoare.

Toti vorbesc la telefon, inclusiv in timpul sedintei, sub privirile ironice ale celor care tocmai au inchis telefonul si-i banuiesc pe colegii lor „ca primesc indicatii de la partid”. Ii intereseaza ce se scrie despre ei, cum apar la televizor, se simte culoarea politica in dezbateri, dar, imperfecti ca orice oameni, se lasa cuprinsi foarte des de dorinta de a afla unde sint banii. Curiozitatea bate doctrina si asa, din ora in ora, intre peretii odiosi de marmura si parchetul care ar trebui sa stea la Peles, nu in acest angros de lux, apar cifre, argumente si infruntari.

Se aude liftul. Un sepepist ii face semn doamnei care tocmai aducea cafeaua spre biroul presedintei Camerei Deputatilor. Acasta ramine dupa colt, zimbitoare si sfioasa. Din lift iese Roberta Anastase, presedinta Camerei. La celalalt capat al holului in care incap cinci terenuri de tenis, Victor Socaciu zimbeste unui gind. E serios, aplicat, vorbeste putin si isi consulta mereu dosarul cu o atentie pe care nu ai banui-o la un artist.

Bogdan Olteanu e in blugi si in camasa alba. In nici una dintre zile n-a venit la costum. Mai sint cinci minute pina va veni ministrul. Reportera de la RTV intra in direct, chiar de la citiva metri de masa. Alina Gorghiu, presedinta discreta, in America aceste comisii poarta numele sefilor ei si ramin asa in istorie, accepta un live.

Pe usile deschise se vede corpul central, daca poate fi ceva central in aceasta cladire cit Pentagonul. Pe acolo trec siruri de turisti, in bermude si cu genti comode pe umeri. Majoritatea, romani care nu stiu ca la citeva sute de metri, putin in cazul de fata, o comisie incearca sa le aprere banii. Apar si doi japonezi care filmeaza tot, ca la San Pietro. In sala comisiei, Sever Voinescu isi pune sacoul de jurnalist pe scaunul din lemn de cires. Patru minte si va veni Monica Ridzi.

Ora 12:08 Apare ministrul, cu bratele pline de dosare. Cu riscul de a pierde telefonul mobil sau pachetul de servetele albe, da mina cu ziaristii. Poarta, ca intotdeauna un taior si pantofi cu toc inalt. Albastru inchis de aceasta data. Eroare de reporter! E chiar negru. Iar pantofii au fundita.

Ora 12:10 „In ceea ce ma priveste deja am facut o adresa catre Garda Financiara prin care solicit sa se verifice cele doua firme si sa ni se prezinte un raport”.  A facut o adresa si catre doua firme. „Va multumesc pentru ce ati facut si sper sa se afle ce s-a intimplat cu banii”. Anunta ca are sedinta de guvern la 2 si prefera sa termine pina atunci. Alina Gorghiu confirma ca si Comisia a cerut Garzii sa i se prezinte un raport. Primul care intreaba e Lakatos. „Constat ca in doua saptamini n-am primit documentele. De pilda, n-am primit metodologia achizitiei, pe care n-am primit-o pina acum”.

SMS de la jurnalista Anca Florea: „N-ai impresia ca a prins puteri Ridzi si ca vrea sa le faca agenda?”. Ba da. Asta incearca.

 Ridzi pareaza: „Nu-mi dau seama de ce nu au trimis documentul. Dati-mi adresa prin care a fost solicitat. Metodologia e primul document pe care trebuia s-l aveti. Nu e rea intentie, e o omisiune”. Lakatos ii arata adresa. Va fi o lupta dura.

„Imediat cum plec spre guvern voi da un telefon si o sa-l primiti”. Din nou le sugereaza ca trebuie sa plece intr-o orasi jumatate. Olteanu: „In nota de fundamentare se stabilesc sarcini, obiective si o suma totaala estimativa”. Vorbeste despre documentul de dinainte de atribuire, practic despre precalculul ministerului. Cu alte cuvinte: cum a stiut ministerul cam cit il va costa. Ridzi raspunde ca inainte de nota de fundamentare s-a facut nota de oportunitate. Olteanu revine: „Fara indoiala, dar cum ati stabilit suma? Cred ca nu ati plecat de la o suma globala, ci de la componente. De pilda, cind ati calculat suma ati luat in calcul preturile  de piata?”. Oleanu intreaba daca au calculat componentele, artisti, scena si asa mai departe, ca sa ajunga la suma globala. Olteanu aminteste ca functionarii MTS au sustinut ca nu au facut o evaluarea a acestor sume mici sin care s-a ajuns la suma integrata. Sper ca ati inteles 🙂

12:25 Ridzi ocoleste. Spune ca directia de tineret si directia economica ar fi trebuit sa faca acest calcul. „Am avut incredere in cei acre au facut calculele si notele. Nu cade in atributia mea”. Nu raspunde concret cum a antecalculat ministerul. Citeaza din proceduri. Olteanu: „Deci ati acceptata documenete fara sa faceti modificari?”. „Da, asa e, nu am cerut modificari. Era treaba lor”. Probabil ca in MTS cei care stau agatati de ecran citind acest blog nu se simt prea bine. Vina, potrivit ministrului, e la ei.

Ridzi o ia iar de capat: „Legea ne obliga sa facem 2 Mai”. Asa s-a intimplat si la prim audiere si la emisiunile tv. Incepe sigura pe ea, apoi iese din lucrurile concrete si se duce in generalitati. Olteanu intreaba daca ministrul stia ca poate respinge nota. Nu raspunde. Spune doar ca nu a considerat ca trebuie sa o respinga, dar nu spune daca stia ca are dreptul sa faca asta ca ministru. Se duce iar in „400 si ceva de evenimente”. Reitereaza fraza de la Cristoiu: „Nu sint nici din Bucuresti, nici din Ciostinesti… am vrut sa simta tinerii ca exista o institutie care le e dedicata”.  

12:32 Olteanu nu se lasa. O lasa sa termine poezia, recunoaste si eu „pot sa va spun de multe ori acelasi lucru”. Si o intreaba daca stia ca poate respinge nota, prin lege. Nu a raspuns.

Sever Voinescu se lasa pe spate. Discutia merge spre un punct rau pentru Ridzi. „Vreau sa stiu exact unde s-au dus toti banii”, ridica Ridzi vocea. De ce nu a vrut inainte sau in timpul evenimentului sa stie ce s-a facut cu banii?

SENZATIE DE REPORTER
Jurnalistii aplecati asupra laptopurilor au aceeasi senzatie. E aproape imposibil sa urmaresti logica ministrului. Si nu e nici un pic de subiectivitate aici! Pur si simplu raspunde la altceva decit e intrebata. Sau reia fraze standard.

Olteanu o intreaba cum au apreciat oamenii din MTS citi oameni au fost la evenimente, cite tricouri, brichete si altele s-au distribuit. Ridzi raspunde: „Numarul persoanelorau fost de trei ori mai mare decit cel prevazut in contract. Din ce vedem pe inregistrarile video se vede multimea. Si a existat si o estimare a Jandarmeriei. Din judete, am primit estimari de la inspectorii de tineret”. Spune ca in imagini au aparut tineri care poarta tricouri.

„Materialele promotionale nu trebuiau achizitionate cantitativ. Am achizitionat o masina, nu am spus cite usi si cite oglinzi retrovizoarea trebuie sa aiba. Cite pixuri, cite tricouri si cite pliante asta a fost decizia firmelor. Ei stiau ce trebuie sa dea, cite tricouri, ca sa vina tinerii”

 Olteanu: „Cind achizitionati o masina trebuie sa spuneti si cite usi are masina, dar acesta e un comentariu”.

 „Directorul de achizitii (Toia) a decis sa mearga pe acest tip de contract”, spune Ridzi. Intreaba Banicioiu: „Sint convins ca ati aflat ca pentru evenimentul de la Costinesti trupele au fost platite de altcineva desi in caietul de sarcini si in contractul cu Mark ei se obliga sa asigure acele trupe. Aveti vreo explicatie de ce in actele dumneavoastra apar platite de MTS si de fapt au fost platite de MPP?”.

Ridzi spune ca Media Pro a avut contradictii in declaratii. „In prima zi, reprzentantul de la ProTV (Costi Mocanu) a spus ca tot evenimentul a fost platit de ei. A doua zi a venit reprezentantul MPP (Andrei Boncea) care a spus ca nu am platit noi tot. In jur de 15.000 de euro. Ma surprinde! Nu am avut cunostinta in acel moment de organizator. Noi stim doar ca evenimentele s-au intimplat”. Banicioiu insista si ministrul raspunde: „Noi am achizitionat un eveniment, acel eveniment s-a produs”. 

12:57 Banicioiu intreaba de ce a platit scena. „Servicii conexe” spune ministrul PENTRU PRIMA OARA inseamna si promovare. In contract scrie insa clar, si Banicioiu citeste: „Pe plaja de Costinesti, linga Obelix, se va instala o scena de mari dimensiuni, sonorizarea si luminile vor fi printre atractiile evenimentului”. „Eu consider ca nu este suficient detaliat. Mi s-a explicat ca eun contract cadru. Nu sint multumita de felul in care a fost redactat acest contract”, a spus Ridzi. Banicioiu: „Si eu sint de acord ca e neclar, dar am ajuns sa avem aceeasi paere dupa ce banii au fost cheltuiti si dupa saptamini de ancheta”.

Nu va enervati, va simt! Cititi pina la capat, acesti oameni de conduc, pe ei ii avem, de la ei trebuie sa incercam sa aflam ceva!

„Pot sa va spun cite materiale promotionale au fost trimise in judete. Pentru ca avem procesele verbale. O sa pun pe cineva sa faca acest calcul”, spune Ridzi. Imposibil de inteles de ce acest calcul nu a fost facut la trei saptamini dupa inceputul dezvaluirilor.

„Nu v-ati implicat in decizie?”. „Absolut deloc”, a raspuns ministrul.

„Toti cei care au fost aici au spus ca nu au avut atributii concrete in realizarea evenimentului”, spune Banicioiu. „Au avut atributii”, raspunde ministrul. Banicioiu citeaza din stenograme. „Doamna Claudia Radu a spus ca nu-si aminteste nimic, nici macar numarul de telefon”, spune Banicioiu.

1:10 „427 de evenimente ce insemna?”. „Un concurs de sah, o demonstatie artistica, fiecare in parte  a fost considerat un eveniment”, spune Monica Ridzi. Banicioiu e foarte, foarte aplicat. „Cine a organizat evenimentele?”. „Conceptul a fost organizat de catre firme. Si au trimis materialele promotionale. Toti tinerii au fost imbracatti la fel, in tricouri”. Brrrr, Coreea de Nord!

Banicioiu intreaba: „Artisan sau directia de la Cluj a organizat crosul?”. „Nu mi se pae normala atitudinea angajatilor de la minister care nu v-au explicat acest lucru”, spune Ridzi. Ea ceresa fie intrebate firmele. „Pina la firme, stati sa vedem ce au facut oamenii din minister”, spune Banicioiu.

1:18 Moment de perplexitate. Ministrul spune ca i se pare „o chestiune minora” faptul ca pe documentele trimise de Artisan si Mark au actionari comuni si administratori comuni. „Oricum nu puteam face ceva. Eram obligata sa acord contractele”, a spus ea. Gorghiu: „Dimpotriva, erati obligata sa interveniti, ceea ce se intimpla aici e o licitatie trucata”.

1:25 Vreau sa clarific: „Suma totala alocata a fost de 810.000 de euro, dar suma totala cheltuita a fost de putin peste 730.000 de euro, cu TVA inclus”. Banicioiu: „Dar judetele?”. „Inca 58.000 de euro, alocati, dar nu stiu exact cit s-a cheltuit, iar aceasta suma nu contine TVA”.   

Ridzi cere sa fie audite toate firmele care au primit bani de la minister. E clar ca nu doreste ca raportul sa fie terminat joi.

Lakatos spune ca „va voi pune intrebari la nivel de ministru”. Lakatos spune ca in multe documente sint inserate caractere diferite de litera. „Ceea ce poate naste suspiciuni”, spune el.

Un cameraman a adormit cu capul pe masa. Sursa din MTS: „Desi Ridzi declara in fata comisiei ca vrea auditul cit mai repede, indicatia reala a fost ca acesta sa vina mai tirziu. Desi e gata de joia trecuta!”.

 Blogul pesurse.ro sesizeaza si surpinde foto prezenta, pentru o vreme, in sala a avocatului lui Traian Basescu (Dosarul Flota) in sala, totodata reprezentant al PD-L in BEC.

Negoita o intreaba, cu un ton ridicat, „daca atunci cind discutam despre atitia bani e normal sa avem repere atit de volatile, cum ar fi numarul oamenilor prezenti, estimati la televizor?”. Ridzi raspunde: „La tomobola am primit mai multi inscrisi decit numarul estimat. E prea mult 6 euro pentru un tinar?”, spune ministrul, care-si pastreaza nivelul vocii. 

Relatari paralele gasiti si newsin.ro.

Chirita: „Prin contract, Artisan trebuia sa distribuie materialele. Din rapoarte reiese ca au facut-o angajatii dumneavoastra”.

UPDATE: In acest moment, potrivit ministrului, angati ai MTS, cei audiati ieri de de Comisie, sint audiati acum la DNA.

Chirita o intreaba daca stie ca a cumparat un eveniment MTV prin caietul de sarcini. Citeva minute, Ridzi consulta documentele in tacere. „Da, n-am vazut. Dar e bine ca ne-am asociat cu MTV ca sa fie mai multi participanti”. Se infunda cu fiecare raspuns. Numarul de participanti trebuia asigurat de Artisan si a costat MTS! Chirita sesizeaza: „Acest contract este ilegal pentru ca nu respecta caietul de sarcini. Eu nu pun in discutie nevoia de a va asocia cu oricine, dar scrie in caietul de sarcini altceva”. „Dar firma a venit cu ceva in plus”, spune Ridzi.

E clar, dupa cum merg lucrurile, sedinta de guvern de azi va avea un participant in minus. Guvernul, nu.

Chirita insista: „Din punctul meu de vedere contractul e ilegal”. „ANRMAP a spus ca acest contract este legal”, spune seful MTS. Aura Vasile: „ANRMAP a verificat procedura, nu legalitatea”.

Mai multi deputati discuta in grupuri. Olteanu discuta cu jurnalistii.

Intreaba Visan. „Prima intrebare. Mai puteti?”. 🙂 „V-am dat sentimentul ca nu mai pot?’, zimbeste Ridzi. Visan spune ca „sentimentul meu e ca intre Artisan si derularea evenimentului au fost o serie de contractori carora le pierdem urma. Unii dintre ei ne-au tratat cu total dezinteres. Intreb: de la inceputul anchetei ati sesizat nereguli intre procesul verbal si documentele inaintate? Artisan va propune niste evenimente in care sint prinse 10 formatii, dumneavoastra acceptati si apoi Artisan sustine ca au participat din partea lor 10 formatii si va propune si o scena, scena care o pune in procesul verbal.  Daca MPP are dreptate, o parte din bani n-au ajuns la destinatia finala. Ati avut sentimentul ca participati ca ministru la un eveniment organizat de altcineva?”. Scuze, intrebarea a fost mai lunga de fapt 🙂

2:35 Ridzi raspunde: „Nu am stiut cine a platit. Am stiut ca am achizitionatun eveniment. Si ca am avut un parteneriat cu MTV”.

2:40 „Am organizat noi pentru ca nimeni nu-ti cinta daca nu-l platesti in avans”, spune Ridzi.  „Dar toti cintaretii au spus ca au cintat fara bani inainte”, au exclamat deputatii.

2:45 Visan cere sa fie convocat din nou Dan Toia, directorul de achizitii, intre timp plecat din minister dupa citeva saptamini petecute acolo. Se pregateste holograma lui Michael Jackson.

„Noi nu am auzit niciodata de Artisan si Mark pina in momentul in care ele au primit contractul cu MTS”. Genial. Altfel spus, firmele erau necunoscute.

Si eu am auzit ieri ca avocatul A1+A3 au declarat ca au un contract de publicitate. Noi nu am cerut asa ceva. Poate ca acolo sint banii”, a spus Ridzi.

DESPRE CLIP: „Firmele au spus ca cea mai potrivita persoana pentru a chema tinerii acolo eram eu”, precizeaza Ridzi. 

Aura Vasile: „Degeaba chemati firmele ca sa va dea socoteala. Ati semnat, ca minister, actele de procese verbale de receptie!”. „Voi vedea daca pot sa dau firmele in judecata”, spune Ridzi. „Va multumesc ca mi-ati dat ideea de a ii da in judecata!”.

2:55  Recunoaste ca „daca au fost subcontractori trebuia sa ne ceara acordul. Ii vom da in judecata. Deci au fost bune intentii?”. „A fost neglijenta. Eu nu pot stabili altceva”, spune Aura Vasile.

2:57 Aura Vasile: „MTV ne-a spus ca ei au popularizat evenimentul. Ei au adus tinerii. Iar dumneavoastra ati platit in functie de numarul participantilor un serviciu pe care nu vi l-a prestata Artisan, ci MTV”.

Ridzi o ia iar de la participanti, de la miile de fotografii… „Cyborg”, spunea, exasperat si el, Ion Cristoiu, dupa emisiunea de la Antena 3. Aura Vasile e calma: „Doamna ministru, angajatii dumneavoastra au spus in proportie de 90% ca nu stiu, ca nu au avut atributiuni”.

Gratiela Gavrilescu intervine si ea. Ii explica ministrului ce putea sa faca in proceduri. E o lectie de managament ministerial. Cam scumpa. Cam 780.000 de euro cu TVA inclus.

 Sever Voinescu o intreaba cind a stiut de MTV Days. „Initial, nu am stiut. Dar am aflat imediat si ne-am gindit ca e deplasat sa mai facem si noi ceva. Am decis sa facem cu ei”. Se infunda ingrozitor! Daca au stiut de MTV Days de ce au lasat pe mina lui Mark sa le vinda ceea ce stiau ca e al MTV si de ce nu s-au asociat direct?

Socaciu: „Nu vi se pare fraudulos ca firmele au facut oferte apropiate de suma pe care o estimase Ministerul?” „Eu aflu acum ca firmele care au luat bani de la noi sa organizeze un eveniment au primit mai multi bani decat au platit„, i-a raspuns Ridzi. „Nu au platit deloc, doamna ministru”, spune Aura Vasile.

 „Am prieteni care au firme ce ar fi putut organiza evenimente precum cele de la 2 mai. Chiar mi-au reprosat unii dintre ei ca nu i-am anuntat. Nu am facut asta pentru ca nu m-am implicat in alegerea lor”. O noua incearcare a ministrului Ridzi de a se detasa de numele Artisan si Mark.

Audierea ministrului Monica Iacob Ridzi s-a terminat. Aceeasi promisiune: „Daca doriti sa mai vin, va rog sa ma chemati. Vroiam sa mai adaug ca in momentul in care noi ca minister am atribuit aceste contracte am crezut ca acele firme sunt de buna credinta„. 

Presedintele Alina Gorghiu a declarat ca in acest moment membrii comisiei intra in deliberari. Maine, de la ora 11:00, sunt invitati la audieri reprezentantii firmelor Mark si Artisan, precum si cei trei subcontractori. Daca cei chemati nu se vor prezenta, comisia va continua deliberarile, urmand ca joi seara sa incerce sa prezinte concluziile. 

 

Comentarii (135)Adaugă comentariu

Tudor  •  8 iulie 2009, 10:29

camm asa suna juramantul dnei ritzi acum cateva luni: „Jur sa-mi daruiesc toata puterea si priceperea pentru propasirea spirituala si materiala a poporului roman”. poate sa explice dna, daca fapta respectiva se incadreaza in acest juramant????

Mihai Gheorghe  •  8 iulie 2009, 10:48

Domnule Tolontan,
urmarind acest spectacol trist, ma intreb daca aveti resursele necesare sa ajungeti la un capat. Pentru mine devine tot mai evident ca Base se afla intr-o grava dilema:sa o debarce pe Ridzi si sa riste ca madam sa verse hirdaul sau sa lase treaba sa mearga de la sine, sperind ca undeva, cindva se va infunda din lipsa de combustibil(la urma urmei,lumea prefera vara sa mearga la mare, la soare, nu prea e interesata de astfel de scandaluri, care nici scandaluri nu mai sunt, ci doar niste certuri de zarzavagioace)
Secretul lui polichinelle: ca peste tot in lume, serviciile se platesc – vezi cum se numesc ambasadorii de catre administratia SUA, cu deosebire ca Bill nu repereaza onoarea pierduta a Monicai cu numirea in fruntea unui minister ( la o adica, poate e mai bine, cine stie in ce conflict ne bagau doamnele ambasador Ridzi si Nutzi..
Revin si spun ca tacerea lui Base spune multe..
Va tin pumnii
Cu respect
Mihai Gheorghe

marian  •  8 iulie 2009, 11:10

Bravo Tolontane ! La puscarie cu astfel de hoti , precum si cu aparatorii lor . Este jenant sa nu descoperi in 30 de zile o escrocherie; pai ce , procurorii ăia cu sute de milioane salariu nu ştiu să citescă nişte hârtii , să facă nişte adunări şi scăderi ?
Un exemplu : am avut un control de la Garda financiară ; au căutat vreo oră prin hârtii până au găsit nişte greşeli de adunare în Registrul de casă ; nu m-au lăsat să le corectez , mi-au scris repede o amendă de 5 milioane , pe loc plătibili . A 2 a zi cred că banii erau în contul nu ştiu cui ministeriabil . Să le fie ruşine !!!

ciao  •  8 iulie 2009, 11:18

”Ministra Tineretului, tânăra şi greu încercata Monica Iacob-Ridzi, ar fi putut să rămână tânără şi liniştită. Desigur, tot cu bugetul ministerului spart, dar ceva mai liniştită. Numai că s-a expus ca o răţuşcă în bătaia puştii: n-a avut pe cineva care să o consilieze cui ar trebui să atribuie contractul de publicitate pentru evenimentul Ziua Tineretului.
Firma câştigătoare pentru organizarea zilei cu pricina, se aude prin târg, trebuia să fie cea fondată de către unul dintre directorii de vânzări ai Gazetei Sporturilor. Directorul de vânzări se numeşte Roxana Curelea Străchinescu, iar firma înfiinţată de ea se numeşte Best Advertising.”
Din ultimul numar catavencu, sint curios daca va aparea comment-ul.

Body  •  8 iulie 2009, 11:21

Felicitari pt tenacitate d-le Tolontan…vana noastra originara, aia mioritica, poarta in ea blestemul inecului tiganului la mal si am convingerea ca pe asta se bazeaza si Basescu, pentru ca itele afacerii asteia directioneaza catre maretul Conducator, fara nici un echivoc. Dvs fiind totusi un jurnalist sportiv, am convingerea ca ne veti arata ce inseamna sa vrei sa duci la capat un meci, o lupta, chiar daca soarta, contextul pot parea potrivnice..ma refer aici la bulibaseala din justitie, la vesnica discutie ca daca ceva nu e penal e permis, chiar daca incalca flagrant logica si bunul-simt, iar cel vinovat nu doar ca nu trebuie pedepsit, ci trebuie chiar promovat, ca o recunoastere a adaptarii perfecte la ceea ce inseamna mediul economico-politic post-decembrist. Mult succes si aveti convingerea ca, desi multi stam aparent pasivi, tacuti si fara reactii, va sprijinim demersul si asteptam un moment in care sa aratam ca am invatat ceva din toata povestea asta adica respectarea legilor existente ca un semn de respect fata de societatea in care de bine de rau traim si ca un semn de respect fata de noi insine. Ministresa asta Ridzi a aratat ca nu da nici un scuipat pe banul public ceea ce se traduce prin maximul dispret fata de banul muncit de mine sau de altul si altul. Mi-e rau cand ma gandesc ca e posibil sa se fi dus banii pe doua ferarri-uri (scuze pt comparatie dar echivalez suma cu ceva ce mi-as dori sa am dar nu voi obtine niciodata neintegrandu-ma in camarila politica sau financiara din ro, oricat as munci in domeniul meu)doar ca sa o promoveze pe Eba in PE…Eba a ajuns in PE nu pe votul meu, dar SI pe banul meu…o concluzie sfasaietoare, credeti-ma.

Ionut Pitesti  •  8 iulie 2009, 11:27

Haide si astazi la circ(poate da Domnul si o vedem si la CIRCA pe Moni-money).Moni-money must be funny in the Base world…
Sa vedem tupeu de borfas si astazi. Bate-i Moni si du-te acasa, de tot.

Sorin  •  8 iulie 2009, 11:41

Felicitari d-lui Tolontan si echipei de investigatie pt continuarea anchetei. Suntem alaturi de voi si sper sa rezistati pe baricade pana la finalul care sper sa aiba deznodamantul CORECT DPDV MORAL.

Cosmin  •  8 iulie 2009, 11:45

Vom ramane la final probabil doar cu un noua definire a risipirii banilor publici: RIDZIpirea…

rada  •  8 iulie 2009, 11:53

nu…..ridzipoanca nu este acarul paun…..demersul lui tolo’ este principial ….. sunt curios daca totul se va sfarsi in derizoriul anchetei in care arogantu’ nastase din miliardele banuite ca le are este cercetat pt niste termopane si niste chinezarii….sau DIP pt niste chitante de cateva mii de euro lipsa …. sunt curios cine va fi acarul paun (probabil se va gasi un functionar din minister, vreun director de sacrificat) toate pentru ca imaginea pdl si basescu sa fie imaculata
adevarul este ca nu poti sa mergi la nufarul sa te speli, petele de acest gen nu se iau decat vorba aia…..vrei sa scapi de mirosul de ceapa? mananca usturoi …. deci ma astept ca in curand sa apara pe ecrane un nou scandal …. sa nu uitam ca popoviciu deja e istorie, casa odraslei din baneasa la fel, luxten plateste salarii mari in general, mantale isi arata sanii la vama veche si o doare’n basca de bucuresti zilele astea, roberta este fiica unui mare ****** ceausist insa este zana zanelor pozand in victima mitocanilor etc etc are dreptate cine zice ca se asteapta vacanta si totul va fi dat uitarii …. sau poate nu, deja vad ca videanu a recunoscut ca impozitul forfetar este o eroare

johndoe  •  8 iulie 2009, 11:54

„Nu s-a mai intimplat ca parlamentarii sa fie ocrotiti, de la distanta, de mandatul cetatenilor si de increderea lor, fie si partiala sau cirtitoare.” – la sentiment fraza asta..ce pot spune ..a gresit sa plateasca dar oare comisia asta e legal constituita sau constatam o ilegalitate printr-o alta ilegalitate? mi se pare ca suntem naivi daca credem ca comisia actioneaza in interesul nostru, al cetatenilor…mai degraba consider ca este vorba de o actiune 100% politica..ipocrizie maxima..

fotbal  •  8 iulie 2009, 11:56

cateva imagini? ne-ai daruit un tablou cu semnatura ta. f frumos!
vine ridzi acu’ si ma trezeste.
te-am vazut la tv.

Andrei 2/3  •  8 iulie 2009, 12:03

Stimate CT dupa finalizarea/amanarea la nesfarsit a acestui caz doresc sa scrii o carte pe aceasta tema.

tamba-nebunu  •  8 iulie 2009, 12:03

Bravo d-nule, in sfarsit s-a gasit un om de presa sa caute un adevar mizerabil al celor de la MTS,si”colegii” de la trustul PRO, care au legatura cu acete acte mizerabile nu stiu cu sa va atace.
SA LE FIE RUSINE.

Ionut Pitesti  •  8 iulie 2009, 12:04

Tolo ne-ai spus „Patru minte si va veni Monica Ridzi.”. Cati ani sunt pana pleaca??? Sau sa mai fie cateva zile. Iti dau un pronostic, din pacate raportul comisiei va veni undeva in toamna daca va venii. Sunt pesimist dar sper din tot sufletul sa invigem sa nu infrangem iar.

zoorro  •  8 iulie 2009, 12:07

Ar fi o mare realizare si ati face foarte multi romani fericiti daca d-na R… ar pleca!! Dar nu va fi asa, pentru ca s-ar crea un precedent si altii au cheltuit de sute de ori mai mult pe campanii electorale si vin PREZIDENTIALELE!!!!!!!!!!!!
VIN AI NOSTRII, PLEACA ai NOSTRII, NOI (CONTRIBUABILII!) RAMANEM TOT CA PROSTII!!!!!!!!!!!!

nae curteanu  •  8 iulie 2009, 12:12

Parca nici auditul intern n-a avut toate documentele… Le-au gasit intre timp?

nae curteanu  •  8 iulie 2009, 12:15

E in direct pe Realitatea in acest moment.

fotbal  •  8 iulie 2009, 12:15

o aud in direct la rtv. fii atent ca o faci suportabila 🙂 auzi! cu fundita 🙂

Sly  •  8 iulie 2009, 12:26

Cum sa fie calificat „omisiune” faptul ca dupa 2 saptamini si dupa ce chiar ea a precizat ca va trimite toate documentele solicitate(vezi prima audiere) ? Este vorba de o rea intentie vadita din partea ministresei si a directorilor din MTS.
Este foarte clar acum ca asteapta sa expire termenul pentru aceasta comisie,astfel incit sa scape si pina la toamna e cale lunga si batuta(de toti politrucii in acesti 20 ani),din pacate pentru noi romanii.

nae curteanu  •  8 iulie 2009, 12:30

Detasarea ei e imposibila. E ca si cum ar avea la guvern un job part time. Ma refer la atitudinea ei.

Sly  •  8 iulie 2009, 12:38

Cred ca ridzi-pitzi nu a ascultat pina acum Mafia-Romaneste.Este valabila si i-o dedic azi ei.

alexx  •  8 iulie 2009, 12:41

citeste articolul scris de mihai mironica azi in ziarul concurent.ce parere ai? 😀

Gigi  •  8 iulie 2009, 12:47

totul e simplu din ce am citit:
au stiut de lucruri inainte – e foarte grav, demisi si cercetati penal
nu au stiut si nici nu au verificat – e grav, sunt incompetenti, demisi

ce e asa greu sa judeci?

nae curteanu  •  8 iulie 2009, 12:48

Amesteca planurile ca sa-i fenteze.

adi  •  8 iulie 2009, 12:48

Sa luam o firma la care d-na MIR este patron.
Se pune la conducerea firmei un director cu un cv „ireprosabil”. La finalul anului se prezinta raportul de activitate. Din raport reiese ca s-a cheltuit o suma de bani pe care (sa zicem) directorul nu o poate justifica. Directorul da vina pe angajati ca i-au ascuns documente, informatii …
Ce face in situatia asta patronul (MIR). Va spune ca directorul nu are nici o vina, ca vina o poarta angajatii, probabil ca ii va da pe toti afara, directorul va fi pastrat, poate la anul are noroc si angajatii vor fi capabili si bine pregatiti.
Asta incerca sa ne spuna d-na ministru?
Si marmota invelea ciocolata-n staniol.

speedy  •  8 iulie 2009, 12:48

nu stiu daca mi-ati citit comment-urile din zilele precedente. Deci, „nu am verificat”, „nu era atributia mea”, „era treaba lor”. Chiar crede cineva ca niste functionari marunti sau niste directori in minister au actionat de capul lor? Nici vorba. Dar ei vor plati. ridzi ii va gasi vinovati, sigur ii va da afara, poate chiar sub urmarire penala. Si ea va fi din nou curata si alba ca spalata cu Ariel. Ba inca si cu aura de luptator anti-coruptie. Exact ce prevedeam zilele trecute

eu  •  8 iulie 2009, 12:51

parca a fost invitata la ora 10… vine la 12 si vrea sa plece la 2? daca venea la 10 ajungea sigur la 2. sa o tina cat ii necesar

mireya  •  8 iulie 2009, 12:52

Femeia asta nu se uita la televizor? Nu se vede? Nu vede ca a trecut prin toate ipostazele? Cat tupeu poate sa aiba? Crede ca va mai avea vreo sansa vreodata sa isi spele imaginea? Ce primeste in schimbul acestei expuneri? Nici macar cei care erau porniti sa o sustina nu mai au resurse sa o faca. E evident ca acolo sunt nereguli. E inadmisibil ca nicio persoana cu functie de conducere din acel minister sa nu raspunda pentru contractele semnate. Comisia nu a chemat portarul la audieri…Poate stie el.

Sly  •  8 iulie 2009, 12:56

“Noi am achizitionat un eveniment, acel eveniment s-a produs”.
Cu alte cuvinte,daca MTS a platit o firma sa angajeze niste artisti sa cinte,nu conteaza ca acestia au fost platiti de o firma privata si nu de catre firma angajata de MTS,conteaza ca artistii respectivi au cintat.

nae curteanu  •  8 iulie 2009, 12:58

Bai, asta are tupeu. Si mi se pare ca profita si de postura ei de femeie.

ritzica …  •  8 iulie 2009, 13:00

„Castravetele este o leguma dicotiledonata, din familia cucurbitaceelor, care contine 98% la suta apa…”… si de la pasune iaca , tacticoasa vine vaca … Dna Ritzi poate fi pusa sa testeze nervii si rezistenta la testele profesorilor /educatorilor /invatatorilor sau asistentilor sociali … nu inteleg cum poate sa zica nimic si ceilalti sa reziste … sunt buni dom’le astia din comisise … rezistenta lor merita nota 10 … in rest nu mai conteaza … nimic vorbesc , nimic o sa iasai … NIMIC ESTE RITZI …dar ea nu constientizeaza …

PAH  •  8 iulie 2009, 13:13

Tolo, nu mai pot. E aberant. Nimeni nu are atributii, dar toti au semnat.

nae curteanu  •  8 iulie 2009, 13:14

@johndoe:
Crezi ca daca ei n-ar fi fost unii impotriva celorlalti acum, am fi aflat ceva? Practic, in acest moment profitam de acest lucru.

Dan  •  8 iulie 2009, 13:16

“Noi am achizitionat un eveniment, acel eveniment s-a produs”.
Genial acest raspuns !!!
La astfel de raspuns adera toata liota politica din tara asta , atunci , in aceasta realitate este foarte normal sa avem statulul actual , regimul actual si viata actuala. Ca sunt o liota de nesimtiti , stim , ca sunt niste impostoristim si asta , dar asa sfidare si interprerate a legii dupa ureche n-am crezut ca o sa vad. Ce-i de facut???!!!

mireya  •  8 iulie 2009, 13:20

pe masura ce ancheta inainteaza, Doamna ministru cade in penibil. Daca ar fi fost angajata la o firma privata si ar fi semnat un contract prin care achizitiona un produs sau serviciu de 10 ori mai mare decat pretul pietei, patronul sau seful ei direct ar fi DEMIS-O.
Asta daca, din bun simt, nu si-ar fi dat ea demisia inainte.
Abia apoi ii facea plangere penala pentru neglijenta, inselaciune…sau ce considera el. Deductie logica: Boc TREBUIE sa o demita pentru incompetenta ei si a subordonatilor. sau…cine e seful lui Ridzi? Asta daca pe Boc il intereseaza cum se cheltuie banii publici…

CĂLINESCU MIHAIL,CRAIOVA  •  8 iulie 2009, 13:20

SPUNE CĂ ERA OBLIGATĂ PRIN LEGE SĂ ORGANIZEZE EVENIMENTELE! OARE A UITAT ATÂT DE REPEDE CĂ ŞI LEGEA DE MAJORARE A SALARIILOR PERSONALULUI DIN ÎNVĂŢĂMÂNT,DE EXEMPLU, ERA ÎN VIGOARE CÂND AU DAT OUG PENTRU AMÂNAREA APLICĂRII EI? DE CE N-A CERUT LUI POGEA ŞI BOC SĂ SE DEA ŞI ACUM OUG PENTRU A SE APROBA DESFĂŞURAREA DE MANIFESTĂRI PENTRU TINERET ŞI SPORTIVE ÎN ZIUA DE 2 MAI DOAR DIN FONDURI EXTRABUGETARE, PRIN SPONSORIZĂRI? NU CUMVA ACUM ŞTIA CĂ GROSUL BANILOR ALOCAŢI VA MERGE ÎN BUZUNARUL CLIENTELEI DE PARTID PENTRU SUSŢINEREA CAMPANIEI ELECTORALE, SPRE DEOSEBIRE DE CAZUL PROFESORILOR, ACEŞTIA TREBUIND SĂ SEMNEZE STATELE DE SALARIU? ORICUM, VĂ FELICITĂM, DOMNULE TOLONTAN!

monica :)  •  8 iulie 2009, 13:20

draga moni ,
sper sa te gasesc bine sanatoasa si cu toate fondurile disponibile . Avand in vedere ca ar trebui sa mergem in vacanta in septembrie te rog sa rezolvi problema banilor de concediu .Nuti a zis ca gaseste ea pana atunci unde sa mergem ca pana atunci face turul lumii si vine cu oferte allinclusive (… stii tu ce include 🙂 ) . Iti trimit in plic si cateva hartii , facturi de prin Obor , ceva contracte din anii trecuti (datele le scrii tu , sumele sunt in lei vechi dar lasa-le asha ca e inflatia de la liberali de vina) … sa imi spui cand dai banii ca sa vad ce se intampla in zilele urmatoare si sa pun niste afise si sa dau niste tricouri pe strazi …
Te pup ,
………….. stii tu cine

Andrei 2/3  •  8 iulie 2009, 13:20

Exact, nimeni nu stie ce face, dar stie ca trebuie sa faca oareceva. Incaodata votez: Nepasarea, prostia, dezorganizarea, incompetenta si …probabil ciubucul. Ca de spaga nu cred ca e vorba.

cvc  •  8 iulie 2009, 13:21

In sfarsit o investigtie care aduce discutia acolo unde trebuie: in campul moral! Caci altfel, toti putem invoca argumente, ” nu avem aributii”, „legea ne permite sau interzice” dupa cum ne convine. In loc sa spunem Adevarul ne-am invatzat sa „facem niste precizari”!

SABINA  •  8 iulie 2009, 13:21

Sunt interzise prin lege achizitia de produse(tricouri ,sepci,etc) sau achizitia de servicii de publicitate in valoare de peste 15.000 euro fara publicarea unui anunt/invitatie de participare in SEAP.
Numai seviciile de organizare de manifestari cultural-sportive pot fi la limita organizate fara anunt in SEAP dar caietul de sarcini trebuie si in acest caz sa fie redactat si sa cuprinda toate detaliile si specificatiile achizitiei.
Este interzisa de asemenea amestecarea in aceeasi procedura a diferitelor tipuri de achizitii.
Asta ca sa nu se mai invoce legalitatea afirmata de ANRMAP care s-a referit exclusiv la organizarea spectacolelor.

cornel  •  8 iulie 2009, 13:25

Din frazele scrise de d-l tolontan am desprins una care este geniala.Daca a fost spusa de d-na ministru ar trebuii inramata si pusa in fiecare incapere din minister :
” nu am avut cunostinta de organizator , noi stim doar ca evenimentele s-au intamplat”
Este genial sa semnezi un contract si mai apoi sa platesti un eveniment organizat si platit de altii.
Eu sugerez celor care au fost la munca astazi ,nu conteaza la ce firma, la finalul zilei sa treaca pe la ministerul tineretului poate le mai dau un salar cei de acolo ca doar ” evenimentul s-a intamplat”- au muncit nu ?

Ionut Pitesti  •  8 iulie 2009, 13:26

Domnule Bogdan Olteanu ( nu suport pnl-ul) va rog sa o iritati, trebuie sa cedeza. Sper ca nu va pleca la ora 14 cum viseaza ea. Sa nu plece pana nu raspunde. Pacat ca nu mai e Boureanu sa ceara suspendarea comisiei. Are un tupeu bolnav. E clar ca „are spate” EBA trebuie ca stie de ce.
Sper ca DNA sa inceapa ancheta sa se ceara ascultarea tel. sa vedeti surprize „nesurprinzatoare” de proportii.
Tolo tu nu ai dreptul sa pui intrebari, nu?

Tudor  •  8 iulie 2009, 13:26

Daca un ministru se comporta asa, e clar. Furaciune pe fata. Rusine dna ministru!!! de ce Base nu se baga ??? maintreb si eu !?? nu este vorba de banul public al acestei tari !??? Rusine!!!!!

PussyCat  •  8 iulie 2009, 13:27

Foarte tare ancheta. Continuati pana cand nesimtita isi va da demisia. dc tot zice ca e vina antajatilor ei. chiar daca ar fi asa, ea ca ministru, raspunde de acestia. deci…demisia de onoare va rugam

Cristian S  •  8 iulie 2009, 13:41

Cu alte cuvinte noi (MTS) am achizitionat AER. Dar acel aer s-a rasuflat. Asa cum s-au rasuflat si banii publici in aceasta afacere. Am impresia ca ne invartim in jurul cozii si ipocrizia si incompetenta tind sa devina mai molipsitoare decat gripa noua.

koll  •  8 iulie 2009, 13:43

Auzi se pleca in VACANTA,!!
Ei in VACANTA,NOI in SOMAJ!

Kafka, ramanea cu gura cascata!!

vlad  •  8 iulie 2009, 13:45

ai vazut Tolontane cum te ataca Mihai Mironica in articolul lui de azi din Prosport?:)

Marius Ivan  •  8 iulie 2009, 13:47

Deci va rog frumos sa incetati cu acuzele cu privire la bani cheltuiti aiurea. D-na ministru a facut chiar economie, puteau fi cheltuiti 810 000 de euro si ei au facut econimie cheltuid „doar” 730 000, deci conform aritmeticii ministeriale s-au economisit mai mult decat se asteptau. Plus ca eu in locul dumneaei demiteam tot ministerul si ramaneam singur, sunt convins ca poate conduce mai bine singura decat cu toti aia vinovatii din (in)subordinea ei.

fan barca  •  8 iulie 2009, 13:48

Eram sigur ca o se ajunga la modificari in contracte…

Anduu  •  8 iulie 2009, 13:49

Cine este Lakatos, de fapt? Pe unde a stat pana acum? Ca incepe sa imi placa din ce in ce mai mult de el!

Comentează