Cei uitaţi de Băsescu

Presedintele invitat azi la dialog pe presa.nu. Inregistrarea curge pe basescu.ro. Andrei Gheorghe e foarte bun. „O, Zeus!”, exclama el, cind Basescu scapa, nefericit: „Eu ingadui libertatea presei si o sa o ingadui si in urmatorul mandat”.

sâmbătă, 21 noiembrie 2009, 8:07

Presedintele invitat azi la dialog pe presa.nu. Inregistrarea curge pe basescu.ro. Andrei Gheorghe e foarte bun. „O, Zeus!”, exclama el, cind Basescu scapa, nefericit: „Eu ingadui libertatea presei si o sa o ingadui si in urmatorul mandat”.

Presedintele nu prinde toate nuantele moderatorului, dar e, oricum, mult mai relaxat. Stafful i-a gindit o campanie de umanizare. Buna idee. Acelasi staff pe care Traian Basescu il cearta, prin ricoseu, cind ii imputa „foarte proasta organizare a dezbaterii televizate de vineri seara”. Discutia ajunge la moguli. „Sarbu de la ProTV e mogulul bun?”, intreaba Gheorghe. „Sarbu e un proociidental”, raspunde invitatul. Adevarat!Sarbu a fost echidistant si s-a tinut departe de politica”, adauga presedintele. Fals!

E 12 decembrie 2004. Bucurestiul si celelalte orase mari au iesit in strada. In ultimul efort al manipularii favorabile lui Adrian Nastase, institutele de sondaje indica un rezultat egal al alegerilor: 50% – 50%. Lumea cloloteste. Nu s-a mai intimplat asta din 1996, cind oamenii s-au strins sub balconul Primariei, ca sa asculte, infiorati, discursul lui Emil Constantinescu. Cistigase! Asta simte multimea si acum, in pofida cifrelor afisate de toate televiziunile. „Basescu presedinte!”, striga Piata Universitatii, colorata in portocaliu. 

Televiziunile transmit live. Celelalte orase simt momentul si ies si ele. Se umplu pietele din Cluj, Timisoara, Iasi, Arad, Sibiu… Pina si Antena 1, televiziunea „mogululului brutal Voiculescu”, cum spune azi Basescu, tine camerele pe forfota umana care insoteste, pina tirziu, numaratoarea voturilor. Un singur post nu transmite: ProTV. Sunati de sus, cei din Pro aleg sa difuzeze Miss Univers . Angajatii lasa capul in jos. Poarta camasi, esarfe sau cravate portocalii, o rebeliune cromatica impotriva politicii explicite favorabile PSD si lui Adrian Nastase. ProTV face in acea seara un nanorating, 2 puncte de audienta, logic fata de optiunea de a evada din realitate si umilitor pentru prestigiul televiziunii care contribuise decisiv la democratizarea Romaniei. Dupa citeva zile, continua ocultarea victoriei lui Basescu. ProTV e singura televiziune care nu difuzeaza live primul discurs din Parlament al presedintelui ales.

Noaptea de 12 decembrie nu a fost decit apogeul ingenunchierii sistematice a postului. Ani de zile, statia fusese la dispozitia discreta sau fatisa a lui Nastase, parte a procesului aproape unanim de subordonare a presei prin cumparare cu publicitate de stat sau favoruri fiscale. In 2004, Teo ramasese masca atunci cind imagini din emisiunea sa de Craciun  de cu un an inainte cu familia Nastase ajunsesera in SPOTUL ELECTORAL AL CANDIDATULUI PSD+PC! Nastase batind la tobe in studioul ProTV, moment inserat in spotul politic, niciodata nu se mai intimplase asa ceva. Sau Sarbu participind din culise la lansarea candidaturii lui Mircea Geoana in cursa pentru Primaria Capitalei, tocmai impotriva lui Traian Basescu. Fara precedent. „Sarbu nu a facut propaganda”, zice Basescu acum.

A uitat presedintele? A uitat, alt exemplu ocultat tot de el, ca Ion Cristoiu, pe care l-a laudat vineri seara, intr-o alta emisiune buna la B1TV, „ati fost echilibrat in campania din 2004”, a uitat asadar ca Ion Cristoiu scria in noiembrie 2004 editoriale in ziarul vrincean al baronului PSD, Marian Oprisan. Editoriale in care explica de ce Nastase trebuie reales!

Povestea nu e despre Sarbu sau Cristoiu, doi oameni ale caror merite sint imprescriptibile in istoria presei. Povestea este despre cravatele si camasile portocalii ramase acum in dulap, despre oamenii care le-au imbracat in 2004, despre ziaristii  de la Evenimentul Zilei, Academia Catavencu si Gazeta Sporturilor, azi pare neverosimil, dar acesta e adevarul!, ramasi singuri atunci. Povestea e despre Costi Rogozanu, Mircea Dinescu, Doru Buscu, Stelian Tanase, Alina Mungiu, Andei Plesu, Mircea Toma, Cosmin Alexandru, Cristian Parvulescu, Alex Leo Serban – „Don’t cry for me, Argentina!”,  Adriana Saftoiu si multi altii. Sute de mii sau poate milioane de tineri, de intelectuali, de oameni care muncesc, nu dau vina pe stat pentru propriile  greutati si care n-au cerut si nu accepta ca libertatea sa le fie ingaduita de cineva!

Acesti oameni isi amintesc minute, cifre, documente si momente pe care Traian Basescu pare ca le-a uitat. Isi amintesc cum si-au riscat, la propriu, prestigiul, sanatatea, locurile de munca si siguranta, isi amintesc dupa-amiaza incordata de 12 decembrie 2004, vibrind de mailuri si sms-uri, de taximetristii cu ochii bulbucati, „nu se poate, dom’le hai la vot ca ne fura Nastase!”, pentru ca fara acea mobilizare digitala si emotionala a tineretului urban Traian Basescu nu ar fi ajuns niciodata presedintele Romaniei.

Si isi mai amintesc cum unii dintre cei pe care Basescu ii lauda acum isi frecau miinile asteptind sa iasa Nastase, implinire a mitului indesctructibil ca Romania va ramine o tara intirziata. 

Avem dovezi ca asa a fost. Le avem pe hirtie, pe net, in memorie si in orbitele ochilor. Si chiar daca aceste probe vor disparea, vor ramine esarfele si cravatele portocalii, povestindu-ne azi, cu citeva ore inaintea deschiderii urnelor, ca desi nu sintem adversarii lui Traian Basescu, ci doar oameni care avem alta parere decit el,  ne permitem delictul incurcat ca insasi indecizia votului de a zimbi cind el isi afiseaza lapsusul amar al celui care ne-a uitat.

Comentarii (137)Adaugă comentariu

Rebel”U”  •  21 noiembrie 2009, 20:17

simlu… SUPERB! oricum base va fi uitat curand…raul facut de el si partiduletzul lui din pacate ramane…Antonescu e noul presedinte.Numai „U”!

Mihnea Popescu  •  21 noiembrie 2009, 20:24

Indiferent că i-a uitat sau nu, un lucru e clar, Cătălin. Băsescu are şanse mici să mai fie preşedintele nostru pentru următorii 5 ani, dar votul de mîine al românilor va fi cel decisiv. Dăcă Mircea Geoană va intra în turul 2 alături de Băsescu, vom trăi periculos pînă la numărarea ultimului vot. În cazul în care Antonescu va intra în a doua perioadă de vot, deja ştim noul preşedinte. Băsescu nu mai surprinde pe nimeni şi din punctul meu de vedere, românii şi România au nevoie de o schimbare.

MIKI II  •  21 noiembrie 2009, 20:25

BUNA ZIUA DLE. TOLONTAN!
NU VA INGRIJOREAZA FAPTUL CA NU SUNT COMENTARII LA ARTICOLUL DVS.?
MI-AM PERMIS SA VA SUGEREZ CU CEVA TIMP MAI IN URMA CA AR FI BINE SA RAMANETI NUMAI COMENTATOR SPORTIV PTR. CA IN SPORT AVETI COMPETENTA SI CREDIBILITATE.
CA ANALIST (COMENTATOR) POLITIC NU PREA MERGE. OAMENII SUNT SATUI DE POLITICA SI SFORARIILE POLITICIENILOR. CAND DESCHID O PAGINA DE SPORT VOR COMENTARII SPORTIVE. CHIAR SI SPORTUL OFERA MULT PREA MULTE TEME DE DISCUTIE SI POLEMICI, DAR ORI CUM SUNT MAI APRECIATE DECAT CELE POLITICE.
VA DORESC SA REUSITI SA VA RUPETI DE DORINTA DE A MULTUMII PE PATRON SI DE A REVENII LA SPORT.

Turnofftheglory  •  21 noiembrie 2009, 20:36

Misto rememmber-ul. Imagineaza-ti ca si eu am uitat asta. Ce imi amintesc este o Teo care facea saptamanal o emisiune cu familia minunata a lui Nastase si un baraj total la Basescu. Uimitor ca tiranul astazi „la putere” fiind are tratamentul de acum 5 ani. Pe de alta parte mai exista si exceptii ca B1, OTV si sa nu uitam de basescu-live.ro

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2009, 20:38

MIKI II: in 2004, am scris tot aici ca il votez pe basescu. Iar gsp a criticat politica din sport a lui NAstase si aservirea nationalei de catre Iordanescu in slujba PSD+PC.
PC, adica Dan Voiculescu. Dan Voiculescu, proprietarul gsp. Ceea ce spuneti dumnavoastra nu are nici un temei faptic. Am fost impotriva politicii propriului patron, asa ca nu despre „multumirea patronului” e vorba. Nici acum nu simpatizez PSD+PC.
Am scris doar ceea ce cred despre momentul acesta pe blogul meu, unde nu scriu doar despre sport, ci si despre carti, filme, media si politica.
Multumesc pt mesaj

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2009, 20:42

Turnofftheglory : teo nu facea emisiunea saptaminal cu nastase, dar uite ca oamenii ca tine nu uita. A facut, intr-adevar, o emisiune cu dedicatie pt nastase, in care acesta cinta la tobe si acele secvente au ajuns in clipul electoral 🙂

Leo  •  21 noiembrie 2009, 20:43

Tolo,
nu a uitat pe nimeni, stii bine asta. Nu l-a uitat pe TRU, nu l-a uitat pe Tapalaga, pe Sebastian, pe Gelu Trandafir, Pe Sabina Fati, pe tine si pe ceilalti amintiti mai sus, nu a uitat pe nimeni.
Avea vreun rost sa aminteasca ce a fost in 2004? Sii bine ca nu. Stii bine de ce vrea sa arate ca mai exista si presa buna.
Pentru tine, din interior, e vizibil ca are o problema cu presa. Poate chiar are. Dar sunt convins ca nu v-a uitat. Dar voi, toti jurnalistii in care multi dintre noi avem mare incredere, ati disparut. Nu mai existati ca in 2004, multi dintre cei aminititi nu mai publica sau sunt doar pe net, cum e Rogozanu, cum e Tapalaga. Sunteti inclusi, din pacate, in marea masa a celor care lingusesc sau isi „baga p… pana la epiglota”. Pentru ca astia sunt cei vizibili. Iar asta e cel mai rau lucru care s-a intamplat in ultimii 5 ani, faptul ca presa a ajuns asa cum e azi.
Nu nega, o stii foarte bine.
Nimeni nu a uitat nimic. Dar acum degeaba va amintim numele. Iar Basescu o sa va spuna intr-o buna zi ca nu a uitat pe nimeni, nici pe cei pro, nici pe cei contra. Dar nu e azi ziua in care trebuie sa spuna asta.

anama  •  21 noiembrie 2009, 20:51

Draga Tolo (e tarziu, is muci de oboseala si nu m-am putut abtine, mi s-a parut o poanta buna..mai ales ca era de la spontane:)),

mi-am amintit cea mai relevanta, tare faza personala la acest capitol. Era perioada 2000-2004. Pe la inceput de ani 2000 (parca), pan’ sa se intample ce scrii tu aici, ziarele vuiau pe prima pagina de datoriile lu’ sarbu. campania a fost atat de temeinica si de eficienta incat m-am prins, brusc, ca nu mai prididesc sa parez suturi in bot de la taximetristii carora le spuneam adresa cand ma duceam la serviciu. „Unde mergeti?” „Pe pache, la protv, va rog” „Aaaaa, ai dracu sa fiti voi cu Sarbu vostru, nu va mai platiti datoriile alea? Nu va e rusine. Huoooo! stiti, duduie, ce salariu am eu??” Mi-am luat la smetii de-astea pana cand mi-am zis ca ori is cretina, ori sunt masochista: ce naiba spun io ca merg „pe pache, la pro tv?” O prvalie m-a scapat incredibil de simplu de oprobiul si de smetiile si de sudalmile si de mustruluielile (le insir pe toate aparent bezmetic fiindca experienta aia s-a trezit brusc de parca ar fi fost adineaurea). M-a salvat Pravalia Picasso (laudati fie-i numele si patronu), un loc de unde iei bumbacuri si laneturi si alte metraje mai cu vino-ncoa. „Buna ziua, pe pache, la Picasso…e un magazin pana in Pro TV..asa, cum vii dinspre Iancului, dar va arat din vreme….” „desigur, domnita…”. Dup-aia conversatia normala: „sunteti, asa, o aparitie…nu va suparati ca indraznesc sa va spun” Prin 2002, parca, pustile si ziarele au tacut, pacea a venit fal-fal in Pache.. Atitudinile s-au schimbat si, iaca, am putut sa zic iar taximetristului unde vreau sa ma duca… „Aaaa? La pro tv?? O cunoasteti personal pe doamna Esca?” (ma rog, asta era o varianta)

Acum, ca am inteles ca pe lume exista moguli buni, moguli rai, moguli occidentali si moguli amogulici (cu totii moguli de campanie, clar), pot sa ma duc linistita acasa. Si as vrea sa imi treaca naduful pana maine cand precis ma duc la vot.. dar mi-am propus sa n-o fac cu naduf, ci doar asa, cu un aer complet ridicol cand stampilez si-i zic: na, pot sa pun asta si-altundeva! Mare branza, stiu! Dar oamenii au bucurii marunte. Marunte rrrrau de tot!

tavym20  •  21 noiembrie 2009, 20:51

ce rau a facurt basescu ,ca am dat putin timpul inapoi si la-am vz cum iliesu facea pace cu toti ,ia si tu ia si tu ia si tu.cam asa am trait 15 ani dar eu nu vreu ca alti sa se inbogateasca si ati sa traiasca in saracie toti sa fimi cat de cat egali in trai ,asta imi doresc si basescu poate o face poate nu o face dar macar sunt sigur de ceva nu ma va fura niciodata

nutolo  •  21 noiembrie 2009, 20:59

nici nu mai stiu,gsp e un ziar de sport?d-le tolontan cand mai scrieti si un articol serios,despre sport,bineinteles?

Tiberiu  •  21 noiembrie 2009, 21:04

Multumesc, Catalin, pt acest articol si pt delictul de a refuza sa fii „doar” un comentator sportiv. Privesc la ultimii 20 de ani si vad ca din decembrie ’89 romanii au fost tradati de trei ori: mai intai de Iliescu, apoi de Constantinescu si, in final, de Basescu. Dupa ce am pierdut atat de multe, cel mai greu ne-a fost sa ne pierdem speranta. Ne-am agatat de ea cu disperarea pelerinului ratacit in desert atunci cand primeste butelca cu apa. Ne-am inselat de fiecare data. De acum, vom trai fara speranta. Asteptandu-ne la mult mai putin, ne va fi, poate, mai bine. Desi, daca ma gandesc, vad in acest paradox aceeasi veche speranta refuzand sa creada ca proiectul nostru, ca natie, s-a sfarsit dupa ce a stat iarasi sa inceapa. Catalin, aceasta nota amara este a unui imigrant! Cel ce sta la distanta are putine sanse sa fie ascultat dar nici tacerea nu este, pentru el, o solutie!

veninusrl  •  21 noiembrie 2009, 21:05

ceeee? cosmin alexandru? ce cauta pe lista cu cei uitati de baselu? el era cu URR-ul in 2004.
in rest, da! pare ca base uita totusi cam repede, nu doar oameni ci si promisiuni, cu toate astea tinand cont de contraoferta, tot el ia votul meu!

milici  •  21 noiembrie 2009, 21:05

E trist ca se spun povesti despre cei care l-au votat pe CARMACI in 2004 neglijandu-se ADEVARUL-toti ar trebui sa-si CEARA SCUZE ROMANILOR ca am avut parte de un astfel de personaj deplorabil si acum inteleg de ce DEMOCRATIA e CONTESTABILA.
Si mai trist e ca unii vechi partizani ai marinarului nu au realizat nici acum cu cine au de-a face si fac poteca pe la TV-uri sa-i acopere gafele,erorile populismul si foamea de voturi FARA NUMAR cu fel de fel de sxplicatii savanto-puerile.
Nu am fost nicidata la vot-presedinte dar pe 6 Decembrie merg precis.
Dac tot afacut GSP analiza regimului Nastase, desi avea alte treburi, de ce n-a facut-o EXPLICIT si pe cel basescian, fie si numai in SPORT.

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2009, 21:09

leo: ok, nu acum, dar cind a facut o in 5 ani? Cind avorbit despre cultura succesului corect in tara asta, nu doar despre moguli? Nu vreau un presedinte care sa se refere pozitiv la mine, imi e suficient sa i platesc salariul din impozite si acesta e raportul real cetatean – presedine, dar simt nevoie unui sef de stat care sa vorbeasca despre succesul intreprinzatorilor cinstiti, despre succesul lui Mungiu, despre numele medicilor si profesorilor buni! Cu ei se face reforma statului, nu cu Ridzi, Udrea si Netoiu! Nu vreau un presedinte care sa faca dintr-un disurs resentimentar principalul motor de colectat voturi. Cistiga si ce? Cu cine schimba sistemul?!!! Hai ca sintem amindoi patimasi 🙂

radragos  •  21 noiembrie 2009, 21:12

Catalin, V-ati intrebat daca nu cumva ati avut voi asteptari mult prea mari de la presedintele Basescu. Presedintele Basescu nu avea cum sa fie la fel ca omul Basescu.
Da, a gresit. A gresit cu Ridzi, a gresit cu Eba, a gresit cu Udrea. A gresit cu demisia in 5 minute. A mai gresit de alte ori.
Poate noi toti ne-am iluzionat si am dorit un om asa cum nici noi un suntem: perfect ,imaculat.
Dar de aici pana la a merge acum la vot si a alege pe altcineva doar pentru ca Basescu n-a fost imaculat… e o mare greseala.
Lucrurile trebuie judecate mai calm si mai pragmatic.
Este singurul care are o viziune, o strategie si care e pregatit pe domeniile importante de dezvoltare ale tarii. Sunt convins ca ai citit din rapoartele Comisiilor Prezindentiale si ti-ai putut face o idee despre.
Nu e vina lui ca e doar el. Nu e vina lui ca ceilalti nu au calitatea de a ocupa nici functia de presedinte al Asociatiei de Locatari.
Practic, atata Antonescu cat si Geoana sunt facuti mari in sondaje de acesta insistenta pe greselile lui Base si nu pe calitatile lor de leaderi, pe viziunea si strategia lor pentru Romania.
Este o situatie absolut ciudata ca acesti doi oameni sa fie luati in serios pentru postul de Presedinte, in conditile in care sunt mai gaunosi si mai gosi de substanta deact un bostan de-ala decorativ.
Da, a gresit Base. Da, nu mai e cel din 2004. Dar e singurul care ne poate duce inainte. Nu e o lozinca, este o realitate pe care nici macar nu pot spune ca o plac. Cand, alaturi de Basescu, vor veni niste opozanti de aceeasi clasa, pregatire, viziune atunci vom putea spune ca incepe insanatosirea clasei politice romanesti. E nevoie de oameni care sa fie in stare sa discute in contradictoriu despre UE, NATO, agricultura, economie, etc. Fiecare cu argumentele lui. Civilizat si tehnic.
Atata timp cat unul ridica subiecte serioase iar raspunsurile clasei politice sunt „da’ Udrea?’ , „da’ Ridzi?”, „da’ cat mai puteti bea?” etc., vom avea acesti politicieni retarzi care se tampesc repetand „Jos Basescu”.
Voi vota cu mare placere, in 2014 un politician care sa fie la fel de pregatit ca si Base chiar daca va fi din tabara adversa.
Pana atunci… nu-l mai demonizati, ganditi-va daca nu i-ati cerut prea mult si…mergeti la vot.
Esti unul din oamenii de mare bun simt si inteligenta din presa (din pacate prea putini sunt ca si tina).
De aceea, sunt sigur ca nu ai cum sa votezi cu Geoana (marioneta absoluta, tocilarul fricos gata sa vanda pe oricine oricand). Nu ai cum sa votezi nici cu Antonescu (esti om serios si ai ochiul format: recunosti un impostor si un gargaragiu de la distanta – doar scri despre fotbal 🙂
Antonescu e un golanash bun de lumea fotbalului: talent are, munca zero, concentrare pe teren la jocul in sine – zero, concentrare la „jocul” de dupa joc (presa, interviuri, aparitii mondene) – 100%

O seara buna si sa ne dea Domnul ratiunea de a ne alege corect viitorul.

Cei uitati de Basescu (de Catalin Tolontan)  •  21 noiembrie 2009, 21:17

[…]Presedintele invitat azi la dialog pe presa.nu. Inregistrarea curge pe basescu.ro. Andrei Gheorghe e foarte bun[…]

Gandire libera  •  21 noiembrie 2009, 21:17

Ce vrea articolul asta,sa-i influenteze pe cei cativa votanti care-l citesc?
Ei bine,a reusit!Eram foarte nehotarat,dar acum m-am convins ca Basescu e cel care va primi votul meu!Multumesc pt ajutor ,domnule Tolontan!

radragos  •  21 noiembrie 2009, 21:19

Sa nu uitam si ca a redat presei absoluta libertate. Asta dupa perioada 2000-2004 in care o sugruma Nastase de o invinetea.
Da, s-a exprimat dispretuitor la adresa unor jurnalisti. Unora, pe buna dreptate, altora nu.
Dra trebuie sa recunosti si tu ca mizeria e imensa in presa (cred ca e una din cele mai corupte meserii din RO). Dac ao stiu eu, o sti tu sigur o stie si Presedintele. Si atunci e greu sa iti mentii calmul de fiecare data stiind cu cine ai de-a face.
Eu cred ca in urmatorii ani, presa isi va curata din interior acesti paraziti (SRS si BC sunt doar varfurile) iar Base isi va imbunatati mult relatia cu presa dupa primele actiuni de curatire pe care le veti proni voi, ziaristii cinstiti.
Putea sa va tina ca Nastase in zabala contractelor de stat si…controalelor de stat? Cu siguranta da? Era bine? Pentru el da. Avea deja acum 45%.
N-a facut-o si nici nu o va face. Pentru ca nu e genul. Si pentru ca si el crede ca si mine ca va puteti regla din interior.
(Sa nu crezi ca oi fi vreunul dintre consilierii Presedintelui). Sunt din CLuj si iti scriu dintr-o casa din Feleac 🙂

mp  •  21 noiembrie 2009, 21:20

Leo, am senzatia ca nu ai inteles deloc articolul. Voi chiar nu puteti crede ca cineva se gindeste la valori si principii, cumva la un nivel mai abstract, nu de indivizi si de cistig personal. Sinteti atit de ingropati in clientelism si loialitate vazuta doar ca slugarnicie ca nici nu va trece prin cap ca de fapt, cred eu, era vorba de faptul ca Basescu a uitat ca a fost ales de cei care au sperat sa traiasca intr-o tara occidentalizata, o tara unde initiativa si succesul individual au o sansa si sint respectate. As adauga nu o tara a ofticosilor si slugarnicilor, singurele modele clar si sistematic promovate de PDL.

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2009, 21:20

Gandire libera: felicitari! Vezi k se vede IP-ul 🙂

Leo  •  21 noiembrie 2009, 21:22

Tolo,
dar a vorbit vreunul despre ceea ce scrii tu? 🙂 Cand vreun politician o sa vorbeasca despre lucrurile astea si despre multe altele pe care le dorim auzite, Udrea, Ridzi, Vanghelie si toata gasca de politiceni o sa se distreze pe cinste. E foarte greu pentru un politician sa vorbeasca doar despre „succesuri”. Din pacate voturile multe se castiga cu alte mesaje.
Important e ca mergem la vot si oricine ar iesi presedinte sper ca presa sa aiba sansa sa arate din nou ca merita increderea noastra. Justitie nu prea avem, daca si presa se duce naibii atunci de ce mai stam in tara asta? Faptul ca suntem patimasi nu e o scuza. 😉

Gandire libera  •  21 noiembrie 2009, 21:26

Catalin -N-am priceput faza cu IP-ul.
Daca tot se vede,inseamna ca poti descoperi ca este din Portugalia,deci nu sunt altcineva decat un simplu votant.Maine voi fi la vot,nu am de gand ca ignoranta mea sa aduca voturi unor monstri ca Vadim sau Becali(pleaca din Ghencea!)

gen.danescu  •  21 noiembrie 2009, 21:28

si crezi ca daca insiri personajele acelea,ai dovedit ca Basescu nu stie sa tina aproape oamenii care l-au ajutat?….dar linsajul din ultimul timp ,la care au participat mult mai multi decat ai enumerat tu?….oricum,cred ca daca articolul era semnat de altcineva,ti-ar fi fost greata sa-l critici…..plesu,patapievici,dinescu..nu-i ajung nici la glezna lui PAUL GOMA…asta fiindca ,atunci cand se da un ex. moral,toti,inclusiv tu, ni-i scot in fata….nu ma deranjeaza ca nu scrii de sport,dar parca tu nu scriai la comanda..nu votez basescu

Sarbu  •  21 noiembrie 2009, 21:30

Multi dintre cei care purtau cravatele si esarfele portocalii acum 5 ani s-au lamurit in ceea ce-l priveste pe Basescu si nu-l mai voteaza acum, pentru ca nu mai au de ce. Locul lui Nastase din decembrie 2004 e detinut astazi chiar de Basescu.
Vai de capul tau, fanaticule! Tu esti pentru Base ce era Chauvin pentru Napoleon. Cum poate un om inteligent ca tine sa fie atat de naiv si de sentimental, incat sa-l mai sustii inca pe grobianul asta? Adevarul este ca, inconjurat in redactie numai de subordonati servili, care se tem sa te contrazica, inca mai crezi ca Basescu mai impresioneaza pe cineva.
Si sa mai stii ceva: in decembrie 2004 nu se stie cine a castigat de fapt alegerile. Important a fost ca Basescu s-a proclamat invingator, iar Nastase, infrant, convins si de apropiati sa nu provoace haos in tara. In duminica aceea, daca iti amintesti, toate exit-poll-urile au dat egalitate perfecta, pentru a ca rezultatul sa nu fie calculat ci proclamat si acceptat. Nu putem spera decat ca Basescu sa suporte aceleasi umilinte pe care le-a indurat cel care in 2004 se voia stapan absolut al Romaniei.

anama  •  21 noiembrie 2009, 21:32

PS Si, serios acuma, mai tine minte careva unde a venit Basescu sa ia o gura din pocalul tv al victoriei dupa scalda in euforia din Piata Universitatii? (aia de se dadea LIVE la televiziunile unde fusese banat ani de zile..aia de se dadea live in vreme ce la Pro Tv era, desigur, Miss Univers, proba de tanga cu marcasite) La Realitatea, la mogulu diavolesc, singura tv unde isi putuse face si campanie electorala coto la cot cu toata lumea (stiti..chestii de-ale gen talk-uri electorale, spoturi ca ala cu dinescu..)
Acuma, daca as lucra la realitatea (hahahahaha), m-as gandi de doua ori inainte sa zic unui taximetrist pana unde e cursa…

virgil  •  21 noiembrie 2009, 21:37

Draga Tolo,
(foarte buna introducerea, imi permit sa o plagiez 😛 )

Nu cred ca a uitat Base nimic… prefer sa cred ca nu are memorie atat de scurta. Doar ca toti acei oameni despre care vorbesti tu, au fost puternic „targetati” de campania anti-Basescu din ultimii ani. Daca nu cumva au ajuns sa-l urasca pe motiv ca „e dictator” (nici nu ma obosesc sa scriu cat de absurda e acuzatia; ai zis si tu, pt. un dictator, s-a descurcat extrem de prost la capitolul 1 – ala cu „aservirea presei”), atunci, in cel mai bun caz, majoritatea stau acasa scarbiti.
Daca vrea sa mai aiba vreo sansa de castig, Basescu trebuie sa isi atraga de partea sa „un alt fel de electorat”. Cred ca asta explica multe din actiunile sale de acest gen.

leo  •  21 noiembrie 2009, 21:38

MP, nu inteleg de ce atata agresivitate si acuze.
Am inteles foarte bine articolul, sper ca ai inteles si tu ceea ce am scris eu.
Nu e vorba despre Basescu, e despre presa de azi. Nu e vorba despre ce spune Basescu sau alt politician despre presa. E vorba despre ce se intampla in presa de azi.
Am scris exact despre acei jurnalisti care ar fi trebui sa fie reprezentativi si care incet, incet nu mai pot fi deosebiti de ceilalti.
Putin imi pasa de ce se intampla in urmatoarele doua saptamani, as vrea insa cand deschid un ziar sa cred ce se spune, nu sa ma intreb cine si ce interese are.
Si, repet, e bine ca votam!

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2009, 21:38

anama: i-ai spune sa te duca la „Romania Pitoreasca”, la Casa Scinteii 🙂

zaitev  •  21 noiembrie 2009, 21:39

Totusi afiramtia ca s-a tinut departe de politica nu pare falsa.In loc sa transmita un eveniment politic a transmis un eveniment de divertisment ….
Astept lamuriri ce anume ar insemna „tinut departe de politica” in viziunea autorului articolului.Vorbesc numai de cazul prezentat nu ce alte situatii …

etcxyz  •  21 noiembrie 2009, 21:39

Tolo esti un pacalit ca si restul (unii mai putin ganditori) care se uita la Realitate&Antene&ProTv-uri. De vina pentru situatia care o traim nu e Basescu ci cei care nu si-au miscat fundul sa-i ofere presedintelui ales un parlament curat si o majoritate cu care sa poata guverna. Nu-mi amintesc sa fii scris despre tradarea PNL-ului cand a intors armele impotriva justitiei si s-a aliat cu PSD-ul. Nu-mi amintesc sa fii scris vreun articol despre complotul „alesilor” care au vrut sa schimbe un presedinte votat de majoritatea romanilor doar pentru ca latra prea mult noaptea si ei nu putea fura linistiti. Nu zic ca ma incanta Basescu dar ma intreb ca si cetateanul turmentat „Eu cu cine votez?”. Cu Geoana, copilul spiritual a lui Iliescu (cel vinovat moral de moartea a mii de romani la revolutie si mineriade) si provenit dintr-un partid continuator al „bunelor” traditii comuniste? Cu Antonescu? …PNL-ul ne-a mai tras o clapa nu de multa vreme iar Crin nu se distinge cu nimic de marea masa a penelistilor anonimi, in 20 de ani de politica nu s-a remarcat prin nimic. Becali, Vadim &CO … „diversiune”, sunt acolo doar ca sa mai scada procentele celorlalti candidati. Nu credeam ca o sa spun asta dar m-ai dezamagit, Tolo. E prima data … Nu zic ca n-ai dreptate dar m-am saturat sa aud toata media intr-un cor repetand tot ce dicteaza Felix&Vantu. Sunt dezgustat.

Leo  •  21 noiembrie 2009, 21:41

Anama,
pentru corectitudine: primul drum Basescu l-a facut in redactia EVZ.
DIn pacate acum o sa-l faca la „Momente si schite” la B1 TV.

m1ha1  •  21 noiembrie 2009, 21:43

cu toate astea e singurul care merita votul meu.
in acesti ani a aratat ca se tine de promisiunile facute
ce n-a depins de el, Tariceanu, a facut ce-a facut.

voi merge la vot pentru Basescu !
marionetele Crin si Prostanacu vor pune Romania la picioarele lui Voiculescu, Patriciu si Vantu. Atunci veti plange de rusine ca v-ati dat viata in mainile lor.

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2009, 21:44

zaitev: dar cd facea campanie pt nastase se tinea departe de politica?

marius  •  21 noiembrie 2009, 21:45

domnule Tolontan credeti ca cei, inca putini, mobilizati pe net la vot in 2004 au contat? nu, tot cei multi, de la tara sau oras, tot aceia au facut ca Base sa iasa. INsa acum chiar conteaza. Si, ca in 2000, nu avem alta varianta decit tot pe el sa il votam. Crin nu are sanse, iar Geoana nu trebuie sa ajunga presedinte. Sa va mai spun de ce?

mihai  •  21 noiembrie 2009, 21:46

nu ma simt deloc uitat de basescu

ma vad nevoit sa revin in parte pt ca nu publicati ce am scris,in parte sa explic de sunt loial unui om care macar in parte a facut ceva pentru mine desigur nu singur ci cu diferite parghii,si nu ma intereseaza care au fost alea:
1.nu ma simt deloc uitat de basescu
2.a introdus impozitul de 16%-pentru mine decisiv in a imi creste veniturile
3.a condamnat comunismul
4.a dat liber la dosarele securitatii
5.s-a introdus votul uninominal,desi nu in forma pe care acesta o dorea,dar aici s-au vazut interesele psd si pnl in a pastra politicieni care desi nu au castigat au intrat in parlament.NU aveam niciun crin sau tariceanu daca votul uninominal era adoptat in forma ceruta de presedintele tarii
si probabil ca deja te plictisesc si te enervez dar nu am auzit sa comentati vreo data favorabil aceste lucruri

in rest numai bine si sa va aduca psd-ul inapoi impozitul de 40% ca sat meritati

JC  •  21 noiembrie 2009, 21:54

Intr-o oarecare masura aveti dreptate. Dar, am o intrebare pentru dumneavoastra? Credeti ca a fost lasat sa faca ceva?
Din punctul meu de vedere totul a inceput de la biletele lui Tariceanu, care incerca sa intervina pentru amicul Patriciu, iar pentru ca nu a fost lasat s-a aliat cu PSD-ul. As putea sa-l acuz pe Basescu pentru ca nu a fost de acord cu asta? Nu prea cred. Da, nu si-a indeplinit nici macar jumatate din promisiunile din campanie, dar macar a incercat.

Tot ce imi doresc este o tara scapata definitiv de oameni ca Iliescu, Nastase, Vanghelie, Hrebe, si multi altii, precum si de „jurnalisti” butonati, care au uitat ca menirea lor este sa spuna adevarul. Poate ca sunt o visatoare dar in acest moment consider ca Basescu este cel mai potrivit.

Va respect pentru impartialitate, desi lucrati la un trust a carui politica o consider josnica si manipulatoare, se pare ca sunteti printre putinii oameni de acolo care mai spun ceea ce gandesc 🙂

J

Liviu  •  21 noiembrie 2009, 22:07

GENIAL!

zaitev  •  21 noiembrie 2009, 22:07

Cătălin Tolontan Says:
November 21st, 2009 at 9:44 pm
zaitev: dar cd facea campanie pt nastase se tinea departe de politica?

Am vorbit doar de situatie prezentata de tine in articol deoarece nu mai tin minte exact ce televiziune sustinea pe cine in campania din 2004….

Exemplul folosit de tine nu este foarte bine ales pentru ca nu e un contrargument al afirmatiei lui Basescu ….

Eunescu  •  21 noiembrie 2009, 22:10

Cu ocazia confruntarii dintre primii trei clasati in cursa pentru Cotroceni, am vazut 2 momente diametral opuse, avandul ca protagonist pe Mircea Geoana; primul, de o decenta extraordinara, cand presedintele PSD a inmanat cate un buchet de flori celor trei doamne, sotii de candidati, sarutandu-si delicat aleasa pe buze, si un altul la iesire, de o mitocanie groteasca. In timp ce Presedintele a mers in permanenta langa sotia sa, la un moment dat chiar de mana, in timp ce Crin Antonescu nu si-a dezlipit mana din mana sotiei, d-ul Geoana si-a pierdut efectiv consoarta pe drum, nemaidandu-i nici o atentie, ca si cum decorul putea fi aruncat caci oricum nu-i mai era de folos. Daca sotia lui Obama ar pasi la 4-5 m in spatele sotului ar afla toata planeta. Se pare ca pentru Presedintele Senatului Romaniei este ceva absolut firesc, chiar daca e o grosolonie fara margini.

anama  •  21 noiembrie 2009, 22:11

Leo, stiu ca la EvZ (ala cu Nistorescu in frunte pe-atunci:) a fost fost primul drum, eu vorbeam de prima aparitie tv…faza aia a mai secventa in dramaturgia unei zile de alegeri. Pesemne ca am fost nu tocmai explicita, mersi ca mi-ai atras atentia..anyway, la asta ma refeream.

radragos  •  21 noiembrie 2009, 22:25

Ar mai fi si faza aia cu „Sa traiti bine!” Se inghesuie tot felul de destepti care sa ne explice cat de rau traim acum si cat de tare ne-a mintit Base. Eu ii rog pe toti cei de buna credinta sa stea un pic si sa se intrebe: „traiesc eu mai bine in 2009 decat in 2004?”. Cred ca 90% ar spune (daca gandesc sincer) „da”! Poate tot atatia ar respunde „da” si la intrebarea „traiti mai rau in 2009 decat in 2008?”. Dar la asta cred ca si 90% din cetatenii planetei raspund la fel.
Nu s-a obosit nimeni sa faca acest exercitiu in zia sau la TV. TRebuie sa fim cinstiti in primul rand cu noi insine. Si pe urma sa oferim respect. Si pe urma… sa cerem 🙂

elena  •  21 noiembrie 2009, 22:32

Traian Basescu nu are solutii sa sa rezolve problemele din Romania asa ca singura solutie care ne ramane e sa acordam votul de incredere unui om care cu adevarat are sanse,si acesta este Crin Antonescu!

BP  •  21 noiembrie 2009, 22:36

Pe 12 decembrie 2004 nu a castigat Basescu, ci Romania. Tin minte si astazi ca simpla afisare a simbolurilor Aliantei DA se facea asumandu-ti riscuri enorme in plan profesional. Emulatia din jurul lui Basescu venea ca ultim strigat al unei tari ce traia sub teroarea unui PSD condus de Nastase. Nu Basescu a atras voturile, ci noi disperati cautam in buletinele de vot numele lui Basescu.

Acum anii au trecut si tot mai multi se declara dezamagiti de Basescu, insa nimeni nu se mai intreaba cum ar fi aratat Romania anului 2009 cu Adrian Nastase presedinte timp de 5 ani. Basescu ne-a ascapat de Nastase si chiar daca doar asta a fost meritul lui, in ultimii 5 ani, tot merita respectul meu. Basescu a permis unor papitoi care pe vremea lui Nastase erau arestati in strada sau faceau in pantaloni de frica sa se exprime liber pe sticla sau in ziare. Basescu ne-a redat libertatea si dreptul la propria parere.

Cataline, esti unul dintre putinii care atunci, fatis, ai avut curajul sa spui lucrurilor pe nume. Uita-te astazi in jur si vezi cati neaveniti debiteaza baliverne si nimeni nu le face absolut nimic. Asta-i ceea ce am castigat in ultimii 5 ani. Basescu ne-a readus in lumea civilizata, intr-o iarna grea de 2004 in care Nastase ne-ar fi putut cufunda in bezna istoriei.

toni  •  21 noiembrie 2009, 22:44

voi merge data asta la vot numai ca sa numai iasa comunistii.prefer crin antonescu presedinte si cred ca merita acest lucru

elenick  •  21 noiembrie 2009, 22:46

EXCELENT, d-le Tolontan!

Doar atat: excelent!

fata morgana  •  21 noiembrie 2009, 22:48

Observ ca nu a-ti uitat cenzura de pe vremea lui Nastase si nici nu o negati dar il acuzati pe Basescu de o proasta relatie cu presa nespunand nici o clipa ca aveti azi o libertate pe care acum 5 ani nici nu o mai visati. E rau ca va dat dreptul sa fiti liberi si vreti inapoi? Invocati ca o parte a „colaboratorilor” lui azi ii sunt dusmani, dar a-ti analizat vreodata ce s-a intamplat, sau va-ti repezit sa-i pune-ti o stampila pe chip? Si in acest sens, doar o intrebare, va rog: Vi se parea firesc sa-l mentina inca in functia de sef SIE pe Claudiu Saftoiu dupa gafa imensa facuta in Parlament? Iar daca nu, de ce nu analizati la rece comportamentul absolut personal, si irelevant intr-o analiza globala, al sotilor Saftoiu si de ce dati cu pietre doar in Basescu? Faceti, va rog, dovada unei singure analize impartiale care sa poarte semnatura cuiva din trustul d-lui Voiculescu ( inclusiv a d-tra ) asupra unui segment din activitatea Presedintelui. Nu am vazut si nu vad nici azi. Eu nu spun ca trebuie sa-l adulam pe Basescu, dar vreau sa citesc si eu o analiza pertinenta, cu argumente pro si contra, cu interpretari din toate unghiurile unei analize gazetaresi impartiale. Cand d-tra si colegii d-tra, intamplator angajatii ai aceluiasi patron, injura si scuipa in fiecare zi, in fiecare ceas, fara nici-o secunda de odihna, ani in sir, nu sunt oare indreptatit sa cred ca in spatele acestei tenacitati de a nu avea decat un subiect, se pot ascunde si alte interese decat cele care ar trebui sa-l preocupe pe un jurnalist onest? Cand in tara mea, un om care indrazneste sa spuna ca isi sustine Presedintele este pus la zidul infamiei, in special de subordonatii d-lui Voiculescu, intr-un cor de singura voce, nu e oare firesc sa ma intreb ce anume va mana in lupta? Cum de nimeni nu reuseste sa aiba o alta opimie? Jurnalism sa fie acesta, sau libertatea oferita domniilor voastre de regimul Basescu v-au furat-o altii, ori singuri domniile voastre va-ti aferit-o amanet?
Si ca sa inchei, mi se pare firesc ca fiecare sa voteze dupa propriile convingeri, insa mi se pare terifiant ca presa d-tra, caci e a d-tra nu a tarii asteia, sa nu-mi lase libertatea sa gandesc si sa hotarasc in cunostinta de cauza.
Va salut cu respect.

Ovidiu Miron  •  21 noiembrie 2009, 22:59

Daca Traian Basescu imi va ingadui acest comentariu, imi reafirm inca o data imensa dezamagire pentru tot ce a facut in acesti 5 ani.

In 2004 mi-am trezit colegii de camera de la camin de bucurie ca a castigat Traian Basescu. Sunt din Focsani si am simtit pe propria piele ce inseamna o cizma pe grumazul libertatii de exprimare. Eram student in anul 2.

Astazi, ma rog sa nu mai iasa acest individ care a transformat Romania pedelista in ceea ce a fost Romania pesedista.

Asa se scrie istoria.

Semnat, un filozof si un … , vorba fostului presedinte.

Third World Forever  •  21 noiembrie 2009, 23:03

D-le Tolontan,

Îi reproşaţi lui Basescu inconsecvenţă şi lipsă de recunoştinţă.

Inconsecvenţă, atunci când laudă în prezent personaje care i-au fost duşmănoase şi dăunătoare în trecut.

Cred însă, că a elogia atitudinea favorabilă din prezent a cuiva, uitând de inamiciţii mai vechi este un comportament normal şi constructiv pentru orice persoana dotată cu un minim de competenţă socială, nu doar pentru un politician aflat în campanie electorală şi înconjurat de duşmani.

Să ne închipuim pentru o clipă, atitudinea inversă : pe o cunoştinţă care îţi este amicală în prezent, o veştejeşti pentru trecute duşmănii. Nimeni n-ar numi asta consecvenţă, ci comportament ranchiunos şi inadaptat.

Cu lipsa de recunoştinţă faţă de vechii sprijinitori, ce i-o reproşaţi lui Băsescu, lucrurile sunt mai…dramatice şi mai urâte.

Din câte ştiu, mulţi dintre aceşti susţinători din vremurile grele, de risc şi luptă, au fost răsplătiţi, ridicaţi în slujbe şi demnităţi, etc.

Ajuns într-o poziţie de mare responsabilitate, Băsescu a pus criteriile de performanţă înaintea fidelităţii faţă de paladinii săi, renunţând la unii, care nu-l satisfăceau, sau nesatisfăcând pretenţiile altora, judecate excesive. Atunci vechii tovarăşi de drum s-au simţit trădaţi şi-l urmăresc public pe Băsescu cu ura lor resentimentară.

Eu vad în reproşul de lipsă de recunoştinţă ce-l faceţi lui Băsescu un reflex balcano-fanariot, al celui care consideră că şeful trebuie să-şi protejeze etern credicioşii drept o obligaţie de la sine înţeleasă şi deasupra oricăror alte criterii.

Dacă morala clientelară este cea care ne domină, atunci, într-adevăr, Băsescu n-a fost boier cu ciocoii lui. Credeam că din lista sprijinitorilor evocaţi de Dvs., nu toţi aveau aşteptări de ciocoi, care, odată căftănit Domnul, trebuiesc şi ei urcaţi veşnic în slujbe, îmbelşugaţi cu plocoane şi scărpinaţi de-a pururi în barbe.

dan  •  21 noiembrie 2009, 23:12

sa fim sinceri, am fost fericiti sa vedem cum nastase si-a luat niste smetii serioase. asta e tot si a meritat. pentru noi, nu pentru basescu.

am facut campanie pentru basescu desi imi era antipatic. acum il consider un om politic mai bun decat atunci. drept dovada traim intr-o tara in care defectele lui devin mai greu de suportat si mai usor de criticat.

cred ca articolul dumneavoastra de astazi este modest. cand imi place nu comentez 🙂

mitica  •  21 noiembrie 2009, 23:18

D-le Tolontan, nu cred ca Basescu s-a schimbat si a uitat de oamenii din presa care i-au fost alaturi.Oamenii din presa s-au schimbat!S-au „mogulizat”!Pe vremuri Vadim Tudor facea liste cu „indezirabili” in Romania Mare.In 2009, Nistorescu(cel ce fu la Ev.Z) venit director la Cotidianul, dupa „epurarea” ziarului de ziaristi care nu-si dau seama „cum bate vintu'” publica si el „Listele rusinii”!Vina celor de pe lista?!…ca nu-l injura pe Basescu.Cu majoritatea mass-mediei cautind sa-l identifice ca „rau absolut”, probabil ca, omeneste, a crezut ca cine nu-l injura ii este prieten.

Comentează