Cum împarte Elena Udrea fetele şi băieţii noştri în buni şi răi » Copii politizaţi

UPDATE: Găsiţi aici reacţia ministerului.

vineri, 21 mai 2010, 12:02

UPDATE: Găsiţi aici reacţia ministerului.

UPDATE: Unele dintre procesele de atribuire, definitivate in 2010, au inceput pe timpul mandatului lui Vasile Blaga, precursorul  Elenei Udrea. Si el are partea sa de responsabilitate la aceasta distributie discriminatorie a investitiilor. Despre Vasile Blaga are si Hotnews o ancheta pe cit de interesanta pe atit de nepreluata pina acum 🙂

Investigaţie de Radu Bichiş, Ştefan Horobeţ, Mirela Neag şi Cătălin Tolontan

În 2010 au fost anunţate atribuiri de săli de sport în valoare totală de aproape 44 de milioane de euro » Gazeta a luat la mînă fiecare anunţ şi a sesizat că 53 din 69 de săli sînt în sate, comune şi oraşe cu primari PD-L » Conform listei hotărîte prin ordinul Elenei Udrea, un copil dintr-o localitate cu primar PNL are de 15 ori mai puţine şanse să aibă acces la o sală de sport decît un copil cu primar PD-L!

Ceea ce era de demonstrat

Unele texte sînt scurte pentru că cifrele vorbesc de la sine şi pentru că statistica este neîndurătoare.

Aflată în subordinea Elenei Udrea, Compania Naţională de Investiţii este obligată, conform legii, să finanţeze programe de investiţii respectînd „interesul public sau social”. Aşa a apărut programul de „Construcţii Săli de Sport”, afişat în deschiderea listei de proiecte pe siteul companiei.

Numai de la începutul anului 2010 şi pînă azi, CNI a atribuit lucrări de 43,8 de milioane de euro pentru 69 de săli de sport. Scopul? „Construirea de săli care să garanteze accesul la facilităţile moderne de practicare a sportului”, conform descrierii oficiale a programului.

Guvernul a hotărît ca Elena Udrea să stabilească lista localităţilor unde se construiesc sălile. Felul în care a fost întocmită lista a făcut însă ca accesul să devină profund inegal. Prin ordinul ministrului PD-L, copiii şi tinerii României au fost împărţiţi în funcţie de apartenenţa politică a primarilor lor.

În condiţiile în care, după alegerile din 2008, în aproximativ 1 din 4 oraşe şi comune oamenii au ales un primar PD-L, 3 din 4 săli au fost construite în aceste localităţi! În schimb, deşi mai mult de 1 din 5 localităţi au primar PNL, doar 1 din 25 de săli au fost distribuite în aceste sate, comune şi oraşe.

Cu alte cuvinte, în timp ce un copil cu primar PD-L şi-a triplat şansele de a avea o sală, un băiat sau o fată cu primar PNL i s-au diminuat de 5 ori aceste şanse.

Practic, un copil cu primar PNL are de 15 ori mai puţine şanse, iar unul sub mandat PSD de 9 ori mai puţine decît un coleg de generaţie al cărui primar e PD-L.

Aşa arată efectul ultim şi cinic al politizării investiţiilor sportive din România. Copiii ajung să fie penalizaţi pentru voturile părinţilor lor.

Comentarii (152)Adaugă comentariu

disneyland  •  21 mai 2010, 0:39

„Copiii ajung să fie penalizaţi pentru voturile părinţilor lor.” Noi toti suntem penalizati de voturile alora care au ales sa continuie comunismul in ’90, asa ca nu e nimic rau sub soare.

mda  •  21 mai 2010, 0:45

Sunt cat se poate de portocaliu, l-am votat pe Basescu si l-as vota din nou in primul rand ptr lipsa de alternativa si cred ca calitatea GSP este tot mai slaba dar materialul asta e cu adevarat excelent. Astept cu nerabdare reactia guvernului in care, oricat de ciudat pare, eu (inca)am incredere.

andrei  •  21 mai 2010, 1:13

zdrobitoare evidenta.
chiar daca matematica este putin fortata, dovezile sunt clare: banii contribuabilului roman sunt redirectionati (dupa modelul patentat de psd, dar, se pare, dus la desavarsire de pd) „la cine trebuie”.

TIBI  •  21 mai 2010, 1:31

Ce va mirati asa de tare ca se construiesc sali de sport unde sunt primari pd-l, tot timpul in romania sa procedat asa, in 2000 s-a facut in mare parte unde erau primari psd, in 2007-2008 unde erau pnl si psd,
acuma unde sunt primari pd-l,problema e ca nu avem infrastructura, si se cheltuieste la supra preturi, aici e problema, indiferent de partid, sunt comisioane prea mari, dar degeaba scrieti, oricum ei o duc bine. Daca nu e pd-l, e psd e pnl tot la fel va fi asa ca nu va mirati. Noi sa fim sanatosi ca de restu au grija ei !

ionutz6  •  21 mai 2010, 2:04

cred ca desi intrucatva relevanta, statistica asta nu e asa invinovatitoare, cel putin nu atat de mult. pana la urma s-au facut sali de sport in tara, daca s-or fi facut.
cred ca mai interesant si deloc greu de efectuat, era un calcul cu cate dintre societatile carora le-au fost atribuite aceste contracte au ca proprietar un membru PDL/PNL/PSD care, evident, la randul sau, va cotiza la urmatoarea (daca nu cumva deja a cotizat deja la fosta) campanie electorala, astfel incat banii sa se plimbe pana la urma de la stat spre partidul politic.
asa o statistica mi-ar fi placut sa vad.

george  •  21 mai 2010, 2:05

felicitari pentru dmna Udrea, asa trebuia sa faca,bravo ei !!!!!
voiculescu=gsp=tolontan!!!!
PC=partidul comunist

petre stelistu  •  21 mai 2010, 2:14

Domnule Tolontan,articolul e foarte bun,dar ceva lipseste.De ce nu a-ti spus la inceputul acestui articol,ca aceste metode sunt mostenite de la PSD?In comuna la mine,cand PSD-ul era la putere,primar era un comunist de la PSD.MARZA era la Consiliul Judetean Suceava si baga o gramada de bani in comuna noastra.Sa nu credeti ca s-au facut autobenzi cu acei bani.Doar cu un miliard de lei,au varuit o scoala primara,ce are doar maxim 6 clase.Dupa cum se vede,cu tot respectul pentru ceea ce faceti,cred ca aveti un spate din partea celor din opozitie.Datorita dumneavoastra,mi-am schimdat imaginea fata de partidul PD-L,dar nu pot sa accept minciunile lui Adrian Nastase:”Averea o am de la matusa TAMARA,Dumnezeu s-o ierte”.Mai bine sunt furat,decat sa fiu si furat si prostit.

unu  •  21 mai 2010, 3:06

buna observatia.

pun pariu ca daca faceti cercetari si pe celelalte guvernari veti observa aceleasi discriminari. e vorba de clasa asta politica de nenorociti pe care cum necum o votam de 20 de ani. eu unul incp sa-mi pun problema „exista oare vreun partid cu oameni cinstiti, sau macar care odata venit la putere s alase cumetriile si invartelile personale si sa faca ceea ce trebuie pentru tara?”. am vazut ieri ca a aparut alt scandal c stomatologu lui blaga care si-a facut firma de paza si suge banii statului. e o hemoragie constanta a tarii asteaia de 20 de ani care se scurge in burtile capuselor politice fara sa le faca nimeni nimic.

C-O  •  21 mai 2010, 3:22

ok, si rezultatul anchetelor?

cutzu  •  21 mai 2010, 4:12

Bravo, domnu’ Tolontan!
Ia mai sapa si in alta parte: ai auzit de satul Bumbuia, comuna Gura Foii, Dambovita, la 87 km de Bucuresti? pun pariu ca nu ai auzit nici matale nici 80% din Romanica…
Pe scurt, eu un satuc cu circa 400 de locuitori, jumate la senectute, somaj 80%, saracie lucie si primaru PD-L face stadion cu tribune, exatc pe islazul satului, unde cele circa 60-80 de vaci nu mai sunt binevenite…

bogdan  •  21 mai 2010, 4:14

Dupa cifrele pe care le prezentati rezultatul este imposibil statistic daca am presupune ca alocarea s-a facut aleatorie, adica fara a se tine cont de apartenenta politica.
Astfel pentru ponderea primariilor dupa aparteneta politica de [35.7, 28.5, 22.2, 5.7, 1.4, 6.5] si impartirea salilor [9,53,3,2,0,2], probabilitatea ca o asemenea distributie sa apara este de aproximativ de 10^-18, adica 0 urmat de 18 zerouri.
Asta inseamna ca daca in fiecare secunda am face cate o extragere ne-am mai putea intalni cu aceasta combinatie in 40 de miliarde de ani. Avand in vedere ca universul are doar 13 miliarde de ani, doamna Udrea este cu adevarat pretioasa pentru noi toti sa nimereasca o asa combinatie de la prima incercare.

leo  •  21 mai 2010, 4:30

Ar trebui urmarit cat costa cu adevarat si cat se plateste pentru o sala.Sa nu se mai repete ca la patinoarul de la Brasov

flo  •  21 mai 2010, 6:02

Cati copii sunt in satele si comunele de mai sus ? Cati profesori de sport sunt in aceste localitati ? Hai sa fim seriosi astia chiar sunt bani aruncati in vant. Copii de la tara fac sport pe ulita sau la camp. Probabil ca madam EU, care este crescuta la tara, n-a avut jucarii cand a fost copil. Uitati-va cand treceti prin sate sau comune si veti vedea cum arata ternurile de fotbal, sunt transformate in pasuni pentru vaci. O am si acum in imagine, pe cand era in campanie, cand a vrut sa incalece calul.

DazedAndConfused  •  21 mai 2010, 6:07

Nu sunt cu PDL nici cu PSD, dar totusi nu vad de ce te mira ca banii sunt directionati catre zonele partdului de guvernamant? Asta e valabil oriunde din Africa de Sud pana in Groenlanda si din Anglia pana in Noua Zelanda.

sorin__tm  •  21 mai 2010, 6:13

Draga Catalin Tolontan,nu puteti voi presa sa dati un anunt conform caruia toti cei ce au guvernat sau au participat la guvernare incapand cu 1990 sunt chemati la Casa Poporului ca sa primeasca oarece bani?Continuarea o banuiesti…

luci jugaru  •  21 mai 2010, 6:49

Asta se intampla si inainte, in celelalte guvernari, si dat fiind decalajul intre locale si parlamentare si alternanta la putere exista perioade de timp in care intinderi uriase sufera de pe urma acestui tip de politica.
Iata inca un argument pentru predictia ca nava se scufunda si va fi acoperita de corali..

curios  •  21 mai 2010, 7:21

eu locuiesc intr-o mica comuna la 20 de km de Bucuresti. AVem primar PD din 2000. Sub Nastase n-am primit bani pt.investitii. Sub Tariceanu n-am primit bani de investitii. Nici acum nu primim, daca urmam logica dlui Tolontan si al iRealitatii TV! Noi cand primim?? Astept un raspuns de un zirist vertical!

porojao  •  21 mai 2010, 7:28

dar cat costa pe bune o sala de sport? cred ca 1 – 1,5 milionae, asa simt eu, nu ca m-as pricepe la constructii…

Bogdan  •  21 mai 2010, 8:05

D-le Tolontan, era interesant de vazut si o statistica a numarului de primari PD-L vs. PSD pe intreaga tara, asa poate se justifica oarecum procentul mentionat in articolul dvs. S-ar putea ca in general primarii alesi del PD-L sa fie mult mai multi decat cei de la PSD.

Luca  •  21 mai 2010, 8:06

Da, perfect adevarat ! DISCRIMINARE !!!
Si eu ma simt discriminat ca fiicei lui Basescu i-au racordat imediat locuinta la apa curenta si canalizare desi cartierul Baneasa- Ikea este f nou . In plus i-au asfaltat si strada ! La mine , tot in sect 1 , la 1 km de domnisoara Basescu : noroi cat cuprinde si apa din put !

ciuperceanul  •  21 mai 2010, 8:07

In comuna Ciupercenii Noi jud. Dolj (primar PD-L) se construieste tocmai acum un stadion,,,,,comuna nu are echipa de fotbal iar populatia imbatranita si saracita este revoltata…Interesant, cui o fi fost atribuita constructia

Mihai  •  21 mai 2010, 8:21

la ce te asteptai, tolo? sa ii recompenseze pe cei care nu i-au votat? mesajul pd-l este foarte clar! vrei? voteaza!

sau… nu votezi cu noi, nu faci afeceri cu noi.

Florin Florian  •  21 mai 2010, 8:25

Este amuzant ca sustinatorii PDL-ului,cred ca daca si PSD-ul a procedat asa inainte,asta exonereaza contractele portocalii de azi.Conform acestui argument pe care si un copil de clasa primara l-ar gasi amuzant,o faradelege este scuzabila daca a fost comisa de altcineva inainte.Amuzant este si domnul care posteaza cu pseudonimul „flo”,care,in peregrinarile lui prin tara,a constatat prezenta unor vacute pe terenurile de fotbal,fapt care,in opinia dansului,face inutila existenta unui proiect pentru sportul la sate,pentru ca,aia se joaca pe ulite.Probabil domnul flo este militian.Doar un cap de creta putea sa gandeasca in halul asta.Este bine ca se construiesc aceste sali.Intr-o tara in care legile mafiei politice tin loc de constitutie si bun simt aceste lucruri nu ar trebui sa ne mire.Ramane de vazut daca salile vor fi construite cu datele din contracte.Nu m-as mira ca din proiectul unei sali de sport sa fie construite si vreo doua vile.Ca asa sunt romanii.Eficienti

ockiu  •  21 mai 2010, 8:26

tot respectul pentru populatia din aceste localitati dar am o intrebare: de cand construirea de sali de sport a devenit o prioritate pentru aceste localitati?

Mike  •  21 mai 2010, 8:30

zarnesti nu e comuna…

rapidist de cand ma stiu  •  21 mai 2010, 8:36

Da,corect,bravo,continuati sa descoperiti toate ,,magariile”astora care mai au putin si ne pun impozit si pe aerul care-l respiram numai sa ramana la putere! Dar ce folos Cataline,cand ei isi vad de treaba,aparati de ,,talibanii”care mai au tupeu sa si scrie pe aici,bine,la tupeu nu-i intrece nimeni,asa ca singura solutie a ramas GREVA GENERALA,altfel voi veti continua sa scrieti,noi vom continua sa suferim,iar ei vor continua sa FURE! JOS BASESCU cu toata clica lui de HOTI!

Scifi  •  21 mai 2010, 8:56

Tolo, nu prea ai nimerit-o cu articolul asta.
Dupa cum vezi, cititorii tai nu sunt nici pe departe atat de indignati ca tine, sau cat ai crezut tu ca vor fi, dupa ce tu si colegii tai ati facut o munca destul de migaloasa de documentare. Percep dezamagirea ta si din faptul ca, in mod atipic, nu postezi nici un comentariu – raspuns.
Sper ca ai inteles motivele fas-ului acestui articol si pe viitor vei avea idei mai bune. Intre timp bucura-te ca din nou se dovedeste ca cititorii tai sunt mult mai inteligenti decat media romanilor care din ’90 incoace ies in strada doar cand le e foame, desi pe parcursul celor 20 de ani au fost furati cel putin la fel de mult ca in prezent.
Pun faptul ca n-am auzit de anchetele tale pe vremea guvernarilor ingrozitoare PSD si PNL pe seama ignorantei mele si a imaturitatii tale de atunci ca jurnalist.
P.S. Ieri am aflat ca CTP a fost si este un aprig contestatar al manifestantilor din ’90 din Piata Universitatii si ca atunci l-a sustinut din toata inima pe Iliescu sa iasa presedinte. Iti spun sincer ca am simtit cum se mai prabuseste un punct de sprijin in existenta mea, anume iluzia ca oamenii inteligenti au avut alta viziune pentru Romania.
Keep up the good work.

csongi  •  21 mai 2010, 9:00

O singura observatie: „Copiii ajung să fie penalizaţi pentru voturile părinţilor lor.” Este o tautologie. Noi votam, ei ,saracii, vor suporta consecintele indiferent de sali de sport samd. pentru ca la fiecare scrutin influentam si viitorul mai indepartat. Numai ca majoritatea nu isi dau seama de acest fapt numai cand sunt pusi fata-n fata cu asemenea statistici. Trist, dar face parte din jocul de-a politica.

Cipri  •  21 mai 2010, 9:06

Nu am gasit pe lista com Mediesu Aurit (jud. satu Mare). Primar PD-L, desigur! A furat tot ce se poate. Soselele sunt jalnice. Candva era cea mai importanta comuna din judet.
Felicitari pentru tot ce faceti!

cristi  •  21 mai 2010, 9:06

Poate nu stii dar satul Petrileni este locul de bastina a ministrului Vasile Blaga,iar doamna Saveta Osvat (primar Pietroasa)este un apropiat al domnului Blaga, eu ti-as sugera sa mai investighezi in cazul doamnei Osvat Saveta drumul de la localitatea Sudrigiu la comuna pe care o pastoreste Pietroasa unde se lucreaza de un an si parca ieri au inceput lucrarile, dupa care sa te documentezi si in privinta pensiunii de la boga care a fost inaugurata in primavara facuta pe fonduri Sapard (scrie in multe ziare despre ea si despre cum a captat toate izvoarele din acea zona).Era sa uit pe langa salile enumerate de tine in Bihor se mai construieste o sala aproate de comuna Pietroasa in comuna Buntesti unde primar este tot un basist de la pdl binenteles.

agitu  •  21 mai 2010, 9:09

Poate ar fi si mai corect sa faceti aceeasi analiza pt vremurile psd-ului si pnl-ului. Asa poate o sa observati ca per total abia acum se face o egalizare la nivel national. Desigur asta nu ar scuza modul in care se face distributia acum.

baghera4  •  21 mai 2010, 9:12

felicitari ,Cataline.

traian  •  21 mai 2010, 9:16

Pur si simplu penibil…Politica n-are mama, n-are tata, n-are copii.
Unde e Revolutia d-na Udrea?
Se intorc oamenii aia in morminte cand vad la ce magarii te pretezi…

alex  •  21 mai 2010, 9:20

Ia uitati cine e la pozitia 31… cine credeti ca e din Petrileni, comuna Rieni, jud. Bihor? …. Raspuns: Marele Blaga(P-DL). Sat cu 140 de nr. de casa, are nevoie de sala de sport (cand jumatate din Petrileni sunt plecati in strainatate si sunt vreo 15, 20 de copii in clasele 1-4). Mda….

Ionut  •  21 mai 2010, 9:23

Buna ziua,
Dle Tolontan imi pare rau sa va spun, dar foarte slab articolul dumneavoastra.Acum sa va spun si de ce, in viziunea mea.Tin sa precizez ca lucrez la o firma de constructii si am participat la o parte din licitatiile ptr atribuirea constructiei salilor de mai sus.
Scrieti dumneavoastra ca au fost licitate 69 de sali de sport anul acesta de catre CNI : va intreb in anii 2003-2004, sfarsit de mandat a domnului Nastase, s-au construit in jur de 360 de sali de sport(au declarat 400 dar nu erau chiar atata).Deci in 18 luni s-au construit de 5 ori mai multe sali de sport decat s-au licitat acum ptr 12 luni.Atunci unde erati, de ce nu ati sarit de fund in sus ca se cheltuie banii aiurea.Si atunci , ca si acum s-au construit sali aiurea, unele au ramas de izbeliste, dar majoritatea sunt folosite.Mergeti si veti gasi programari in mai mult de 75% din ele, ptr ca ele nu sunt folosite doar de copii si elevi, in ele practica sport si cetatenii urbei respective, mai joaca un fotbal, un baschet, un tenis, nu stau toata ziua in fata calculatorului sau la colt de strada cu jointul in gura sau nas.
Asa cum ziceau si antecomentatorii mei, fiecare guvernare si-a dus interesul, si-a facut sali sau alte proiecte pe zonele de influenta.
Va mai intreb ceva: cei din consiliile locale din partide de opozitie ale guvernarii(momentan PDL) au votat proiectele de investitii pe aceste sali?Toti sunt mandrii defapt ca se face ceva la ei in sat-comuna.Pe unul nu l-am auzit sa iasa in fata in presa sa zica „domnule, eu nu vreau sala de sport la mine in sta-comuna”(dar asta sa-l fi auzit in zilele cand se dezbatea in consiliile locale proiectul, nu acuma cand toata presa discuta despre asta). Probabil stiti proverbul acela „Dupa razboi multi viteji se arata”.
M-am uitat pe lista dumneavoastra si vreau sa va intreb ceva : cum de in judetul Suceava, fieful domnului Flutur, primvicepresedinte PDL parca, din cele 3 sali, 2 sali se fac in localitati cu primar PSD si 1 cu primar PDL???
Si ptr ca tot am intrat in amanunte , sa continui cu ceva ce ancheta dumneavoastra nu zice:conform anunturilor de licitatie „Sala de sport scolara cu nivel de practica sportiva competitionala locala, teren de handbal si 150 locuri pentru spectatori „, deci in primul rand e scolara dar practica sportiva competitionala locala, deci ptr toti.
Apoi, sa luam doua exemple:
Bosanci, Suceava, primar PDL – Anunt de participare nr.89520/27.10.2009 valoare estimativa 3.726.821 ron , atribuita conform Anunt de atribuire nr.79281/04.03.2010 cu suma de 2.535.098,83 ron.(68% valoare estimata).
Malini, Suceava, primar PSD – Anunt de participare nr.89544/27.10.2009 valoare estimativa 3.726.821 ron , atribuita conform Anunt de atribuire nr.82521/04.03.2010 cu suma de 2.596.082,84 ron.(69,70% valoare estimata).
Aceste date sunt luate de pe http://www.licitatiapublica.ro
In plus va intreb stimati anchetatori, de ce nu spuneti ca cu aceste sali de sport isi castiga salariul peste 10000 de oameni, de la constructori, comercianti de materiale de constructii, firme producatoare de materiale de constructii, transportatori, etc.
Sunt tare curios ce o sa comentati la toate astea, mai ales dumneavoastra, domnilor anchetatori, ptr ca articolul dumneavoastra miroase de departe a articol scris la comanda si ptr dezinformarea cetatenilor.

cristi  •  21 mai 2010, 9:28

O banuiala, vizavi de primarii non PD-L care au primit lucrari. Monitorizati-i bine, pentru ca s-ar putea ca in viitor sa devina mambri pd-l. De exemplu inainte de viitoarele alegeri. Nu da udrea bani de pomana dusmanilor.

maigret  •  21 mai 2010, 9:37

Ma inclin de data asta!Daca continui si cu lista spitalelor si scolilor devin FANUL tau!E drept,un ziar de sport ramane un ziar de sport,dar ai totusi sansa de a ne dovedi ca esti doar in slujba ADEVARULUI,Cataline!Iar adevarul n-are culoare..Nu e nici portocaliu,nici rosu…

mircea  •  21 mai 2010, 9:38

Prin articolul asta va decredibilizati si va pune-ti la indoiala integritatea celorlalte articole de pana acuma.
De ce?
1. Nu este un articol impartial,parca scris la comanda politica.Unde sunt Nastase si Tariceanu cu ale lor investitii in acest domeniu? Dati-ne si noua o lista cu primarii PD-L care au beneficiat de astfel de investitii in guvernarile cand acestia erau in opozitie.Fiti convins ca sunt mult mai putin decat cei din PSD care apar in lista de mai sus.
2. Ati pus caruta in fata cailor:sunt investitii care aunt in derulare,neterminate sau nici nu au inceput(totusi e bine ca sunteti cu ochii pe ei).Era interesant cum s-au dus banii in guvernarile Nastase si Tariceanu.
3. Unde altundeva sa se directioneze aceste investitii daca nu la primariile in care au siguranta gestionarii acestor fonduri daca nu propriilor lor primari.
4. Incep sa cred ca prin acest articol duceti,impreuna cu alti colegi din presa,duce-ti o campanie murdara impotriva PDL-ului.Unde sunt articolele de presa de aceeasi virulenta la adresa celorlalte partide aflate la guvernare:UDMR-ul cu sanatatea si mediul (aici se mentioneaza guvernul PDL) , independentii cu MAPN-ul si Steaua(aici va legati de Becali).
5. Nu sunteti corecti cu noi cei care va criticam.Daca avem o parere contra acestea dispar de pe blog,ca in cazul subsemnatului care azi- noapte am mai avut o parere mai putin critca ca cea de-acuma.

Prudent  •  21 mai 2010, 9:38

Dirijarea politica a fondurilor nu-i ceva nou in Romania. Toti cei aflati la putere au facut asta, nu conteaza proportia. Lasa-ti partizanatul cu orice pret deoparte si veti descoperi, ca daca intr-un interval de timp rezonabil se finalizeaza investitiile propuse, sportul romanesc va progresa. Vine mai apoi si randul localitatilor din valul2, 3, etc.

BRAVO TOLO  •  21 mai 2010, 9:40

In ultima vreme faci articole foarte bune.

La inceput am auzit despre tine de la Mondenii. Acum ma bucur ca ii dai in gat pe hoti.

Mai am o propunere !

Ia-i pe Badea, Gadea, Oreste si faceti un partid. Cred ca ati avea sanse sa castigati daca alegerile sunt cat de cat corecte.

mitroi  •  21 mai 2010, 9:41

asa se intampla cand toate ”blondele” ajung vedete si sunt puse sa gandeasca!

cgl  •  21 mai 2010, 9:44

Domnule Tolontan , situatia este la fel si in Oradea in cazul atribuirii bugetelor de la stat . Oradea avand un primar de la PNL , Bolojan nu a primit nici un ban de la guvern pentru a i se baga bete in roate primarului . In schimb tot respectu pentru munca pe care o depuneti , ati castigat un sustinator infocat 🙂 . Sper sa continuati ceea ce ati inceput .

Valentin  •  21 mai 2010, 10:01

Va rog domnule Tolontan sa faceti o analiza a salilor de sport construite pe vremea lui nastase, dupa aceleasi criterii politice. Sunt curios, aceste sali ale doamnei udrea nu sunt in compensatie cu celelalte? ca sa mai echilibreze balanta copiilor care au acces la salile de sport din localitati cu primari psd?

cress  •  21 mai 2010, 10:02

ce este cu tonul asta . e bine ca se construiesc si se mai umple harta tarii cu sali de sport . a facut nastase 400 numai pentru primarii psd , au mai facut si liberalii , asta inseamna ca au cam toti

bufi bufi  •  21 mai 2010, 10:02

in localitatea lipova jud.arad primar p.d.l.exista o taxa de tranzit pt.camioane 20 lei pe zi.O firma pe nume confort detinuta de d nul Cocos sotul stiti voi cui are vreo 30 de camioane care tranziteaza orasul si bineinteles nu plateste nimic.Un calcul simplu 30camioane,20 lei pe zi bucata egal 600 lei pe zi ori 22 zile pe luna egal 13200 lei pe luna.Aceasta suma o pierde primaria lunar prin faptul ca unii sunt smecheri iar altii care platesc fraieri.

genghinni  •  21 mai 2010, 10:08

Nu se poate……domnu Catalin……nu este pdl-ul cel mai drept,cinstit si pe deasupra-tine cu romanii-parca asa era acu 6 luni, iar bizonul majoritar,calare cu votul pe onorabilul si stimabilul matelot a girat acest lucru.Daca unul care a decis ca ROMANIA nu are nevoie de autostrazi a ajuns presedinte de 2 ori,coana LENUTA cu salile de sport construite s-ar putea gandi sa ajunga in locul domnului BAROSSO?

Lucian  •  21 mai 2010, 10:27

Domnule Tolontan,
Articolul dvs este interesant din punct de vedere politicianist. Ceea ce ma interesa sa vad in articolul dvs erau alte elemente: oportunitatea construirii salilor de sport in acele localitati, daca sala de sport are dimensiunile corecte (a se vedea critica pe marginea salilor de sport facute de Adrian Nastase), daca au posibilitatea folosirii ei pe timp de iarna (caldura, apa, s.a), daca au dotarile necesare desfasurarii activitatilor sportive.
Cit despre criteriul de stabilire a localitatilor unde s-a decis constructia lor, nimic nou sub soare, criteriul politic. Probabil daca ar fi existat bani pt toate comunele s-ar fi facut in toate, dar asa……. .
Ceea ce trebuie urmarit si facut public, daca executia lor este de calitate si in timpul prevazut in contract.
Cit despre restul (constructori, interese, s.c.l)… numai de bine.

tzoy  •  21 mai 2010, 10:27

Domnule Tolontan,
Pe scurt, aceiasi Marie cu alta palarie. Totusi de la dumneavoastra aveam pretentia sa cunoasteti faptul ca toata clasa politica este la fel. Indiferent din ce partid fac parte practicile dragilor nostri politicieni sunt la fel. Nu inteleg de ce acest articol se presupune a ne prezenta o noutate. Mi se intoarce stomacul pe dos cand vad multimea de binevoitori de a scoate tara din c***t, cand de fapt se gandesc la ciolanul care-l roade altul. Parerea mea este ca toti romanii suntem vinovati pentru ca toleram sa fim calcati in picioare.
Cu stima

catalin  •  21 mai 2010, 10:34

eu as fi interesat sa aflu cate firme care au castigat licitatiile de constructie a salilor de sport au patroni pd-listi … as paria pe o majoritate zdrobitoare …chiar si ptr alte localitati cu altfel de primari decat din pdl … imi e sila …

Scifi  •  21 mai 2010, 10:35

Trebuie sa revin cu 2 corectari:
1. Nu toti cititorii tai sunt inteligenti.
2. Cu scuzele de rigoare, trebuie sa recunosc ca articolul tau nu e tocmai un „fas”, dupa ce am citit si ultimele postari. Se pare ca s-au trezit si cei cu „munca la domiciliu” si s-au bucurat sa constate ca se pot folosi inca o data de munca voastra sa injure guvernul si sa-si justifice salariul (atentie, cei de la punctul 1 sunt din alta categorie).
Sper ca esti la fel de jignit pe cat sunt eu de intrigat de includerea ta in aceeasi categorie cu Gadea (O, Doamne) si Badea.

Comentează