Respect, Daniel Funeriu!

UPDATE 4 IULIE: Siveco anunță faptul că azi se va posta pe edu.ro ”Ierarhia la nivel judeţean și al municipiului Bucureşti a
absolvenţilor claselor a VIII-a”.

sâmbătă, 29 iunie 2013, 8:52

UPDATE 4 IULIE: Siveco anunță faptul că azi se va posta pe edu.ro ”Ierarhia la nivel judeţean și al municipiului Bucureşti a
absolvenţilor claselor a VIII-a”.

UPDATE: Hotnews publică scrisoarea unui profesor de română care își argumentează senzația amară. Bonus alte două opinii, mai nuanțate decît a mea:  Pecican și Rogozanu.

Sosesc primele rezultate ale concursului de evaluare națională. Final de clasa a VIII-a și admiterea în liceu. Cifrele curg pline de miere și era limpede că se va întîmpla așa! Se raportează succese de partid și de stat.

Numărul notelor peste 5 la nivel național a crescut cu 11% față de 2012.

În București peste 10% dintre elevi au luat nota 10 la matematică și 40% au izbutit o notă peste 9! Sînt rate de succes de două ori mai mari decît în 2012 și de aproape trei ori mai mari decît în 2011.

Cum s-a ajuns aici?

Examenul de română a fost, în cel mai bun caz, mediu, iar cel de matematică a fost de-a dreptul slab. Probabil cel mai slab din istoria recentă. Oricum, mai slab decît acum 30 de ani, cînd ”decrețeii” intrau la liceu.

Iar copiii de acum sînt mult mai deștepți, mai informați și mai intuitivi decît am fost noi. Meritau un examen pe măsura minții lor și pe măsura nevoii de departajare reală. Lumea a evoluat enorm în 30 de ani și ei sînt siliți să sară o ștachetă mai joasă decît a vechilor generații.

Această ”epidemie de merit” a fost premeditată de către Ministerul Educației, al cărui portal bineînțeles că nu are rezultatele, felicitări Siveco!, încă un sistem integrat construit pe o grămadă de bani care nu funcționează cînd e nevoie de el. Lasă că fac Adevărul, Gândul, Hotnews, Jurnalul și ceilalți munca! A naibii presă falimentară cum e ea infinit mai responsabilă decît companiile profitabile ”integratoare de soft”!

Inițial, sîmbătă pe la ora 16, edu.ro a căzut, iar apoi nici n-au postat rezultatele, ca să nu se mai complice. 100% eșec, încă un superlativ de raportat!

ProTV a conceput o hartă interactivă a țării, dar datele de la minister întîrzie. Lasă să muncească fraierii din redacții și să aștepte nedeterminat publicul, așa le trebuie!

Promovabilitatea de partid și de stat a fost organizată din timp și asta se vede din toate faptele și statisticile. Cele două simulări anterioare examenelor au fost mai dificile decît însuși examenul. Prima, mai grea. A doua, a descrescut. Examenul? Și mai jos. La matematică, cu aceiași elevi, s-au triplat notele bune față de acum  cîteva luni!

Ministerul a calibrat dificultatea subiectelor ca să raporteze că și-a îndeplinit obiectivul: mai puțini nemulțumiți, note mai mari, un succes de partid și de stat pe cîrca unor copii ”născuți digital” și care nu aveau nevoie de acest cadou otrăvit tocmai pentru alcătuiesc o generație bună!

De acum însă începe distracția tristă. Va apărea o reală dificultate de repartizare, ajungîndu-se la situația ca la liceele foarte bune să se intre medii de peste 9,6 sau chiar binișor mai sus! Imaginați-vă cum se va opera departajarea!

În al doilea rînd, și acesta este unul dintre motivele pentru care britanicii tocmai cresc dificultatea examenului lor omolog capacității noastre, se confuzează elevii, care nu mai înțeleg nici care e nivelul lor real și nici dacă să opteze pentru real sau uman. Unde sînt buni cu adevărat? Ce la place? În ce direcție se văd urmînd liceul?

Deruta tinerilor și tot ce decurge de aici, muncă irosită, profesori perplecși în anii care urmează, risipirea de resurse, aceasta este probabil, cea mai gravă consecință a deciziei ministerului condus de Remus Pricopie de a raporta o recoltă record de note bune la hectar.

Cum va fi oare la Bacalaureat?!

Ca jurnalist, am criticat cîteva dintre deciziile din sport ale lui Daniel Funeriu. Baza Olimpia e doar un exemplu.

Dar, în materie de educație, așa cum am mai spus-o, Funeriu va rămîne cel care a readus cuvîntul exigență și demnitatea care decurge de aici. Respect reîmprospătat din această sîmbătă seară a rezultatelor record la învățătură!

Comentarii (164)Adaugă comentariu

Robert  •  30 iunie 2013, 10:02

Pana la urma hai sa nu le mai plangem atat de mila la profesori ca vai saracii lucreaza pe 8 mil, ca nu e adevarat deloc, pe langa salariu mai au benefecii cum ar fi decontarea transportului si altele, sa nu mai vorbesc de programul de lucru care e jumate din cel legal in codul muncii, vacante iarna primavara, vara si toamna, vai saracii ce se mai spetesc de se duc scarbiti la scoala sa predea!Amaratii aia de trec prin mana lor se duc la patroni sa se speteasca mult mai multe ore pe luna decat e legal ptr a da bani la buget sa fie platiti profesorii! Nu mai vorbesc ca de cel putin zece ani incoace a ajuns profesor cine a vrut si cine n-a vrut, nu mai exista vocatie si asta o spun in cunostinta de cauza pt ca persoane apropiate mie au ajuns profesori asa la norma.Nu mai zic de faptul ca obiga elevii sa cumpere fel si fel de manuale si ii pune sa caute informatii pe net. Eu stiu una si buna: cu ce-ti preda profesorul la scoala, daca invatai era suficient sa absolvi cu brio, daca trebuie ca elevul sa caute singur informatia, la ce se mai duce la scoala? Sa se prezinte direct la examen ca la scoala si asa nu i se preda nimic!

Andrei Razvan  •  30 iunie 2013, 10:11

Domnule Tolontan,

Nu am inteles ce rezultate sa se afiseze pe edu.ro! V-ati trezit din somn dupa 23 de ani. Niciodata nu s-au afisat informatii de genul pe edu.ro.
Prin analogie am putea spune ca ar trebui sa se afiseze rezultatele si la olimpiade si la toate examenele nationale si internationale…
Dezinformare totala!

Geo  •  30 iunie 2013, 10:17

Funeriu mi-a salvat viata! Acum 2 ani, cand a luat decizia de a pune camere de surpaveghere, eu inca credeam ca o sa dau cativa banisori si o sa trec BAC-ul. Am vazut ce s-a intamplat la BAC in 2011, cum idiotii aia (care semanau cu mine) se duceau in fata tabelului cu note si apoi se apucau de bocit. M-a ambitionat foarte tare si astfel am scapat de mentalitatea aceea bolnava! Fără TOLERANȚĂ!!!

cat  •  30 iunie 2013, 10:26

Personal , consider ca ar trebui sa te ocupi cu seriozitate de articole de sport , in general ….cat despre funeriu , te faci de ras cu astfel de aberatii …..chiar crezi ca acete !st individ a fost ministru ….nu cred ca memoria iti face astfel de fes

Cătălin Tolontan  •  30 iunie 2013, 10:27

eu, robotul: ma acuzati ca nu ma documentez, dar sinteti atit de sigur ca sint inginer 🙂 nu sint. Nu ca m-as simti rau daca as fi, probabil ca nu stiti ce examene dure au dat colegii mei de generatie care s-au facut ingineri…

In fine, nu asta e subiectul, ci faptul ca sinteti sigur ca repartizarea pe licee, in conditiile unor medii ff mari va fi una normala. Eu nu cred ca va fi si sa lasam saptaminile care urmeaza sa decida. Cred ca vor aparea probleme nu de corectitudine, nu de computer, ci probleme umane. Probabil ca, asa cum remarca mai multi cititori, vor fi medii de 9,80 la unele licee. Stiti ca existau clasa unde se intra cu peste 9.90? Acum se va intra cu 10? )))

Ion Munteanu  •  30 iunie 2013, 10:28

Domnule Tolontan, singur spuneti ca anul acesta la matematica (domeniul meu) au fost date cele mai simple subiecte din ultimii 20-30 poate 40 de ani. De unde si pana unde meritul lui Funeriu? Din contra, fata de simplitatea chestiunilor cerute, as zice ca exista usoare motive de ingrijorare. Apreciez in mod deosebit articolele dvs legate de sport, unde intr-adevar va pricepeti.

Cătălin Tolontan  •  30 iunie 2013, 10:32

ion munteanu: agreati, ca si mine, si ca si multi alti oameni care au vazut subiectele la mate, ca au fost nu doar usoare, ci, probabil, cele mai usoare din ultimii ani. Dvs spuneti din ultimele decenii. Deci aici sintem de acord.

Mai departe ma intrebati ce merit a avut Funeriu ca pe vremea lui nu s-au dat subiecte atit de usoare.

Meritul lui e ca a luptat impotriva falsifcarii prin copiat a rezultatelor examenului. Asta, intii.

Apoi, faptul ca nu cred ca ministerul de atunci a calibrat rezultatele coborind intentionat nivelul subiectelor pina la cel pe care dvs il numiti cel mai slab din ultimii 40 de ani.

Nu am facut o pasiune pentru Funeriu, dar am senzatia ca vom merge mereu in directia gresita cita vreme nu dicernem intre faptele bune si cele eronate ale fiecaruia dintre noi.

Si daca nu admitem ca cel putin citeva efecte ale actiunilor lui au fost farte bune atunci mi se pare ca avem o problema. E just sa recunoastem si sa apreciem meritul cind il intilnim.

cedryk  •  30 iunie 2013, 10:33

mergeti in tarile civilizate sa vedeti ce „greu” se da la examene la ei. noi ne laudam ca dam subiecte grele si cand ies copiii din scoli observa ca au pierdut anii degeaba, nu pot folosi nimic din ce au invatat la scoala in viata reala. un ministru bun va fi acela care va simplifica materia si examenele si va pune accent pe dezvoltarea elevului ca si persoana. funeriu este decat carpa lui bashescu, nu pot sa uit cand ii soptea aia ce sa spuna la o conferinta de presa si el repeta ca un robot…este JALNIC.

HIGHLANDER  •  30 iunie 2013, 10:54

Eu am dat BAC-ul anul trecut, dupa 4 ani la un liceu particular cu frecventa redusa. L-am luat fara probleme, fara a avea pretentia ca sunt vreun geniu. Am ajuns la concluzia ca , daca iti dai putin interesul nu ai cum sa pici, de ex.: la istorie aveai asigurata nota 6 numai raspunzand la intrebari a caror raspuns il gaseai in textele de la punctul 1 si 2; la romana daca faceai subiectul 2 si o parte din subiectul 1 aveai asigurata nota 6, nu trebuia sa te pui pe studiat toate operele literare pentru a face puncul 3 *toate cele 3 subiecte sunt puncate la fel); la geografie nu mai are rost sa vorbim. Ce am constata ca in licee nu se mai invata nimic, problema elevilor care ieseau de la examen nu era gradul de dificultate al subiectelor ci faptul ca profesorii aveau „nesimtirea” de a se plimba tot timpul prin clasa, astfel elevii neputand copia nimic!!!

nicolae  •  30 iunie 2013, 10:58

Mai Tolontane , nici tu nu stii sa folosesti PROMOVARE , nu PROMOVABILITATE ? Ce daracu ma , esti ziarist batran si cu pretentii !

constantin nicolae  •  30 iunie 2013, 11:02

nu inteleg de ce sistemul nostru romanesc nu este nicodata apreciat de noi,doar alcoolici de tineri englezi au un nivel de invatamant foarte ridicat imbibat in alcool,eu cred domnul tolontan ca acesti copii ar trebui ajuta-ti si ma bucur ca au fost ajuta-ti,la frumoasa matematica ,care dupa liceu nu o mai folosim practic deloc doar olipicii

HIGHLANDER  •  30 iunie 2013, 11:03

De la revolutie incoace , Funeriu mi se pare cel mai bun ministru al educatiei. Militez pentru reinfiintarea scolilor profesionale si complementare, dar sa se tina cont (foarte impotant, din puncul meu de vedere) de ce meserii e nevoie in ziua de azi si, macar odata la 3 ani sa se revalueze aceasta situatie, pentru a nu se ajunge la o alta problema (am fost si eu in situatia asta imediat dupa Revolutia di ’89) sa se iasa din aceste scoli cu o meserie care nu mai este de actualitate!!! RESPECT DOMNULE TOLONTAN, RESPECT DOMNULE FUNERIU!!!

MB  •  30 iunie 2013, 11:04

Stimate Domnule Tolontan,
Sunt de acord numai pe jumatate cu ce spuneti despre Funeriu. El a incercat sa aduca corectitudine in sistem. „Exigenta” introdusa a fost una exagerata, cu mult peste ceea ce exista la momentul actual pe plan european si mondial. Aruncati o privire asupra subiectelor de la Bac din anii trecuti si o sa vedeti ca avem cerinte exgerate pentru un absolvent. Atentie: absolventul de liceu nu trebuie sa fie un mic Einstein la Fizica, un mic Cauchy la Matematica si Eminescu la Romana. Tocmai pentru ca societatea s-a schimbat si subiectele ar fi trebuit sa fie altfel. In primul rand mai practice si mai atractive pentru elevi. Un elev mediu din tarile din Europa nu studiaza asa ceva la liceu, ci doar la facultate. Din pacate intreg sistemul este inadecvat timpului actual, iar, din acest punct de vedere, Funeriu nu a facut nimic sa-l schimbe.
Toate bune,
MB

Catalin B.  •  30 iunie 2013, 11:09

Sorex, nu sunt fan Basescu or fan al politicii. Dar de ce e Basescu de vina? Nu inteleg…Parlamentul ala unde au fost si sunt oameni „educati”, precum becali george, oare nu are nici o vina?

victor L  •  30 iunie 2013, 11:11

Respect?
cam cu intirziere; dar e bine si asa.
To(n)tusi, cind avem un plagiator ca prim ministru burzuluielile astea sint ca o frectie la un picior de lemn 😉
NB,
glumind: oare si-a luat, intre timp, Funeriu bac-ul?

unul  •  30 iunie 2013, 11:18

Dupa parerea mea, Funariu a fost cam singurul ministru care a incercat sa imbunatateasca invatamantul.

Catalin  •  30 iunie 2013, 11:26

Funeriu nu are nici cel mai mic merit! a fost un ministru catastrofa! singurul merit al lui a fost ca si-a dat seama de viteza palmei pe care a dat-o base acelui copilas!

florinache  •  30 iunie 2013, 11:27

FUNEBRU A FOST UN MINISTRU ABSOLUT EXECRABIL, A DISTRUS INVATAMANTUL, A FACUT TOTUL NUMAI IMPOTRIVA DASCALILOR, A FOST PE CALE SA DISTRUGA SINDICATELE DIN INVATAMANT ETC.
INFORMATI-VA SI DOAR DUPA ACEEA VORBITI.
DAR LA CE SA MA ASTEPT DE LA UN BASIST CA TOLONTAN ?! …
MI-E SCARBA !!!

DanBruma  •  30 iunie 2013, 11:31

Normal sa mai aiba si Funeriu cate un sustinator pe ici pe colo, nimeni nu poate sa displaca tuturor 🙂

Serban  •  30 iunie 2013, 11:33

Stii ceva , inteleg ca la televizor au fost evaluari de genul ” subiectele au fost pentru clasa a 4-a ” ceea ce din punctul meu de vedere e foarte bine pentru ca in ceea ce priveste matematica de exemplu , matematica pana la nivel de clasa a 4-a este cea de care oamenii au nevoie in viata de zi cu zi.
„Exigenta ” in ceea ce priveste scoala e aiurea din punctul meu de vedere pentru ca de-a lungul vietii , peste 95% din ce invatam la scoala este absolut inutil , este doar un pretext de umple mintile oamenilor cu prostii.
Sistemul de invatamant , asa cum este el , fie el romanesc , american , nemtesc , etc nu este decat un sistem care are ca scop crearea de „sclavi ” ( oameni suficienti de capabili de a asculta ordine dar suficienti de prosti pentru a fi mereu supus unor asa zise autoritati ).
Ce copii ar trebui sa invete la scola este cum sa fie liberi si lideri ai propriei vieti. Ar trebui sa invete despre antreprenoriat ( si sa o faca de la oameni care stiu din experienta nu teoreticieni cum sunt cativa in momentul asta prin scoli si care predau asa zisa educatie antreprenoriala ) , despre inteligenta emotionala , cum sa-si rezolve problemele in viata , cum sa fie creativi , cum sa comunice un mesaj cu eficienta si nu in ultimul rand cum sa invete mai eficient si mai usor. Pe langa asta , sa ramana in partea de curicula de baza cunostinte de baza despre matematica , informatica , gramatica , biologie , chimie , fizica , istorie , geografie.
In rest , pentru cine vrea matematica avansata care se face in liceu sau orele de literatura straina sau autohtona , informatica avansata , fizica , etc , sa fie cursuri optionale pe care sa le aleaga doar cei care vor.
Ca sa rezum , reforma din punctul meu de vedere inseamna trecerea de la un invatamant creator de sclavi si oameni submisivi la unul care sa creeze oameni liberi dotati cu aptitudini care ii ajuta sa-si faca viata mai buna.
Asa ca sunt de acord cu indulgenta lui Pricopie , macar nu ii mai streseaza pe bietii copii. Exigenta in cazul de fata nu e doar inutila ci si daunatoare.

Cris  •  30 iunie 2013, 11:33

Domnule Tolontan,
Va informez ca invatamantul gimnazial este obligatoriu in Romania, ca atare este un invatamant de masa!!!!!!!! Sunteti intr-o eroare totala. Subiectele de felul asta sunt normale nu avioanele lui „”funebru”” care nu are nici macar diploma de bac!!!!

Nae  •  30 iunie 2013, 11:41

@ Ion
Draga Domnule ION,
Consider ca sustii atat de mult ca Funeriu a fost un ministru odios pentru ca nu poti sa faci distinctia clara intre ceea ce face un ministru si presedintele tarii. A fost odios pentru ca a incercat sa destabilizeze sistemul cu spaga la BAC? (perioada 2005-2010 bac`ul era aranjat) sau ca a modificat legea educatiei pentru a se pune accent pe performanta? Cand ii aud pe cei care spun ca e repetent ca nu are bac`ul in Romania…deeeh…mentalitatea noastra. Consider ca a fost singurul ministru dupa 1990 (nu cunosc cine a fost in perioada 1996-2000) care chiar a vrut sa faca ceva cu sistemul prabusit de invatamant din RO. Iar asta cu 800 lei?!?! Un motiv pentru care educatia e asa cum e se datoreaza si din cauza lipsei de motivatie, a profesorilor. Nu pricepeti ca punand note mari la toti, viitori studenti se vor trezi ca au absolvit si o facultate (in universitar e mai rau aka sistemul Bologna) si habar nu au ce fac. Notele mari fac ca indivizii sa nu-si cunoasca capacitatea reala si risca sa para penibili la un interviu de angajare

Drajneanu Gelu  •  30 iunie 2013, 11:41

Din cate stiu eu examenul de capacitate reprezinta unul de certificare a cunostintelor si nu unul de ierarhizare. Daca daca cineva doreste sa isi arate capabilitatile mentale se poate avanta la olimpiade si alte concursuri de acest gen. Plecati de la o premisa gresita si continuati cu aberatii. Examenul trebuie sa contina subiecte care fac parte din materia parcursa pentru a certifaca faptul ca acel elev a invatat ce era in materie si nu sa se dea subiecte la care sa va bateti capul inclusiv Dvs. , repet, pentru acele minti dornice de competivitate exista olimpiade. Examenul a fost unul corect, chiar daca influentat politic pentru linistea poporului. Prefer aceasta „liniste” decat promovabilitate de 40% iar „prostii” care nu au reusit sa devina forta de munca ieftina pentru corporatiile internationale, pentru ca asta a fost scopul lui Basescu, sa ofere forta de munca ieftina strainilor, iar forta de munca ieftina nu trebuie sa aive diplome, deloc.

marius  •  30 iunie 2013, 11:43

Anul trecut, ultima nota cu care s-a intra la Sf. Sava a fost, cred, 9.93. O fi normal? Nu cred! In Bucuresti sunt 14 licee mai de Doamne ajuta, in rest se intra de la 8 in jos. Iar 8 nu mai are semnificatia acelei note care se dadea pe vremea noastra, a celor cu copii care au sustinut acum acest examen. Si stiti care este marea problema a invatamantului liceal? Nu se fac ore, profesorii dau kile de teme, iar copilul trebuie sa traga tare acasa, sa faca meditatii, sa dea atentii daca vrea sa treaca… La cat de simple au fost subiectele anul acesta, departajarea se va face extrem de dificil, Tolo, ai dreptate. Si mai ziceai de presa aia care a facut treaba pentru cei interesati. Presa aia de care vorbesti, in special gandul.info si realitatea.net, si-a batut joc de oameni toata ziua cu titluri mincinoase. Nimeni nu a spus ca rezultatele vor fi publicate, normal pana la urma, abia dupa rezolvarea contestatiilor, pe 2 iulie. O data in plus m-am convins ca in tara asta aproape nimic nu se face cu onestitate! Stiu ca am sarit de la una la alta, dar am atata indignare stransa in mine…

ss  •  30 iunie 2013, 11:43

Primul examen organizat, nicio surpriza…..totul e fals, cunoastem ce a fost si inainte de 2004, romanii nu vor o stare de normalitate pt. ei ideal e sa traiasca ca in Germania insa numai prin metode romanesti, pomana, fals, hotie, nemunca! Suntem cu adevarat tiganii Europei, nu schitam nici macar trecerea spre civilizatie!

alex  •  30 iunie 2013, 11:48

Este problema ca portalul edu.ro a cazut la ora 16? E absolut normal.
Stiti ce inseamna ca o data toata tara acceseaza un site? Nu merita o investitie asa de mare pentru 3-4 ore/an. Si in rest sta degeaba serverul.
Ati vazut ca si emag.ro a cazut la datorie vinerea neagra.
Felicitari Tolo articol bun.
Si felictari Funeriu, daca nu facea ordine, se credeau toti ca in epoca de aur, cu recolta de 100000t / hectar, dar adevarat jumatate din elevi nu stiu de 4.

eu, robotul  •  30 iunie 2013, 11:56

@Cătălin Tolontan:

aveţi dreptate, ar fi trebuit să verific informaţia potrivit căreia meseria dumneavoastră de bază e(ra) cea de inginer. my bad!

dincolo de acest detaliu ramane problema de fond pe langa care treceti razant: modificarile succesive si fara fond ale evaluarilor la iesirea din gimnaziu. în doar 4 sau 5 ani au fost teste naţionale, teze cu subiect unic şi evaluare naţională. nici una din variantele astea nu a avut efecte în profunzime, dar dintre toate, evaluarea din ultimii ani e cea mai fără sens şi nemotivantă.

subiectele (dificile sau nu) sau camerele de supraveghere nu pot remedia această carenţă de sistem.

adi  •  30 iunie 2013, 11:59

Sa vedeti subiectele de la admiterea la Vianu in clasa a 5-a(copii inca de clasa a 4-a, da?), sunt la ani lumina de ce s-a dat la EN clasa a 8-a.

Cătălin Tolontan  •  30 iunie 2013, 12:20

marius: aceea e o clasa bilingva de la sava, nu media intregului liceu, dar da, aveti dreptate, vor creste mediile

tavym20  •  30 iunie 2013, 12:25

La noi nu e nici mai multa nici mai putina stricaciune decat in alte parti ale lumii.Neamul acesta nu este un neam stricat,e numai nefacut inca.Inca nu crede in dreptate.Inca nu poate scoate din sanu-i pe cine poate sa-i conduca.Inca nu stie de cine sa asculte-fiinca nu are deocamdata incredere in nimeni… dar cu vremea,trebuie sa vina si asta. DA aveti dreptate cu Funeriu,a incercat ceva si lumea oarba la daramat .,,CUM COPILUL MEU E DE 4,,jos cu el.cam asa ceva gandim noi.

emil  •  30 iunie 2013, 12:29

In sfarsit d-le Tolontan Realitatea face sa te vindeci de boala numita cecitate si sa veziadevarulla scara reala.Nici eu nu vreau sa fac apologia lui Funeriu insa ajungand la o importanta raspantie am ales drumulspre mediocritate si suficienta in dauna unei exigente care ar aseza lucrurile pe un fagas normalNu aud insa de la dv. nici o remarca la adresa dinozaurilor Marga si Andronescu demolatorii invatamantului si parintii unor institutii fabrici de diplome.Doar avem un exemplar Copy-Paste in fruntea guvernului ce asteptari mai putem avea

antigloata  •  30 iunie 2013, 12:29

Ce trebuie remarcat la Funeriu e faptul ca a adus in invatamantul romanesc ideea de onestitate intelectuala, iar eu, in naivitatea mea, credeam ca va fi pe placul profesorilor, tocmai din acest motiv. Mai exact, a implementat un sistem, care nu permite fraudarea bacului. A fost singurul, dupa 90, care a avut curajul sa ridice presul de pe gunoi si lumii nu i-a placut ce a vazut. A introdus niste criterii de evaluare a universitatilor absolut necesare, care fac ca diplomele mele de licenta si masterat sa nu echivaleze cu diplomele cuiva care termina la bacau sau targoviste. De asemenea, a facut, in asa fel, incat nu orice facultate sa poata avea scoala doctorala, deci, ca nu orice (sub)mediocru sa beneficieze de o diploma si un titlu pe care, evident, nu il merita. Oamenilor, probabil, le-ar fi placut ca lucrurile sa mearga inainte asa cum erau, mintindu-se pe ei insisi. Salariile mergeau mai departe, copiii aveau o diploma care le ajuta in viata, etc……..Nici macar legea de reorganizare a conducerii scolilor, care ar fi cooptat, intr-o forma sau alta, parintii si comunitatea locala, in procesul de invatamant, nu era rea…..Desi a facut anumite greseli, mai ales de comunicare, in ansamblu, mandatul sau, a fost unul f bun. Dar majoritatea, care a girat un prim ministru plagiator, care ar imbratisat 2 ministri ai invatamantului plagiatori,nu are cum sa respecte asemenea decizii. In plus, are dezavantajul de a fi fost asimilat cu o guvernare care a taiat salarii si cu un presedinte diabloizat.

vasile  •  30 iunie 2013, 12:32

Eu citesc si apreciez ca fiind bune articolele scrise de Tolontan, chiar daca nu sunt de acord cu sustinerile politice, evidente, ale jurnalistului! As fi fost de aceeasi parere cu ziaristul daca ar fi prezentat o situatie comparativa cu tarile educate ale Europei, prin raportare la gradul de dificultate. Ori nu a avut resurse materiale, mentale, care sa-l impinga sa faca dovada unui punct de vedere bazat, ori e, si el, un alt Mitica de la Liga, pe care nu-l pretuieste dar il copiaza, fiind, ca si el, competent in toate. Nu te acuz de basism domnule Tolontan, dar un mic oportunist tot esti! Sincer ti-as dori sa ramai sa scrii despre ce te pricepi mai bine, despre sport! Acest domeniu al educatiei este totusi prea greu pentru dumneata. Despre cel caruia, in acest articol, ii arati respect, numai de bine, ca si celor dusi dintre noi!

Cip  •  30 iunie 2013, 12:38

Respec d-le Tolontan; ati pus punctul pe „i”.

Bogdan (LaObiect.com)  •  30 iunie 2013, 12:40

Chiar daca Funriu tinde sa fie luat peste picior cu astfel de afirmatii, pe undeva are dreptate. In goana lor dupa capital de imagine, USL-UL are nevoie sa vina cu afirmatii de genul acelora ca in timpul guvernului sau calitatea sistemului de invatamant a crescut, la fel si pregatirea elevilor. Asa ca sunt in acelasi sentiment de respect fata de Funeriu care, cu riscul unui dus rece, a aratat care e tarea reala a invatamantului romanesc. Maine voi sustine prima proba scrisa a examenului de BAC. Atata timp cat subiectele vor fi grele, dar clare, concise, nu voi avea nicio problema.

Florin  •  30 iunie 2013, 12:41

Stateam si noi bine cat de cat la capitolul mate si in consecinta programatori. S-a dus dreacu si asta. O sa importam si noi ca americanii din China si India, in 15-20 de ani.

Subiectele la mate au fost absolut penibile! Pentru cine contesta, sa se uite un pic pe ele.
Ca sa nu mai zic, fata de anii 80 s-au scos din materie: ecuatia de gradul 2, trigonometria, cercul, polinoamele etc. Deja, e mai simplu nu? 🙂

„Prostirea” copiilor incepe insa de din scoala primara.
La noi se facea tabla inmultirii din clasa a 2a.
Acum se face din clasa a 3a. + 1 an de pregatitoare, inseamna practic, clasa a 4a, de pe vremea noastra!
Si, sa stii, ca Funeriu nu e strain de diluarea asta a materiei.
Las ca invata asiaticii inmultirea de la 6-7 ani. Vezi remarca de mai sus.

Cine e de vina? Parerea mea, parintii… Adica noi.
Da, asta e alta discutie.

Alexandru Sorin  •  30 iunie 2013, 12:45

F buna articolul,pentru cei care contesta adevarul scris in el ar trebui sa se uite pe diverse saituri pentru a vedea subiectele care s-au dat inainte de 89 la admitere (facultate,liceu),care erau pe trei nivele(A,B,si C).Din proprie experienta va spun ca exista studenti in ani terminali la diverse facultati cu profil tehnic care nu cunosc semnul Integralei simple sau elevi in clasa a XII-a care nu pot diferentia semnul de + de semnul – ,si multe altele.
Cand ministerul vine cu aceste subiecte facute numai pentru copii mediocri,cum se mai face diferentierea?
Credeti ca este corect ca un copil care are rezultate f bune sa fie la concurenta cu unul care a invatat mai putin dar a luat aceeasi nota la testele finale?
A trecut de mult perioada in care toata lumea era egala cu toata lumea si prostia era la rang de cinste.
Cu siguranta trebuie facut ceva care sa reflecte exact nivelul fiecarui copil in parte,dar se pare ca dispozitiile sunt altele.Un popor indobitocit poate fi condus mult mai usor,o generatie fara identitate este usor de manipulat.
Imi pare sincer rau pentru aceste generatii care se vor rata din cauza intereselor de moment a clasei politice din Romania.

Lereter  •  30 iunie 2013, 13:04

Este pentru prima data cind laudati -fara menajamente- o persoana fosta in sfera PDL,sau apropiata de presedintele Basescu-Dl Funeriu,cel criticat dur de USL,dar care a venit cu ideea,buna, sa nu ne mai mintim,sa vedem cum stam,real, cu invatamantul.Chiar daca nu uitati sa ne reamintiti (stiam noi,doar va citim!)ca l-ati si criticat in trecut. Asta probabil sa nu va sara trustul in cap ! Din orice punct de vedere am privi problema asta,”metoda Andronescu” , care,pentru populism dorea sa intre la facultate si cei fara bacalaureat,a fost un pic cosmetizata. S-au pus multe intrebari de tipul : „nu-i asa,ca-i asa?”.S-au facut teste usoare,spre satisfactia elevilor (care scapa usor) dar si a profesorilor,care scapa de raspunderea muncii lor. Stilul acesta :”minte-ma,dar fa-o frumos”,este pe placul actualei puteri politice,in care suprema justificare este „ne sustin 70 % dinte locuitori” (prosti,dar multi),conteaza ca sint multi.Nu conteaza ca ne furam „caciula”.

Dumitru  •  30 iunie 2013, 13:15

Da. Stima pentru domnul Funeriu. A readus corectitudinea examenelor. Aceasta corectitudine s-a continuat si la examenele date pana acum. Ar fi multe de spus despre modul in care a tot crescut de la an la an dificultatea subiectelor la examenele nationale. Articolul domnului Tolontan are multe falsuri si interpretari viscerale. Documentati-va mai bine, treceti si prim minte si inima ceea ce scrieti si veti ajuta in mod real aceasta tara.Nu s-au publicat nici in anii trecuti rezultatele de la testele nationale. Ele vor aparea pe edu.ro, conform calendarului, dupa ce se vor solutiona contestatiile si se vor completa optiunile elevilor, adica atunci cand vor fi publicate rezultatele admiterii computerizate. Subiectele au fost egale pentru toti elevii. Ierarhizarea s-a facut dupa media acestui examen in functie de notele luate de fiecare elev.Rezultatele au fost afisate la fiecare scoala care a avut absolventi de clasa a VIII-a.Am impresia ca repetentii de altadata (sau cu bac incorect) si cei cu probleme mari in ce priveste memoria, arunca cu mizerie in elevi, profesori, in toata tara.

adi_stelistul  •  30 iunie 2013, 13:15

O spun in deplina cunostinta de cauza (sunt absolvent de matematica si am predat chiar 4 ani – la nivel de liceu, e drept, nu la gimnaziu, dar conteaza mai putin): subiectele la matematica au fost ridicol de usoare. Nu am vazut o dificultate atat de redusa la subiectele vreunui examen niciodata. Exista riscul ca elevi buni sa greseasca din neatentie si sa piarda la departajare in fata unui elev mai slab, dar mai atent. Sau ca departajarea s-o faca limba romana, inclusiv la licee cu profil real. Dealtfel am auzit azi-dimineata ca in distributia populatiei elevilor in raport cu variabila notelor l matematica esantionul cel mai numeros il reprezinta cei cu note peste 9. E absurd. In mod normal graficul distribuirii notelor trebuie sa respecte asa-zisul clopot al lui Gauss, conform caruia cea mai mare parte a populatiei statistice studiate se „aglomereaza” in zona medie a abscisei. E evident ca ceva nu e in regula acolo.

tarzan  •  30 iunie 2013, 13:19

personal nu sunt implicat in evaluare ,baiatul meu a dat-o anul trecut si a intrat unde a dorit ,dar de ce toata lumea se leaga de gradul de dificultate al subiectelor si nu zice nimic de gradul de pregatire al profesorilor .Cand scoala se face cu profesori suplinitori la catedra nu cred ca este loc pentru rezultate spectaculoase .De platit au platit pana acum doar copii si parintii lor pentru ca nu i-ar veni bine nimanui sa tina un copil 4 ani in liceu ,acesta sa mearga zilnic la scoala si sa nu poata lua o diploma de absolvire iar vina sa fie doar a lui iar profesorii sa predea in continuare si anul urmator la alte generatii.Vedeti rezultatele de la titularizarea profesorilor si intelegeti mai bine

Mihai  •  30 iunie 2013, 13:24

Desigur, sunt de acord ca site-ul edu.ro este platit cam degeaba…
Insa va dati seama ce ar insemna ca de odata inainte de contestatii sa fie afisate rezultatele… Iar apoi si dupa contestatii? Dupa ce ca ieri (sambata), care normal este zi nelucratoare, personalul didactic auxiliar(secretarii) si directorii unitatilor au venit la scoala pana la ora 22:00 pentru niste contestatii care in majoritatea unitatilor nici macar nu s-au depus, centralizarea s-ar fi facut oricum cu o intarziere destul de mare… Fiecare scoala normal ar trebui sa aiba un site (ca nu degeaba Ministerul Educatiei in parteneriat cu SIVECO gazduieste gratuit astfel de site-uri) pe care sa-si afiseze ieri toate rezultatele… La nivel national, din partea Ministerului Educatiei si-asa este grea centralizarea tuturor datelor pentru rezultatele finale…

laur  •  30 iunie 2013, 13:25

Un articol ca nuca-n perete. Citez: „copiii de acum sînt mult mai deștepți, mai informați și mai intuitivi decît am fost noi”
I rest my case.

Diana  •  30 iunie 2013, 13:42

Pentru copiii care s-au PREGATIT pentru acest ‘examen’ este dezamagitor.Cine ii explica fiicei mele ca nu trebuie sa fie dezamagita de zecele care l-a luat la mate?Era pregatita pentru mult mai mult,dupa modele de testari pe care tot cei din minister le-au inventat,dar nota mai mare de 10 nu e!Asta trebuie sa fie o admitere la liceu,nu o evaluare care sa creasca procentul de promovabilitate pentru campania politica.Declasarea celor studiosi,uniformizarea valorilor,calcarea in picioare a demnitatii atator copii si parinti sunt exact practici de care se folosea si iubitul Ceausescu in copilaria noastra!Multele note de 10 nu inseamna ca s-au pregatit mai bine copiii-cum se striga pe toate posturile-inseamna o subevaluare care nici copiilor nu le foloseste la nimic.Pentru cei care nu au copii implicati in proces-cum e si dl.sindicalist-e usor sa inghita cifrele care se vehiculeaza.

Andreea Popescu  •  30 iunie 2013, 13:47

Apropo de sistemul informatic integrat: acelasi domn ministru se pregateste sa mai plateasca siveco inca 3 milione de euro din bani europeni (vezi seap: Servicii de programare de software de aplicatii”, in cadrul proiectului Platforma metodologica si informatica pentruorganizarea si desfasurarea programelor „Admiterea in invatamantul liceal de stat”, „Bacalaureat”, „Certificare a calificarii profesionale”,„Miscarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar – Titularizarea”, „Euro 200” si „Bani de liceu” din sistemul educationalpreuniversitar) pentru 1 an de examene, de data asta cumpara licentele, dupa ce au platit an de an serviciile fara sa le treaca prin cap macar ca daca tot au platit serviciile poate au drept de proprietate asupra aplicatiilor… Evident, nu se precizeaza cat se va plati ulterior pentru mentenanta licentelor si actualizarea aplicatiilor conform modificarilor legilative, ca doar de aia se cumpara licente…

Intre timp, in spiritul aceluiasi principiu au achizitionat a doua oara Baza de Date Nationala a Educatiei pentru 4 milioane de euro, tot licente, tot bani europeni, dupa ce aveau deja o aplictie functionala si asupra careia aveau drept de proprietate intelectuala. Evident tot de la siveco :-).

Sa raportam si absortie de fonduri EU record!

Respect Remus Pricopie, elegant facute!

eu, robotul  •  30 iunie 2013, 13:49

şi tot apropo de dificultatea/lejeritatea subiectelor: înainte să comentaţi, aţi văzut şi celelalte variante de subiecte (că au fost 10, în total)? dumneavoastră vorbiţi doar de varianta extrasă, varianta 3. nu cred că vă puteţi hazarda generalizând, în condiţiile în care nu comparaţi această varianta cu celelalte 9. poate nu or fi publice, dar vă dau un hint: varianta de rezervă e pe site-ul cu subiecte. şi e radical diferită de varianta 3 ca nivel de dificultate!

Padre  •  30 iunie 2013, 13:52

Domnul Tolontan este parinte si stie „la prima mana”. Nu e nevoie sa fii inginer ca sa iti dai seama ca subiectul de la matematica a fost ridicol de usor iar baremul stupid.

Observ ca acum se ajunge la afirmatii de genul „nu e normal ca la romana sa fie texte la prima vedere” (vezi discutia in curs pe Realitatea).

Promovabilitatea si notele nu au relevanta decat daca se bazeaza pe teste de un nivel cel putin mediu, ceea ce anul acesta sigur nu a fost cazul – la matematica.

Urmeaza un bac luat in glorie cu subiecte derizorii, clientela asigurata pentru facultatile particulare.

Observam cu interes manifestarile de mandrie nemasurata pentru „dascalii” ce vor continua sa perpetueze coruptia si sistemul de meditaii cu copiii de la clasa (ca doar conteaza media din clasele 5-8).

Iar noi vorbim degeaba pe bloguri…

marius  •  30 iunie 2013, 13:58

Draga Tolo mai lasa-ne in pace ,suntem satui de pupincuristi PDL-sti,

c0stellino  •  30 iunie 2013, 14:12

Tolontan , mereu mi-a placut de tine , nu il ridica acum in slavi pe Funeriu , parerea mea ca nu merita asta ……….
Daca chiar merita invatamantul romanesc alaturi de el , trebuia sa isi aduca fetele in Romania la studiu …….Asa mi se parea normal …….
Sti cum e Tolontane ?
Unii cu bani se trateaza in Austria cand sunt bolnavi dar sustin medicina romaneasca ……….
Cu respect ……….
Oare pentru cine ?

valeria  •  30 iunie 2013, 14:16

Nu-mi vine sa cred ce citesc! Respect Funeriu!??? Cel mai idiot articol pe care l-am citit in ultimii ani.

Comentează