Respect, Daniel Funeriu!

UPDATE 4 IULIE: Siveco anunță faptul că azi se va posta pe edu.ro ”Ierarhia la nivel judeţean și al municipiului Bucureşti a
absolvenţilor claselor a VIII-a”.

sâmbătă, 29 iunie 2013, 8:52

UPDATE 4 IULIE: Siveco anunță faptul că azi se va posta pe edu.ro ”Ierarhia la nivel judeţean și al municipiului Bucureşti a
absolvenţilor claselor a VIII-a”.

UPDATE: Hotnews publică scrisoarea unui profesor de română care își argumentează senzația amară. Bonus alte două opinii, mai nuanțate decît a mea:  Pecican și Rogozanu.

Sosesc primele rezultate ale concursului de evaluare națională. Final de clasa a VIII-a și admiterea în liceu. Cifrele curg pline de miere și era limpede că se va întîmpla așa! Se raportează succese de partid și de stat.

Numărul notelor peste 5 la nivel național a crescut cu 11% față de 2012.

În București peste 10% dintre elevi au luat nota 10 la matematică și 40% au izbutit o notă peste 9! Sînt rate de succes de două ori mai mari decît în 2012 și de aproape trei ori mai mari decît în 2011.

Cum s-a ajuns aici?

Examenul de română a fost, în cel mai bun caz, mediu, iar cel de matematică a fost de-a dreptul slab. Probabil cel mai slab din istoria recentă. Oricum, mai slab decît acum 30 de ani, cînd ”decrețeii” intrau la liceu.

Iar copiii de acum sînt mult mai deștepți, mai informați și mai intuitivi decît am fost noi. Meritau un examen pe măsura minții lor și pe măsura nevoii de departajare reală. Lumea a evoluat enorm în 30 de ani și ei sînt siliți să sară o ștachetă mai joasă decît a vechilor generații.

Această ”epidemie de merit” a fost premeditată de către Ministerul Educației, al cărui portal bineînțeles că nu are rezultatele, felicitări Siveco!, încă un sistem integrat construit pe o grămadă de bani care nu funcționează cînd e nevoie de el. Lasă că fac Adevărul, Gândul, Hotnews, Jurnalul și ceilalți munca! A naibii presă falimentară cum e ea infinit mai responsabilă decît companiile profitabile ”integratoare de soft”!

Inițial, sîmbătă pe la ora 16, edu.ro a căzut, iar apoi nici n-au postat rezultatele, ca să nu se mai complice. 100% eșec, încă un superlativ de raportat!

ProTV a conceput o hartă interactivă a țării, dar datele de la minister întîrzie. Lasă să muncească fraierii din redacții și să aștepte nedeterminat publicul, așa le trebuie!

Promovabilitatea de partid și de stat a fost organizată din timp și asta se vede din toate faptele și statisticile. Cele două simulări anterioare examenelor au fost mai dificile decît însuși examenul. Prima, mai grea. A doua, a descrescut. Examenul? Și mai jos. La matematică, cu aceiași elevi, s-au triplat notele bune față de acum  cîteva luni!

Ministerul a calibrat dificultatea subiectelor ca să raporteze că și-a îndeplinit obiectivul: mai puțini nemulțumiți, note mai mari, un succes de partid și de stat pe cîrca unor copii ”născuți digital” și care nu aveau nevoie de acest cadou otrăvit tocmai pentru alcătuiesc o generație bună!

De acum însă începe distracția tristă. Va apărea o reală dificultate de repartizare, ajungîndu-se la situația ca la liceele foarte bune să se intre medii de peste 9,6 sau chiar binișor mai sus! Imaginați-vă cum se va opera departajarea!

În al doilea rînd, și acesta este unul dintre motivele pentru care britanicii tocmai cresc dificultatea examenului lor omolog capacității noastre, se confuzează elevii, care nu mai înțeleg nici care e nivelul lor real și nici dacă să opteze pentru real sau uman. Unde sînt buni cu adevărat? Ce la place? În ce direcție se văd urmînd liceul?

Deruta tinerilor și tot ce decurge de aici, muncă irosită, profesori perplecși în anii care urmează, risipirea de resurse, aceasta este probabil, cea mai gravă consecință a deciziei ministerului condus de Remus Pricopie de a raporta o recoltă record de note bune la hectar.

Cum va fi oare la Bacalaureat?!

Ca jurnalist, am criticat cîteva dintre deciziile din sport ale lui Daniel Funeriu. Baza Olimpia e doar un exemplu.

Dar, în materie de educație, așa cum am mai spus-o, Funeriu va rămîne cel care a readus cuvîntul exigență și demnitatea care decurge de aici. Respect reîmprospătat din această sîmbătă seară a rezultatelor record la învățătură!

Comentarii (164)Adaugă comentariu

Beni  •  30 iunie 2013, 14:31

Nu am fost niciodata un fan al lui Funeriu, dar cred ca directia in care se indreapta invatamantul romanesc (la toate nivelurile) e total gresita. Pentru multa vreme cei din vest stiau ca la noi se face scoala, si rezultatele invatamantului romanesc erau remarcate peste tot in lume. Ma intreb cata vreme va mai tine reputatia noastra…

Subiectele de la evaluarea nationala au fost intr-adevar simple. Ce competenta matematica se dovedeste prin citirea unui numar dintr-un tabel? Cred ca solutia pentru reabilitarea invatamantului nu este coborarea nivelului… Ar trebui sa fie clar lucrul asta, pentru ca nivelul tot coboara de 20 de ani, si lucrurile nu se transforma in bine… Copilul trebuie sa isi dezvolte mintea, si asta nu se face fara efort, cum ar vrea cei mai multi.

Azi traim in niste vremuri ce nu puteau fi imaginate cu 10 ani in urma (explozia tehnologica si informationala) si asta ar trebui sa produca oameni mai destepti, contrar a ceea ce vedem.

Bogdan  •  30 iunie 2013, 14:44

Robert, hai sa ne referim la profesorii vechi (aici intra cam toata familia mea, toti vechi si onorabili), care sunt platiti mizer si fara asa-zisele ‘bonusuri’, pe care le fura cei tineri.

De ce am spart traditia eu si frate-miu? Cu toate ca, la meditatie aveam succes mare, nu am fi putut face fata sistemului educational, in care elevii nu mai au respect datorita cresterii ‘adecvate’ de acasa si nici nu mai aduc in discutie salariul de rahat, din care nu poti intretine o familie.

Milu  •  30 iunie 2013, 14:54

Asa de grele au fost subiectele la matematica, incat 2 exercitii nu au egalat dificultatea unui cocurs SMART de clasa a 3-a. Si ce sa mai spun, ca aceleasi exercitii pot fi facute de unii copii de clasa I-a ?

catalin  •  30 iunie 2013, 15:01

Nu te-am mai citit demult …nu am fost de acord cu multe din campaniile tale,si am considerat ca te-am pierdut si pe tine…te citesc azi si imi dau lacrimile …am gresit cand te-am renegat…RESPECT CATALIN TOLONTAN

Ar trebui sa atacati mediatic ,vor distruge si Bacul ,arunca la gunoi ceea ce un ministru ,o guvernare,a incercat sa indrepte in aceasta tara dupa zeci de ani… SA OPREASCA FURTUL SI MINCIUNA DIN EDUCATIE ,au facut-o fiind huliti si injurati …PACAT MARE PACAT>>>

Stefan Michiu  •  30 iunie 2013, 15:26

Singura Lege cu adevarat europeana, e Legea Educatiei, Funeriu!Actualmente e macelarita in text si practica de actualii conducatori sub mediocri.E normala involutia, este conform capabilitatilor acelorasi conducatori.Va mai amintiti ce scandal a fost cu clasa zero? Nepotica mea din Quebec a fost foarte fericita sa intre in clasa zero:”grand mere, au revoir gradinita”, nepotul meu a dat un adevarat examen de absolvire a clasei a 6-a-ciclul lor gimnazial, si un examen serios de admitere in liceu urmat de inca un examen de partajare. Noua insa ne place asa, suficienta, mediocritatea, lovim cu pietre pe cei care incearca sa ne scoata din mocirla morala -vezi reactiile josnice la adresa d-lui Funeriu.Sa ne fie de bine, vom fi totdeauna in coada Europei si a lumii civilizate.Felicitari d-lui Tolontan pentru analiza, nu ma asteptam-dat fiind antecedentele dumnealui, la o astfel de atitudine corecta.

zsoe  •  30 iunie 2013, 15:27

domnule Tolontan, sa nu-mi spuneti ca dl. Funeriu, ca de altfel oricare alt oficial al educatiei, nici dvs. nu stiti ceva ce este de notorietate, ceva cam din categoria „ce stie tot satul, nu stie barbatul” ca nu va cred! anume, faptul ca in fiecare clasa supravegheata video exista una, maximum doua camere si ca supravegherea este in fapt numai video nu si audio. prin urmare, exista scoli unde rezolvarea subiectelor la examenele nationale, se face dupa dictare din usa clasei, sau dupa caz, din unghiul mort al camerelor video. aceste scoli nu sunt putine in Bucuresti si tot de la aceste scoli provin cei mai multi absolventi de gimnaziu cu 10 pe linie, adica cam 20-30% din intreaga promotie; restul fiind cu peste 9,50. dupa cum, nu cred ca nu ati auzit niciodata de acele cazuri de rescriere a tezelor in biroul directorului de scoala, inainte de trimiterea lor catre centrul de corectare.
nu aceste situatii nu sunt chiar izolate. in atare conditii, cam de unde ar trebui sa inceapa o discutie serioasa si relevanta despre evaluarea corecta a nivelului real al cunostintelor si performantelor? Camerele video pot asigura oarecare corectitudine a desfasurarii evaluarii. Nedublate de controlul efectiv a ceea ce se patrece in scoli in timpul celor 2 ore de examen este relativa si de la un anumit punct incolo iluzorie. Acesta fiind numai unul din numeroasele puncte de unde, dupa umila mea parere, ar trebui sa inceapa o discutie serioasa despre invatamantul gimnazial, nivelul necesar de cunostinte si modul de evaluare al acestora.

citroen  •  30 iunie 2013, 15:37

probabil va meritati soarta cei care comentati fara nici un argument viabil.funeriu va ramane singurul ministru care a inceput o reforma in invatamant.dar mediocritatea va caracterizeaza, iar ocmpetitia pentru voi probabil nu exista sau mai bine zis nu conasteti semnificatia acestui cuvant.cand ai copil f bun , care munceste si vine unul cu aceeasi nota ca el (fara sa puna osul) si ii ia locul l a liceu si dupa accea nu face fata.sta cum o comentati.De aceea avem asa un prim plagiator si suntem muritori de foame.

adrian  •  30 iunie 2013, 16:04

In sfarsit, un articol care surprinde adevarata realitate. Felicitari! Da, din pacate, acest examen era unul previzibil si demonstreaza inca o data, daca era nevoie, politizarea sistemului de invatamant, Intr-adevar, la fel ca in perioada comunista, asistam la afisarea unor cifre eronate care mascheaza, in fapt, o realitate sumbra. Scriu in calitate de profesor evaluator la disciplina Limba si literatura romana, unde am fost nevoit sa punctez lucrari cu note exagerat de mari care erau realizate de elevi semianalfabeti. Totusi, exigenta devine un instrument din ce in ce mai indepartat pentru sistemul nostru de invatamant. Or, absenta unei exigente, creeaza, inevitabil, o inflatie de valori.

mihaela ciobanu  •  30 iunie 2013, 16:05

Si dezastrul nu se opreste aici, la dificultati in repartizarea la liceu si nedreptatirea profunda a elevilor cu adevarat buni. Daca nivelul de dificultate va fi la fel de scazut si la bac in acest an, vor suferi absolventii de anul viitor care vor dori sa studieze la universitati din Europa sau SUA. Acestea se vor sesiza si vor cere conditii mai dure decit in acest an pentru elevii romani.
Este o crima ceea ce fac politicienii din Romania, ca parinte iti este mai teama de politicieni, ce gafe vor mai face la examenul pe care il are copilul tau, decit ca nu invata copilul. Funeriu a avut determinarea sa zgiltiie sistemul, Pricopie are ambitia sa distruga ce a reusit Funeriu si sa protejeze sistemul, sa intre din nou in adormire. Atita timp cit noi nu iesim in strada si nu ii dam jos pe nemernici, ne meritam soarta.
Sunt de acord ca in ziua de astazi „copii sunt mai destepti, mai informati si mai intuitivi decit am fost noi”, au minte analitica si sunt capabili sa isi sustina cu argumente logice opiniile desi nu citesc nici-o carte….. -:(

P.S. Mi se pare revoltator sa ii spui lui Tolontan sa scrie numai pe subiecte legate de sport. Cat, Ion Munteanu pierdeti timpul degeaba pe aici, ar fi bine sa va gasiti alte preocupari.

Doru  •  30 iunie 2013, 16:18

Domnule Tolontan,
intr-o anumita masura aveti dreptate.Ar fi avut respectul meu acest ins, daca ar fi introdus exigenta exact de acolo de unde incepe grava problema a sistemului educativ: resursa umana, in speta profesorii. La o minima evaluare, pe putin jumatate dintre ei, nu sunt doar mediocrii, ci si analfabeti. Cititi cu putina atentie comentariile si o sa aveti masura rezultatelor sistemului educational romanesc, nu de azi, ci pentru ultimii 35 ani.
Nici un actual sau fost guvernant in ultimii 50 ani nu merita respectul nostru!

dan  •  30 iunie 2013, 16:30

Oare de ce Romania se situeaza pe primele locuri constant la olimpiadele internationale la informatica fizica si matematica. pentru ca inca invatamantul preuniversitar este la un nivel inalt. problemele sunt in invatamantul universitar unde nu se pun in practica cunostintele acumulate la liceu si in timpul facultatii din varii motive.
Deci hai sa distrugem acest nivel inalt al invatamantului preuniversitar si sa pierdem si valorile care le mai avem, putine fata de gloata insetata de senzational interesata doar de nimicurile de zi de zi. Hipnotizata si manipulata ca in epoca de aur cu televizorul de diversi indivizi scoliti de fosta securitate ce au devenit mult mai stilati si duc arta manipularii in masa la nivel de perfectiune.

mircea  •  30 iunie 2013, 16:34

Aveti perfecta dreptate domnule Tolontan. Nu stiu daca Funeriu a facut ceva la minister, dar a facut in mod cert un lucru formidabil. A introdus in sistemul de examinare hartia de turnesol care a arata exact nivelul de pregatire. Va aduceti aminte cum androneascu ii jelea pe bietii parinti si bunici de ce nenorocire le-a facut Funeriu , introducand camerele de luat vederi la BAC? Vai de mama noastra cu asemenea profesori smenari.

vali  •  30 iunie 2013, 16:50

Despre portal :asa a functionat de la lansarea maratei abramburica.
Despre respect :Dlui Funeriu respect , total deacord .A actionat corect urmarind interesul major al copiilor, acela de a fi mai bine pregatiti pentru confruntarea de pe piata muncii de oriunde si mai ales pentru inlaturarea minciunii si jegului dintr-o zona natural curata.Minciuna le dauneaza in primul rand lor atat moral cat si practic pentru ca ii minte asupra pozitiei lor in raport de cunoastere.Si intr-o zi, mai tarziu si mai dureros platesc.Programa scolara anchilozata (e la fel de lipsita de cunostinte practice ca si pe vremea mea.Am 50 de ani) .
Nu in ultimul rand dle Tolontan, respect dumneavoastra, pentru ca ramaneti vertical,pentru ca nu spuneti oamenilor decat lucruri in care credeti si nu lucruri pe care vor sau se asteapta sa le auda.

serghei  •  30 iunie 2013, 17:01

Atat timp cat facultatile bune isi vor organiza propriul lor concurs de admitere, unul mult mai dificil, testele nationale si chiar BAC-ul nu vor mai fi la fel de relevante.

inginer  •  30 iunie 2013, 17:27

Habar nu aveti ce inseamna un tanar demoralizat.

Ion Lupan  •  30 iunie 2013, 17:31

SIVECO Romania – noi exemple de recunoastere internationala la cel mai inalt nivel.

Interviul integral in limba rusa i-l gasiti la acest link : http: //www.newskaz.ru/comment/20130628/5259648.html

Reporter: It was reported earlier that the Romanian business is interested in supplying Kazakhstan agricultural machinery, cars and trucks, civil and military aircraft. On the part of the Romanian business heard proposals to establish production facilities in Kazakhstan, for example, car repair and car building plants. Is there any progress in these areas of cooperation?

Victor Ponta: In addition to the participation of Romanian companies in the oil sector (ROMPETROL and OMV Petrom), we launched a number of other projects in Kazakhstan.

In 2012, the Romanian company SIVECO took part in the first phase of the national program for the introduction of information technology in education (the national program is designed for the years 2011-2016 and was named the Kazakh leadership of strategic importance) as the main provider of IT-solutions for education, providing more than 4 thousand interactive multimedia lessons in the Kazakh and Russian languages, mathematics, algebra, geometry, physics, and technical and vocational subjects. This project has brought excellent results, highlighting the value of the Romanian developments in the field of software. In addition, the project has achieved an excellent level of cooperation with the Ministry of Education of Kazakhstan and national companies that are responsible for the implementation of IT-technologies in education.

ADRIAN  •  30 iunie 2013, 17:46

Cum este pe la altii. Poate reusim sa invatam cate ceva din sistemul lor.
http://jurnaldenavetist.blogspot.it/2013/05/ani-de-liceuin-italia-ii.html
http://jurnaldenavetist.blogspot.it/2013/05/ani-de-liceu-in-italia-i.html

adriana  •  30 iunie 2013, 18:08

@florinache,un ministru al invatamantului este responsabil de copii din sistem si nu de drepturile dascalilor.de drepturile lor se ocupa sindicatele iar daca acestea nu vor decat drepturi ,fara responsabilizare,atunci sigur ca exista conflicte.bravo,Funeriu

o mamica  •  30 iunie 2013, 18:23

Stiti care este problema reala? Daca anul trecut s-a intrat cu 9.93 la o clasa la un liceu renumit din Bucuresti, punem pariu ca anul acesta se va PICA cu media 10 ? Asteptati pana pe 17 iulie si veti vedea imensitatea catastrofei examenului usor din acest an. Trebuia cel putin de la nota 9 la nota 10 sa se dea un subiect de departajare. Sunt situatii si cunosc foarte bine faptul ca elevi care nu au avut in viata lor media 10 la matematica acum au luat nota 10 la examen.
Cine nu recunoaste meritul lui Funeriu este rau intentionat. Nu are legatura cu politica ci cu faptul ca facusem primii pasi catre invatamantul elitist. Dupa ce a plecat el sa va interesati cum se fac acreditarile si promovarile in grad. O rusine! Dar orice este posibil in tara in care primul ministru a plagiat si faptul este trecut cu vederea!
Apropo, sunteti de acord ca ploaia de la Cernavoda de 100 l/mp in 7 ore de la Cernavoda este opera lui Basescu? Cei care ati facut referire la amestecul presedintelui sunteti penibili.

M  •  30 iunie 2013, 18:33

Nu amestecaţi examenul de bacalaureat cu testările de la clasa a VIII-a. Învăţământul de 10 clase este obligatoriu, ciclul superior al liceului nu.
Funeriu nu a ridicat cu nimic nivelul de exigenţă la testările naţionale. Iată procentele de promovabilitate din ultimii ani şi numele miniştrilor:
2005 – 62,39 – Mircea Miclea; 2006 – 67,16% – M. Hârdău; 2007 – 77,96%; 2008 – 89,93% Cristian Adomniţei; 2009 – 88,90%; 2010 85,97%; 2011 – 81,79% – Daniel Funeriu, şi 2012 – 66,12% – Ioan Mang. Deci, chiar în vremea lui Funeriu erau raportate cele mai mari succese.
Nu aştept scuze, doar o mai bună documentare pe viitor.

Cristian Oprea  •  30 iunie 2013, 18:51

Draga Tolo(Stolo era luat),

Crezi ca aici e problema devenirii acestor generatii,in gradul de dificultate al unei imprimate din hartie?? Eu zic sa intre cat mai multi si sa iasa cu adevarat cine merita! In toate unitatile de invatamant, superior/inferior. Sa vad cum curge intr-adevar sudoarea profesionala de pe cadrul didactic,cum se inunda salile de curs si aulele de atata transpiratie pedagogica si sublim educational.Vreau sa apara din nou REPETENTII,cei care au disparut aproape din toate scolile,pentru ca dau rau la CV-ul profului si-i scad popularitatea la meditatii.
FUNERIU? Exigenta? Demnitate? Asa cum substantivul “coleg” este de gen neutru,nu?

DanSu  •  30 iunie 2013, 19:36

Domnule Tolontan!
Vad ca tare se mai vehiculeaza falsa impresie ca in Occident se invata mai slab decat in Romania. Pentru cei ce vorbesc de nivelul slab al invatamantului occidental, pentru comparatie – un subiect pentru gimnaziu (pentru corigentii de gimnaziu) din Franta, anul trecut:
http://www.letudiant.fr/boite-a-docs/document/sujet-et-corrige-dnb-2012-mathematiques-serie-college-16319.html
O sa observati ca subiectele nu sunt foarte complicate, dar totusi: „4*4+10, sau Ana are mere..” – de la noi … este de toata rusinea.
Si mai vedeti ce probleme practice se pun, nu ca la noi.
Respect pentru domnul Funeriu!

gogu pintenogu  •  30 iunie 2013, 20:06

Daca vreti sa lamuriti lucrurile, aflati daca Mihail Stan inca mai coordoneaza CNEE (Centrul National de Evaluare si Examinare), daca subiectele au fost intocmite de specialitii care le-au pregatit in anii trecuti. In caz contrar, a fost intentia ministrului/politica. Daca nu, discutia despre subiecte recalibrate este derizorie.
Un alt aspect il reprezinta supravegherea. Am auzit ca s-a copiat in dispretul camerelor de luat vederi. Daca asa va fi si la BAC, iar e un indiciu ca se urmareste interesul celor din invatamantul universitar.

Bibi  •  30 iunie 2013, 20:11

Respect, Catalin !

gogu pintenogu  •  30 iunie 2013, 20:11

Si inca ceva: Subiectele la romana au fost mai grele decat de obicei din urmatoarele considerente: mai multa gramatica (morfologie, sintaxa, sintaxa frazei), inutila de altfel; compunere care presupunea intelegerea unui text invechit de Vlahuta; o alta compunere inepta care cerea relatarea unei intamplari de la un concurs?!!!.
Nu dificultatea subiectelor, ci incompetenta celor care le-au alcatuit e de analizat.
Dar rezultatele mult mai bune, la romana, anul acesta, sunt explicabile doar prin tolerarea copiatului.

IONUT  •  30 iunie 2013, 20:55

Foarte rau ca sa coborat stacheta la examenul de cls.VIII.

eugen  •  30 iunie 2013, 21:11

Dupa mine, subiectele la mate nu au depasit nivelul de dificultate al clasei a v-a.

edph  •  30 iunie 2013, 21:13

Respect Catalin Tolontan
Pentru punctul de vedere extrem de CORECT, obiectiv si pertinent.
Sistemul de admitere in liceu este foarte bun in esenta ,dar extrem de greu de aplicat la noi.De exemplu toti cei care dadeam examen inainte de 1989 aveam un singur glonte-o singura sansa ,trebuia sa cantarim bine sansele ,sa ne evaluam la sange,sa alegem bine liceul.Ratai la MF 1,2,3,4;Sava s.a ajungeai la un liceu industrial.(un sistem mult mai prost gandit dar care datorita vechimii paradoxal functiona)
Acum este mult mai bine:nu intri la Sava intri la Basarab sau alt liceu de mai jos si nu te duci intr-o gaura neagra.
Problema vine atunci cand jumatate din medie reprezinta media anilor 5-8 ,iar notarile diversilor profesori sunt relative,unele putin obiective,metode diferite de notare de la o scoala la alta etc.
Exista tendinta la ora actuala ca in fiecare scoala sa se creasca artificial mediile in sus ,ceva de genul -toti incearca sa fure startul ,stiu asta si incearca sa o faca si cat mai devreme.
Bun deci, jumatate din nota de admitere este relativ obiectiva ,atunci ramane ca cealalta componenta a mediei de admitere sa faca o selectie fireasca a elevilor.
In momentul in care dai la examen subiecte extrem de simple -chiar suspect de simple, ai un elev care stie matematica sa zicem la 70% din ce stie unul foarte bun si la 40%nivel fata de un olimpic,iar nota poate fi de 10 pentru toti trei.Se poate chiar ca sa ia o nota mai buna elevul slab profitand de o gresala-una singura de neatentie a elevului mai bun.

Respect pentru Daniel Funeriu poate singurul ministru interesat de un invatamant fundamentat pe baze corecte.
Mentionez ca nu simpatizez cu nici un partid sau lider politic,am terminat MF4-Magurele,am intrat la T.C.M Bucuresti sectia M.U cu o nota de 6.40,nota extrem de corecta si obtinuta dupa un examen dificil.

Cătălin Tolontan  •  30 iunie 2013, 21:21

ionut: da, se vede treaba ca s-a coborit de mai multa vreme:-)

coleg: calmeaza-te, ai intels invers 🙂 Am scris ca subiectele generatiei mele erau grele, nu ca erau usoare. Si am dat doua trepte cumplite la care am luat toti note f bune ca altfel nu ajungeam si nu ramineam intr-un liceu ca ala. Dupa unele statistici, cel mai bun din tara 🙂

vox  •  30 iunie 2013, 22:10

respectul se cucereste prin fapte, nu se cerseste prin faptele si realizarile altora

Blue  •  30 iunie 2013, 22:31

întâmpla, nu întîmpla
sunt, nu sînt
decât, nu decît
când, nu cînd
sâmbătă, nu sîmbătă
întârzie, nu întîrzie
rând, nu rînd
urmând, nu urmînd.

Un copil de clasa a 4-a scria mai bine…

Robert  •  30 iunie 2013, 23:16

Domnule Bogdan, va dau dreptate, asa e educatia majoritatii copiilor din ziua de azi lipseste si e greu ca profesor sa-i stapanesti, dar un adevarat dascal se face ascultat captindu-le atentia. Daca ati plecat dintr-un loc sigur la mai multa munca in mediul privat felicitari! Dar asa de dragul sinceritatii pana la capat, cat era salariul ala mizer de vechi profesor?

Florin  •  30 iunie 2013, 23:21

draga Tolo,

imi place sensul articolului tau.
Dar se pare ca si tu , ca si cei care au scris comunicatul de presa din minister, cazi in aceiasi gresala:
… Cresterea nu este de 10 % !!!! se spune altfel deoarece asa inseamna alt rezultat!!!

Dirty Diana  •  30 iunie 2013, 23:34

Cel putin la matematica subiectele au fost super usoare.
La bac s-a copiat si trisat in toti anii, asta cu camera a fost o treaba dura, a scos la iveala realitatea dura.
Sistemul de invatamant e bolnav. In 10-15 ani ies la pensie toti profesorii cat de cat ok, mi-e groaza ce o sa ramana. Generatiile noi de profesori sunt 80% ratatii din alte domenii.
Fiecare guvernare a schimbat sistemul de organizare a scolii, copiii de ciclu primar nu stiu daca fac 7-9 clase in scoala generala, cat conteaza media pt liceu; oricum, asta cu notele din anii de studiu sa conteze la admitere nu e ok in .ro .
Da, mi-amintesc de vara 89, toate orele de tv erau cu „ce-a-pe Cutarescu, a raportat o productie de 23de milioane de tone de grau/secara pe hectar” …parca si acu vad pe antene .. „scoala generala ‘shpe, raportea promovabilitate de 99.69 %, jdemii de note de 10 ” etc

danu_bv  •  1 iulie 2013, 0:56

Mare adevar! Respect Catalin Tolontan!

reddog  •  1 iulie 2013, 1:31

Citesc un articol care ar trebui sa inceapa cu refrenul „pe vremea mea…”. TOVARASUL TOLONTAN repeta acelasi cantec prin care cei limitati in gandire isi aroga merite superioare generatiei precedente, cantec pe care l-am auzit si generatia mea (am 34 de ani) si care, din pacate, va fi auzit si de cei tineri de acum.
Nivelul subiectelor reflecta nivelul pregatirii actuale a elevilor. Ne plangem ca avem programe scoalare supraincarcate, ca multe continuturi scolare sunt inutile, ca se face prea multa teorie si prea putin sport, dar, pe de alta parte, vrem sa avem subiecte grele si rezultate f bune. Rezultatele obtinute acum mi se par ca reflecta o normalitate, sunt licee f bune unde se intra cu medii f mari, dar uitati-va si la liceele slabe cu ce medii se intra.
D-l Tolontan ar trebui sa renunte la campania cu sportul in clase, ar trebui sa militeze ca elevii sa aiba mai putina educatie fizica, si mai multa romana si matematica, ca sa faca fata unor subiecte grele, cum era pe vremea d-lui.
Mancand seminte pe marginea unui joc de fotbal si sa te pronunti, nostalgic, de cum ar trebui sa fie subiectele, mi se pare o dovada de crasa lipsa de reponsabilitate.
E NORMAL CA GENERATII DE LICEENI CARE AU ABSOLVIT UN LICEU INDUSTRIAL SA NU IA BACALAUREATUL DIN CAUZA UNOR SUBIECTE MULT PREA DIFICILE LA ANALIZA MATEMATICA IN LOC SA ISI CONTINUE CARIERA,SI SA VISEZE LA ITALIA, DOAR PENTRU A SATISFACE ORGOLIUL UNOR NOSTALGICI COMUNISTI. SCOALA TREBUIE SA SE ADAPTEZE LA SOCIETATE, SI NU INVERS.
SA SPUNA CINEVA CAT I-A FOLOSIT MATEMATICA M4 IN VIATA REALA DUPA CE A TERMINAT LICEUL.
Sacrificam generatii de copii, le distrugem viitorul si speranta de a se realiza prin educatie, doar ca sa satisfacem niste orgolii limitate. In afara de un procent subtire educata, vom avea marea masa a populatiei fara studii, si niste tolontani si funebri aparent nemultumiti, dar care vor trai satisfactiei superioritatii generatiei lor. PE VREMEA NOASTRA ………….

Cata  •  1 iulie 2013, 6:43

se pare ca la fotbal si educatie se pricep toti… macar ai avut curiozitatea sa cauti nr. notelor de 10 de anul acesta si sa le compari cu cele din anii trecuti??? si unde scrie ca examenul trebuie sa fie foarte greu? ti se pare ca educatia organizata de incultul funeriu ar fi performanta si ar sustine un examen foarte dificil??? ramii la fotbal. e mult mai safe…

ania  •  1 iulie 2013, 7:15

Uitati-ma la subiectele date anul acesta la admiterea in clasa a V a la Colegiul National Tudor Vianu din Bucuresti si veti vedea subiecte extrem de dificile, de selectie adevarata, examen desfasurat intr-un cadru corect. Toti copiii care au intrat anul acesta acolo, cu doua trei ore de geometrie, ar fi luat 10 fara nicio problema la asa-zisa evaluare nationala si ar fi terminat in mai putin de o ora. Si atunci la ce bun sa mai faci inca 4 ani de gimnaziu cand, la final, cei care sunt sclipitori sunt la egalitate cu copii de valoare medie si, cine stie pe ce criterii, s-ar putea sa piarda un loc intr-un liceu bun? P:oate nu stiti, dar, la medii egale, nota la romana este cea care face diferenta. Cunosc un caz al unui elev din lotul largit de la Balcaniada de mate care a luat 9.40 la romana si e foarte posibil sa piarda admiterea in Vianu tocmai din acest motiv. La matematica, materie la care exceleaza, a obtinut 10, dar ce folos daca 1400 de elevi din bucuresti au obtinut aceeasi nota? Plus ca in gimnaziu parinti cretini vaneaza note, stau pe capul profesorilor toata ziua, dau cadouri etc si obtin medii umflate, nereale. De aceea,un examen dificil ca cel de la Vianu de la a V a ar mai putea aseza un pic ;lucrurile.

Raducanu Ionel  •  1 iulie 2013, 7:34

Donmule Tolontan,
Funeriu n-a fost in stare sa demonstreze ca a facut o scoala care sa-i dea dreptul sa-i evalueze pe altii. Singurul sau merit ca ministru este ca si-a echivalat niste studii obscure cu unele serioase. Lasati-l in pace, o avea el multe calitati, dar in niciun caz pe cea a exigentei bine intentionate. Cel putin fata de propria-i persoana.
In al doilea rand, una din legile calitatii spune ca un lucru nu trebuie facut mai bine decat trebuie. In conditiile in care 80-90 la suta din copii astia vor lucra ca vanzatori ce rost are sa invete atata carte?
In al treilea rand, nu in examele banale sta raul acestei societati. Nu mai exista interes pentru educatie, nici din partea elevilor, nici a profesorilor, nici a organizatorilor (minister, etc). Pentru ce sa inveti? Sunt celelalte examene din viata (interviuri, concursuri, etc) exigente si corecte? Am avut un ministru fara studii, avem parlamentari europeni care spun cu nonsalanta cele mai mari prostii, avem numai nepoti, nepoate, fini, cumetri in toate functiile bine platite. Ce rost are sa inveti? Oricum nu te baga nimeni in seama.

Ramon  •  1 iulie 2013, 8:00

in tara asta se cultiva fals ideea de scoala pentru a avea succes in viata. Realitatea sta in proverbul cu omul potrivit la locul potrivit. Poti fi elev de 10,20, daca nu vei sti sa te adaptezi conditiilor in care vei lucra, daca nu vei intelege trendul societatii in care traiesti vei fi marginalizat. Cautati cati elevi care au urmat licee modeste au succes in viata si reciproc, cati sefi de promotie isi cauta un loc de munca sau au un trai modest. Luati-l ca exemplu pe Nicolae Ceausescu, practic fara scoala, dar cu ambitia de a face pentru cetatenii lui, om cu defecte omenesti (megalomanie, cultul personalitatii), dar care a lasat acestui popor ceea ce majoritatea nu vor mai realiza in viitorii 100 de ani: locuinte, spitale, scoli). In antiteza, Stefan Andrei, om cu scoala la vremea lui, dar care s-a lasat condus de agramatul cu 5 clase.
Multe alte exemple se pot gasi in clasa politica de azi si nu numai de la noi, oameni care s-au adaptat societatii, unii au facut averi, dar nu aveau 10 la nush ce examene. Scoala nu creeaza bogatie, cel mult un trai multumitor. Adaptarea la viata este mult mai importanta oriunde in lume.

domnul Q  •  1 iulie 2013, 8:12

Cel mai mare Basist din trustul Intact,face ”bezele”celui mai prost ministru care a existat in Romania de la Burebista in prezent!!!!Pai subiectele de bac de pe vremea acelui dobitoc erau foarte prost calibrate si n au tinut cont de nivelul de pregatire,tipul de liceu absolvit ,profil si alti parametrii.Cum sa dai la bac acelasi nivel de dificultate pentru rapidistu’care termina liceul Material Rulant,unde sunt elevi mediocrii(doar sunt rapidisti!?)si pentru stelistul care termina un liceu teoretic de elita.Tolo draga mergi mai bine ”LaBe 1″TV.

eugeniu  •  1 iulie 2013, 8:23

Deci nici asa nu este bine ! Cat priveste respectul pentru Funeriu ar trebui considerat ca. . . ” respect ” ; acesta nu a introdus nimic bun , doar , ca in penitenciare , a introdus camere de luat vederi pentru supravegherea tuturor infractorilor elevi . Sa-i fie de bine .

gilos  •  1 iulie 2013, 8:46

Salut Cataline,

Ai mare dreptate. Guvernantii nostri, in speta cei din educatie, sunt total iresponsabili, incompetenti.
Ce fac ei reprezinta o crima pentru viitorul acestei natii.
Ma gandesc cu groaza ce va fi la BAC.

Nu stiu daca Funeriu chiar merita respect, dar macar omul era bine-intentionat si adusese o alta optica. Si-a asumat o atitudine, adica a mizat pe viitor indiferent de consecinte. Se pare ca vechea garda a revenit in forta. Pacat, mare pacat…

Mihai  •  1 iulie 2013, 10:20

Cum sa respecti un om care calcula viteza pumnului din cazul “Pixelul Albrastru”, un om care nu si-a justificat diploma de Bacalaureat, dar ii place sa pice la greu pe elevi stresandu-i cu camere de luat vederi si cu subiecte complicate.
Acum cand s-a schimbat puterea, dar i-au ramas camerele de luat vederi, domnul Funeriu, inca mai baga fitile ca se corupe din nou sistemul, ca nu e posibil sa se obtina note de trecere si asa mai departe.
Unui om care i se sufla in ureche ceea ce trebuie sa vorbeasca, nu merita niciun pic de respect, ci doar o scaderea notei la purtare pentru sfidarea profesorilor.

Bibi  •  1 iulie 2013, 10:34

plin de respecte acest domn Tolo-ntan mai ales in ultimele articolase. Eh… la subiect… poate era mai bine sa le dam din nou un sut in psihic tinerilor care intra la liceu nu-i asa domnu Tolo-ntan? E oare vina copiilor ca toate guvenele de pana acum timp de 20 de ani au facut antireforma iar actualemnte gradul de pregatire al absolventilor de liceu este sub cel al decreteilor? Lauda domnul Tolo-ntan un ministru care a facut franjuri tot sistemul de invatamant, de la gradinite cu clasa 0 si terminand cu inv. superior unde s-a facut erarhizare fara a tine seama ca nu exista egalitate de sansa…(nu toate domeniile universitare dispun de numar egal de reviste cotate ISI in Romania, iar costurile de publicare in strainatate sunt exorbitante). Oare e bine domnu’ Tolontan? Tot respectul pentru fostul gazetar Tolontan, cel care vedea adevarul in spatele mirajului.

E.P.  •  1 iulie 2013, 12:37

Ca sa vorbesti despre educatie trebuie sa cunosti fenomenul. Un biet angajat al unui laborator in Germania vine si face sau spune ceea ce i se dicteaza fara sa stie genul cuvantului „coleg”, fara sa-si lase odraslele sa fie educate de sistemul reformat de el si, in sinteza, fara sa aiba vreo legatura cu domeniul. Un asmenea trompetist merita respect? Domnule Tolontan in educatie nu merge cu metoda fantei de lumina, ca la offside.

Contra si Gica  •  1 iulie 2013, 13:34

Toloxxx ,
cum a continuat istoria celui mai mare liceu autohton , dupa ce te-au supus la superteste de treapta si bac?
Bine ca nu ai detaliat , nici nu e asa de impotant , daca ai devenit expert ,de prima mana , in invatamant!

marian  •  1 iulie 2013, 14:22

pe cine o deranja oare reintroducerea examenului direct la liceu(treapta pe timpul meu)cand acolo se vede cel mai bine valoarea elevului?vorba cuiva :ba tara are nevoie de prostime nu de valoare.

Cătălin Tolontan  •  1 iulie 2013, 14:50

contra si gica: a ramas si acum unul dintre primele licee din tara. Unii spun ca primul )

Contra si Gica  •  1 iulie 2013, 18:20

toloxxx ,
Intrebarea referea cariera ta ulterioara , dupa absolvire si atata zbatere , la ce ţi-a folsit de ai ajuns asa expert in educatie?

Comentează