Lăsați-ne să iertăm!

Furioasă pe toată lumea, Monica Ridzi cere clemență unei justiții pe care n-o recunoaște. La rîndu-i o victimă, Dan Diaconescu ne anunță cu mîinile încătușate că ”din acest moment, românii nu mai cred în justiție”

joi, 5 martie 2015, 5:36

de Mirela Neag și Cătălin Tolontan

Tablou cu zei și fulgere.

Furioasă pe toată lumea, Monica Ridzi cere clemență unei justiții pe care n-o recunoaște. O numește ”o justiție profund dependentă”, formată din ”procurori și judecători care au abuzat” și au însăilat astfel condamnarea ei la închisoare, pe care fostul ministru o  consideră ”o mare eroare judiciară”.

La rîndu-i o victimă, Dan Diaconescu ne anunță cu mîinile încătușate că ”din acest moment, românii nu mai cred în justiție”. E furios și el. Și-și flutură deasupra capului brățările gloriei, cu gestul care l-a făcut pe jurnalistul Horațiu Peppine să observe că ”în România, cătuşele nu mai semnifică penitenţa, ci gloria persecutatului” (Deutsche Welle).

Pe televiziuni se derulează cererile Monicăi Ridzi și ale soțului său.

Mă sună Liviu Mihaiu. ”Chiar dacă ea nu-și înțelege vina, pe caz medical poate fi iertată. Cred că trebuie să avem, ca societate, o atitudine superioară”, spune el. Și întreabă: ”Voi ce credeți?”.

Păi, ce să credem? Vedem că noi, cei din libertate, ne punem probleme, avem dileme și îndemnăm la compasiune.

Sabina Fati a scris un text frumos în România liberă acum cîteva zile, despre riscul de a ne pierde umanitatea. Emil Hurezeanu a izbucnit omenește aseară la Digi24 împotriva exceselor DNA, amintindu-ne că “pe pămînt există înțelegere, clarificare, adevăr și iertare”. Dar cum poți să acorzi iertare cuiva care te disprețuiește, te atacă și te minimizează dincolo de al 12-lea ceas? Și care nu vrea iertare, ci răzbunare pe cei care l-au îndepărtat?! Uneori, ca să poți ierta, te ferești întîi de lovitură.

Întrebarea este: își doresc Dan Diaconescu și Monica Ridzi iertare?

Unul este condamnat pentru șantaj, iar celălalt pentru abuz în serviciu și ștergerea probelor infracțiunii. Au trecut ani de cînd sînt în instanțe și nu au recunoscut, niciodată, nimic. Dacă judecătorii lucrează la ordin, cum susține Ridzi, atunci în cazul ei 8 judecători din două instanțe au gîndit la ordin. Opt, nu unul!

”Inculpații au avut o atitudine constantă de negare a infracţiunilor imputate”, notează Înalta Curte în prima motivare a sentinței Monicăi Iacob Ridzi. ”Perseverență în infracțiuni”, ”încălcări grave ale legii” și un minister al sportului transformat ”într-un tablou infracţional dezolant al activităţilor infracţionale”. Despre asta vorbește justiția.

Despre ce vorbesc cei condamnați?

Într-una dintre interceptările din dosarul ”2 Mai”, Ridzi află că este înregistrată și folosește următoarea frază referitoare la viitoarele acțiuni ale MTS: “Să fim atenți cum cheltuim banii pentru alte acțiuni! La televizor se vede că profesorii nu au bani, pensionarii mor de foame și în spitale e dezastru. Să dăm bani doar la acțiuni sociale”. “Cum adică?”, întreabă un angajat MTS. “Să dăm bani la handicapați, la chestii care te apucă plânsu’, mila!“, explică Ridzi. Seamănă, nu-i așa, cu emoționanta campanie de azi de pe televiziuni?

Cînd a fost condamnată, prima instanță a explicat că o face pentru ca fostul parlamentar și ministru ”să se conformeze la valorile sociale”. Senzația e mai degrabă că mulți dintre cei care au probleme cu justiția, de la Udrea și pînă la DD, doresc ca noi să ne conformăm valorilor lor.

Aici nu discutăm despre rezolvarea situației medicale. Dacă o comisie medicală și, mai apoi, un judecător, ar decide că Monica Ridzi nu poate îndura detenția, nu cred că cineva ar avea ceva de comentat. Și dacă ar comenta, e treaba lui. Cruzimea nu e în fișa de post a justiției.  

Dar, pînă atunci, ceea ce aflăm noi este că nici Ridzi, nici DD și nici Udrea n-au greșit cu absolut nimic. Dimpotrivă, cei de dincoace de gratii au greșit, e limpede! Infractorii, spune Ridzi, sînt procurorii care i-au falsificat stenogramele și s-au apucat să recunoască abia acum faptul că au acționat la comandă! Să nu trecem atît de ușor peste aceste afirmații. Dacă ele ar fi adevărate, se vor deschide procese penale împotriva magistraților!

Infractorii sînt, așadar, cei din SRI și din DNA, de vreme ce lucrează cu ordin extrajudiciar, după cum susține Udrea. Infractorii sînt judecătorii și infractorii morali sînt jurnaliștii care relatează despre cazuri. Au început avocații și politicienii care migrează dintr-un studio TV în celălalt să-i certe pe jurnaliști că își fac meseria! Și au dreptate, căci e limpede ca un cristal: pe banda de alergat inserată în celula lui Borcea galopează dreptatea, în timp ce infractorii sînt altundeva.

Am ajuns în situația redată într-o glumă în ultimul număr din ”Cațavencii”, care scrie că ”nu condamnații sînt închiși pe dinăuntru, ci noi sîntem încuiați pe dinafară”. Aceasta este senzația care te cuprinde dacă îi asculți. Nu ei au făcut ceva rău, ci societatea e de vină că, pentru a se apăra, folosind mijloace legale, a decis să-i țină departe o vreme pe acești oameni.

Același lucru l-am scris la vremea potrivită și despre felul în care Dan Voiculescu nu-și înțelege condamnarea și față de răul pe care A3 i-l produce. Se vede treaba că apostolii statului de drept sînt la fel de reticenți în a accepta decizia justiției ca și cei pe care-i acuzau că dau lovituri de stat.

Ca jurnaliști care și-au dedicat ultimii 6 ani din viață ocupîndu-ne de cazurile Ridzi și Gala Bute știm destul de bine cîte mișmașuri, cîte complicități și cîte combinații sînt încrustate acolo. Ni se pare o nebunie a unor zei mînioși să pretinzi că toți sînt vinovați, procurori, judecători, colegi din ministere, oameni de afaceri, primari, numai tu, niciodată, tu n-ai greșit deloc!

Văzîndu-i cum își afișează nu căința, ci, bun e Horațiu Peppine!, ”superbia unui patriot învins de duşmani”, te întrebi dacă iertare, libertate și viață vor ei. Nu cumva, ei cer în continuare să fie crezuți, admirați și slăviți?

Dacă mîine le dai drumul, se vor înfige să ne conducă din nou. După ce a fost trimisă în judecată, Ridzi s-a întors în Parlament pentru încă un mandat, iar acum strigă, și nu poți să nu te simți tulburat, că tot ce-și dorește e să stea cu copiii.

Refuzul  condamnării și al ideii că au greșit, oricît de puțin, exprimă mai mult decît o tactică de apărare sau de emoționare colectivă. E ca și cum ei vor să le interpretăm cazurile așa cum și le interpretează ei înșiși și, în general, să ne reducem înțelegerea lumii la numitorul comun al felului în care ei o înțeleg.

Dar nu e nimic nou, să nu fim ipocriți!

Mulți dintre ei așa au guvernat. Așa au trăit. Așa le-am permis, cei care am făcut-o, ca să fim sinceri pînă la capăt.Ca ziarist, îmi reproșez că n-am fost mai aspru pînă în 2009 cu Traian Băsescu, apoi mi-am făcut mai just treaba, pentru că de la el au învățat acești curteni politici că au mereu dreptate. Și că nu sînt datori să explice nimic.

În  lupta lor cu justiția, acuzații trădează sindromul celor care au mereu dreptate. Cînd ajungi să stăpînești tot, orice contrazicere îți activează un gol ontologic. Dacă nu controlezi, nu mai exiști.

Ridzi, Udrea, Bica sînt niște oameni care au ajuns la o asemenea putere asupra semenilor lor încît acum nu fac decît să mute patologia lui ”am mereu dreptate” în închisoare.

Imperfecți și convinși că nu avem mereu dreptate, tot noi le sîntem datori cu ceva. Cu rugămintea: tăceți un pic! Nu mai dați bani ”la chestii care te apucă plânsu’, mila!“ și nu mai folosiți nenorocitele de tactici de PR ale consilierilor că multe dintre ele v-au dus dincolo de gratii, în goana după imagine. Lăsați-ne să ne vindecăm un pic, să ne treacă, să ne iertăm pe noi înșine și, într-un fel sau altul, veți simți și voi iertarea!

E mai greu să ierți în zgomot de șenile cu breaking news. Și Dalai Lama are nevoie de liniște cînd meditează, darămite noi, minți încordate în căutarea compasiunii rătăcite.

Există, pe lume, erori judiciare. Dar adevărata eroare judiciară națională se petrecea în România atunci cînd erau judecați doar cei mici, iar cei mari scăpau fără judecată, precum acum 10 ani. Nu întindeți la infinit răbdarea oamenilor și amintiți-vă de 16 noiembrie 2014! Chiar dacă vouă vi se pare că în aceste zile vă auziți doar voi și partizanii ideilor voastre, că lumea vă plînge de milă, reflectați măcar un pic că poate nu aveți dreptate.

Undeva se adună nemulțumirea oamenilor care asistă la acest proces de victimizare, pentru că și ei au probleme, și ei au bunici și părinți în spitale, și ei tremură pentru locul lor de muncă și sînt supărați că educația copiilor lor e amenințată. Lăsați-ne să iertăm din inimă și nu cu televizorul la tîmplă!

Comentarii (185)Adaugă comentariu

eu  •  5 martie 2015, 20:27

poate ca va este si RUSINE domnule tolontan !!!!! daca nu!!!!!!! stiti bine ca ar trebui cel putin sa va fie RUSINE !!! no comment ……..

Cornel Mamaliga  •  5 martie 2015, 20:44

Cornel ma numesc. Activez in zona umanitar de aproximativ 5 ani. Suntem un grup de prieteni care, fara a avea un ONG, incercam sa ajutam oameni ai strazii.

S-a intamplat de curand un lucru ce ne-a luat prin surprindere: Iosif, unul dintre cei ce odata a trait pe strada, a fost ridicat de politie si a intrat in puscarie.
Iosif s-a reabilitat de mai mult de doi ani din conditia in care l-am cunoscut noi (dormit sub pod sau canal, aurolac e.t.c.): muncea intr-o shaormerie 14 ore pe zi, statea in chirie, si-a pus dintii, de fiecare data cand ne intalneam ne spunea cca nu „mai va mai pune niciodata gura pe punga”.
In inchisoare a intrat pentru o fapta de acum 4 ani si ceva (furt de biciclete). Au fost luati la politie atunci, si-au recunoscut vina, si fapta parea „ingropata”. Nimeni nu a mai luat-o in seama.
Dar nu a fost asa, in urma cu nici o luna, Iosif a fost ridicat, dus la penitenciar, judecatorie si condamnat definitiv cu executare (cativa ani de inchisoare).
Dupa 4 ani… timp in care el s-a reabilitat, a devenit un om partial integrat social (spun partial pentru ca experienta de om al strazii probabil ca te trage toata viata in jos).
Iosif are 37 de ani, iar daca va sta in puscarie 3 ani, cand va iesi probabil ca o va lua de la -100 si va avea foarte putine sanse sa se mai integreze in societate.
Trebuie mentionat ca probabil 8 din 10 „copii ai strazii” nu se mai integreaza, iar Iosif a fost un caz surprinzator. El a fost abandonat de parinti de mic.
Acum intreb: Nu poate pune in oglinda povestea lui Iosif cu cea a nemernicilor politicieni care cer clementa in gura mare pe la toate televiziunile, dupa ce au trecut prin toate fazele decaderii umane: ticalosie si hotie->trufie->ingamfare->sfidare->minciuna->agresivitate->lasitate?

Cazul lui Iosif nu a avut vizibilitate nici unde in presa, nici macar in cea locala.
Nu credeti ca ar fi interesant?
Si probabil ca Iosif multi in tara asta…

Daca pe cineva intereseaza acest caz, dati un semn.

Fane  •  5 martie 2015, 21:03

De ce sa ii iertam?
Nici ea si nici cei care m-au adus in situatia in care disper cand copilul meu plange pentru ca nu ii pot cumpara un ghiozdan ca lumea sau nu pot sa il duc in vacanta de vara acolo unde ii spunea profesoara de geografie ca e frumos la noi in tara nu am sa ii iert niciodata.
De 25 de ani traim prost pentru ca la conducere au fost numai lichele care nu au stiut decat sa fure pentru ei.
Avem resurse naturale enorme, munte, mare, pamant bogat si noi suntem saraci ca naiba pentru ca o mana de imbuibati nu au stiut decat sa fure cu lopata.
Din punctul meu de vedere multi ar trebui condamnati pe viata pentru subminarea economiei nationale si umilirea noastra.
Cu ce sunt eu vinovat sau copilul meu ca nu vreau sa fur?

Cristian  •  5 martie 2015, 21:28

Un singur lucru, dar de amaratii din aceasta tara si numarul este din ce in ce mai mare, nu va este mila? Ne este mila de bogatanii din tara noastra, nu?

mihaela  •  5 martie 2015, 21:40

domnilor,dece dracu cerem atata iertare pentru ridzi,pentru diaconescu,de ce dracu ne transformam noi in sfintii buni ai acestor oameni?oare ei cand au furat sau au santajat s-au gandit ca nu avem noi cu ne plati ratele la banci sau ca nu putem cumpara rechizite si mancare copiilor?sa fim rezonabili si pe ei sa-i ierte Dumnezeu ca eu una nu pot.si nici nu vreau!

Broccoli  •  5 martie 2015, 21:43

As dori sa stiu de unde stie Liviu Mihaiu ca doamna Ridzi poate fi „iertata pe caz medical”, in primul rand. Citesc aceste lamentari publice, la care ea are tot dreptul, desigur, dar cum aflam care este diagnosticul integral si corect? S-au mai vazut cazuri gen Bradisteanu, nu?

Apoi, cand spune ca noi ca societate ar trebui sa avem o atitudine superioara – cum definim aceasta atitudine? Suntem mai buni daca iertam un abuzator fara ca acesta sa fi platit pentru faptele sale? Ca de fapt astea sunt rolurile: oamenii de rand sunt abuzati sistematic, iar „elitele” politice nu stiu cum sa ne-o traga mai bine si din toate pozitiile. Si cum ierti pe cineva care nu se caieste cu adevarat ci incearca doar sa intoarca „argumentele” in favoarea sa si sa explice ca ceea ce a facut nu reprezinta un abuz? Cum ne face asta superiori si cui? Ar trebui sa ne simtim vinovati pentru ca Ridzi a furat pe fata si dupa aia a fost socata sa afle ca furtul se pedepseste prin lege?

Chiar imi doresc sa mi se explice cum iertam noi, „ca societate”, pe cineva. Hai sa vorbim concret. Cine ar implementa aceasta decizie si prin ce mecanisme? Justitia mi se pare ca s-a pronuntat deja.

fane  •  5 martie 2015, 22:10

foarte bine Tolontane … tine-o tot asa

Carmen  •  5 martie 2015, 22:12

Extraordinar articol.

catalin  •  5 martie 2015, 22:14

hai sa-i lasam pe toti acasa. toti sunt bolnavi, au copii, familii de intretinut. dar ei se gandesc la cei care muncesc 10-12 ore pe zi pe un salariu de 750 ron? mai bine incarcerati intr-un oras fantoma in care sa aiba 750 ron pe luna, sa plateasca si lumina, intretinere, etc. asta ar fi cea mai dreapta pedeapsa

florin  •  5 martie 2015, 22:37

Total de acord cu ce-ati scris.
Respect.

PS : E prima oara cand scriu un comentariu de complezenta 🙂

aureldobroiuau  •  5 martie 2015, 22:55

ar fi cazul sa-si duca crucea si gata,ISUS si-a dus-o pentru un tel suprem, s-au sa imparta pedeapsa cu inteligenta si cultivata Elena BASESCU petru care a potlogarit cu multa dedicatie ca sa ne faca de rusine cu expozeurile ei agramate la PARLAMENTUL EUROPEAN.

dariu  •  5 martie 2015, 22:59

esti penibil.
cand gasesti in sertar urmatoarea „investigatie”?

d\ana  •  5 martie 2015, 23:34

Fiecare cu gandirea lui! eu m_as bucura sa aud ca prin ordonante de urgenta…ca tot nu stiu ce inseamna astea!?…dar ma gandesc!? ca la o posibilitate…sa se stabileasca, asa cum se face cu salariul mediu pe economie, un drept la proprietate mediu pe familie!!!! cine nu are cum justifica averea, sa fie asezat intr_un apartament si trimis sa dea interviuri potrivit expertizei!? la firme care sa le ofere o slujba si un salar!? Restul, redat societatii in slujba carora au ?produs? de 20 de ani incoace. Cat de caraghiosi sunt avocatii care sustin ca sunt retinuti clientii lor pe baza de ;denunt; si nu expun itrega avere pe care nu ar avea nici in suta de vieti sa o adune din veniturile cu care sunt remunerati…Doamna monica a nascut la Viena…de doua ori, stie distinsa ca sunt copii care intra in soba dupa ce se racoresc taciunii ca sa se incalzeasca!? in case de chirpici? si domnul hurezeanu sa cerceteze…despre cum o duc romanii care il ascultau crezand ca ne doreste :libertatea:…de a trai cativa ani din salarii compensatorii/fara munca…munca o duceau doar cei ce distrugeau comision cu comision tot ce au cladit cei care acum tot mai primesc o pensie…cat mai rabda romanii…of, of! nu cred ca au mai impresionat pe cineva gesturile intr-o dist
perata solitudine ale lui Sobaru…ati auzit de el!??? of, of

io  •  5 martie 2015, 23:37

remarcabil articol!

stapaniti foarte bine aplicarea practica a principiilor!

va citesc ca sa invat!

cezar  •  5 martie 2015, 23:44

La puscarie cu toti hotii care ne-au guvernat cu obraznicie!
Bravo Tolo!

dana iancu  •  6 martie 2015, 0:33

@102 pentru Cornel:
Da, ma intereseaza cazul lui Iosif. pot face o mica donatie. va rog sa mi scrieti pe danoassa@yahoo.com, multumesc

flo38tm  •  6 martie 2015, 0:34

Oameni buni, sa lasam justitia sa-si faca treaba macar acum cand si-a dat drumul si merge bine, ca orice infractori si pe politicieni daca ii intrebi daca sunt vinovati vor spune toti cu tarie „nu”. Nu e cinstiti ca se mediatizeaa atat de mult cazurile lor, mai ales partea cu victimizarea, toti stim ce au facut si cum au facut.
Doamna Ridzi se pare ca are doua fete: una de politician fara scrupule-ati vazut cum vorbea si ce facea cand era libera si alta de victima care dintr-o data are 13 boli. Eu stiu ca oamenii bolnavi sunt mai asezati, mai cu frica de Dumnezeu, nu parea asa inainte sa fie arestata…Si mai stim toti ca nu divulga adevarul, pentru cine au fost banii si la indemul cui a facut ce-a facut…

AndroneascaPlagiatoarea  •  6 martie 2015, 0:42

Eu nu mai am încredere în justiţie. Punct.

Hamburg  •  6 martie 2015, 2:18

Accept mita. Nu mult, doar 1 milion de euro. Si pe urma vin sa va cer iertare, promit sa nu mai fac, sunt bolnava, am copii, va rog din suflet….. Un pic de coloana vertebrala nu are „doamna” asta. Dupa ce ca probabil ramane cu mita in conturile ei……. O nesimtita, si restul care ii duc grija si calca justitia in picioare, probabil la fel, niste hoti.

vali  •  6 martie 2015, 5:00

Multumesc Catalin Tolontan pentru curajul de a spune lucrurilor pe nume si pentru curajul de a tine piept unui sistem corupt inca dinainte de a fi aparut (era deja creat). Nu e cu nimic diferit de ce s-a intamplat in mai toate tarile ex-comuniste doar ca eu sper ca romanii se vor trezi cu 5 minute mai repede decat ceilalti.
Foarte bun articol, multumesc din nou.

BS  •  6 martie 2015, 5:47

Comentariul e pertinent. In primul rând ar trebui ca doamnele si domnii aflati după gratii sa isi recunoasca vina. Ridzi nu a facut-o. La fel si alti corupți cărora li se plânge de milă. De exemplu Becali sau DD. Toți acuza cu aroganță sistemul si isi descoperă boli exotice care nu pot fi tratate decât in libertate. Se face atâta tam-tam cu toți politicienii inchiși și suferinzi insă se uită faptul că in inchisori sunt mult mai mulți care au probleme de sănătate și pe care nimeni nu ii vrea afară.
inainte de a cere clemență Ridzi trebuie să isi facă mea culpa, asta e prima condiție a iertării. Altel și atunci când va iesi din penitenciar va face pe victima trimisă după gratii nevinovată de procurori corupți.

djeordje  •  6 martie 2015, 5:48

Ea si zeci de altii ca ea au furat viitorul a milioane de romani nevoiti sa ia calea emigrarii din cauza coruptiei.

teo  •  6 martie 2015, 5:48

pana cand principalul beneficiar al ultimilor 10 ani de jaf national nu va fi tras la raspundere nu voi crede in justitie.l-am vazut aseara,in jachetica la pmp prostindu-ne inca o data ca vin rusii.sper doar ca justitia divina sa-i mai vina de hac acestui demon,ca asta”independenta”nici nu vrea si nici nu poate.de aceea voi emigra si ca mine cred ca sunt milioane.in tara asta totul e putred,profund corupt.sper sa mai ramana aici doar maretii politicieni cu slugile lor credincioase si ipocritii de jurnalisti manipulatori care canta dupa cum le cere stapanul

picco  •  6 martie 2015, 6:31

Uimitor este faptul ca unii se impotrivesc revoltei unanime. Un cetatean de rand care sufera zi-de-zi datorita incompetentei si hotiei din clasa politica, este intru totul de acord cu acest articol complet justificat. Dar NU!!! Romanul tot roman este si mereu are ceva de completat.

Bravo Tolontane!!! Le zici bine si tind sa cred ca cei iritati de acest gen de articole nu sunt altii decat partinitori ai aceleiasi tagme de hoti care cer clementa. Afar’ cu mamelucii!!! desigur… pentru ideea de a fiiertati pe motive medicale… exista spital penitenciar. Nu este o cruzime a justitiei, este lege!

NeikaNimeni  •  6 martie 2015, 6:32

Aici nu se pune problema de a ierta. In ambele cazuri, exista o decizie judecatoreasca ce trebuie pusa in aplicare. Ca ea poate fi nedreapta sau fabricata, asta e o alta poveste. Atata vreme cat nu toate amanuntele sunt discutate la vedere, va exista suspiciunea. Daca EBA nu este adusa in scena, atunci se ridica multe semne de intrebare in cazul Ridzi. Daca vrei sa fii obiectiv pana la capat, asta ar trebui sa ceri sau sa sesizezi parchetul, ca esti un justitiuar. Dar nu sesizari in presa, ca hartie suporta orice. Pune mana si scrie negru pe alb la partchet. Altfel totul e poezie de salon. Iertarea este una si conditiile de detentie este cu totul altceva. Puscaria iseamna privarea de libertate. Nu mai poti sa faci ce vrei tu, cand vrei tu. Nu mai poti vedea pe cine vrei si cand vrei. Din punct de vedere uman, aceasta pedeapsa e suficienta. Restul de conditii trebuie asigurate in numele demnitatii umane. A noastra macar, daca ni se pare ca pe a lor o putem ignora

Mihai Moisiuc  •  6 martie 2015, 7:04

Celor curiosi si cu tendinte de „iertare” le recomand sa citeasca acest articol scris de o jurnalista din „gradina” lui Ritzi. Daca cei de acolo nu stiu ce3 s-a intamplat de-a lungul timpului, atunci cine?
Lectura placuta!

http://cioaravopsita.ro/sa-bociti-bine/

doriana  •  6 martie 2015, 7:28

Se cred victime atunci de ce au ajuns sa fie judecati si condamnati,D-na Ridzi daca nu este vinovata,de ce asters probele din calc?Se victimizeaza de conditiile din penitenciar,dar alti nu ai nici asa ceva,sa fim seriosi le este greu,dar trebuiau sa se gandeasca atunci cand au incalcat legea,dar ei au crezut ca sunt superiori si li se cuvine tot,ei uite ca nu este asa.Sa-si ispaseasca pedeapsa si alta data sa se gandeasca de doua ori inainte de a face ceva.

serban  •  6 martie 2015, 7:52

La varsta de 21 de ani am facut o greseala am avut un prieten care lucra la inzestrarea armatei iara eu lucram ca angajat civil tot la inzestrarea armatei prietenul meu se lauda ca el distribuie carti la ofiteri drept cadouri si ca foarte multi i lasau lui o parte din carti drept recompensa ca i servea La un moment dat prietenul meu ma roaga sa ma duc la anticariat sa i vand si lui niste carti pe numele meu cum prietenia la tinerete e un lucru deosebit nu am gandit ca poatefi ceva rau in asta si am fost de mai multe ori si am vandut carti pe buletinul meu Totusi la un momendat am avut o licarire ca poate ce fac eu nu e bine si am vrut sa cer si parerea comandantului unitati In ziua aceia asteptand afara pe hol comandantul a avut foarte multa treaba si am asteptat in jur de 4 ore si nu am putut sa intru comandatu a iesit de cateva ori afara din birou si s-auitat in ochi mei sia mers mai departe si nu a fost sa fie spre ghinionul meu sa i spun comandantului ce ma framanta si am mers mai departe pana in momentul cand prietenul meu a fost decoperit ca face delapidare si a fost condamnat la 15 ani inchisoare tragandu ma si pe mine ca complice la delapidare la suma de 78o in lei noi si pentru aceasta greseala am primit 2 ani de detentie din care pentru buna purtare am fost eliberat dupa un an si doua luni Vreau sa specific cateva lucruri m-am nascut cu o stenoza mitrala pe care o port pana la varsta aceasta cu trei operati efectuate si cu 3 avc si totusi nu am uitat si am dat o declaratie pentru greseala pe care am facuto acum 50 de ani si alti uita ce s-a intamplat acum 2 ani De fapt atunci a fost un regim mai drept numai ca acum dreapta care trebuie sa scoata tara din marasmul economic mai rau o infunda datorita furaciunilor si a sistemului de ai apara pe infractori Am scris aceste randuri fara a jigni pe nimeni, dar sa lasam dreptatea sa apara in sistemul pe care il traim

petrica  •  6 martie 2015, 8:00

domnule Tolontan nu primiti toate postarile , nici pe cele spuse din suflet?

Costin  •  6 martie 2015, 8:47

Bravo domnule Tolontan!
Unde-i lege nu-i tocmeala!

Emil  •  6 martie 2015, 8:55

La subsolul articolului lui Sabina Fati (eu l-am citit în Revista 22)am amintit două aspecte de reţinut – nu i-am auzit pe nici unul din cei care azi plâng de mila lui Ridzi să protesteze când apostolii dreptei şi ai statului minimal înfierau pe toate drumurile „sărăntocii care fac copii ca să trăiască din ajutor social” şi nici când Băsescu vorbea de „ţara de mămicuţe şi bebeluşi”. Respectivul comentariu nu a apărut nici până acum, spre surprinderea mea.

brod  •  6 martie 2015, 8:57

„Emil Hurezeanu a izbucnit omenește” -(?!?) cred că aţi vrut să scrieţi MIŞELEŞTE

„împotriva exceselor DNA, amintindu-ne că “pe pămînt există înțelegere, clarificare, adevăr și iertare” – EXCESELE DNA?!? solicit sesizarea CSM-ului!
ACEST DOMN H NU ESTE LA PRIMA ISPRAVĂ DE ACEST GEN. a mai sărit odată, când a fost destructurată o reţea de hoţie din medicamentele canceroşilor.

pe când îl „consilia” pe Adrian Năstase, mister H era mai pufos în poziţiile adoptate…

viva  •  6 martie 2015, 9:25

Ca un bun crestin ma intreb: ce inseamna sa iert? Sa-i iert pe ei? Eu cred ca sunt in stare sa nu le doresc raul, sa nu-i blestem sa indure chinurile iadului, chiar poate sunt in stare sa ii vizitez in celula lor si sa le spun V-AM IERTAT! asa cum a facut si Papa cu cel ce a vrut sa-l asasineze si cred ca pot sa ma rog ca Dumnezeu sa-i ierte si Dumnezeu ii va ierta daca se caiesc si ei. Cam atat! Dar oare este suficient ca eu sa spun: sunt un bun crestin?

mihaela  •  6 martie 2015, 9:29

sunteti penibili! nu va e mila de omama bolnava cu copii bolnavi! sunteti niste hiene! rusineeeeee

rebel  •  6 martie 2015, 9:35

Da! Si eu zic sa fie iertati toti ciocoii care au avut sau a ajuns in proximitatea puterii,imbogatindu-se prin furturi. Este sub demnitatea lor sa stea la puscarie.ar putea lua ex lui bombonel sa se impuste in fular

ion  •  6 martie 2015, 9:41

Am apreciat la superlativ activitatea dv. publica impotriva coruptiei si altor infractiuni.Dupa ac. articol trebuie sa fac unele corectii .Nu credeti ca alaturarea cazului Ridzi cu cele mult mai grave-Udrea,Bica,Dan Diaconescu este o manipulare ordinara ? Nu pun in discutie nici vinovatia d-nei Ridzi( a fost stabilita de 2 instante si de opinia publica)nici starea ei de sanatate . Pun in discutie situatia celor doi copii mici ai condamnatei. Si nu ma gândesc numai la aceasta mamica ; toate mamicile condamnate,care au copii mici(pana la 10 ani de pilda)ar trebui sa execute pedeapsa dupa ce copii trec de o varsta .Desigur se pot gasi si alte masuri in favoarea copiilor .Cresterea si buna educatie a copiilor nu este una din valorile societatii noastre pt. care trebuie luptat ?

samsy baoad  •  6 martie 2015, 9:42

De-o necioplire morala ce atinge extremul, ipocritii natiunii – caci nu alta sunt – abuzeaza mai departe, profitand ca se mai gasesc guri cascate ori nesimtiti ca ei, gata sa le dea crezare, sau sa se faca numai ca-i cred, aducandu-si astfel apa la moara proprie. Daravela, in cazul in care mai dureaza, e provocatoare si incita la reactii masive extreme, social epurative, cu urmari imprevizibile pentru cei avizati. Trebuie neaparat, in lipsa unei adevarate justitii, sa ne blamam din nou ca-n cazul Ceausescu?

Boc  •  6 martie 2015, 9:53

A furat si a permis furtul din banii de pensii ,salarii ,sanatate etc.Pentru ce a fost ca un catelus cand frauda banii pentru prietena ei care acum sta bine merci la caldura si a uitat-o . Poate singura sa-si indulceasca situatia nu prin a cere mila ,demni de mila au fost cei pe care i-a lipsit total sau partial de mijloace materiale trai. Sa pomeneasca acel -nomina odiosa ,si cred ca-si va rezolva toate problemele…

ste  •  6 martie 2015, 10:00

Cer clementa pentru ca inca mai cred ca noi suntem o tara de prosti iar ei sunt cei mai deștepți dintre „noi”….

Laurentiu  •  6 martie 2015, 10:02

@102 pentru Cornel

As fi interesat sa putem lua legatura. Imi puteti scrie pe l.c.dinu@gmail.com?

Ronin  •  6 martie 2015, 10:04

Ma bucur ca avem oameni cu pareri… multi dintre voi aveti talent jurnalistic mai mult decat au multi care publica ..insa asigurati-va ca sunteti si ramaneti oameni . Discutati despre sistem si despre lege fara a avea o imagine clara a celor doua concepte . Intrebarea mea este cu ce drept un om judeca un alt om ? Din fata unei tastaturi emitem tirade si ne minunam de cat de inteligenti, buni si drepti suntem …..De ce oare ne e mai usor sa condamnam decat sa iertam ? Voi credeti ca sistemul privativ de libertate asigura o educare si o indreptare a celor ce au gresit ? Multi intra caini si ies lupi ….Eu nu discut despre Ridzi, etc….. Discut despre fiecare om in parte . Oamenii sunt produsii unei societati. Vad oameni condamnati – insa nu vad niciodata condamnata Societatea.Nu stiu daca are rost sa continui discutia – din pacate oamenii au tendinta sa vorbeasca mai mult decat sa asculte.Va doresc ” sa nu doriti rau nimanui niciodata”.
P.S. – Unde ati fost cu totii timp de 25 de ani ?
Mai rele decat prostia sunt perversitatea umana, ura si rautatea ce ne macina zi de zi ….In ’89 toti eram anticomunisti, acum toti suntem judecatori si mai presus de toate ” curati ca lacrima” .
„Cel fără de păcat dintre voi să arunce cel dintâi piatra… „

cotcarul  •  6 martie 2015, 10:09

A ierta e omenesre…..Sa nu intelegi de ce trebuie sa stai ,,ascuns” . stai ca ai furat!POLITICIENII uita ca mamaliga poate exploada oricand,pt niste hoti dovediti.rabdare ai ,dar pana cand….?La brutarie, cu toti hotii!

Gicu  •  6 martie 2015, 10:10

Corect articolul si subscriu intrutotul. Sa faca puscarie!

Liviu  •  6 martie 2015, 10:17

Gandesc exact la fel ca dl. Tolontan, desi ma credeam unic in simtiri :)) Superb.
Eu nu inteleg asocierea dintre GSP si grupul de televiziuni ANTENA. Daca exista, de ce nu il dau afara pe dl. Tolontan? Evident ca omul spune niste adevaruri pe care Gadea si Badea nu au curaj sa le spuna ca sunt ori prosti ori fricosi.

cavas  •  6 martie 2015, 10:25

Oare de ce doamna Ritzi a inceput sa faca copii, imediat dupa se a inceput urmarirea penala ??!!

Horia  •  6 martie 2015, 10:27

Hurezeanu vrea sa para bun crestin,dar in cazul asta este penibil.Daca este asa milos sa mearga in azile de batrani sau centre de copii abandonati….ce spun eu ? Toata Romania rurala este un azil de batrani si un centru de copii abandonati. Asadar nu cred ca bogatanii corupti ai Romaniei ar trebui situati in centrul atentiei,daca tot vrea sa se agate de un astfel de subiect. Tolontan are dreptate. Imi aduc aminte si acum cu furie de tupeul ordinar al doamnei Ridzi care raspundea presei la intrebarile despre abuzurile dansei.Merita cu prisosinta acea condamnare. Sa stea acolo si poate ca se va cai pentru faptele sale.

Explicatia ca a furat pentru altcineva si nu pentru ea nu sta in picioare.

A facut acest lucru doar pentru a se pune bine cu familia prezidentiala si pentru a-si creea in acest scop avantaje personale . Asadar se poate spune ca a furat pentru ea .

Maximilian Mendelsohn  •  6 martie 2015, 10:30

Stimate domnule Catalin TOLONTAN,

Chiar daca in existenta noastra de pana acum, am avut posibilitatea de a trece, de multe ori, unul pe langa altul, dumneavoastra avand, prin prisma profesiei, statutul de persoana publica, recunosc nu v-am salutat si nici, vorba lui Nicolae Iorga – care atunci cand venea vorba despre persoane publice din timpul vietii sale considera ca „nu trebuie a-l fi cunoscut, neaparat personal, pe cutare sau pe cutare, a carui activitate, in interesul vostru, general, o cunoasteti, pentru a va ridica palaria in fata sa, atunci cand il intalniti pe strada” – nu m-am grabit a-mi ridica palaria atunci cand v-am intalnit, dar ceea ce am facut legat de persoana domniei voastre, va marturisesc aici, este ca… am citit mai tot ceea ce ati publicat, dar mai cu seama, anchetele pe care le-ati intreprins in raport cu derapajele guvernantilor in ceea ce priveste banul public.
Referitor la acest articol, privind apelul multor colegi de-ai dumneavoastra din presa, impresionati – sincer sau nu, chiar nu este problema mea – de ceea ce li se intampla unora dintre cei care astazi incep a da socoteala pentru faptele si atitutidinile lor in raport cu banul public, dar mai cu seama de cazul detinutei Iacob – Ridzi Monica, prin atitudinile mele, pe care le puteti citi pe pagina mea de facebook (https://www.facebook.com/maximilian.mendelsohn/posts/10152818519178191), unde am publicat inclusiv scrisoarea pe care i-am transmis-o ieri presedintelui Klaus Iohannis (https://www.facebook.com/maximilian.mendelsohn/posts/10152823834473191), imi pare rau, desi as fi tentat sa ma raliez opiniilor exprimate de dumneavoastra, cred ca pentru faptele lor, cei in cauza, nici in liniste nu merita clementa…

Cu stima,

Maximilian Mendelsohn

Lungu Marius  •  6 martie 2015, 10:37

Pentru a îi ierta,vinovații trebuie să își recunoască greselile. Eu sunt de acord cu iertarea atâta timp cât se recuperează prejudiciile aduse si nu ma refer la sumele furate ci si la eventualele profituri care ar fi putut fi aduse daca banii furați ajungeau in investitii in autostrăzi, spitale etc. Eventual creat un sistem in care cei care nu pot sa plateasca sumele datorate sa muncească, fara a fi platiti, până la stingerea datoriilor.

Flo13  •  6 martie 2015, 10:46

Câtă tevatură pentru niște hoți.
Păcat că nu putem rezolva ca la chinezi: pac pac și gata.
De 25 de ani tot fac rocada la conducere și sărăcesc țara.
Bun, s-au distrus resurse naturale, industria, agricultura totul. De ce se bat încă pe conducere? Simplu, pe munca noastră trăiesc bine, vezi salarii de mizerie, subevaluate (200 euro în comparație cu 2000 afară).
Și ei ce plătesc? 3 ani în condiții bune, să fim serioși, e circ și bătaie de joc față de populație, de cei ce plătesc taxe.
Ce nu înțeleg „aleșii poporului” este faptul că frustrarea asta se strânge în români iar buba se va sparge, mai devreme sau mai târziu.

sabin  •  6 martie 2015, 11:01

Mutumesc lui Tolo si Neag pentru felul adevarat in care-si fac meseria. Cu acest articol arata ca jurnalismul curat mai exista inca in Romania.
Ridzi, DD si toti ceilalti aflati in puscarie sau sunteti pe drumul spre puscarie, aveti rabdare cu noi, poporul, pentru a ne vindeca ranile. Acum nu putem sa va iertam. Poate miine…

Comentează