Episodul Hotnews-Ponta. Ceea ce în alte părți e jenant, la noi te face erou!

O redacție care a greșit, a revenit și refuză fanatismul este sub asediul discursului urii tocmai din partea unui curent care se pretinde democrat și pro-occidental

miercuri, 2 noiembrie 2016, 10:32

UPDATE: Reacția lui Dragoș Stanca aici.

UPDATE: În această noapte, la Victor Ciutacu la RTV, Victor Ponta a spus: ”Am primit un mesaj de la domnul Pantazi, cu care nu m-am văzut prea des în viață, care a făcut un lucru normal. Am spus că apreciez şi subiectul pentru mine nu există”. 

Astăzi dimineață, pentru 20 de minute, pe pagina de Facebook a Hotnews au stat cuvintele: ”Sper să crapi Victor Ponta!”.

Omul care se ocupa de fb în acel moment, un student la jurnalism, a adăugat unei știri de pe news.ro ceea ce el a numit ”o părere personală pe care am vrut s-o împartașesc pe propriul meu cont”. 

El n-a greșit gîndul, ci doar căsuța unde l-a înfipt. Sînt propriile lui explicații. 

A vrut omul să-și pună ideea pe contul personal și a pus-o pe cel al agenției unde lucra.

Hotnews a făcut ce ar fi făcut oricine în presa civilizată.

Și-a cerut scuze publicului, lui Victor Ponta și a anunțat că s-a despărțit de colaboratorul său.

Nu e o decizie ușoară, dar asta fac redacțiile și șefii de redacții. Își asumă.

A urmat o petiție online în favoarea tînărului concediat și un pogon de insulte pentru redacție. Și acum, cînd ziua trage să se încheie, Hotnews este sub asediul discursului urii.

Există în episodul 2 al seriei 3 din serialul”Newsroom” un moment interesant. Filmul spune povestea redacției unei televiziuni intitulată ACN.

O ziaristă cu experiență mare în online, Hallie Shea, interpretată de Grace Gummer, postează în noaptea maratonului de la Boston, după atentatul cu bombă, următorul mesaj de pe contul de twitter al postului: ”Republicanii se bucură că există în sfârșit o tragedie națională care nu implică arme”.

Era nu doar o glumă proastă.

Era o afișare a partizanatului într-un mod care jignea, deopotrivă, victimele și un întreg partid și pe susținătorii acestuia.

O făcuse din oboseală, era 2 noaptea, și sub presiunea că ”fusese un atentat și, de 6 ore, ACN nu postase nimic pe twitter”.

Așa funcționează redacțiile astăzi. Analiștii media îi spun ”hamsterizare”. Televiziunile, ziarele și siteurile se simt nevoite să fie mereu active pe net. Cum să nu postezi ceva, pe twitter, pe fb, pe blog, pe site, vreme de atîte ore? Mereu trebuie să fie ceva!

Jurnalista își dă seama de eroare. Ca și cei de la Hotnews, realizează extrem de repede.

În filmul din SUA, mesajul este scos în jumătate de oră, în realitatea din România, în 20 de minute.

Ziarista de la ACN elimină tweet-ul și așteaptă, copleșită de gînduri, pînă în zori, cu degetul lipit de F5 ca să vadă dacă cineva a sesizat mesajul.

”E vreo șansă să nu fi aflat nimeni?”, o întreabă un coleg a doua zi dimineață. ”Nu! Am venit să fiu concediată”, răspunde ea.

Și așa se întîmplă.

Presa află și preia tweet-ul pus în numele ACN. ”ACN nu se dezminte: un mesaj plin de ură”, sînt titlurile de pe net.

Ziarista intră în biroul șefului canalului de știri.

-Sînt furios pe tine. ”Republicanii se bucură”?!!! Peste 100 de oameni au fost răniți. Trei au murit. Printre care și un copil de 8 ani. 
-Da, domnule, aveți dreptate.

-Am o curiozitate, cînd ai postat mesajul, care era valoarea lui de informare?
-Să se distribuie în cît mai multe tweet-uri.

-Apreciez sinceritatea ta. Pleci, dar nu-ți vom face public numele.
-Mulțumesc!

”Nu-ți vom face public numele” înseamnă că nu vrem să fii supusă unui proces de umilire publică.

Asta e diferența!

Ceea ce într-o lume normală e jenant, la noi e eroizant. Au apărut imagini cu tricouri negre pe care scrie ”Cinste eroului necunoscut!”.

Interesant. Parcă publicul PSD e fanatic și nedemocratic, așa se spune în ”lumea bună”, nu? Uite că revărsarea de ură vine exact din direcția opusă, asta ca să ne lămurim că nu există monopol nici pentru civilizație și nici pentru discriminare.

Unde este acum pro-occidentalismul?

Și unde locuiește inteligența? În dreapta, în stînga sau, pur și simplu, ne dăm în fine seama că împărțirea în categorii e lipsită de fundament faptic?!

Vorba lui Dalai Lama: cînd cineva își lipește o bombă pe el și se duce printre civili, el nu mai e musulman sau creștin sau budist, ci doar fanatic.

Iar fanatismul fix asta înseamnă: nu sînt de acord cu tine și, pentru că nu te pot schimba, mai bine crăpi!

Cristian Pantazi, redactorul-șef de la Hotnews, tocmai asta a refuzat. Să accepte că fanatismul e un standard.

Două vorbe despre Victor Ponta.

Prin postarea de pe Facebook, Hotnews a coborît nivelul.

Apoi, prin faptul că a reacționat atît de repede, redacția a luat ștacheta din praf și a pus-o unde îi e locul.

Dacă Victor Ponta ar fi ieșit și ar fi spus ”Înțeleg ce s-a întîmplat, a fost o eroare, nu încurajez limbajul urii și accept scuzele redacției Hotnews” el ar fi elevat și mai mult ștacheta.

Noaptea ne-ar fi găsit pe toți puțin mai buni și n-ar fi fost încă o zi pierdută pe același drum spre cel mai mic numitor comun.

Comentarii (150)Adaugă comentariu

Stefan  •  3 noiembrie 2016, 1:02

De acord cu tine, Paul. Toata sceneta pusa la punct de cei cativa fanatici si de alti cativa oameni plictisiti, precum cei care merg la Biserica duminica, nu ca sa asculte slujba, ci ca sa-si revada rudele de pe o saptamana pe alta, a dus la caderea unui Guvern. Adevarat, au murit 64 de persoane, Dumnezeu sa-i ierte, dar nu cred ca se impunea demisia Guvernului pentru asa ceva. De exemplu, n-am vazut oameni in Franta iesind in strada dupa atacurile teroriste care au avut loc in ultima perioada, cum n-am vazut nici ministrii de interne, aparare, prim-ministru, directori de agentii de securitate s.a.m.d. dandu-si demisia, iar acolo vorbim de evenimente mult mai grave. Ca la noi, la nimeni.

Dragos  •  3 noiembrie 2016, 1:04

Concluzia din titlu e o generalizare gresita. O parte din populatie care il antipatizeaza pe ponta se bucura de astfel de momente. Acuma care sunt jurnalistii care ii santioneaza pe ponta ,tariceanu , dragnea cand fac declaratii total aiurea, mincinoase, argogante, ataca justitia. Impresia mea e ca sunt f f f f putini. Si momentele astea sunt o supapa pt populatie. Cand tariceanu a zis NU justitie articolele trebuiau sa curga, dar in afara de CTP si cativa restul nu va faceti meseria.

Cristian  •  3 noiembrie 2016, 1:07

Sigur, e jenant ca un mesaj de genul celui de mai sus sa apara in fluxul de stiri al paginii de fb a unei entitati media care se vrea serioasa. Dar cum este prezenta de stiri mondene (de la "intra sa vezi cum arata prietena fotbalistului x" pana la "cum arata prezentatoarea de stiri") pe un site de stiri sportive care se vrea "serios"? Dar cum e sa aveti un flux de stiri plin de clickbait"intra sa vezi decizia luata de antrenorul x"? Intr-un final, cum e sa scrii un articol de genul acesta, care cere "decenta", desi autorul stie extrem de bine ca tot ce va obtine in urma publicarii lui va fi un numar foarte mare de comentarii negative. Pentru ca e la mintea cocosului ca nu o sa vina 1000 de comentarii de genul "noroc ca ne-a zis Tolontan ca nu e frumos sa ii dorim raul unui politician anchetat pentru diverse matrapazlacuri, acum ne pocaim". E jenant sa scrii articole in care ceri "decenta" doar de dragul traficului.

Cristian Dogaru  •  3 noiembrie 2016, 1:13

Cam drastic cenzorul dumneavoastră, domnule Tolontan. Pot să vă rog să-mi ștergeți ambele comentarii? Promit să nu mai revin. Dar e ridicol să cenzurezi cuvinte care nu sunt nici jignitoare, nici vulgare. Încercam să construiesc un argument aici, ștergerea cuvintelor scoase din context e absurdă. Vă rog deci, din decență, ștergeți ambele comentarii ale mele.

Cristian Dogaru  •  3 noiembrie 2016, 1:15

PS: de ce aveți câmpul "website", dacă nu apare niciunde în comentariu? http://civitas.dogaru.net

GabiB  •  3 noiembrie 2016, 1:16

Nu generaliza te rog. Doar pentru ca a existat o petitie cu cateva semnaturi pe ea, nu inseamna ca "toti sunt la fel". In rest mesajul tau mi se pare corect, insa tare mi-ar placea sa vad totusi acelasi tip de reactie si la declaratii ce zic eu sunt mult mai grave, precum cele facute de Ponta si Ghita despre Colectiv. Cu asemenea grozavii spuse, pana la urma nu e de mirare ca reactia unor oameni e extrem de virulenta, mai ales ca nu e prima incursiune a lui Ponta in domeniul ridicolului. Sper sa nu consideri astfel de subiecte prea banale si nu indeajuns de breaking news sau unice pentru a scrie despre ele, deoarece mi se par la fel de importante.

Mihai Badea  •  3 noiembrie 2016, 1:29

Tânărul jurnalist a greșit, asta este evident. Nu cred însă că demiterea sa era inevitabilă. Păstrarea lui în funcție și disecarea evenimentului ar fi fost o oportunitate de a învăța. Hotnews a suferit o mică pierdere temporară de reputație. Pierderea s-a consumat în cele 20 de minute cât mesajul a fost online. Odată cu ștergerea mesajului, pierderea a încetat. Hotnews nu avea nimic de câștigat din demiterea autorului greșelii*. *Vorbim, dacă am înțeles bine, de o greșeală neintenționată, pe care tânărul respectiv și-a asumat-o.

MAT  •  3 noiembrie 2016, 1:32

Eu sper sa crape Ciolos...de ciuda,după alegeri. Cu siguranta fanii sai care au comentat aici,nu vor fi indignați.. Dacă.. *** lui Ponta vi se pare normala,si *** lui Ciolos vor fi dulci la gust pentru voi..

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Crimson Veritas  •  3 noiembrie 2016, 1:47

Trebuie sa fii extrem de educat si integru ... ca sa votezi un partid care a cerut voturile Liberarilor si suportul ALDE ... pentru europarlamentare ... si in secunda 2 dupa alegeri a trecut cu catel si purcel la rivalii di Parlamentul European de la PPE, deturnand vourile proprilor alegatori obtinute cu false premise ... si tradand familia Liberala Europeana. Acelasi partid care fuzioneaza imediat dupa la directive ppe-ista ... cu gasca politica pe care o injura ca la usa cortului cu doar cateva saptamani in urma! Voi si acesti partid ... vorbiti despre integritate? Despre aroganta? Despre dispret? Presedintele vostru care il acuza pe acelasi Ponta ca ar fi in spatele incidentului Colectiv cu o nerusinare incredibila... nu a dat un singur interviu ... trustului TV din Romania ... care are cea mai mare audienta ... si cea mai mare rezonanta si prestigiu international ... dupa 2 ani de mandat ... este destul de clar pentru mine ... ca nu aveti notiunea termenelor pe care ii folositi! Partea interesanta ... este ca voi conduceti Romania din 2004 ... nu PSD ... presedintii vostrii ... au transformat Romania din cel mai interesant prospect non-UE ... in oaia neagra a Uniunii Europene ... si au reusit sa depopuleze aceasta tara cu o cincime ... Romania este o democratie Prezidentiala ... iluzia asta ca guvernul face si desface ... este o gogoasa ... CR ii da presedintelui puterea sa anihileze practiv orice initativa guvernamentala sau parlamentara! Si alesii vostrii prezidentiali din ultimii 12 ani ... exact asta au facut ... au stagnat dezvoltarea capitalismului si nivelului de trai din Romania ... si au devoluat nivelul democratiei din Romania ... la nivelul stalinismului timpuriu! In timpul asta fluturati gogosi ... gen Coruptia Ucide, Dreapta si Stanga, Alt mod de a face politica ... O fi ALG MOD de a face politica ... dar POLITICA este aceeasi ... Iohannis este un presedinte jucator ca si Basescu ... foloseste Constitutia si institutia prezidentiala pentru interese politice de partid, apartine aceleiasi familii politice europene, are aceeasi viziune despre Justie, incalca de fiecare data cand are ocazia ... prezumptia de nevinovatie, calca in picioare Parlamentul Romaniei, isi face Guvernul Lui ... care nu mai reflecta majoritatea parlamentara deci vointa socieatii ... nu este la fel de vulgar ca Basescu ... dar este dispretuitor si arogant ... alta diferenta eu nu vad ... poate ne ilumiineaza iohannisti! Ideea erea asa ... voi ati condus in ultimii 12 ani de zile ... Romania ... prin alesii vostrii prezidentiali ... tara pe care o vedeti astazi ... este opera voastra ... calitatea mass-media, calitatea sportului romanesc, nivelul de exprimare si cultura, puterea de cumparare, nivelul de civilizatie, credibilitatea 'justitiei', nivelul de respectare al drepturilor omului, coruptia, incompetenta, Colectiv, Gigina, etc ... astea nu sunt creatile psd-ului ... sau ale lui ALDE ... care nu sunt lasate sa guverneze ... nici atunci cand castiga clar ... votul popular! Asta este Romania Basistilor ... si a nivelului de exprimare '*** BA!' ... cand va plictisiti sa mai va bateti joc de aceasta tara ... si sa rada toata Europa de Romania ... poate ii lasati si pe cei care ... macar se pricep si au o viziune de guvernare ... macar sa scoata tara din mlastina ... dupa aia, puteti sa venti din nou ... sa ne aratati nivelul vostru ... de karatisti educati ... va sugerez doar sa luati o pauza ... pe principiul rotativei ... chiar daca parintii vostri au stat sa se ... puiasca ... in loc sa se educe ... si sunteti ... MULTI ... basisti ... numarul nu insemna niciodata ... ca aveti si dreptate! Ascultati si voi pe cineva care a studiat ce inseamna democratia si liberalismul ... pe line istorica de la Platon pana la revolutia franceza ... si CINEVA ... va spune ... ca sunteti PE LANGA ... ceea ce inseamna politica, administratie, justitie, liberalism! Poate ca v-ati luat diplome sau dupa caz ... studiati ... arte culinare, teorii avansate de marketing, cibernetica sau robotica, in astrofizica, medicina, etc ... educatia poate fi definita in multe ... compartimente ... ramaneti pe aria voastra de specialitate!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristian Dogaru  •  3 noiembrie 2016, 1:56

O ultimă constatare, domnule Tolontan. Cădeți chiar dumneavoastră în în capcana pe care o condamnați, aceea de generalizare: "Uite că revărsarea de ură vine exact din direcția opusă, asta ca să ne lămurim că nu există monopol nici pentru civilizație și nici pentru discriminare. Unde este acum pro-occidentalismul?" Nu toți care s-au amuzat cu cuvântul-interzis au făcut-o din ură și ne-pro-occidentalism. Și să vă amintesc: Charlie Hebdo e occidental

Ela  •  3 noiembrie 2016, 2:14

Sunt cateva concluzii la care ajung din cele intamplate: - Hotnews colaboreaza cu studenti, pe care nu ii pregateste bine. Pentru ca a da contul de Social Media cuiva, trebuie ca persoana in cauza sa aiba o pregatire temeinica, discernamant, pe scurt: ce oferi aia primesti. Una este sa ii dai unui student sa scrie articole, sa posteze draft, sa faca documentare etc si altceva sa ii dai drepturi depline sa posteze in numele tau. Este o responsabilitate uriasa. - Hotnews nu procedeaza cu eleganta: cuvinte precum: l-am data afara nu au ce cauta. Corect era sa ii se acorde respect, indiferent ce a facut. Eleganta este a companiei, indiferent de angajat (pe care tot compania l-a pregatit, ales, deci o reprezinta). Ar fi fost corect sa scrie ca i-am desfacut contractul de munca, sau si mai bine: vom lua masurile disciplinare necesare, care pot merge pana la desfacerea contractului de munca etc. La modul de exprimare am in fata ochilor un patron care ii zice angajatului sa isi dea demisia, asa, ca vrea el. Nu se da un om asa usor afara, trebuie sa aiba loc anumiti pasi, altfel nu stiu daca este legal din punct de vedere ITM. Cum l-au dat afara? Oamenii se dau asa, afara, netam nesam? Lucra cu acte? - situatia prezentata din America este diferita. Postarea angajatului Hotnews vine si in contextul in care este o mare durere despre nedreptatea de la Colectiv. Aici nu este vorba despre lipsa de sesnibilitate cu victimele a redactorului. Ci cam invers. El fraternizeaza cu victimele. Traieste poate un sentiment de neputinta, ca multi alti romani si de aceea aceasta reactie a populatiei. Nu inseamna ca ceea ce a facut este admisibil. Dar el este un student. Care a primit o mare responsabilitate de la o companie. Cine a hotarat ca el este apt sa aiba administrarea contului? Este la fel de vinovat.

Artificierul din Colectiv  •  3 noiembrie 2016, 2:31

Pentru toti tinerii frumosi si liberi (hipsteri feisbucilisti centrovechisti, biciclisti, ecologisti si fotografi cu creierul afumat de iarba si imbibat cu alcool) ce se iau de Ponta si il *** pe Ciolos, va urez, d-acum traditionalul, *** :))

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

spion_kop  •  3 noiembrie 2016, 2:33

cu toate ca sunt de acord cu mesajul postarii sterse de HN, sunt de acord cu faptul ca eroarea (fie ea tehnica) a fost reparata relativ rapid si corect politic, nu sunt de acord cu sofismele prezentate mai sus, fanatismul ca definitie in redat de contextul articolului dumneavoastra este corect dar tot dumneavoastra il scoateti din acest context. Mesajul cu "Jos Ponta", voit sau nevoit postat pe peretele FB al HN nu imi arata decit proasta gestionare si administrare a unei "agentii de presa", recte HN si poate putin proasta pregatire jurnalistica si profesionala a stagiarului/colaboratorului care se ocupa de acest aspect, nicidecum "fanatismul" unor postaci cu conturi de FB (gsp.ro este exemplul elocvent in acest sens).

spnov2016  •  3 noiembrie 2016, 2:52

Call James Cameron! :)))

Dacian Salam  •  3 noiembrie 2016, 3:00

Doar in filme sa fie si presa americana plina de demisii si remuscari. Daca vreti sa aflati realitatea, nu minciunele de propaganda, uitati-va la cazul Dona Brazile, cea care lucra pentru CNN si i-a servit intrebari Clintonesei. S-a aflat din wikileaks, si, la presiunea publicului, Brazile a fost demisa. O ce poveste moralizatoare cu jurnalisti americani etici! Dar acum sa aflat ca shefii ei stiau de dublul joc cu cateva saptamani inainte de wikileak... Iar Brazile e angajata la campania partidului ei preferat, desi acum o luna se tzinea tare ca e etica si independenta... Nici presa rusa nu ar fi mintit intr-un mod atat de prost, dar unii continua sa il adore si sa il sarute unde trebuie pe Marele Licurici.

Iulian Nedea  •  3 noiembrie 2016, 3:04

Un mesaj populist! Il publicați? Sunteti profesioniști ? Dar de unde a plecat totul? Sa spui "Ciolosi născut din flăcările Colevtivului" Pai din 64 de victime ne apucam sa-l victimizăm pe Ponta!? Unde va este mintea? Citiți știrile!

Traian  •  3 noiembrie 2016, 3:28

Felicitari, Tolo Deci un Ponta, un Palada au dreptul sa injure zilnic pe cine si cum au chef, tu nu esti deranjat, de fapt se pare ca nici macar nu ai habar de toate astea Un tip de la Hotnews, care intr-adevar a gresit, e de vina in acceptiunea ta, Hotnews a coborat stacheta ?

aham  •  3 noiembrie 2016, 3:30

da, sa fim noi aia ok, ce daca a fost tara furata de psd de la revolutie incoace. de ce sa-i uram noi pe cei care fura viitorul copiilor, care au distrus industrie, sanatate, educatie tot.. trebuie sa-i respectam. la fel si pe cei care-i tot voteaza pt 2 pungi de faina. trebuie statui pt ilici, nastase si ponta. eroi ai neamului, nu alta

Cata  •  3 noiembrie 2016, 4:06

voi, cei care va pretindeti jurnalisti maturi sau nu, nu prea intelegeti nimic. voi sinteti sursa numarul 1 a urii prin lipsa de discernamint si de calitate profesionala. sinteti tonul la cintec, voi toti, din scris si audio-vizual. voi provocati ura pentru ca in final daca vei cauta sub discursul oamenilor nu vei gasi ura ci lipsa de bun simt cel mult sau frustrari. este raspunsul la ceea ce mizeria care abunda in societate creata de media vi se intoarce in fata. pai numai la voi gsp, de la titluri infecte pina la articole care promoveaza ridicolul si sordidul. discursul urii va apartine in totalitate prin mediocritatea si lipsa de discernamint afisate. comunicarea din mediul social va apartine in totalitate si v-ati batut joc de ea. nu va mai ascundeti sub penibilitati gen discursul urii. voi sinteti acolo, voi ati pus focul voi il atitati, voi aruncati benzina! Voi sinteti cumparati si vinduti intre trusturi care nu promoveaz aadevarul si respectful pentru fiinta umana. pentru voi fiinta umana e ceva care va viziteaza site-ul si fa face traffic, scopul scuza mijloacele. Discursul urii, pe dracu! oamenii nu urasc. Eu nu stiu ce inseamna ura. Insa asta nu ma impiedica sav ad realitatea si pun pariu ca nu vei accepta un dialog deschis pe relatia presa-oameni pentur ca am toate arguemntele din lume sa sustin ce am scris mai sus: manipualre si derizoriu!

Romulus Roman  •  3 noiembrie 2016, 4:52

Câteodată nu te înțeleg, Cătălin. Adică înțeleg faptul că aperi niște principii fără de care nu poate exista progres în materie de civilizație dar...prin SUA nu prea zburdă pe la putere indivizi atât de odioşi ca Ponta (păstrând, desigur, proporțiile) iar contextul socio politic este mult diferit, nici măcar nu se pot face comparații între România și SUA, nu văd nici măcar un singur politician american care să anuleze cu atâta cinism șansele a unui procent indecent de conaționali a o viață decentă așa că poate îmi explici cum de reușești să faci confuziile acestea atât de uriașe. Și ca să închei, comparația ta este mai mult decât forțată, tanti aceea din America a greșit în fața unor victime reale, o tragedie deja petrecută ori tânărul acela nici măcar nu pretindea să îi dea în cap lui Ponta, ci doar și-a exprimat speranță cu valoare de simbol, nicidecum o manifestare de violență așa cum tragic sugerezi; prin eliminarea râului care stă în calea prosperității speri să o duci mai bine...asta e tot ce a exprimat, la modul infantil tânărul acela iar pentru toți o obidiții de către personaje odioase precum Ponta, acel ziarist este un erou și nu chiar nimic greșit în asta.

john70  •  3 noiembrie 2016, 4:59

Hehehehehehe, dl. Tolontan ne tine lectii despre jurnalism dar este in acelasi timp redactorul-sef al unei entitati media (GSP) care intr-o zi publica o stire despre Ronaldo *** si dupa cateva zile ne povesteste de noua iubita a lui Ronaldo. Acum incearca sa-si promoveze site-ul propriu pentru ca vede si el ca GSP-ul se va duce pe apa Sambetei, o data cu fotbalul romanesc. Oamenii au disparut din tribune, vor inceta sa dea bani pentru o publicatie de doi lei. Peste tot in lume presa se scufunda. The Guardian sau NYT sunt in faliment, fiind tinute in viatza doar de niste interese obscure.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

albanezul vesel  •  3 noiembrie 2016, 5:04

Saracu' Tolontan sare sa-si apere camaradul de arme..tovarasu'Ponta. Asa-i in Romania..ca si-n Albania!!(***)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Otto  •  3 noiembrie 2016, 6:15

Si asta cum vi se pare, Dle Tolontan? "”Domnul Julien Ciolos ne-a marturisit ca este foarte mandru de numele sau frantuzesc pentru ca a fost inspirat de JULIEN SOREL - personajul principal din romanul lui Stendhal "Rosu si Negru"! Pentru ca si mama mea m-a pus ( si bine a facut) sa citesc literatura universala (si pentru ca am memoria buna) am mers sa verific daca ce imi aminteam eu despre personajul Julien Sorel i se potriveste lui Julien Ciolos - si am constatat ca da, chiar foarte tare ! Aveti mai jos ce spune Wikipedia: "incercarile unui tanar de a-si depasi conditia sociala printr-o combinatie de talent, munca, deceptie si ipocrizie, doar pentru a se trezi tradat de propria pasiune". Pentru ca tinerii "frumosi si liberi" sau militantii PNL-isti sigur nu gasesc romanul lui Stendhal pe Facebook si nici nu il pot citi pe Hotnews le spun eu finalul - Julien ajunge la inchisoare (ca aveau si pe atunci in Franta tot un fel de DNA )! Va rog nu ma puneti sa va povestesc si capitolul in care are o aventura cu sotia primului sau protector ( Monsieur de Renal) ca deja intram in necazuri prea mari! Ma rog - paralela facuta de Dl Julien Ciolos nu pare prea inspirata - acum insa se putea mai rau - daca citea mama sa "Fratii Jderi" sau ( Doamne Fereste) "Fratii Karamazov" cum il strigam pe Premierul nostru cel emanat din flacarile de la "Colectiv"?!?”. Citat din Victor Ponta. El are voie pentru ca e fan si sustinut Antena 3? Urat, foarte, foarte urat, Dle Tolontan!

gherman  •  3 noiembrie 2016, 6:24

Stimati ... ante-'postatari' !!! N-as vrea sa credeti ca iau apărarea cuiva, dar daca vreti sa intrati intr-o oarecare normalitate ar trebui sa va cereti, toţi, scuze pt. 'emanatiile' trimise in spatiul on line !!! Deontologic vorbind presa nu inseamna megalizarea unora, in detrimentul altora, dupa cum vad ca se practica pe acest site ! Acel 'studenţaș' nu, ... nu este in nici un caz un erou, dupa cum nici Ponta nu este nici pe departe 'salvatorul' neamului, deci hai sa nu ne mai formalizăm și să-încercăm să nu mai fim părtinitori !!! Altfel spus : sa dăm cezarului ce-i al cezarului, dar si lui ... brutus sa-i recunoaștem 'meritele' !!!

Luca  •  3 noiembrie 2016, 6:34

Cred ca articolul e prea subtil pt multi romani ... Am vazut titluri :Ponta amenintat cu moartea . Ca si politistul cu ursul de la Sibiu , e momentul pt victimizare .

alex  •  3 noiembrie 2016, 6:40

Sper să ***! Oare aici am voie sa postez asta? Doar ca opinie personala...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alexandru Chis  •  3 noiembrie 2016, 6:52

Dle Tolontan poate evaluati si iesirea la rampa a dlui Victor Ponta la comemorarea a unui an de la Tragedia Colectiv. Ce ar trebui sa faca un fost prim ministru care insereaza pe FB o fraza potrivit careia actualul premire este "emanat din flacarile de la Colectiv"? Sau cum caracterizati dvs "paralela" facuta intre personajul Julien Sorell dintr-un roman celebru si Julien Ciolos? Pot fi "echivalate" cele doua iesiri in decor (redactor News si ex premier)? Va multumesc!

Dragos  •  3 noiembrie 2016, 6:55

Sincer, n-am mai citit de mult un articol atat de prost scris.

Cosmin  •  3 noiembrie 2016, 6:59

Eu o vad ca o reactie normala in fata imbecilitatii. Imbecilul ala care era sa devina si presedintele romaniei, scoate ce e mai bun din oameni. Coincidenta face ca cei mai multi imbecili ai tarii s-au strans in randurile psd. Ce om normal nu-si doreste o lume fara imbecili?

dodo  •  3 noiembrie 2016, 7:31

Tolo draga, spui lucruri interesante, dar nu au nimic cu sportul...

tancau_ioan  •  3 noiembrie 2016, 7:37

sal! daca cel care a postat pe facebook ar fi scris: SPER SA ,,***,,VICTOR PONTA CA SI OM POLITIC,,(( sa fie foarte foarte clar precizat ca nimeni nu are nimic cu omul privat ponta ) ar fi fost acceptabil acest comentariu ????????

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ghita  •  3 noiembrie 2016, 7:40

Daca tot suntem la acest capitol imi poti spune care este pozitia ta despre mesajul lui Ponta cu trimitere la mama premierului?

Ibastean  •  3 noiembrie 2016, 7:46

A fost o greseala postarea, dar ascultand declaratiile unor politicieni sau modul partinitor in care se pune problema de catre moderatori si "invitatii permanenti" ai posturilor A3, R0TV si B1 ma cuprinde o stare de nervi, care nu se manifesta doar prin schimbarea postului ci uneori si verbal... Nu cred ca activitatea profesionala a domnului Radu Tudor (si muultor altora) este mai etica decat a acestui somer. Atunci cand vine in studio unul de la PNL (nu sunt sigur ca ii mai votez, dar...) care este balacarit de un invitat de la PSD, unul de la ALDE, 2-3 jurnalisti (sau ce or fi) contopiti in idei cu cele 2 partide si 2 moderatori partinitori, despre ce fel de presa vorbim?! 6 la 1... Astia pot continua activitatea, ca nu folosesc cuvantul "a crapa", li se citeste doar din fapte.

rosu  •  3 noiembrie 2016, 7:54

Într-o tara in care educatia sexuala incepe la virste foarte fragede iar faradelegea si incultura devin exemple de urmat expresia ,,sper să ***" vi se pare exagerată ?????

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

aldo_m  •  3 noiembrie 2016, 7:57

inteleg ca esti coleg de pluton cu ponta sau coleg de stelute dar m-am cutremurat cand un tanar politician ponta i-a luat apararea lui erdogan tare mult m-iar fi placut sa traiesti in turcia si sa ai curajul de a scrie liber si sa ai parte de tratamentul pa care-l au ziaristii din turcia si cu asta am spus totul despre caracterul si doctrina colegului tau ponta ,pacat ca partidele n-au speculat apucaturile dictatoriale ale lui ponta pt ca sant cum sant sa traiti tovarase democrat tolontan

Kendo  •  3 noiembrie 2016, 7:59

@Paul - Ponta a fost cel mai bun ministru de la revolutie? Asta e ca si cum ai spune ca el a fost cel mai putin smecher. Dar cred ca el e in primul rand cel mai prostut fost prim-ministru, ca sa nu zic prostalau de-a binelea, o marioneta penibila. Ciolos ce are? As zice ca el e cel mai bun prim de dupa revolutie. Bine, acum ca vad ca se da cu PNL-ul, nu mai stii ce sa crezi nici despre asta...

alex  •  3 noiembrie 2016, 8:04

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Chio  •  3 noiembrie 2016, 8:16

Atitudini, comentarii si exprimari venite de pe dreapta, de langa bordura. Acolo unde se termina trotuarul si incep rigolele.

Cristi P  •  3 noiembrie 2016, 8:18

Ce tot ne comparam cu America? Fiecare tara cu problemele ei. Intr o tara normala nici nu s ar fi ajuns aici, pt ca un urmarit penal ar fi iesit demult din politica.

Radu  •  3 noiembrie 2016, 8:20

Comparatia nu e totusi onesta, domnule Tolontan. In termeni de continut, mesajul fictivei Grace Gummer nu se aseamana cu cel al jurnalistului Hot News, ci cu insusi mesajul lui Victor Ponta: ambele ridiculizeaza o tragedie de nivel national. Ambele constituie primul pas intr-un lant de reactii, in care reactia jurnalistului Hot News (in mod evident, nejurnalistica) este doar pasul doi, la fel ca si reactiile presei americane din episodul mentionat de dumneavoastra. Ce a gresit jurnalistul roman este doar tonul, deoarece altfel condamnarea pe care o face este complet justificata. Iar reactia publicului roman(pasul 3) se leaga exact de aceasta condamnare punctuala a unei declaratii nepotrivite facuta de Victor Ponta. Practic, intreg lantul de reactii a fost viciat de la bun inceput. Sa ii pui la zid doar pe cei care au reactionat in pasul 2 si 3, uitand de stimulul initial, este totusi incorect.

claudiu  •  3 noiembrie 2016, 8:20

Catalin, vezi ca ai confundat sustinerea cu caterinca. Faptul ca unii glumeti au gasit un motiv sa-l trolleze pe Ponta nu inseamna ca au starnit un fenomen. Se intampla zilnic pe net in toata lumea. Nu poti sa analizezi o generatie din cauza unui fenomen permis de libertatea oferita de online. Si pana la urma sa nu uitam de unde a plecat toata situatia. Chiar merita mentionat. In relatarea acelui episod american ai mentionat. In cazul din Romania Ponta avea parte deja de hate speeches din momentul cand declaratia cu mama lui Ciolos a ajuns in spatiul public. Cred ca fostul premier e cel mai fericit dupa acest twist.

Lucian  •  3 noiembrie 2016, 8:24

Media si mai ales lumea online e plina de ura si oameni ce au facut din aceasta tara o mare gluma si motivul pentru care am decis sa plec definitiv. Si totusi, nu pot sa nu ma gandesc la faptul ca o mare parte din acesti oameni este produsul vostru, chiar si al GSP-ului care tine lumea in prostia lor cu articole nemiluite legate de Becali, Reghe, Sumi, Mitica, Prodanca si asa mai departe. Voi sunteti cei care ati creat acest monstru iar acum il blamati...

radu  •  3 noiembrie 2016, 8:32

Cum era de aşteptat, în final, deontologul Tolontan îl scoate vinovat tot pe Ponta. Nu sunt partizan, cândva, prin 2011, când Tolontan îl yesmenea pe marinar, eu l-am numit în scris pe Ponta "*** politic pricăjit". Restul e păcăleală!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Adrian  •  3 noiembrie 2016, 8:54

Ziaristii si propagandistii astia basisti fanatici, ***, sunt cea mai mare plaga a Romaniei, Catalin. Pe termen lung, vreau sa spun. A pierdut tara asta multe lucruri in istorie, dar acum este pentru prima data cand incepe sa piarda MASIV oameni ***. Atitudinea in cazul Colectiv a fost una similara. Supra-inflamarea spiritelor, ura concentrata asupra unui singur om.. sunt deja leitmotive mai mult decat evidente. Sigur, si in publicatiile occidentale am remarcat o radicalizare si polarizare a convingerilor. Citeam azi ca in Scotia s-a acceptat hijab-ul ca parte a uniformei de politie pentru femei. La un singur comentariu, obiectiv spun eu, in care se afirma ca islamul si portul său nu fac parte din cultura si istoria Scotiei, apareau imediat 10 comentarii ale fanaticilor care acuzau de rasism, intoleranta, apartenenta la Trump etc. Desi dupa cum stim cu totii, islamul e orice, doar parte a culturii scotiene nu. Deci este vorba despre atitudine, despre reactia "ciudata" a maselor, cel putin pe internet. Bine ca mai exista si oameni pe strada care nu gandesc la fel ca si cei de pe internet, dar pacat ca mai nou deciziile in Romania le iau 3-4 mii de cetateni de pe facebook (vegani, biciclisti, corporatisti, homosexuali, anti-biserica etc.) Dar aici e vina cui le-a dat nas, pentru tara asta are 20 de milioane de oameni care SIGUR gandesc diferit, dar stau tacuti deoparte. Poate pentru ca au o viata prea grea ca sa posteze toata ziua hashtag-uri gen "***" sau "***". Romania merge spre rau, Catalin, merge spre foarte rau. Iar tinerii care ar fi trebuit sa fie speranta s-ar putea sa se dovedeasca a fi doar piatra de mormant.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

MMm  •  3 noiembrie 2016, 8:57

Sa crezi in era digitala ca ai "sters" un post dupa 20 de minute inseamna sa fii atat naiv cat si incompetent in acelasi timp. Tocmai aici e farmecul baieti, faceti o greseala si ea ramana pe veci aici pe internet. Nu mai e ca pe vremea comunistilor cand retrageati un tiraj complet pentru un retus la palarie. Cat despre Hoitnews... orice firma serioasa si-ar regandi colaborarea cu un astfel de ziar. Prostii vor continua sa citeasca dezinformarea si propaganda. Ganditi-va numai la ce nivel jos se zbate gsp-ul, cam acolo e toata presa "rumaneasca".

rexrapidistul  •  3 noiembrie 2016, 8:58

Cum poti numi o ***, ***, o redactie si "onorabila! Pantazi si tapalaba sunt paraleli cu onorabilitatea si cu bunul simt!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  3 noiembrie 2016, 8:58

@Lucian: ati plecat din Romania din cauza presei si a mediului online? Asa v-ati motivat dvs catre dvs plecarea?

adi_stelistul  •  3 noiembrie 2016, 8:59

Din pacate aceasta e societatea in care traim. "***" e o forma de dialog polemic pentru unii. Chiar pentru unii pe care nu i-ai fi crezut in stare. Vestea buna e ca sunt din ce in ce mai putini. Socanta nu e neaparat postarea ci sustinerea pentru autorul ei. Si nu e doar o caracteristica a societatii romanesti. Vine din "democratizarea" discursului public. Internetul e o platforma care ofera oricui posibilitatea de a transmite mesaje fara riscul de a fi tras la raspundere. Un Speakers' Corner al Hyde Park-ului planetar. Daca exista solutii? Da, sa ne obisnuim cu ideea - oricat de cinica v-ar parea "solutia" asta.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Adrei  •  3 noiembrie 2016, 9:05

Dintr-un jurnalist de excepție, te poți transforma foarte repede într-un pion amărât pentru ***. Pacat...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

rim  •  3 noiembrie 2016, 9:12

va citesc din ce in ce mai rar. ma deranjeaza mai mult ca pozitia pentru care va scot liber sa optati e servita la nivel inalt decat marea majoritate primitiva si gregara care sustine aceeasi pozitie. dar apreciez ca aveti abilitatea de a o sustine pana la capat, afirmandu-va, din cand in cand, impartialitatea. articolul e aproape impecabil. aproape. caci tut nu v-ati abtinut sa-l ciupiti in final, fin, dar cu atat mai observabil, pe politicianul victima timp de 20 de minute a unui gest incalificabil. mai ales ca ati inceput prin a citat tocmai ceea ce pretindeit ca ar fi lipsit; reactia decenta s rezervata a aceliasi politiciian. ati facut si o reclama subtila unuia din cee mai odioase websituri media. cu respect.

Comentează