Filmări care arată cum pacienților operați la Spitalul de Arși li se administrează resturi de substanțe anestezice folosite la alți bolnavi și păstrate în seringi!

Anestezicele sînt refolosite după zile de păstrare, iar pacienții riscă infectarea mortală cu bacterii, conform unei expertize INML aflate în posesia ziarului

joi, 5 ianuarie 2017, 6:40

UPDATE: UN INCONVENIENT! Într-un comunicat de presă, Spitalul de Arși nu neagă autenticitatea imaginilor și a dialogului, dar spune că ”medicul ar fi trebuit să reacționeze pe linie ierarhică” și numește refolosirea acestor substanțe drept ”un inconvenient”! Comunicatul integral la finalul articolului. 

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

-Deci noi dacă avem nevoie de propofol, folosim din astea folosite.
-Tragem din ele și… cu altă seringă, cât este nevoie.

– Păi, astea sunt seringi deja folosite… de ieri, de când sunt?
– Da, doamna doctor. Și dacă ai nevoie de 5 d-astea, tragi din ele cu o altă seringă.

Așa începe dialogul dintre un medic și o asistentă, o competiție între uluială și resemnare.

Data? Conversația are loc în decembrie 2016, în Spitalul de Arși, pe parcursul unei operații.

Imaginile intră în posesia Gazetei la începutul lui 2017.

Pe sonorul filmului se aude ritmul cardiac al pacientului.

Resturi refolosite peste cîteva zile!

Asistenta explică medicului că cineva, neprecizat în dialog, ”a zis” că seringile nu trebuie aruncate decît atunci cînd din ele este extras cel din urmă rest de anestezic.

Practic, personalul sanitar păstrează seringile după operație, atunci când în ele rămîn cantități nefolosite de medicament.

Asistentele le depozitează în cutiile din imagine.

Mai apoi, cu ajutorul unor seringi noi, extrag medicamentul pe care-l oferă medicului anestezist peste cîteva zile!

Chiar dacă nu acele seringilor, ci doar restul de anestezic este refolosit, pericolul pentru pacient este semnificativ.

Utilizarea resturilor de medicamente injectabile reprezintă o rută documentată științific de răspîndire a infecțiilor nosocomiale.

3,5 lei este prețul mediu al unei fiole de propofol, primul anestezic care se vede în cutia cu fiole refolosite

”Să refolosești anestezicele e total împotriva protocolului operator. De pildă, propofolul este o emulsie grasă, care se alterează ușor” Medic de la un spital de urgență din București

”E criminal”

”Îmi pare rău să o spun, dar e criminal să faci ceea ce văd pe imagini! Publicați aceste imagini pentru că cei care fac asta merită să fie arătați!”, spune un alt doctor cu mare experiență, căruia Gazeta i-a arătat filmul înainte de publicare.

Dialogul dintre medicul și asistenta de la Spitalul de Arși continuă.

Doctorul întreabă dacă această ”economie” survine din cauza lipsei de fiole neîncepute.

Și află, iar noi aflăm împreună cu el, că nu aceasta e cauza. Nu economia, care oricum ar fi:

  1. Financiar nejustificată, pentru că o fiolă de medicament costă cîțiva lei pe bucată.
  2. Managerial irațională, de vreme ce există programe naționale care decontează aceste medicamente folosite în ATI și pe care, de regulă, spitalele nu le consumă integral!

Dialogul din film continuă.

”Doamne, Doamne!”

– Ah. Deci fiole nu avem?
– Sunt și fiole.

– Și până când durează?
– Le aruncă atunci când iese la ultima… Dar a zis că na… Că…

– Că se pot folosi două-trei zile, nu? Doamne, Doamne! Ce e asta? Midazol?
– Ce scrie pe fiola aia mare, că se poate face atâtea… Un litru facem în 5, că asta e aia mare.

– Am înțeles. Deci cu astea dăm noi anestezia în gardă.
-…

Da, așa se dă anestezia la Spitalul de Arși!

Două femei în pragul morții

Care este riscul refolosirii unor anestezice păstrate în seringi?

Pe 19 aprilie 2010, între orele 14:00 și 15:00, Amelia Antoniu și Alice Preda sînt operate la Spitalul CF2.

Anestezicul folosit este propofol.

Același propofol care apare în imaginile de la Spitalul de Arși.

Imediat, starea lor se deteriorează grav.

A doua zi, ambele femei, tinere și fără probleme deosebite de sănătate, fac septicemie și intră în comă.

Sînt salvate abia după mutarea la Spitalul Municipal de Urgență, acolo unde li se pune și diagnosticul corect: infecție cu Burkholderia cepacia, o bacterie înrudită cu piocianicul.

Pacientele acuză că au fost infectate în sala de operații de la spitalul CF2.

Datorită posturii publice a Ameliei Antoniu, soprană la Opera din București, cazul lor devine cunoscut.

Urmarea e însă mai puțin știută.

”Anestezie prin perfuzie”

Alice și Amelia fac plîngere penală.

Alice e însărcinată, își pierde copilul și înfiază unul. Iar Amelia își revine abia după ani de zile de tratamente.

Parchetul cere o expertiză la INML. Institutul cercetează posibilele surse ale infecției.

În februarie 2016, INML întocmește un raport de expertiză în care constată că ambelor paciente li s-a făcut ”anestezie pe cale endovenoasă (perfuzie prin branulă montată)”.

Substanța folosită pentru anestezie este propofol.

Propofolul nu este scos din fiole sigilate, în momentul operației, așa cum prevede protocolul. Ci este depozitat în seringi.

Ca la Spitalul de Arși, la 6 ani și jumătate distanță!

INML a găsit anestezice păstrate în seringi

Comisia de la Medicină Legală descoperă că în cazul operațiilor de la CF2 a avut loc ”Aspirarea medicamentelor sterile în seringi cu mult timp înaintea administrării lor și depozitarea inadecvată a acestora pe suprafețe deschise”.

Sigur că personalul de la CF2 n-a recunoscut în 2010 că a refolosit anestezicele din seringi.

Dar astăzi frapează similaritatea observațiilor făcute de legiști în aprilie 2010 cu procedura anti-procedură filmată în decembrie 2016 la Spitalul de Arși!

Nu e greu de dedus ce căuta anestezicul păstrat în seringi în cazul celor două femei a căror viață a fost pusă în pericol.

Și legiștii mai au lucruri de spus.

Experții arată că probabilitatea de infecție vine din anestezicele păstrate în seringi

Medicii de la INML insistă și arată în document că, prin păstrarea medicamentelor anestezice în seringi, se ajunge la contaminarea/suprainfectarea substanțelor.

Cel operat primește prin perfuzie infecția nosocomială.

Bacteriile se transmit prin resturile de anestezic din spital la pacient și, apoi, de la pacient la pacient. 

Experiții cazului CF2 atrag atenția asupra multor deficiențe cu potențial letal:

Ei nu susțin că știu sigur cum a ajuns bacteria la Alice și la Amelia. Toate neglijențele au rolul lor, scrie în raport.

Însă cea mai mare probabilitate o atribuie dezinfectantului. Adică intării în comă ”prin administrarea intravenoasă a unor substanțe anestezice contaminate”.

12
”Această manoperă este considerată ca risc de mare importanță în producerea sindromului toxico-septic nosocomial” Comisia INML, raport din 2016 despre Spitalul CF2

Prețurile nu sînt mari

Să revenim în 2017, la Spitalul de Arși.

Iată cât costă o fiolă nouă dintre cele refolosite la operațiile de aici:

În aceste condiții, despre ce e vorba în imagini, atîta vreme cît nu e rațional să discutăm nici despre lipsuri și nici despre corupție la aceste prețuri infime?

Din explicația directorului medical, e vorba despre obișnuință. 

„E posibil așa ceva? Fizic?!”
12-pirvu

Prima reacție oficială vine de la managerul Spitalului de Arși, Ionela Liliana Pîrvu.

– Doamnă manager, am intrat în posesia unei filmări de la spitalul dumneavoastră în care anestezicele sînt refolosite.
– Este posibil așa ceva? E posibil așa ceva fizic?

– Pe dumneavoastră vă întrebăm.
– Nu cred că e posibil așa ceva. Fizic nu cred că se poate.

– Aveți probleme cu anestezicele în spital?
– Nu. Categoric nu. Uitați, chiar mă interesez acum la secția ATI. Pentru că despre ATI vorbiți, cel mai probabil, fiind vorba de anestezie, și revin cu un telefon dacă aflu ceva nou.

Directorul medical: ”Ceea ce se întîmplă în înregistrare poate avea mai multe interpretări!”

12-nitescu

Al doilea oficial pe care ziarul l-a contactat este Cristian Nițescu, directorul medical al spitalului.

– Domnule doctor, Gazeta a intrat în posesia unei înregistrări video făcute în sala de operații de la spitalul pe care-l conduceți în care se vede clar cum asistenta păstrează resturi de substanțe anestezice în seringi pentru a fi refolosite la alte operații.
– Nu știu ce să vă zic. Nu sunt de specialitate doctor anestezist.

– Dar sunteți chirurg și știți care sînt procedurile. Este normal ca resturile de substanțe anestezice să fie păstrate pentru a fi refolosite?
– Nu. Dar nu cred că se întîmplă așa ceva la noi în spital! Știu că substanțele anestezice sînt aduse în sala de operație în fiole și necesarul pentru operație este tras în seringi. Iar ceea ce rămîne în flacon poate fi refolosit în aceeași operație, deoarece acestea sînt prevăzute cu capace de cauciuc speciale.

– Da. Numai că în cazul din înregistrarea video se vede cum asistenta are o caserolă plină cu seringi în care se află resturi de substanțe anestezice.
– Să vă explic. La începutul operației se administrează pacientului, nu știu, dau un exemplu, un mililitru de anestezic. Și peste o jumătate de oră, medicul mai cere un mililitru.

”Ceva e clar: la sfîrșitul operației se aruncă seringa cu ceea ce a mai rămas în ea” Cristian Nițescu, directorul medical al Spitalului de Arși

– Da, dar nu este cazul aici. Aici asistenta are o casetă cu seringi cu resturi de anestezic de la alte operații și din alte zile! Și chiar explică cum le mai păstrează două-trei zile pentru alte operații…
– Eu vă pot spune că nu am văzut niciodată așa ceva în timpul operațiilor mele.

– Cine supraveghează aceste proceduri în timpul operațiilor?
– Medicul anestezist. Revin la înregistrare. Eu cred că există multe alte interpretări ale acestei înregistrări.

– Da. Pot fi multe, dar înregistrarea e explicită. Cei care sunt de acord cu aceste proceduri unde se încadrează?
– Nu știu. Probabil că la neglijență. Dacă aș vedea cu ochii mei așa ceva, aș întreba asistenta de anestezie, medicul, aș întreprinde o anchetă internă să văd ce au de spus cei în cauză.

– Spitalul s-a confruntat cu lipsuri de substanțe anestezice?
– Nu. Dar există în mentalitatea noastră, a românilor, această manie de a aduna, de a nu arunca nimic. Anii de lipsuri și-au lăsat amprenta asupra tuturor. Dar tot nu cred că e cazul în situația de față.

– …
– Nu pot să cred că așa ceva e posibil în acest spital pentru că în ultimul an s-a aflat în atenția publică, cu toții am fost expuși și tocmai că au fost corectate toate disfuncționalitățile. În acest spital se află cel mai bun colectiv de medici specialiști în chirurgie plastică, reparatorie și arsuri și sufăr ori de cîte ori suntem prinși în astfel de conjuncturi.

comunicat

Aici ai toate capitolele din investigația GSP în dosarul dezinfectanților diluați Hexi Pharma, infecțiile nosocomiale, neregulile din sistemul medical românesc și cazul „Colectiv”

Comentarii (57)Adaugă comentariu

Ciprian  •  5 ianuarie 2017, 7:24

-Grav,dar si mai grav lipsa de reactie ,la anchetele facute de GSP care dovedesc clar un sistem bolnav,a tututror trusturilor media ,a jurnalistilor care nu preiau stirirle si anchetele, sa le distribuie mai departe sa puna vreo intrebare legata de toate neregulile ce se descopera ,sa sustina in vreun fel lupta asta cu sistemul corupt,pe nici un canal la nici o rubrica de stiri nici un ziarist care sa mai arunce cate o intrebare incomoda *** din sistem, lipsa de reactie a populatiei,lipsa de reactie a organelor statului etc. Graaav ..... suntem omorati cu zile ,tratati cu indiferenta ........aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nu mai pot .....

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

JIJI  •  5 ianuarie 2017, 8:08

Domnule TOLONTAN Nu se va intampla nimic Ministrul Voiculescu a fost singurul care a incercat sa reformeze o feuda pe care de 26 de ani nu s-a schimbat nimic. Sistemul calca in picioare pe oricine . In multe locuri spaga e de 30-50000 E pe luna ,la factorii asa zis de decizie !! Astept sa vedem daca o sa se intample ceva , dar nu cred. Credeti ca raspunde cineva de / COLECTIV, HEXIPHARMA ?? Cum au votat asa vor trai . In mocirla . Pacat

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2017, 8:10

@JIJI: Va rugam nu va insultati compatriotii care au ales altceva decit dumneavoastra! Aceste probleme dureaza de pe vremea tuturor guvernelor si fiecare guvern care vine are datoria sa le rezolve, una cite una. Bacteriile nu se uita pe harta colorata a politicii sa spuna: mergem in judetele care au votat PNL si nu mergem la PSD sau invers. Sint chestiuni grave care ne privesc pe toti si care trebuie rezolvate nu insultindu-ne, ci acceptind faptele si trecind la treaba.

Lucas  •  5 ianuarie 2017, 8:21

Plicurile cu bani , primiti de la pacienti , nu se refolosesc ? Groaznic ...

Mishu  •  5 ianuarie 2017, 8:25

O barbarie. Riscul contaminarii pare si pentru mine, un profan, enorm de mare, si una dintre explicatiile faptului ca in R exista atatea infectii spitalicesti. Este numai una dintre modalitatile de furt din banul public. Sunt insa si alte modalitati foarte greu de investigat pentru ziaristi pentru ca ar trebui sa aibe acces la o serie de date mai putin accesibile. De exemplu, daca te duci in spital sa iti faci o analiza. Un spital de stat, nu unul privat. Te interneaza pentru 6-7 zile (am pe cineva in familie care a fost in aceasta situatie). Ti se pune un diagnostic. Tu nu stai in spital. Doar iti faci analiza si apoi te mai duci sa iei rezultatul. Spitalul va deconta de la casa de sanatate si banii pentru spitalizare continua si banii pentru analize, desi, repet, tu nu ai stat in spital, ai facut doar o analiza. Si astfel, doctorii isi fura caciula impreuna cu managerii (de spital si cei de la casele de sanatate ) pentru ca exista doctori/spitale care practica sistemul la greu, raporteaza un numar mare de pacienti, dar in fapt statisticile sunt mincinoase si se bazeaza si pe necunoasterea omului care se duce la spital

Cristi  •  5 ianuarie 2017, 8:39

Pai acum ca sunt dovezi clare, daca am fi in Evul Mediu cei prinsi ca fac asta ar trebui sa fie arsi pe rug, dar cum suntem in 2017, ar trebui sa infunde puscaria pe viata si sa plateasca daune victimelor. Nu se poate asa ceva, daca si astia prinsi scapa, pai atunci ce mai ramane de facut?!? Este inadmisibil ce se intampla in tara asta.

Bucur Loredan  •  5 ianuarie 2017, 8:41

Sistemul nu cedeaza,neaga cu vehementa ca ar exista probleme grave.Spitalul de arsi este in observatie de peste un an,au trecut atatea controale si asistentele si medicii folosesc aceleasi practici ''criminale''.Ne tot ferim domnule Tolontan sa comentam de un sistem corupt 100/100(si noi in comentarii si dumneavoastra in articole),dar se pare ca tot sistemul romanesc de sanatate(in acest caz),este manat de oameni cu o mentalitate ''primitiva''.Nu suna bine este adevarat (nu convine romanului).Am tot ladat breasla medicala din Romania, dar este clar pentru mine in afara de cateva varfuri binecunoscute ,restul este ''infectie''.Cu respect pentru echipa TOLO.

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2017, 8:45

@Bucur Loredan: cind generalizam pierdem pe drum faptele. Da, Spitalul de Arsi e monitorizat de un an de zile si problemele persista. Dar asta nu inseamna ca tot personalul face acelasi lucru si, cu atit mai putin, ca tot personalul medical din Romania face asa ceva.

ottonelu  •  5 ianuarie 2017, 9:00

Doamne iartă-mă! Zici că acești indivizi sunt personal medical al spitalelor de campanie din cel de-al doilea război mondial, confruntându-se cu penurie de anestezice sau dezinfectanți, așa se comportă, în secolul XXI... Numai bolnav și sărac să nu fii în România.

nemes  •  5 ianuarie 2017, 9:27

Cătălin Tolontan te rog frumos sa nu ne insulti inteligenta cu comentariul pe care l-ai avut la adresa lui JIJI. Ministrul Vlad Voiculescu este singurul ministru al sanatatii de dupa 89' care a incercat si a facut ceva BUN pt sistemul de sanatate din romania. Repet SINGURUL. Singurul care a incercat sa puna la punct sistemul de crima organizata din ministerul sanatatii. Intre Vlad Voiculescu si tine intotdeauna am sa ascult de parerea lui. Nu stii care crima organizata? Iti spun eu: PSD, PNL, UDMR, PMP, ALDE. PS nici macar sa nu indraznesti sa te compari cu Vlad Voiulescu.

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2017, 9:28

@nemes: e opinia dvs, o respect, dar nu sint de acord cu ea. Noi nu impartim oamenii in functie de partidele cu care voteaza. Pentru noi toti sint cititori care merita sa afle lucruri care le schimba viata. In al doilea rind, va rog sa nu mai somati: "Sa nu indraznesti...". Nu ne-am comparat cu nimeni. Dar e o chestiune de politete sa nu folositi un ton ultimativ intr-o discutie.

Dana  •  5 ianuarie 2017, 9:29

Este incredibil ca oamenii care au facut sau inca fac astfel de fapte, clar dovedite, sunt inca liberi. Daca pt.presupuse fapte de coruptie sau evaziune fiscala, se procedeaza la interventii cu mascati, pentru astfel de fapte ***...nimeni nu ia nici o masura?!?!? Ce se asteapta ?!??! Cine aresteaza astfel de IDIOTI *** un om nevinovat pt.o economie de 3,6 LEI?!?!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

brod  •  5 ianuarie 2017, 9:32

să vedeți cum va fi de-acum încolo! viitoarea Lege a amnistiei îi va scoate basma curată și pe Secureanu, și pe ceilalți... poate învie și reapare, zâmbitor, și Condrea HexiPharma

ionionescu  •  5 ianuarie 2017, 10:11

Doamna Doctor care avea camera de filmare pe ea, nu era medic în acel moment ci investigator sub acoperire. În loc să ceară o fiolă nouă, o înregistra pe asistentă și în plus, își adăuga propriile alegații. Dragă Tolo ai verificat și tu dacă ”investigatoarea” a făcut vreo informare conducerii? Sau crezi că Directorul Medical și Managerul trebuiau să asiste la operație? Știu, nu e treaba ta, tu doar sesizezi ce se întâmplă! Dar dacă s-ar deschide un dosar penal pentru abuz în serviciu pentru Doamna Doctor având în vedere că a acționat cu intenție în momentul în care opera în condițiile alea pentru a-și realiza misiunea de cameraman?

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2017, 10:12

@ionionescu : in operatia respectiva nu se folosesc substante refolosite. E vina noastra ca n-am fost expliciti in a comunica asta. Cit despre faptul ca oamenii vorbesc cu presa, cind nu vor mai vorbi veti afla atit cit am aflat despre sistemul medical decenii in sir. Adica foarte putin.

dan  •  5 ianuarie 2017, 10:25

Inca o dovada ca in sistemul medical romanesc nu se respecta procedurile, ca cei care lucreaza. medici, asistente nu se gandesc la siguranta pacientilor. Ma bucur ca nu va opriti cu investigatiile, dar cred ca de acm incolo o sa va fie mai greu deoarece mafiotii au prins curaj. Cum credeti ca vor gandi si actiona de acum incolo can noua putere intentioneaza sa faca schimbari in sistemul de justitie? Ca se gandesc la legea gratierii, la demiterea lui Kovesi? Nu e bine deloc ce se intampla! Succes in continuare si aveti grija!

Ilie  •  5 ianuarie 2017, 10:56

Nu este exclus sa se faca comert cu anestezice.

Catalin  •  5 ianuarie 2017, 10:57

Lucrurile sunt mult mai grave decat pare. Nu e vorba doar de acea practica. Este vorba de complicitatea celorlalte cadre medicale. Ineficienta controlului (inteleg ca defectuasa operare nu a fost descoperita). Necunoasterea riscului de catre aceu oameni. #nepasare #incompetenta #lasitate #managementdefectuos

ovidiu  •  5 ianuarie 2017, 11:03

*** astia sant numiti CADRE MEDICALE? Sant *** fratilor ,locul lor este la bulau pe viata !!!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

geo  •  5 ianuarie 2017, 11:27

Sunt prea putini oameni de presa si cetateni obisnuiti care sa aiba si simt civic si sa ia atitudine!... Simt ca suntem coplesiti de cei carora le este indiferent ca stau in mocirla si de cei care profita de aceasta indiferenta!... Catalin, vezi recent si prosteala cu retragerea accizelor si "ieftinirea combustibilului la pompe" !... pe 10 decembrie era 4, 80 Motorina standard, intre 15-31 dec. a sarit pretul brusc si total nejustificat la 5, 20-5.30, ca acum, dupa 1 ian.2017 sa revina la acelasi pret accizat, de 4, 80. Si lumea ...tace si inghite!... nu tu un protest, nici macar o avalansa de emisiuni pe la TV sau ceva prin presa nu am vazut!... hai ca merge si asa!... i-am prostit si de data asta pe consumatori!... O.P.C. nu mai functioneaza??... sau sunt mana-n mana?... PS scuze de off-topic, dar problema este de actualitate si am zis ca aici e un cadru bun de etalat acest offf !

Un dr  •  5 ianuarie 2017, 12:04

Domnul dr Nițescu, director medical, după cum reiese, știe sigur ca această situație se numește *** Ce ne-am fi făcut fara aceste semnale de alarma date de Gazeta Sporturilor? Poate ar ttebui și un consult psihiatric pentru cadrele acelea medicale. Ce "justificare" pe dl. director Nițescu! MARE RUSINE!!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mihai  •  5 ianuarie 2017, 12:07

Acelasi lucru s-a intamplat so cu alimentele. S-a taiat tva, s-au ieftinit initial, apoi incet -incet preturile au revenit la celebrate cu tva-ul intreg. Nimeni nu sanctioneaza aceste practici. Pe de Alta parte, reclama mincinoasa Este la fel de nesanctionata. Exemplu concret: Benzina "mai ieftina in weekend" la petrom. Verific intr-o vineri Seara - 5,14 lei..Zic lasa ca alimentele sambata Mai ieftin.. merg a Doua zi - 5,17!!.. dupa 6-10 telefoane plimbate de la seful de statie - la petrom mi s-a spus sec ca daca 1 minut pretul este Mai mare in cursul saptamanii decat cel din weekend, ei sunt acoperiti. In plus, in zona respectiva - Militari - Virtutii pretul "nu a putut fi sustinut".. mi se pare grotesc cum toate preturile sunt identice la carburanti pe anumite zone. Toate benzinariile din zona x au acelasi pret in zona x, Mai mare, in zona y toate au acelasi pret Mai mic, indiferent de brand, CA e petrom, mol sau Alta firma..

Laurentiu Bogdan  •  5 ianuarie 2017, 12:25

Tot respectul pentru munca depusa domnule Tolontan, stiu ca sunt offtopic dar va rog sa incercati sa nu mai folositi î din i "sint" ,"decit", " insultindu-ne" se vede groaznic. Imi cer scuze daca va deranjez cu comentariul acesta chiar sunt un "fan" si va multumesc inca odata pentru munca dvs.

bibicuta  •  5 ianuarie 2017, 13:12

Clar ...lipsa de reactie a populatiei dovedeste ca vorbim de un popor mizerabil

donvirgillo  •  5 ianuarie 2017, 13:20

Rusine conducerii spitalului care in loc sa caute sa vada cauzele problemei si sa remedieze incearca sa intimideze persoana care a facut filmuletul si, posibil, pe viitoarele persoane care indraznesc sa dezvaluie asa ceva! Rusine!

ionionescu  •  5 ianuarie 2017, 13:27

Dragă Tolo ai fost suficient de explicit în ceea ce privește substanțele. Dar promovezi un mod, cred eu, nedeontologic de aflare a informațiilor. Adică un medic care are niște nemulțumiri, își pune o cameră ascunsă pentru tine, provoacă eventual sau participă la un incident iar tu ne arăți acel incident. Dacă medicul sesizase acel fapt înainte și îl adusese la cunoștiința factorilor de conducere, care nu au luat măsuri, e OK. Altfel e o porcărie. Cum ar fi ca un colaborator al tău în loc să îți comunice că o sursă a ta de informații e mincinoasă, să anunțe în presă că promovezi informații mincinoase?

bg  •  5 ianuarie 2017, 13:27

Din practica mea medicala: NICIODATA, dar Niciodata medicul nu invata de la asistenta. Medicul este astfel instruit si pregatit incat sa poata controla si activitatea celor din subordine. Asistenta este subordonata pe linie profesionala medicului.

Miruna  •  5 ianuarie 2017, 13:33

Este inadmisibil ce se intampla! Dupa toate scandalurile de la Spitalul de Arsi, a ramas aceeasi conducere, acelasi director medical, acelasi sef sectie ATI, infectiile nosocomiale se inmultesc. La aproape 3 ani de la primul scandal cu silicoanele, a urmat colectivul, a urmat pacientul cu viermi, transfuzia gresita si altele, chiar atat de puternici sunt de nimeni nu a luat nicio masura? Va dati seama ce increngaturi sunt, ce interese sunt, de nimeni nu a luat nicio masura, ei sunt in continuare de neclintit, pe aceleasi piedestale, ranjindu-ne in fata! Deci, dupa atatea scandaluri nu s-a luat nicio masura! Draga Tolontan, ce putem intelege dupa toate acestea? Pleaca ai nostril, vin ai nostri, noi ramanem tot ca prostii! Apropo, primarul de la sectorul 1 s-a batut cu pumnul in piept ca rezolva el situatia de la spitalul de arsi. La inceput a spus ca a aprobat 200.000 euro pentru a starpi nosocomialele de la arsi, pe urma a venit si a mai ridicat suma la 300 si ceva de mii de euro! S-a mai dat in folosinta sectia ATI in care s-a investit pana la urma 300 si ceva de mii de euro? Sau au bagat banii in buzunar si au vopsit numai peretii? Ar trebui sa faceti o ancheta dupa ce se da in folosinta sectia, sa luati de peste tot, cu ei de fata, probe de pe pereti, apa, aparatura, tot! Sa vedem ce comunicat mai dau atunci!

Gabi  •  5 ianuarie 2017, 13:43

De fapt, din "SISTEM" razbate un singur lucru : TOTALA INDIFERENTA A CADRELOR MEDICALE ( manageri, doctori, asistente ) PENTRU SOARTA PACIENTULUI !!! ( Atentie , nu am spus viata pacientului, e o diferenta...) Insa asta ar trebui sa fie categorisita drept NEGLIJENTA CRIMINALA ! si TRATATA CA ATARE...adica cu ani grei de puscarie. Doar de frica, oamenii din "sistem" mai pot REACTIONA ( in bine, pentru soarta pacientilor ! )...

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2017, 13:57

@Gabi: va contrazicem. Nimic nu se cladeste pe frica. Sistemele sanatoase se realizeaza prin reguli si cooperare. Si exista pasiune si pricepere in medicina romaneasca, dar trebuie sa se transforme in actiune.

horace  •  5 ianuarie 2017, 14:04

mai tineti minte sloganul cu cei "3R - recuperare, refolosire, re.." uite asa salvam planeta...! propun o ancheta la laboaratoarele de analize medicale pe tema ca folosesc un kit doar cand strang mai multe probe, dar casa de asigurari le deconteaza analiza in sine, cu un singur kit...

bogdan  •  5 ianuarie 2017, 14:15

Fiecare nou episod din serialul asta cu dezvaluiri despre sistemul medical ma face sa ma felicit ca am plecat. E cel mai bun medicament pentru dorul de tara. Si ma doare sufletul cand ma gandesc ca ai mei au ramas acolo.

vio  •  5 ianuarie 2017, 15:01

Medicina este o afacere. Ar da viata unui pacient, viata unui copil pe 500 E. Majoritatea nu au scrupule, nu au inima. Eu, ca om, nu as putea sa rezist intr-un sistem atat de bolnav. Nu poti sa faci astfel de atrocitati, NU POTI!!!! Inseamna ca nu mai ai pic de umanitate in tine, faci umbra degeaba pamantului. Poti sa le faci salariile de mii de euro, ei la fel o sa faca. Am ajuns sa ne fie frica de doctori. Va spun sincer, cand merg la doctor imi este teama. Nu mai tin cont de sfaturile lor, nu mai cred in diagnosticurile lor. Am impresia ca nu stiu nimic, ca nu-si dau interesul si sa nu mai spun ca niciodata nu-si asuma. Sistemul este GRAV BOLNAV!!!

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2017, 15:03

@vio: sa nu ne pierdem increderea in sistem doar pentru ca el are probleme sau se manifesta anomalii in interior. In medicina sint inmagazinate multa cercetare, cunoastere umana si truda. Medicina e parte a civilizatiei si nu noi trebuie sa renuntam, ci cei care fac din ea altceva.

intrebare  •  5 ianuarie 2017, 15:17

In lista cu enumerarea medicamentelor folosite, ce inseamna acel "cat 10 fiole normale"?

Gabi  •  5 ianuarie 2017, 15:25

@Catalin Tolontan : Domnule Tolontan, va contrazic si eu (fac uz de acest drept...) daca nu frica, atunci cine guverneaza metamorfoza (subita) a unui medic (asistenta) plecat(a) din Romania (unde incalca cu INCONSTIENTA si CINISM PROCEDURILE IN VIGOARE) de la 500 (250) euro la 3000-4000 ( 2000 ) euro in Vest, unde le RESPECTA CU SFINTENIE ? !!! Doar TEAMA ( frica ) ca isi va pierde locul de munca sau TEAMA ca nu va mai putea profesa este cea ii face sa le respecte, acolo. In Romania stiu ca nu li se poate intampla NIMIC !...Un pseudo Colegiu al Medicilor ii absolva ( ii "spala") pe acestia de orice vina iar pe o asistenta-sefa-o absolva managerul ( care o tine in functie si ii permite sa incaseze "spaga" zilnica ... )

Ladiana  •  5 ianuarie 2017, 15:30

Asta ne dovedește ca cei din sistemul medical nu învață nimic din greșeli și trebuie arătați cu degetul chiar dacă sunt somități în chirurgie dar repetenți la igiena . Nu-și dau seama ca talentul lor de chirurgi nu le va aduce faima și bani în cazul unor infecții ci mai degrabă plimbări pe la dna și răspundere materiala ? În cazul acesta directorul medical trebuie sa-și piardă funcția.

bg  •  5 ianuarie 2017, 15:39

Incidentul prezentat este rezultatul deprofesionalizarii treptate si iremediabile a angajatilor din sist. sanitar. Atat timp cat PACIENTUL nu va fi in centrul activitatilor desfasurate in domeniul sanitar, el va ramane un paravan al decontarilor catre CNAS, un cobai al experimentelor in sanatate. In opinia mea, medicul anestezist (de la sp. de Arsi si de la sp. CFR 2) este raspunzator si principalul vinovat pentru ca a acceptat sa lucreze in asemenea conditii insalubre. Chiar daca medicul mosteneste o asistenta care are astfel de practici, el este obligat sa reactioneze in conformitate cu pregatirea sa medicala superioara (absolvent de UMF). Medicul trebuia sa-i arunce imediat asistentei cutia cu seringi la containerul de deseuri medicale din sala de operatie si sa ceara fiole sigilate. Preparatele injectabile si perfuzabile trebuie sa fie sterile (fara germeni) si se utilizeaza conform instructiunilor producatorului. In cele 2 cazuri prezentate de contaminare microbiana, le recomand celor implicati sa-si revada notitele de curs despre sterilizare, dezinfectie, sterilitatea dispozitivelor medicale si ale produselor farmaceutice. Sau poate ca dansii au lipsit de la el (ca neimportant) si au inceput studiile medicale direct cu chirurgia. Tocmai a aparut la 1 ian. 2017 Farmacopeea European editia a IX a. Romania in ce secol este?

StefanCM  •  5 ianuarie 2017, 17:12

@Moderatori - Situl azi a avut si inca mai are probleme de conectivitate.

stupefiant  •  5 ianuarie 2017, 17:13

Cred ca este vorba de trafic de stupefiante. Raporteaza fiolele folosite si apoi le vinde traficantilor. Anestezicele au regim controlat. Mai degraba brigada antidroguri trebuie sa investigheze fenomenul. Doar un exemplu, dar toate sunt bune pt un trip: http://www.drugaddictiontreatment.com/types-of-addiction/prescription-drug-addiction/propofol-addiction/

cc  •  5 ianuarie 2017, 18:13

OK, toata lumea e de acord ca Dragnea e de vina. Totusi, faceti articole despre lucruri stiute de toata tara. Nu se aloca bani la Sanatate!!!!!!!! Chiar si cand sunt de prisos. Poate ne mai spune odata ex-ministrul Voiculescu unde au disparul miliardele de la Casa de Sanatate, miliardele pentru care s-a zbatut din rasputeri sa nu le consume. La buget nu sunt pentru ca nu fac parte din Bugetul statului. De reportat nu s-au reportat pentru ca aceste Case de Sanatate nu au trezorerie. Gurile rele spun ca s-au alocat la niste proiecte de consultanta cu radacini pe la maimarii de la Bruxelles. Tineti minte circul de la spitalul de arsi? Sigur ca da, doar ati fost in avangarda ministrului. De ce spunea ca nu e functional? Ce mai lipsea? O consultanta platita catre Bruxelles.... Sincer, am dubii ca sunteti in posesia pozelor doar de cateva zile. Cred ca le aveti de mult dar nu ati avut "liber" de la tehnocrati.

Ss  •  5 ianuarie 2017, 18:52

Pe linie profesională se constată abaterea extrem de gravă și se desface contractul de muncă pe loc. După care vorbim de tentativă de omor. Punct.

Loredana  •  5 ianuarie 2017, 19:15

Ceea ce este grav este raspunsul dat de manager si director, asta e intr-adevar frapant. Si faptul ca dnl. director i se pare neadecvat modul in care persoana care a facut inregistrarea si a pasat-o presei este iar ceva stupid de mentionat in situatia de fata. Sa intelegem ca problema este ca acesta informatie a ajuns in presa sau faptul ca ceea ce se intampla in spitalul pe care il conduce este foarte grav? Si comunicatul de presa scoate in evidenta ca suntem mai preocupati sa ne invartim in jurul cozii, sa aruncam vina pe altcineva si sa speram ca merge si asa de data asta. Oameni buni, asumati-va problema si incercati sa gasiti o rezolvare, nu ne jigniti cu astfel de comunicate de presa.

Ana  •  5 ianuarie 2017, 19:22

În timpul filmarii era o ***, vizitator, în sala de arsi, unde erau mai multi pacienti. Cu bocancii si hainele de pe strada/metrou. Asistenta si doctorul din filmare n-au vazut-o? Sau avea pile vizitatoarea?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Filbert  •  5 ianuarie 2017, 19:59

De ce se intimpla asa ceva? Simplu, pentru ca Fentanyl-ul si Propofol-ul sint foarte cautate de toxicomani, probabil si celelalte anestezice, asa ca sigur exista retele de trafic al acestor substante din spitale spre consumatori. La 5 operatii in scripte apare ca s-au folosit 20 de fiole de Fentanyl insa prin refolosirea substantei din seringi, 15 fiole neatinse ies din spital spre toxicomani.

Lascu  •  5 ianuarie 2017, 21:10

Nu cred asa ceva. Cum se strang atatea seringi? Practic , daca ar fi adevarat atunci s-ar folosii o seringa pana se termina(la unu , doi, trei, etc) . In final ar ramane doar una inceputa. Cred ca se exagereaza si pe langa faptul ca ne invrajbesc impotriva medicilor, ni se distrage atentia de la ceva cu adevarat grav.

elle  •  5 ianuarie 2017, 22:04

@bg aveti dreptate 100%. Cel mai pertinent comentariu. Ramane sa vedem " pedepsele " celor implicati. Multumim Echipa.

Ovidiu  •  6 ianuarie 2017, 5:46

Întrebarea mea pe care v-o adresez dle Tolontan este : ce ar face ziaristul Clark Superman? Dar Batman? Întrebările sunt de exercițiu de imaginație dar au răspuns diferit. Eroi nu sunt nici cei ce devoaleaza, nici cei care investighează, nici cei care se arată indignati ci cei care acționează pentru schimbare. Din cauze pe care îmi este greu sa le înțeleg, s-a ajuns la situația în care se dărâmă fără să se mai gândească ce se pune în loc. S-a ajuns cumva la concluzia că sistemul actual trebuie ars din temelii; off topic în școli nimeni nu își mai asumă rolul de îndrumător (sunt o mulțime de școli unde directorii nu au mai participat la concurs), în spital se așteaptă să vină management străin. În afară de lamentări, infieram cu manie proletara dar soluții nu avem și oricum nu punem mâna să facem ceva. Cred că zona tabuu s-a spart prin nivelul uriaș de informații pe care îl avem cu ajutorul internetului, cred că oamenii au devenit vigilenți dar în același timp deși cunosc la un nivel superior consecințele, nu își asumă responsabilitatea schimbării, nu vor să o preia. Vrem altcineva sa faca, eventual la indicațiile noastre. Eu cred că Batman ar răsturna cosmelia, dar numai Superman le-ar arăta calea de urmat și consecințele. Am văzut o serie de argumente legate de votul celorlalți al cititorilor și răspunsurile corecte pe care dvs le-ați dat și le propun și lor un exercițiu de imaginație : să zicem că o țară este o sumă de familii și acestea au ajuns la un nivel superior de conștiință și au hotărât că administrarea bunurilor comune, că aspirațiile lor înalte legate de educație, sănătate, dreptate sociala, egalitate, ajutor pentru cei nedreptățiți, etc printr-un sistem de rotație bazat pe vot să se facă de către un grup din rândul acestora cu acces direct și bazat în general pe implicare. Să zicem că cei mai săraci, mai nepregătiți, cei de la țară din familia aceasta hotărăsc că nu mai vor să accepte modul în care se face politica familiei. Ce faci? Toată descrierea de mai sus a grupului din familie este forțată, nu am această părere despre nimeni și despre nicio categorie socială și cred că oamenii din mediul rural și cei defavorizați au aceleași drepturi și posibil o etică mai ridicată, neaxiomatic decât mine.

JJ  •  6 ianuarie 2017, 7:57

Comentariul Dv este o nereusita tentativa de deturnare in politic , cum ca jignesc compatrioti Dezolant dar explicabil. Peste tot , in toate judetele exista mai multi DRAGNEA , SECUREANU, OPRESCU, ete, etc, puneti Dv "" Asa ca de ce sa ne ascundem .Malaxa este un caz general valabil, dar daca cel mai tavalit -vezi declaratiile Presedintelui Guvernului de ieri cum ca se inchid 100 spitale -este unul care a incercat sa faca curat -si tot el este cel mai hulit , atunci ce pretentii sa ai ? S-a ales o echipa vulnerabila si care " ne lasa sa facem mici smecherii" Despre asta e vorba Apropos de comentariul Dv de ieri : nu am votat, fac parte din cei care au plecat din tara cu mare regret !

Bucur Loredan  •  6 ianuarie 2017, 9:58

Este tot mai greu sa lucrezi in EUROPA, daca esti roman.Romania este o tara macinata de conflicte de toate tipurile.Dupa 90'' s-a lucrat sistematic,atat din interior cat si din exterior la distrugerea valorilor romanesti autentice.Primul afectat a fost SISTEMUL DE APARARE NATIONALA(prin renuntarea la serviciul militar obligatoriu),a urmat SANATATEA(s-au acreditat atat de multe scolii de fomare a personalului medical,incat s-a pierdut controlul asupra fenomenului) a urmat, SISTEMUL BANCAR(profesionisti din domeniul bancar stiu ce inseamna sa dai credite fara acoperire"imprumuti clientii cu bani care nu exista 'fizic' in banca),banca poate falimenta atunci cand sunt retrase sume mari intr-o zi lucratoare.Asa se intampla cand votam comunistii(nu ne vindem tara),au furato din interior si au fugit cu bani in vacante de lux.Batranii nostri aveau o vorba,asa se intampla cand ai''CAPUL CAT DAMIGIANA SI MITEA CAT DOPUL".Cu respect pentru echipa TOLO.

Comentează