Documente: Cu 5 milioane de euro, Primăria a cumpărat retrogradarea la masa verde a echipei sale de baschet! La final pierde și locul!

Trei primari au contribuit la un aranjament unic în sportul românesc: bucureștenii rămân și cu banii dați și fără echipă în Liga Națională

miercuri, 8 noiembrie 2017, 7:00

 

De Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Pe acte.

Gazeta Sporturilor publică azi protocoalele din august 2013 și august 2017, ”semnate împotriva interesului clubului Primăriei”, după cum susțin numeroși angajați din CSM.

Oamenii sunt însă furioși și subiectivi.

Pentru că, de fapt, ceea ce s-a semnat la CSM București este o reușită fără precedent în sportul românesc.

Sub mandatul a trei primari:

  1. Sorin Oprescu – independent
  2. Răzvan Sava – PNL
  3. Gabriela Firea – PSD

S-au semnat protocoale și acte adiționale care au dus la:

  1. Retrogradarea echipei de baschet CSM București.
  2. Finanțarea cu 5,1 milioane de euro a unui club concurent, CSA Steaua.
  3. Dezvoltarea unui club privat, Atletic București, care a gestionat banii cum a vrut, lucru pe care îl face și în prezent.

Bucureștenii au rămas și cu banii dați și fără echipă!

A venit împreună cu Ponta, care era prim-ministru

În vara lui 2013, echipa de baschet CSM București, al cărei președinte era fostul baschetbalist stelist Petre Brănișteanu, termină Liga Națională pe locul 7.

O altă formație, Steaua – Atletic, promovează pe prima scenă.

La sala Steaua, cea de lângă AFI Cotroceni, are loc o întâlnire în patru.

”Au fost prezenți Petre Brănișteanu, George Boroi, șeful de la CSA Steaua, și Virgil Stănescu de la Atletic, care vine împreună cu amicul său Victor Ponta”, povestește un martor ocular.

Prim-ministru realmente pasionat de baschet, Ponta era fost junior la Steaua și amic cu Virgil Stănescu.

Lui Brănișteanu i se propune un parteneriat în trei: CSM – Steaua – Atletic.

Netolitzchi: ”Protocol defavorabil lui CSM!”

”Petrică nu e prost deloc și s-a prins din prima că e o chestie susținută politic! Dar mirosea tare rău. A încercat să-l convingă pe Oprescu să nu se bage, că e în dezavantajul Primăriei. Nu a reușit și atunci Brănișteanu s-a cărat înainte de semnarea protocolului”, rememorează un om din club.

”Protocolul a fost, cap-coadă, defavorabil lui CSM București”, spune și Anton Netolitzchi.

”Numele meu e legat de 40 de ani de echipa de baschet Steaua, însă trebuie să fiu corect și să spun că ce s-a întâmplat cu acest protocol e fără precedent în sportul nostru. Așa ceva n-am văzut și nici n-a existat!” Anton Netolitzchi

Fost mare baschetbalist, cu 130 de meciuri în echipa națională, Netolitzchi a câștigat 11 titluri de campion al României cu Steaua.

El s-a luptat pentru reînființarea secției de baschet la Steaua, în 2008.

Dar a lucrat și la CSM București, la secția de baschet, până la semnarea acestui protocol, ”o combinație fără seamăn”.

Retrogradarea echipei Primăriei printr-un act semnat de Primărie!

Publicul și oamenii din baschet pot vedea azi ce prevede protocoalele.

În 2013:

Asta înseamnă că CSM, care era în Liga Națională, a retrogradat deși ea dă banii!

De altfel, din punct de vedere sportiv lucrurile sunt foarte clare. Și aici s-au și încurcat autorii triadei.

Conform legii, fiecare club are un certificat de identitate sportivă eliberat de MTS și care este folosit pentru afilierea la orice federație și la orice competiție.

Practic, certificatul de identitate sportivă este un CNP pentru cluburi, unic și netransferabil de la o grupare la alta. Orice club se înscrie cu acest certificat în Registrul Sportiv.

Certificatul de identitate sportivă arată că CSM a fost declasat prin asociere. CSM a pierdut prin acest parteneriat, la masa verde, locul câștigat pe teren!

Steaua a jucat în prima ligă pe propriul certificat de identitate sportivă, cu care este înscrisă la FRB, iar CSM pe certificatul său de identitate, în divizia secundă.

Palmaresul s-a dus, în mod firesc, la fiecare echipă în funcție de rezultatele obținute.

Începând cu 2017, două echipe primesc palmaresul!

Prevederea retrogradării echipei cu identitatea CSM a rămas aceeași și în protocolul din august 2017.

Schimbare e la numele echipei din Liga Națională:

În plus apare ideea împărțirii palmaresului, ceea ce este o inovație nemaivăzută!

”Ca să ne arunce firimituri, Virgil Stănescu a făcut la FRB astfel încât, începând din 2017, să se treacă performanțele din Liga Națională în palmaresul ambelor echipe: atât Steaua, cât și CSM”, susține, râzând amar, un om din clubul Primăriei.

Asta e imposibil!

Ce spune FRB? ”Se numește cowinneri”

Ba nu e!

În baschetul nostru nu e imposibil!

Prin vocea președintelui Horia Păun, Federația Română de Baschet confirmă că ”CSA Steaua și CSM București își trec în ambele palmarese orice perfomanță vor realiza”.

-Domnule Păun, e adevărat că, începând cu acest campionat, CSM și Steaua, deși joacă într-o singură echipă, își vor îmbogăți și palmaresul fiecăreia?
-Da, se numește cowinneri. E dreptul lor.

-Deci dacă echipa ia campionatul, titlul va fi înregistrat la ambele?
-Da.

-S-a mai întâmplat așa ceva?
-Nu. Nu știu un astfel de caz.

Celelalte echipe din baschet află și ele azi.

Se încalcă astfel un principiu fundamental al competiției: egalitatea dintre participanți.

Altfel spus, echipa comună Steaua – CSM are o forță dublă a palmaresului! Ce câștigă o echipă se înmulțește cu doi în palmaresul total al baschetului românesc.

E ca și cum, de mâine, Clujul ar pretinde că reprezintă și o echipă de divizia secundă, să zicem pe Mediaș! Dacă Clujul ia campionatul i se va trece un titlu în dreptul său și încă unul în dreptul Mediașului?!

Cum poate FRB să accepte ca pe identitatea sportivă a unui club de divizie secundă să i se adauge o performanță obținută de un club din prima ligă, cu o complet altă identitate?

Dacă s-ar întâmpla așa ceva, vom avea mai multe titluri decât ediții de campionat.

”Palmares împărțit!? O amăgire servită unuia dintre parteneri!”

Mircea Cristescu, fost baschetbalist și actual vicepreședinte la „U” Mobitelco BT Cluj, e perplex: ”Nu am auzit de așa ceva și nici nu cred că e posibil ca un palmares să fie împărțit”.

„Palmaresul aparține întotdeauna echipei sub al cărei certificat de identitate sportiv s-a făcut înscrierea în campionat și aceasta e o regulă valabilă în toate sporturile, nu numai la baschet!”Mircea Cristescu, ”U” Banca Transilvania Cluj

Mircea Vulc, fost jucător, antrenor și director al CSU Atlasib Sibiu, una dintre vocile lucide ale baschetului nostru, susține că palmaresul aparține doar unei singure echipe de când e lumea și la toate sporturile.

-Domnule Vulc, avem cazul concret al echipei CSM CSA Steaua. Cui aparține palmaresul realizat în timpul parteneriatului?
-Mai există astfel de colaborări în liga națională. Avem la Timișoara și la Cluj. În mod normal, palmaresul aparține echipei sub al cărei certificat de identitate sportivă s-a făcut înscrierea. Așa e și logic. Numai o echipă poate pretinde palmaresul.

-În protocolul de acum două luni dintre CSM București și Steaua se specifică împărțirea palmaresului.
-E o glumă! Glumiți?

-Nu glumim, vom publica documentul.
-Nu am auzit așa ceva în toți cei 44 de ani de activat în sportul românesc.

-Cei de la federație susțin că în cazul în care CSM Steaua București ar câștiga titlul național, cele două echipe sunt cowinner.
-Noțiunea de cowinner este folosită greșit aici. Cowinner sunt două echipe diferite sau doi sportivi care au ajuns pe locul unu și nu pot fi departajați. În cazul de față, CSM București este doar o denumire. Nu există ca echipă. Să mai luăm un exemplu teoretic. Dacă această echipă câștigă titlul național și apoi încetează parteneriatul. Steaua păstrează locul în liga națională, CSM ar deveni campioana care retrogradează!? Numai aberații. Palmaresul împărțit  este o amăgire servită unuia dintre parteneri.

Cireașa de pe tort: la finalul asocierii, CSM pierde locul din Liga Națională!

Iar lovitura finală pentru CSM București este prevăzută, identic, în ambele protocoale, cel din 2013 și cel re-semnat în 2017.

”La expirarea duratei acestui Protocol, locul din Liga Națională de Baschet va reveni CSA Steaua București, iar locul din Liga I de Baschet va reveni CSM București” Înțelegerea dintre CSM și Steaua

La intrarea în înțelegere, CSM era în Liga Națională.

La ieșire, va pierde locul!

Primăria dă 5,1 milioane de euro și primește, la schimb, nu doar o retrogradare pe toată perioada asocierii, ci și pierderea definitivă a locului în momentul încheierii protocolului!

Steaua a profitat.

O recunoaște chiar George Boroi, fostul șef de la CSA Steaua.

 

„Contractele jucătorilor CSA Steaua CSM București erau semnate cu Atletic Baschet. Nu am dorit să implic instituțional clubul militar. De ce să răspundă Steaua în cazul în care nu ar mai fi fost bani pentru plata salariilor ?!” George Boroi, fost comandant CSA Steaua 

Primăria trage linie și observă că în urma asocierii:

Cu toate acestea, Primăria reînnoiește această înțelegere acum două luni.

Și nimeni n-a văzut că e o afacere îngrozitoare pentru CSM?

Ba da, însă cine a protestat și ce s-a întâmplat aflați în ziarul de mâine.

Gazeta a pus întrebări și Primăriei Capitalei, însă răspunsurile n-au venit până la încheierea ediției.

Save

Save

Save

Save

Protocolul dintre CSM și CSA Steaua 2013-2017

Protocolul dintre CSM și CSA Steaua 2017-2020

 

 

Citește și:

  1. Aranjament pesedist al Primăriei cu banii bucureștenilor: Oprescu + Firea = 4,7 mil. euro pentru echipa de baschet Steaua
  2. Clubul Primăriei a angajat un fost general MAI cu pensie de 15.000 de lei

Save

Save

Save

Comentarii (60)Adaugă comentariu

Adrian  •  8 noiembrie 2017, 7:45

Cowinner... ce mai e de spus. Ultimul normal care pleaca, sa stinga lumina pentru ca nu mai ramane nimic de vazut.

Ion  •  8 noiembrie 2017, 7:47

Tipic dâmbovitenilor, nimic nou sub soare. *** , ***...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Adi  •  8 noiembrie 2017, 7:54

O, dar aici vorbim de un adevărat fenomen la baschet. Majoritatea echipelul sunt asocieri între un un club sportiv municipal și un club sportiv universitar. De obicei, CSU-urile se asociază cu echipele municipale pentru că nu au fonduri suficente să participe în campionat. Dar cu siguranță și ei raporteză rezultatul la MTS. Altfel, de ce ar mai da banii? Poate că ar fi la fel de grav dacă ar da bani unei alte entități fără să aibă nici un beneficiu...

Calin  •  8 noiembrie 2017, 7:58

Va rog frumos de tot investigati si ce face clubul csa la fotbal si cine e in spatele acestor aberatii financiare din liga a 4-a de fotbal. Care sunt interesele. Investigati si cum face talpan de se dau anumite sentinte la 2 complete de judecatori ai a 3-a schimba sentintele. Investigati si spuneti cum a fost pacalit ciobanul de cei de la armata si care sunt interesele ca milioane de suflete sa fie facute sa isi sfasie 15 ani de iubire pentru steaua??? Adica eu trebuie sa imi reprim amintirea dublei cu rapid sau middlesborough pentru ca zice talpan ca nu tineam cu cine trebuie? Vrem sa stim de ce se face asta?? Si cum ciobanul a stat la puscarie pentru prostiile lui sa fie demasca ti si sa stea la puscarie si generalii cu talpan in frunte

Adrian  •  8 noiembrie 2017, 8:03

Eu propun extinderea protocolului si la echipa de fotbala armatei astfel bucurestenii vor sponsoriza ministerul apararii si vor avea 2 stadioane, Arena Nationala si Ghencea, toata lumea fiind cowinneri.

putregaiu  •  8 noiembrie 2017, 8:19

Cluburi de traditie din orice sport sunt scufundate si terfelite in numele sfantului ban si preacuvioasei *** bani publici .

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

sifonaru  •  8 noiembrie 2017, 8:22

900.000 euroi buget la baschet in anii aia? Sibiul a terminat anul trecut pe 3 cu nici 400.000 buget. Aia 5 mil. nu s-au dus in sport, ***. Va dati seama ce *** pun la cale cu csa la fotbal, unde sunt alte "cheltuieli"

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Robert_Vulcan  •  8 noiembrie 2017, 8:38

Propun sa fim cowinneri toti.

Litovoi  •  8 noiembrie 2017, 8:39

Cea mai mare si sofisticata semnatura de pe protocol este a inegalabilului, intergalacticului, mega-super juristului Costel Talpan . Costelus este de acord ca noua entitate sa foloseasca palmaresul CSA Steaua -cap. VII art. 7.1 - in scopul mediatizarii noii entitati . Practic magaoaia de aspirat bani publici CSA Steaua CSM Bucuresti da banii pe mana unor terti privati , sub viza de legalitate a lui Costelus . O fi lege si pentru astia ? Sau doar pentru fraieri ?

Milici  •  8 noiembrie 2017, 8:44

Tolo , sigur nu e băgat şi Arafat în afacerea asta ? Hot news ce zice ?

Cornel  •  8 noiembrie 2017, 8:48

5 mil euro in 7 ani e maruntis; se pare ca sunt cu adevarat iubitori de sport...sau nu se lacomesc, putin de colo, putin de dincolo.

Luca  •  8 noiembrie 2017, 8:53

Sa inteleg ca brand ul STEAUA , care valoreaza 35 milioane euro , s-a asociat cu un club fara licitatie , adica gratis ?! A profitat clubul Steaua , dar faptul ca au asociat numele de STEAUA cu un club privat , fara licitatie , nu cred ca e in regula !

Florea  •  8 noiembrie 2017, 9:11

Razvan Sava ce rol a avut in aceasta poveste?

Cătălin Tolontan  •  8 noiembrie 2017, 9:12

@Florea: pe timpul mandatului lui Sorin Oprescu s-a semnat protocolul initial. La Razvan Sava s-a semnat un act aditional care a crescut suma de la 400.000 de euro pe an la 900.000. Cand s-a terminat protocolul, Gabi Firea a facut unul nou, pe inca 4 ani, 2017-2020, pentru inca 2,7 milioane de euro. In total se string 5,1 milioane pe 7 ani.

gilos  •  8 noiembrie 2017, 9:15

Eu, ca bucurestean, imi place sportul, dar nu ma simt reprezentat de acest CSM. Nu sunt de acord ca din banii mei sa se finanteze asa ceva. La scoala copilului, directorul ne-a cerut parintilor sa platim cate 50 de lei pentru firma de paza. Scoala administrata de primarie !! Iar Primaria arunca bani nostri pe cai verzi pe pereti la CSM....Chiar nu se mai poate asa ceva ! Propun sa facem ceva, un jurist, un avocat sa initieze o actiune de blocare a acestor impostori risipitori. Semnam petitii, facem memorii, trebuie oprit acest fenomen. N-avem bani de scoli si spitale, dar in acelasi timp unii toaca cu nonsalanta milioane de euro...

Cătălin Tolontan  •  8 noiembrie 2017, 9:16

@gilos: exista acesti oameni platiti ca sa stopeze cheltuielile aiurea: se numesc consilieri de la Curtea de Conturi. Exista si avocati ai dvs, care se numesc procurori, ei sunt avocatii care acuza in numele publicului.

hector  •  8 noiembrie 2017, 9:48

daca sapati mai adanc, s-ar putea sa ajungeti si la sursele de finantare si interesele subterane aflate in spatele proaspetei infiintate sectii de fotbal a CSA, la dispozitia baietilor care fac miscare in aer liber pe maidanele ligii a IV-a ... si carora noi si toti cetatenii contribuabili le facem si un stadion la cheie, pe care sa aiba exclusivitate CSA, ca doar e obiectiv militar

apparte  •  8 noiembrie 2017, 9:54

Poate investigati trecerea CS Municipal Târgoviste la CSA Steaua si desfiintarea adevaratei echipe Steaua si aparitia Steaua-Turabo!

alx  •  8 noiembrie 2017, 10:04

Este infiorator sa te gandesti ca in momentul in care noi ne lamentam ca niste bieti platitori de taxe, ca numai pentru asta existam in Ro, altii stau sa se gandeasca cum sa mai *** bani publici, sau sa mai impuna legi dictate de *** si lobby. E greu sa nu ma gandesc sa plec definitiv de aici. Sa ne asteptam ca pe modelul asta cu boroi in prim plan, echipa comunista de fotbal a armatei sa primeasca bani publici, dupa ce se infiinteaza csm de fotbal sau cumpara nu stiu echipa care mai apare doar pe hartie?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F  •  8 noiembrie 2017, 10:14

Sa va spun ce am inteles si eu,,mucea ,,de pe aici...1.In cazul Bucuresti .Primaria avea o echipa de baschet infiintata de cativa ani fara nici un rezultat notabil,fara echipe de juniori...In 2013-loc7!- se asociaza cu echipa CSA Steaua-echipa tot a statului...CSA vine cu sala ,echipamentul si costurile adiacente aproximate la 400000 euro pe an!Important de retinut!CSM se obliga sa finanteze cu 500000 euro pe an...Cu aceasta ocazie desigur ca sunt si nemultumiti ca d-l Petre -cel care a facut parte din grupul de 4 care au pus la cale asocierea reprezentantul CSM.Faptul ca in articol ni se spune ca se stie ce s-a vorbit de la aceea intalnire de 4 este de fapt un sah-atentionare dat prin Ponta!!!Noua echipa se spune ca de aici ar fi urcat ca performante si in clasament.Se vorbeste de participare in cupele europene si de 24 de trofee obtinute-probabil la echipele de juniori.Ar fi bine de stiut cat cheltuia CSM inainte de 2013 desi oricum sunt variabile ca una este sa finantezi o echipa noua si una deja formata.Pe mine ca un aparator al lui Firea cum am fost catalogat de d-l Tolontan ma mira ca a fost bagata si dansa in problema ea nesemnant nimic!Marirea la 900000 de euro si prelungirea contractului a fost facuta de Sava in 2016! Cazul2. Craiova. Aici se pune problema de exclusivitate la echipa de fotbal pe care ar avea echipa lui Rotariu.Din discursul de ieri al lui Rotariu am inteles ca el a primit o asociere pentru ca pe banii lui sa infiinteze o echipa de fotbal de la 0!Primaria joaca acum rolul CSA Steaua care se obliga sa vina cu bazele sportive dar nu pomeneste ceva despre cele viitoare!Se pare ca nici asa nu este bine desi in 2013 cand s-a semnat asocierea Craiova nu avea nici o echipa de fotbal...Daca echipa este finantata de un privat-invers ca la CSM!-tot rau da.3. Cazul stadioanelor care se vor construii in Bucuresti!De ce si acestea trebuiesc amintite?Pentru ca aici exclusivitatea este totala!Ieri cineva in comentarii spunea ca Rihana nu ar putea veni la Craiova.Era gresit.Rotariu are exclusivitate doar la fotbalul profesionist de club!Ne putem imagina ca Rihana ar putea veni pe noua baza militara care se intentioneaza sa se construiasca?E,asa de ce nu ne preocupa acum cand nu s-a cheltuit deocamdata nimic?Banul public cand ne intereseaza?Numai cand ajunge sa fie pe mana unora?La Dinamo probabil ca situatia este asemanatoare! Desigur.Exista si cazurile 4,5...Cluj unde echipa de fotbal o ia de la zero,Ploiesti la fel...Pentru comunitati o fi bine?Eu spun ca la ultimul meci european bucurestenii au castigat mai mult decat o calificare,banii de chirie,banii de administrare a stadionului...In alte parti se apreciaza spectatorii veniti din alta tara care se cazeaza,mananca,bea ,se distreaza si astfel veniturile municipalitatii se majoreaza.Plus reclama gratuita!Deci...ce ar fi daca comunitatile ar stii ce este bine pentru ele si sa se manifeste in cunostinta?Banii bucurestenilor merg ACUM si la CSM , la CSA Steaua, la Dinamo,se pare ca si la Rapid...Daca vor ca stadioanele sa fie ale lor,ale bucurestenilor pentru ce o sa urmeze acum este cazul sa se pronunte...

Mircea  •  8 noiembrie 2017, 10:18

De semnat la CSA a semnat Boroi, dar Talapan n-are nici o implicare? Si acum sa facem un exercitiu de imaginatie: inlocuiti echipa de baschet cu cea de fotbal !!! "REGALUL" din liga a 4-a va fi echipa de fotbal a PMB?

kla2005  •  8 noiembrie 2017, 10:20

Ca sa citam din "unii" "ne" clasici in viata, Steaua Libera/***ra CSA STEAUA "Un club curat mai presus de toate!" ...intr-adevar...curat murdar, coane Fanica!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

andrei  •  8 noiembrie 2017, 10:27

Off topic... Ptr ca sunteti ambasador “Lass hate more speech” si proiectul, conform site-ului, s-a incheiat in aprilie, domnule Tolontan, aveti idee de rezultatele acestui studiu?

Cătălin Tolontan  •  8 noiembrie 2017, 10:28

@andrei: da, rezultatele sunt procesate, discutam despre sute de mii de comentarii, si le vom face publice cand ne vor veni din zona academica, acolo unde ele sunt analizate stiintific.

Mircea  •  8 noiembrie 2017, 10:31

@gilos: Desi nu sunt bucurestean, sunt de acord doar pe jumatate. Daca ai rezultate notabile pe plan international, oferi conditii de pregatire sportivilor de la loturile nationale, de ce nu? Vezi handbal fete. Desi in ultimii ani "dragostea" pentru sport a autoritatilor locale echivaleaza cu *** banului public. Ar trebui schimbate legile in acest domeniu, si totul facut cu transparenta, nu noaptea ca hotii.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

mitrut  •  8 noiembrie 2017, 10:34

*** *** mai mult ca premierii ca au pe mana bani multi, bugetul capitalei fiind foarte mare. Astia 5 milioane sunt o farama din cat ***. Poate daca inmultim cu 100...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Gore  •  8 noiembrie 2017, 11:04

Bucureștenii au nevoie de bani, ce-i drept. De echipă în Liga Națională - nu. Nu interesează pe nimeni.

daniel  •  8 noiembrie 2017, 11:44

Tolontan, cine esti tu sa investighezi oportunitatea ? Ia vezi ca o sa aveti si voi jurnalistii aceeasi soarta cu DNA ! Nu il forta pe Tariceanu sa te parasca la CCR ! P.S.: Mustaciosul ala de la Steaua nu e acelasi care a vrut echipa de fotbal in Liga a 4-a ? Pun pariu ca si in "noua Steaua" se vor baga niste milioane fara acoperire !

marian  •  8 noiembrie 2017, 11:47

vreodata te-ai intrebat cataline de ce danezii norvegienii si suedezii nu-si permit sa cheltuie sume atat de mari pentru a castiga golden four?de ce oare nu-si permit acele salarii pentru gulden jacobsen etc dar ne permitem noi alde fred si barney ?

Cătălin Tolontan  •  8 noiembrie 2017, 11:50

@marian: da, ne intrebam permanent. De ani de zile. https://www.tolo.ro/2013/02/20/falsuri-si-pungi-cu-bani-scoase-din-clubul-primariei-lui-oprescu/ Si nu numai noi. http://adevarul.ro/news/sport/buget-record-csm-bucuresti-clubul-sprijinit-primaria-capitalei-primi-suma-uriasa-bani-publici-1_58d3ca415ab6550cb89ad783/index.html Si va intrebati si dumneavoastra. La un moment dat, cand contribuabilii vor realiza ca nu e in regula, ei vor reactiona.

ticbis  •  8 noiembrie 2017, 12:12

Catalin Tolontan, felicitari pentru articol, excelenta analiza facuta pe subiectul acestui caz. Primaria Capitalei, la fel ca oricare alta primarie locala are dreptul (si poate chiar datoria) de a sustine financiar un club sportiv propriu, in interesul direct al cetatenilor orasului, atat pentru sportul de masa amator cat si pentru cel de performanta, angrenat in competitii oficiale la cel mai inalt nivel. Mai mult, primariile pot si trebuie sa atraga sponsorizari din sfera privata pentru cluburile lor, insa totul in limitele legilor in vigoare. Sunt posibile si fuziuni cu alte entitati, dar echipa trebuie fie instrainata daca primaria n-are resursele necesare s-o mai sustina in competitie, fie sa continue sa activeze in cadrul clubului (chiar rebrenduita) insa sub acelasi unic Certificat de Identitate Sportiva cu care s-a infiintat si s-a inscris in competitiile federatiilor respective. In cazul de fata niciuna dintre variante nu e indeplinita; asistam la o mistificare grosolana a ceea ce inseamna notiunea de sport pentru niste conducatori ce habar n-au cu ce se manaca un club sportiv al comunitatii locale. Pe scurt, primaria isi "vinde" locul din campionat si palmaresul in favoarea unui alt club concurent, platind pentru asta cateva milioane de euro si angajandu-se sa cotizeze inca multi ani la ceva ce nu mai e al ei! ***! Preferam ca CSM-ul sa bage banii astia in transferuri de valoare si in salariile propriilor lor sportivi, fie ca e vorba de cei de la handbal, baschet, volei, rugby sau tenis de camp, nu sa dea banii la clubul armatei! Cat ii priveste pe cei de la CSA, astia dovedesc ca n-au nicio limita. Atrag atentia ca de vreo 15 ani se scalada cu echipa lor de baschet intr-o sarabanda uluitoare de manevre dubioase, la limita penalului. Prin anii '90 sectia de baschet a CSA-ului s-a desfiintat complet intrand in faliment cu echipa de seniori, pastrand doar o grupa de juniori. A revenit dupa multi ani, in 2009, fuzionand cu Baschet Club Targoviste si activand in liga a a II-a. Prin 2012 a intrat sub tutela Eximbank, in 2013 a promovat in prima liga si imediat apoi a fuzionat cu CSM Bucuresti si s-a asociat cu clubul privat Atletic... este o increngatura de noaptea mintii! Si culmea, pretind si palmaresul din perioada in care nici nu mai existau! Sa recapitulam: actuala echipa de baschet ar avea denumirea corecta asa: CSA Steaua BC Targoviste Eximbank CSM Atletic Bucuresti!!! Abia acum avem imaginea completa a ce incearca sa faca acum generalii si la fotbal: daca la baschet le-a mers, de ce nu si la fotbal??? Cine-i opreste? Legile, justita, bunul simt??? Culmea e ca pentru ei (celebra Steaua!!!) chiar si palmaresul a ajuns o marfa ce poate fi cumparata de la taraba la orice ora, poate fi impartit in bucati, poate fi vandut pe ani, poate fi luat cu japca de la oricine si oricand... bine, sunt atat de marinimosi incat pot sa-l dubleze si pentru prietenii de la primaria Gabitei Firea, ca de, se scalda de fapt in aceeasi familie, in aceeasi cloaca politica. Sa fim seriosi, norocul nostru, cel putin la fotbal e ca niciun organism international nu ia in seama manevrele astea urat mirositoare... nici pe Talpan cu clubul lui anacronic si comunistoid, nici pe primarii care vand palmaresuri la taraba platind bani din buzunar (Gabi Firea), nici pe primarii care cumpara palmaresuri la licitatie (Tudorache) si nici pe aia care prin influenta politica obtin palmaresul in "justitie" pentru o clona infiintata abia de cinci ani (Olguta Vasilescu). In final, o simpla concluzie: astia isi permit sa faca tot ce le trece prin cap pentru ca pot, nimeni nu-i deranjeaza. Ba mai mult, sunt milioane de saraci cu duhul care-i sustin; pe ei se sprijina toata constructia asta falsa. Nu e de gluma, chiar pe site-ul asta sunt mii cei care chiar cred sincer ca un palmares sportiv se poate imparti, se poate vinde, cumpara sau inchiria cu ziua :)) Ori de aici incolo nimic nu mai are sens... poate doar in romanele lui Orwell...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

General  •  8 noiembrie 2017, 13:26

Conform acestui articol, FC Fcsb nu numai ca nu detine, dar nici nu poate sa detina palmaresul Stelei, din moment ce nu l-a facut. E adevarat, domnule Tolontan?

Cătălin Tolontan  •  8 noiembrie 2017, 13:27

@General: nu, articolul nu se refera la fotbal, ci la baschet. Stiti cum e asta? Muncim ca sa culegem acte, sa intelegem, sa vorbim cu oameni ca sa va explicam si ne invitati sa facem speculatii despre cu totul altceva. Nu facem :-)

General  •  8 noiembrie 2017, 13:43

Sa intelegem deci ca va urma o investigatie si pentru fotbal, pentru a vedea cum FC Fcsb, club sportiv cu certificat de identitate eliberat in 2003, pretinde azi ca detine palmaresul clubului Steaua, club care are alt CIS?

General  •  8 noiembrie 2017, 13:51

Ce vreau sa stiu eu neaparat e daca ceea ce ati scris aici despre palmares se aplica la toate sporturile. Daca da, atunci sper ca nu veti mai face articole in care sa prezentati fc fcsb ca fiind Steaua sa ca fiind detinatoarea palmaresului Stelei.

ticbis  •  8 noiembrie 2017, 13:59

@General: CSA Steaua are Certificatul de Identitate Sportiva la fotbal obtinut in 2017. Nici macar nu este afiliata la FRF, si in actuala forma de organizare nici nu va putea fi vreodata. Despre ce palmares vorbesti???

ticbis  •  8 noiembrie 2017, 14:03

@marian: Imi permit sa-ti raspund eu, parerea mea este ca in tarile nordice sportul este perceput de catre public complet diferit fata de tarile din est in general si cele din spatiul latin, in special. Sunt mentalitati diferite. In Suedia, Danemarca, Norvegia, publicul vine la sala sa se bucure de un spectacol sportiv, nu ca sa aplaude vedete. Scandinavii sunt constienti ca sunt buni si ca sportul face parte din natura lor, deci nu le regreta nici pe Gullden, nici pe Jakobsen, nici pe Kurtovic, nici pe Mork, nici pe Jorgensen, nici pe Hagman, nici pe Frafjord. Sportul lor functioneaza ca un mecanism de ceasornic, anual produce si naste alte si alte vedete, au ce vedea, nu se plictisesc. In tarile din est e exact pe dos, populatia nu are cultura sportului, sportivii nu au valoare si nu atrag spectatorii pe stadioane sau in sali. Tarile astea pot face doar ceva ce scandinavilor nici nu le trece prin cap: sa cumpere valori, sa le importe. Costurile nu mai conteaza! Asa ne-am ales cu o echipa galactica de handbal fete la Bucuresti, altfel nu era posibil. Daca vrei, Bucurestiul face la handbal ce face nationala Germaniei la tenis de masa naturalizand cele mai bune chinezoaice: importa performanta. Din pacate, doar atat putem si pentru asta trebuie sa platim. Nu e ceva de blamat in asta, considerand ideea ca romanii au de castigat prin propaganda uriasa pe care vedetele aduse in tara o fac sportului autohton. Daca vrei, e la fel si prin Spania sau Italia la fotbal: daca Messi sau Ronaldo n-ar evolua in campionatul Spaniei fotbalul spaniol ar valora financiar la jumatate fata de cota din prezent. Sunt politici diferite, de la tara la tara; Bayern Munchen are buget si salarii de 10 ori mai mici decat Barcelona sau Real, Ajax de vreo 50 de ori mai mici. Nu aici e problema de esenta, ci cu totul alta. Am avut ocazia nesperata de a sta 10 minute de vorba intr-un mediu privat cu celebra Bella Gullden. Este o fata extraordinara, te cucereste pur si simplu prin felul ei sincer si firesc de a fi. Mi-a marturisit cu toata onestitatea: este extaziata de Romania, este incantata de romani, se simte fericita printre ei, ii place la nebunie mancarea si viata din Bucuresti, se simte iubita si, pentru prima data in viata ei, vedeta (pana sa vina la CSM a evoluat doar in orasele de marimea Mizilului), este super multumita de salariul pe care-l primeste de la club (n-a visat niciodata la asemenea sume), dar... Are un singur regret: infrastructura handbalului din tara noastra! Mi-a spus doar atat: "nu m-am obisnuit nici acum sa joc in sali insalubre, sa-mi fie sila sa ma echipez in vestiare paraginite, sa prefer sa-mi aman dusul de dupa meci pana ajung acasa, sa ma abtin sa folosesc toaletele salilor din provicie in care jucam... Multe sunt mai infecte decat wc-urile garilor!" Acum, eu o cred; ultima data am vazut-o la televizor jucand "pe teren propriu" in sala Rapid; ploua prin acoperis direct pe parchetul de joc... imi imaginez cum aratau vestiarele si toaletele... de dusuri, sauna, sali de refacere si alte asemenea nici nu poate fi vorba! Pe scurt, nu starurile aduse in sportul romanesc si nici a salariilor platite de romani acestora ar fi problema majora, ci cu totul altceva... ceva ce tine mai mult de eleganta, de stima de sine si de civilizatie elementara!

General  •  8 noiembrie 2017, 14:18

@ticbis: Dar de ce gandesti la un nivel asa de micut. Ia du-te matale inapoi in timp, cam vreo 13 ani, cand FC fcsb si-a scos un CIS nou nout in 2003 si s-a inscris direct in prima liga. Despre ce palmares e vorba in cazul ala?

Petrache  •  8 noiembrie 2017, 14:24

Asta se intampla cand STATUL intra intr-o competitie a PRIVATILOR. STATUL nu are ce cauta in asemenea "intreprinderi". Statul nu are ce cauta sa infiinteze echipe de fotbal, baschet, tenis, etc PROFESIONISTE. Una e sa finanteze o activitate de copii sau sport de masa. Dar dvs, domnule Tolontan, in loc sa militati pentru asa ceva, chemati procurorii. Nu eliminati sursa coruptiei, nici nu va doriti asta, ci doar sa se perpetueze la infinit, ca sa aveti despre ce scrie.

Cătălin Tolontan  •  8 noiembrie 2017, 14:25

@Petrache: Nu e treaba noastra sa sesizam procurorii. E toxic cand jurnalistii, in loc sa-si informeze publicul, fac pe procurorii. Avem, si noi si dvs, ca cetateni, oameni angajati ca sa vegheze la buna cheltuire a banului public si care sa anunte procurorii, daca e cazul: consilierii de la Curtea de Conturi. Sa nu amestecam profesiile.

Petrache  •  8 noiembrie 2017, 14:26

@ General Pai tocmai, palmaresul e al FCSB, pentru ca al ei era si cand a obtinut certificatul de identitate sportiva, atat in 2003, cat si in 1998, prin AFC. AFC care a fost actionar apoi la FCSB, cedandu-i si drepturile patrimoniale si obligatiile. In 1998 si 2003, CSA, cu CIS-ul ei, nu a contestat nimic. De-aceea nici nu contesta acum palmaresul in justitie, ci doar marca.

ticbis  •  8 noiembrie 2017, 14:41

@General : Este vorba de continuitate sportiva in competitii oficiale. Echipa s-a inregistrat cu un CIS nou de fiecare data cand si-a schimbat denumirea (Steaua Bucuresti - AFC Steaua Bucuresti - FC Steaua Bucuresti - FC FCSB Bucuresti), insa a continuat acttivitatea precedentei fara nicio secunda de intrerupere sportiva. CSA si-a inregistrat un CIS dupa 15 ani fara fotbal, la nicio divizie, nici macar la amatori. Notiunea de palmares pe asta se bazeaza: pe continuitate!

Cyril  •  8 noiembrie 2017, 14:44

Pai domnule Tolonta, cum adica "ceea ce s-a semnat la CSM București este o reușită fără precedent în sportul românesc", nu a fost la fel si cu fcsb? Nu au preluat lotul Stelei si locul din campionat? Diferenta e ca fcsb nu a preluat si palmaresul, nu e stipulat in niciun act ca preia palmaresul. Ia faceti acolo o investigatie, domnule Tolontan, daca tot sunteti razbonicul dreptatii in sport.

General  •  8 noiembrie 2017, 15:24

@ticbis: Vezi ca inventezi. Schimbarea denumirii nu aduce schimbarea automata a CIS-ului. FC Fcsb inca functioneaza cu CIS-ul eliberat in 2003. Explicatia asta cu continuitatea merge la munca, atunci cand iti calculeaza pensia, dar nu si la stabilirea identitatii unei firme sau a unui club sportiv. FC Fcsb s-a infiintat in 2003, a intrat abuziv in liga 1 si a folosit abuziv numele si marca Stelei. Daca in 2003 nu folosea abuziv marca si numele si ar fi jucat cu numele sau, FC Fcsb sau altul, cred ca foarte multa lume s-ar fi intamplat cum se face ca Steaua a disparut din Liga 1 si ca in locul ei a aparut o echipa noua, cu nume nou si marca noua.

General  •  8 noiembrie 2017, 15:27

@Petrache: Palmaresul inseamna niste realizari. Nu poate fi contestat in justitie. AFC se poate sa fi fost actionar la FC Fcsb, dar AFC era doar un nonprofit care nu detinea nimic, nu detinea Steaua. Functiona doar printr-un acord cu Steaua, acord care a picat in cele din urma. De asta nu are azi Becali voie sa foloseasca numele Steaua si marca Steaua. Daca ar fi cumparat Steaua, le-ar fi putut folosi. Mai mult, CIS-ul AFC-ului era altul si a functionat in paralel cu CIS-ul FC Fcsbului pentru o anumita perioada de timp.

ticbis  •  8 noiembrie 2017, 15:55

@General : Ai dreptate, dar cu atat mai mult cu cat si-a pastrat acelasi CIS, Steaua de ieri este FCSB de astazi! Ceea ce nu se poate spune despre CSA, care din 1998 de cand si-a desfiintat sectia si pana in 2017 n-a mai avut nici fotbal si niciun fel de CIS, nicaieri, la nicio federatie! Steaua e aia care a jucat si joaca neintrerupt in campionatul intern si in competitiile europene de cand s-a nascut, indiferent ca a fost obligata sa-si schimbe numele. Nu exista nicio plangere oficiala in justitie sau in instantele sportive ca cineva ar fi furat echipa si locul in competitii, deci pana la proba contrarie detine pe deplin palmaresul "Steaua" indiferent de numele pe care-l poarta in prezent. Asa functioneaza legile sportului! Apropo, poti sa-mi spui ce CIS avea inregistrat la fotbal CSA-ul in perioada 2003-2017 si la ce federatie??? Daca n-a avut asa ceva, cred ca ti-e clar unde e palmaresul... :))

Vlad  •  8 noiembrie 2017, 15:55

Uof. DNA sa vina sa ii ia!!!

Andrei F  •  8 noiembrie 2017, 16:14

@General • 8 noiembrie 2017, 15:27 Pai nu prea este asa!Becali nu are numele de Steaua pentru ca clubul armatei si-a continuat activitatea la alte sectii...Doar nu se putea obliga Armata sa schimbe numele clubului care are nenumarate sectii sportive!Steaua nu inseamna numai fotbal!La fotbal situatia sta nitel diferit!CSA a externalizat fotbalul intr-o acociatie AFC in care avea bagate active-Stadionul,terenuri de antrenament,Forbanul,chiar mijloace de transport ale Armatei-,avea in conducerea AFC nenumarate cadre de la CSA,a lasat in AFC nenumarate datorii de care astazi nimeni nu aminteste ...La randul ei AFC a continuat sa faca datorii ,unele la Becali ,unele rascumparate de Becali.Treaba este ca a luat bani pe acte notariale autentice de la Becali si s-a angajat ca in schimb sa-i dea actiuni...Asa a luat fiinta Steaua lui Becali si de asta Talpan ani de zile a participat la meciurile echipei lui Becali,a luat chirie de la acesta...Eu zic ca prin asta l-a recunoscut ca continuator...Mai mult!Piturca a avut si el actiuni vandute ulterior lui Becali!Nici domnul nu spune astazi ca ar vrea sa dea banii inapoi!Legal lucrurile pot sta diferit.La Craiova palmaresul nu este nici la Mititelu nici la Rotariu.Rotariu cumva a primit in asocierea cu Primaria si marca pentru ca Justitia a spus ca aceasta niciodata nu a plecat de la Universitate si ca denumirea de Universitatea este protejata.Deci nu a fost nici la Netoiu,Staicu sau Mititelu...Tot legal se spune ca atunci cand s-a facut AFC si acum CSA nu poate avea club profesionist de fotbal.

ticbis  •  8 noiembrie 2017, 16:29

@General : Confunzi niste notiuni; marca si numele Steaua au fost obiectul unor litigii de speta comerciala si justitia s-a pronuntat in acest caz. Istoria, palmaresul, dreptul si locul ocupat in Liga I-a, continuitatea in competitii si coeficientul international sunt spete de natura sportiva care n-au fost contestate niciodata de nimeni, in nicun tribunal civil sau sportiv din lume. Nu exista nicio notificare oficiala in 2003 a vreunui presupus pagubit, catre niciun for sportiv din tara sau din afara si in nicio instanta civila prin care sa se acuze legalitatea preluarii Steaua sub o alta societate juridica sau sa se conteste legimitatea continuitatii acesteia fara intrerupere in competitiile interne sau internationale organizate sub tutela FRF sau UEFA. Mai mult, dupa 2003, timp de inca 10 ani asazisul pagubit a semnat cu asazisul hot cateva zeci de contracte legale pentru chirii si alte alea, incasand milioane de euro de li s-au umflat burtile generalilor gata sa plesneasca. Unde era palmaresul atunci???

Cătălin Tolontan  •  8 noiembrie 2017, 16:30

@Andrei F, ticbis: scuze pentru deranj si ca ma bag in vorba: nu e vorba despre fotbal :-)

Comentează