Secureanu: ”Emisari ai primarului Firea mi-au cerut bani de campanii! Înregistrările sunt la DNA”

Un document din dosarul Secureanu confirmă că există înregistrările. ”Vrăbi”: „Am predat DNA în integralitate documentație audio-video cu privire la Gabi Firea și alții”

vineri, 29 septembrie 2017, 6:59

”Firea va ajunge până la urmă acolo unde îi e locul” Florin Secureanu

 

”Gabriela Firea nu i-a cerut niciodată nimic managerului Florin Secureanu, nici direct și nici prin intermediari” Primăria Capitalei

 

De Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Fantoma înregistrărilor se întoarce.

”Secureanu își înregistra toate întâlnirile din biroul său și nu numai”, sună una dintre primele declarații făcute în noiembrie 2016 de sursele Gazetei Sporturilor din interiorul Spitalului Malaxa.

În jurul acestor înregistrări s-a creat o întreagă mitologie.

Există sau nu?

”Am o înregistrare clară a întâlnirii cu Eduard Armeanu”

Înregistrările au devenit o miză în sine.

A dat Secureanu bani și altora, a fost protejat sau, așa cum lasă el să se înțeleagă, a fost presat și folosit de oameni mai puternici ca el?!

Imediat după publicarea primului articol din noiembrie 2016, directorul a mărturisit unor amici că e convins că ”totul e pus la cale de Gabi Firea, că ziariștii ăștia de la Gazetă sunt foștii ei colegi! Dar nu-i nimic, că am o înregistrare clară a întâlnirii cu Eduard Armeanu, directorul ASSMB, care a spus că a venit în numele primarului Firea”.

Ziarul a publicat această confesiune către prieteni făcută de Secureanu.

Pe parcursul întâlnirii cu Armeanu, managerului de la Malaxa i s-ar fi cerut bani.

Era vorba de o cotă lunară de multe mii de euro.

Dar există înregistrările?

Surpriza din dosar!

Pentru că judecata pe fond a cazului ”Malaxa” a început, dosarul 16938/3/2017 de la Tribunalul București este public.

113 volume are dosarul în care sunt judecați Florin Secureanu și încă 10 inculpați

Gazeta a descoperit în el o declarație a Eugeniei Chiriac, cea alintată ”Vrăbi” de Secureanu, poreclă preluată și de oamenii din spital.

Pe 4 aprilie 2017, ”Vrăbi” susține în scris că ”Eu am predat DNA în integralitate documentație audio-video cu privire la Gabriela Firea și alții”.

Din ce spune chiar cel care a făcut înregistrările, ”cu privire” nu înseamnă  înregistrări ”cu Gabriela Firea”, ci înregistrări ”cu oameni care vorbesc în numele Gabrielei Firea”.

Sau, mai exact, ”trimiși de Gabriela Firea”, cum afirmă Secureanu.

Adrian Florin Secureanu, pe 11 septembrie, la ieșirea de la primul termen al dosarului "Malaxa"
Adrian Florin Secureanu, pe 11 septembrie, la ieșirea de la primul termen al dosarului „Malaxa”

Secureanu crede că ”totul e o comandă”

Ieri a avut loc la Curtea de Apel înfățișarea în care Florin Secureanu a contestat arestul la domiciliu.

Pe holurile tribunalului, ziarul a purtat un dialog mai lung cu managerul Spitalului Malaxa, din care publicăm partea referitoare la soarta înregistrărilor și la ce conțin ele.

-Domnule Secureanu, în dosar prietena dumneavoastră susține că a predat înregistrările la DNA. E adevărat?
-Nu știu. La ce vă referiți?

-Vă rugăm citiți documentul!
– (cu ochii pe hârtia unde apare transcrisă declarația lui ”Vrăbi”) Nu am încredere în dumneavoastră. Nu vreau să fie publică chestia asta.

-Nu se poate pentru că e un document dintr-un dosar public de judecată! Apare numele Gabrielei Firea. Cea despre care erați convins că e în spatele investigației jurnalistice. Vrem să înțelegem ca să facem public.
-Dumneavoastră? Nu cred, pentru că sunteți comandați. M-ați transformat într-o țintă. Pentru că ați primit comandă.

Managerul confirmă că ”înregistrările sunt acum la DNA”

-De la cine și de ce împotriva dumneavoastră?
-(Desenează cu mâinile o sferă mare, indiferent ce o însemna asta).

-E opinia dumneavoastră, v-o respectăm, deși nu suntem de acord cu ea. Hai să discutăm despre document, vă rugăm!
-De ce mă întrebați de el?

-Ca să dăm informația asta. Că există înregistrări, că le-ați predat la DNA și să spuneți ce e în ele legat de primarul Capitalei.
-Păi o să scrieți dumneavoastră asta? Dumneavoastră ați avut temă să mă kilăriți. Nu o să scrieți!

-Cum să nu scriem? De ce v-am întreba?
-Poate că întrebați ca să dați informația la Primărie, nu ca s-o publicați. Da, toate înregistrările sunt acum la DNA.

-Deci e adevărat că înregistrați discuțiile din birou?
-Da, eu aveam aparatură în birou. (Face din nou un cerc în aer). Iar iubita mea le-a dat la DNA pentru că așa i-am zis. Să se vadă adevărul.

”Mai mulți oameni au fost la mine din partea primarului!”

-Și e adevărat că v-a căutat un om din partea primarului general?
-E adevărat, dar nu vreau să vorbesc despre primar. Gabriela Firea va ajunge acolo unde merită. Nu vreau să vorbesc despre asta pentru că sunt dosare în curs de cercetare.

-Adică cercetează DNA ce e pe înregistrări?
-Nu pot vorbi despre asta. E în cercetare.

-Asta e treaba DNA că e în cercetare. Publicul are dreptul să știe. V-a căutat Eduard Armeanu din partea Primăriei ca să vă pretindă bani?
-Nu numai el mi-a cerut. Nu numai un om. Mai mulți emisari de la Primărie au fost la mine.

-Noi de Armeanu am aflat în noiembrie 2016 că l-ați pomenit unor amici. Spuneți că au fost mai mulți emisari dinspre Primărie?
-Da, mai mulți oameni au fost din partea primarului. Dar dumneavoastră trunchiați și ați dat doar de Armeanu ca să mă kilăriți. Armeanu e, probabil, prietenul dumneavoastră.

-De unde știți că oamenii cereau din partea primarului?
-(Se uită la noi ca la ultimii bătuți în cap. E într-adevăr convins că primim ordine de la Primărie) Da’ din partea cui să ceară?

Armeanu, al doilea de la stânga la dreapta, o ascultă pe Gabriela Firea la o întâlnire a organizației județene PSD Ilfov
Armeanu, al doilea de la stânga la dreapta, o ascultă pe Gabriela Firea la o întâlnire a organizației județene PSD Ilfov

”Se aude tare, clar și cu dicție”

Ne pare rău, dar insistăm ca să fie clar: v-au cerut bani explicit? Se aude asta pe înregistrări?
-Se aude tare, clar și cu dicție. Se aude cum cer. Pentru campanie și pentru altele! Dar i-am refuzat. Pe toți! Oricum dumneavoastră n-o să publicați, că ați fost colegi cu Firea.

-Asta vă veți lămuri. Și, mai concret, vă rugăm, ce spun emisarii pe înregistrări?
-Nu doar emisarii din Primărie. Înregistrările de la DNA sunt despre tot sistemul corupt din România.

-Am înțeles. Dar să le luăm pe rând. Acum urmărim povestea cu primarul Gabriela Firea.
-Da, au venit mai mulți mesageri pe care eu i-am trimis la plimbare. Care mi-au cerut bani tare, clar și cu dicție, mai zic o dată. I-am refuzat și m-au schimbat în secunda doi. Dar vă cereți scuze pentru ce ați scris despre mine? Eu sunt nevinovat. Vă cereți scuze?

-De ce să ne cerem scuze? Nu s-au furat bani din spital?
-Dar de către cine și pentru cine?

-Spuneți publicului pentru cine!
-Toate la vremea lor.

Cine e Armeanu?

La 48 de ani a adunat un traseu de șef

Armeanu: ”Nu am cerut niciodată nimic din partea lui Firea”

-Domnule Armeanu, în dosarul Secureanu iubita acestuia susține că înregistrările discuțiilor lui despre Gabi Firea au ajuns la DNA.
-Iar vorbim despre asta? Nu vă ajunge că m-ați curățat?!

-Sunt elemente noi. Secureanu susține că ați fost să discutați cu el din partea primarului Firea.
-Nu e adevărat! Cine spune asta e dus cu capul. Nu doar în numele lui Firea n-am vorbit! N-am vorbit niciodată în numele nimănui! Nu există aceste discuții înregistrate.

-Poate că există, vreți să spuneți, dar nu sunt așa cum zice Secureanu.
-Da. Că m-o fi înregistrat Secureanu, treaba lui. Am discutat doar de trei ori în viață. Dar niciodată n-am discutat ce zice el.

-N-ați cerut bani din partea primarului?
-Doamne, ferește!

-N-aveți nicio emoție în privința înregistrărilor?
-Nu. Dovadă că nu m-a chemat nimeni la DNA. Eu nu cred că există așa ceva.

Reacția Primăriei: ”Gabriela Firea nu i-a cerut niciodată nimic managerului Florin Secureanu”

După ce Gazeta a trimis documentul din dosar către Gabriela Firea, aceasta a răspuns prin biroul de presă.

”Nu putem comenta faptul că un martor într-un dosar penal a declarat că a înmânat procurorilor documentație audio video despre al carei conținut nu cunoaștem niciun detaliu.

Putem însă afirma cu tărie că Primarul general Gabriela Firea nu are niciun amestec, nici măcar tangențial, în activitatea infracțională a numitului Secureanu Florin, în ciuda tuturor încercărilor obsesive de a i se lega numele de acest dosar.

Gabriela Firea nu i-a cerut niciodată nimic managerului Florin Secureanu, nici direct și nici prin intermediari, iar dacă altcineva susține contrariul, va trebui să aducă probe, altminteri urmând să suporte rigorile legii”.

 

Delapidare și luare de mită

În ziarul de mâine aflați ce i-a speriat pe Secureanu și pe ”Vrăbi” de au ținut să ajungă la dosar o mărturie în care scrie clar că au predat către DNA ”documentație audio-video cu privire la Gabriela Firea și alții”.

CUPRINS: TOATE CAPITOLELE DIN INVESTIGAȚIA GSP DESPRE FLORIN SECUREANU/SPITALUL MALAXA/SISTEMUL DE SĂNĂTATE

 

 

 

 

Comentarii (65)Adaugă comentariu

Cuvioasa Gabita atotnestiutoarea  •  29 septembrie 2017, 17:02

@haideusicfr Orice persoana care detine orice fel de probe, inregistrari audio sau video le poate folosi in apararea sa. A, ca de, daca Gabita se vede ca-si intinde creanga in gramada cu frunze, asta stii cum e, victime colaterale.

Andrei F  •  29 septembrie 2017, 17:12

@ticbis • 29 septembrie 2017, 16:20 Domnule ,m-ai pierdut cand ai spus ca ma citezi cand de fapt citatul era al lui Basescu...Reciteste!!!Si pari a fi un fin cunoscator al oamenilor!Doar pari!Poti sa-mi redai o singura propozitie in care eu am spus ceva astazi in favoarea primarului Firea?Pentru cei ca tine reafirm...daca Firea a facut ceva o sa stim!La fel ca in cazul oricarui PSD-ist...E ridicol sa o bagi pe Udrea in discutie...Apoi sunt sigur ca iarasi nu o sa intelegi...Asa ai crezut si in cazul Baluta ca-i iau apararea...Spre deosebire de tine eu am trait ceva care s-a pliat pe situatia data...Altfel poate nici eu nu cunosteam...

Andrei F  •  29 septembrie 2017, 17:17

@ticbis • 29 septembrie 2017, 16:20 In cazul Baluta asta ai inteles?Ca primarul desfiintase toate chiscurile din sectorul 4???Tu nici acum nu stii despre ce a fost vorba?

ticbis  •  29 septembrie 2017, 17:23

@Gambeta: Eu chiar nu va inteleg... In procesul Gala Bute s-a intamplat exact la fel; cineva a declarat in fata judecatorului ca a lasat in biroul Elenei Udrea o geanta cu sute de mii de euro, geanta care nu s-a gasit nici pana acum si bani pe care procurorii nu i-au identificat niciodata daca au fost, daca sunt, unde sunt si cine i-a luat, daca i-a luat si ce-a facut cu ei. Pe baza asta a fost condamnata in kustitie. La fel, aceeasi Elena Udrea a fost acuzata ca a cerut bani pentru campania electorala de la companiile de stat, tot pe baza declaratiilor celor care au sustinut ca au fost trimisi de ea. In cazurile aceste n-au existat decat delatiunile unor martori, nicio inregistrare video sau audio care sa confirme faptele. In cazul Secureanu se pare ca exista pe langa martori si probe constand in inregistrari ambientale care o incrimineaza direct si fara echivoc pe madam Firea, pentru exact acelasi tipar de infractiuni. De data asta insa, faptele si depozitiile martorilor sunt intarite si confirmate de inregistrari audio, caz in care mi se pare logic ca vinovatia Gabrielei Firea este mult mai pe deplin probata decat cea ambigua a Elenei Udrea. Daca justitia este una si aceeasi si judeca aceeasi fapta cu aceeasi unitate de masura, daca a condamnat-o pe Elena Udrea doar pe baza declaratiilor martorilor mi s-ar parea firesc ca pe Gabi Firea s-o condamne cel putin la aceeasi pedeapsa, cu atat mai mult cu cat in cazul ei dovezile declaratiilor martorilor sunt sustinute si de probele inregistrarilor audio aflate la dosar. Cam asa ar fi normal sa se intample, nu???

ticbis  •  29 septembrie 2017, 17:28

@Andrei F : Dupa cum spuneam, mai rasfirati, baieti, mai rasfirati :)) Bate la ochi...

Andrei F  •  29 septembrie 2017, 17:48

@ticbis • 29 septembrie 2017, 17:28 Cand nu ai argumente...Dar stii?Stiu de acum ce poti...

ticbis  •  29 septembrie 2017, 18:06

@Andrei F: Nu e cazul sa plangi; cativa ani la beciul domnesc nu-i strica nici lui Gabi Firea; bate de mult pe la portile acestuia... :))

fvasile  •  29 septembrie 2017, 19:54

Nu am mai comentat de cateva luni pe aici. Nu-mi plac reporterii care se dau inpartiali dar nu sunt chiar deloc. Domnule Tolontan, din tot dosarul asta (public ziceti, deci ati avut acces la tot) era cel mai important document sau era singurul in care aparea numele Gabrielei Firea si a devenit, brusc, pentru dv., cel mai important? Ati tras-o din condei (pardon, din intrebarile adresate lui Secureanu) spre acuzarea Gabrielei Firea. Pe ce baza, ce dovezi aveti? Chiar daca inregistrarile sunt reale si zeci de indivizi au cerut bani in numele ei, sunteti convins ca ea i-a trimis sa ceara? Daca vreunuia i-a venis ideea sa ceara in numele dv? ***? *** (***?). De ce nu aveti rabdare sa fie analizate acele inregistrari si sa-i fie documentata vinovatia (daca exista) apoi s-o luati la purecat? Caci da, TREBUIE judecata daca EA a cerut cu adevarat bani, chiar si prin intermediari, ***, cum era cunoscut Secureanu de multi ani. Eu ma indoiesc ca ar fi cerut, nu pare atat de proasta. Poate ca e, totusi! Sa asteptam comunicatele DNA, ca daca gasesc ceva oricat de vag acuzator se va transforma imediat in "suspiciune rezonabila" si va fi terminata politic taman inaintea prezidentialelor, stim noi de ce!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  29 septembrie 2017, 19:55

@fvasile: aveti dreptate. Daca cineva cere bani in numele cuiva nu inseamna ca cel invocat chiar stie despre ce e vorba. Insa asta e una. La a doua nu aveti dreptate. Presa nu asteapta sa vada ce fac procurorii ca sa scrie ca nu avem nici un contract cu DNA sau cu nimeni altcineva. Noi cu dvs avem un contract nescris si in numele lui va spunem ceea ce reusim sa aflam. Ceilalti, DNA plus cine o mai fi, isi fac treaba lor separat. Ei au un contract cu statul, noi cu societatea, e o diferenta.

fvasile  •  29 septembrie 2017, 20:39

@Cătălin Tolontan. Precum vedeti si dv. din comentarii, sunt multi cei ce pun semnul egalitatii intre presupunerea ca ar fi vinovata, indusa de dv., si vinovatia reala. E un lucru pe care il stiati, cu siguranta, cand ati publicat interviul. Cu voie sau fara voie indemnati la un linsaj politic. Stiu ca nimeni nu poate fi 100% obiectiv, nici macar reporterii (ca si ei sunt oameni). Fara a fi un admirator al PSD, ma transformati intr-un aparator al lui in cazurile in care mi se pare ca acuzatiile sunt nefondate. Poza care insoteste interviul este si ea o dovada a intentiei evidente de culpabilizare. La fel ati fi pus si imaginea unui criminal in serie dovedit vinovat! Ca daca ar fi fost doar suspect, nu ati fi facut-o, nu-i asa? Imi exprim speranta ca partazinatul dv. politic este datorat propriilor convingeri si nu este influentat de nimic altceva. PS. Imi cer scuze pentru aluziile facute in mesajul precedent (cele moderate) dar si eu, om fiind, sunt subiectiv!

Adevăratul Vasile  •  30 septembrie 2017, 0:05

Extraordinar articolul. Sunt niste dezvaluiri bomba, cum numai unul care se juca de-a Cavalerii Teutoni in timpul liber putea sa le facă. După ce dezvăluie tot sistemul corupt din Romania am senzatia ca o sa desconspire si Oculta Mondială care conduce Lumea din umbra.

croco  •  30 septembrie 2017, 9:59

*** ale lui Tolo...ca de obicei....vezi pharma , concentartii,,,,etcv

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristian Popescu  •  30 septembrie 2017, 10:50

Gabi Firea imi este foarte antipatica si consider ca se afla intr-o functie pentru care nu are nici o pregatire. In plus, se ocupa numai de imaginea ei si arunca aiurea pe geam cu banii ! Dar informatia pe care se bazeaza articolul e "subtire" rau !!!! N-as fi scris acest articol care arunca o umbra de vinovatie asupra ei, numai pe baza declaratiei ca exista o inregistrare care ... care ... ! Articolul trebuia sa fie despre Armeanu si cu poza lui Armeanu ! Ce sa fie domnule Tolontan ? Lipsa de subiecte ? De inspiratie ? Profesionalism discutabil !

Venom  •  30 septembrie 2017, 11:27

Secureanu, gâdea lui Firea? "I want more!" Multe "succesuri"! Ce sursă poate fi manajerul, și pentru presă, dar și pentru DNA! Dacă are, într-adevăr, înregistrările cu intermediarii sau direcții! Pre mulți va popi și dânsul! Vă dați seama câți gușați de succes, ce gravitau grațios pe banii publici, și-au pierdut, brusc, somnicul gras, la auzul acestei informații? Ce arhivã SIPA? Ce Ghiță? a se scuti! Iar Ursu va demonstra că Secu e un sorosist ***! Iar Badea va pune pariu că își va băga pene de păun în dos, în Victoriei, dacă arhiva există! Foarte tare! se strânge lațu'! PS - Ați observat că, în ultima perioadă, A3 și România TV au cam aceleași burtiere?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Catalin Marin  •  2 octombrie 2017, 8:31

Nici Oprescu nu era atat de arogant ca Firea..... Daca aveti dovezi care o incrimineaza, publicati-le cat mai curand!

Comentează