Imagini noi cu incidentul din Piața Victoriei. Protestatarul Sandi Matei: ”Da, l-am lovit cu pumnul în față pe bătrân, dar după ce m-a înjurat și mi-a dat cu rucsacul peste umăr!”

Am ajuns să ne batem, civil contra civil, în miezul zilei în fața Guvernului României

duminică, 3 decembrie 2017, 6:58

UPDATE: Mesaj impotriva violentei al lui Tudor Chirila, care se opune pe facebook „escaladarii conflictului, din care nu va iesi nimic bun decat pentru cei care de-abia asteapta sa demonstreze ca in piata e o mana de huligani”.

Gabriela Firea a dat urii noastre reciproce un spațiu de întâlnire.

Și inevitabilul s-a produs.

Sîmbătă dimineață, la 10:54, doi oameni s-au luat la bătaie în Piața Victoriei. Ora exactă e ușor de stabilit pentru că există înregistrări.

S-au bătut nu jandarmii cu manifestanții, ci doi civili. Doi români cu opțiuni politice și civice diferite.

Și nu s-au împins, ci s-au bătut de-a dreptul!

1.000 de lei a primit amenda de la jandarmi Sandi Matei, care l-a doborat cu pumnul pe batran

Cei doi, un manifestant de 43 de ani și un bărbat vârstnic, s-au atacat întâi verbal. S-au insultat.

Apoi bătrânul a dat cu rucsacul în protestatar, iar protestatarul, mai în putere, i-a pocnit un pumn în plină figură, lovitură care l-a trimis pe vârstnic la pământ.

În ciuda tuturor apelurile la înțelepciune, inclusiv ale premierului propriului guvern, primarul general n-a realizat cât de provocatoare și de riscantă este organizarea unui târg în spațiul protestelor #rezist.

Târgul trebuia să dureze o lună. Și a ținut doar puțin după răsăritul soarelui.

Pentru că, în chiar primele ore din prima zi a inițiativei Gabrielei Firea, doi oameni s-au încăierat.

Ce s-a întâmplat, de fapt?

***

Relatarea de mai jos e compusă din ceea ce istorisesc martori oculari.

O întregesc diverse filmări.

Când m-am apucat să strâng momentele, ziariști apropiați mi-au zis că ”Nu e mare lucru, s-au caftit doi fanatici! Plus că te vor suspecta și te vor înjura ambele tabere”.

Au dreptate că nu va fi o reconstituire bine primită. Și nici nu e cine știe ce, doar un fapt divers, care reverberează însă pentru că din anii 90 nu s-a mai ajuns la violențe între trecători, motivate politic.

Mici așa cum sunt, aceste informații nu-mi aparțin.

Sunt publice, așa că n-am niciun drept să le păstrez pentru mine doar de teamă că voi fi înjurat.

Bătaia ”politică” dintre cei doi civili s-a derulat pe trotuarul din fața Guvernului României. Un pic stânga față de axul central al Palatului Victoriei, acoperit cu un tricolor uriaș, prea mic pentru furia noastră comună.

Ar fi culmea lașității să eșuăm în a povesti ce se petrece în văzul lumii, pentru că ne-ar fi frică de oricine: de Guvern, de blamul public,  de #rezist sau de PSD.

Noi am avut acolo, total întâmplător, un coleg care a filmat cu un telefon mobil.

***

Răzvan Prepeliță, colaborator al Gazetei din Brașov și unul dintre câștigătorii premiilor ”Ioan Chirilă”, era două zile în București și a asistat la incidentul de ieri din Piața Victoriei.

El are o filmare pe care nu a văzut-o până acum nimeni.

În imagini se văd clar atât protestatarul imobilizat la pământ de către jandarmi, dar și bătrânul prăbușit, starea groggy a lui, cu sângele de pe fața nedumerită.

”Venisem în București vineri. Sâmbătă, Roxana, prietena mea, a vrut să vadă manifestația din piață și am ajuns acolo puțin înainte de 11 dimineața”, spune Răzvan Prepeliță.

Răzvan și Roxana sunt, ambii, susținători ai protestelor anticorupție.

”Eram pe trotuarul din fața Guvernului și priveam spre piață cum manifestanții se opun organizării târgului. La un moment dat, am auzit un zgomot dinspre Guvern și m-am întors”, povestește el.

Prepeliță continuă: ”Cred că zgomotul provenea de la momentul în care bătrânul îl lovise cu rucsacul pe protestatar. Eu am văzut doar riposta manifestantului. Bărbatul l-a lovit tare cu pumnul în față pe bătrân, care a căzut lemn pe spate. Mi-a fost teamă că s-a lovit la cap. Atunci am început să filmez cu telefonul”. 

Imaginile protestatarului Sandi Matei

Primele imagini care au apărut astăzi pe rețelele de socializare îi aparțin chiar protestatarului Sandi Matei, 47 de ani.

Ele descriu momentul de dinainte de relatarea lui Prepeliță.

 

Protestatarul se duce și-l întreabă pe omul cu rucsac în spate, care tocmai terminase de discutat cu jandarmii: ”Ce părere  aveți despre ce se întâmplă aicea?”.

La care trecătorul îi răspunde: ”Mă piș pe ăștia care se întâmplă aicea! Și pe tine mă piș”.

Sandi Matei replică: ”Comunistule, de ce vorbești așa, nesimțitule?!”.

Și continuă să-l filmeze pe om, urmărindu-l cu telefonul. Sandi Matei făcea de câteva ore o transmisie live din piață pe Facebook.

Bătrânul se întoarce cu spatele și se îndepărtează. Sandi Matei îl urmărește și îl filmează în continuare. Omul merge pe trotuarul din fața clădirii Guvernului și înjură repetat și variat: ”Du-te, mă, în p… mea”… ”Jigodie!”

Sandi Matei filmează și, după încă un set de înjurături, spune: ”Iată cum vorbesc pesediștii comuniști!”.

În acel moment, omul se întoarce, își ia un elan scurt și-l lovește cu rucsacul, ultima secvență surprinsă de telefon.

”M-am ferit și m-a lovit în umărul stâng. Telefonul mi-a căzut pe jos”, explică Sandi Matei, sunat aseară de ziar.

Imaginile lui Mălin Bot

A doua filmare îi aparține lui Mălin Bot.

Ea îl arată deja pe Sandi Matei culcat la pământ de către jandarmi.

O voce, ”cred că a mea”, avea să declare Mălin Bot întrebat de gsp, îi chestionează pe jandarmi în favoarea manifestantului: ”Ce înseamnă asta, lăsați-l, ce a făcut?!”.

”Într-adevăr, Bot nu văzuse pumnul protestatarului, pe care eu l-am observat clar. Mălin a zărit doar doi oameni la pământ și a filmat mai ales grămada formată în jurul protestatarului. Pe imaginile lui se văd inițial doar picioarele bătrânului căzut lat. Eu și Roxana ne-am îndreptat direct spre omul lovit. Nu știam ce a pățit”, rememorează Răzvan Prepeliță.

În ajutorul protestatarului sar mai mulți oameni din piață.

Imaginile lui Prepeliță – ”Ura reciprocă pe care am simțit-o acolo”

Imaginile lui Prepeliță, cea de-a treia înregistrare a evenimentelor, sunt realizate din direcția opusă celei a lui Bot.

Cei doi au venit unul spre celălalt, Răzvan Prepeliță e tipul înalt, îmbrăcat în haină galben-fosforescentă, din filmul lui Bot, iar Mălin Bot e silueta centrală din primul cadru al filmării lui Prepeliță.

Imaginile lui Prepeliță arată, într-adevăr, cum zace căzut bătrânul și cum e ridicat de la pământ.

”Pesedistul” are sânge pe față și pare dezorientat.

 

Fata blondă cu ochelari, care îl sprijină de o mână, este chiar Roxana, prietena brașoveanului. În partea cealaltă, ajută un protestatar.

”Omul era groggy, nu știa ce se întâmplă cu el. A spus că n-are nevoie de salvare, că vrea doar sacul, așa zicea. Apăruseră acolo deja mai mulți protestatari, care strigau la jandarmi să-l elibereze pe al lor. Și îl făceau comunist și pesedist pe bătrânul care era amețit în continuare”, relatează Prepeliță.

”Eu le-am zis manifestanților că eu și Roxana avem aceleași idei cu ei, dar că e grav ce s-a întâmplat și că o să fie urmări! În tensiunea aceea le-am zis că a fost împins și a căzut, dar sunt sigur că am văzut un pumn extrem de puternic, un pumn care l-a lăsat lat”, mai spune brașoveanul.

”Nu se pune problema să-l fi lovit mai mulți manifestanți pe bărân, așa cum am văzut că se scrie pe net. Asta nu e adevărat! Dar e adevărat că unul dintre ei l-a lovit tare, cu pumnul în plină figură, și că omul a căzut” Răzvan Prepeliță, colaborator al gsp 

”Au trecut multe ore, am plecat deja spre casă, însă mă tulbură ura pe care am simțit-o acolo, ura reciprocă”, încheie Prepeliță.

Asta a văzut și a filmat brașoveanul.

Ce au văzut alți oameni prezenți?

Mălin Bot: ”Sandi Matei mi-a zis că regretă că și-a pierdut cumpătul. N-a detaliat”

-Domnule Bot, ce ați văzut din incident?
-Protestam împotriva târgului Gabrielei Firea pus chiar aici, în Piața Victoriei. Eu filmam momentul în care manifestanții scriseseră din litere ROMÂNIA MOARE. Tocmai le adusesem eu două steaguri ale Uniunii Europene ca să-i încadreze și să dea mai bine. Am auzit un zgomot.

-Erați cu spatele la Guvern?
-Da, filmam către piață. Și am văzut ceva în direcția Guvernului, am văzut o fată blondă alergând și am înțeles  că se întâmplă ceva. Am traversat repede benzile de circulație și am început să filmez. Eu m-am concentrat pe Sandi Matei pentru că sentimentul meu a fost acela că jandarmii l-au agresat și, din greșeală, jandarmii l-ar fi răsturnat și pe celălalt bărbat.

-Deci ați văzut doi oameni la pământ și pe unul îl cunoșteați, era Sandi Matei?
-Da. Ca să vă explic: în 10 luni de proteste, eu nu am observat aici violențe. N-au fost violențe. Nici măcar țipete unii la alții n-au fost. De aceea n-am plecat de la premisa violenței când i-am văzut jos pe amândoi. Am întrebat în jur ce s-a întâmplat, am crezut că jandarmii s-au luat de Sandi.

-Și?
-M-am lămurit apoi că n-a fost așa și că bătrânul l-a înjurat și l-a lovit pe Sandi, care a ripostat. Dovadă că m-am dus la Sandi și i-am spus să-mi declare ce s-a petrecut. Și a zis că regretă că și-a pierdut cumpătul pentru că fusese înjurat și lovit. Bătrânul fusese ridicat de la pământ de fata blondă și de un manifestant.

-Sandi Matei v-a spus că l-a lovit cu pumnul pe bărbat?
-Nu. Sandi nu a detaliat.

-Mai departe ce ați văzut?
-Inițial, jandarmeria l-a eliberat pe Sandi, protestatarii l-au luat de acolo. Mai apoi, jandarmii au venit și l-au luat, l-au dus la poliție cu duba. Pe el și încă doi manifestanți. Lui i-au dat 1.000 de lei amendă și celorlalți doi câte 3.000 amendă, pentru că au încercat să-i împiedice pe jandarmi să-l ridice.

Sandi Matei: ”Da, l-am lovit cu pumnul! Dar jandarmii s-au purtat violent”

-Domnule Matei, ce s-a întâmplat?
-Filmam manifestația și o transmiteam live pe Facebook.

-Sunteți jurnalist sau o făceați ca simplu cetățean?
-Eu vin mereu în piață. Azi am venit la 6 dimineața. Filmam ca cetățean. Asta e singura noastră armă. Și am văzut un om pe trotuar cum discută cu jandarmii. Când am ajuns, bătrânul pleca. Jandarmul i-a spus: ”Rezolvați-o voi!”.

-Jandarmul i-a spus așa?
-Așa cred, așa am auzit.

-Și mai departe?
-L-am întrebat cum i se pare ce e aici, în piață. A zis că se pișă și pe ei, și pe mine. M-a scuipat. A plecat.

-Ați vorbit cu el?
-L-am făcut comunist. Am continuat să-l filmez, dar am stat la doi metri de el fără să-l agresez în niciun fel. Și când i-am zis, ”Uitați un pesedist comunist!”, s-a întors și m-a lovit cu rucsacul.

-În față?
-Nu, că m-am ferit. În umărul stâng m-a lovit. Îmi spărgea capul dacă mă nimerea. Vreau să vă mai spun ceva. Avea ceva tare în rucsac.

-Adică?
-O bilă sau o piatră. Am simțit-o. De aceea cred că a declarat la jandarmi că nu a pățit nimic, ca să nu-l percheziționeze.

-Un martor ocular susține că l-ați lovit cu pumnul în față pe bătrân.
-Da, i-am dat un pumn în față. Așa e.

-V-au dus la poliție?
-Nu atunci, cam după o oră. Și asta e anormal, felul în care m-au dus.

-În ce sens?
-Le-am zis: hai să dau declarații aici, la unitatea mobilă a jandarmeriei. N-au vrut. Ne-au luat și pe mine și pe fetele care trăgeau de mine așa, ca pe niște teroriști, și ne-au dus la Secția 1 de poliție.

-V-ați mai văzut cu omul care v-a lovit cu rucsacul și pe care l-ați lovit cu pumnul?
-Nu. Dar am înțeles că deja l-au reperat pe net și că e cel care manifestează mereu în față la DNA, împotriva lui Kovesi. Așa se zice.

-Ce vârstă și ce profesie aveți, vă rugăm?
-Am 43 de ani și sunt pensionat. Am fost tehnician. Să vă mai spun ceva: am o coastă ruptă de la intervenția jandarmilor.

-V-au spus medicii că e ruptă? Ați fost la spital?
-Nu, dar respir greu. Însă nu pot pleca acum, am treabă aici, în piață.

Poliția: ”Bătrânul lovit nu a dorit să facă plângere”

Ce spun oficialitățile?

Jandarmeria a confirmat printr-o declarație publică faptul că ”s-au dat trei amenzi pentru trei persoane, protestatari”.

Mai departe, eventualele cercetări țin de poliție, dacă jandarmeria a constatat posibile infracțiuni.

Poliția Capitalei susține că ”nu s-a deschis niciun dosar”.

Diana Sarca, purtător de cuvânt, explică pentru Gazetă: ”Colegii de la jandarmerie au aplicat sancțiunile, cele trei amenzi. Noi am fost practic doar gazdele lor, la Secția 1 de poliție. Dar nu s-a deschis niciun dosar pentru că persoana la care vă referiți că a fost lovită nu a dorit să facă plângere”.

Poliția Capitalei motivează că ”plângerea victimei este obligatorie pentru deschiderea dosarului în cazul infracțiunii de lovire și alte violențe”.

Gazeta nu a reușit să identifice și să discute cu cea de-a doua persoană din incident, bătrânul care lovește cu rucsacul și apoi primește un pumn în față.

***

Deocamdată nu au apărut imagini cu momentul complet al loviturilor reciproce.

E foarte puțin probabil ca ele să nu existe, având în vedere densitatea camerelor de trafic rutier din zonă și măsurile video de protecție ale Palatului Victoria.

Vor apărea filmările cu cadre de sus?

Totul s-a petrecut ziua, central și la doi metri în fața curții Guvernului României.

Și nu, acest text nu e despre ”tefeliști” și nici despre ”pesediști”, așa cum se numesc, în dispreț reciproc.

E despre doi oameni, fără generalizări și categorii.

Pentru că atunci când apelezi la bătaie nu mai vorbești în numele unei cauze.

Așa cum spunea Isac Asimov, ”violența este ultimul refugiu al incompetenței”.

 

Comentarii (339)Adaugă comentariu

Andrei F  •  3 decembrie 2017, 13:11

@gigelos • 3 decembrie 2017, 12:58 Adica cineva a ,,imbunatatit,,comentariul dumneavoastra?

Petru Harnagea  •  3 decembrie 2017, 13:29

Bai Cata , ce naiba ! Cronologic, ala s-a luat de tataia provocandu-l cu "ce parere aveti..........." E evident ca au incercat sa forteze un mini incident ca sa arate ce de *** sunt pensionarii.........Si in continuare a fortat escaladarea desi s-ar presupune ca TFL-istii sunt fiinte cu inalta constiinta civica si revolutionara. Exact cum face si Bot cand hartuie adversarii politici ai lui Secu si apoi se smiorcaie ca e agresat. Ala e ziarist ? Apoi uite-te pe profilul lui de FB. E un critzipic cocalar care se pozeza la bustul gol sau cu gagici la bufet la un suc ( Fanta ). Tu zici ca e vina lui Firea ca a avut o idee tampita , eu as zice ca e vina altora ( cu grade ) care au dus lumea aici. Si de astia nu se prea vorbeste.......

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

John Wayne  •  3 decembrie 2017, 13:29

43 de ani si pensionat... Asta cred ca spune totul despre cei care "protesteaza" in piata Victoriei.

gigelos  •  3 decembrie 2017, 13:36

cineva , nu cei doi , a incercat obtinerea acestui incident . N-a iesit cum a vrut , pana la urma , Slava Domnului . sa speram ca domnul de la Braila castiga . Vorbim aiurea, de lege , de Craciun bla, bla . Vorbim de praduiala , puscarie , putere , bani . Daca duamna reusea aceasta manevra capata o putere fantastica .Plus vedea ca merge cu noi , dezbraca-te ,imbraca-te .Oilea lui Daea .N-a mers . Cat despre cei doi , o expresie nepotrivita , o reactie nepotrivita . Cel putin si le-au asumat .Ambii .

gigelos  •  3 decembrie 2017, 13:44

@ Andrei F - nu . Am spus expresia aceea la modul general , sa poti citi, sa vezi cum suna , nu ti-am adresat-o dumitale . Suna urat , ai luat-o personal , din pacate dupa ea nu poate veni decat violenta . Papa a spus , daca cineva vorbeste urat despre mama mea o sa primeasca un pumn *** . Dupa Charlie Hebdo . Nervi , barbati , asta e . Nu despre mica imbranceala dintre doi pensionari e vorba aici .Baietii astia din Coruptia ucide , si-au facut treaba , bravo , dar nu reprezinta zecile de mii de manifestanti . Sa nu intelegeti gresit

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F  •  3 decembrie 2017, 13:45

@gigelos • 3 decembrie 2017, 13:36 Si cine sunteti voi?Ca uite dupa spusele domniei tale tocmai ati capatat o putere imensa!!!! Daca legea e ,,,bla,bla ,,,-spusele dumitale -dupa ce lege ii judeci pe cei cu praduiala?Si te rog sa ma luminezi cum este cu ultima propozitie...

ciurescu petru  •  3 decembrie 2017, 13:46

O întrebare legitimă din partea unui om neutru.Cine este proprietarul pieţei ? Cine are drept de decizie acolo? Răspundeţi la obict,n-o daţi după cireş,vorba lui "Corleone".

gigelos  •  3 decembrie 2017, 13:46

Pa .Imi pierd timpul

Cristi  •  3 decembrie 2017, 13:48

Da! poate ca acest tanar pensionar de 43 de ani (pensionar nu ca urmare a implinirii varstei legale in campul muncii, ci pt un motiv diferit, care o fi ala nu stim) nu este reprezentativ pt protestatari (si nu cred, caci majoritatea lor e compusa din persoane civilizate), dar cu siguranta este unul dintre reprezentantii protestatarilor. Adica este unul dintre protestatarii activi si in afara cadrului stricto sensu de manifestare (in timpul manifestarii efective). El este unul extrem de implicat, filmeaza manifestarile, reactiile participantilor si, mai mult, promoveaza pe mediile online ideiile protestului, precum si acele imagini filmate. In concluzie, este un promovator activ si permanent al protestului, in toate cadrele si asta il transforma intr-un reprezentant implicit al miscarii (prezinta si reprezinta ideile protestului), deosebindu-se de simplii participanti ocazionali si vremelnici. Deci fapta lui, o ilegalitatae indubitabila, se rasfrange asupra protestului insusi. Pt ca a fost faptuita in timpul si in scopul activitatilor sale de promovare a protestului (filmand participantii si simplii trecatori prin piata). Intrebarea legitima care se naste este: cum mai poate fi privita ca legitima manifestatia unuia impotriva unor faradelegi, cand el insusi savarseste faradelegi. Iar faradelegile sale sunt evidente, incepand cu filmarea ilegala a imaginii altor persoane fizice, fara permisiunea acestora (filmarea in spatiu public interzice posibilitatea capturarii imaginii persoanelor fizice, fara acceptul acestora, persoana fizica nu se confunda cu spatiul public, chiar daca se afla in spatiul public), hartuirea si provocarea batranului cu intrebari si apelative peiorative (comunistule etc.) si culminand cu infractiunea de lovire. Ar trebui sa existe o disociere explicita si publica de comportamentul si persoane acestui individ, in principal prin glasul celorlalti promovatori online ai protestului, iar apoi de catre toti protestatarii. Altminteri, in cazul unei pasivitati la aceasta faradelege sau, mai grav, in cazul justificarii acestui comportament infractional din partea protestatarilor, va fi legitima asocierea comportamentului asta cu protestul in sine.

Ioan  •  3 decembrie 2017, 13:52

Pensionar la 43 de ani? Si mai zice ca protesteaza impotriva coruptiei? In alta ordine de idei, Sandi Matei e cel care a inceput incidentul, filmandu-l fara sa fie ziarist, provocandu-l si urmarindu-l pe batran. Care nu a reocationat nici el deloc corect, dar de aici pana la a lovi cu pumnul in fata un om de 73 de ani, e de o josnicie ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Lupu  •  3 decembrie 2017, 13:59

sindromul Mirel Palada ...

Daniel  •  3 decembrie 2017, 14:00

Adevarul ca este foarte enervant cand cineva se tine dupa tine cu un telefon si nu se mai opreste. Modul asta de stres cum face si individul Bot trebuie sa aiba o limita. Imi aduc aminte cum il filma continuu pe Dragea la instanta, este enervant din cale'afara. Trebuie sa inveti sa te opresti dupa cateva intrebari la care nu primesti raspuns.

Ion  •  3 decembrie 2017, 14:00

Ar fi interesant de aflat, de ce este agresorul, pensionar la 43 de ani?

Daniel  •  3 decembrie 2017, 14:02

Eu cred ca se cam exagereaza cu protestele, imediat la orice initiativa a guvernului, hop-proteste. Nu mi se pare logic,deja sunt plictisitori. Dar poate ca legile justitiei aduc si ceva bun si cei din piata nu stiu. Cred ca e COOL a mergi la proteste, e la moda.

mihaitza  •  3 decembrie 2017, 14:03

NU mi s-a parut ca varstnicul ar fi fost "provocat" dar dupa reactia lui plina de invective directe,era clar ca venise cu scopul de a se "racori"! El,varstnicul,a injurat si a si lovit primul si asta trebuie sanctionat! Am vazut pe un canal tip Discovery cum un tip scuipa pe picioarele unui preopinent dupa care este lovit de catre cel scuipat iar politia l-a arestat doar pe "sciopacios"! La ei este principiul "vinovat e cel care incepe un conflict" si pe buna dreptate!

fpss  •  3 decembrie 2017, 14:11

De remarcat profesionalismul jandamilor, din toată această mizerie este singurul lucru bun. Sigur, au primit ordin ”de sus” să se poarte cu mănuși. Nu e vina lor, au făcut ce li s-a dispus. Normal era să fie ceva mai fermi, să nu ajungă la îmbrânceli, să folosească forța fizică și mijloacele împotriva istericilor care loveau, urlau, trăgeau, îmbrânceau și împiedicau intervenția asupra celui care a comis infracțiunea.

Victor  •  3 decembrie 2017, 14:19

Intr-o tara civilizata huliganul pensionar la 43 de ani la ora asta era la puscarie, in Romania asa-zisa presa il ridica in slavi.

AdrianS  •  3 decembrie 2017, 14:25

Nu inteleg de ce trebuie sa inceapa articolul cu motivari si cu explicatii despre importanta relatarii incidentului. Cat despre cele 2 tabere, evident vor fi pareri ascutite printre cei care reactioneaza primii, dar violenta nu este acceptabila in nicio situatie. Cu fiecare ocazie, cu fiecare provocare, s-a facut apel la protestatari din propriile randuri sa nu escaladeze nicio situatie, nicio provocare. Cum adica sa ajungi la violenta? Ce, nu putea sa filmeze si sa-si pastreze distanta, sa incerce sa evite conflictul? Pai in piata se duce lumea cu copiii, DACA vrei sa continue protestele, nu trebuie sa se ajunga la violente si mai important nu trebuie sa fii tu cel care le porneste sau le continua, ce este atat de greu de inteles? Cand se intampla incidente, atragi atentia asupra lor vocal, dar te indepartezi de scena, nu dai si tu ca sa nu ramai mai fraier (mai ales contra unui batran). As vrea sa-i vad acum pe cei care sunt cei mai activi delimitandu-se clar de ce a facut baiatul asta. Cat despre jandarmerie, nu inteleg de ce nu l-au retinut din prima si de ce au asteptat, dar singurul lucru bun care l-au facut a fost sa-i ia de acolo pe cei care cauzeaza incidente violente si trebuie facut de cum se intampla. Este chiar atat de simplu.

Cătălin Tolontan  •  3 decembrie 2017, 14:26

@AdrianS : Aveti dreptate, un articol nu incepe explicand de ce il scrii pentru ca se presupune ca toata lumea accepta rolul presei de a informa. In ultima vreme insa, e atat de putin acceptat din principiu acest rol si malformat incat am avut aceasta slabiciune de a explica,

mrnb  •  3 decembrie 2017, 14:27

Multe multumiri pentru informatiile prezentate! O prima remarca, poate ca este onest sa te pozitionezi din startul articolului de partea protestatarilor si astfel, sa nu il lasi singur doar pe colegul tau Razvan. Apoi, batranul pesedist, comunist, curios, provocator etc., a fost primul agresat. Totodata, este de remarcat ca de o parte avem un protestatar pensionat la 40 si ceva de ani (deci nu mai produce nimic pentru tara dar solicita) si un contestatar pensionar cu destule resentimente (dupa o viata de munca in comunism cand a platit si a muncit), ambii reprezinta ura existenta in societate intre 2 categorii care in marea lor majoritatea nu au: toleranta (desi unii sustin ONG-uri care in esenta isi propun sa ajute), iubire de tara (desi se pozeaza cu steagul sau cu insemne nationale), responsabilitate, etc. In esenta, evenimentul nefericit dar usor de anticipat, reprezinta doua tabere profund imorale, una pe a lui Firea care a avut tupeul sa forteze cu nerusinare o idee menita sa ii ajute pe acei conducatori romani care au distrus Romania dupa revolutia din decembrie (apropo nimeni nu intreaba pe dna Firea unde era oportunitatea si necesitatea targului de Craciun din piata Victoriei. Exista un istoric in acest sens, o solicitate a comunitatii?), si, cealalta la fel de nociva, reprezentata din cativa oameni sustinatori cu interese precise antinationale ajutati de o masa de oameni fie nemultumiti, fie superficiali, fie interesati de obtinerea unor avantaje. Din pacate, ambele tabere ce au impreuna 50-60% dintre voturi vor dicta evolutia Romaniei, cu toate ca restul de 40 % sunt cei care produc fondurile necesare pentru manifestarile galagiosilor. Nu in ultimul rand, ieri au murit unii tineri frumosi si liberi care au vrut sa puna drapelul Ro pe o creasta de munte si au fost surprinsi de avalansa. Ok, frumosi, friumosi dar pentru gasirea lor au fost mobilizati peste 400 de jandarmi ce a insemnat pe langa riscuri fizice si fonduri importante platite de ceilalti de 35-65 de ani care nu mai sunt frumosi si...nici liberi.

moldo  •  3 decembrie 2017, 14:37

sau caftit pensionarii.... bine de tot

cc  •  3 decembrie 2017, 14:42

Ce caterinca proasta!!! Super-ancheta jurnalistica cu eroii de la Marvel si pensionari raufacactori. Cum pot sa devin si eu protestatar? In afara de incalcarea ordinii publice mai trebuie sa fac ceva? E obligatoriu sa ader la ideile organizatorilor sau pot sa vin cu ale mele? E super-cool sa fi protestatar. Mai bati un pensionar, mai muti un giratoriu, mai desfiintezi o piata, mai dai foc la o masina, un chiosc, o statie RATB, un jandarm, doi, trei.... Maine poimaine, la casa de la adresa indicata - de preferat cu rezidenti cu tot, dar nu inainte de a recupera microfoanele, ca sunt pe inventar. Acum am o intrebare pentru dl. Tolontan si pentru cititorii cu neuronii si memoria la ei: Saracul ala, poreclit Tweety, care a dat cu lantul intr-un fotoreporter, e protestatar? Mie mi se pare ca e foarte, foarte protestatar. Domnule Tolontan, cititi-va articolele din 2008, ale d-voastra si ale colegilor, si vedeti ce transformare ati suferit. Hidoasa!!!!

Cătălin Tolontan  •  3 decembrie 2017, 14:43

@cc: dumnavoastra sunteti furios pe noi pe baza informatiilor aflate de la noi :-) Adica vi se pare ca nu infieram destul violenta dupa ce ati aflat de aici ca omul a dat cu pumnul, ca pana acum nu recunoscuse. "Violenta e utimul refugiu al incompetentei".

George  •  3 decembrie 2017, 14:45

Nu inteleg bine : " -Ce vârstă și ce profesie aveți, vă rugăm? -Am 43 de ani și sunt pensionat. Am fost tehnician. Să vă mai spun ceva: am o coastă ruptă de la intervenția jandarmilor" Adica protestatarul Sorin Matei e deja pensionar la 43 de ani ? Cum asa ? - doar daca e pensionat pe legea speciala de la institutiile de forta .

FMP  •  3 decembrie 2017, 14:46

Da, suntem mari batausi..., cu mosnegi, tare.

ioan  •  3 decembrie 2017, 14:46

Oare protestatarii astia nu au gospodarii de care sa-si vada de sarabatori. ade ce bntuiesc Piaia Victoriei in loc sa-si vada de familie si treburile casnice. Am vazut ca-si cara si copilasii cu ei. Pentru acest lucru ar trebui sa fie pedepsiti. OARE CINE STA IN SPATELE ACESTOR MANIFESTARI Am vazut ca dintosul de la Cotroceni era foarte multumit de aceste manifestari.

Andrei F  •  3 decembrie 2017, 14:50

Pensionarul de 73 de ani se spune ca a fost profesor...Sa vedem pensionarul de 43 de ani unde a fost tehnician...

Mircea  •  3 decembrie 2017, 14:52

Eu nu inteleg o chestie: democratia are o arma foarte puternica, si aceasta este votul !! #rezist ??? hai sa fim seriosi: daca ati fi votat, nu iesea psd-ul. Aici v-a batut democratia cu palma la fundulet si v-a dat o lectie zdravana.

Andrei F  •  3 decembrie 2017, 14:58

Scuze!!!! Pensionarul de 73 de ani a fost doctor...

doilaunu  •  3 decembrie 2017, 15:01

Am 45 de ani si mai am 20 pana la pensie. Asta cum de a reusit sa se pensioneze la 43? Ce a muncit? Cat a cotizat? Cat este pensia lui acum? Cred ca fara aceste informatii, articolul este incomplet. In mod clar batranul a fost provocat, de fapt el are tot timpul o atitudine defensiva prin fapte (incearca sa plece) dar ofensiva prin vorbe (injura si insulta pe tanarul "pensionar"). Cred, dle Tolontan, ca gresiti cand spuneti ca "Răzvan și Roxana sunt, ambii, susținători ai protestelor anticorupție". Se intelege de aici ca in Romania sunt 2 tabere, una care sustine coruptia, cealalta care sustine contrariul adica ... nu-i asa? coruptia! Este evident ca in Romania nu exista o astfel de tabara pro-infractori, poate exista doar oameni care nu au asteptari de la politica sau care considera ca institutia ce se lupta cu coruptia - DNA - este ea insasi o institutie profund corupta.

Renrew Sinnahoj  •  3 decembrie 2017, 15:04

Bolsevici la guvern, (neo)marxisti in Piata.

axel  •  3 decembrie 2017, 15:07

fragmentare. dezbinare. scop. prostie. entropie informationala. presa. agent. less hate more speech. 800k. comitete si comitii. "scrieri" alese. londra. conexiune. descopera. cumpara. vinde. coruptie. calitate. industrie. cantitate. saracie coruptie. catedrale spitale. multinatonale. bune. impozit pe salarii. sclavi. tara fara oua. scoala proasta. ziaristi la fel. popi la fel. politicieni la fel. fotbalisti la fel. decadere. 99 de ani. bye

Dan I  •  3 decembrie 2017, 15:07

Informatie preluata: Batranul care a fost protagonist al unui incident violent, dupa ce i-a injurat pe protestatarii din Piata Victoriei, a fost locotenent-colonel in Securitate, loctiitor al sefului Departamentului Securitatii Statului, Securitatea Municipiului Bucuresti, informeaza Adrian Popa pe Facebook. Numele acestuia este Pavel Badea. CUM COMENTATI ?

Illuminati Mastermaind  •  3 decembrie 2017, 15:28

@Dan I. Cum comentam ? Romania e stat mafiot.

pimpi  •  3 decembrie 2017, 15:38

Sandi asta e exemplul tipic al speciei de neofeisbucistii anticomunisti(ma apuca rasul),***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Waves  •  3 decembrie 2017, 15:38

Omul mai in varsta a fost intrebat ce parere are. A reactionat vulgar ,cu înjurături destul de obscene,pentru un batranel de varsta lui.Vad ca unii trolli psd.istii de pe aici scriu ca bătrânul a fost cel agresat prima data.De cand nu ai voie sa întrebi pe cineva ce parere are despre ce se intampla in piata? Cel ce a provocat acest incident a fost bătrânul care a înjurat si a lovit primul,desigur ca nu trebuia lovit , nu justifica nimic asta ,dar cand esti lovit nu orice om se poate abtine , sa i intoarca obrazul sa i mai traga un rucsac, a doua oara in gura. Ce este destul de dubios este faptul ca batranul isi ascunde identitatea ,nu a vrut nici sa de a declaratie la poliție ,nici sa meargă la spital, cea ce ma duce cu gândul ca a fost trimis acolo de cineva.Cei de la psd asa făceau si in 1990,trimiteau oamenii în vârstă in piata Universității ,care injurau protestatarii cu înjurături demne de oameni copti de puscarie,nu de bătrânii nevinovați.De asemenea cand au venit minerii ,tot "batranei nevinovati"indicau minerilor pe cine sa prindă si sa bată.Ca martor al evenimentelor din piata de atunci ,pot spune ca au murit oameni omorați in bătaie sau au ramas cu sechele pe viata din cauza unor batranei , sau gospodine revoltate. PSD,a ramas la aceleasi practici comuniste ca si atunci , as putea spune chiar mai violente astazi...Atunci "la PNT,se dădeau droguri cu punga ,se tipareau dolari,in corturi aveau loc orgii ,si erau bordeluri"..Astazi ...."Sunt tefelisti,sunt plătiți de soros ei si câinii lor ,de americani de CIA,etc"...Nenorocirea este ca acest partid inca exista si este votat inca ,evident ca de oameni neinformati sau care cred cu tărie in teoria conspirației.De vina pentru aceasta problema este primarul general al capitalei ,s a gasit sa faca târg de crăciun exact unde sunt manifestatii .Este clar o provocare de tip bolsevic si ostentativ aleasă ca locatie ,ca sa provoace incidente.Exact ca iliescu,in 1990 cand a vrut "sa sa sadeasca niste panselute tocmai unde erau corturile cu manifestanți ,si jandarmii doar ia zguduit putin"...

Andrei F  •  3 decembrie 2017, 15:42

@Dan I • 3 decembrie 2017, 15:07 Si daca se confirma ca a fost doctor?Si daca cel de 43 de ani a lucrat la...Ce spuneti atuci?

Cibotaru Adrian  •  3 decembrie 2017, 15:50

Adrian Popa Ca tot s-au panicat toti ieri ca i-a umflat unul ochii mosuletului ala care cu 3 minute inainte statea in dispozitivul de jandarmi, haideti sa o lamurim, este Pavel Badea locotenent-colonel, loctiitor sef de Securitate, la Departamentul Securitatii Statului, Securitatea Municipiului Bucuresti in 1989, inainte de asta, apare prin `83 ca maior Departamentul Securitatii Statului, directia a 6-a, anchete penale, ca sa intelegeti mai bine, gasca lu` Visinescu, dar mult mai tanar! Da?

gigelos  •  3 decembrie 2017, 15:52

Un doctor , trecut prin viata ... sa provoace direct la genul ,, *** '' . O zic si eu atunci ... *** . Provocare 100 %

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

FMP  •  3 decembrie 2017, 15:56

Doctor, profesor...,securist, conteaza mai putin cand are 70 spre 80 de ani si este lovit cu brutalitate de o huiduma de 40.Frumosul, voinicul, smardoiul tanar a facut un rau imens ideii de protest cu pumnul dat.Deja mi-am schimbat unghiul din care privesc protestele.Acum mi-e scarba, inteleg si-mi pare rau de asta. Cine,cum si de ce sunt acolo.Pacat!Trebuie sa astept urmatorul tren...,astept de aproape 30 de ani sa scape tara asta de comunisti, neo...,urmasi si ***, dar nu in acest mod.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Gab 24  •  3 decembrie 2017, 15:57

Politicienii instiga la violenta si iata ce se intampla. PSD *** care isi urmareste interesele propri. Nu s-ar fi ajuns aici daca puterea in Romania ar respecta democratia. Acum PSD se comporta asemeni PMR/PCR in '47, doar ca acum saracia nu este la fel de generalizata ca atunci. Sa ne amintim cum se comporta indivizi ca Palada, Claudiu Manda, Bacalbasa sau ce limbaj *** au Tariceanu si altii din ALDE. axcesti oameni abia daca mai pot iesii pe strada, sunt in conflict cu societatea, ca sa nu mai zic ca sunt infractori dovediti sau pe cale a fi dovediti.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dorian  •  3 decembrie 2017, 16:01

Nu am avut rabdare sa citesc toate comentariile, insa din ce am citit, cel mai pertinent mi s-a parut cel cu 's-au caftit pensionarii'. Nu sunt partinitor ci dezamagit de toate partile. Este totusi interesant ca omul care raspunde la amenintare ia amenda (probabil pentru ca raneste prin raspunsul lui), insa cel care initiaza pleaca si 'nu doreste sa depuna plangere' (probabil pt ca e batran si fara minte). Cum ar spune crestinii... Ferice de cel sărac în duh!

Em.A.  •  3 decembrie 2017, 16:05

Eu am fost in Piata Victoriei, de mai multe ori, cand au protestat Confederatiile Sindicale impotriva guvernelor. Noi eram obligati sa scoatem AUTORIZATIE PENTRU MITING. Conform autorizatiei trebuia sa stabilim ora de incepere si ora de sfarsit a manifestatiei si cel mai important trebuia sa nominalizam oamenii care raspundeau de ordinea publica in timpul manifestatiei. In cazul producerii unor evenimente neconforme eram amendati sau trimisi in instanta. In timpul mandatului Basescu s-a modificat legislatia incat practic, astazi, nu mai poti scoate 30-40.000 de oameni in Piata Victoriei fara a ajunge dupa gratii. Nu sunt impotriva manifestatiilor care aduc in piata oameni care stiu pentru ce protesteaza. Dar cest tip de manifestatie in care se strecoara indivizi care vin de dragul scandalului, manifestatii care nu sunt asumate de nimeni, care pot genera conflicte (cel mai adesea intre generatii) nu fac bine nimanui. De aceea si guvernantii le lasa sa se produca ilegal (fara autorizatie) pentru ca stiu ca nu vor avea ncio finalitate. Cu timpul se dilueaza din lipsa unui nucleu dur vizibil care sa isi asume cererile si sa continue la masa discutiilor. Acest nucleu practic exista, dar este in ilegalitate, deoarece ar fi nevoit sa-si asume si anumite actiuni care trebuie pedepsite cu amenda sau cu trimiterea in instanta. Cel mai grav este faptul ca personalitati ale clasei politice in frunte cu Presedintele dau legimitate unor asemenea manifestatii ***. Exemplu este Margaret T. ***. Domnule Presedinte Iohannis ceretile manifestantilor sa intre in legalitate si sa reprezinte o forta care sa impuna prin negocieri tot ce este corect si benefic pentru toti romanii. Es ist richtig, Herr Iohannis.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

FMP  •  3 decembrie 2017, 16:11

Mai copii...,moderati? Nu aveti activitate si nici foarte multa scoala, nu?Caci altfel nu inteleg ce era de moderat. V-a inebunit "politicul corect".

Andrei F  •  3 decembrie 2017, 16:12

@Gab 24 • 3 decembrie 2017, 15:57 Da domnule ,sunt nimic pe langa Basescu... Cica a luvit patron arab,avocat roman plus un copil...@gigelos • 3 decembrie 2017, 15:52 Esti prea iute...Daca lucrurile au sa stea si in problema asta tocmai pe dos?Adica cel de 43 sa fi lucrat la servicii si cel de 73 sa fie doctor?

Satvros  •  3 decembrie 2017, 16:23

@Dan I, @Cibotaru Adrian. Preluati ca pelicanii toate zoaiele aruncate in online de pensionatii pe caz de boala din piata. Mosul tavalit se numeste Nicolae Tiurbe, medic imunolog, specializat pe medicina nucleara. Numele lui apare si in cercetari publicate pe site-ul Academiei Romane.

Arsenie  •  3 decembrie 2017, 16:25

Bun, este clar ca nu putem pune semnul egalitatii intre agresiunea verbala si cea fizica. Ca o concluzie, reprezentantul miscarii #Hashtag a inceput cu o agresiune verbala (luandu-l la intrebari pe nepusa masa si apoi insultandu-l pe parcurusl a 50 de metri pe cetateanul care trecea prin piata - cetatean care a ripostat in mod firesc. Pe mine daca m-ar urmari cineva cu camera de filmat si mi-ar striga "comunistule".. n-ar iesi prea bine pentru respectivul) si a terminat cu o agresiune fizica, mai exact un pumn in arcada lui moșulică. Daca astia sunt cetatenii "spălați", europeni, viitorul României, atunci e de rau. Bine totusi ca mai putem alege formal conducerea tarii prin vot, desi am sentimentul ca deja am trecut de la democratia electorala la democratia stradala, adica anarhia

Alexandru Hoplban  •  3 decembrie 2017, 16:25

eu am fost cel care l-a lovit "a2a persoana care nu a fost identificata" !! pe care nu ati gasit-o .. am fugit printre boscheti si m-au prins pe partea cealalta !! Da ,am onoare pentru familie.. treceam pe acolo si am vazut cum ne injura de familie.. cand l-a lovit pe acel protestar cu rucsacul ,direct o percuta i-am dat !! Fara discutii !! Am onoare pentru familie ,de aia l-am pleznit!!

Tepes  •  3 decembrie 2017, 16:28

Cum poate fi cineva pensionar la 43 de ani? Pe motiv de boala fizica, putin probabil ca poate sa fie angajat legal. ***, probabil. Daca nu, ofiter activ la sri, sau alte institutii cu bani grei de la buget. In ultima instanta, poate ***. Dle Tolontan, nu ar strica un pic de investigatie in legatura cu pensia. Cine i-a dat-o si daca este un motiv legal. Altfel protestele au o pata cam murdara si din interes.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F  •  3 decembrie 2017, 16:32

@Alexandru Hoplban • 3 decembrie 2017, 16:25 Ai onoare la fel cum afirmi!Prin boscheti!

Comentează