Ne-am trimis soldații pe frontul NATO cu dezinfectanți diluați! Întrebat de Gazetă, MApN recunoaște: ”Trupele românești din Afganistan, Irak și Bosnia au folosit în ultimii 10 ani biocide Hexi Pharma”

”După ce au apărut articolele în ziar am mers la US Army, le-am spus ce problemă avem și ne-au dat antisepticele lor”, explică un militar. SIE, SRI și DGIA n-au știut nimic de îngenuncherea Armatei Române?

miercuri, 18 mai 2016, 7:00

UPDATE: După publicarea articolului, Comisia de Biocide a publicat azi, 18 mai 2016, o nouă formă a listei cu biocidele aprobate în România, din care au eliminat produsele Hexi Pharma. 

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

 

„Mie mi s-a omorât timpul,
Onorată instanţă.

Când mă întorceam eu voluntar
Din război,
Am băgat de seamă
Că timpului meu îi fuseseră amputate
Inima, gura şi fruntea.

(…)

Iertați-mi expresia,
Dar asta n-a fost viață!
De atunci, iată, am pierdut și jumătate din moarte
Așteptându-mi rândul la coadă,
Ca să v-aduc la cunoștință pricina mea,
Aici,
La judecata de apoi”.
                                                  (Pricina – Marin Sorescu)

 

Cel mai scurt și mai trist episod al seriei.

Nu sunt prea multe de spus.

Timp de un deceniu, rănile soldaților români care au luptat pe front în alianța NATO au fost dezinfectate cu produse fabricate intenționat diluat.

43.000 de militari și 30 de batalioane a trimis România pe front vreme de aproape 12 ani de la aderarea la NATO

„Pentru asigurarea asistenței medicale în teatrele de operații au fost folosite, în ultimii 10 ani, și produse biocide fabricate de SC HEXIPHARMA SRL”, sună răspunsul primit ieri de Gazeta Sporturilor de la Ministerului Apărării Naționale.

Tot sistemul de forță alimentat de Condrea
Ziarul a adresat către MApN întrebarea legată de trupele de pe front după ce am aflat că Spitalele SRI, pompierii de la ISU, ambulanțele SMURD, Spitalul Militar Central, spitalele militare regionale și zeci de unități militare din țară au contracte cu Hexi Pharma.

”Ăștia au trimis și pe front tot bidoanele Hexi?!”.

Armata a răspuns repede, a doua zi, la urma urmei nu mai e nimic ascuns! Nu e decît confirmarea, pas cu pas, că instituțiile de forță și de siguranță națională au avut în Hexi Pharma un partener agreat. 

În comunicatul către Gazetă, MApN precizează că „Produsele, care erau autorizate pentru punerea pe piață conform prevederilor legale, au fost achiziționate în sistem centralizat pentru unități sanitare din rețeaua Ministerului Apărării Naționale”.

Mai exact, Direcția Sanitară a ministerului a încheiat contractele cu Hexi Pharma.

Thor și Suprasept la Bagdad
De aici, Thor, Suprasept și celelalte antiseptice diluate până la de zece ori au ajuns în Kandahar, Zabul, Lagman, Nasiriyah, Bagdad, orașe unde sângele trupelor noastre s-a înfipt în pământul tare.

Produsele Hexi au fost în trusele sanitarilor, primii care intervin în cazul unor schimburi de focuri, al minelor sau al proiectilelor.

Căpitanul Octavian Moise este medicul Batalionului 811 Infanterie Protecţia Forţei.

Într-un interviu acordat revistei online armataromaniei.ro, medicul explică: „Greul în câmpul de luptă este dus de către sanitarii de pluton. Este vorba despre personal militar cu pregătire medicală, care fac parte din componenţa subunităţii. Ei sunt pionii principali în acest domeniu. Au asupra lor, pe perioada ieşirii în arie, o trusă medicală cu dotări minime obligatorii şi sunt capabili să acorde asistenţa medicală primară, adică primul ajutor şi stabilizarea militarilor răniţi până la evacuarea din câmpul de luptă, pe calea aerului, cu ajutorul echipelor MEDEVAC”.

Am tratat și militarii afgani, dar și populația civilă
Antisepticele Hexi au fost folosite pentru toate intervențiile medicale din bazele românilor. Nu de acum. Dintotdeauna. Iar acestea substanțe au fost mereu diluate.

”Vreau ca oamenii să înțeleagă un lucru. Am spus adevărul, deși nu mi-e ușor pentru că am fost parte! Am spus adevărul cînd v-am dat rețetele diluate de acum cîțiva ani. Am spus adevărul cînd am afirmat că aproape toate produsele sînt diluate. Testele Guvernului au confirmat. La fel spun adevărul acum: Condrea a produs mereu produse diluate. Minciuna aceasta durează de peste 10 ani și toată lumea, inclusiv Armata Română, a primit produse diluate!” Sursa Gazetei din fabrica Hexi Pharma

În Afganistan, la acțiuni, în patrulări, în lupte, intervine întîi de toate personalul medical românesc.

După transportul răniților, afecțiunile obișnuite rămîn în tratamentul doctorilor noștri, iar cele grave se tratează în spitalele americane. Abia acolo sînt dezinfectante ca lumea. Dar pînă azi n-am știut acest lucru!

130 de răniți a înregistrat armata română în cele trei zone de conflict

28 de soldați români au căzut la datorie pe fronturile din Afganistan, Irak și Bosnia

„În teatrul de operaţii nu există alte cabinete sau farmacii unde militarii să se poată adresa, aşadar punctul medical al unităţii este locul unde 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână au fost tratate de la dureri, bătături sau alte afecţiuni simple până la intervenţii mai complicate. Există totuşi un sprijin, Spitalul american ROL 3 din incinta Bazei Aeriene Kandahar, locul unde au ajuns să fie tratate cazurile mai grave care nu au găsit rezolvare la nivelul punctului medical”, explică medicul Octavian Moise.

Tot căpitanul Moise explică faptul că medicii români au asigurat asistență și armatei afgane, dar și populației civile din zonă.

Ne-au dat americanii dezinfectanții lor până când ne vin alții din țară
Ce s-a întâmplat acum cu produsele Hexi Pharma?

„După apariția informațiilor referitoare la posibile nereguli ale produselor respectivei companii a fost decisă utilizarea altor produse biocide, atât în țară, cât și în teatrele de operații”, sună finalul răspunsului oficial al MApN către ziar.

Armata română, din țară și de pe fronturile de luptă, ne anunță că renunță la produsele Hexi Pharma. După 10 ani.

Unele dintre aceste produse nici măcar n-aveau două substanțe active, așa cum scria pe etichetă.

Întrebări pentru SIE, SRI și DGIA.

Evidența pe care o expunem astăzi, potrivit căreia forțele NATO ale armatei române au luptat vreme de 10 ani cu apă chioară pe post de antiseptice nu e o problemă de siguranță națională? Nu este asta în competența directă a SIE? Și a SRI?! Ca să nu mai vorbim despre serviciul secretul al Armatei, DGIA. Ba să vorbim!

Neoficial, militarii ne-au spus și care a fost soluția de urgență adoptată acum cîteva zile: „Le-am spus americanilor ce problemă avem. Au fost de acord ca, până când din țară ne vor sosi alte produse, să ne dea dezinfectanții pe care-i folosesc ei”.

Imaginați-vă scena. Cazarmă NATO. Dimineață senină la Kandahar. Paștunii fumează hașiș. Un colonel NATO îl caută pe un alt colonel NATO.

Cioc, cioc! Sorry, man, avem o situație. De 10 ani folosim dezinfectanți diluați. Pe ei ni i-a pus țara în raniţă când ne-a trimis încoace.

Comisia de Biocide păstrează pe listă produsele Hexi!

imgonline-com-ua-twotone-rcLrDRIbq1zQ

Marți, 1 decembrie 2015, imediat după instalarea ca premier, prim-ministrul Dacian Cioloș a asistat la defilarea militară de Ziua Națională.

După paradă, premierul s-a strecurat, singur, într-un grup în care stăteau, cu privirile drepte și îndurerate, familiile soldaților români morți pe front.

Un puști cu ochelari, să fi fost în clasa a patra, poate a cincea, îmbrăcat îngrijit, a început să plângă în brațele primului ministru.

„Să fii mândru!”, i-a spus Cioloș.

Șeful Guvernului l-a strâns tare și i-a repetat, întruna, „Să crești mare și să fii mândru de tatăl tău!”, în timp ce copilul își împungea capul în paltonul omului, în căutarea unei amintiri îndepărtate.

Îi era dor de celălalt bărbat.

Joi, 12 mai 2016, a doua zi după ce Guvernul a decis retragerea substanțelor Hexi din spitale, Comisia de Biocide a Ministerului Sănătății a comunicat acelorași spitale lista reîmprospătată a substanțelor biocide care pot fi folosite în sistemul sanitar. Substanțele Hexi Pharma sunt tot acolo!

E prea mult ce ni se întâmplă.

Puștiule din ”a patra” sau ”a cincea” fă-te mai repede bărbat ca tatăl tău și mușcă din noi!

11_Afganistan

Cele 19 părți ale investigației:

Comentarii (79)Adaugă comentariu

diasporean  •  18 mai 2016, 7:18

Apreciez stradaniile acestui moldovean curajos si inteligent . Ceea ce face el pentru tara si romani ar trebui sa faca toti gazetarii .

Lucian  •  18 mai 2016, 7:35

Eu nu am Decat o nelamurire zilele acestea: peste tot vedem scris, cum statul roman nu face , nu drege! Asta este Clar de mult! Nelamurirea mea este de ce se discuta majorarea salarii or angajatilor statului! Ce trepte de salararizare le trebuiesc, atata timp, cat in corpore fac statul roman? Nu se discuta vad deloc despre trierea acestor indivizi care se multumesc sa stie ca pleaca dimineata si vin dupaamiaza acas a, dupa strict 8 ore! Ce sa platim la ei? TOLO, nu-mi spune ca nu sunt TOTI la fel! Daca n-ar fi n-ar sat, n-ar astepta un caz si apoi sa planga catre cun ziarist ! Asta-I sanatatea, dar si educatia si finantele si economicul, sunt la fel!

Ioan  •  18 mai 2016, 8:20

Citesc si plang...plang si citesc! Cataline, nu te lasa ,pune presiune pe ei...trebuie sa se intample ceva ASA NU SE MAI POATE!!!

Johny  •  18 mai 2016, 8:27

pai si pina la urma nu am auzit sa se moara de infectii prin teatrele de operatiuni daca si acolo au fost diluate...

anonim  •  18 mai 2016, 8:33

Spuneai ca vrei sa demasti sistemul...dar ii anchetezi doar pe ăstia. S-a dovedit dilutia...asteptam un cuvant, o propozititie, o fraza despre concurenta Hexi. Fii corect si impartial...Sau nu poti? Sunt dezamăgit de tine Tolontane si de ai tai si consider ca ati fost portavocea unor companii /oameni influenti care se împiedicau de Hexi.Sunteti...tot un serviciu, la fel ca SRI , care executa doar ordine.Am crezut în voi, dar incepand cu episodul 5...E cam-can!

putregaiu  •  18 mai 2016, 8:34

Sa fim realisti! Pe mine unu, partea cu "Armata Romana" nu ma induioseaza chiar deloc. "Armata Romana" de fapt nu exista ca entitate in slujba apararii noastre ca popor. Ceea ce se numeste acum "Armata Romana" este de fapt o institutie ce functioneaza ca o entitate privata, o armata de mercenari ce lupta pt lefuri si servesc interesele armatei americane care nici ea la randul ei nu e in slujba poporului american ci in slujba corporatiilor ce subjuga lumea. Drept urmare faptul ca armata de mercenari privati romani si-a luat teapa de la o alta companie privata ma lasa rece. Din partea mea, mercenarii romani din afganistan, irak si pe unde or mai fi ei trimisi, poa' sa se dezinfecteze si cu Coca-Cola ca nu ma intereseaza. Haideti sa ramanem la spitalele noastre, pt ca slugarnicia armatei romane nu face Romania o tara mai sigura.

fotbal  •  18 mai 2016, 8:43

ai pus oglinda in fata statului roman. asta e mestesug de prostie la toate nivelurile si in toate structurile unui stat slab. toti suntem vinovati. absolut toti. si e bine sa ne uitam in oglinda! vindeca

Dan  •  18 mai 2016, 8:50

Lasa tolontane nu ia trimis nimeni la razboi pe "bravi nostri soldati".ei au emigrat economic .salariu in tara +diurna de vre-ovre-o 2000 si cevdolarei.partea amuzanta ca unii au dat spaga sa prinda un contract in Irack sau Afganistan

Flo Bo  •  18 mai 2016, 8:54

au mers sa vaneze "teroristi", cand de fapt, adevaratii teroristi erau cei care-i aprovizionau

Gareth Edwards  •  18 mai 2016, 8:57

Suntem un popor indoliat, caci murim incet...Este o moarte eminamente morala ce pleaca dinlauntru. Nimeni nu poate impiedica disparitia noastra fizica ca indivizi insa moartea noastra morala duce inexorabil catre grabirea mortii fizice. Coruptia inseamna inexistenta oricaror principii de moralitate...iar la noi asta a produs atata moarte printre romanii din spitale. O spun cu toata taria: suntem o natie "adormita"condusa de niste secaturi!!!

art vandalay  •  18 mai 2016, 8:58

iata ca romanii au inventat cea mai simpla arma biologica

MirceaB  •  18 mai 2016, 9:05

@C.Tolo: Este Hexi-Pharma o firma a baietilor destepti, o firma infiintata imediat dupa "Revolutie"? Daca da, care e istoricul actionariatului acestei societati?

gelu  •  18 mai 2016, 9:06

pentru batjocorirea militarilor, ***..si ne mai facem si de ras..va dati seama, ca mergand cu cersitul la americani, ne facem de kakao masiv!!! p.s. pariu, to'arasu condrea de la hexi, va ajunge senator maine poimaine sustinut de antena 3 si rtv!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

maxim  •  18 mai 2016, 9:08

e unu dan, mai sus, *** cu acte-n regula..cica, militarii romani au mers acolo, fiindca-s jmecheri..voiau bani multi..mai ***, nu ti-e rusine la obraz???

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alex  •  18 mai 2016, 9:14

In USA ar fi primit PEDEAPSA CAPITALA pentru aceste fapte !!!

dana  •  18 mai 2016, 9:26

@Ioana: adica cum "cataline, nu te lasa"??! Ioane, tu de ce dormi si astepti sa te salveze CAtalin, daca tot se salveaza pe sine? Mi-e rusine cu tine, Ioane, ca nu te duce barbatia la nimic mai mult.

dana  •  18 mai 2016, 9:27

@IOAN - restul e la fel, Ioane, rusine cu indemnurile tale catre catalini, marini, etc

mishu  •  18 mai 2016, 9:38

in tara asta nu mai exista conceptul de "atentat la sanatatea publica", "subminarea interesului national" ? UNDE ESTE AVOCATUL POPORULUI ?

bg  •  18 mai 2016, 9:46

Sunt siderata...Traim un cosmar .... Ne jucam sanatatea si vietile la ruleta ruseasca...Este consecinta unei politici iresponsabile la nivel national. Timp de 26 ani nu au existat politici, programe pe termen lung in sanatate. S-au facut restructurari de personal (dar nu pe competenta profesionala), comasari de activitati, desfiintari de spitale care nu erau inutile (am vazut ca oamenii dintr-o localitate si-au construit singuri spital si au atras si personal) totul in numele reformei, stoparii risipei, cresterii calitatii serviciilor medicale si nu s-a pus nimic in loc. S-a mers intr-o degradare continua, iar toate masurile luate au fost ineficiente. Adoptam legi ale UE, dar trebuie sa urmarim si efectele lor in societate (soc. romanesca este atipica) si sa luam masuri de corectie reale care sa produca efecte vizibile, favorabile asupra pacientilor. Legile din UE sunt legi adecvate societatilor civilizate, dezvoltate economic, unde firmele producatoare de renume nu isi permit sa faca rabat de la calitate (mai putin scandalul masinilor....). Legile pot fi folosite de oameni fara scrupule, constiinta, responsabilitate, cinici, dornici de imbogatire rapida si protejati de o legislatie nationala favorabila (am exclus verificarile dezinfectantilor in uz ) si aflati intr-o retea relationala complice cu oameni din toate institutiile statului de drept determina situatia dezastruoasa in care ne aflam. Orice firma producatoare sau importatoare de aparatura si materiale sanitare poate participa la orice licitatie de achizitii publice care apare pe site-ul oricarei institutii. Trebuie vazut cum s-au facut aceste achizitii, cercetate caietele de sarcini, contractele, etc...Acum toti sunt paralizati de frica...Activitatea a mii de oameni din sistemul sanitar a fost torpilata, murdarita, pusa in pericol. Lista produselor biocide autorizate de M.S. este in momentul de fata nula. S-a ajuns la blocarea oricarei sesizari formulate de pacientul nemultumit catre M.S., DSP, CNAS, Colegiul Medicilor: ori ti se da un raspuns neprofesionist, balmajit, lipsit de argumente stiintifice solide, ori nu ti se raspunde de loc. Reactii au fost din partea medicilor (care si muncesc, dar si gandesc), a pacientilor responsabili cu propria sanatate si vigilenti la ce li se intampla, dar nu au fost luate in seama de autoritati pe principiul "cainii latra, caravana merge (sau ursul doarme)" sau au fost date explicatii halucinante (genul: si altii s-au imbolnavit de sindrom hemolitic uremic prin consumul de castraveti si nu s-a confirmat sursa).

marian  •  18 mai 2016, 9:48

Hei,si ce daca ! Pai ce,ai mai este ceva concentrat in tara asta ? Spune mata,nea Tolo,ca sti mai bine ! Concentratia maxima este a astora,a alesilor,nu a tuturor,ca sa distruga tot,tot,adica nu chiar tot pentru ca au grija de averile lor.Sunt mai periculosi decat niste furnici Siafu.Tolo draga,ti s-a pus pachetul pe niste dezinfectanti.Foarte bine,dar ar tebui,cred eu,sa faci cateva investigatii oriunde si in oricare domeniu din tara asta si ai sa vezi Ca Criza dezinfectantilor este mic copil,pe langa oricare dintre ele.Scrie ceva si despre:caminele copiilor orfani,ale celor cu boli psihice, despre scoli ale copiilor normali,ale celo cu nevoi speciale,despre jaful din agricultura,din industrie, din zacamintele de toate felurile,ale tarii,despre semi-analfabetii pe care ii produc scolili tarii,despre,.......,despre orice si atunci,atuncea sau cum vrei matale sa te vad, cat de incisiv mai esti !

claudiu  •  18 mai 2016, 9:51

ar fi nevoie sa iesim multi, toti, in strada si sa ne intoarcem in fiecare zi pentru toata mizeria de sistem din romania si pentru toti pustii de clasa a 4 a sau a 5 a

Matei  •  18 mai 2016, 9:51

partea cea mai trista e cea cu "sa fii mandru". aveam incredere in primul ministru, dar imi e greu sa mi-o pastrez daca spune asa ceva. adica Romanii au ajuns armata de ocupatie (servind interesele americane), soldatii nostri se duc acolo DE FOAME, iar familia distrusa trebuie sa fie mandra ca soldatul a murit?!!

shpagasin  •  18 mai 2016, 9:55

Nu putem sti si noi cine face parte din Comisia de Biocide a Ministerului Sănătății? Ca pana la urma ei si-au dat tot concursul in situatia asta si poarta 99% din vina. Cu atat mai mult cu cat acum recidiveaza... Posibil sa vanda si altii dezinfectanti dupa aceleasi retete, pe aia cand ii verifica cineva serios?

abc  •  18 mai 2016, 9:56

Abc

Cătălin Tolontan  •  18 mai 2016, 9:58

@Dan: dupa logica ta, nimic nu conteaza, nimic nu merita respectat. Sa mergi pe front e un lucru care nu se cintareste intii in bani. Iar militarii acestia merita respectati. Dupa cum merita respectati veteranii. Sau si ei tot dupa bani s-au dus?

adriana  •  18 mai 2016, 10:08

Iar ca bonus, sotia patronului de la HexiPharma este angajata, anul acesta, ca medic, la Spitalul Militar Central "Carol Davila" din Bucuresti.

Cătălin Tolontan  •  18 mai 2016, 10:09

@anonim: nu vrem sa va convingem de nimic. #mergemdupasistem inseamna exact ceea ce facem acum. Nu dupa o firma mergem, ci dupa autoritatile care au permis asa ceva. Cit despre faptul ca am evita vreo firma, n-ati citit povestea despre ANIOS?

ciocumic  •  18 mai 2016, 10:11

@putregaiu. Cand mai ajungi pe la Moscova sa ne trimiti o vedere. In rest, pentru ca oricum va fi cenzurat, in numele bunicilor mei care au luptat pe frontul de est impotriva ciumei rosii iti urez: steluta-steluta-steluta-steluta.

Cătălin Tolontan  •  18 mai 2016, 10:18

@adriana: da, a dezvolauit acest lucru emilia sercan. Si n-a fost angajata oricum sotia lui Condrea la SMC, ci defintindu-se un post de militar ca sa i se faca ei un post de civil.

Matei  •  18 mai 2016, 10:19

adica militarii Romani se duc pe front din alte motive decat banii? sunt niste eroi? asta vrei sa ne spui? te simti mandru ca participam, ce-i drept nu foarte consistent, la praduirea tarilor care nu se supun intereselor economice americane? eu unul, nu sunt mandru deloc. dar ii compatimesc pe cei care isi risca viata ca sa stranga niste bani, bietii oameni o fac pentru familiile lor.

Tristan  •  18 mai 2016, 10:24

@dan *** cand vad cum pui problema...multa nesimtire poate exista in tara asta...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Beria  •  18 mai 2016, 10:27

Serviciile secrete n-au fost nici-un moment solutia problemei. Ele sint o parte a problemei.

Tristan  •  18 mai 2016, 10:29

@Tolo ce sanse exista ca sentita finala pentru Condrea sa fie undeva in jur de 20 de ani de inchisoare?...nu cunosc legislatia...mi se pare extrem de grav ceea ce a facut Hexi Pharma in toti acesti ani...daca va lua doar 7-8 ani si va fi eliberat in 2-3 ani pe motiv de boala sau buna purtare ,atunci cred ca nu se rezolva nimic..

StefanD  •  18 mai 2016, 10:39

Mai rasfirati baieti. Aici nu-i vorba de caii vostri verzi de pe pereti, in speta ocupatia americana, interese economice americane, sau de impotenta/fustrarea celor care va platesc ca sa postati pe aici. In plus, plata soldatilor este absolut normala, nu de azi, de ieri, ci dintotdeauna, peste tot prin lume. Doar prin cosmarurile voastra, soldatii lupta doar din motivatie "patriotica". Astept sa treceti la urmatorul nivel, adica "evreii/sionistii/ semitii/*** sunt de vina". Hai ca puteti sa fiti si mai penibili ...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

o femeie  •  18 mai 2016, 10:40

Eu am ramas blocata la replica: "Cioc, cioc! Sorry, man, avem o situație. De 10 ani folosim dezinfectanți diluați. Pe ei ni i-a pus țara în raniţă când ne-a trimis încoace." Versiunea mea este: "de 10 ani dezinfectam cu apa chioara si nu ne-am prins ca ceva nu functioneaza!" .

Crisabella  •  18 mai 2016, 10:48

Condrea Dan Alexandru este actionar in Medical Cleaning Srl , Signum Service Srl , Heximed Srl , Health Services Company Srl , Ochmed Srl , Hexi farma Srl , Hexi Med Farma Srl ( sunt date de pe listafirme.ro ) *** *** !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ionut  •  18 mai 2016, 10:49

salut, de ce nu finalizati ancheta hexi farma? offshore-ul din Cipru intorcea banii catre cei din spitale care le dadeau contracte. sunt la fel de vinovati. trebuie extrasele de cont de la off-shore-ul cipriot . cu deosebita consideratie!

Matei  •  18 mai 2016, 10:59

@StefanD: foarte bine, sa fie platiti, dar nu am de ce sa fiu mandru de ei. nu sunt platiti de Romania si nici nu servesc interesele tarii noastre.

vlad  •  18 mai 2016, 11:01

Ok, si?? Este mai grav ca s-au folosit substante diluate la Kandahar decat la Tulcea?? Situatia este perfect aceeasi; de fapt as spune ca este si mai grav in spitalele din tara, unde bacteriile au avut decenii sa se adapteze. Ideea este ca nu o sa ma scandalizez mai mult astazi citind articolul asta, decat am facut in saptamanile trecute. MApN-ul, armata, chiar nu vad ce vina au, au cumparat produsele de pe piata, produse vazute bine, ieftine... era anormal sa nu le cumpre.

Adrian-Iulian  •  18 mai 2016, 11:20

Domnule Tolontan - investigatia dumneavoastra a reusit sa aduca la lumina o realitate hada pe care, cu toata experienta traiului din Romania nu am putut sa o anticipam. O caracatita atat de avida si infipta in tot ceea ce insemna departamentele de stat, fara nici o grija pentru oamenii de rand care si-au riscat vietile in mocirla creata. De asemenea, mi se pare o foarte frumoasa ironie - sportul, cel atat de marginalizat in ultima vreme, ocroteste sanatatea. Si nu doar pe teren sau doar pentru cei practicanti. Si mai este ceva frumos, faptul ca un jurnalist a reusit sa scoata la iveala asa ceva, reinvie speranta ca presa sa fie a patra putere in stat cu posibilitatea de a sanctiona imediat orice abateri comise de celelalte 3. Felicitari.

StefanD  •  18 mai 2016, 11:22

@Matei: Fals, baiete. Romania ii plateste si servesc interesului tarii. Suntem intr-o alianta militara si fiecare are contributia sa, mai mica sau mai mare. Ah, ca tu nu te identifici cu interesul tarii tale, e altceva, dar nu justifica lipsa ta de respect.

Alex  •  18 mai 2016, 11:24

Buna ziua! Vad ca domnul Tolontan tot nu doreste sa puna cazul "Colectiv" in contextul international. Dle. Tolontan produsele folosite de armata romana in teatrele de operatiuni nu au fost testate deci a afirma ca erau diluate este doar o manipulare. Sunt sigur ca ati auzit de "pisica lui Schrodinger"....

Cătălin Tolontan  •  18 mai 2016, 11:36

@Alex: Nu e nici o manipulare, din pacate. Asa erau retetele de fabricatie. Le puteti vedea daca nu credeti in primul episod al nostru. Erau diluate si diluat s-au fabricat produsele Hexi Pharma tot timpul. Aaaa, ca e mai usor sa inlaturam faptele decit sa ne schimbam convingerile, asta e uman. Dar produsele au fost diluate.

lemon  •  18 mai 2016, 11:39

Nu cred că e nevoie, sau ar trebui să fie nevoie, ca o problemă să fie clasificată drept amenințare la siguranța națională ca să fie luată în serios. Inclusiv de SRI. Nenea Marincea oricum zicea ca serviciul nu se ocupă doar de astea, ci și de protecția Constituției și a drepturilor precum cel la sănătate. Mi se pare chiar periculos trend-ul ăsta nou de a clasifica orice problemă gravă ca fiind o amenințare la securitatea națională. Chestia asta cu securitatea/siguranța națională și ce clasificăm ca atare are niște ramificații foarte mari. Mă îngrijorează când văd că an de an se adaugă noi chestii la lista de amenințări(de ex tăierile de păduri). Nu e nevoie să demonstrăm că toata chestia asta cu dezinfectanții era o amenințare la *securitatea* națională, deși după definițiile moderne, mai extinse, a securității, probabil se califică. E nevoie să demonstrăm, cum s-a făcut deja, că e o problemă gravă care a afectat sau ar fi putut să afecteze sute de mii de oameni anual. Asta e suficient.

Alin  •  18 mai 2016, 11:46

Cati oameni au plecat cu o boala si s-au intors cu mai multe probleme din spital? Cine sa dezinfecteze si sa omoare mama bacteriilor si bunica bacteriilor daca nu dezinfectantii? Ar trebui daramate spitalele si facute altele pentru ca mori la propriu acolo si nu ai cum sa mai spui apoi ceva. Tata a luat paduchi de piele din salteaua patului de la Matei Blas- oncologie. Si acolo sectia este foarte curata in comparatie cu alte sectii din alte spitale. Acum sa nu te imbolnavesti sa ajungi pe acolo , sa duci bolile pe picioare acasa. Nemtii s-au redresat desi au fost facuti una cu pamantul si au pierdut 2 razboaie mondiale. Sa fim nemti macar odata si sa vedem ce putem face in afara de a critica pe celalalt pentru ca avem acelasi interes national.

IIF  •  18 mai 2016, 11:48

@Dan: *** Dane!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Emil  •  18 mai 2016, 11:50

Nu toate misiunile au fost NATO. Pentru rigoare.

Matei  •  18 mai 2016, 11:57

@StefanD: nu ma identific cu interesele americane de a spolia tarile cu rezerve de petrol. si pariez ca nici militarii Romani de acolo nu se identifica. cat despre respect, a mai spus cineva mai sus... nu doar ca cei plecati nu se sacrifica, dar mai e si bataie cine sa plece, din moment ce se da si spaga pentru asta.

Maxentiu  •  18 mai 2016, 12:27

Serios, asta e cel mai trist episod al seriei? E dreptul dvs. sa va stabiliti prioritatile, dar mie dati-mi voie sa-mi pese mai mult de copiii care mor nevinovati in spitalele din tara decit de soldatii care merg sa omoare civili nevinovati prin alte tari pentru a proteja interesele economice americane.

Stefan  •  18 mai 2016, 12:29

Stiti vorba aia? Cainii latra ursul trece. Ia nu va mai infoiati atata. Sau apa trece, pietrele raman. Cred ca dupa principiul asta se ghideaza sistemul nostru si cei care mulg vaca pana o seaca. Las ca le trece. Un pic de scandal in presa, doi trei aruncati in fata sa aiba ce sfasia opinia publica, si in cateva luni continuam treaba ca si pana acum. Si cand ne prind iarasi cu ceva, toate institutiile statului vor fi din nou surprinse si socate de gaselnite.

Comentează